Kirjoittaja Aihe: Apocalyptica  (Luettu 5043 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

panksu

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« : Elokuu 20, 2003, 11:02:25 »
En löytänyt tästä bändistä topiccia, joten aloitin sellaisen.  Itse hurahdin siihen parisen viikkoa sitten, nyt kuuntelen sitä jatkuvasti. Jotenkin sello antaa niin kauniin äänen eikä turha laulu pilaa loistaa sävellystä. Musiikit ovat todella loistavat, eikä pakolla tehtyjä. Tai ei ne ainakaan siltä vaikuta. Mutta kysymys kuuluu, mitä mieltä te olette bändistä?

Serbeth

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #1 : Elokuu 20, 2003, 15:43:26 »
Itselläni on apon yksi levy, tuo uusin.
Bändi soittaa ihan kuunneltavaa musiikkia, harmi vain että välillä tuntuu hieman yksitoikkoiselta. Kyllä siitäkin irti saa, sello on kaunis kapine.

Darkkis

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #2 : Elokuu 20, 2003, 19:39:03 »
Kyllä. Minä pidän Apocalypticasta oikein kovasti. Apo on juuri sellaista musiikkia jota on ihana kuunnella aamulla herätessään tai pyöräillessään. Raikasta ja selvää. Sello on todella viehkeä soitin. Selloa onkin aivan liian harvoihin bändeihin luontevasti saatu ujutettua, mutta tässä se mielestäni on onnistunut täydellisesti. Apocalypticaa tuskin pystyisin kuitenkaan kovin usein kuuntelemaan. Apocalyptica siis ei ole mikään varsinainen lempi bändini, mutta pidän siitä kuitenkin.

Angie

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #3 : Syyskuu 05, 2003, 20:49:49 »
Sellosta kuuluu niin kaunis ääni. Se on juuri sopivan matala, ei liian korkea niinkuin viulu.
Itse omistan vain 'Inquisition Symphonyn' mutta onhan sitä muitakin levyjä tullut kuultua. Ja kyllä, pidän kovasti.
Metallica selloilla soitettuna on juuri oikea yhdistelmä räjäyttämään miun tajunnan. ^^ Ja onhan niitten omat biisitkin aivan loistavia, ei siinä mitään.

Muokka.
Joulupukki toi 'Reflectionsin'. Jee!

pipari

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #4 : Syyskuu 28, 2003, 13:59:06 »
Tykkään, varsinkin siittä kappaleesta, mikä soi Pahoissa Pojissa, eli Apocalyptican Somewhere aroun nothing, voi jee, mutta se musiikkin on hyvin nättiä..

On liian lyhyt varmasti, muttei voi mitään :P

~Pipsu

pilami

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #5 : Joulukuu 23, 2003, 20:38:45 »
Minäkin hurahdin tässä eräänä kauniina päivänä Apocalypticaan.
Sellosta tulee uskomattoman kaunis ääni ja se tulee esille ainakin lempikappaleessani Path:issa sekä esm. Refuse, Resist (alkupeiräisesti Sepulturan kappale) Pidän myös Romancesta sekä Master of Puppets on kaunis!

Suosittelen todella lämpimästi kaikille. Kappaleihin ei todellakaan tarvita laulua. Sello sopii täydellisesti ja riittää hyvin! ^^;;

Mutanttipupu

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #6 : Joulukuu 28, 2003, 13:00:35 »
Minulla ei ole Apocalyptican levyä, mutta se on todella hyvä bändi.
Kaverrillani olen kuunnellut, tosin olen vain pari kappaletta. Sellot rulaa... Yleensä en pidä kappaleista joissa ei lauleta paljon, mutta kuulemistani Apocalyptican kappaleista olen pitänyt.

Pride

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #7 : Joulukuu 30, 2003, 05:38:07 »
Kyllä kyllä, pidän Apocalypticasta. Sello on tosi kaunis soitin, kun se on niin matala, ja Apocalyptica osaa käyttää sitä hienosti. Miulta löytyy uusin levy, mutta olen myös kuunnellut aikasempia levyjä. Oli muuten loistava idea ruveta soittamaan Metallicaa selloilla :) En muuten oikein Metallicaa jaksa kuunnella.

Eruanno

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #8 : Joulukuu 30, 2003, 14:31:50 »
Apocalyptica on todella vaikuttavaa musiikkia, juuri sellaista joka sopii synkkään mielentilaan. Miksei toki muutenkin. Sello on erittäin monipuolinen soitin, ja pahasti aliarvostettu. Itse tosin omistan vain yhden levyn, Cult:in Special Editionin. Mistä tuleekin mieleeni..

Vaikka Apocalyptican idea on nimenomaan instrumentaalikappaleissa, mitä pidätte (jos olette kuulleet) sanoitetuista Path:in ja Hope:n versioista? Omasta mielestäni, vaikka olenkin hieman puolueellinen sanoitusten suurena ystävänä, ne ovat vielä parempia kuin alkuperäiset. Laulajilla on hieno ääni, ja musiikki on kuitenkin pääosassa, laulu vain täydentää sitä.

Myöskin klassiset cover:it ovat huvittavia ja mukavaa kuunneltavaa, varsinkin jos klassista muutenkin kuuntelee. Sekä tietenkin Metallican cover:it toimivat (tosin alkuperäiset ovat mielestäni parempia).

Poissa Liberty

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • http://liberty.vuodatus.net
Apocalyptica
« Vastaus #9 : Joulukuu 31, 2003, 12:37:45 »
Minäkin pidän Apocalypticasta, mutta en ole mitenkään hurahtanut bändiin. Harrastan joukkuevoimistelua ja keväälle joukkueemme musiikki oli Apocalypticaa. Tavallisesti meidän sarjamme ohjelmien musiikit ovat sellaisia pimpelipom musiikkeja, että toi ihan kivaa vaihtelua. Musiikkia ainakin jaksoi kuunnella. Saimme tosin miinus pisteitä musiikin voimakkuudesta, mutta eipä voi mitään.

Juuri tästä kyseisestä kappaleesta pidän kovasti. Ja sellot ovat kerta kaikkiaan ihania.

Toivottavasti en joudu Azkabaniin näin epäkehittävän viestin takia.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Louise

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #10 : Joulukuu 31, 2003, 22:35:43 »
Minäkin pidän Apocalypticasta. Olen pitänyt jo muutaman vuoden. Omistan kaikki albumit paitsi tämän uusimmat, jota en ole 'ehtinyt' ostaa. Eniten pidän Cultista, sillä siinä on mielestäni kauniita kappaleita, eikä nopeita Metallica covereita, joista alkaa pää särkemään :P Paitsi Nothing else matters on ihana.

Olen ollut yhdellä Apocalyptican keikalla ja se oli mahtava. Varsinkin Perttu hyppi siellä lavalla ihan hulluna, mikä tosin alkoi käymään välillä vähän pelottavaksi :D

kahvi

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #11 : Tammikuu 20, 2004, 19:18:04 »
Minuun on iskenyt Apocalyptica-addiktio muutaman viikon sisällä. Se yhdistelee oikein mukavasti raskasta musiikkityyliä sellojen kanssa, joista molemmista pidän kovasti. Sello kuuluu kauneimpiin ääniin, joita olen kuullut. Kauniisti soitettuna ja hyvissä kappaleissa se kertakaikkiaan aiheuttaa pakkomielteen.
Erityinen suosikkini on Metallica-cover Nothing else matters. Metallican kappaleista se on suosikkini, ja Apon soittamana ehkä parempikin. Pidän myös Sandra Nasicin kanssa tehdyistä kappaleista. Jokaisesta biisistä en pidä, niissä saattaa olla tiettyä yksitoikkoisuutta. Mutta näin yleistäen kyllä.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Apocalyptica
« Vastaus #12 : Tammikuu 21, 2004, 16:21:32 »
Minä en pahemmin olen Apocalyptica-fani, mutta ihan hyvää musaa on. Mie tykkään kovasti sellon äänestä. Meillä on ainoastaan yksi levy, jolla bändi soittaa Metallican biisejä. The Unforgiven on oikein hyvä selloversiona. Sitä jaksaa kuunnella ehkä enemmän kuin alkuperäistä versiota.
Juu, siis hyvä bändi, kuiteski.

Anan

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #13 : Tammikuu 22, 2004, 15:58:33 »
Minä olen kuullut Apocalypticaa kerran. Tai ehkä kaksi.
Hain jostain AllTheWebistä midejä ja tuli Apocalyptikan joku. Se kuulosti hienolta. Ja olisikohan ollu neljännellä tai viidennellä (nyt olen seiskalla), kun musiikinopettajamme soitti meille sitä.

Minä tykkään Apocalyptikasta jo nyt, vaikka tuskin muistan, miltä se kuulostaa, koska soitan itse selloa (tosin klassista musiikkia). Minulla siis on ehkä hieman liian suuret odotukset, sillä en pidä kamalasti raskaasta musiikista, ja minulla on sellainen kuva, että Apocalyptika soittaa raskasta jotain, joten ehkä petyn sitten kun kuulen sitä joskus paljon. Mutta nyt minä pidän niistä kovasti.

Sellot kunniaan! :D

Peikko

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #14 : Helmikuu 03, 2004, 15:14:47 »
SE ON JOTAIN NIIN KAUNISTA!!! Se on mun elämä...
Löysin bändin jonkun biisin pikkusiskoni Mombasa-soundtrackistä ja siitä se sitten lähti... Nykyään siskoni kylläkin kiroaa sitä että koskaan näkikään Mombasaa...

Poissa Flamerie

• Emotionaalinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ProphecyHowl3
  • Tupa: Rohkelikko
Apocalyptica
« Vastaus #15 : Helmikuu 05, 2004, 18:49:53 »
Oon muutaman biisin kuullu, ja täytyy myöntää että pojat kyllä osaa soittaa... Lempi kappale on ehkä Faraway vol. 2 tai Nothing else mattersin coveri. Se mikä on Pahoissa Pojissa, on myös tosi hyvä. Pikku veli tykkää Apoista, joten on ollu joulun jälkeen tosi vaikeeta olla kuulematta. Ja mun paras kaveriki tykkää siitä, ja aikoo nyt ruveta soittaan selloa... *wirn*
Forces collide.

Nyyti

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #16 : Maaliskuu 16, 2004, 18:58:52 »
Apocalyptica. Ihanaa, kaunista ja raikasta.

Minun addiktioni Apocalypticaan iski viime kesän lopulla. Tai sanotaan, mikään suuri fani en ole vieläkään, mutta musiikki jota kyseinen bändi soittaa, on loistavaa. Sellaista, jota voi kuunnella oikeastaan missä mielentilassa tahansa. Se rauhoittaa ja tuo todella hyvän mielen.

Apocalyptican levyistä omistan vain viimeisimmän, oliko se nyt nimeltään Reflections. Ehdoton suosikkikappaleeni on Faraway, se on niin kaunis, tuo alun piano ja sitten kun sellot tulevat mukaan... Ihanaa. Pelkät instrumentaalikappaleet ovat kyllä parhaita, laulu ei mielestäni sovi niihin lainkaan, vaan lähinnä pilaavat kaikki hyvät biisit. Aikaisemmilta levyiltä en ole kuullut kuin muutaman kappaleen, seuraava sijoituskohteeni voisivatkin sitten olla ne, sen verran hyvältä ovat kuulostaneet.

Ja kuten jo sanoin, mikään suuri fani en todellakaan ole, mutta silti voisin nimetä tämän bändin yhdeksi ehdottomista suosikeistani.

Poissa Pandora

• Hihittäjä
  • Vuotislainen
Apocalyptica
« Vastaus #17 : Maaliskuu 17, 2004, 00:03:04 »
Minulla on Apocalyptican kaksi vanhinta levyä. Kovin hyviä ovat ja voisin hyvinkin hommata ne uudemmatkin mutta enpä ole ainakaan vielä sitä kerennyt tekemään. Kauan kauan sitten olen myös kyseisen bändin nähnyt livenä. Ihan kiva kokemus. Apocalyptican takia oikeastaan innostuin kokeilemaan klassisen kuunteluakin ja näin olen kuullut monta hyvää biisiä jotka muuten olisivat ehkä jääneet kuulematta. Faniksi en kuitenkaan itseäni laske
Ja tuonne sinun manoan,
Tuonne kehnoa kehoitan
Ukkokontion kotihin

Woodoo

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #18 : Maaliskuu 17, 2004, 12:21:25 »
Tämä bändi on kyllä aivan loistava. Olen jo muutaman vuoden kuunnellut, mutta en kuitenkaa ihan hirveästi. Harmi vain että en tiedä kuinka kauan vielä voimme nauttia, tai sii kuinka pitkään vain, mutta kuinka kauan jatkavat bänditoimintaansa? Ovat hieman kyllästyneet soittamaa metallia sellolla, koska vaikka metalli olisikin melodista ja vaikka vähän progressiivisempaa, se ei teknillisesti ole hirveän vaikeaa ja siihen he haluavat muutosta, ainakin haastattelussa näin sanottiin... toivottavasti keksivät jotain mielenkiintonsa ylläpitämiseksi :)

Poissa Woldfine

• High Tea
  • Vuotislainen
Apocalyptica
« Vastaus #19 : Elokuu 05, 2004, 16:41:19 »
Kah. Miksen ole kirjoittanut tänne?

No, anyway. Pidän Apocalypticasta paljon, vaikken hirveästi bändiä ole kuullut, enkä tiedä. Kappale Faraway on todella koskettava. Olen aina rakastanut tällaista herkkää instrumenttimusiikkia, ja olen ikionnellinen, että ystäväni minut bändiin tutustutti.

En ole, ikävä kyllä, kuullut yhtään kappaletta, missä laulua olisi, enkä halua kuullakaan, sillä usakoisin, että se saattaisi särkeä kauniin kuvan, mikä minulla on bändistä. Tai voisin toki etsiä netistä lisää Apocalyptican kappaleita, mutta kestosuosikkina pysyy varmasti Faraway.

Kaunista.
This sentence is is Spanish when you are not looking.

Ayasha

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #20 : Elokuu 05, 2004, 18:50:55 »
Minä rakastan Apocalypticaa. Apocalyptica sai minut rakastumaan selloihin. Sitten tämä tyttö päätti, että täytyy oppia soittamaan selloa ja päästä soittamaan rankkaa musiikkia näin kauniilla tavalla, tyttö pyrki musiikkiopistoon eikä päässyt sinne ja sen jälkeen Apocalyptican kappaleiden kuunteleminen on tehnyt välillä melkein kipeää.

En omista vielä yhtään levyä Apocalypticalta, mutta koneella minulla on jonkun verran biisejä. Se vain, että stereoista kunnolla kuunneltuna levyltä soitettuna biisit kuuloistaisivat varmasti miljoonasti paremmilta kuin näistä huonoista koneen kaiuttimista. Apocalyptica on musiikkia joka soveltuu mielestäni todella hyvin ihan vain taustamusiikiksi, mutta sitten kun sitä kuuntelee kunnolla, saa siitä niinkin mielettömän paljon irti kun keskittyy jokaiseen kauniiseen sellolla soitettuun säveleen.

Tämä on sellainen bändi jonka haluaisin todella kovasti nähdä livenä, haluaisin kovasti nähdä miten sillä sellolla soitetaan tällaista musiikkia. Jos vain saan mahdollisuuden, menen tätä bändiä katsomaan.

Apocalyptica on mielestäni parhaimmillaan ilman laulajaa, en kauheasti pidä noista laulajien versioista, en tiedä miksi, ne eivät vain ole enää niin puhdasta Apocalypticaa.

Xeemu

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #21 : Tammikuu 24, 2005, 17:22:58 »
En ollut näköjään vastannut, joten korjataan se virhe nyt.
Apocalyptica on mielestäni parantunut melkoisesti rumpujen tullessa mukaan, mutta olihan se musiikki ennenkin loistavaa. Ja se, että rumpuja hakkaa osalla kappaleista itse legendaarinen Dave Lombardo ei on jotakin kerrassaan upeaa. Kaikki kunnia soittajille, siitä että saa selloilla näinkin mahtavaa musiikkia aikaan. Onhan täällä Suomessa melko innovatiivista porukkaa. Tuskin kovin monella olisi tullut mieleen soittaa Metallicaa selloilla. Lauluista en oikeastaan tiedä. Kaipa ne sopivat musiikkiin. Ainakin niissä kappaleissa joissa laulua on, ei minulla ole lauluista mitään valitettavaa. Tämä Bittersweet kappale ei kylläkään minuun oikein iske, mutta tuskinpa se iskisi ilman laulujakaan. Tai eihän sitä koskaan tiedä. Uutta levyä kuitenkin odotellaan.

Silli

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #22 : Maaliskuu 22, 2005, 23:09:18 »
Selloa olen itse nyt kymmenen vuotta soittanut, joten Apocalyptica herätti jo alkuaikoinaan minussa suurta mielenkiintoa.
Varsinainen herätys minulle tapahtui kolmisen vuotta sitten kun salakuljetin itseni heidän konserttiinsa Levillä (samana päivänä olleessa Total Cello Ensemble-konsertissa Eicca Toppinen soitti myös klassista musiikkia). Reflections oli juuri ilmestynyt.
Kaksi uusinta cd:tä omistan ja muita olen kirjastosta lainattuina kuunnellut.

Sellon ääntä rakastan suunnattomasti ja on hyvin mielenkiintoista ja inspiroivaa kuunnella Apocalypticaa, sopii monenlaisiin mielentiloihin.

Uusimman cd:n kappaleista solisteilla en oikein pidä :S

Jatkan.

niunau

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #23 : Maaliskuu 24, 2005, 16:18:53 »
Kaunista musiikkia saa selloilla aikaan, kyllä.
En omista yhtäkään albumia tai mitään, mutta muutamia kappaleita on koneella. Ja haluan kyllä jonkun levynkin.
'Path' on ihana kappale. Ja 'Struggle'. En muista enää paljoakaan piisistä 'Somewhere around nothing' mutta ainakin se oli hyvä. Ensimmäinen kuulemani kappale Apocalypticalta. Bittersweet ei oikein mene.. Valo ja Ylönenkin siinä raakkumassa.

Olen kyllä ihan kiinnostunut tästä bändistä, eiköhän se levyn aika olisi.

//Muoks.

Joo, on minulla sentään kolme albumia; Reflections, Plays Metallica by four sellos ja Apocalyptica. Cultilta kuullut biisejä, sekin pitäisi ostaa jossain vaiheessa. Pidän myös erittäin Apojen ja Nina Hagenin versiosta Seemann, joka on siis Rammsteinilta peräisin. Käheä naisääni yhdistettynä selloihin toimii loistavasti.

Livenäkin olen pojat nähnyt Berliinissä, ja täytyy kyllä sanoa että olin silloin aika pirun ylpeä näiden suomalaisten musiikista. Vetivät älyttömän hyvin, äijillä oli hauskaa ja hiuksia jäi juuri sopivasti jousien väliin. Biisit kuulostivat oikein upeilta ja meininki oli mainio. Letit heiluivat, etenkin Eican pää heilui koko ajan. Hienoa!

Saaksi

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #24 : Huhtikuu 09, 2005, 16:21:09 »
Itselläni on tämä uusin Apon levy ja pakko myöntää, että selloilla pystyy tekemään todella hienoa musiikkia, niillä on korvattu laulukin hyvin. Harmittavaa on kyllä se, kun levyyn on tungettu Laurin ääntä, ehkä hieman liikaakin. Yleensä hyppään nämä laulubiisit yli kuunnellessani kyseistä levyä, sillä en todellakaan kestä kuunnella Ylösen ääntä.

Olen hankkimassa muitakin Apon levyjä, kun vallan hurahdin tuohon uusimpaan.

persikkasäilyke

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #25 : Huhtikuu 10, 2005, 20:02:10 »
Apocalyptica herätti minussa heti mielenkiintoa. Jo ennen kuin olin kuullut siltä yhtään kappaletta. Ja kun kuuli..... Aah! sitä hetkeä en unohda ikinä! Niin kaunista, koskettavaa ja ihanaa... Kuin fazerin sinistä korville (Johan oli rakentavaa... XD)

Sanzuliini

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #26 : Huhtikuu 10, 2005, 21:48:02 »
Apocalyptica on hyvä bändi. Muistan kuinka ystäväni pakotti (kuinka kehtaan ees paljastaa tommosta??) mut kuuntelemaan Bitterweetin. Vaikka inhoonkin Valon ääntä niin kappale oli todella hyvä. Sitten sattui äiti vahingossa ostamaan uusimman lebyn ja päätin sitte kuunnella sitä ja hyvää oli.
Anastacian konsertissa perjantaina istuessani odotellen konsertin alkua alkoi Bittersweetti soimaa ja mitäs muuta äiti paljastikaan kuin et mun kaverin (joka asuu toisessa kaupungissa) isoveli soittaa Apocalypticassa aina sillon tällön ja aikaisemmin on kuulunut vakituisesti bändiin. Siinä sitte olin vähä sillee et kiva ku nyt vasta kerroit ku olin asunutki siinä kaverin naapuris lähes vuoden...

-Sanzu-

Ulaire

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #27 : Huhtikuu 16, 2005, 17:51:24 »
Minullakin on Apocalyptican uusin levy, ja tyytyväinen olen ostokseeni. Parhaita ovat ne kappaleet, joissa ei lauleta. Tietenkin poikkeuksena on Life Burns, joka on hyvä siitä huolimatta, että Lauri Ylönen laulaa siinä.
Tykästyin erityisesti biisiin Quutamo.

Bansku

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #28 : Huhtikuu 20, 2005, 13:32:16 »
Olin tässä vähän aikaa sitten Apocalyptican konsertissa Savonlinnassa. Ei ollut mitään ennakkokäsitystä bändistä, mutta hyvältä se kuulosti. :) Enpä tiedä mitkä niistä kappaleista olivat heidän omiaan, mutta isäni sanoi että Metallican biisit soivat parhaiten. Oikeastaan ne nopeat raivokappaleet kuulostivat jo välillä vähän yhdeltä ja samalta puurolta, mutta ne tunnelmallisemmat olivat hirmu kauniita. Sello on hieno soitin...
Bittersweet soi nätisti, se kuulostaa paremmalta ilman laulua. Itse asiassa, luulenpa ettei laulu sovi siihen niin hienosti.  Se jotenkin latistaisi sellon "taikaa"... mitä se nyt sitten ikinä onkaan.

le loup-garou

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #29 : Huhtikuu 20, 2005, 17:59:05 »
En olisi vielä pari vuotta sitten uskonut, että viitsisin kuunnella musiikkia, jossa ei lauleta, mutta Apocalypticaa kyllä kuuntelee oikein mielellään. Musiikki on todella kaunista. Rumpujen lisääminen sellojen joukkoon oli loistava idea ja uusin Apon levy Apocalyptica on aivan mahtava. Tietysti vanhemmat levytkin ovat hyviä, Metallica kuulostaa mahtavalta selloilla soitettuna. Onneksi pojat kuitenkin tekevät nykyisin omia kappaleita, sillä ei sitä pelkkää Metallicaa jaksa kuunnella, kun kerran pojat saavat itsekin aikaiseksi noin hienoja biisejä.
Minä olen aina pitänyt jousisoittimista yhdistettynä raskaampaan musiikkiin, se kuulostaa lähes poikkeuksetta upealta ja tuo minulle aina mieleen keskiajan, tosin en tiedä, minkä takia. Sellot saavat kappaleet kuulostamaan jotenkin romanttisilta ja vanhanaikaisilta ja niin kertakaikkisen upeilta.
Olen todella pettynyt, kun Apocalyptica ei ehtinytkään keikalle Ruisrockiin, niin kuin oli tarkoitus, kun sinne kuitenkin olen menossa. Olisi ollut mahtaa nähdä bändi livenä!

Elene Yönsininen

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #30 : Joulukuu 21, 2005, 15:15:08 »
Oi, minä diggaan Apottimista, omistan kaikki levyt paitsi ekan, sen jolla on pelkästään Metallica-covereita...en diggaa siitä lätykästä. Muut ovatkin sitten todella hienoja, varsinkin Reflections (joka on muuten koneellakin^^) ja The Cult. Uusimmasta en oikein tykkää, ne biisit joissa on joku laulaja vierailemassa, pilaavat vähän tunnelmaa...ne eivät ole ihan sen tyylistä Apoa joka ansaitsisi mitä suurimman arvostukseni. Instrumentaalibiisit toimivat paljon paremmin, kerrassaan upeita. Lempparibiisejäni ovat muun muassa Faraway, No Education, Farewell, Apprehension, Conclusion ja Quutamo. Harmittaa kun en ole vieläkään päässyt bändiä livenä katsomaan, sillä se mitä olen teeveestä heidän keikkojaan nähnyt, on kyllä totisesti vakuuttanut minut orkesterin lavakunnosta, jau ^_________^ Tyypithän heiluvat varsin kivasti, varsinkin Perttu on näkemäni mukaan kunnostautunut sillä saralla^^ Perttu on muutenkin suosikkisellistini Apoista, ehe ehe...pitihän sekin vielä päästä mainitsemaan ;) Ihuna se Pertun pahis-look uusimman levyn kansikorteissa^^ Luuv.

muokkis: Oli ihan pakko muokkia, juuri pärähti soimaan Epilogue (Relief) Reflections-lätykältä, luvetan^^

Miles

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #31 : Joulukuu 21, 2005, 19:48:31 »
Itse pidän jonkin verran, omistan uusimman levyn.
Sellosta tosiaan kuuluu kaunis ääni, mutta se pännii bändissä, että melkein joka kappale nykyään on sellolla säestettyä. Sello on kyllä kaunisääninen soitin, niinkuin sanoin, mutta on niitä muitakin hienoäänisiä soittimia...
Kyllä sitä kuuntelee, varsinkin matkamusiikkina. Itse matkustelen paljon junassa, siellä Apoa kuuntelee vaikka kuin ka paljon..

Muoksista// Muistinpa juuri, että myös pukukoppimusiikkina olen sitä soittanut ja on näyttänyt toimivan hyvin.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
Apocalyptica
« Vastaus #32 : Joulukuu 22, 2005, 06:40:48 »
Aaah, Apocalyptica, ihanaa!
Hurahdin tähän bändiin siinä Pahojen poikien aikaan, kun soundtrackillä soi Somewhere around nothing. Ah, niin maaninen kipale, että hirvittää. (Ja ihastuttaa samaan aikaan)
No niin, ryhdistäydyn.

Itselläni on kaksi Apocalyptican levyä, Reflections ja Apocalyptica. Molemmat ovat aivan upeita, vaikkakaan äiti ei osaa arvostaa sitä, että soitan Apoa autossa. En ole päässyt kuulemaan sitä Metallica-coveria, vaikka yritys on ollut kova.

Suosikkibiisini ehdottomasti ovat Faraway, joka on yksi kauneimmista kuulemistani kappaleista; Conclusion, joka mukaan voi vain heittäytyä sekä Farewell, joka Farawayn ohella on erän upeimmista olemassa olevista kipaleista.

Minä siis pidän hyvin paljon Apocalypticasta, mikä ei tietenkään ole suoraan verraannollinen sen kanssa, että erän ystävistäni soittaa selloa...
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

matata

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #33 : Tammikuu 06, 2006, 18:14:09 »
Apocalyptica jakaa suosikkibändieni ensimmäisen sijan Metallican kanssa.
Itse soitan selloa, ja täytyy sanoa ettei Apocalyptica ainakaan innostusta sen uskomattoman soittimen soittamiseen yhtään vähennä, päinvastoin. The Unforgiven ja Welcome home nyt ovat ensimmäisiä tajunnan räjäyttäviä kappaleita jotka tulevat mieleen.
Sello on vain niin kaunis soitin, niin, sellot kunniaan, todellakin!

Rattlesnake

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #34 : Tammikuu 09, 2006, 03:52:04 »
Onhan Apocalypticaa kuunneltu jo Metaalica platasta alkaen. Harmi vaan, että koko ajan mennään askel askeleelta paskempaan suuntaan. Riman alitus oli tuo Bittersweet Ville Valon ja Ylösen kieunnalla höystettynä. Parin viikon kuluttua olen jopa menossa tsekkaamaan sellovirtuoosien livekunnon Pakkahuoneella. Saas nähdä minkälainen setti on luvassa. Onneksi Valo & Ylönen ei ole paikalla, joten säästynen Biittersweetin kuulumiselta, ellei ne playbackkaa sitä. Toivottavasti ei.

niunau

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #35 : Tammikuu 10, 2006, 15:25:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Rattlesnake"
Onneksi Valo & Ylönen ei ole paikalla, joten säästynen Biittersweetin kuulumiselta, ellei ne playbackkaa sitä. Toivottavasti ei.

Voivathan he ilman lauluakin biisin vetää, niin tekivät kesällä Berliinissäkin. Täytyy kyllä sanoa, että ilman laulua ehdottomasti parempi, vaikkei biisi kuulukaan suosikkeihini Apon tuotannosta.

Rattlesnake

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #36 : Tammikuu 10, 2006, 15:50:57 »
No, ilman laulua se saattaakin jopa toimia, mutta Ylösen kieunnalla ja Valon öhkömöilsemiselle se on maailmanhistorian paskin biisi ikinä. Musiikkivideokin on melkein kaikista huonoin. Jacko kiilaa edelle, mutta keikkaa odottelen suht paljon, onhan se hyvää lämmittelyä Bodomin keikkaa odotellessa joka tulee olemaan paras ikinä. Saas nähä mikä lämppäri tähänkin keikalle revitään. Toivottavasti ei The Rasmusta.

TerryGreen

• Ankeuttaja
Apocalyptica
« Vastaus #37 : Lokakuu 20, 2006, 14:21:54 »
Apocalyptica, jotain nii ihanaa, maailman parasta. Tykkään jousisoittimista, soitan itsekin alttoviulua, ja sellon ääni on niin sanoinkuvaamattoman ihanaa.

Näiltäkin löytyy toki parempia ja huonompia kappaleita, henk.koht. suosikkini ovat Faraway, Hall of the Mountain King, Path ja Farewell. Niin ja Betrayal/Forgiveness. Ja tietysti No Education.

Omana on kaksi Apojen levyä, Reflections, jonka olen hukannut, ja Inquisition Symphony. Lähes kaikki loput kappaleet löytyvät koneelta; muutama Cultin kappale taitaa puuttua.

Olen kuunnellut kyseistä bändiä tämän vuoden (-06) tammikuusta asti. Pyysin Farawaytä mesessä eräältä luokkalaiseltani, jonka olni kuullut soittavan sen alkusoittoa. Ja koukussa ollaan.

[muokka]
Löysin Reflectionsin. :)

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Apocalyptica
« Vastaus #38 : Tammikuu 04, 2007, 00:17:34 »
Apocalyptica. Syy, jonka takia pyrin musiikkiopistoon, pääsin sinne ja nyt manaan epätoivoisesti sitä, ettei minulla ole ollut menojen vuoksi aikaa takoa legatoja lihasmuistiin kuin kerran viimeisen neljän päivän aikana. Hyvin sujuu tähän mennessä, eka vuosi menossa. Joku päivä minäkin vielä... Noniin. Aiheeseen siis.

Pidän Apocalyptican musiikista todella paljon, ja olenkin diggaillut sitä jo pari, kolme vuotta. Pidän sellon äänialasta, joka on minun korkeita ääniä vieroksuvalle korvalleni sopiva. Musiikkikin on hyvää, vaikka alkupään pelkistä Metallica-covereista en perusta, kun en Metallicastakaan niin hirveästi (Itse asiassa mielestäni useimmat kappaleet kuulostavat selloilla alkuperäisiä paremmilta), mutta huomaa kyllä kuunellessa bändin tuotantoa alusta nykypäivään, että kehitystä soittotekniikassa ainakin minun korviini on tapahtunut. Haave olisi kuulla bändi joskus livenä, nimenomaan kuulla, se näkeminen ei varsinkaan tämän bändin kohdalla ole niin nuukaa minulle... Mutta olla itse paikan päällä.

Itse omistan ainoastaan kolme levyä: Plays Metallica by Four Cellos, Inquisition Symphony ja Apocalyptica, enkä edes väitä kuulleeni bändin koko tuotantoa, levyjen ulkopuolelta vain joitain hajabiisejä. Noista susikkini on ehdottomasti Inquisition Symphony. Pidän Apocalypticasta eniten vain puhtailla selloilla, ei laulua tai muita soittimia; vain sellot. Silloin mielestäni musiikki on kauneinta, vaikka en toki vihaa kappaleita, joissa on mukana muitakin soittimia. Sen sijaan laululliset versiot saavat minut aina vaihtamaan kappaletta. Haluisin tosiaan kuulla Bittersweetin ilman laulua. Apocalyptica-levyllä vikana olikin mielestäni se, että pelkillä selloilla soitettuja kappaleita tuntui olevan liian vähän (En tosin muista miten suuri osa...)

Mutta tämä bändi on minulle rakas tällä hetkellä ehkä eniten juuri siitä syystä, että löysin nyt jo hyvin rakkaaksi muodostuneen harrastukseni. Ja omina pahoina päivinäni se on juui tämä bändi, joka saa minut hyvälle tuulelle taas.
"Paras tapa toimia on ystäville kostaa
jos päältä kauniin hevosen saa silmiin tuijottaa
Mut takaisin ei käytettyä sieluaan voi ostaa
kun kalpein kauppamiehistä ovelle kolkuttaa
" -Viikate: Tie

akinnah

• Ankeuttaja
Vs: Apocalyptica
« Vastaus #39 : Syyskuu 25, 2007, 15:48:06 »
Taas innostuin tästäkin bändistä uuden levyn myötä. En edes muista kuinka kauan olen kuunnellut kyseistä bändiä. Itsekin soitan selloa ja sen kautta löysinkin Apon. Innostuin ja tykkään edelleen. Joskus ei jaksa, mutta sitten löydän tämän uudestaan ja kuuntelen paljon.

Itselläni on neljä levyä. Apocalyptica Feat. Matthias Sayer on ensimmäinen. Sain sen Paavolta lahjaksi, kun osasin soittaa jonkun biisin hyvin. Siitäkin niin kauan, etten muista. Toinen on Plays Metallica by Four Cellos. Kolmas on Apocalytica ja uusin on Worlds Collide. Koneella meillä on muutkin levyt, koska siskoni omistavat niitä ja ollaan saatu muualtakin biisejä.

Uusin levy, Worlds Collide siis, on aivan mahtava. Olen ihan rakastunut kaikkiin biiseihin ja olen kuunnellut melkein koko ajan. Kai siihen kyllästyy joskus, muttei ihan heti.

Harmittaa, kun enää ei kauheasti Apon biisejä löydy, joissa olisi vain sellot. Rummut ovat nyt melkein joka kappaleessa mukana. Itse en niin kauheasti välitä lauletuista biiseistä, mutta kyllä niitäkin kuuntelee.
Ja muuten Mirrekala. Bittersweet on todella hyvä ilman laulua. Parhaimmillaan silloin.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2010, 22:11:18 kirjoittanut akinnah »

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Helmikuu 26, 2008, 18:11:09 »
Apocalyptican olen aina tiennyt ja periaatteessa ihan tykännytkin, mutta vasta noin vuosi sitten oikein aloin sitä kuuntelemaan :) Oikein kaunista musiikkia tuolla sellolla saa aikaan :) Tykkään näistä Metallican covereista varsinki, ne ovat todella upean kuuloisia.
Tosiaan kyllä jotkut biisit hieman yksitoikkoisia, kun harvemmissa mitään laulua on. Mutta kun sille päälle sattuu, niin Apocalyptican musiikki on todella hyvää kuuneltavaa.

Poissa Fellad

• Linsessa
  • Vuotislainen
« Vastaus #41 : Maaliskuu 02, 2008, 14:54:34 »
Apocalyptica on niin hyvä!!! Pidän heidän musiikistaan, koska se on erilaista. Harvat bändit soittavat selloilla.
Eicca Toppinen on aivan mahtava säveltäjä. Apocalyptican kappaleet ovat kaikki hyvin erilaisia (no, jotkut biisit kyllä kuulostavat aivan samalta). ;)

Ambra

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Maaliskuu 25, 2008, 20:41:56 »
Dinin, S.O.S. (Anything but love) -biisin laulajan nimi on Christina Scabbia.
Ja sattumoisin kuulin sen Pakarisen version. Ei se ihan huono ollut, oikeastaan yllätyinkin siitä, miten samanlaiselta kuulosti, mutta Hannalla särkyi muutama lujempi kohta. Muuten veti ihan hyvin.

Apocalypticaan olen vasta alkanut tutustua, enkä heiltä oikeastaan tiedäkään kuin muutaman biisin. Olen jauhanut koko päivän tuota S.O.S. (Anything but love) -biisiä, vaikka tiedän, että pitäisi kuunnella muutakin... Kerran sain kuunneltua heidän versionsa Nothing Else Mattersistä, mutta sitten taas vietiin.

Toinen suosikkini on I'm Not Jesus. Sen ilmestyttyä kuuntelin sitä varmaan viikon putkeen, ja vieläkin iskee lujaa. Jotenkin ensimmäisinä käsiini ovat päätyneet nämä lauletut kipaleet, mutta ehkä olisi aika tutustua muuhunkin.

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #43 : Elokuu 14, 2010, 21:35:09 »
Se, että joskus aloin kuuntelemaan Apocalypticaa johtuu täysin siitä, että olen itsekin soittanut selloa (itse asiassa kuusikin vuotta). Tykkäsin sellonsoitosta, enkä kauheasti silti klassista kuunnellut, joten joskus sain joksikin synttäri tai joululahjaksi Apocalyptican Reflection-levyn. Sitä sitten kuuntelin aika paljon ja tykkäsin. Enää en niinkään Apocalypticaa enää kuuntele. Se herättää niin paljon surullisia muistoja varsinkin siitä kärsimyksestä kun jouduin sellonsoiton lopettamaan... Mutta Apocalyptica on silti, yhäkin hyvää pieninä annoksina, yksi kappale silloin tällöin.

Apocalyptican paras kappale on ehdottomasti Quutamo. Muistan joskus pari vuotta sitten että kuuntelin sitä keskellä yötä kun seisoin kaapin päällä katsomassa täysikuuta kattoikkunasta. Oli ihan hullu olo <3 Myös Fisheye on kiva, osaksi koska se on niin vaikea ja sen olisi aina halunnut oppia soittamaan. Tähän päivään mennessä olen käynyt kolmella Apocalyptican keikalla ja tykännyt niistäkin. Pojilla on todella katsottava lavashow ja siitä nauttii nytkin kun tuon kuunteleminen muuten on jäänyt vähän taka-alalle. Tuon lisäksi minulla on Eicca Toppisen nimmari, jonka sain hänen Ruisrock-passiinsa <3 olen siitä tosi ylpeä ^^

Ärsyttävintä bändissä on se, että keikoilla kun sitä näytetään niistä isoista tauluista tai jos joku biisi on telkkarissa, kukaan kuvaaja ei tähän mennessä ole osannut kuvata oikeaan aikaan sitä joka soittaa soolon. Oikeasti! Näissä kohdissa minun tekee mieleni lähteä kuristamaan kuvaaja ja ottaa kamera haltuun. Näin selloa soittaneena on ehkä sitten oikeasti jäänyt se hyöty että tunnistaa kuka soittaa mitäkin stemmaa biisistä...
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts