Kirjoittaja Aihe: Suosittele levyä.  (Luettu 30585 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Suosittele levyä.
« Vastaus #225 : Syyskuu 13, 2010, 16:17:21 »
Slash - Slash

Kyseessähän on siis Slashin (entinen Guns N' Rosesin soolokitaristi) soololevy, jolla esiintyvät periaatteessa kaikki henkilöt, joiden kanssa Slash on halunnut tehdä yhteistyötä. Pidän tästä levystä erityisesti sen monipuolisuuden vuoksi. Levyllä tuntuu olevan vaikka mitä musiikkigenreä tarjottavana. Ja vaikka levy onkin Slashin eli kitaristin soololevy, minun huomioni kiinnittävät sanoitukset ja laulajat. Kyllä myös lukuisat kitarasoolot ovat korvaa miellyttäviä ja ne tuovat jokaiseen kappaleeseen sen oman tunnelmansa. Silti suosikkejani ovat juuri sellaiset kappaleet, joilla vierailevat sellaiset laulajat, joiden muutakin tuotantoa olen itse kuullut (Ozzy Osbourne ja Fergie). Levyllä esiintyvät vierailijat, joita en ole entuudestaan tuntenut, ovat tuoneet minulle myös uutta musiikkia kuunneltavaksi.
Tätä levyä voin siis suositella siksi, koska pidän sitä todella monipuolisena. On vain plussaa, että tämä levy on Slashilta. ^^
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #226 : Joulukuu 05, 2010, 00:36:12 »
Taisin tuolla aiemmin suositella lämpimästi Sonata Arctican Reckoning Nightia, mutta nyt suosittelenki sitte jotai muuta. Tässäpä tulee:

Eppu Normaali - Sadan vuoden päästäkin

Mitä tahansa Eppujen levyä voisin kyllä suositella mutta suosittelenpa nyt tätä. (Toinen mikä kannattaa kuunnella on Cocktail Bar, etenkin biisin Delirium Tremens ansiosta.) Mutta niin, sadan vuoden päästäkin. Levyllä on mainio tunnelma, Eput on aina in ja niitä kuunnellessa fiilis on mahtava. Tykkään hiiiirmuisesti kappaleesta Suolaista sadetta, mikä on kyllä ehkä loppuun kulutettu, mutta itse olen sitä mieltä että jos biisi on oikeasti hyvä ei se kulu loppuun. Enkä itse saa Eppuja kokonaisuudessaan millään kulumaan loppuun vaikka paljon tulee kuunneltua. Rakastan tällasta suomimeininkiä kuten Eput, Dingo, Leevi And The Leavings, Yölintu...

Guns N' Roses - Appetite For Destruction

Sanosin ite että lähes täydellinen levy. Oma mielipiteeni on se ettei yksikään biisi ole huono, pari vähän mitäänsanomatonta biisiä löytyy, ne mulla ei koskaa jää päähän, mutta ei nekään silti huonoja ole! Gunnarit on legenda, mahtavaa päähänjäävää rockia, jollasta nykyään ei ikävä kyllä kummemmin tehdä... Nykyään on niin paljon sitä kliseistä "jee me ollaan hevibändi"-meininkiä, valuu jo korvista.

Nightwish - Once

Gunnareitten Appetiten rinnalla toinen täydellisyyttä hipova levy. Tältä levyltähän löytyy pari sellasta kuluneen puoleista biisiä, jonka tuntee jokainen. Wish I Had An Angel ja Nemo nimittäin. Omasta mielestäni levy tosiaan on lähes täydellinen, lähes jokainen biisi on mahtava, tunnelma on hieno, Tarjan ääni korea ja Marcon ääntä kuuntelee myös mielellään. Mutta sitten onkin Kuolema tekee taiteilijan, josta en erikoisemmin välitä. Tarjan ääni vaan on hienompi englanniksi laulettuna, siinäpä minun mielipie. Mutta muuten ei kyllä mielestäni Oncelta löydy huonoja biisejä, moneen kertaan oon tämän levyn kuluttanu, kas kun ei puhki ole, mutta en kyllä silti ole kyllästynyt!
Cadillac.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #227 : Maaliskuu 16, 2012, 19:49:05 »
Green Dayn American Idiot.
The awkward moment, kun ensin olen puoli vuotta jauhanut siitä millasta p'skaa greendayt sun muut bändit on, lol joku green day ja american idiot ym, ja sitten saan käteeni American Idiotin ja tajuan että mitä hittoa, täähän on ihan loistava. Okei, en oo mikään aktiivinen henkeen ja vereen GD-fani, mutta silti tää on kyllä yksi parhaimmista koskaan kuulemistani levyistä. Koko levyn läpi kulkee periaatteessa sama teema, ja musta on mielenkiintosta lukea lyriikoista tavallaan St. Jimmyn tarinaa ja tykkään myös poliittisesti kantaaottavista sanoista. Tarviiko mitään edes mainita siitä, miten upea ääni Billie Joella on?

Nightwishin Dark Passion Play.
Ää apua. Jotain käsittämätöntä, Poet and the Pendulum on paras biisi minkä olen koskaan kuullut. Oon henkisesti ja fyysisesti kananlihalla koko albumin ajan, se vaan on jotain astetta eeppisempää. En mä osaa siitä mitään järkevää sanoa, mut kuunnelkaa ihmiset se.
Musen Origin of Symmetry tai Absolution.
Heh, jokasen pitäs myös nää kuunnella elämänsä aikana 8'D Origin ihan sen takia, että se on niin upea, niin omanlaisensa ja niin hullu, ei sitä voi sanoilla selittää, kun kuuntelee miten Matthew Bellamy laulaa who you were was so beautiful, ja elämä pyörii silmien edessä ja mitäs muuta vielä selittäsin että kuulostan mahdollisimman höyrähtäneeltä 8D mutta joo. Ainakin noita suosittelen lämpimästi.
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #228 : Huhtikuu 14, 2012, 11:57:21 »
Paramore - Riot!

Uiui... Suosikkibändihän tämä on ollut sen reilu kolme vuotta ja ensimmäinen levy, minkä sain oli brand new eyes (2009), mutta vähän aikaa sitten hankin kätösiini tämän ihanan ihanan toisen levyn joka ilmestyi silloin... 2007 :)   

Kuitenkin. Levyllä on muutama rauhallisempi kappale, mutta muuten kunnon punkrock/vaihtoehtorock/pop-musiikkia :)

Lempikappaleet levyltä:

Fences
For a Pessimist, I'm pretty optimistic
When it Rains
Hallelujah

♥♥♥

Adele - 21

Neitokaisen toinen levy, jonka hän julkaisi ollessaan 21, josta levyn nimikin tulee. Koko levy kertoo oikeastaan nuoren neidon sydänsuruista ja siinä oleva kappale Rolling In the Deep on ollut jotain 8 (?) kuukautta ladatuimpien kappaleiden listan top 10:ssä jossain Amerikassa. Levy on täynnä kauniita ja koskettavia kappaleita.

Suosikit:

Don't you remember
Rolling in The Deep
Rumour has it
One and Only
Turning tables
Someone like you

♥♥♥

-annipsi-