Kirjoittaja Aihe: PMMP  (Luettu 16380 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Meenai

• Helmisimpukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: PMMP
« Vastaus #75 : Elokuu 11, 2007, 13:54:27 »
Omistan jokaisen PMMP:n levyn. En ole mikään suuri fani, mutta sanoitukset ja melodiat ovat loistavia. Lauluääntä Miralla ja Paulalla ei kovinkaan paljoa valitettavasti ole, mutta kappaleiden takia minä tätä kyseistä bändiä kuuntelenkin. Lempikappaleeni on levyltä Kuulkaas enot! Joutsenet. Se on ihana, haikea ja erittäin kaunis. Kovemmat kädet levyltä lempikappaleeni on Oo siellä jossain mun. Ihanan kaunis ja erittäin haikea ja kaipaava. Leskiäidin tyttäret levyltä lempikappaleekseni on noussut Taiteilia. En tiedä mikä siinä viehättää, mutta se on vaan sellanen kiva kappale :)

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #76 : Elokuu 23, 2007, 13:01:43 »
En pitkään aikaan jaksanut kiinnostua PMMP:stä yhtään, osaksi juurikin popstars-menneisyyden takia ja toisaalta myös siksi, että Rusketusraidat ei tehnyt minkäänlaista vaikutusta ja inhosin sitä seurannutta Joutsenet-kappalettakin kaikessa pateettisuudessaan. Siinä sitten kului pari vuotta, joiden aikana bändi oli itselleni täysin yhdentekevä.

Kovemmat kädet -albumin ilmestyttyä kuulin silloin tällöin radiosta/baarissa PMMP:n itse asiassa ihan kivoja biisejä. En kuitenkaan vieläkään jaksanut juuri innostua, vaikka aloinkin hieman vastentahtoisesti kiinnostua. Kaveripiirissäni esiintyi myös suuren luokan faneja, joten bändiä alkoi olla vaikea välttää. Viimeisen niitin löi ystäväni, jonka musiikkimaku on suhteellisen sama kuin itselläni ainakin jollain tasolla ja joka lopulta vain lykkäsi Kovemmat kädet käteeni ja käski kuunnella. Siitähän se sitten alkoi eikä loppua näy.

Edelleen suosikkini on Kovemmat kädet -levy, vaikka tykkään kyllä Leskiäidin tyttäret -platasta myös. Yksittäisistä kappaleista suosikkejani ovat Auta mua, Kovemmat kädet, Maria Magdalena, Matkalaulu, Henkilökohtaisesti, Pikkuveli, Kesäkaverit ja Päät soittaa. Nyt kuluneen kesän aikana tuli nähtyä PMMP muutamaankin otteeseen livenä eikä todellakaan pettänyt odotuksia. Pitää varmaan mennä vielä ensi viikolla katsomaan, kun kerran Helsingissä keikkaa heittävät.

Hieno, hieno bändi.

messenger

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Maaliskuu 22, 2008, 16:38:41 »
Itse pidän PMMP:stä todella, todella paljon. Bestikseni kuunteli joskus vuonna 2005 tosi paljon, ja minä jouduin kelkkaan mukaan. Kun kuulin ensimmäistä kertaa Joutsenet, se mykästytti minut täysin. Ihana kappale. PMMP:n sanoitukset ovat ihania ja biisien melodia mykistyttävä. itse soitan pianoa ja minulla on Matkalaulun, Pikkuveljen, Joku rajan ja Rusketusraitojen nuotit. Eivät helppoja kappaleita soittaa. Mutta musiikki tosiaankin vei mennessään. Suosikki kappaleita minulla on monia, mutta Kesäkaverit, päät soittaa, Päiväkoti ja Matkalaulu ovat nousseet todellisiksi suosikekseni. Kaikissa erilainen toteutus. Kesäkaverit niin rento ja vapaa kappale, Päät soittaa on hauska ja mukaansatempaava, Päiväkoti niin hempeä ja ihana sanainen ja Matkalaulussa mukava melodia ja hauskat sanat. Yhdessä näisä tulee minun lempi bändini. PMMP rulettaa!

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #78 : Maaliskuu 29, 2008, 20:16:09 »
PMMP on yksi lempibändeistäni vielä tälläkin hetkellä, vaikka tykästyin siihen jo joskus ensimmäisen levyn ilmestymisen aikoihin - ja kokonaisuutena musiikkimakuni on muuttunut aika radikaalisti näiden kuluneiden vuosien aikana. PMMP:hen en kuitenkaan näytä koskaan kyllästyvän. Tyttöjen musiikki on mielestäni todella persoonallista, heidän biisinsä erottuvat edukseen suomalaisen popin tylsästä massasta. Useimpien laulujen sanoitukset herättävät paljon ajatuksia ja ovat huomattavasti mielenkiintoisempia kuin tavalliset rakkauslaulut, ja tykkään ihan hirmuisesti myös Paulan ja Miran lauluäänistä.

Omistan kaikki PMMP:n levyt paitsi en Puuhevonen-lastenlaululevyä, jonka kuitenkin ajattelin joskus hankkia, sillä PMMP:n versiot lastenlaulurenkutuksista eivät mitenkään voi olla huonoja. Levyistä suosikkini on varmaankin Kovemmat kädet, siltä levyltä löytyy monta biisiä, joita saatan kuunnella monta kertaa peräkkäin ihan riemuissani. Tämänhetkisiä lempibiisejäni ovat ainakin Päiväkoti, Matoja, Salla tahtoo siivet ja Taiteilia.

Livenä olen nähnyt PMMP:n vaivaiset kaksi kertaa, mikä kyllä harmittaa. Olen kuitenkin fanittanut bändiä iät ajat, mutta he keikkailevat aivan liian harvoin täällä päin :< Nuo kaksi näkemääni keikkaa olivat kuitenkin loistavia kokemuksia, Paula ja Mira saivat tosiaan yleisön mukaan ja vetivät loistavan show'n.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Bélen

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Toukokuu 23, 2008, 15:17:43 »
PMMP on todella loistava bändi. En ole nähnyt livenä kertakaan, mutta levyjä on tullut kuunneltua.  Tyttöjen äänet ja laulun sanat on hyvät.  En oikeestaan keksi mitään joka siinä bändissä ois pielessä.  Todella energistä musiikkia, piristää kummasti.

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #80 : Huhtikuu 01, 2009, 12:05:44 »
Olipa tämä hukassa, vaikka uusi levykin on tullut.

Mielestäni Veden Varassa on kiva läpyskä, itse ostin sen vasta eilen. Parhaimpia kappaleita ovat Pariterapiaa, San Francisco on kans tosi kiva, samoin Lautturi, Viimeinen Valitusvirsi ja Merimiehen Vaimo. Vähän niin kuin kaikkien levyjen kanssa, piti tätäkin kuunnella pari kertaa, ennen kuin kappaleet alkoivat avautumaan. Tulva on ainoa, jota en oikein jaksa kuunnella, hieman liian yksitoikkoinen ja ei-niin-energinen. Myöskään Kuvia ei ihan iske, mutta muuten kaikki ovat kyllä oikein kivoja kappaleita.

Outoa, että tuota Viimeistä Valitusvirttä ei juurikaan kuullut radiosta, mutta Plaza arvostelussaan puhuikin näistä "Lammas-asemisista". Mikähän on seuraava sinkku? Mitä muut olette tykänneet Veden Varaan - levystä?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2009, 10:08:58 kirjoittanut Kalke »
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #81 : Huhtikuu 01, 2009, 17:07:52 »
PMMP on ihana. ^^
Nyt vasta ehkä kuukausi sitten alko semmonen vähän isompi fanitus, musiikkia olen diggaillut kyllä jo reilun vuoden ainakin.
Levyjä en vielä omista, mutta kaverilta tällä hetkellä on lainassa kolme ensimmäista ja suunnitelmissa ostaa tuo Veden varaan heti kun pääsen semmoseen paikkaan mistä löytyy kyseinen levy.
Lempibiiseiksi voisin mainita ainakin Matoja, Mummola, Kesä-95, Taiteilia, Päät soittaa ja Kohkausrock, eli vähän nopeempaa menoo. Sanat on melkeimpä jokaisessa biisissä aivan loistavat.
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #82 : Huhtikuu 15, 2009, 12:05:50 »
Hei, radiosta kuului juuri Lautturi, eli mitä ilmeisimmin se on nyt seuraava sinkku :D Kiva valinta, sellainen jonka radioasematkin ottavat soittolistoilleen, eivätkä "lammastele", niinkuin Valitusvirren kanssa...
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #83 : Tammikuu 03, 2010, 17:18:23 »
PMMP on yllättävän hyvä ollakseen suomalainen ja suomeksi laulava bändi! Varmaan tuolla mittakaavallani (siis suomeksi laulava yhtye) paras lajissaan, tämä on suuri mielipiteeni. Bändiltä on tullut ihan mukavia lurituksia, jotka ovat tarvittavaa piristystä siihen mitä yleensä kuuntelen.

Sen suurempi fani en siis ole, kuuntelen satunnaisesti. Albumeja ei ole, eikä mitään fani-tuotteita. Suosikkikappaleikseni tältä yhtyeeltä ovat nousseet Pikkuveli (hyvä cover) ja Rusketusraidat. Vaikka nämä kappaleet ovatkin erilaiset, pidän niistä silti: Pikkuveli saa minut ajattelemaan, Rusketusraidat taas nostattaa hymyn huulille :)
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #84 : Kesäkuu 14, 2010, 13:09:28 »
PMMP on yhtye, josta olen pitänyt pikkulapsesta saakka. Aina on joululahjalistallani lukenut "PMMP:n uusin levy" ja niinpä omistan suurinpiirtein kaikki levyt. Joskus on hiljaisia kausia ollut, mutta aina ovat kappaleet löytyneet MP3:stani, ja niitä on sitten silloin tällöin tullut kuunneltua. Osaan monet kappaleista ulkoa, ja koska PMMP:n musiikki on aikasta koukuttavaa, tulee kappaleiden mukana hoilattua kovaan ääneen.
Levyt ovat mukavan monipuolisia, ja kappaleita kun on tahkonnut niin niistä löytää joka kuuntelukerralla uutta merkitystä. Huomaan aina vanhojakin kappaleita kuunnellessani, että löydän niistä aina jotain uutta. Monet uudet kappaleet ovat päässeet suosikkilistalleni, vaikka ne saavatkin pienen angstin päälle. Hiljennyn aina PMMP:tä kuunnellessani ja uppoudun musiikkiin ja sanoihin. Vaikkeivät kappaleet minun elämääni niinkään kosketa, ovat ne osa minua ja todella tärkeitä minulle. Monesti puran angstini kuuntelemalla PMMP:tä.

PMMP on aina ollut osa elämääni. En ole koskaan nähnyt sitä livenä (vaikka mahdollisuus tulee kyllä tänä vuonna, jos pääsen Ankkarockiin <2), mutta aikomus olisi tulevina vuosina tulla näkemään monesti. PMMP on minulle tärkeä yhtye, ja tulen kyllä suremaan jos se hajoaa joskus.

On ihan pakko mainita, pienenä minua PMMP:ssä innosti juuri se, että minulla on sama nimi kuin toisella yhtyeen laulajista. ^^
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #85 : Heinäkuu 20, 2010, 15:23:49 »
Olen tykkäillyt PMMPstä jo kauan, mutta nykyään kuuntelen sitä enää aika vähän. :( Saattaa johtua siitä, että bändillä on vain muutama sellainen tosi hyvä biisi ja muista en sitten niin välitäkään. Tai en tykkää kuunnella niitä, vaikka ne olisivatkin hienoja biisejä. Sellaisia Joku Raja- tyylisiä biisejä en vain voi kuunnella, olisivat kuinka kantaaottavia hyvänsä. Minun täytyy saada nauttia musiikista ja en nauti vastaavista kappaeista juurikaan.

Mutta, ei sillä, että en nauttisi jostain PMMP:stä, päinvastoin! Mahtavia biisejähän on iso liuta, ihan näin alkajaisiksi: Lautturi (ehdoton suosikkini!), Joutsenet, Salla tahtoo siivet, Poika, Matkalaulu, Tässä elämä on ja Päiväkoti. Mitään levyjä en ole tarkoituksella hamstrannut, vaikka Leskiäidin tyttäret löytyykin hyllystä. Suosikkini jakautuvat kuitenkin niin eri levyille, ettei levyjä tulisi kuunneltua kokonaan.

PMMP:ssä mielestäni olennaisinta on asenne! Biisit ovat täynnä asennetta ja tehty oman mielen mukaan. Bändi on kulkenut valtavan kehityskulun Rusketusraidoista. Vaikka onhan ekallakin levyllä mukavia biisejä, mutta kyllä Veden Varaan on jo huomattavasti kypsempi. He kehittyvät, eivätkä jää junnaamaan yhteen kohtaan, kuten olisi voinut hyvinkin käydä. Mainitsen vielä, että rakastan PMMP:n biisien sanoituksia. Ne eivät sano mitään suoraan, mutta ovat hyvin tajuttavissa.

En itse asiassa ole nähnyt PMMP:tä livenä, mutta se olisi tosi siistiä. Mitä ny heidän lavaesiintymistään olen nähnyt, sekin on mukaansatempaavaa ja täynnä asennetta :).
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Kettutyttö

• Sivullinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #86 : Heinäkuu 22, 2010, 17:42:00 »
PMMP on ehdottomasti lempibändini! En pitänyt PMMP:stä kovinkaan paljon nuorempana (paitsi vähän Tässä elämä on -kappaleesta), varsinkaan Ruskiksista ja Pikkuveli-coverista, jotka ovat pahasti radion puhkikuluttamat.
Tutustuin kunnolla bändiin pari vuotta sitten, kun aloin kuunnella YouTubesta kappaleita, sitä ennen olin kuunnellut muutaman kappaleen radiosta. Pian ostin kaksi ensimmäistä levyä, Kuulkaas enot! ja Kovemmat kädet. Ja sitten Leskiäidin tyttäret. Ja sitten Veden varaan, joka on kai näistä lempparialbumini. Ja albumien kuvitukset ovat aivan mahtavia! Varsinkin viimeisimmän.
Lempikappaleitani ovat Kuvia, Kohkausrock, Pariterapiaa, Matoja, Taiteilia, San Fransisco, Se vaikenee joka pelkää, Mummola, Ikuinen leikki ja Poika. En omista Puuhevosta, se ei jollain tavalla kiinnosta. Pidän enemmän näistä "kypsemmistä" huutokappaleista.
Olen myös lukenut PMMP-kirjan ja meinasin ostaa live dvd:n mutten sitten ostanutkaan - mitä kadun nyt - koska bändi näyttää niin hyvältä livenä. Odotan myös innolla PMMP kuvina -valokuvakirjaa. En ole keikalla käynyt vielä, mutta pakko päästä joskus. Vaikka ensi kesänä Ruissariin...
Olin vähän yllättynyt kun huomasin jokaisen kaverinikin kuuntelevan enemmän tai vähemmän Paulan ja Miran Molempia Puolia.
Osaan kaikki kappaleet ulkoa ja soittaa pianolla Lautturin ja Se vaikenee joka pelkää (nuotit kirjoitin itse kuuntelemalla).
Rakastan tyttöjen dramaattisuutta.
Ja varsinkin vikan albumin kuvituksessa olevia vaatteita!

PMMP on vaikuttanut elämääni aika paljon. Muutuin esim. Matoja ja Kohkausrock -kappaleiden myötä paljon itsevarmemmaksi ja uskallan olla mitä olen. PMMP:n musiikki on antanut voimaa pahimmilla kausillani. Rakastan tyttöjen ääniä! Kuuntelenkin PMMP:tä monta, monta kertaa viikossa.
Ah, PMMP!

//Ainiin ja unohdinko mainita ne sanoitukset? NEHÄN ovat parasta!!
Kaikki olennot kuolevat yksin.

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #87 : Helmikuu 08, 2012, 18:45:29 »
Minä olen ollut PMMP-fani nyt viisi vuotta. Pidin Rusketusraidat ja Matkalaulu -biiseistä silloin, kun ne olivat uusia, mutta en muuten niin innostunut bändistä silloin. Kovemmat kädet -levy tosin tuli hankittua jo silloin. Fani minusta tuli Emma-gaalan 2007 myötä, kun bändi esitti siellä Joku raja -biisin. Siellä oli jotain teknisiä ongelmia äänentoistossa, kun sanoista ei saanut selvää (ei paikanpäällä, eikä tv:stäkään katsottuna), mutta pidin melodiasta heti. Kotona sitten kuuntelin biisin netistä ja tutustuin muutenkin bändin tuotantoon enemmän. Siitä se lähti.

Minusta bändissä parasta on bändin energisyys ja uskallus heittäytyä täysillä. Paula ja Mira vaikuttavat minusta todella hyviltä tyypeiltä. Bändin biiseissä taas on sanomaa. Heillä on biisejä laidasta laitaan, niin kevyitä hassuttelu biisejä, kuin vakavia ja rankoista aiheistakin kertovia biisejä.
Bändiltä on vaikea sanoa yhtä parasta biisiä, mutta parhaimpia ovat minusta Joku raja, Merimiehen vaimo, Taiteilia, Tässä elämä on ja Viimeinen valitusvirsi.

Myös äitini pitää PMMP:stä. Hänen kanssaan aina autossa kuuntelen bändiä. Minulla on kaikki bändin levyt Puuhevosta lukuunottamatta, sekä live-dvd, PMMP-kirja ja Vaahtopäät-valokuvakirja. Olen nähnyt PMMP:n kaksi kertaa Emma-gaalassa, mutta en ole koskaan ollut bändin omalla keikalla. Täytynee joskus mennä, kunhan tulevat tarpeeksi lähelle.

Poissa JK

• Vatipää
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Blogini
« Vastaus #88 : Helmikuu 26, 2012, 22:13:14 »
Ihanaa, nyt löyty niin mun aihe!!

Mä tykästyin heti 2003 kun Rusketusraidat -hitti ilmestyi. Tietysti en silloin liiemmin kappaleen sanomaa (7v) ymmärtänyt, mutta tykkäsin silti :D Siitä lähtien on Pemujen levyjä tullut ostettua/hommattua/saatua ja mitä enemmän levyjä on tullut, sitä suuremmaksi fanitukseni on kasvanut. (Nykysin se on jo aika kovaa...)
Leskiäidin tyttäret -albumin tullessa rakastuin bändiin lopullisesti ja peruuttamattomasti :D Se ja Veden varaan ovat vai uskomattoman täydellisiä! Molemmista levyistä löytyypari kappaletta, joille kesti hetki lämmetä, mutta kun niihinkin "tottui" niin levyistä tulee vain kerta kerralta parempia.
Parhaat kappaleet (= kaikki) varmaan on (sanon joka levyltä vaikka kaks) Poika, Isin pikkutyttö Matoja, Salla tahtoo siivet, Joku raja, Kohkausrock, Viimeinen valitusvirsi ja Merimiehen vaimo. Mutta tosiaan, tykkään todella paljon JOKAISESTA kappaleesta, paitsi Oo siellä jossain mun ja Noitalinna Huraa -cover Pikkuveli oli joskun niin sanotulla "Ei-listalla". Nykysin nekin on suosikkejani :P
Myös uusi biisi 4ever Young on aivan uskomaton, vaikka olen kuullut sen vain kerran ja silloinkin keikalla. Mutta YouTubessa muutamaa hyvää videota on tullut popitettua aikas paljon! Tästä päästäänkin siihen live-esiintymiseen... PMMP on ehdottomasti paras Suomessa kiertävä livebändi!!! Olen nähnyt niitä 19 (vappuna tulee 20. keikka) ja joka kerta se mahtavuus vaan jaksaa yllättää! Paulan ja Miran energisyys, hauskat spiikit ja se kaikki vaan ovat niin uskomatonta! En oikeesti osaa kuvailla sitä mahtavuutta, mikä keikoilla on tai niillä olevaa tunnetta... RAKASTAN :)

Olen myös viimeaikoina saanut PMMP-foorumilta hyviä uusia ystäviä, joiden kanssa keikoilla tulee kierreltyä. Mutta valitettavasti suurin osa on ikärajallisiä, joten seuraava keikka on vasta vappuaattona Nosturilla :/ Mutta edelleen on kiva saada uusia kavereita, joten saa laittaa yksityisviestiä, jos haluaa ;) (okei, vika kappale meni osttain offiin... sori!)
\"Hyvä!\" ilkkui Bellatrix \"Draco, ota sauvat! Pimeyden lordi on tulossa, Harry Potter! Kuolemasi lähenee!\"

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #89 : Marraskuu 07, 2012, 19:31:05 »
Mä tykkään PMMP:stä tosi paljon ja olen aina tykännyt (:

Kun olin kolmen ikäinen, ilmestyi tuo PMMP:n Rusketuraidat ja kuulemma siitä pitäen olen laulanut autossa mukana, vaikken bändin nimeä tiennytkään. PMMP oli ensimmäinen fanitukseni kohde ja sitten siihen tuli mukaan Paramore ja Potterit (: Nyt tuo itse "fanittaminen" on PMMP:n kohdalla jäänyt vähemmälle, mutta tykkään vieläkin tosi paljon :)

Mä tykkäsin pienenä eniten kappaleista Joutsenet, Olkaa yksin ja juoskaa karkuun, Pikkuveli ja Päiväkoti. Tykkään noista kaikista tosi paljon, mutta lemppareita on nykyään Lapsuus Loppui, Päät soittaa, Päiväkoti, Salla tahtoo Siivet, San Fransisco ja tosi monet muut. Ensimmäinen PMMP:n levy, jonka sain oli Kovemmat kädet. Sitten mukaan tuli Leskiäidin tyttäret, Puuhevonen ja Veden varaan. Minulta siis puuttuu Kuulkaas enot ja Rakkaudesta. Enoja en oo löytänyt ja uusinta en ole vielä raaskinut hankkia.

Tykkään PMMP:n lyriikoista, melodioista ja tyttöjen raikkaasta tyylistä laulaa. Ne osaavat tehdä hitaita, nopeita, surullisia, iloisia, puhuttelevia ja hämmentäviäkin kappaleita. Muistan monia neitokaisten kappaleita ulkoon ja ne saattavat korvamatoilla päässäni parikin viikkoa.

Livenä en ole heitä nähnyt, mutta tuossa lähellä ne on melkein joka kesä Jurassic Rockissa, joten kuullut olen ja aion katsomaankin mennä (:

Tykkään ;)