Kirjoittaja Aihe: Nettisarjakuvat  (Luettu 6950 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
Nettisarjakuvat
« : Lokakuu 30, 2003, 17:58:05 »
Minun Suosikit-kansiossani on noin 22 eri nettisarjakuvan osoitetta - niitä on itseasiassa 23 mutta yksi niistä on suomennos - ja jään usein koukkuun niihin, varsinkin, jos ne on kauniisti piirrettyjä ja hyvä juoni. 13 noista on sellaisia, jotka tarkistan joka päivä, loput silloin tällöin. En tiedä mikä niissä oikeasti loppujen lopuksi viehättää, mutta saatan lukea saman sivun sata kertaa, ennen kuin jatkan kierrosta. Ja kierroksen loputtua palaan uudestaan samaan paikkaan.

Mitä nettisarjakuvia te luette? Miksi juuri niitä? Millaisista sarjiksista olette kiinnostuneita?

Huomasin juuri, että minulla on monenlaisia ja tyylisiä sarjakuvia tallessa.

Saturnalia (http://saturnalia.keenspace.com) kertoo tulevaisuudesta, androideista ja muusta sellaisesta. Sen päähenkilönä on erittäin inhottava ja epäonninen poliisi, jonka suhde menee heti alussa päin männikköä rymisten. Saturnalia viehättää minua siksi, että sen tunnelma on ihana, tiivis. Hauska ja jännittävä. Lisäksi se on todella hienosti piirretty ja hahmot ihanan persoonallisia. ^^

Arcana (http://arcana.keenspace.com) taasen kertoo pojasta, joka rakastui vampyyrimieheen (toisin sanoen homokammoisten ei kannata lukea Arcanaa). Kelly piirtää ihan uskomattoman upeasti, hahmot on aivan kuollattavia ja se on yksinkertaisesti liian kaunis. Kannattaa vilkuilla ainakin suomennosta, ellei englantia jaksa.

Suomenkielisistä luen taasen Loikan vuoksi (poistettu toimimaton linkki), koska sen huumori on ihastuttavaa, sekä ImproMangaa (poistettu toimimaton linkki), joka on ihanasti piirretty että hauska. :D (Täytyy samalla mainita Tanyan piirtämät sarjakuvat, ne on ihan kamalan ihania ja suloisia. <3)

Joo. Olen jäänyt koukkuun nettisarjiksiin, hyvin menee. Entä te muut? Tuleeko teillekin tunne jonkin mahtavan nettisarjista lukiessa, että tahtoisitte myöskin piirtää yhtä hienoa sarjista ja julkaista netissä? ^^

//Kate siivosi toimimattomat linkit.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2010, 15:41:29 kirjoittanut Kate »
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Gawd

• Riistaeläin
  • Vuotislainen
  • Perkele.
    • Kaniinin
  • Tupa: Mary Sue
Min fave...
« Vastaus #1 : Marraskuu 13, 2003, 23:00:48 »
Pidän nettisarjakuvista^^... luen niitä joka päivä, ja yritän usein etsiä jotain uutta ja erilaista Keenspacesta. Ihmisten linkkien kautta, suosituksien, kaiken sellaisen. Kierrellyt satoja nettisarjiksia, ja valitsin suosikkini...
 Boy Meets Boy
Luen tuota joka päivä^^. Vaikka piirrosjälki ei aina ole niin maailman huippulaatuisinta, sarjan huumori on hirmuisen viihdyttävää, ja rakastan kaikkia henkilöitä, ja tarinan juonta... tekijä on tehnyt pari muutakin nettisarjakuvaa, ja kaikissa seikkailevat samat hahmot, mutta vain erilaisissa ympäristöissä, juonikuvioissa ja maailmoissa. Tälle nettisarjikselle on jopa fanisivuja ja fanfictionia ja -arttia, mikä on hieman... outoa.
Sarjis on jo yli neljä vuotta vanha, ja melkein joka päivälle on yksi strippi... eli siinä on PALJON luettavaa.
Sarjis kertoo parikymmpisestä homoparista, Mikaelista ja Harleysta, jotka ovat luonteeltaan (ja muutenkin) täysiä vastakohtia. Mikael on epäsosiaalinen miljonääri ja vapaa taiteilija, Harley on kaikkien rakastama lähespunk-bändin vokalisti. Ja blondi.
Sarjassa kerrotaan myös paljon heidän ystävistään ja muista... yleisesti ottaen ihana sarjis. Lovetan sitä kasilla.
Gawd [/url]

Poissa Hyde

• deadpan
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Velho
  • six gunshots
  • Tupa: Korpinkynsi
Nettisarjakuvat
« Vastaus #2 : Marraskuu 19, 2003, 06:50:27 »
Tähän on vain yksi vastaus... Sluggy Freelance, joka löytyy osoitteesta www.sluggy.com .

Sluggyssä tapahtuu aina jotakin. Vaikka kaikki näyttääkin satunnaiselta ja oudolta, tapahtumat sitoutuvat (olettaakseni ainakin) suurempaan juoneen. Hahmot ovat aivan omaa luokkaansa (Bun-Bun 4eva!!!11) ja se myös paroidioi eri asioita.. *kehr*

Sluggy on tajuttoman hauska ja oikeasti viihdyttäväkin. Ihminen on minusta menettänyt elämässään jotain, jos hän ei lue laisinkaan näin loistavaa sarjista. *koulu kutsuu, näemme myöhemmin, muokkaanko vielä*
[01:17] <34gL3> why there are no cheats for real life?

firith

• Ankeuttaja
Nettisarjakuvat
« Vastaus #3 : Marraskuu 23, 2003, 20:15:55 »
Arcanaa olen lueskellut. Pidän siitä älyttömästi. Se on täynnä ihania hahmoja. Jag älskar!

Kukaan ei maininnut vielä kaikkien aikojen hauskinta tapausta... Nimittäin Carrots and Cheesea. Se on yaoita. Eli ei enää "niin kilttiä pikkupikku shounen-aita" kuten vaikka Arcana. Siinä mennään astetta pidemmälle :P
Mutta humoristisessa mielessä.
(En viitsi laittaa osoitetta, koska koko sarjis on periaatteessa NC17. Mutta kiinnostuneet keksivät varmaan keinon löytää sinne.)
Luen sitä naurukuoleman partaalla joka kerta. Juoni ei ole kovin hohdokas (siinä ei tunnu olevan päätä eikä häntää), mutta hahmot ovat mielenkiintoisia. Sekopäitä suurin osa.

Sitten pitää mainita Carrots and Cheesen "sisarsarjis", Red Moon and White Whiskers, joka jatkaa samaa rataa CnC:n kanssa, mutta on minusta vähän tasottomampaa. Mutta se keskittyy erääseen CnC:n hahmoon.

Näistä kolmesta sarjiksesta tykkään ja niitä seuraan. Pitäisi katsastaa nuo teidän muiden mainitsematkin joskus. Tämä on hyödyllinen topic.

*muok
Olenpa minä pälli kun unohdin! Kyllähän minä Impristäkin lueskelen.

Poissa Zhenoa

• Hirnyrkki
    • http://r2.missalie.net
Nettisarjakuvat
« Vastaus #4 : Marraskuu 24, 2003, 08:30:27 »
Elf Only Inn tekee rankkaa pilaa charppaajista. Linnaajia, anyone?

Gah, olen täysin hurahtanut impromangoihin. ImproMangan ja Improyaoin tarkastan tasaisin väliajoin. Lisäksi olen mukana piirtämässä vasta-alkanutta Kupolin Improa (yay!).

Ainiin. Toki vielä 8-bit Theater, ensimmäinen nettisarjis jota aktiivisesti seurasin. Yay!

//Poistettu toimimattomat linkit. -Kate
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2010, 15:42:52 kirjoittanut Kate »

Poissa Vendel

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/disturbed_toons
Nettisarjakuvat
« Vastaus #5 : Marraskuu 25, 2003, 11:00:36 »
Aïee, webcomicsit ovat elämäntapani. Aloitin joskus Boy Meets Boysta mutta kyllästyin aika nopeasti kyseiseen sarjaan (huumori toistaa itseään mielestäni pahemman kerran). Sitten hurahdin Cute Wendyyn, joka on nyttemmin ilmeisesti vedetty telakalle. Varsin mainio sarja ja erinomaisesti piirretty, mutta silti turhan söpöistä minun makuuni.

Tällä hetkellä seuraan aktiivisesti tietenkin MacHallia, Movie Comicsia sekä Penny Arcadea (kaikki eräänlaisia webcomiclegendoja). Muita maininnan arvoisia ovat Chris Bishopin Her!, ChoppingBlock (totally timburtonese), Dieselsweeties, The Grimbles sekä Filibustercartoons, joka tosin on pikemminkin sarja poliittisia pilakuvia kuin sarjakuva. Keenspeissistä tulee toisinaan ihan hakemalla haettua juttuja kun on aikaa, mutta paremmin löytyy seuraamalla sivujen linkkilistoja. Nettikomiikeissa viehtättää niiden vapaus, huumorille ei ole asetettu minkäänlaisia poliittisen korrektiuden rajoja ja silkka absurdiakin löytää julkaisuväylän (ja se on minun onneni). Lisäksi osa on jo taiteeltaan aivan hämmästyttävän korkeatasoista. Eikä niitä kaikkein crudeimpia tikku-ukkoja ja wannabemangoja oikeastaan  kauaa jaksakaan lukea ELLEI sisältö ole poikkeuksellisen hyvää. Mutta parhaat kyllä viihdyttää (ja kun se on vielä ilmaista lystiä).

...niin, ja onhan minulla se oma nettisarjiksenikin, mutta se ei ole vielä päässyt Keeniin saakka (päässeekö koskaan kotareitani kauemmas, sitä en tiedä). Mikä on ehkä vain hyvä asia...

//Toimimattomat linkit poistettu. -Kate
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2010, 15:44:08 kirjoittanut Kate »

Poissa Woldfine

• High Tea
  • Vuotislainen
Nettisarjakuvat
« Vastaus #6 : Elokuu 02, 2004, 11:23:25 »
xD Siinä. Pidän tästä, vaikka kuvat ovatkin tökköjä ja silleen, mutta ne on niin hauskoja. Julmia.

Osa minusta ei kuitenkaan tästä pidä, sillä sarjakuva on raaka. Mutta animehirmu-sarjikset on parhaita >x)

En oikeastaan lue muuta nettisarjista, kuin tämä, koska en ole niihin paljoa törmäillyt. o_O Tulipas kökkö viesti, halusinpa tämän osoitteen ihmisten ilmoille.

//Poistettu toimimaton linkki. -Kate
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2010, 15:44:58 kirjoittanut Kate »
This sentence is is Spanish when you are not looking.

Skylighter

• Ankeuttaja
Nettisarjakuvat
« Vastaus #7 : Elokuu 04, 2004, 22:44:23 »
Yllättävän monia suosikkejani edellä on jo mainittukin, mutta muutamaa huippusarjaa voin sentään suositella: Dominic Deegan - Oracle for Hire on omintakeinen mangatyylillä piirretty strippisarja, jonka juoni tasapainottelee sopivasti huumorin ja draaman välillä - vaikka jokaisen stripin lopussa taitaa kyllä jonkinlainen punch-line olla... Alussa tuosta ei voi mitenkään sanoa, mihin suuntaan se lähtee kehittymään, mutta kun juoni pääsee käyntiin, niin Allekirjoittanut ainakin oli pakotettu lukemaan koko parin vuoden arkiston läpi yhdessä päivässä ja yössä.

Ne, jotka tykkäävät RPG Worldistä ja/tai harrastavat tietokoneroolipelejä, todennäköisesti pitävät myös Adventurers!-eepoksesta. Taide ei ole sitä kaikkein kauneinta (se kyllä paranee noista ensimmäisistä stripeistä, Khriman kiitos), mutta sillä ei oikeastaan ole väliä. Vitsit ovat pikkutunneilla suorastaan hysteerisiä, ja sarjassa on myös ehkä maailman rakastettavin pääpahis. Kuka voisi olla pitämättä tyypistä, jolle kuuluu muunmuassa sitaatti "If something is worth doing with lasers, it's worth doing with many lasers"?

Queen of Wands on aivan uusi löytö.  En oikein tiedä, miten sitä kuvailisin, mutta se on yksi harvoja lukemiani, jossa ei ole mitään yliluonnollisia juttuja. Queen of Wandsissa on uskottavia hahmoja, joilla on mielenkiintoiset taustat. Sarjassa on huumoria, mutta se on hienovaraisempaa kuin muissa listaamissani. Piirustustyyli on mukavan selkeä.

Stubblessa on harvinaisen hämärä juoni, eikä siitä voi aina sanoa, tapahtuvatko asiat oikesti vai ovako ne vain hahmojen mielikuvitusta, mutta tykkään tästä silti. En ole varmaan kertaakaan nauranut Stubblea lukiessani, mutta sen henkilöhahmot ovat kiehtovia, vaikka välillä melkein tuntuu, että niitä (sun erilaisia sivujuonia) on niin paljon, että ne menevät sekaisin. Taiteen kehitys sarjan edistyessä on ihan uskomatonta.

Vielä sokerina pohjalla virallinen Zelda-manga. Tämä ei ole nettisarjakuva, mutta suosittelen ehdottamasti kaikille Zeldaa pelanneille. Ja niille, jotka eivät ole koskaan kyseiseen pelisarjaan kajonneet: olette menettäneet paljon.

Lainaus käyttäjältä: Kan
Se kertoo Piro nimisestä pojasta joka on anime/manga fani ja hänen kahdesta robotista. He matkustavat japaniin ja huomaavat että heillä ole yhtään rahaa..

Tuota... kahdesta robotista? Minä toivon, ettet tarkoita Largoa.

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2010, 15:46:18 kirjoittanut Kate »

Poissa neidor

• Xena
  • Vuotislainen
  • Pakeha (aroha) Maori
    • KC
Nettisarjakuvat
« Vastaus #8 : Lokakuu 02, 2004, 15:30:33 »
Olen myös itsekin kovasti koukussa moniin yllämainittuihin sarjakuviin. Kun sain luettua BMB:n loppuun, muistan että itkin. Onneksi voi löytää jatkoa osoitteesta friendlyhostility.com Minä pidän BMB:n piirustustyylistä jopa enemmän kuin Arcanan.

Ihmeekseni luulen, ettei kukaan ole vielä maininnut The Seraph Inniä. Erittäin kaunis tyyli ja juonestakin pidän. Fantasiapainotteella edetään. Piirustustyyli on se, mitä painotan kyllä näissä. Kumpa itsekin osaisi noin hyvin, on ensimmäinen, mitä nousee pintaan.

Täältä sai myös pari oikein mainiota vinkkiä. Pitääkin käyttää ne.

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2010, 15:47:33 kirjoittanut Kate »
Colombia = You'll come for the enticing beauty of the Caribbean Sea. You'll stay because you've been kidnapped and locked in the trunk of a Dodge Dart.

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Nettisarjakuvat
« Vastaus #9 : Lokakuu 03, 2004, 18:33:07 »
TÄH. Kukaan täällä ei ole lukenut Jackia! Jack kertoo helvetistä sekä maanpäälisestä että tuonpuoleisesta. Huumori on ihastuttavan kieroa, mutta herkkien henkilöiden ei kannata kokeilla. Sisältää rutkasti väkivaltaa (lue: veri lentää ja suolenpätkät viuhuvat), seksiä (lue: varsin kyyseenalaista) ja pelottavia otuksia. Mutta pahinta kaikesta: se saattaa aiheuttaa ajattelua.

Ja sen voi lukea uudestaan. Ja uudestaan.
pecc@QuakeNet

Shagrat

• Ankeuttaja
Nettisarjakuvat
« Vastaus #10 : Elokuu 04, 2005, 11:43:19 »
http://www.vgcats.com | Eli VideoGame Cats. Tätä tulee aika usein lueskeltua, eli se on peliaiheista sarjakuvaa, missä on kissat pääosissa. Varsin hauskaa välillä.

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Nettisarjakuvat
« Vastaus #11 : Elokuu 05, 2005, 16:44:20 »
Nicholas Gurewitchin piirtämä The Perry Bible Fellowship on jotain niin hauskaa ja nerokasta ettei mitään rajaa. Pintapuolisesti katsottuna se on aika yksinkertaisen näköistä sarjakuvaa, mutta sen huumori on monimutkaista ja toisinaan aika kieroa, kuitenkin älykkäällä tavalla. Piirrostyyli on minusta hienoa ja omaperäistä. Laittaisin ikärajaksi K-11, jotkut harvat episodit saattavat ehkä ylittää sen ja olla pahimmillaan jotain K-15 -luokkaa.

Nämä viisi varmaan kuvailevat loppuosaa parhaiten:
Love Lizard
Astronaut Fall
New Specs for Ken
Sun Love
Barb and Rudy
Koko arkisto on luettavissa osoitteessa http://cheston.com/pbf/archive.html

//Toimimattomat linkit poistettu. -Kate
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2010, 15:53:48 kirjoittanut Kate »
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Poissa Rosalie

• Optinen harha
  • Vuotislainen
    • En usko hyviin yllätyksiin.
Re: Nettisarjakuvat
« Vastaus #12 : Tammikuu 26, 2007, 09:27:31 »
Haa, minullakin on nettisarjakuva suosikki.Count Your Sheep siinä päähenkilönä ovat pikkutyttö, hänen äitinsä ja lammas, joka auttaa Catien eli tämän pikku tytön aina uneen. Lammas on aina auttamassa kaikissa pulmissa ja tuon pikku perheen tapahtuamia on aina niin jännä lukea. Sarjakuva on vielä niin mukavan sinisävyinenkin. Suosittelen lukemaan!

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
Vs: Nettisarjakuvat
« Vastaus #13 : Maaliskuu 13, 2007, 16:36:57 »
Itse luen yhtä nettisarjista (joka kyllä ilmestyy liian hitaasti=) Demonia ja piirrän yhteen impro sarjakuvaan Exceptional Abilitiesiin(mainostus mainostus =), joka on Seatearin luoma. Ja luen minä kyllä aivan varsinaista mangaakin netistä.  Niin ja täältä löytyy paljon monenlaisia sarjakuvia. Niin impro- kuin yhden ihmisen piirtämiä. Sinne voi myös listauttaa oman sarjakuvansa, jos niin tahtoo.

Nettisarjakuvissa on hauska katsella millaisia ideoita ihmisille on tullut niin hahmojen kuin ulkoisen toteutuksen kanssa. Ja niistä jää toisinaan myös hyvin hyödynnettyjä harvinaisempia kuvakulmia sun muita vastaavia jonnekkin alitajuntaan. Ainakin minulla, vaikka en olekkaan koskaan ottanut varsinaisesti mallia niistä. =P  
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2010, 15:49:52 kirjoittanut Kate »
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Poissa wenya

• ...
  • Vuotislainen
    • Enkelitanssi -journalini
« Vastaus #14 : Huhtikuu 01, 2007, 11:29:06 »
Kissaa olen jo useamman kuukauden känyt säännöllisesti päivittäin seuraamassa. Sivuja yli 700 ja aivan mahtava ~<3

http://marionette-ninja.org/netsarli/
Netsarlista löytyy monia nettisarjakuvia listattuna.

//Toimimaton linkki poistettu. -Kate
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2010, 15:54:12 kirjoittanut Kate »
How could this be breaking your heart in two?

Poissa Seatear

• Vedenneito
  • Vuotislainen
    • http://www.kuusade.net
« Vastaus #15 : Huhtikuu 06, 2007, 16:24:39 »
Nettisarjakuvat ovat todella kivaa ajanvietettä. Useissa on todella hyvä juoni, joihin sitten odottaa kärsimättömästi jatkoa.
Eniten pidän luultavammin (Arcanan jälkeen <3) Gina Biggsin sarjakuvista. Red String on ehdoton suosikkini ja myös Prophesy of Destiny, harmikseni tuo viimeinen on tauolla eikä jatkoa ehkä kuulu. Red Stringissä ei ole mitään fantasiaa, se on vain normaalin tytön ihmissuhde draamaa, mutta oikeasti sellaista jota (ainakin minä) luen todella mielelläni, koska juoni on mahtava.

Itse pidän erästä nettisarjakuvaa, josta Damatriskin jo mainitsi. Exceptional Abilities tai vain lyhyemmin EA on jo monen vuoden halun jälkeen perustettu nettisarjakuva. Ja tykkään miun piirtäjistä ^^. Fantasiaa juu, mutta se on aihe mistä pidän ja eritoten siitä, että sain keksiä ihan oman maailmani. Aikaahan se vie, mutta jotenkin tuntuu, että siihen sitä riittää.

"Toinen" suomalainen sarjakuva, jota luen, on Kyaro. Sachi-kiut, joka on piirtäjänä EA:ssa, on piirtäjänä tässäkin, ja hän minut siihen tutustutti. Jäin koukkuun juoni oli ihan paras, siinä kun on ihmisiä muuttumassa eläimiksi, ihan paras aihe. Mutta oli/on siinä suhdedraamaakin :D

//Toimimaton linkki poistettu. -Kate
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2010, 15:54:46 kirjoittanut Kate »
Tahdotko lukea sarjakuvaa? -> Exceptional Abilities || Kuusade.net Se pienen ihmisen domain

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #16 : Heinäkuu 15, 2007, 04:01:45 »

Hei kaikki, olisi hakusessa lisää sellaisia nettisarjakuvia joita ei ole tarkoitettu ensisijaisesti huumoriksi, mielellään myös ilman jatkuvaa juonta. Jotain vakavaa, ehkä surullista, oikeastaan riittää että vetää sanattomaksi. Persoonallisesta toteutuksesta papukaijamerkki.

Itse retkahdin hiljattain tähän: Emily Hornen ja Joey Comeaun A Softer World on todella kaunis sarjakuva ja pysäyttää lähes joka kerta. Kuvitus hoidetaan kameralla ja tekstitys sisältää englanniksi (osa käännetty ranskaksi) yleensä jotain suurta pienissä sanoissa. Aiheet ovat enimmäkseen sellaisia jokaisen samaistuttavia kuten tunteita ja ihmissuhteita, välillä arkisia kun taas joskus käsitteillä on jokin kuvitteellinen tilanne ("I took apart the gears that caught my little girl / and I built it in her bedroom. so loud and so bright, / the way she had been"). Silloin tällöin kuvan ja tekstin yhteys on hyvinkin tulkinnanvaraista. Osa teksteistä saattaa käydä jossain K15-rajalla mutta ei niissä pitäisi olla mitään äärimmäisen järkyttävää.

Suosittelen erityisesti taiteellisille sieluille. Näiden lukemisen jälkeen tekee kovasti mieli luoda.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Poissa Chiida

• tussitatuoitu
  • Vuotislainen
  • Only children know what they are looking for
    • blogin tapainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #17 : Lokakuu 04, 2008, 19:18:46 »
Olen lueskellut paria nettisarjista, ja tässä parhaat:
Jetronic http://jetronic-online.org/
Kirjoitukset http://kirjoitukset.tk/
Molemmat todella hyviä. Aika erilaisia ulkomuodoltaan, mutta molemmat tyyliltään tosi hienoja. Kannattaa käydä lukemassa.
"What makes the desert beautiful," says the little prince, "is that somewhere it hides a well."

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #18 : Huhtikuu 15, 2009, 17:35:42 »
En huomannut itse, mutta onko kukaan maininnut cerethiä? Minusta se on yllättävän hyvin tehty sarjakuva, juoni toimii vaikka henkilöitä onkin paljon. Kertoo lohikäärmeistä, jotka tavoittelevat periaatteessa pelkästään omaa hyötyään ja pärjäämistään. Aika hauska juoni, huumoria sopivasti eikä tarina takkuille. Ainakaan paljoa.

Löytyy kun laittaa Googleen hakusanaksi cereth. Ensimmäinen linkki. Nettiosoite linkki vielä, (toivon mukaan osaan laittaa) jos joku ei välttämättä jaksa etsiä Googlen kautta.

http://rozale.tulilintu.org/
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #19 : Lokakuu 27, 2009, 13:25:58 »
Muutama vuosi on kulunut ja uusia nettisarjakuvia on löytynyt. Esittelen pari, on niitä muitakin. Näistä pidän eniten.

Looking For Group
Lue ensimmäiset kolme sivua niin saat aika hyvän käsityksen siitä millaista on tiedossa. Juonena on melko geneerisiä eeppisiä fantasiakuvioita mutta Richardin ja Calen (sekä mukaan myöhemmin liittyvien hahmojen) väliset kemiat ja sattumukset antavat tarinaan aivan oman makunsa. Tämän voisi esittää perinteisenä "vanha viisas opastaa nuoren tyhmän löytämään kohtalonsa" -tarinana, mutta LFG:n tapauksessa "vanha viisas" on umpikiero ja suorastaan idioottimaisesti pahailusta nauttiva epäkuollut tms paha velho ja nuori tyhmä... no... lue. Luvassa mustaa, kieroa ja intertekstuaalista huumoria. Netistä löytyy myös kaikenlaista sälää kuten animaatioita yms, mutta niitä tajutakseen kannattaa, what's that word again, lukea se sarjis.

Ei kovin pitkä eikä kovin nopeasti etenevä, mutta tulee noin sivu viikossa ja se sivu onkin täysväreissä yms.

Yet Another Fantasy Gamer Comic
Törkeän hauska. Perustuu lähinnästrippeihin, myöhemmin tulee "oikeaakin juonta". Kuten jo ensistripistä voi päätellä, aiheena on aika paljon lajienvälistä romantiikkaa, alastomuutta yms. Päitäkin lentelee. Vahvuuksina on mm. monipuolinen ja melko syvällisesti luotu fantasiamaailma sekä moniulotteiset päähahmot. Etenee nopeasti, viitisen strippiä viikossa.

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 27, 2009, 13:41:16 kirjoittanut Ulputti »
pecc@QuakeNet

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #20 : Lokakuu 27, 2009, 15:42:13 »
Ulputti: Jackista suuri kiitos, ihastuin siihen välittömästi sitä luettuani.

Itselleni taas on muodostunut vain pari nettisarjista, joita tulee (tai tuli) kytätyksi joka päivä. Nämä ovat jo jostain yläasteelta asti lähes päivittäin lukemani UserFriendly, joka alkujaan huvitti lähinnä Dust Puppyn ja Erwinin takia, mutta josta sittemmin on alkanut avautua aivan uusia näkökulmia, kun tietynlainen (nörtähtäväkin?) yleissivistyksen taso on noussut. UserFriendlya ei toisin sanottuna voi tajuta, ellei ymmärrä scifi-, nörtti-, yritys- ja friikkikulttuureita edes vähän. Tosin itse tiesin mm. Cthulhun juurikin UserFriendlyn pukuun pukeutuneena kalmaripäisenä pahiksena jo kauan ennen kuin olin kuullutkaan mistään Lovecraftista...

Toinen suosikkini, ja oikeastaan vielä enemmän alakulttuurisidonnainen kuin UF, on jostakin lukioajoilta asti ollut Dudley's Dungeon, joka ei nimestään huolimatta viittaa Dudley Dursleyyn. Kyseessä on nimittäin NetHack-sarjakuva! Vitsit eivät kuitenkaan läheskään aina liity NetHackiin sinällään, vaan sarjakuva on paremminkin konsti luoda kontrasteja NetHackin ja todellisuuden välille. Erilaiset sanaleikit, kielipelit, NetHackin ilmiöillä pelaavat tieteissketsit sun muut ovat melko vakiokauraa, ja toki oma luokkansa on jo legendaksi muodostunut "newt joke". Harry Potter -aiheisiakin läppiä on DD:ssä joskus vilahdellut, ne vain eivät ole saavuttaneet järin suurta suosiota. Valitettavasti kuitenkin koin järkytyksen viime keväänä Tampereen ammattikorkeakoulun atk-luokassa, kun tuo vanha Dion Nicolaasin sivuilla ollut, alkuperäinen DD olikin eräänä päivänä vain yhden ruudun strippi tekstillä "I call it a day". Dudleyn vaellus Dungeons of Doomissa oli siis päättynyt...

kunnes tänä aamuna palasin kaihoissani selailemaan sarjista ja huomasin viimeisen stripin alla käydystä keskustelusta, että nykyään onkin KAKSI Dudley's Dungeon -sarjakuvaa. Alkuperäisen layoutin kanssa identtinen SadOwlin versio on oma suosikkini, mutta kohtalaisen hyviä läppiä löytyy myös todellista NetHack-screeniä enemmän muistuttavasta (ja teknisesti tosiasiassa paremmasta) alt.org-serverin versiosta. Näiden välillä näkyy myös olevan melkoinen kannattajasota käynnissä, mutta onneksi kaikki legendaarisimmat naamat (mukaan luettuna itse Kay, L ja Slowpoke) ovat klassisen Dudleyn lukijoita kuten minäkin.

Dudley's Dungeonissa ehkä kaikista parasta on mahdollisuus arvostella ja kommentoida sarjiksia, ja lukemistani nettisarjiksista ei taida yhdelläkään toisella olla yhtä tiivistä ja välitöntä kansainvälistä yhteisöä takanaan. DD:n stripeistäkin iso osa on lukijoiden käsialaa ja päivittäinen keskustelu on joskus äitynyt hyvinkin vilkkaaksi.

//Ah, tästä löytyy vanhan Dudley's Dungeonin HP-läpistä yksi.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 27, 2009, 16:05:41 kirjoittanut Lemmonleikko »
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #21 : Tammikuu 04, 2010, 09:34:02 »
Minä en ole kovin suuri sarjakuvien tihrustelija koneen ääressä. Jos satun kulkeutumaan sellaiselle sivulle, jossa jokin itseäni kiinnostava sarjakuva yllättäen löytyykin, luen sen ilomielin. Tästä löydöstä ei kuitenkaan tule osa nettirutiinejani, sillä melkoisella varmuudella unohdan seuraavaan päivään mennessä koko sarjakuvan olemassa olon.

Jonkin aikaa olen kuitenkin lukenut Hannesta Etelä-Saimaan sivujen ala-osasta. Ei mikään hirmu hyvä sarjakuva omasta mielestäni, mutta lukeehan tuon lyhyen jutun siinä samalla, kun käyn uutiset lukemassa.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa koipen

• Scififisti
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Elokuu 26, 2010, 16:40:44 »
Ihmettelen ettei kukaan ole maininnut xkcd:tä.

Todennäköisesti webin suurin sarjakuva, ja oikein mukavan hauska. Kunhan varo Archive Panicciä, on sivusto varmasti oikein viihdyttävä.
nr: Douglas Adams / Linnunradan käsikirja liftareille