Kirjoittaja Aihe: Anime-elokuvat ja -sarjat  (Luettu 38014 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
  • Tupa: Puuskupuh
Anime-elokuvat ja -sarjat
« Vastaus #150 : Joulukuu 08, 2006, 19:38:26 »
Pitäisi varmaan katsoa se joskus uudelleen ilman ennakkoluuloja. Ensimmäisen kerran kun katsoin sitä, odotin koko ajan koska sieltä tulee joku sellainen ooh-kohtaus, joka olisi ollut vaikuttava ja sitten kyllästytti, kun tarina vain jatkui eikä ilotulituksia tullutkaan (:P). Mielenkiintoinen tarina se kyllä oli ja hyvin kuvattu.
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #151 : Joulukuu 17, 2006, 12:49:46 »
Aloitetaan vaikka iki ihanasta Hopeanuoli sarjasta, jota olen pienestä pitäen oppinut seuraamaan. Omistimme ensin pelkät VHS (ne leikkatut!!!) ja isosiskoni ja veljeni katselivat niitä päivät pitkät, joten aloin minäkin sitten Hopeanuolesta pitämään. Nyt, hieman vanhempana minä rakastan kyseistä sarjaa <3 Ostin joskus vuosi sitten leikkaamattoman version ja täytyy sanoa että en todellakaan kadu. Hopeanuoli on minusta ihan loistava anime.
Tästä uudesta Weed sarjasta en tiedä paljoakaan. Olen jotain pieniä pätkijä nähnyt ja kun katsoo piirustusjälkeä, en taida ostaa yhtään DVD. Minusta on todella typerää, että jos kerran Hopeanuolesta tehdään jatko-osa, niin saisivat tehdä sen edes kunnolla! Olisi ollut todella ihana katsoa hyvä laatuista jatko-osaa, mutta ei :( en sitten tiedä, onko juoni hyvä...?

Toinen uusi tuttavuus, on Wolf's Rain... en ole paljoakaan nähnyt. Jotain pieniä pätkijä, mutta tarkoitus olisi ostaa kyseisen sarjan DVD jostain. Vaikuttaa nimittäin todella hyvältä animelta :) Ja minä rakastan susia.

Sitten on jotain animeita, joiden nimiä en edes muista, joita olen kuitenkin pienempänä katsellut.
Hetki sitten tv:stä tullut Henkien kätkemä anime elokuva oli minusta todella hyvä. Olen kyllä senkin aikaisemmin jo nähnyt jossain...

Nyt tässä ennen joulua tutustuin Ragnarök nimiseen animeen. Ostin anttilasta ensimmäisen dvd ihan heräteostoksena, ja minusta se oli hyvä. Joten ostin myöhemmin koko sarjan ^^ Minusta se oli jotenkin todella hyvä ja mielenkiintoinen, vaikka olen kuullut ettei monikaan siitä ole pitänyt. Silti.

mangasta sen verran, että omistan jotain neljä lehteä... tai kirjaa... mitä ikinä ovatkaan. Eli en voi sanoa oikeastaan olevani mikään Manga/Anime asiantuntija. Kuitenkin. Kyllä se tästä lähtee :)

Lallilaama

• Ankeuttaja
« Vastaus #152 : Tammikuu 07, 2007, 19:54:29 »
Tunnustan! Olen anime-fani, mutta varsin uusi sellainen.

Tässä muutamia sarjoja, joita olen katsonut:

Naruto
kertoo ninja-oppilaiden elämästä. Paljon huumoria, joka uppoaa varsin hyvin (ainakin minuun). Paljon kiinnostavia henkilöhahmoja, joihin on helppo samaistua. Sarjassa taistelut kestävät huipussaan 10 jaksoa, koska flashbackit ovat niin pitkiä. Lempihahmoni Itachi Uchiha, joka on erään tyypin isoveli.

Inuyasha
kertoo tytöstä nimeltä Kagome, joka joutuu muinaiseen Japaniin, joka kuhisee demoneja. Hänen tehtävänään on suojella shikon-kuulaa yhdessä Inuyasha- nimisen puolidemonin kanssa. Paljon taisteluja, ja huumoria ja tietysti dramatiikkaa. Jossain vaiheessa vilahtaa paljasta pintaakin!? Lempihahmoni on Sesshoomaru, joka on Inuyashan isoveli.

Bleach
en jaksa selittää, mistä on kyse. Tai siis pakko myöntää, etten oikeastaan tiedä, koska olen vasta aika alussa. Mutta olen jo pahasti koukussa... Kannattaa katsoa!

Excel Saga
sarja, joka on puhdasta japanilaista huumoria. Tosin lopussa kaikki muuttuu... *vink vink* Lempihahmoni Excel, joka puhuu todella
nopeasti!

Mielipiteeni animesta... Anime on mielestäni todella koukuttavaa. Kun on kerran aloittanut ei pysty lopettamaan.
 Kun on jonkin aikaa katsonut, ei enää kiinnitää huomiota ylisuuriin silmiin ja -päihin.  
 Tosin animessa on paljon kliseita, mutta ilman niitä se ei olisi animea. Jos niitä on liikaa, ne hyppivät silmille. Pieninä annoksina anime-kliseet ovat siedettäviä.

Muok.
Minua ärsyttää animeen liittyvät ennakkoluulot. Kaikki luulevat, että ne ketkä pitävät siitä, ovat jotain ihme nörttejä. Sitten vielä luullaan, että anime on tarkoitettu vain lapsille. Se on mielestäni kaikista suurin ja idioottimaisin moka, minkä kukaan voi eläessään tehdä.

// Värien käyttö viesteissä ei ole sallittua, paitsi punainen spoilerivaroituksissa. Vuotiksessa on myös kätevä nappula "muokkaa", jonka takia useita viestejä ei tarvitse postittaa peräkkäin. Yksi huutomerkki per lause on muuten tarpeeksi. -TF

Popi

• Ankeuttaja
Re: Anime-elokuvat ja -sarjat
« Vastaus #153 : Helmikuu 01, 2007, 00:30:27 »
Mitä mieltä olette animesta? Pidättekö jostain anime-elokuvasta taikka sarjasta? Vihaatteko kenties animea? Onko joku anime-sarja erityisen lähellä sydäntänne? Eli siis kaikkia animeen liittyvää keskustelua...
Pidän animesta kovasti, mutta olen saanut katsottua vain Liikkuva linna- elokuvan, hiukan Hopeanuoli-juttuja. Toivoisin kyllä että voisin nähdä joskus Tokio Mew Mew:n sarjana.. murr, mutta.. köyhänä yritän kurkkia sivusilmällä kavereita lainaan elokuvia jne.. :P

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
Re: Anime-elokuvat ja -sarjat
« Vastaus #154 : Helmikuu 04, 2007, 21:34:51 »
Hmm.. Toivottavasti en aloittanut vahingossa ihan uutta topicia.... =) Eka kerta "uuden" vuotiksen seurassa! No joo, asiaan...

Vaikka on tänne jo tultua kirjoitettua tuli hirveä hinku kirjoittaa uudestaan, kun aamulla tuli katsottua subilta Fullmetal Alchemistin eka jakso. (ja mitä siitä, että olen nähnyt koko sarjan useasti?) Eka ajatus oli, että JES jotain hyvää katsottavaa ja seuraavana mieleen tuli ihmetys miten erilaiselta kuva näyttää isossa TV ruudussa, kuin pienellä tietokoneen näytöllä... Olin myös aika iloisesti yllättynyt tekstityksen suhteen, sillä olin pelännyt sen olevan tönkköä, mutta se oli sittenkin ihan hyvin tekstitetty. Oli kiva ymmärtää vihdoinkin aivan täysin mitä siinä alussa selitetään alkemiasta...

Hieman historiaani
Eli ihka ensimmäinen anime jonka näin ( ja josta tiesin sen olevan animea) oli, ylläty yllätys, studio ghiblin henkien kätkemä. Menetin sille aivan täydellisesti sydämeni ja katsoin sen uudestaan ja uudestaan. Sitten kului pitkä aika ennenkuin näin mitään muuta, jos siis ei oteta mukaan Pokemonia, Digimonia ja DB: tä josta en ole koskaan innostunut. Sitten saapui liikkuva linna, joka oli vielä henkien kätkemääkin parempi. Varsinaisiin sarjoihin tutustuin vasta reilu vuosi sitten kun ostin ensimmäisen Inuyasha mangani, jonka jälkeen hamusin netistä kaikki mahdolliset osat. Tämän jälkeen olen katsellut montaa muuta sarjaa (49) ja uusin on Tsubasa Chronicle, johon ihastuin heti ensimmäisestä jaksosta alkaen. hahmot ovat siinä hirveän hyviä (varsinkin Fay...<3) ja se on muutenkin hirveän hauska crossover muista CLAMPin sarjoista.

Mutta sitten vähän yleisemmin aiheeseen! Oikeastaan voisin kirjoittaa kokonaisen aineen tästä, kun kirjoitin sellaisen äidinkieleen mielipidekirjoituksena. Mitähän opettaja tykkää?

Eli anime on mielestäni aivan ihanaa! Mutta syytä onkin sitten vaikea selittää... Luultavasti se on se kokonaisuus, sillä en minä katso huonoa sarjaa vain koska se olisi animea. Lisäksi siinä täytyy olla hyvä juoni ja hahmot. Animessa on myös mielestäni paljon enemmän harmaan sävyja kuin useimmissa länsimaisissa animaatioissa, joissa paha on paha ja hyvä on hyvä. Tämä tosin selittyy varmaan sillä, että nämä Disneyn ja muiden tuotannot on suunnattu ainoastaan lapsille toisin kuin monet anime sarjat. Nykyään kun olen nähnyt aika paljon animea olen alkanut kiinnittää yhä enemmän ja enemmän huomiota työn laatuun, juonikoukeroihin ja varsinkin musiikkiin. Tsubasassa pysähdyin ihan todella ihastelemaan niitä musiikkeja ( varsinkin Stranga Game niminen kappale on hirveän hyvä)

Animesta olen myös ajautunut AMV:den tekoon. AMV siis tarkoittaa anime misic videota, jos joku ei vielä tiennyt, mutta ei siitä tällä osastolla sen enempää. Paitsi, että tuontaoani löytyy allekirjoituksesta, jossa on (tietenkin) käytetty Fayn "hyuu" vihellystä...

Suurimmat anime suosikit ovat Tsubasa Chronicle, Ouran highschool host club, chrono crusade, Fullmetal Alchemist, Rurouni kenshin ja Yami no Matsuei. Kaiken kaikkiaan olen nähnyt 49 eri sarjaa.
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Tutteri

• Ankeuttaja
Vs: Anime-elokuvat ja -sarjat
« Vastaus #155 : Maaliskuu 19, 2007, 17:25:00 »
Olen suuri anime fani. Kylläkin melko uusi sellainen. Luen sekä mangaa että katson anime leffoja. ^^ Itse en omista montaakaan mangakirjaa, koska ne ovat melkoisen hinnakkaita eikä ole siis aina varaa hankkia. Toisinaan en silti edes löydä haluamaani sarjaa kaupoista. Toisaalta myös vielä varsin nuori suhteeni animeen ja mangaan on siihen syynä. Anime on ihana tapa tehdä elokuvia ja sarjoja. Pelkästään mahtavasti toteutetut ja piirretyt hahmot ja ympäristö lumoavat! Animessa pitää minusta olla aina kielenä japani ja sitten tekstinä suomi tai millä kielellä sitten haluaakaan lukea. ^^

Seuraan mangasarjoista etenkin Tokyo Mew Mewiä tai no uudelta nimeltänsä se kyllä on Tokyo Mew Mew àla Mode. Tämän sarjan kaikkien kahdeksan osan metsästäminen on ollut suuri työ. (Purin<3)
Fullmetal Alchemist on ehdottomasti lähimpänä sydäntäni ja seuraankin sitä sekä mangana että animena! En omista mangakirjaa sarjasta, koska en sitä ole löytänyt, mutta veljeni ystävältä olen lainannut. Sarjaa vahtaan joka sunnuntai Subilta.
Myös sarjana/elokuvana tullut Corto Maltese on minulle tuttu.^^ Pidin siitä paljon vaikkakin se oli joissain kohdissa hieman sekava. Tämä oli siitä hauska, että Corto Maltesen seikkailuista on neljä elokuvaa ja kuusi jaksoa. En tiedä onko monikaan tätä nähnyt.

Lisäksi rakastan Liikkuvaa Linnaa ja Henkien kätkemä elokuvaa.
Kissojen valtakunta oli aivan erillainen kui kuvittelin, mutta hyvä sekin.
Elokuva Wonderful Days oli aivan mahtava!

Totoroa en ole nähnyt ja nyt kun se on tullut kauppoihin myytäväksi käteni syyhyävät päästä ostamaan se!
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 21, 2007, 18:52:41 kirjoittanut Tutteri »

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #156 : Kesäkuu 12, 2007, 18:49:07 »
Siitä lähtien kun koulu päättyi helmikuussa ja yo-kirjoitukset olivat ohitse joskus maaliskuussa, meikäläisellä on ollut vaikka kuinka paljon aikaa katsella piirrettyjä. Tosin animen katselu väheni huomattavasti sen jälkeen, kun viimeinenkin yo-koe oli käyty tekemässä = stressaaminen loppui joten stressin lievittäjääkään ei enää suuremmin ole tarvittu.

Viime aikoina on jonkin verran tullut katsottua "vanhoja" sarjoja uudestaan, mutta myös muutama uusi on tullut kuvioihin. Ensimmäiseksi on varmaan mainittava tuo Fullmetal Alchemist, jonka nimen aivan varmasti iso osa suomalaisista jo tunteekin. En ikinä viime kesänä sitä katsonut kolmea jaksoa enempää, joten nythän tässä oli hyvä syy katsoa sitä, kun SubTV:llä pyörii. Ja erittäin nautittavaa katsottavaa, kiitos hienojen suomennoksien.

Nyt on kysyttävä, onko kukaan teistä vuotislaisista missään vaiheessa törmännyt animeen Gankutsuou? Huhtikuussa kekkasin tämän ihan vahingossa. Kyseessä on 24-osainen sarja, joka perustuu hyvin löyhästi Alexandre Dumasin romaaniin Monte-Criston kreivi. Animessa meno on melkoisen futuristista, mutta mukana on edelleen ripaus vanhaa aikaa luokkajakoineen yms. Ja ensikertalaisille tiedoksi, jos joskus katsotte sarjaa, älkää säikähtäkö animointia. Se poikkeaa reippaasti siitä, mihin tavallisesti ollaan totuttu. Minullakin se alussa pisti silmään, mutta nopeasti totuin ja nyt melkeinpä rakastan sitä.
Koska en ole vielä lukenut Dumasin kirjaa loppuun (iiihan alussa olen tällä hetkellä), en osaa sanoa kuinka paljon kirja ja anime keskenään eroavat toisistaan. Muilta olen kuullut, että esimerkiksi animen loppuratkaisu on jotain aivan muuta kuin mitä kirjassa. Ja sekin on mainittava, että jenkit ovat antaneet sarjalle ikäsuositukseksi M, siis K-18. Varsin ymmärrettävää erinäisistä syistä.
Olen himona musiikkiin, joten tämänkin sarjan soundtrackista pidän niin paljon, että minun oli aivan pakko ostaa se. Kaishou on tällä hetkellä levyn soitetuin biisi ^^

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
« Vastaus #157 : Heinäkuu 09, 2007, 23:51:11 »
Itse olen aika kovakin Anime-fani ja saan sitten sen takia kuulla 11-vuotiaana pikkusiskoni valituksia, kun kuulemma valtaan telkkarin. On se kyllä tyhmää, kun pikkusisko sanoo vihaavansa animea, mutta katsoo sitten kuitenkin Muumia ja Pokemonia.

Animen harrastamisen aloitin varmaan silloin kolmevuotiaana, kun tuli telkkarista niitä iki-ihania Muumeja katsottua. Katson lähes aina jotain anime sarjaa kun olen koneella, en tiedä pystyisinkö elämään ilman anime sillä aina kun jokin katsomani sarja loppuu tuleen yleensä hyvin surulliseksi ja aloitan sitten heti katsomaan jotain uutta kiinnostavaa anime-sarjaa.

Animeita joita olen mm. katsonut:

- Muumilaakson tarinoita
- Pokemon
- Digimon
- Death Note
- Card Captor Sakura
- Magic Knight Rayearth
- Bishoujo Senshi Sailor Moon
- Kamikaze Kaitou Jeanne
- Full Moon wo Sagashite
- Sister Princess
- Tokyo Mew Mew
- Fruits Basket
- Emma- Victorian Romance
- Fushigi Yuugi
- Tsubasa Chronicles
- Final Fantasy unlimited + FFVII Last Order
- D.N Angel
- Loveless
- Gravitation
- Chobits
- X 1999
- Neon Genesis Evangelion
- Full Metal Panic!
- XxxHolic
- Vampire Knight
- Papa to Heart Kiss in the Dark
- Junjou Romantica
- Code Geass & Code Geass R2
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 14, 2008, 15:43:08 kirjoittanut Anck Su Namun »
カダージュ

Poissa Lucianne

• Vuotislainen
« Vastaus #158 : Heinäkuu 17, 2007, 23:00:57 »
Dragonball Z... RAKASTAN!
Meikä on jäänyt siihen koukkuun kuin karkkiholisti suklaaseen!
Ensin rakas velipoika pakotti katsomaan kanssaan, ( oli kuulemma niin JÄNNÄÄ), mutta sitten tajusinkin, miten hupaisa sarja loppujen lopuksi onkaan... :D
Tosin nyt, viime jaksossa lempihahmoni tapettiin... Voi Vegeta parkaa... Miksi ne ns. 'pahikset' aina listitään? *tihrustaa pientä itkua*
ELÄMÄ ON LIIAN JULMAA!

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #159 : Marraskuu 17, 2007, 15:01:38 »
Rakastan Miyazakin leffoja, niissä on niin ihanasti se fantasia koko ajan läsnä... lemppareitani ovat Totoro ja Prinsessa Mononoke.

Eilen katsoin taas tosi hyvän animeleffan, ei Miyazakin ohjaaman mutta studio Chiblin kumminkin... eli Tulikärpästen haudan. Se oli realistinen ja hyvin surullinen, kertoi kahdesta lapsesta toisen maailmansodan Japanissa. Suosittelen.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Child

• Ankeuttaja
« Vastaus #160 : Joulukuu 20, 2007, 19:29:28 »
Tosiaan.. Minäkin olen tämän puoleisestä viihdykkeestä kiinnostunut. Katson paljon Animea (esim. Full Metal Alchemist ja Dragon Ball) ja omistan muutaman mangankin. Itselläni lemppari on Dragon Ball.. En tiiä, miksi mutta kyllä se vaan on niin sulosen hölmö sarja. Siinä on vähän yli liioiteltu nämä "rotujen" erot, mutta muuten oikein mielenkiintoinen, koska siinä on keskitytty tunteisiin ja juoneen.

Vegeta ja Pikkolo ovat min favorit! Ne esittävät sellaisia kovia poikia, mutta ovat silti sellaisia pörröisiä nallekarhuja.. ymmärrän kyllä miksi Dragon Ball ei kiinosta tyttöjä, niin kuin poikia. Esim. Vegetalla ja Gokulla on AIVAN yli liioitellut lihakset ja Vegetan halveksinta ihmisiä kohden voi olla loukkaavaa, mutta tämä on puhdasta "alasin päähän" huumoria. Aina joku saa turpansa turvoksiin.

Toisia sarjoja on tosiaan ollut FMA ja sitten pidän tuosta ihanaisesta Tokio MewMew:sta. Fusigi Yuugi on myös uusin tuttavuus. Tykkään myös itse piirrellä kaikenlaista. Nuorempana piirtelin Pokémoneja ja nyt olen yrittänyt luoda omaa tyyliä, mutta se on vähän sekainen.. siinä on sekoitus kaikkea, mitä olen nähnyt..

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
« Vastaus #161 : Maaliskuu 26, 2008, 00:13:35 »
Ai mitä mieltä olen animesta? Suurin osa lähipiiriäni luokittelee minut auttamattomasti otakuksi, joten mitä voin sanoa ;)

Olen katsonut reilu puolen sataa animesarjaa täysin kokonaan, minulla on monta keskeneräistä sarjaa menossa (kuten ikisarjat One piece, Bleach ja Naruto jotka eivät näytä loppuvan koskaan) ja listaan viikoittain ylös animesarjoja joita pitäisi alkaa katsomaan. Laskin tuossa muutama kuukausi, että minulla on dvd:illa, tietokoneella ja ulkoisella kovalevyllä yhteensä yli 500 gigaa animea ;) Ja minä siis olen joutunut myös poistamaan monia hyviä sarjoja juuri sen tilanpuutteen takia.

Ja että mitä sarjoja.. Yhdeksi ylivoimaiseksi suosikikseni voisin sanoa Death Noten. Kenenkään sarjaa katsoneen tuskin tarvitsee kysyä miksi ;) Muita hyviä animesarjoja ovat esimerkiksi FullMetal Panic -trilogia, Lucky Star, Trinity Blood, Ashita no Nadja, Fate-Stay Night, Lovely Complex, Elfen Lied, Darker than Black, Code Geass, Blood+, Ouran High School Host Club, Pandora Hearts, Kuroshitsuji, 07-Ghost, d.Gray-man, Melancholy of Haruhi Suzumiya, Rurouni Kenshin... äh, lista on loputon, enkä edes maininnut vielä yhtään Miyazakin/Studio Chiblin elokuvista.

Genrestä voin sanoa, että minulle menee aikapitkälti monenlaista. Komediaa tietenkin, sitähän nyt pitää olla oikeataan joka sarjassa. Mutta pidän sekä kauhusarjoista että romanttisesta komediasta, ja fantasia on ikuinen ykkönen. Ja klisheitä rakastan yli kaiken :)

Mutta miksi anime? No, syitä on useita, pidän piirrostyylistä ja rakastan japanin kieltä, jota itsekin opiskelen. Mutta miksi vietän päivät katsomalla animea, kun monet muut rojahtavat television ääreen? No, minä en katso TV:tä, minulla ei ole edes digiboksia, jota ilman se on nykyään mahdotontakin. Elokuvia sen sijaan saatan katsella. Mikä siis erottaa animen ja elokuvat normaaleista TV-sarjoista? Vastaus on yksinkertainen: musiikki. Toisin kuin normaaleissa TV-sarjoissa, animessa on painostettu (ainakin minun lempisarjoissani) musiikkiin. Myös elokuvilla on yleensä hyvät soundtrackit. Kun taustamusiikista tekee niin hyvää, että sitä voi kuunnella muutenkin, se herättää sarjan parhaissa kohdissa entistä voimakkaampia tunteita. Kun on samanlainen eläytyjä kuin minä, taustamusiikin vaikutus on suuri, tai tähän johtopäätökseen minä ainakin olen päätynyt. Haluan aina hankkia myös lempisarjojeni soundtrackit, koska rakastan niiden musiikkien kuuntelemista. Mutta vaikka Salattuihin Elämiin yhtäkkiä tehtäisiin maailman parhaat taustamusiikit, tuskin se silti minun mielenkiintoani herättäisi. Kokonaisuus on kaikkein tärkeintä, ja anime vain sattuu olemaan se, joka osuu minuun koko pakettina. Ei tietenkään kaikki sarjat, mutta hyvin paljon.

Kun tutustuin mangaan, animeen ja japanilaisuuteen tuossa vajaa kymmenisen vuotta sitten, kun yläasteen kanssani aloittanut tyttö kertoi niistä minulle, en olisi voinut kuvitellakaan, miten tärkeä harrastus siitä minulle vielä joskus tulisi. Siinä missä ennen istuin vain kotona lukemassa päivät pitkät kirjoja, no-lifetän nykyään kirjojen lisäksi animea. Ja sitä on jatkunut tässä jo muutaman vuoden ajan :) Kyseinen kaverini väittää vieläkin, että se taisi olla hänen puoleltaan vikatikki ;)

-Jén

Muoks: Ne, jotka ovat kyselleet mistä löytäisi animesarjoja/-elokuvia, hyviä (ja enemmin tai vähemmin laillisia) lähdepaikkoja ovat esim. Anime Source ja Mininova. Näihin vain tarvitsee BitTorrentin. DC on myös hyvä latausohjelma, varsinkin jos etsii vähän vanhempaa ja ei-niin-tunnettua sarjaa. Sarjoja voi myös katsoa suoraan esim. GoGoAnimessa, AnimeShippuudenissa ja CrunChyrollissa. Paikkoja löytyy monia jos vain viitsii etsiä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 05, 2010, 16:26:09 kirjoittanut Jénaminya »
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

Poissa Tyyppi

• Kyseenalaistaja
  • Vuotislainen
  • Pohjanlahden merenneito <3
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #162 : Huhtikuu 25, 2008, 23:45:14 »
Minä olen katsonut noita Chiblin elokuvia,pokemonia,digimonia ja muita nelosen duppauksia. Lisäksi aloin juuri katsomaan Youtubesta aivan ihanaa sarjaa, Mermaid Melody Pitchy Pitchy Pitchiä! Vaikka siinä onkin vain englannin kieliset tekstitykset tuolla youtubessa nii  silti siinä on ihana juoni ja piirrustustyyli on aivan mahtava. Olen sitä mieltä että siinä on tyttöenergiaa!
Olenko minä olemassa? Oletko sinä olemassa? Onko mikään olemassa?
Pitchy pitchy Live start! Love shower pitch!
Blogini simpukan.kuoressa.blogspot.com

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #163 : Toukokuu 21, 2008, 15:57:16 »
"Mitä mieltä olette animesta?"- Olen aina pitänyt animesta TODELLA paljon. Ensimmäinen animeni taisi olla Pokemon ja Digimon, mitkä ovat varmaankin muillekkin niitä kaikkein ensimmäisiä. Unohtamatta tietenkään Taikasotureita, niitä katsoin aina telkkarista. (;

"Pidättekö jostain anime-elokuvasta taikka sarjasta?"
- Woi. Mulla on aivan kamalasti kaikkia, mutta luettelen nyt niitä parhaita. Eli elokuvia on Totoro, Henkien Kätkemä, Tulikärpästen Hauta, Liikkuva Linna, FMA Movie sekä Vampire Hunter D. Sarjoja on sitten One Piece, Loveless, Fruits Basket, Ouran High School Host Club, Vampire Knight, School Rumble, D.N. Angel...^^ Mutta ehdottomasti paras on Ouran High School Host Club. ♥♥♥ ^^' + Vampire Knight ♥♥♥ ^^'

Poissa morvanvarjo

• o_O
  • Vuotislainen
« Vastaus #164 : Kesäkuu 12, 2008, 23:17:14 »
Animeen (ja mangaan) tutustuin kunnolla vasta jokunen kuukausi sitten. Ennen sitä en edes tiennyt kunnolla mitä se on... :'D Tai no, onhan täällä pienempänä katseltu tietämättä anime-sarjoja, kuten Pokémonia, Digimonia ja Hopeanuolta. Mutta sitä silloin tietämättä yhtä kaikki.
Kaveripiirissäni harva pitää animesta. Itse asiassa melkein kaikki heistä vihaavat sitä. Itse en. En ole ehkä aivan(tai lähellekään) 100% fani, miten ikinä sellaiseksi edes luokitellaan, enkä otaku, mutta totuus on, että minä pidän animesta.
Tällä hetkellä seuraan Neon Genesis Evangelionia, sekä Fullmetal Alchemistia. Joskus aikoinaan katselin myös Dragon Ballia, mutta enää se ei jaksa kiinnostaa suoraan sanottuna yhtään. Lisäksi olen katsonut Narutoa muutaman jakson verran. Sarja oli ihan hyvä, mutta ei kuitenkaan iskenyt niin paljon, että olisin ruvennut kunnolla seuraamaan. Ehkäpä joskus jaksaisin ruveta uudelleen sitäkin katselemaan.

/muoks, 14.8./
Seuraan nykyään myös Death Notea. Sarja on nykyään lempianimen joukossa, hyvin kiehtova ja mystinen sarja, johon jää koukkuun...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 14, 2008, 08:57:22 kirjoittanut Lara »
When Remus Lupin rules the world all problems will be solved with chocolate.

Kurisu

• Ankeuttaja
« Vastaus #165 : Kesäkuu 19, 2008, 13:03:00 »
Rakastan yleisesti ottaen kaikkea Animea :)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2008, 16:06:29 kirjoittanut Kurisu »

Monninen

• Ankeuttaja
« Vastaus #166 : Elokuu 13, 2008, 21:29:09 »
Tykkään animesta todella paljon, mutta yleensä katson vain One Pieceä... Tällä hetkellä omistan ylipuolet One Piecen sarjakuvista... Toivon todella hartaasti, että One Piecen elokuvia ja jaksoja näytettäisiin Suomessakin (jaksot olisivat varmasti dupattuja -.-'). Katson One Pieceä sivulta www.watch-onepiece.com siellä se on ihan ilmaista ja sieltä pääsee katsomaan muitakin anime-sarjoja, esim. Narutoa...
En itse ole tällä hetkellä kiinnostunut mistään muusta mangasta, kuin One Piecestä :D

(pelkkää samaa jankutusta)

Moro!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2008, 18:22:21 kirjoittanut Monninen »

Poissa Valkovuokko

• Orjuutettu kotitonttu
  • Vuotislainen
  • And give the kids a show.
« Vastaus #167 : Huhtikuu 04, 2009, 18:47:04 »
En nyt tiedä että minne muuallekkaan tämän pistäisin, mutta... Tietääkö joku sellaista animea (näin musavideossa), jossa yhdessä kohtaa yhdelle pojalle kasvaa tosi isot mustat siivet selkään? Voin myös linkittää sen videon, jos löydän sen uudestaan.
Can't you see the way she's crying,
well that's what keeps her trying.
If you want to keep the girl for as long as you live,
just break it apart her heart.

Antersson

• Ankeuttaja
« Vastaus #168 : Kesäkuu 18, 2009, 12:23:45 »
Katsoin viikko sitte digital monsters: x-evolution elokuvan youtubessa. Hyvä oli, vaikkakin kuvan laatu oli huono.

lankarulla

• Ankeuttaja
« Vastaus #169 : Elokuu 30, 2009, 23:20:27 »
Mitä mieltä olette animesta?
Juu, katson animea ja tykkään paljon. Pienenä olin vannoutunut Digimon-fani, mutta en kyllä sillon tiennyt, että se edes animea on.

Pidättekö jostain anime-elokuvasta taikka sarjasta?
Hmm.. Lemppari animeita ovat varmaan Princess Tutu, Ouran High School Host Club, Higurashi no naku koro ni, Card captor sakura ja Shinigami no ballad. Ja pitää nyt Fruits Basketkin mainita, vaikkei se animena olekaan läheskään yhtä hyvä kuin mangana.

Vihaatteko kenties animea?
En nyt sanoisi että ihan vihaan, mutta Tokyo Mew Mewiä en voi sietää kuin pikkuisina annoksina. Myös Mermaid Melodyä katsoin joskus muutaman jakson (sen pohjalta on kyllä vaikea mitään sanoa), mutten pystynyt katsomaan sen enempää. Idea tuntui vaan jotenkin niin kulutetulta.

Onko joku anime-sarja erityisen lähellä sydäntänne?
Ehdottomasti Princess Tutu. Se on vain jotenkin niin kaunis, hauska ja surullinen. Princess Tutu on kyllä Mahou Shoujoa, mutta erittäin hyvä sellaiseksi. Juoni on omaperäinen ja rullaa hienosti eteenpäin (ainoastaan kakkoskaudella jää jotenkin junnaamaan paikoillaan). Ja ne henkilöt.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #170 : Lokakuu 23, 2009, 01:35:24 »
Animen katselu stoppasi minulla noin kahdeksi vuodeksi. Tai siis, vielä kesällä 2007 Kyou Kara Maou! vei kaiken huomioni, mutta sitten väliin tuli korealainen poikabändi ja tänä aikana tuli katseltua vain KKM:n OVA-jaksot ja joku hämärä Kire Papa -animaatio (jota meikä katseli nauraen koko jakson ajan, kiitos ääninäyttelijöiden ja typerän juonen xD).

Mutta nyt! Eräänä päivänä Fantasiapeleissä käydessäni löysin englanniksi käännettyä Kyou Kara Maou! -mangaa ja innostukseni sarjaan palasi. Vuosina 2004-2006 kyseistä animeahan tuli kokonaiset 78 jaksoa, ja myöhemmin 2007 DVD-julkaisuna viisi OVA-jaksoa. Viime vuonna alkoi NHK:lla pyörimään kolmas kausi, 39 jaksoa lisää, ja minä sitten katselin nuo jaksot viime ja tämän viikon aikana. Tadaa, KKM! -obsessioni palasi!

Mitä uutta kolmannella kaudella... Animaation laatu oli paljon parempaa kuin ensimmäisen kauden alussa. Sain suoranaisen shokin kun päätettyäni kolmannen kauden aloin katselemaan ensimmäisiä jaksoja ja huomasin, kuinka paljon huonompaa, rumempaa animaatio oli. Kaikkeen kuitenkin tottuu, ja minulla on suunnitelmissa katsoa kaikki kolme kautta hiljalleen putkeen :P

Kolmas kausi, kuten kaksi aiempaakin, perustuu alkuperäisteokseen, Kyou kara MA no tsuku jiyuugyo -kirjasarjaan, jota on japaniksi ilmestynyt 20+ osaa tähän mennessä. Toisinaan rankasti muunneltuna, juoni on kuitenkin jopa synkempi kuin kakkoskaudella oli. Shin Makokun kymmenen aatelissuvun päät suunnittelevat, kenestä tulisi uusi Maou, tapaamme Sho Shimaronin 16-vuotiaan kuninkaan Saraleguin... Kolmas kausi oli toisaalta pettymys, sillä Saralegui tuntui vievän kaiken huomion :/ Ja sen tähden tuskin tulemme näkemään neljättä, viidettä, kuudetta ... kautta.

Muistelisin, että tässä ketjussa joku muukin alkoi kyseistä sarjaa katselemaan. Mielipiteitä kenelläkään? :D Kyou Kara Maou! on ihan katsottava sarja, joskin ennalta-arvattava. Fantasiapitoinen shoujo-anime, komedia, joka pääsääntöisesti sijoittuu rinnakkaistodellisuuteen, joka muistuttaa keskiaikaista Eurooppaa :D Ihan totta, että suurin osa sarjan päähenkilöistä on miespuolisia ja monenlaisia enemmän tai vähemmän näkyviä vihjeitä shounen ain suuntaan on, monen hahmot (sekä miespuoliset että naispuoliset) mielellään ahdistelevat päähenkilöä, 15-vuotiasta japanilaispoika Shibuya Yuuria, unohtamatta tietenkään Yuurin ja Mazoku-prinssi Wolframin vahinkokihlausta :D Puhdasta shounen aita sarja ei kuitenkaan ole, enemmänkin sarja tekee pilaa kaikista BL-kliseistä, onhan kyseessä kuitenkin komedia (ja jos kiinnitätte huomiota ääninäyttelijöihin, huomaatte, että moni päähenkilöiden seiyuusta ovat tuttuja BL-sarjoista :D). Ja ne "harvat" naishahmot ovat vahvoja persoonia, eivät vain taustailemassa.

Kyou Kara Maousta innostuu kirjoittamaan liikaakin, kun kyseessä on oma suosikkisarja :D
Muuten animepuolella on tosiaan ollut aika hiljaista mun kohdallani, vaikkakin vähän on ollut mielessä metsästää uusia sarjoja ääninäyttelijöiden perusteella (Saiga Mitsuki kun on niin jumalainen nainen).

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #171 : Joulukuu 30, 2009, 12:37:51 »
Minä en oikein ole anime-ihmisiä, enkä animesta ymmärrä juuri tuon taivaallista. Tämä tyyli ei vain oikein ole kolahtanut minulle. En tiedä, johtuuko se ennakkoluuloista vai mistä, mutta en tähän animeen ole juuri päässyt sisälle. Liikkuva Linna taitaakin olla ainut jonkinlainen anime-elokuva, jonka olen nähnyt. Pienempänä katselin myös jonkin verran Pokémonia, samaten Weediä, mutta tähän minun animen tuntemus sitten jääkin.

En sano inhoavani animea, en vain ymmärä sen sisintä olemusta ja salaisuutta. Muutaman kaverin juttuja olen kuunnellut animesta, ha hekin aina huomaavat, kun putoan vallan täysin kärryiltä :)
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #172 : Kesäkuu 12, 2011, 01:28:38 »
Aaa.. pakko oli tulla tänne kirjoittamaan. Eli siis anime. Pidän kaikesta Japaniin liittyvästä asteikolla 1-10 yhdeksikön verran. Mutta en silti ole mikään erityinen Japani-fanittaja. Silti on joitain asioita joita rakastan! Anime on yksi sellainen, mutta sekin on vain tietyissä rajoissa. Esim. Hayao Miyazakin leffat, Hopeanuoli ja Avatar -sarja. Ah! <3 Lyhyesti ja ytimekkäästi. Niissä on niiin erilainen tunnelma kuin jossain amerikkalaisissa teinihömppä leffoissa tai kunnon action/räiskintä leffoissa tai suomalaisissa maailmansodista kertovissa draama elokuvissa. Se on vain niin ihanaa.
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

Poissa Hiekkalaatikko

• pelle (suom. lapio)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #173 : Elokuu 11, 2011, 20:24:02 »
En pidä animesta. Yleensä niillä ei ole mitään järkevää juonta eikä mitään mikään vetäisi niiden mukaan. Ne ovat todella eriskummallisia ja mulle aivan outoja ja monimutkaisia. Oon selaillu paria animekirjaa eikä niissä ole näyttänyt olevan yhtikäs mitään järkeä. Leffat ja sarjat aikalailla samaa järjetöntä soopaa paitsi se lapsuuden ajan Pokemon, joka nykyään on muuttunut melkein kokonaan ja pilattu lähes täysin. Jotkut anime-leffat ovat sen sijaan ihan katsottavia. Silti, ennemmin kun lukisin ja katsoisin animea, menisin mielummin lenkille tai vaikka pyörittelisin peukaloitani.

Viestini tarkotus ei ole loukata ketään joka pitäisi animesta, yhtä lailla jotkut eivät pidä jostain mistä minä pidän.

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
« Vastaus #174 : Elokuu 11, 2011, 20:51:48 »
En pidä animesta. Yleensä niillä ei ole mitään järkevää juonta eikä mitään mikään vetäisi niiden mukaan. Ne ovat todella eriskummallisia ja mulle aivan outoja ja monimutkaisia. Oon selaillu paria animekirjaa eikä niissä ole näyttänyt olevan yhtikäs mitään järkeä. Leffat ja sarjat aikalailla samaa järjetöntä soopaa paitsi se lapsuuden ajan Pokemon, joka nykyään on muuttunut melkein kokonaan ja pilattu lähes täysin. Jotkut anime-leffat ovat sen sijaan ihan katsottavia. Silti, ennemmin kun lukisin ja katsoisin animea, menisin mielummin lenkille tai vaikka pyörittelisin peukaloitani.

Viestini tarkotus ei ole loukata ketään joka pitäisi animesta, yhtä lailla jotkut eivät pidä jostain mistä minä pidän.

Anime tarkoittaa japanilaista animaatiota, MANGA on sarjakuvaa, eli näitä kirjoja mitä olet lukenut. Olet varmaan lukenut/katsonut huonoja sarjoja, sillä oikeasti manga/anime ei erotu tavallisesta sarjakuvatyylistä kuin piirrustustyyliltään... Ja, no, muitakin eroja on länsimaisessa ja aasialaisessa sarjakuvatyylissä, mutta oikeasti osa sarjoista on yhtä hyviä/parempia, kuin länsimaalaiset sarjakuvat. Animea/mangaa vain on niin paljon, että sieltä välistä on vaikea löytää ne loistavat sarjat! Vähän sama kuin ficeissä.
Pyöritteletkö muuten mielummin peukaloitasi, kuin katsoisit Muumeja? 8)

Anime on viihdettä, siinä missä muukin viihde. Alan hiljalleen vain raivostua siitä, että se pitää luokitella niin rajusti eri kategoriaan kuin muu animaatio! Jos menen kaupungille mukanani kyltti, jossa lukee: "Olen manga/animefani!" saisin enemmän kieroon katsovia ilmeitä kuin jos menisin kyltin: "Olen Asterix/Disneyfani!" kanssa. No, toiset osapuolet taas eivät jostain syystä voi tajuta sitä, että jos ihminen pitää vaikka Narutosta, niin tämä samainen henkilö voi myös pitää Asterixista. Miksi länsimaalaisen ja aasialaisen viihteen välillä on kuilu? Minä en ymmärrä tätä.
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Vieläkö juonituttaa? Juonittelupelit Facebookissa