Kirjoittaja Aihe: Evanescence  (Luettu 13466 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Frozen-ghost

• Ankeuttaja
Evanescence
« : Heinäkuu 20, 2003, 13:17:39 »
En löytänyt aihetta tästä bändistä, joten päätin tehdä sellaise! (aurorit, lukitkaa jos olen väärässä)

Muistuttaa minusta jollakin tavalla Night Wish:iä. Naislaulaja laulaa mystisiä biisejä. Miehet hoitavat soittamisen.

Minusta erittäin kunista musiikkia. Monipuolinen musiikki ja kaunis laulua ääni ja sanat ovat hyviä!

Aika uusi tuttavuus minulle, jos joku tietää enemmän... Kertokaa!

Lempibiisi on varmasti se siitä dare devilistä, Bring me to life.

muoks... Nyt kun olen ostanut sen cd:n ja kuunnellut sen puhki. Olen ehdottomasti sitä mieltä että Hello ja My immortal ovat ihanimpia kappeleita, mitä olen koskaan kuullut..! Tuo Bring me to life ei enää oikein iske, kun sitä kuulee niin paljon, joka paikassa!

Ayasha

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #1 : Heinäkuu 20, 2003, 14:08:36 »
Mä en oo Evanescenceä paljoa kuunnellu, vaan my immortalin ja Bring me to lifen, molemmat aivan hirmuisen ihania ja niitä tulee kuunneltua ihan liikaa..

Naisella on kaunis ääni ja se laulaa muutenkin sillee hienosti, ei kovinkaan tavallisesti mielestäni..

Biiseissä on kauniit sanat ja ihanat melodiat, niitä jaksaa kuunnella vaikka kuinka paljon, välillä huomaa että on kuunnellu saman biisin ties kuin monta kertaa peräkkäin..

Joo, hyvä bändi, haluaisin ehdottomasti kuulla lisää.

*muoks* Ostin Evanescencen levyn aikoja sitten, ennenkuin ystäväni olivat kunnolla kuulleet koko bändistä. Koska he eivät ole kuulleet paljoakaan muita biisejä kuin Bring Me to Life, on minua alkanut melkeinpä ärsyttää kuunnella kyseistä biisiä muiden kanssa, koska bändi on tehnyt niin monta muutakin hyvää kuuntelemisen arvoista biisiä.

Kaikki Fallen levyn kappaleet ovat ihan hyviä, vaikka varsinaisia suosikkeja minulla ei levyltä olekaan. Jokaisessa biisissä on omat hyvät puolensa.

Kirsten

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #2 : Heinäkuu 20, 2003, 14:40:04 »
Joo olen kuullut, ja on aivan ihana bändi! Sain levyn muutama viikko sitten. Olen kuunnellut sen jo ties monta kymmentä kertaa  :wink: ja siihen ei kyllästy.
Se todella muistuttaa paljon Night Wishiä, mutta Evanescencellä on paljon kauniimmat sävelet. Ja laulut todella paljon kuolemasta ja itsemurhista ym... surullista  :( . Laulajalla on todella kaunis ja upea ääni!
Paras laulu on Hello, Bring me to Life ja Everybody's fool.

(Uudessa Suosikissa kerrotaan bändistä jonkun verran)

Newilya

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #3 : Heinäkuu 21, 2003, 17:55:23 »
Radiosta ensimmäisen kerran bändiä kuulin, pidin, joten aloin vähän tutkia netistä tietoa.

En nyt mitenkään fanita, se on hyvä ja sillä siisti.
En tiedä haluanko sitä cd:tä, luultavasti kyllästyn koko musiikkiin kolmen päivän päästä kun olen ostanut sen. :p

Sanat ovat ihania, muttamutta. En oikein osaa selittää tätä (kuten huomaattekin).
Ei se minuun kunnon kipinää jättänyt, joten en pidä vaivan arvoisena vääntää radiota kovemmalle kun Bring me to life tulee sieltä.

Jos nyt olette suurennuslasin kanssa tutkineet allekirjoitustani, niin voitte hyvällä onnella tajuta että tuo on pieni osa Tourniquet-kappaletta.
Jos totta puhutaan, niin suljin vain silmät, jynssäsin sormea paperilla vähän aikaa ja osoitin sitten yhtä kohtaa.
Sen jälkeen tungin sen kohdan allekirjoitukseeni. Söpöä vai mitä?

Kuulostanpa minä tylsältä..
Minulle se on vain yksi bändi muitten "goottibändien" joukossa, mutta en silti sano että se huono olisi.
(ja nyt tämä meni puolusteluksi. mök.)

Sitä voi kuunnella, mutta ei koko aikaa eikä monta kertaa päivässä.

Muok. Olen sydämellinen ihminen, ja kerron nyt että vaihdoin allekirjoitukseni.
Ei tarvitse enää sitä syynätä. ;)

Seyana

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #4 : Heinäkuu 29, 2003, 23:34:52 »
Kuulin bändistä joskus erään jenkkilaudan kautta, kun siellä tuli parissa päivässä ihan hillitön Evanescense-buumi. Niinpä sitten päätin ihan kokeilun vuoksi imuuttaa bändiä vähäsen. Kokeiluksi se jäikin, sillä en tykännyt. Naisella oli liian korkea ääni minulle, itse kun pidän paljon enemmän matalasta skaalasta. Kuten sanottua, musiikki kaatuu liikaa laulajan vastuulle. Bändi on vain vähän taustalla jammailemassa eikä musiikista erotu mitään uskomattoman loistavaa instrumentaalia ja musiikillista neroutta.

Luultavasti tämäkin bändi jää vain pelkäksi buumiksi. Tällaisia yrittäjiä löytyy jokaiselle vuodelle ja aina niistä povataan uusia megestaroja, mutta sinnepä hiipuvat nekin tähtöset. Ihan sama minulle, en ole sitä täällä todistamassa. Tai no, olen kyllä, mutta se onkin sitten ihan eri asia olenko asiasta lainkaan kiinnostunut. En tiedä bändistä mitään enkä haluakaan tietää. Kolme kappaletta tekivät tehtävänsä ja pidän bändiä lähinnä yliarvostettuna. Tämä on ihan puhtaasti imho.

Poissa Zhenoa

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
    • http://r2.missalie.net
Evanescence
« Vastaus #5 : Heinäkuu 30, 2003, 12:10:35 »
Evanescence on ihan mukanaa kuunneltavaa soittolistalla muiden kappaleiden joukossa, mutta ei se ihan suosikikseni yllä. Hello on mielestäni kyllä ylikaunis kappale aavemaisine pianosävelineen, kun taas Bring me to life on sellainen tylsä poppiklisee ja sen täydellisesti pilaa se hirveä miesääni (joka kuulostaa siltä kuin se olisi oksentamassa -_-).

Pidän laulajan äänestä, vaikka Seyanan tapaan usein suosinkin sitä 'matalampaa skaalaa'. Äänen murtuminen siellä täällä on vain mielenkiintoinen lisä. /me pitää hassusta musiikista.

Mjoo. Mukavaa kuunneltavaa, suurimmaksi osaksi. Taitanee olla ainoita länsimaisia tuotantoja joita enää jaksan ollenkaan kuunnella (Moonsorrow:n lisäksi..).

siunattu

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #6 : Heinäkuu 30, 2003, 21:58:43 »
kaunista musiikkia.

aluksi minä luulin, että evanescence on jokin uusi yhden hitin esittäjä (ja hitti on tietenkin bring me to life), jonka hitillä on hurja suosio, ja sitten koko tähti unohtuu. hmh. olimpa väärässä. latasin koneelle muutaman laulun bring me to lifen lisäksi, ja ne olivat todella kauniita. minä en jaksanut kuunnella sanoja, vaan lähinnä musiikkia. pidin todella.

ja pidän vieläkin. niin, minullekkin se on vain yhtä musiikkia muiden joukossa. jota jaksaa kuunnella, mutta en kuitenkaan vaivaudu laittamaan isommalle jos radiosta kuulen. se on kaunista, hienoa, mutta en voi lempi musiikikseni sanoa. ehkä se on juuri sellaista mielialaan kuuluvaa musiikkia?

joku sanoi, että sitä voisi luulla nightwishiksi. nojuu, onhan niissä kieltämättä aika paljon samaa, mutta mielestäni se jää kuitenkin siihen naislaulajan äänen korkeuteen, (no tuskin niitä nyt kumminkaan voi verrata toisiinsa :P) juuri muuta samaa minä en niistä löydä. tai ehkä niissä on minä en vain sitä huomaa. en väitä.

muoksista.
levyn omistan, ostin eilen, mielipide on kumminkin hieman parempaan suuntaan muuttunut. :) mutta samoissa sanoissa edelleen aika lailla.

Poissa Flamerie

• Emotionaalinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ProphecyHowl3
  • Tupa: Rohkelikko
Evanescence
« Vastaus #7 : Heinäkuu 31, 2003, 13:54:19 »
Minä pidän.

Uus tuttavuus, kaks viikkoo sitten sain kaverilta sen kasetin. Rakastettava kasetti onkin.

Mä tykkään kaikista kappaleista paljon. Ekoilla kerroilla ku sitä kasettii kuunteli, mulla meni kutosesta eteenpäin ihan ohi kaikki. Mutta nytte... Lempari biisit on Going Under, Bring Me To Life, My Immortal, se kuues kappale (en muista nimee) ja Hello.

Mä kuuntelin siltä kasetilta Bring Me To Lifeä yhesti illalla, ja annoin sen mennä eteenpäin. My Immortal alko, ja mä vaan et, jaa, hidas. Ja sit toisen säkeistön lopussa mä tajusin että tää on aivan ihana biisi, ja vieläki ku mä sitä kuuntelen, siinä toisen säkeistön lopussa mulla yhäki on sellanen tunne...[/i]
Forces collide.

pipari

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #8 : Heinäkuu 31, 2003, 19:06:55 »
Evanescence, hmm.. minullekkin tuo sana on liian vaikea muistettavaksi/äännettäväksi :P

Bändi on minulle myös melko uusi, sillä ensinnäkään en tiennyt että se on bändi. Luulin vain pelkäksi laulajaksi, mutta en silti osaisi selittää, että mikä bändi se sitten siinä Bring me to life -musiikkiivideossa heiluu... Toiseksi, en ole kuullut mitään muuta biisiä, kuin Bring me to life ja senkin moneen otteeseen.

En tiedä onko tämä hölmö, mutta minulle tulee Evanescence:sta mieleen Björk, siis jos se laulaja olisi pelkkä soololaulaja. :P <---Ota nyt tuostakin teksistä jtn. selkoa.

Minunkin mielestäni laulajalla on kaunis ääni. Melodiatkin ovat ihania, rauhoittavia mutta en nyt silti sanoisi, että surullisa, tai en tiedä niistä muista lauluista sitten, muttei ainakaan Bring me to life:ssä, Mielestäni.

Kiitos ^.^

~Pipsu

Poissa Sodapop

• Monimutkainen
  • Vuotislainen
Evanescence
« Vastaus #9 : Elokuu 01, 2003, 01:39:07 »
Tutustuminen tähän bändiin kävi My immortal- kappaleen kautta, josta Ruus minulle messengerissä puhui. Kiinnostukseni heräsi ja pyysin Ruusia lähettämään sen minulle. Ihastuin kappaleeseen ja latasin muutaman kappaleen lisää. Ja taas muutaman. Ja edelleen lisää. Enimmäkseen vanhemmilta levyiltä, uusimman (Fallen) olen jo ostanut.

En ole oikein koskaan ymmärtänyt mitä vaikeuksia on kirjoittaa Evanescence. Minulle tuottaa ongelmia ainoastaan sen taivuttaminen - olen tottunut kirjoittamaan "Evanescencen", mutta nähtävästi osa kirjoittaa "Evanescencin", enkä ole perillä kumpi tavoista on oikea.

Evanescenceähän on verrattu Linkin parkiin ellen aivan väärässä ole? Ensin en - kun kuuntelemani kappaleet rajoittuivat lähinnä My immortaliin ja sen akustiseen versioon - ymmärtänyt mitä sillä tarkoitetaan, mutta lopulta löysin tiettyjä yhtäläisyyksiä. Vaikka ei tuo yhteys minua häiritse millään lailla.

Pidän Evanescencen musiikista ja Amyn äänestä. Juuri siitä miten hänen äänensä pysyy korkeallekin mentäessä puhtaana ja raikkaana.

Parhaimpia kuulemiani kappaleita uudelta levyltä ovat juuri tuo My immortal (joka muuten on täydellinen Sirius/Remus kappale, en kai vain ole ainoa joka ajattelee niin?) sekä Hello ja Haunted. Myös My tourniquet on... jollain tavalla kaunis. En osaa selittää. Pidän kappaleen My last breath kohdasta
"Can you hear me? Can you feel me in your arms?"

Vanhemmasta tuotannosta oikeastaan lähes kaikki miellyttävät, mutta olen ainoastaan ladannut niitä koneelleni, levyjä en omista.

Yönlilja

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #10 : Elokuu 01, 2003, 03:52:56 »
Minun tutustumiseni Evanescenceen (minä kirjoitan sen noin) oli sattuma. Pyysin muutamia meseläisiä lähettämään kappaleita ja seassa oli juuri tämä Bring me to Life. Tykästyin siihen välittömästi ja kun törmäsin Falleniin Rautatieaseman Anttilassa, se oli ostettava. Tässä vaiheessa sitä ei oltu vielä markkinoitu TV:ssä tai soitettu radiossa, joten kauppias katsoi pientä Beatles-hiuksista tyttöä kummissaan eikä näyttänyt edes tajuavan, mikä on Evanescence.
Kotiin päästyäni levy soimaan ja lempikappaleita valitsemaan. Ja niitähän löytyi: My Immortal (Soda: Et ole ainoa joka ajattelee niin), Tourniquet, Imaginary (siinä on jotain taianomaista), Going Under ja Hello (se on melkein kulunut loppuun). Brig me to Lifestä en enää niin kovasti pidä, sitä on soitettu ihan liikaa.

Olen luultavasti ainoa ihminen, joka ei rinnasta Evanescenceä Nightwishiin. Minusta näillä ei ole ihan kamalasti yhteistä. Linkin Park(kaan) ei sovi muottiin. Minun mielipiteeni mukaan.
Amy Leellä on minusta jumalainen ääni. Ja hän on kamalan kaunis.

Muoks (180903)
Saatuani uuden koneen latasin muutaman muunkin viisun ja Octoberkin on jotain aivan ihanaa. Inhoan sitä että bändit joista pidän ovat kaupallisia. Harmi että Evanescence on kovaa vauhtia ellei jo täysin kaupallistunut. Siitä kielivät jo julisteet, mainokset TV:ssä sun muut.

Crysales

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #11 : Elokuu 02, 2003, 16:31:35 »
Evanescence. Laulajalla on aivan uskomattoman ihana ääni joissakin kappaleissa.
Minäkin tutustuin Evanescenceen Ruusin ja muiden ihkutettua My Immortal kappaletta messengerissä. Pyysin jonkun lähettämään sen kappaleen ja ihastuin.
Perjantaina tuli hankittua se Fallen cd kotiin.

Olimme ajamassa mökille lauantaina ja sisareni pyysi että saisi kuunnella Evanescencea. Kilttinä siskona minä tietenkin annoin hänen kuunnella, ja pian hän sanoikin että sitä voisi verrata Nightwishiin ja Linkin Parkiin o_O
Ja minä en taas ymmärrä mitä tässä on Nightwish-maista tai Linkin Park-maista.

Bring me to lifesta on jo mennyt maku, kun sitä soitetaan nykyään joka paikassa. Kauniita kappaleita on omastamielestäni tällä Fallen cd:llä vain kolme: Going under, My Immortal ja Hello.
Going under on sopivan synkkä, My immortal on hyvä kappale käyttää angist ficeissä ja Hello on kaunis kun siinä on aavemainen musiikki ja sanat ovat ihanat.

Onko Evanescencella muita albumeita kuin Fallen?

siunattu

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #12 : Elokuu 03, 2003, 15:53:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Crysales"

Onko Evanescencella muita albumeita kuin Fallen?

minäkin olen pohtinut tuota, ja luin jostain että on ilmestynyt toinenkin levy, en sitten tiedä ennen vai jälkeen tämän.

samalla levyllä oli ilmeisesti myös 'my immortal?' eli se olisi levytettu kahteen kertaan? minä en sen tarkemmin levytyksistä sitten tiedä, mutta tuon olen jostain muistaakseni kuullut.

mahdollisilta toisilta levyiltä en ole kuullut tuotantoa. :)

Poissa Sodapop

• Monimutkainen
  • Vuotislainen
Evanescence
« Vastaus #13 : Elokuu 03, 2003, 17:34:06 »
Evanescencen toinen albumi on nimeltään Origin, ja sillä esiintyy jonkun verran samoja kappaleita kuin albumilla Fallen, mm. Whisper, My immortal ja Imaginary. En omista Origin- levyä, mutta olisi luultavaa että kappaleet olisivat jotenkin eri versioita.

Origin ilmestyi tietääkseni ennen Fallen- levyä, mutta älkää tappako jos olen väärässä.

Lisäksi Evanescencellä on paljon muita kappaleita, mitä ei levyiltä löydy. Niitä voi metsästää vaikka netistä :)  Esimerkiksi Azlyrics.comin kautta löysin sivun, jolta löytyy tieto kaikista bändin kappaleista. (Tietenkään tuollaiset listat eivät koskaan ole kovin luotettavia elleivät ne löydy bändin kotisivuilta, mutta..)

Ja jos jotakuta kiinnostaa kuulla tuota Evanescenceä tietääkseen millaista materiaalia levyllä esiintyy, kannattaa vierailla Evanescencen kotisivuilla. Jokaisesta kappaleesta albumilta Fallen löytyy näyte.

Darkkis

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #14 : Elokuu 04, 2003, 15:53:59 »
No se on varmaan jo huomattu, että Evanescence. Yllätyin suunnattomasti Evanescencen USA:n kärkisijoille nousemisestä, saati platinasta. Yllättyneisyyteni johtuu siitä, koska pitäisin kappaleiden perusaineksina jotain metallia tai kenties raskaampaa rockia. Amy toisaalta sopii töysin pop-tähtöseksi. Evanescence ei oikein jaksa minua pitää pauloissaan, ja miten jaksaisi, kun ei se vielä ole minua pauloihinsa kietonutkaan. Evanescence jättää minut kylmäksi, ja en varmaan menettäisi järkeäni heidän keikallaan, tai en tiedä. En nimittäin ole ollut heidän keikallaan. Tiedä miten hyvä live bändi olisikin.

Amyn ääni on kuitenkin erittäin mielenkiintoinen. Amy ei laula räyhäten, ja ei missään nimessä huonosti. Kylmää, korkeata ja kirkasta. Lisäisinkö vielä yhden koon listaan - Kaunista.

Bring Me to Life oli aluksi mielestäni suhteellisen hyvän kuuloinen. Amy kuitenkin laulaa hyvin, miksi mennä pilaamaan suhteellisen hyvää kappaletta laittamalla asfaltti poika räppäämään väliin. Bring Me to Lifen musiikki video oli mielestäni harvinaisen tyhmä, jos suoraan sanon.

Eurooppalaista gootti henkeä? En tiedä olenko ainoa ihminen joka on tonkinut läjästä esiin gootti hengen. En kuitenkaan katsoisi silti levyä missään nimessä kauniiksi gootti pläjäykseksi, sillä siihen tämä ei yllä. Harvalla Goottibändillä muuten on näin hyvää laulajaa, mutta heillä musiikki onkin parempaa, ja se onkin myös tuotu paremmin esille.

En viitsi verrata Evanescenceä mihinkään, sillä todennäköisesti ottaisin melkein minkäbändin tahansa, niin tulisi lopputuloksesti bändi (tähän bändin nimi) laulaja oli huonompi, mutta musiikki oli parempaa. Aikaisemmin on näköjään mainittu Nightwish, johon en muuten vertaisi Evanescenceä, ellei joku olisi aloittanu, sitä jo puolestani. Nightwish pesee Eveanescencen täysin. Tarjan ääni päihittää Amyn, ja yllättäen Evanescencen musiikki jää kakkoseksi. En kylläkään ole edes Nightwis fani, mutta enhän ole Evanecence fanikaan

(Evencenkä)

Starelma

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #15 : Elokuu 05, 2003, 21:39:21 »
Kuulin ihan sattumalta joskus pari biisiä kaveriltani, ja sehän kuulosti hyvältä. Lievästi omaperäistä musiikkia. Hienoa.
Olisiko jollain niiden molempien levyjen biisilistaa käsillä?

UniQue

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #16 : Elokuu 06, 2003, 13:09:21 »
hmm, tässä kesällä kuulin ensimmäisen kerran bring me to lifen, näin musiikkivideon ja oli kyllä hyvää musiikkia. kuitenkaan ei hirveenä minun tyyliäni, mutta tykkään kuitenkin. myös going underin olen kuullut, siitäkin pidin. ihan kiva bändi, cd olisi ihan kiva saada, mutta ei ihan heti, monia muitaki, mitä pitäisi saada :) mutta kiva bändi. lyriikat hyviä, ja kaunis ääni sillä laulajalla.

Frozen-ghost

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #17 : Elokuu 06, 2003, 13:28:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Starelma"

Olisiko jollain niiden molempien levyjen biisilistaa käsillä?

Tässähän ne olis:

albumi: "Origin"

Whisper
Imaginary (Origin)
My Immortal
Where Will You Go
Field Of Innocence
Even In Death
Anywhere
Lies
Away From Me

albumi: "Fallen"

Going Under
Bring Me To Life
Everybody's Fool
My Immortal
Haunted
Tourniquet
Imaginary
Taking Over Me
Hello
My Last Breath
Whisper

Poissa Vendel

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/disturbed_toons
Evanescence
« Vastaus #18 : Syyskuu 17, 2003, 18:01:35 »
Evanskene. Heh. Osaan minä lukea toisinaan.

Kun kuulin ekan kerran MTV:ltä, ajattelin välittömästi ett onpa taas. Onpa onpa. Miksi tämmöistä tehdään? Tottakai 85% ystävistäni ihastui bändiin, joten pidin mölyt mahassa ihan silkkaa kiltteyttäni. Ja nyt, kun huomasin tämän topicin, ajattelin että ei tuomita yhden biisin perusteella. Imuutin lisää. Mielipide ei muuttunut.

Mielestäni tyhjää, turhaa, tarpeetonta. Myös harmitonta. Huomaamatonta. Musiikkia kuin vaalea tapetti. Nainen laulaa kuin palkkatyössä. Teknisesti erinomaisesti, mutta kylmästi ja minun mielestäni tunteettomasti.  Nuotit nenän alle. Laula tämä.

Sorry vain, jos jotakuta loukkaa, mutta minun mielestäni Evanesence on hissimusiikkia. Jollekulle toisellepa se voi iskeä kuin tuhat volttia.  Whatever floats our boats.

Annika

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #19 : Syyskuu 17, 2003, 19:29:24 »
Nani yrtitti käännyttää minua tänään Nightwish-faniksi, mutta ei onnistunut. Kannatan Evanesceneä. Son ihana bändi. Minä pidän kovasti sen musiikista. Kaunista ja pelottavaa. Sillä naisella on kaunis ääni, mutta sanoitukset ovat melkoisen synkkiä. Äiti ei pidä sen musiikkia sopivana minun korvilleni. Mutta eipä pieni akronmantella välitä, vaan kuuntelee kuuntelemistaan.

Itselläni on Evanescenen levy. Pidän kovasti kappaleista, suosikkini on kuitenkin My Immortal. Tietysti Bring me to life on hyvä ja hieno kappale, mutta sitä kuulee liikaa. Sen musiikkivideo on hyvä..

Poissa tuulilukko

• Vuotislainen
  • My gift of silence
Evanescence
« Vastaus #20 : Syyskuu 18, 2003, 18:09:44 »
Hum. En tiedä miksi, mutta minua aina jollain tavalla viehättää tämän tyylinen musiikki. Pidän Evanescencestä hyvinkin paljon. Sanoitukset on todella kauniita ja toisaalta myös todella koskettavia, ainakin minä löydän moniakin kohtia joista voin todella sanoa, että samaistun.

Kappaleina pidän eniten rauhallisista; Missing, My Immortal ja Hello <3
Toisaalta My Tourniquet ja My Last Breath on todella upeita.

Eniten ehkä ärsyttää se, että olen jälleen kerran tykästynyt bändiin samalla kun 10 395 muuta ihmistä löytää saman bändin, ja sitten se onkin niin teinijuttu tai ylikuuluisa. Hum. Minä kun yritän aina vähän välttää sitä :)
Breathe in, who knows how long this will last..

Coriana

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #21 : Syyskuu 18, 2003, 19:21:41 »
Kuten tuulilukkoa, minuakin viehättää tämäntapainen musiikki. En ole sanoituksia lukenut, mutta sen minkä olen kappaleista saanut selvää, on ollut tosiaan hieman synkänpuoleista. Sopii ihan hyvin tämänhetkiselle masennuskaudelleni.

Musavideo? Nää. Ei mikään erityinen muuten, mutta minä ihkutan sitä täysillä, koska se muistuttaa minua eräästä aivan ihanasta tarinasta. Muuten se on aika tavallinen ja tylsä. Pelkästään kuunneltunakin se on hyvä, edelleen samasta syystä. Minuakin ärsyttää bändin villitys, koska ihmiset pitävät monia bändejä parempina jos ne eivät ole muotia.

Amyn ääni on kieltämättä kaunis. Epätavallinen englanniksi laulajille.

No joo. En fanita Evanesenceä täysillä, kuten en mitään muutakaan bändiä/artistia.

Darine

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #22 : Syyskuu 18, 2003, 19:54:54 »
Olen kuullut Evanescenceltä vain kaksi kappaletta, kaikkien tunteman Bring me to lifen ja My Immortalin. Bring me to lifesta en niinkään pidä. Kuullostaa liian oudolta minun korviini. Mutta My Immortal on aivan ihana kappale. Taustalla soiva pieno on tosi nätti ja huomaa selvästi, että laulajalla on oikeasti ääntä eikä se vain kilju. Sitten kun ne viulut tulevat lähellä kertosäettä. Lääh. Vaikka yleensä en pidä tämän tyylisistä 'rakastan sinua aina'- lurituksista, tämän kappaleen sanat olivat silti kauniit.

En edes alunperin pitänyt Evanescencestä kovin hyvänä ennen kuin kuulin My Immortalin. Ajattelin Bring my to life- kappaleen perusteella, että koko CD on täynnä sellaista soopaa, toivon ettei tosiaankaan ole. Ensimmäisen kerran bändistä kuulin aika myöhään. Silloin kun muut olivat aivan tohkeissaan siitä, minä hymähtelin vieressä silleen 'just joo'. Mutta ympäri käydään ja yhteen tullaan, on niillä ainakin yksi hyvä kappale.

Slipper

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #23 : Syyskuu 21, 2003, 15:17:51 »
Minulla on parhaillaan kaverilta cd lainassa, jonka sitten aijon polttaa itselleni. Hmm...

Tämä on ihan hyvää musiikkia. Tykkään kuunnella ja laulajan ääni on mahtava.

Mutta tämä Fallen-levy on aika yksitoikkonen. Saattaa kyllä johtua siitä, etten yleensä pidä bändeistä, joilla on naislaulaja. Laulut kuulostavat pelottavan paljon toisiltaan.

Paras biisi on My Immortal. Se vain on!

Ja ettei väärinkäsityksiä synny, niin kyllä minä pidän aika lailla tästä Evanescencestä. Kyllä!

Kuuttis

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #24 : Lokakuu 12, 2003, 18:11:04 »
Olen samoilla linjoilla Vendelin kanssa.
Bändi on ihan hyvä, kitaristi mikään virtuoosi edes ole joten en ymmärrä miten sen taitoja hehkutetaan niin paljoa. Taitoja ja taitoja. Bändin ulkoasu on aika tuttu; naislaulaja ja monta miestä joita ei tunnistaisi jos kävelisi kadulla vastaan. Ja onhan Amy hyvä laulaja, teknisesti ihan pätevä, mutta en nyt tiedä... No. Ei minulla siitä niinkään valittamista ole.
En ymmärrä ihmisiä jotka kuuntelevat Evanea ja väittävät kuuntelevansa "angstimetallia". Minä en välttämättä allekirjottaisi kumpaakaan genreä. Nättejä sanoja surusta tai vihasta, mutta... nojoo. Ei tämän bändin sanoittaja mielestäni kyllä mikään upeus ole.
Enkä minä *ollenkaan* ymmärrä miten esimerkiksi vuotiksessa joka toinen nimeää Evanen lempparibändikseen. :p

Mutta tämä on ihan hyvää musiikkia, ja toivottavasti kukaan ei ota tätä mitenkään pahalla jos sanon että väittäisin näiden levyn löytyvän 11-vuotiailta Britney Spearsin vierestä. Yleistämättä tietenkin.

-Kuuttis

Shikoku Gin

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #25 : Lokakuu 13, 2003, 16:53:54 »
Omistan Evanescensen Fallen-CD:n ja pidän kaikista kappaleita, mitä se sisältää. Myös toisen levyn, Lies, on todella kaunis, tällä hetkellä ehkä se lempparini.

Mahtava bändihän se on. Amylla on oikein kaunis ääni ja pojat siellä taustalla soittavat hyvin. Ehkä olen hieman kyllästynyt bändiin, liika kuunteleminen tekee sen (Se huono puoli radiossa on.), mutta en voi sanoa, että bändi huono on.

Kappaleissa on kauniit sanat ja melodia. Oikein "tunteelliset" ja sievät. Tulee mieleen Nightwish jostain syystä, vaikkaiin Evanecencellä on kauniimpaa. Johtunee ehkä siitä, kun Amylla ja Tarjalla on kummallakin sellainen ihana, kova ääni. Sopii musiikkiin.

Vaikka olenkin kova Linkin Park fanittaja, enkä haluaisi sanoa siitä mitään, että se muistuttaa jotakuta muuta bändiä, mutta sanonpas nyt silti (anteeksi LP!!!); bändistä tulee mieleen myös Linkin Park. o_O En tiedä miksi, mutta siltä ainaskin minusta tuntuu...

Ja jos vielä muoksin ja sanon jotain vidoista, niin Amy on niissä yleensä tosi kaunis ja herkkä. Otetaan nyt esim. My immortal; kaunis kappale ja kaunis, herkkä video mihin Amy sopii niin hyvin. Vaikka Amy Lee onkin ns. gootti ja laulaa vahvasti, niin hänellä on herkkä olemus, mikä sopii Evanescenceen.

Ecera`s Darkness

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #26 : Lokakuu 13, 2003, 19:01:18 »
Kun kuulin Bring me to life -biisin, pidin laulusta erittäin paljon. Nyt se vain on kulunut loppuun radion liikakulutuksessa, mutta ei se mitään. Uusi single Going under rokkaa täysillä. Biiseissä on tunnelmaa joka saa pääni luomisvaihteelle. Ette uskokaan millaisia tarinoita olen saanut aikaiseksi..Harmi vain, että aikaa on aina liian vähän ja niitä ei kaikkia saa paperille asti..Nytkin minun pitäisi olla lukemassa ruotsin kokeeseen..*wirn*
Kun kuulin kyseisen bändin lauluja ensimmäisiä kertoja, minunkin mieleeni tuli Nightwish, mutta tutustuttuani yhtyeeseen paremmin, en enää osaa ajatella näin. Heidän musiikeissaan on selviä eroja.
  Mutta siitä tosiaankin pidän erittäin paljon, kuinka esim. Going under saa mielikuvitukseni liikkeelle..Tekemään juuri sellaisia tarinoita, kuin haluankin luoda...*evil grin*

Itse levyn ostan kylläkin vasta ensi viikolla Lontoosta, mutta on hyvä huomata, kuinka bändi vaikuttaa minuun.

Lils

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #27 : Tammikuu 06, 2004, 19:43:32 »
Evanescense. Tutustuin kyseiseen yhtyeeseen melko äskettäin. Oikeastaan Vuotiksen kautta. Luin tätä topiccia ja uteliaisuuteni heräsi. Kuulin kappaleen radiossa ja ajattelin, että melko kamalaa rääkymistä. o_O En voinut ymmärtää ihmisiä, jotka pitivät yhtyeestä.

Kului aikaa ja bestikseni hurahti Evanescenseen ja samalla minäkin sitten. Aloin kuunnella yhtyettä ahkerasti ja opin pitämään siitä. Amy Leellä on kaunis ääni. Minulla tuli myös mieleen Nightwish tästä yhtyeestä, tulee hieman yhäkin.

Voin nimetä ehdottomiksi suosikeiksini "Hello":n ja "My Immortal":in. Lyriikallisesti pidän uskomattoman paljon kappaleesta "Going under". Erityisesti mieleeni ovat hitaammat kappaleet..

Sartsu

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #28 : Tammikuu 07, 2004, 16:51:11 »
Hum. Ihme ja kumma, en ollut edes tajunnut etsiä tätä topiccia... Tein viime toukokuussa merkittävän löydön - löysin tämän bändin. Hain lyriikoita vakiomestastani Lets Sing It.comista ja kuinka ollakaan, suosituimpien lyriikoiden listan ykkösenä oli juuri tämä bändi biisillään Bring Me To Life. He olivat ilmeisesti lyöneet itsensä läpi jenkeissä niihin aikoihin. Kiinnostuin heti, mietin mikä tällainen Evanescence oikein mahtaa olla. Latasin kyseisen biisin, kuuntelin sen ja pidin kuulemastani.

Sen päivän ja nykypäivän väliin mahtuu paljon. Minulla on nyt heidän Fallen-albuminsa ja MiniDiskillinen muita kappaleita, sisältäen myös kaikki Origin-levyn biisit. Minulla biisit eivät ainakaan kuuntelemalla kulu, en ole kyllästynyt vaikka kuuntelenkin niitä lähes päivittäin. Bring Me To Life on siinä kylläkin poikkeus, liika radiosoitto ja kuuntelu pilasivat sen. Lempibiiseikseni voin mainita Hellon ja Exoduksen, joita rakastan aivan sanoinkuvaamattoman paljon.

Monet alkoivat pitää bändistä vasta kun se oli noussut pinnalle ja olen iloinen voidessani sanoa, että kerrankin en ollut jossakin asiassa massan mukana. On totta, että laulujen melodiat ja tyyli toistavat itseään melko paljon mutta niissä kaikissa on silti selkeitä eroavuuksia. Laulujen synkkyys ja tummasävyisyys sekä sanoitukset vetoavat eniten minuun, luultavasti juuri lyriikoiden takia jaksan kuunnella tätä bändiä yhä uudestaan ja uudestaan. Ironista, lyriikoiden takiahan löysinkin koko bändin. :)

Amyn ääni on vertaansa vailla, vahvan ja kantavan äänen omaavaa laulajaa on aina ilo kuunnella. Hänen tulkintansa luo lauluihin sen tunnelman, joka on niiden kaikkien syvin olemus; tumma, rikas, monivivahteinen ja kuitenkin samaan aikaan hento, kirkas, kaunis ja kylmä, kuten joku aikasemmin mainitsikin. Soittajien osaamista en osaa kommentoida, en itse ole löytänyt mitään moittimista mutta en ryhtyisi silti kehumaan maasta taivaisiin.

Evanescencen kirjoittaminen tuotti ongelmia bändin ollessa uusi tuttavuus, silloinkin lähinnä sc-kohta meni epähuomiossa väärin päin. Tämä on ehdottomasti yksi lempibändeistäni ellei jopa se yksi yli kaikkien muiden. Loistavaa musiikkia juuri minun makuuni.

Bumba

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #29 : Tammikuu 08, 2004, 20:22:27 »
Kuulin sitä ekan kerran kuviksentunnilla ;D
Laulu oli Bring me to life ja tykästyin siihen todella paljon.
Tottakai netissä sitten pyörin niiden sivuilla ja latailin lauluja ja kattelin musiikkivideoita.
Nyt en enää tee sitä. Kyllästyin. Tottakai. Mutta jos niistä lauluista "lempibiisit" pitäis valita, niin My immortal ja Going under.

Naisella, eli Amylla on todella vahva ääni.
Kokonaisuutena bändiä en vertaisisi Nightwishiin, sillä se on ehkä hieman Klassiempaa (Ei ihan kirjaimmellisesti), kuin Nightwish, joka taas lukeutuu rokin puolelle enemmän.

Ihan ok bändi, laulut kaikki suurinpiirtein samantyylisiä.

Firena

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #30 : Tammikuu 09, 2004, 21:52:24 »
Daredevilin tuloa aikaan kuulin Brin meta siinä mainoksessa ja kiinnostuin biisistä oitis.Tällön Evaa tuskin täällä moni tiesi.Radiosta tämä tuli ja sitten latasin koneelle biisit levyltä...
Eva on kyllä yllättävän hyvä bändi.Tykkään todella paljon "Going under"-biisistä.Se on upea ja mahtava etc ^_^
Amy Leellä on upea ääni.Saata ehkäpä joskun hankkia levyn itselleni :)

Wishmaster

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #31 : Tammikuu 15, 2004, 15:55:37 »
*Laitta Fallenin soimaan* *Kuuntelee Helloa*

Aina kun kuuntelen My Immortalia tai Helloa, kyyneleet tulevat silmiin erään tapahtuman vuoksi OotP:ssä ( Tiedätte kyllä). En tajua miksi. En ole edes lukenut kirjaa, olen vain pahasti spoilaantunut ( offtopic )

Amyn ääni on ihana, sanatkin ovat upeita. Yksi lemppari bändeistäni. Bring me to lifea en yleensä viitsi kuunnella, se on niin kulutettu biisi. Going Under on myös kiva, ei paras. Everybody's fool on jotenkin sekava, toisin kuin jo mainitut My Immortal ja Hello. Taking over me on myös kiva, jotenkin pirteä, vaikka sanat ei sitä oikein taida olla....hups =)

Tekee kivaa musaa, ehkä hitusen raskasta, vain hitusen. Hyvä hyvä! *taputtaa*

milanda

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #32 : Tammikuu 23, 2004, 13:47:29 »
Henkilökohtaiseti en voisi elää ilman Evanesencen musiikkia.
Ehdottomasti parhaita kappaleita levyltä ovat Holding my last breath ja Fallen.

Musiikki on todella kaunista, Amyn ääni on aivan upea ja musiikin sanoitus on niin erlaista kuin monissa bändeissä. Ehkä Night Wish on todellakin yksi samankaltaisista.

Kuitenkin, eri kappaleet vaikuttavat minussa eri tavoin ja niiden aikana päähäni nousevat erilaiset muisti -ja mielikuvat omasta elämästä ja niistä asioista joista kirjoitan.

Evanesenceltä on aikaisemminkin ilmestynyt albumi, Fallen ei ole ensimmäinen. En vain tiedä mikä se olisi... O_O??

Musiikki vaikuttaa elämään todella paljon vai kuinka?

Sartsu

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #33 : Tammikuu 24, 2004, 16:13:13 »
Milanda: Ensimmäinen levy on nimeltään Origin, kuten tietäisit jos olisit lukenut aiemmat viestit. My Last Breath on (Holding) My Last Breathin nimi. Bändillä ei myöskään ole biisiä nimeltä Fallen, se on vain heidän uudemman levynsä nimi. Nightwish kirjoitetaan yhteen, vinkki vinkki.

Katie Ravenclaw

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #34 : Tammikuu 25, 2004, 22:36:01 »
Minun mielestäni ihan hyvää musiikkia.

Amyn ääni ei ole mitenkään ruma ja hän laulaa puhtaasti. Melodiat ja musiikki muutenkin ovat kauniita, pidän kovasti. Sanat ovat aavistuksen kliseisiä, mutta kokonaisuudessaan ihan hyviä.

Olen kuullut kunnolla biisit Bring me to life, Going under ja My immortal, mutta myös muista pätkiä/taustameluna. Etenkin nuo nimeltämainitut ovat olleet hienoja, mutta myös muut pätkät ovat olleet ihan mukavia.

Esimerkiksi Nightwishiä en ole pahemmin kuunnellut enkä muutenkaan harrastanut tämäntyyppistä musiikkia, kavereiden kautta tutustuin.

Maria Chang

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #35 : Toukokuu 23, 2004, 20:20:41 »
Evanescence on hyvä. Omistan heidän levynsä. Sääli, että toinen bändin keulakuvista lähti. Mutta heti Evanescence-tykkäämiseni laski, kun kuulin Nightwishiä. Evanescencestä tulee mieleen sellainen aloitteleva goottibändi.
My immortal-biisi on ihana. Se tuo helposti kyyneleet silmiin.

ayu

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #36 : Toukokuu 24, 2004, 14:09:26 »
Evanescense on hyvää kuunneltavaa. Minä tykkään siitä. Minulla on muutama juliste seinällä ja yksi kännykkäkotelo Amysta. Myöskin se Fallen albumi.

Evanescense on yksi lempi bändeistäni ja minusta se ei yritä liikaa olla. Se on hyvä bändi. Nightwisin verralla Evanescense on kyllä vain pelkkä varjo ja siitä se ei miksikään muutu. Goottimaiset bändit eivät yleensä herätä minussa mitään hyvää mielikuvaa, mutta Evanescensessä on se "jokin" .

Nythän minä sitä muoksein! :D

Cembria

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #37 : Toukokuu 26, 2004, 00:25:31 »
Kuuntelen Evanescencea paljon. Oikeastaan lempibändini :)
En pidä Evanescencea mitenkään "halpana kopiona" Nightwishistä, tai muuta samaa.
Satun vaan tykkäämään oikein paljon.
Musiikki on niin sielukasta ja Amy laulaa todella hyvin ja vahvasti.

Harmi vaan, ettei Suomessa ole julkastu muuta levyä kuin Fallen. Niitähän nimittäin on esim. Origin (2002 muistaakseni julkastiin)

Beth

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #38 : Toukokuu 28, 2004, 09:45:36 »
Minulla on Evanescencen Fallen albumi. Aivan järjettömän ihanaa musiikkia. Olen onnistunut jopa suomentamaan osan biiseistä, mikä on oikeastaan suuri uroteko minulle. Mitään moittimista musiikista minulla ei ole...

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Evanescence
« Vastaus #39 : Toukokuu 28, 2004, 16:26:23 »
Kuinkahan kauan siitä on kun se Fallen ostettiin... Joskus viime syksynä varmaan... Ensimmäisen kerran kuulin Bring Me To Life -biisin viime kesänä, ja ihan kivaltahan se kuulosti. Sitten hommattiin levy, mie kuuntelin sen läpi ja tykkäsin. Going Under oli eka suosikkini, sitä ei ollut juurikaan soiteltu radioissa. Tämänhetkinen suosikkini on kuitenkin Hello. Se on levyn kaunein biisi ehdottomasti. Ja Haunted on toinen hyvä kappale. Oikeastaan kaikki kipaleet ovat kivoja, mitään en inhoa. Tietysti Bring Me To Life ja Going Under rupeavat hieman kyllästyttämään, kun ne soivat radiossakin kovasti. Ja varsinkin My Immortal.

Nightwish ja Evanescence hyvin samankaltaista? Ei minusta ainakaan. Nightwish on metallia, ja Evanescenceä ainakin minä pidän rokkina. Ehkä vähän raskaampana, mutta jotain sellaista. Jotain siitä kummiskin puuttuu... Ja vaikka Amy Lee laulaakin hyvin, niin Tarja se kuitenkin on parempi. Reilusti parempi. Ja mielipideasiahan tämä kyllä on...

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
Evanescence
« Vastaus #40 : Heinäkuu 19, 2004, 01:44:09 »
Mitä mieltä olet niitten musiikista? Mahtavaa. Voi verrata hieman Nightwishiin mutta silti erilainen.
Mitä levyjä sinulla on? Fallen levy löytyy. Ja olen ladannut kaikki biisut mitä tuolla levyllä ei ole koneelle: Missing, Anywhere, Where will you go,   Even in death, Listen to the rain, Understanding, Solitude, You [Jonka sanoja ei saisi kuulema julkaista eikä kappaletta omistaa koska se on omistettu perheelle ja poikaystävälle. No tulkoo valittaa], Before the dawn, I must be dreaming, So close, The end, Away from me, Forgive me, ja heart-shaped box [Nirvana cover].
Missä kuulit sitä ensimmäisen kerran? Nettiradiosta. Ulkomaalainen. Vuosi sitten talvella kai.
Mikä on mielestäsi paras levy? Miksi? En sano levyä.. Fallen kai.. Mutta biisullisesti ei.
Entä paras/huonoin kappale? Miksi? Kaikki. Missing, Where will you go, Hello, Everybody's fool, My last breath, Even in death, Forgive me.. Ei yhtä vaan voi valita mut jos ois iha pakko se ois Missing <3 Kamalin biisu on Tourniquent tai whateva. Ei diggaa. Kauhee sävel.

Nää kappaleet kuvaa mun maailmaa niin suuresti ja monta sooria olen näiden kappaleiden sanoihin rakentanut. Oi miten monesti itkenkään Missingin soidessa. Amyn ääni on niin upea ja kaunis. Lisää musiikkia heiltä kiitos.
Julien, you're slow-motion suicide.

Anorien

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #41 : Syyskuu 12, 2004, 20:57:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Cembria"
Kuuntelen Evanescencea paljon. Oikeastaan lempibändini :)
En pidä Evanescencea mitenkään "halpana kopiona" Nightwishistä, tai muuta samaa.
Satun vaan tykkäämään oikein paljon.
Musiikki on niin sielukasta ja Amy laulaa todella hyvin ja vahvasti.

Harmi vaan, ettei Suomessa ole julkastu muuta levyä kuin Fallen. Niitähän nimittäin on esim. Origin (2002 muistaakseni julkastiin)

Minä allekirjoitan!

Anorien

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #42 : Syyskuu 12, 2004, 20:58:45 »
Taidan muuten tuntea sinut Cembria.

Princess

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #43 : Lokakuu 09, 2004, 00:18:00 »
Ostin Evanen levyn aikoja sitten ja on kulutettu vaikka kuinka. Pidän My Immortalista toooodella paljon ja sitä tulee joskus kuunneltua joku 60kertaa putkeen. ;) Parhaita Evanen biisejä mitä olen kuullut ovat ehkä My Immortal, Missing, I must be dreaming... Ja on niitä miljoona muutakin ihanaa ja hyvää. Nyttenkin kuuntelen My Immortalia. <3 ;).. Amyn ääni on aivan mahdottoman ihana ja hän laulaa hyvin. Pidän toooosi paljon!
Cembria, Juu, harmi ettei ole julkaistu muita kuin Fallen. :(

Princess

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #44 : Lokakuu 09, 2004, 00:20:32 »
Minäkin saatan tuntea sinut Cembria. :) Iam My immortal monster. :P

ujelo

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #45 : Lokakuu 10, 2004, 10:56:48 »
"Löysin" Kyseisen bändin vasta hetki sitten. Ja olin heti myyty.
En aikaisemmin tiennyt kuin Brin Me To Lifen ja My Immortalin, enkä oikein niistäkään pitänyt.
Mutta nyt kun olen totuttautunut kuuntelemaan paljon erilaisia bändejä, niin tämä kyllä kajahtaa musiikkikorvaan mielellään.
Erottuu joukosta hyvin ^^ Paljon parempi ainakin kuin Nightwish.
Amy Leen ääni on upea. Sopii jokaiseen kappaleeseen kuin nyrkki silmään.
Lempi kappaleitani ovat ehkäpä... Going Under, Bring Me To Life, sitten se viitoskappale jonka nimeä en muista *Naur* ja... No melkeinpä kaikki.
Turha sitä on sen enempää ruveta lajittelemaan :D
Loistavaa musiikkia *Aplodeja*

Poissa elton

• kevään henkäys
  • Vuotislainen
  • uudelleen herännyt
Evanescence
« Vastaus #46 : Lokakuu 10, 2004, 11:31:56 »
Nojaa, miten sen nyt sanoisi. Vaikka minun musiikkimakuni onkin varsin laaja ei tämä bändi sinne kuulu. Onhan Amy Leellä aivan upea ääni, mutta se ei riitä. Minusta kappaleet ovat varsin samanlaisia, vaikkakin pidän My Immortalista todella paljon, yksi biisi ei riitä pitämään bändiä minun lempibändieni joukossa, ei niin millään, mutta Nightwish kuuluu sinne vankasta. Ehkä heillä on hieman samanlaista musiikkia, mutta silti ne ovat eriarvoisia.

Tiedän muutaman ihmisen, joka pitää tämän bändin musiikkia melusaasteena, ehkä olen heidän takiaan miettynit asiaa uudestaan, mutta en minä pidä tästä bändistä. Jos Amy Lee menisi soolouralle, niin ehkä silloin. Ehkä.
Joskus pelkään olevani niin kaunis, että kauneuteni pettää minut.

Xeemu

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #47 : Lokakuu 10, 2004, 16:23:48 »
Hmm. Pari hyvää kappaletta ja muu täyttä sontaa. My Immortal on kaunis, mutta kuten elton jo sanoi se ei riitä. Taas yksi amerikkalainen melko turha yhtye, joka on jostain syystä saavuttanut suurenkin suosion.

Mida

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #48 : Lokakuu 11, 2004, 19:59:07 »
Täytyypä myöntää, että omistan kyseisen bändin levyn... Ei sillä, että sitä kovasti kuuntelisin... Missähän se edes mahtaa olla *katselee ympärilleen* No, olen varmaan jo antantanut sen poiskin...

Niin, takaisin asiaan; mielestäni Evanescensellä on tasan yksi hyvä kappale: My Immortal. Miksikö? Luulisin, että se johtuu siitä, ettei bändi yritä olla "hevi" tuossa kappaleessa. Olen siis täysin samaa mieltä parin edellisen kirjoittajan kanssa.

Anteeksi nyt näin kamalan jyrkkä mielipiteeni, jokaisellahan saa itsestäänselvästi olla omansa...

Acheril

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #49 : Heinäkuu 10, 2005, 12:22:16 »
Evanescence on loistava bändi. Kaunista musiikkia kyllä soittavat. Omistan itse tuon Fallen-levyn ja mielestäni sen perusteella Evanescence on kaukana Nightwishin tyylistä. Tai sanotaan nyt vaikka, että niitä ei sekoita toisiinsa millään.

Cyrilla

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #50 : Heinäkuu 10, 2005, 17:20:32 »
ooh, evanescence on yksi lempibändeistäni, tahtoisin sen uudenkin cd:n. :) Parhain biisi on ehkä you ja sit haunted.

BlackWolf

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #51 : Heinäkuu 14, 2005, 14:36:24 »
Evanescencen biisit ovat uskomattoman kauniita. Sävellykset, sanat ja Amyn laulu on ihanaa kuultavaa. Omistan Fallen-albumin ja se on paras levy jonka mä omistan. Lempibiisejäni levyltä ovat Hello, Tourniquet, Everbody's fool ja muut biisit ovat myös upeita. Amyn ääni on hyvä levyllä, enkelimäisen hyvä, mutta keikoilla ääni sortuu ja se ei kuulostaa enää niin hyvältä. Kumminkin pidän Amy Leetä yhtenä parhaimmista laulajista. Hänen tyylinsäkin on hieno.

Newra

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #52 : Heinäkuu 22, 2005, 18:39:09 »
Minä pidän Evanescencea lempibändinäni. En tiedä miten kehuisin sitä tavalla, millä sitä ei vielä ole täällä kehuttu - lyriikat, Amyn ääni, kitarat, kokonaisuus. Hellon demo-versio saa vieläkin kylmät väreet juokseman selkärangassa. Nyt kun tiedän miten biisi on saanut alkunsa, se on vieläkin koskettavampi.
Voin sanoa omistavani lähes kaikki biisit levyllä. Demot, Origin, Evanescence EP ja Sound Asleep ovat tietysti poltettuja, Fallen ja ABH ihan aitoja. Tällä hetkellä pidän eniten Originista. Se on jotenkin niin kevyt ja raskas samaan aikaan. Originiin verrattuna Fallen ehkä hieman (aivan vähän) yksitoikkoisempi.
Cover-biiseistä pidän eniten Nirvana-coverista Heart-shaped box, akustisena esitettynä.

Uutta levyä odotan lievästi sanottuna innokkaasti - varsinkin kun olen kuullut puhuttavan että Ben Moody oli Evanescencen 'pop-osa', niin odotan innolla millaisia biisejä Amy kirjoittaa ilman häntä.

Lainaus käyttäjältä: "Cyrilla"
Parhain biisi on ehkä you ja sit haunted.

Pakko sanoa tähän: You ei ole Evanescencen biisi, se on Amyn henkilökohtainen sävellys, jota hän ei toivo kenenkään kuuntelevan.

Muoks// Ja ai niin, pakko kehua vielä Everybody's foolin videota. Siinä on asennetta, sitä jotain, sanomaa. Parhaimpia videoita hetkeen.

Yayoi

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #53 : Elokuu 08, 2005, 11:53:59 »
Tykkäsin joskus. Ostin levyn ja kuuntelin koko ajan. Mutta en enää niin paljoa, pikkusiskoni sai sen sitten. Joskus hurahdin jopa sanoja suomentamaan (Lue: pakotin äitini suomentamaan X) ) ja sain Going underin ja Brin me to lifen suomennettua. Tykkään lauluista Going Under, Bring Me to Life ja My Tourniquet. Mikään muu ei oikeastaan ollut. Olin ehkä pari kuukautta - vuoden suosikkilistallani. Sitten tuli muita enkä enää jaksanut kuunnella sitä. Elämä on.

<3: Yayoi

Valandil

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #54 : Syyskuu 28, 2005, 21:54:52 »
Se uusin levy, joka ei valitettavasti suomeen saakka ole yltänyt on ihana. Pidän siitä paljon ja olen aika paljonkin evanescenceä kuunnellut, ja nykyäänkin kuuntelen. Sen takia se ei varmaankaan monen suosiossa ole, sillä uusin levy ei [vissiin] olla suomessa julkaistu.

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
Evanescence
« Vastaus #55 : Syyskuu 29, 2005, 23:49:49 »
Ihan hyvä bändihän se on, mutta matkii liikaa Nightwishia. NW oli ensimmäinen tuon lajin bändi, ja sitten niitä onkin tupsahtanut muutama lisää janoten samanlaista menestystä. Pidän kyllä Evanescencen lauluista, pääasiassa siksi että ne muistuttaa niin paljon lempibändini omia, mutta en voi aidosti sanoa pitäväni bändistä juuri tämän matkimisen vuoksi.
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

Xara

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #56 : Marraskuu 27, 2005, 15:39:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Valandil"
Se uusin levy, joka ei valitettavasti suomeen saakka ole yltänyt on ihana. Pidän siitä paljon ja olen aika paljonkin evanescenceä kuunnellut, ja nykyäänkin kuuntelen. Sen takia se ei varmaankaan monen suosiossa ole, sillä uusin levy ei [vissiin] olla suomessa julkaistu.

Uusin levy? Uusin on käsittääkseni live-levy Anywhere But Home, joka löytyy kyllä joka liikkeestä, sitä edellinen Fallen ja ensimmäinen oli Origin, jonka myyminen lopetettiin jo aikoja sitten, joka puolella.

Lainaus käyttäjältä: "Jénaminya"
Ihan hyvä bändihän se on, mutta matkii liikaa Nightwishia. NW oli ensimmäinen tuon lajin bändi, ja sitten niitä onkin tupsahtanut muutama lisää janoten samanlaista menestystä. Pidän kyllä Evanescencen lauluista, pääasiassa siksi että ne muistuttaa niin paljon lempibändini omia, mutta en voi aidosti sanoa pitäväni bändistä juuri tämän matkimisen vuoksi.

Itse asiassa kun Fallen oli juuri pinnalla ja Amy Leelle sanottiin musiikin muistuttavan hieman Nightwishia, ja hän sanoi ettei ollut koskaan kuulutkaan bändistä. Saattoihan hän valehdella, mutta en oikein usko sitä. Minusta NW:llä ja Evanescencella ei ole mitään muuta yhteistä kuin että molemmissa on naissolisti.

Vampyyrilapsi

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #57 : Joulukuu 11, 2005, 20:04:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Jénaminya"

Itseasiassa et voi syyttää Evanescenceä Nightwishin matkimisesta, koska tämä bändi sai alkunsa eräällä kesäleirillä, kun Amy oli soittamassa pianoa ja Ben sattui kuulemaan hänen lauluaan. Samahan on, kun Within Tempationia syytetään Nighwtishin matkimisesta. Ärrrrsyttää. Nightwish on vain täällä päin ollut pinnalla kauemmin, siinä on se ero.

Minua inhottaa se, että aina kaikkea verrataan Nightwishiin ja syytetään matkimisesta. Alkuaikoina ajattelin itsekin, että "vau, tämä kuulostaa ihan nightwishilta", mutta nyt huomaan bändien erot selvästi. Edes Within Temptationissa en huomaa mitään samaa kuin Nightwishissa tai Evanescencessa. Täysin eri tyyppiset äänet näillä solisteilla. Lisäksi vähemmän tunnettu bändi Epica, jonka naislaulaja sattuu olemaan mezzo-sopraano, laulaa myöskin oopperaa, mutta Tarjan ja tämän äänissä on selkeä ero.

motiivi

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #58 : Joulukuu 13, 2005, 17:05:01 »
Lainaus
Minua inhottaa se, että aina kaikkea verrataan Nightwishiin ja syytetään matkimisesta.

Bleh, minua ällöttävät nämä Within Temptation x Nightwish x Evanescence "SIIS NEHÄN ON IHAN SAMANLAISII :------o" Niillä kaikilla on täysin erilaista musiikkia. Ja että Evanescence olisi matkinut Nightwishiä? Lol ainahan hei.

Nojoo. Tämän yhtyeen musiikki on tavallaan aika nättiä ~ Fallen-levyä olen joskus kuunnellut mutta mutta ei miksikään lempibändikseni ole muodostunut. ;< Mutta tykkään paljon siitä My immortalista ja tota mikä se olikaan - My last breath?

Joskus satunnaisesti kuulen biisejä radiosta ja pidän, mutta en voi kuvitella ostavani levyä itselleni ja fanittavani sitä 24/7.

Avocado

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #59 : Helmikuu 02, 2006, 19:49:39 »
Evanescence. Tämäkin bändi on aivan ihana. Rakastan ylipäätänsä tämän bändin koko teemaa, tyyliä, goottimaisuutta. Kauniita ja ihania laulunsanoja. Pidän myös Amy Leen laulutavasta, ja tyylistä muutenkin.

Kappaleissa on jotain niin masentavaa joka tekee koko jutusta ihanaa. Mahtavaa kuunneltavaa kun ei jaksa mikään innostaa. Kiehtovaa, en osaa muutakaan sanoa.

Emily

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #60 : Helmikuu 05, 2006, 13:27:02 »
Ooh. Tämäkin. <3 Yksi lempibändeistäni. Amy Lee:llä on aivan uskomattoman upea ääni. Saa kylmät väreet kulkemaan selkää pitkin ^^¨
Omistan Fallen- levyn, ja on tultu kuunneltua PALJON. Lempibiisejä on Hello ja Whisper.
Minusta Evanescencessä ja Nightwishissä on paljonkin eroja. Samoin Evanescencessä ja Within Temptationissa. Ite pidän myös tuosta bändistä, enkä ala niitä vertailemaan. (:

Nerdie

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #61 : Helmikuu 05, 2006, 19:34:18 »
Jaahas, vai että muistuttaa paljon Nightwishiä ja matkii sitä? Hahhah, anteeksi, mutta täytyy olla pieni käsitys musiikkimaailmasta. Tarja laulaa oopperaa, ja Amy Lee bändeineen voisi luokitella joko rockiksi tai jonkinsortin metalliksi. Totta - Tarjalla ja Amylla on mustat, pitkät hiukset, mutta hyvin monella mestallistilla on. Että se siitä. :)

Sitten itse bändiin. Evanescense on upea bändi, jossa on tunnetta, taitoa ja kauneutta. Amy Leellä on kaunis ja vahva ääni. Sitä kuuntelee mielellään.
Omistan levyn Fallen, ja voin sanoa että kuuntelen sitä kokonaisuudessaan melko harvoin. Bändin parhaimpia biisejä ovat Everybody's fool, Hello, Whisper ja Haunted. Amy Leen ja Seetherin ihana Broken on myös yksi ihanuus.
Evanescence koskettaa. Kauniita sanoja ja monia hitaita biisejä.

En voi kuitenkaan sanoa että fanittaisin Evanescenceä, mutta pidän kovasti. Bändin tyyli on ihan hieno, joskaan ei kovin erottuva. Kaverini haukkuu yhtyeen lyttyyn, koska sanoo että tämä on liian angst, eikä erotu joukosta. Ehkä angstia - mutta hyvää sellaista. Mieleenjäävintä Amyn ääni.

Newra

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #62 : Elokuu 09, 2006, 20:15:23 »
Nostetaan ylös ja kysytään, että mitä mieltä ihmiset ovat uudesta sinkusta, Call me when you're sober? Entäpä videosta?

Minä olen itse kuullut kyseisen biisin vain kahdesti, ja pidin siitä kovasti. Ei se tosin ollut mikään maailmaamullistava sävellystyö ja lyriikat jäivät vielä vähän etäisiksi, mutta kyllä se silti suhteellisen hieno biisi on. Nyt kun saisi sen omaksi. Olenko minä muuten ainoa, vai kuulostaako teistä nti Leen ääni hieman erilaiselta?

Ja video, ah, se susimies on ihana! Ainut miinus menee pöydällä kävely -kohdalle. Se oli liian ... mahtipontinen on kenties se sana, jota haen.  

Ei voi muuta sanoa kuin että odotamme The Open Dooria innokkaasti, ja varsinkin sitä Mozart-"coveria".

Ajinda

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #63 : Lokakuu 24, 2006, 19:36:11 »
Aah.. Ihana aihe!

Tykkään Evanescencestä ihan hirveesti. Laulajan ääni on tosi kaunista kuunneltavaa ja sanoitukset ja sävellyksetkin on tosi hyviä. Erityisesti tykkään sanotuksista. Ne vaan on niin kauniita.  Ja en oo oikeestaan kuullu yhtään biisiä, josta en tykkäis vaan kaikki on ihan hyviä jollain tasolla.

Omistan sen fallen levyn ja se on todellakin ihan puhki kuunneltu. Nyt pitäis vaan se uusin ostaa.. Odotin kyllä vähän enemmän siltä uusimmalta levyltä jos nyt siitä 'call me when you'r sober' -biisistä päättelen, mutta ei kai ne kaikki biisit ole ton tyylisiä sillä levyllä.

Mun mielestä Eva ei kyllä oo oikeestaan yhtään samanlainen kun Nightwish. Vaikka kokoonpano onkin samanlainen, nainen laulaa miehet soittaa, musiikki on hyvin erilaista. Sanoituksissa on aika paljon eroa mun mielestä. Mut tykkään kummastakin bändistä paljon.

Hiflis

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #64 : Lokakuu 25, 2006, 20:36:48 »
Juu.
Ensimmäisen kerran tähän yhtyeeseen törmäsin noin vuosi sitten. Silloin en tosin erityisemmin pitänyt, sillä ensikuulemalta laulajan ääni kuulosti minusta melkoisen rääkyvältä... Kuitenkin kun kuulin uudestaan joitakin kappaleita, laulu ei enää ollutkaan niin, no hirveää.

Nyt siis kuitenkin Amy Leen ääni kuullostaa suorastaan ihanalta ja kuten muutkin tuossa äsken ovat sanoneet, niin kauniin vahvalta.
Itse meikäläinen tykkää erityisesti kipaleista My Immortal ja Lacrymosa.

Vai muistuttaa Nightwishia? Kyllä tykkään siitäkin, mutta ei noissa kahdessa minusta paljoa muuta yhteistä ole kuin se, että molemmissa on naislaulaja ja miehet hoitavat soittopuolen.

Sanoitukset ovat ihania ja muutenkin kun tätä kuuntelee, niin tulee aina paremmalle päälle.
Nyt siis ei voi kuin odottaa Open the dooria. (<---tiedän, kuulostaa tyhmälle tuo taivutus)

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
Evanescence
« Vastaus #65 : Tammikuu 04, 2007, 11:01:27 »
Olen alkanut fanittamaan Evanescencia vasta viime aikoina. Kuulin radiosta uuden sinkun Call Me When You´re Sober, mutta inhoan sitä! Meni aikaa, mutta sitten kuuntelin youtubesta kappaleen Lithium, silloin kolahti. Ihana kappale, ihana video, koskettava.

Olen ladannut netistä Origin levyn, lempikappaleeni on My Last Breath, ja Hello kappale on todella kaunis, ja surullinen. Ensi viikolla aion hankkia The Open Door-albumin.

Olen aina luullut että inhoan bändiä, kaikkia kuulemiani sinkkuja olen inhonnut(Bring Me To Life, Going Under[My Immortal sentään oli hyvä]).
Joten ei ihme etten ole halunnut kuulla heidän musiikkiaan enempää.

Pidän Evanescencin sanoituksista. Juuri tälläiset "Look for me in the white forest/Hiding in a hollow tree" tyyliset sanoitukset ovat jotenkin läheisiä;D
Ja vielä että Amy Leen ääni on todella kaunis.
And they dream in their sleep

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
Evanescence
« Vastaus #66 : Tammikuu 06, 2007, 11:54:42 »
Evanescence on tällähetkellä yksi suosikeistani. Olen kyllä kuunnellut kyseistä bändiä siitä saakka kun kuulin ensimmäisen kerran My Immortalin. Tykkäsin ihan mielettömästi sen sanoituksesta ja melodiakin kosketti. Siihen päälle Amyn uskomaton ääni, niin olin myyty.

Kappaleen jälkeen tuli pieni tauko, tykkäsin kyllä Going Underista, mutta minuun iski enemmän Evanescencen hitaammat kappaleet tuolloin. Samalla tavalla kävin kappaleen: Bring me to life- kipaleen kanssa. Olihan kappale kuunneltava, mutta ei se pahemmin iskenyt.

Sitten oli kauan hiljais eloa ja uuden Open Door- albumin myötä löysin taas Evanescencen. Call me when you You're sober- kappale oli alku heräämistä, mutta vasta Lithium sai minut taas ihan sekaisin. Se on nimittäin ihan mielettömän hieno kappale. Siinä on mieletön melodia, ihanat sanat ja Amyn upea ääni. Tykkään todella paljon.

Se asia mistä olen aina Evanescencessä pitänyt on synkät sanoitukset. Tykkään enemmän lauluista, joissa on jotain synkkää kuin iloisista "Hei maailma kiva paikka on". Vertailu Nightwishiin on minustakin enemmän kuin turhaa, koska bändit ovat ihan erillaisia. En ole koskaan erityisemmin pitänyt Nightwishista, kun taas Evanescence on aina iskenyt.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • not your girl
    • Imaginary
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Evanescence
« Vastaus #67 : Helmikuu 27, 2007, 14:50:05 »
Evane näkyy olevan tällä hetkellä lempibändini, ainakin mikäli Last.fm:n taulukoitani on uskominen, ja onhan sitä tullut kuunneltua hiljan aika paljon.

Minun ja Evanescencen yhteinen historia alkaa jostain vuoden 2003 lopusta, lainasin Fallenin kaverilta ja rakastuin. Sitten se kuuntelu väheni, kunnes viime syksynä enoni oli käynyt levykaupassa ja toi minulle Anywhere but Homen. Siitä lähtien olen taas ollut aika säännöllinen kuuntelija. The Open Door on totta kai levyhyllyssä, ja koneelta löytyy suurin osa vanhasta tuotannosta (minulla on Originista myös C-kasettinauhoite ^^). Olisihan nuo vanhat tietysti siistiä omistaa aitoina, mutta painokset olivat niin pieniä, ettei ole mitään mahdollisuuksia.

Erilainen Evane iskee minuun eri lailla eri mielentiloissa (kuten musiikki yleensäkin tietysti). Origin on esimerkiksi niin erilainen jo Falleniin verrattuna. Joskus tekee mieli kuunnella raskaampaa materiaalia, joskus sitten vähän vähemmän, joten lempikappaleita on todella paha nimetä. Jostain syystä tuo My Immortal ei kuitenkaan iske niinkään (muutenkin olen ongelmissa kaikkien bändien slovareiden kanssa, My Immortal ja Hello esmes ovat järkyttävän kauniita kappaleita, mutta en siltikään jaksa kuunnella niitä. Paha minä. Onneksi Lithiumissa on bändi, My Immortalin bändiversio on taas jo jotain hienoa.).  Ehkä Imaginary ja Whisper (minä tahansa versiona), Tourniquet, Lithium ja Lacrymosa, Understanding, ja.. ja.. pidän lähes kaikista kappaleista.

Joku tuolla aiemmin mainitsi pitävänsä My Immortalista, koska siinä Evane ei yritä olla niin heviä, suosittelisin tutustumaan wanhaan tuotantoon (joku Give Unto Me on aivan hirmuisen ihana), se on aika erilaista.

Tuohon tylsään vertailuun, itse kuuntelen Nw:täkin hyvin paljon, enkä juuri huomaa niissä erityistä samanlaisuutta. Voihan aina lähteä siitä, että "kaikki räppi kuulostaa samalta", joten varmaan Nw ja Evanekin ovat samanlaisia, mutta silti se vertailu on hyödytöntä. Ja entä sitten vaikka olisivatkin suunnilleen samanlaisia?
"If people don't know what you're doing, they don't know what you're doing wrong."

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #68 : Huhtikuu 13, 2007, 19:54:55 »
Olen tutustunut Evanescenceen jo jokunen vuosi sitten, mutta enemmän se kolahti vasta joskus viime vuonna. Ehdottomasti yksi lempibändeistäni. Muutaman levyn omistan, ja vanhempaa tuotantoa olen valitettavasti kuullut melko vähän...

Amyn ääni on todella uskomattoman upea. Se oli oikeastaan ensimmäinen seikka, johon kiinnitin huomiota. Mutta bändin musiikki on muutenkin mahtavaa. Olen kovasti halunnut nähdä bändin livenä, ja kesällä toivottavasti pääsen konserttiin Helsinkiin... Eräs tuttavan tuttava oli käynyt ulkomailla konsertissa ja sanoi, että on upea livenäkin.

Lempikappaleita on aika paljon, mutta erityisesti Hello koskettaa minua. Myös Lithiumin voisin mainita.
Kappaleiden sanoitukset ovat ihania, vaikka melko synkkiä aiheiltaan.

Minä en myöskään näe mitään suurta yhtäläisyyttä Nightwishin ja Evanescencen ympärillä. Tarjalla ja Amylla on ensinnäkin aivan erilaiset äänet, eikä ole mitään perusteita syyttää Evanescencea matkimisesta. Myöskin Within Temptation on aivan omaa musiikkiaan.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #69 : Kesäkuu 13, 2007, 18:46:55 »
Olen vasta vähän aikaa sitten alkanut tykätä ihan kunnolla Evanescencestä. Tällä hetkellä kuuluu minun suosikki bändeihin.

Amylla on ihan sanoin kuvailemattoman hieno ääni. Erityisesti tykkään My Immortalista ja Lithiumista, myös kaikki muut ovat aivan mahtavia. Levyä en oo vielä ehtinyt hankkia, mut kunhan pääsen sellaseen kauppaan missä se on, niin ostan sen. Keikoillekin olis hienoa päästä joskus.

Minustakaan Evanescence ei oo mikään Nighwishin kopio. Toisin kuin Evanescence, Nighwish ei oo koskaan kolahtanu sillä tavalla kuin Evane.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #70 : Heinäkuu 14, 2007, 23:05:38 »
Ensimmäinen biisi, jonka kuulin Evanscencelta oli Bring me to life. Seuraavaksi kuulemani My immortal ja Missing ovat todella kauniita. Uusimmista Call me when you're sober, on todella hyvä mutta Sweet sacrifice jotenkin välillä ärsyttää.

Itselläni ei ole yhtäkään Evanescencen levyä ja kuuntelukokemukset olen saanut radiosta. Kirjastossa on Evanescencen levyjä, mutta ne ovat aina lainassa. Anttilassa niitä myydään alennuksella ja voisin levyn hankkiakin. Ainakin kuunnellessa pätkiä maikkarin storesta (http://download.mtv3.fi/) useimmat biisit vaikuttivat todella hyviltä.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Phoebe

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Heinäkuu 30, 2007, 19:05:10 »
Omistan Evanescencen levyistä ainoastaan Fallenin, ja sitä kuuntelin sen ilmestymisen jälkeen paljon. Nyt en ole taas vähään aikaan Evanescencea kuunnellut. Call me when you sober on myös hyvä, samoin kuin Lithium, muuten en ole pahemmin näitä uusia kappaleita kuullut. Fallenilta tykkään eniten My immortalista, se on niin ihana kappale. Suosikkini Evanescencelta. Bring me to life on myös tosi hyvä, olen vaan kuunnellut sitä niin paljon että olen varmaan vähän kyllästynyt siihen. Tourniquet, Hello ja Going under ovat myös hyviä. Amylla on ihan mielettömän ihana ääni, se on myös yksi hyvä syy kuunnella Evanescencen musiikkia. :)

Mystica

• Ankeuttaja
« Vastaus #72 : Marraskuu 21, 2007, 16:32:43 »
*köh köh* Joo, mä en tykkää EV:st, mä RAKASTAN sitä ! n_n
Paras bändi, mitä maa päällänsä kantaa. Nytkin soi tietiskikalla. :)
Suomen keikallakin olin, ja pisin toooodella paljon. Levyistä mulla on Fallen ja The Open Door, muta Fallen on kirkkaasti parempi. :) Myös demo-levyjen kappaleetovat aivan ihania! Ja Originilta olen biisejä kuunnellut. :)

Mutta, EV on todellakin mun lempibändi, ja on ollu jo yli vuoden (pieni aika, paljon tapahtunu). Ja jos vaan tulee uudestaan suomeen, tämä tyttö on pää kolmantena jalkana ostamassa lippuja :) <3

Amyn ääni on niiin kaunis! Awwh... *sekoaa täysin*

~Miyako

Poissa whitemouse

• Vuotislainen
« Vastaus #73 : Joulukuu 26, 2007, 17:40:42 »
Nightwish, Within Temptation vai Evanescence?
Ehdottomasti Evanescence, pidän myös Nightwishistä ja Within Temptationista, mutta mielestäni näiden bändien laulajista Amyllä on kaunein ääni, ja Amyn ääni on minusta jotenkin monipuolisempi, kun näillä kahdella muulla. Ja Näiden bändien soitto tylistäkin löytyy eroja, evanescencen musiikista pidän kuitenkin eniten. Minustakin on ihan tyhmää väittää, että evanescence matkisi nightwishiä tai jotain, koska nuo kolme bändiä ovat kuitenkin niin erilaisia, vaikka kaikilla bändeillä onkin naislaulaja, joka pystyy laulamaan korkealta. Miksei muita rock/ hevi tai vaikka poppari bändejä syytetä matkimisesta, kun useimmat niistä kuulostavat paljon enemmän toisiltaan kuin evanescence, within temptation tai nightwish. Vaikka täytyy myöntää, että on noiden bändien tyylissä jotain samaakin.

Origin -levyltä en ole kuullut yhtään kappaletta (paitsi tietenkin ne, jotka ovat myös fallen levyllä) mutta fallenista ja the open doorista en osaa sanoa kumpi on parempi. Open doorin sain juuri joululahjaksi, ja kun kotiväki kuuli sweet sacrifice -biisin he tuumasivat että "mitä kissojen kidutus musaa toi on?" (älkää tulko tappamaan vanhempiani, he eivät vain ymmärrä hyvän musiikin päälle, eivätkä lämmenneet muillekkaan biiseille vaikka soitin heille ainakin Lithiumia).

En ole varmaan ikinä kuullut evanelta yhtään huonoa kappaletta, tai no se whisper tai joku sellainen kappale tuppaa välillä ärsyttämään niiden piippaus äänten takia.

Voi kuinka minä rakastankaan sitä evanescencen musiikkia. Musavideoissakaan ei ole mitään valittamista.

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
« Vastaus #74 : Joulukuu 26, 2012, 23:36:57 »
Kas kun en ole tänne ennen eksynyt kirjoittamaan. Olen ollut Evanescenceen suorastaan hulluna jo pari vuotta.
Olin mahdollisesti kuullut joskus jonkun hitin radiossa, mutta bändi oli minulle aivan tuntematon. Aivan sattumankautta kuuntelin Call me when you´re sober:in ja herätti mielenkiintoni. Vilkaisin mitä muita kappaleita bändiltä löytyi ja se oli menoa sen jälken. Rakastuin Fallen -levyyn, varsinkin Torniquet jotenkin kolahti ja aivan kaikki muutkin. Sitten Lithium (yksi ehdoton lemppari) ja Sweet Sacrifice, ahh ja niiden ihanat musiikkivideot. Amy Lee on minusta loistava laulaja ja hänellä on aivan ihana ääni. Sanoitukset ovat myös aivan jumalaisia.
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #75 : Tammikuu 18, 2013, 20:19:03 »
Tännekkään en ole saanut kirjoitettua? Voi minua...

Mutta Evanescence ♥ Rakastan niiden musiikkia ja lyriikoita ja kaikkea, Evanescence on tosi semmosta voimakasta musiikkia :) Bändiä oon kuunellut ehkä vasta puolitoista vuotta, kunnolla vasta puoli vuotta.

Tykkään Amy Leen vähän erikoisestakin tavasta laulaa ja muutenkin koko kappaleiden kokonaisuudesta. Ja tykkään myös Nigtwishistä, mutta Xaran lailla, mielestäni nuilla ei ole muuta yhteistä kuin naislaulaja ja jollakin tavalla taustakuorot, ym. Nightwishin musiikki on enemmän... taianomaista ja fantasiaa, Evanescencen lyriikat ovat totisinta totta :)) Tykkään molemmista.

Rakastan Fallen-levyä yli kaiken, vaikken sitä omista. Lemppareita tuolta levyltä on Going Under, Torniquoet, Hello ja ne mooooonet muut. Bring me to Life ♥ Joululahjaksi sain kumminkin The Open Door-levyn, jossa on myös tosi ihania kappaleita, suosikit on varmaan Sweet Sacrifice, Call me when you're sober, Lithium, Snow White Queen, Lose control ja Good enough.

Ensimmäinen kappale, jonka EV:ltä kuulin, taisi olla My Immortal, josta pidän kans kovasti.. Muttamutta, rakastan ♥