Kirjoittaja Aihe: "Outolempi"-leffat, eli oudot leffat joista pidämme  (Luettu 11274 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Travers

• Ankeuttaja
"Outolempi"-leffat, eli oudot leffat joista pidämm
« Vastaus #25 : Marraskuu 14, 2003, 01:12:53 »
Casablanca

Yksi valkokankaan suurimmista klassikoista, on kiehtonut yhä uusia katsojia jo viiden vuosikymmenen ajan.
Casablanca on päätähtiensä Bogartin ja Bergmanin ainoa yhteinen elokuva. Bogart on kyyninen ravintolanpitäjä Rick, joka maailmansodan myrskyihin kyllästyneenä vetäytyy ravintolansa turviin, itsekkääseen puolueettomuuteen. Rickin hyvin järjestetty maailma romahtaa, kun ravintolaan kävelee nainen menneisyydestä, kaunis Ilsa Lund...

Noin siis sanotaan elokuvan takakannessa. En oiken osaa selittää, mikä siinä kiehtoo, mutta yritetään. Ensinnäkin rakastan historiaa, etenkin toista maailmansotaa. Elokuva sijoittuu juri siihen aikaan, joten siinä on yksi ilmiselvä syy.

Toinen syy voisi olla erikoinen rakkauteni muutenkin näihin vanhoihin elokuviin. Tämä on niin klassikko jo muutenkin, loistavat näyttelijät, jotka todella osaavat tehdä työnsä. Ja kuten eräs ystävä sanoi: "Mitä kliseitä". Niin, tämä on juuri se elokuva, josta ne kaikki kliseet ovat valkokankaalle tulleet, elokuva on on kuvattu 1943 (sai muuten parhaan elokuvan Oscarin, samoin Oscarit ohajuksestaja lavastuksesta).

Ja niin, olet joskus kuullut lauseen "Play it again Sam" ? Olet, hyvä. Sanotaan,e ttä se sanotaan tässä elokuvassa monta kertaa, mutta ei, sitä ei sanota kertaakaan. Kyseinen kappala jota kuunnellaan on luonnollisestikin As Time Goes By.

Kaunis elokuva. "This looks like a begining of a beautiful frienship".

Fleur

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Marraskuu 22, 2003, 12:14:25 »
Tiedetään, täällä pitäisi keskustella elokuvista...Lupaan ja vannon että heti kun saan Elämän teatterin filmiversion käsiini, lisään siitä juttua tähän. Sitä paitsi Candy Darling otti kirjan ensin puheeksi.
Please...Saatte kahvia ja aurajuustoa.

Lainaus käyttäjältä: Candy Darling
Lainaus käyttäjältä: Greensery
An awfully big adventure –Elämän teatteri

Halusin myös tietää lisää taustoja, ja päätin lukea kirjan johon elokuva perustuu. Sen on kirjoittanut Beryl Bainbridge, eikä sitä ole suomennettu. Kirja oli todella hyvä, ja hyvin erilainen kuin kirjat joista normaalisti pidän. Mutta kirjakaan ei antanut vastauksia, paitsi yhden joka koski loppua. Muuten loppu oli vielä vaikeammin tajuttavissa kuin leffassa, ja epäilen että ellen olisi nähnyt elokuvaa en olisi tajunnut kirjan loppua ollenkaan.

Koska Greensery mainitsi jo heti viestinsä alussa, että kyseinen leffa perustuu kirjaan, en edes lukenut viestiä loppuun vaan varasin kirjan (minähän en katso yhtäkään elokuvaa lukematta kirjaa johon se perustuu.) ja luin sen. Päivässä. Ja sitten palasin tänne.
Kirjaa lukiessa minusta tuntui koko ajan, että jotain meni ohi...kuin kuuntelisi keskustelua henkilöstä jota ei tunne ja pitäisi vain arvata, mistä on kyse.
Lopussa kuvio selkeni onneksi.
An Awfully Big Adventure olisi kyllä hyvin hankala muuttaa komediaksi. Kirjaa lukiessa en tiennyt Alan Rickmanin olevan O´Hara, itse asiassa kuvittelin Meredithin Rickmanin näköiseksi (no, Snapen näköiseksi)

Edit. Olen nyt nähnyt leffan melkein kokonaan (typerä kirjaston filmi hyppi välillä aika pahasti. Ei tosin mikään yllätys sen jälkeen kun lainaamassani dvd:ssä oli puremajälkiä...).
Ensinnäkin, elokuva seuraa kirjaa melko orjallisesti. Jotain on jouduttu tietenkin jättämään pois, mutta jos Potterfilmit tehtäisiin näin kirjan mukaisesti... o_O
Älkää nyt murhatko minua, mutta ei Alan Rickman niin erikoisen hyvä ole. Hän ei ollut ollut aivan sellainen kuin hänen olisi kuulunut olla.
Hugh Grant sen sijaan on loistava. Se inhimillisyys joka kirjan Meredithillä on, on Grantin roolisuorituksesta kadonnut kokonaan. Hän on, niin kuin Greensery jo sanoikin, ärsyttävä olematta ärsyttävä. Teki oikeasti mieli pakottaa hänet syömään se typerä kaulaliina.
Leffa ei tietenkään ole komedia (Internet Movie Databasessa luki, että sama firma/vastaava, joka Elämän teatteria levitti, on ennenkin luokitellut leffoja väärin. Esim. Muriel´s Wedding, suom. Tahdon Naimisiin, jonka olen pari kertaa nähnyt, on luokiteltu romanttiseksi komediaksi, vaikka päähenkilöä voi melkein verrata traagisuudessa Stellaan). Ehkä voisi sanoa "draama höystettynä oudolla huumorilla".

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

//Eleanír korjasi spoilerin
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2007, 11:53:02 kirjoittanut Eleanír »

Rowena

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Marraskuu 29, 2003, 19:21:37 »
Meikäläisen Outolempileffa-tittelin ansaitsee Kuka sanoo tahdon?.

Kyllä, juuri se Julia Robertsin komedia joka tulee telkusta puolen vuoden välein. Elokuvassa ruokakriitikko Julianne kuulee miespuolisen bestiksensä olevan menossa naimisiin ja hän tajuaa rakastavansa ko. miestä sydämensä pohjasta. Niinpä Juliannen on rikottava pariskunnan aikeet mennä naimisiin neljässä päivässä. Asiaa ei auta se, että morsian (Cameron Diaz) pyytää häntä morsiusneidokseen.
  En yhtään pidä "romanttisista komediosta" joiden sisältö on puuroa aprikoosihillolla (se on muuten hyvää). Tuollaiset "I love you, lets make love" -leffat puistattavat latteiden dialogien ja tylsien, ennalta-arvattavien juoniensa takia.
  Mutta tämä leffa saa meikäläisen telkan ääreen joka kerta kun se näytettään. Niin, ja vielä nautin siitä leffasta. Siinä on jotain "mystistä". Ehkä ajatus siitä, että päähahmo ei saakaan miestä ja elä onnellisesti elämänsä loppuun asti saa kestämään leffan alusta loppuun.

Valitettavasti ko. leffan tullessa telkusta, meikää eivät saa kaverit eikä vanhemmat kiinni vaikka puhelin soisi korvan ääressä.

keikku

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Joulukuu 02, 2003, 11:45:07 »
Kaipa minunkin sitten pitää tähän kirjoittaa.

Erin Brockovich(USA 2000, ohj. Steven Soderberg. pääos. Julia Roberts, David Brisbin, Dawn Didawick)

Melkein jokainen kaverini/tuttuni, joka on nähnyt kyseisen leffan, haukkuivat sen maanrakoon, mutta minä taasen pidän leffasta. Nyt-liitteen arvostelijat olivat antaneet leffalle 3 tähteä. Minä antaisin 4.

Selvennykseksi pieni juonikooste suoraan Nyt-liitteen arvostelusta:

Roberts esittää nimihenkilöä tositapahtumiin perustuvassa Erin Brockovichissa, joka kertoo pienen ihmisen voitokkaasta taistelusta moraalitonta suuryhtiötä - ja omia huonoja yhteiskunnalisia lähtökohtiaan - vastaan. Rutiköyhä kolmen lapsen yksinhuoltajaäiti paljastaa, että  vesiyhtiö on tietoisesti myrkyttänyt pikkukaupungin asukkaita.

Suoraviivaisesti kerrotun elokuvan juju on Robertsin rahvaanomainen henkilöhahmo. Erin puhuu rumia kovalla äänellä, irvii lihavia sihteerikköjä ja jäykkiä lakinaisia, ja pukeutuu jalon asian puolesta taistelevalle sankarittarelle sopimattomalla tavalla paljastaviin toppeihin ja minihameisiin. Vimmaisesti näyttelevä Roberts hallitsee elokuvaa, mutta se ei ole pelkästään hänen sääriään, ryntäitään, hampaitaan ja ihanuuttaan. Susannah Grantin valtavirtamaisesti soljuvassa käsikirjoituksessa on myös jonkin verran sisältöä ja särmää.

Vaikkakin hahmot ovat aika arkipäiväisiä ja tylsiä, ne kiinnostavat minua. Ne ovat täysin normaaleja, ei siis "pyhiä" tai muutenkaan erityisiä. Niilläkin on ongelmia, joissain leffoissa ei käsitellä yhtään arkipäiväisiä aiheita.

Yllä olevaan arvosteluun en osaa puuttua, koska olen täysin samaa mieltä kirjoittajan(Mervi Pantti) kanssa.

Se siitä.

Poissa neidor

• Xena
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pakeha (aroha) Maori
    • KC
« Vastaus #29 : Joulukuu 02, 2003, 15:54:40 »
Lainaus käyttäjältä: "keikku"

Melkein jokainen kaverini/tuttuni, joka on nähnyt kyseisen leffan, haukkuivat sen maanrakoon, mutta minä taasen pidän leffasta. Nyt-liitteen arvostelijat olivat antaneet leffalle 3 tähteä. Minä antaisin 4.

minä pidän ja se on hyvä ja nauratti, kun mietin, mitä PG&E on tykänny tästä ilmaisesta mainoksesta *wirn*

Oma outolempeni taitaa olla kaikki Disneyn-piirretyt, mutta, jos sanotaan nyt yksi, niin olkoon Notre Damen kellonsoittaja. Se on niin surullinen! Kaikki kyllä tietää varmaankin juonen, mutta, jos ei niin tässä vähän:

Frollo on PAHA ja se haluaa tappaa kaikki mustalaiset, mutta joutuukin sitten itse huolehtimaan Helvetinpelosta epämuodostunutta mustalaista vauvasta nuoreksi mieheksi. Quasimodo kasvatetaan kellotornissa ja se ei saa tulla sieltä pois ja se juttelee Gargoileille ja minun mielestäni se kuvittelee ne eläviksi, vaikkei ne olekaan ja se on vielä surullisempaa, kun minä ajattelen niin ja sitten Quasi livistää sieltä ja vähän kaikkea ja ja ja...
Colombia = You'll come for the enticing beauty of the Caribbean Sea. You'll stay because you've been kidnapped and locked in the trunk of a Dodge Dart.

Poissa Mc Puuhto

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #30 : Joulukuu 04, 2003, 12:33:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Marmalady"
Minäkin tykkäsin Billy Eliotista, mutta en laske sitä varsinaiseksi Outolemmekseni, koska se on kuitenkin suht. tunnettu leffa. Näitä varsinaisia Outolempiä minulla on kuitenkin useita ja ne taitavat olla oudompia kuin kenelläkään muulla täällä ;-)
---

Kolmas Outolempi on nimeltään Loisto. Englanniksi nimi on Shine, mutta tätä ei saa sekoittaa leffaan Shining eli Hohto, koska ne ovat totaalisesti erilaisia elokuvia. Loisto siis kertoo tositarinaan perustuvan kertomuksen lahjakkaasta pianistista, joka sairastuu psyykkisesti, mutta saa vihdoin aikuisena elämänsyrjästä kiinni. Todellinen hyvänmielen elokuva eikä ainakaan minun makuuni yhtään liian imelä. Ja musiikki on jälleen kerran hienoa ja klassista.

Lopuksi täytyy vielä mainita Pedro Almodovarin elokuvat Kaikki äidistäni ja Puhu hänelle. Almodovarilla on ihan omanlaisensa hieno, värikäs ja mahdottoman kaunis tapa ohjata elokuvia.

Eikös tässä ollut tarkoitus listata mauttomia, jopa huonojakin elokuvia, joista ei olisi mitään syytä pitää mutta itse tykkää? Loisto nimittäin on OIKEASTI hyvä, hyvin tehty ja paljon sanova leffa, eikä ole mitenkään kummallista, että siitä pitää, se on laatua. Samoin Almodovarin leffat.

Olisikohan minulla joku mauttoman outo suosikki. Hmm. Disney-leffat eivät tietenkään ole mitään syvälisyyden riemuvoittoja, mutta en taida olla ainoa joka niistä pitää, vaan ovat monille hauskaa ajanvietettä. :)

En tiedä onko outoa tykätä silmittömästi Pekka Töpöhäntä-leffasta? :) :) :) Se vain on ihan miälettömän ihana ja sitäpaitsi hulvattoman hauska! "Minä olen Monni... Minulla on Uppsalan mittavin!" "Monni tiskaa... Monni kuivaa!"
*reps*

Muokkaan jos muistan muita!

Ceassa

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Joulukuu 09, 2003, 20:27:15 »
Dark Harbor, suomeksi muistaakseni Kohtalokas Vieras tai jokin muu vastaava, näkyi telkkarissakin joskus kesällä. Pääosissa Alan Rickman ja Norman Reedus. Satuin katsomaan tämän ohimennen, ja ihastuin kovasti, etenkin näyttelijä Reedus teki lähtemättömän vaikutuksen.

Elokuva ei sinänsä ole yhtään ihmeellinen eikä tarjoa mitään uutta, mutta minä pidin siitä siltikin kovasti. Tunnelma oli kiva, tempo sopiva ja tarinakin suht mielenkiintoinen ja yllättävä. Loppuratkaisu etenkin, min rakastan sitä. *wirn*

Satuin löytämään elokuvan DVD:nkin sattumalta kaupan alekorista ja pitihän se ihan omaksikin ostaa. Hyvällä tapaa mieleenpainuva elokuva. En tiedä haluanko suositella sitä kaikille, mutta itse ainakin pidin.

parempi-ananas

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Maaliskuu 14, 2004, 21:10:20 »
Paluu Tulevaisuuteen osa kolme
Kun tämä tuli telkkarista otin sen nauhalle ja katsoessani sitä, en lähtenyt edes mainoskatkoilla mihinkään se, että sisko tuli viikon Italian matkan jälkeen kotiin, ei silloin liiemin kiinostanut. Seuraavana päivänä koulun jälkeen leffa oli pakko katsoa taas. Ja illalla uudestaan. Katsoin sen viikon aikana ilmeisesti 17 kertaa. Niin että siinä leffa joka kolahti.

Catitus

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Maaliskuu 17, 2004, 21:25:19 »
Minun ns. "outolempi"-elokuvani on Hyvää Huomenta Vietnam.

Tämän elokuvan voin katsoa monta kertaa peräkkäin. Elokuvassa ei sinänsä ole hyvää juonta, vaan se barodisoi Vietnamin sotaa (jos näin voi sanoa). Pääosan esittäjä Robin Williams on kyllä täys kymppi osaansa ja saa naurun herähtämään joka kerta aina ajoittain. Avomieheni ihmettelee, että miten jaksan katsoa tuon samaisen elokuvan perä jälkeen jopa 5 kertaa. Siihen vain ei kyllästy.

Suosittelen ko. leffaa ihmisille, jotka etsivät "seikkailua" niiden tavallisten sota- tai muidenkin elokuvien rinnalla ja niille jotka kärsivät unettomuudesta. =)

Poissa Aleczandra

• Vuotislainen
    • http://www.aleczandria.org
« Vastaus #34 : Toukokuu 24, 2004, 23:52:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Katariina vuonna jotain..."
Pitkä kuuma kesä

Kukaan muu ei oikeasti tunnu pitävän tästä elokuvasta (vaikka kaikki sen onkin nähnyt...), mutta minusta se on aivan ihana :) Kertoo siis Hesasta johonkin pikkupaikkaan (nyt en kyllä muista mihin) muuttavasta jätkästä  80-luvulla. Sitten se ryhtyy sanoittamaan erään paikallisen bändin biisejä ja ryhtyy niiden ns. manageriksi.
Loistavaa huumoria :) Jimi Pääkallo sekopääroolissaan kruunaa koko elokuvan. "Albert Järvinen on Jumala" Todella, jotenkin, suloista touhua, sanokaa mitä sanotte.

Se on mun lemppari...Katoin just. Aikas outoo kun ajattelee, että itse olen nähnyt suurimman osan näistä "outolempileffoista" ja en kyllä pitänyt niitä mitenkään hirveen outoina.

Jos nyt joku oikein outo juttu pitäisi mainita, niin pidän ihan hirveästi kaikista tälläisistä suomalaisista "kerätään kaverit ja ryypätään oikein olan takaa" (Helmiä ja sikoja [hauska esimerkki] ja Pitkä kuuma kesä) kun niistä vain tulee niin hyvälle tuulelle ja niissä on niin rento tunnelma.

Oudoin lempparileffani tällä hetkellä on varmaankin Ikuisesti sinun tai sitten Scary Movie. Kyllä myös Coyote Uglykin on aikas outo (katoin kun siinä on niin hienoo tanssii).

Että sillain...ALBERT JÄRVINEN ON JUMALA! (vitsi vaan =) )
"Et voi vain istua ja odottaa inspiraatiota. Sen perään on lähdettävä nuijan kanssa."
Jack London

Araminta Meliflua

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Toukokuu 25, 2004, 13:38:55 »
Joku, en löydä nimeä, sanoi pitävänsä X-Meneistä, koska ne ovat hulluja tai hauskoja tai jotain sinne päin. Luen X-Menit lempielokuviini, sillä ne ovat kiehtovia ja mielestäni hyviä. Okei, myönnetään, pidän rymistelyleffoista joissa on lihaksikkaita miehiä hihattomissa paidoissa. Die Harditkin ovat hyviä... =)
X-Men -elokuvien viehätys perustuu myös sarjakuviin, joita tosin aloin lukea vasta nähtyäni X-Men 2 -elokuvan. Paljon mielenkiintoisempaa katsoa elokuvia, kun tietää esimerkiksi Wolverinen pituuden (joka muuten on 173 cm. Sarjakuvissa muut Ryhmä-X:n jäsenet sanovatkin Wolvieta pätkäksi, minkä takia selvitin Hugh Jackmanin pituuden, joka on 189 cm. Eli hitusen liian pitkä Wolverineksi...).  =)

Äitini mielestä olen kriittinen elokuvien suhteen, ja niin omasta mielestänikin, mikä tietenkin tarkoittaa, että minun pitäisi pitää laadukkaista draamaelokuvista yms. Niin pidänkin. Mutta luonteelleni sopimattomasti pidän myös X-Men-, Alien- ja Die Hard -tyyppisistä maailmanpelastuselokuvista.

...He vannovat suojelevansa maailmaa, joka pelkää ja vihaa heitä. He ovat kaikkien aikojen oudoimpia sankareita. Uskomaton Ryhmä-X!

Tallulah

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Toukokuu 25, 2004, 17:47:09 »
Hmm. Tuli mieleen sellainen ranskalainen musta komedia kuin Serial Lover. Kyseistä pätkää on tuskin edes laitettu videolle. Se tuli telkkarista joskus kauan sitten, ja kertoo siis naisesta, joka kutsuu entisiä poikaystäviä kylään valitakseen itselleen heistä parhaimman sulhasekseen. No, miehet tulevat kylään, mutta nainen vahingossa, siis oikeasti vahingossa tappaa heidät yksi kerrallaan ja koettaa piilottaa tai jotenkin naamioida ruumiit, jottei asia paljastuisi muille. Yksi miehistä saa luistinta päähän, toisesta tulee muusia tehosekoittimen uhrina ja kolmas saa peilin päälleen ja kuolee sirpaleisiin kylpyammeessa. :)

Siis aika lailla mauton B-luokan kauhukomediapläjäys, joka minusta oli kuitenkin äärettömän hauska (ajatelkaa nyt, joku tilittää murheitaan miehelle, jolla on luistin päässään pipon alle peitettynä). Haluaisin sen omaksi, mutta kun kerran on tv-leffa, niin taitaa jäädä haaveeksi. :D

mochiron

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Heinäkuu 25, 2004, 21:37:53 »
Minun outolempeni (taino, outo ja outo..) on Dogma.
(Näyttelijöitä mm. Ben Affleck, Matt Damon, Alan Rickman)
On tainnut tulla pari kertaa televisiostakin, en tiedä onko videolevityksessä.

Mutta kuitenkin, Dogma kertoo (tiivistettynä) naisesta, joka lähetetään Jumalan käskystä estämään kahta enkeliä pääsemästä taivaaseen, koska muuten maailmankaikkeus tuhoutuu ja kaikki olevainen katoaa.

Pidän elokuvasta sen huumorin ja parodiamaisuuden takia. Lisäksi yliampuvuus on välillä niin huvittavaa, että huh.
Mutta kaikenkaikkiaan erittäin nautittava elokuva.
En kylläkään tiedä ketään muuta joka kuitenkaan pitäisi siitä. :D

ankkalaps

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Elokuu 21, 2005, 21:10:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Aleczandra"
Aikas outoo kun ajattelee, että itse olen nähnyt suurimman osan näistä "outolempileffoista" ja en kyllä pitänyt niitä mitenkään hirveen outoina.

Samaa mieltä. Mutta onko loppujen lopuksi edes olemassa kovin outoja lehvoja? Ite en kovin moneen oo törmänny ainakaan sillaisiin mitä muistaisi.

Poissa Sinadra

• salaisuudenhaltija
  • Vuotislainen
  • Chris
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: "Outolempi"-leffat, eli oudot leffat joista pidämm
« Vastaus #39 : Heinäkuu 11, 2007, 01:55:32 »
Lainaus käyttäjältä: Aleczandra
Aikas outoo kun ajattelee, että itse olen nähnyt suurimman osan näistä "outolempileffoista" ja en kyllä pitänyt niitä mitenkään hirveen outoina.

Samaa mieltä. Mutta onko loppujen lopuksi edes olemassa kovin outoja lehvoja? Ite en kovin moneen oo törmänny ainakaan sillaisiin mitä muistaisi.
Hih, no olihan joku nyt samaa mieltä minunkin kanssa. Outolempi leffoihini voisi kuulua myös Indiana Jonesit, Disneyn piirretyt(Leijona kuningas<3 muistan sen ulkoa :D+MULAN!!!), Xmen:t(joku väitti niitä hauskoiks O.o), ja muutama muu OIKEASTI hyvä leffa. Lisäilen nyt tänne vielä yhden ihanan leffan (joka siis ei ole outo, mutta minua pidetään outona kun katson sitä) eli Anastasian

Elokuvasta tekevät hyvän musiikki ja tarinan kauneus. Dimitriin olen ihan totaallisesti rakastunut (jopa enemmän kuin FMA:n Ediin(=aika paljon)). Rasputin on oikeastikin pelottava siinä, mutta onneksi se lepakko keventää hieman sen pelottavuutta. Varsinkin lopussa lepakot olivat ihania! :D
Juoni on kyllä aika ennalta arvattavissa, ehkä juuri sen takia leffa saa aina mahan heittämään -hyvällä tavalla- voltteja.
Once Upon A December saa kyyneleet silmiin, sekä muut laulut ovat erittäin kauniita tai hauskoja! Ja sen lisäksi leffa on melkeinpä yhtä hyvä suomeksi ja englanniksi! :) Ihanin leffa, melkein samalla viivalla Leijonakuninkaan kanssa, mutta kyllä tämä taitaa siltikin olla vielä vähän ihanampi! <3

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
« Vastaus #40 : Elokuu 22, 2007, 09:15:46 »
Street Fighter

Yhteen aikaan pidin kovasti tästä leffasta, vaikka muuten en yhtään pidä tuon lajityypin leffoista. Itseasiassa en enää edes muista kovin hyvin leffan juonta, ainoastaan sen, että se oli mielestäni kauhean nolo, mutta silti tosi viihdyttävä. Tässä wikipediasta haettu juonikuvaus:

Street Fighter on vuonna 1994 julkaistu kuuluisaan videopeliin, Street Fighter II, pohjautuva toimintaelokuva. Sen käsikirjoitti ja ohjasi Steven E. de Souza. Sen päärooleja esittivät Jean-Claude Van Damme ja Raúl Juliá. Elokuvassa esiintyivät myös australialainen pop-tähti Kylie Minogue sekä kuuluisa alkuperäisamerikkalainen Wes Studi.

Elokuva muunteli hahmoja taustatarinoita ja suunniteltiin kokoperheen toimintaseikkailuelokuvaksi. Tämän ohella elokuvaan kylvettiin paljon huumoria joka sai pelin fanikunnalta nyrpeän vastaanoton. Kaikki Street Fighter II:n sekä sen Super-painoksen hahmot esiintyvät elokuvassa, lukuun ottamatta Fei Long:ia (Bruce Lee'n mukaan mallinnettu hahmo).

Juonireferaatti

Allied Nations (AN)-armeija on hyökännyt fiktiivisen kaakkoisaasialaisen Shadaloon valtion pääkaupunkiin. Kenraali M. Bison (Julia ottaa panttivangikseen 15 ihmistä ja vaatii 20 miljardia dollaria maksettavaksi kolmen päivän sisään.

AN:n joukkoja johtaa everti William F. Guile (Van Damme) . Apunaan hänellä on brittiläinen AN tiedustelija Cammy White (Minogue) sekä alkuperäisamerikkalainen T. Hawk. Hän onnistuu pidättämään Bisonin aserahtaajan Viktor Sagatin (Wes Studi) laittoman häkkitaistelun aikana ja ottaa palvelukseensa kaksi häntä huijannutta kaverusta Ryu Hoshi (Byron Mann) ja Ken Mastersin (Damien Chapa) jotka yhdessä Guilen ohjeistuksella lavastavat Sagatin paon ja Guilen kuoleman.

Tämän tarkoituksena on paljastaa Bisonin piilopaikka, jotta Guile pystyy johtamaan hyökkäystä ja pelastaa Bisonin sieppaamat panttivangit.

Guilen suunnitelmia mutkittaa GNT-uutisreportteri Chun Lu Zang (Ming Na) joka haluaa tappaa Bisonin kostoksi hänen isänsä surmauttamisesta. Hänen apunaan toimivat ex-nyrkkeilijä Balrog (Grand L. Bush) ja ex-sumo Edmond Honda. Samalla Guilen kidnapattu asetoveri ja ystävä Carlos Blanka on joutunut Bisonin supersotilas kokeiden uhriksi ja muuttunut hirvittäväksi puoli-ihmiseksi.
-Non unde possim sed unde volo-

Haru

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Heinäkuu 28, 2008, 21:52:45 »
Ihana keskustelu..
Taitaa olla monta elokuvaa, joista pidän, mutta joita kukaan muu ei yleensä halua katsoa, ainakaan kovin tarkkaan. Katson mielelläni 90-luvun perhe-elokuvia, joissa Robin Williams esiintyy, esimerkiksi Jumanji, Mrs. Doubtfire ja Hook-Kapteeni Koukku. Nämähän eivät ole mitään kovin loistokkaita leffoja, mutta ne ovat hauskoja ja kun niitä on katsonut lapsena niin niihin jää sellainen mukava tunnelma...

Pidän myös monista täysin idioottimaisista komedioista, kuten Mies ja alaston ase -elokuvista. Aika roskaa ne minustakin ovat, mutta ne vain ovat niin hirveän hauskoja että nauran koko ajan ääneen.

Tämä ei ehkä aivan liity tähän aiheeseen, mutta olen jo kauan pitänyt 90-luvun piirroselokuvien lauluista! Olen opetellut ulkoa varsinkin Disneyn piirrettyjen kappaleiden sanoja, mutta myös esimerkiksi Anastasian ja Egyptin prinssin. Tietysti pidän myös itse elokuvista.

Saikke

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Heinäkuu 29, 2008, 23:41:21 »
Kokki, varas, vaimo ja rakastaja.

Meniköhän se nimi noin? Tässä on Peter Greenaway-filmatisointi, joka ei todellakaan kuvia(hollywood-) kumartele. Kyseessä on bisarri tarina ravintolasta, jossa öykkärimäinen gangsteripomo (muuten Michael Gambon alias Dumbledore) käy syömässä tympääntyneen vaimonsa (Helen Mirren) kanssa. Vaimo iskeekin silmänsä ravintolassa illastavaan, kirjaa lukevaan mieheen ja lempi leimahtaa... luvassa on salarakkautta, juonittelua, murha, seksiä ja kannibalismia ja hyytävä loppuratkaisu. Ja kaikki tapahtuu tuossa samassa ravintolassa. Loistavasti näytelty ja leimuavissa väreissä hehkuva taideteos.

Suosittelen ei tavanomaisten elokuvien ystäville!

salainensalatalo

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Elokuu 14, 2010, 02:26:10 »
Se on kuulkaas tämä Date Movie. Tästä olen siis kuullut melkein pelkkiä haukkuja. En mitenkään rakasta, mutta ei kertaakaan tullut katsoessa sellaista "jööh, taidanpa lopettaa" -tunnetta. Huumori oli välillä sellaista hyvällä tavalla ääliömäistä.

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Vs: "Outolempi"-leffat, eli oudot leffat joista pidämme
« Vastaus #44 : Lokakuu 25, 2010, 20:26:10 »
Sherlock Bones :D! Kukaan ei varmaan tätä tiedä mutta kyseessä on varmasti surkein leffa mitä tällä pallolla on koskaan kuvattu. IMDB grade average on 1.8 mikä tarkoittaa että todella, todella suuri osa ihmisistä on antaneet tälle 1/10. En minäkään siitä pidä (antaisin nollan jos voisi), mutta haluan todellakin nähdä elokuvan uudestaan sopivassa mielentilassa oikeiden ihmisten seurassa.

Sherlock Bones on siis KOIRASALAPOLIISI, joka osaa puhua...?! Tarina sijoittuu saarelle (jonne päähenkilöpojan perhe muuttaa?!?!), jossa kaikki ajavat GOLF-AUTOILLA ja elokuvassa on vähintään kolme vitsiä joissa golf-auton käsijarru on unohtunut pois, kärry lähtee mäkeä alas ja ajaa jonkun jalan (foot) yli -_-'. Ja kaikki ihmiset linkuttavat koska heidän jalkansa yli on ajanut auto. Kaksi roistoa, joilla ei ole mitään motiivia ja joista toinen on pukeutunut naisen vaatteisiin, kidnappaavat Sherlock Bonesin ja Luupään isännän, mutta ovea sherlock karkaa auton kattoikkunasta. Koira osaa puhua mutta suostuu puhumaan vain 10-vuotiaalle pojalle ( päähenkilölle), ja kukaan ei usko poika-raukkaa kun tämä kertoo koiran isännän ahdingosta :(((((((. Todella jännä tarina. En käsitä miten siitä saatiin reilu tunti ainesta.

Elokuvan paras kohtaus on ylivoimaisesti rannalla tapahtuvat ratkaisukohta. Poika ja tämän sisko tietävät totuuden ja yrittävät selittää tätä leluja keksivälle isälleen. Isä ei usko, joten tyttö kävelee laiturille ja tuo täältä aikaisemmin hukkuneen vedessä oivan kilpikonnalelun. Isä ei vieläkään usko. Tyttö menee rannalle ja ottaa sieltä sherlockin isännän poliisimerkin (isäntä on poliisi) ja nyt isä uskoo kaiken! Koirahan puhuu! Mikä logiikan riemuvoitto.
Loppukohtauksessa lapset ja isä hiipivät roistojen laivaan ja pelastavat isän. Kilpikonnalelu ui laivan alla ja sotkee laivan peräsimen niin että laiva alkaa pyöriä ikuisesti ympyrää. Roistot taltuttaa vesihiihtäjä laskuvarjolla, joka monta kertaa elokuvan aikana huojuu ilmassa randomisti.

Pahinta elokuvassa oli se että koiralle oli tehty jotain. Se nuoli koko ajan huuliaan ahdistuneen näköisenä ja tähän päälle oli siis dubattu sen puhe..... voi voi voi. Tuli kyllä naurettua makeasti :) Suosittelen.

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Uruz
« Vastaus #45 : Marraskuu 14, 2010, 23:01:30 »
Street Fighter

Yhteen aikaan pidin kovasti tästä leffasta, vaikka muuten en yhtään pidä tuon lajityypin leffoista. Itseasiassa en enää edes muista kovin hyvin leffan juonta, ainoastaan sen, että se oli mielestäni kauhean nolo, mutta silti tosi viihdyttävä.

Ooo! Tämä oli yksi oman lapsuuteni merkkileffoista! Pienempänä minä ja veljeni pelasimme Street Fighteria vanhalla Gameboylla ja kun elokuva vihdoin ilmestyi eteemme eräällä kesäisellä kauppareissulla, ruinasimme äitimme ostamaan elokuvan. Kidutusta oli kuitenkin se, että olimme mökillä, missä ei tietenkään ollut VHS-soitinta, joten jouduimme odottamaan pari viikkoa, ennen kuin pääsimme kotiin katsomaan leffaa. Vaikka olimme muutenkin Van Damme faneja, kyseinen leffa oli meille jotain aivan erityistä.

Koska olen alkanut keräämään vanhoja lempileffojani, ostin kesällä Street Fighter dvd:nä ja uudelleen katsottuna nostalgia on korvannut ihailun. Silti, hyvä leffa edelleen ja Raul Julian vuoksi se tulee katsottua uudelleen vielä monta kertaa.
Mens agitat molem.

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #46 : Marraskuu 15, 2010, 10:52:04 »
Oudot.....en tiedä lasketaanko, mutta "Elämä on Pythonia" ja "Monty Python ja Hullu Maailma" ovat molemmat aivan sairaan hauskoja elokuvia. Ekassa on koottuja sketsejä sarjasta "Monty Pythonin lentävä sirkus", ja toinen kertoo parodillisen tarinan kuningas Arthurin ritareista. Hullun sekopäähuumorin ystäville voin suositella.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Ice Age-leffat ovat ihan parhaita "Taekwondodot hyökkäykseen! KIIAI!" "Siinä meni viimenen naaras."
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #47 : Helmikuu 04, 2011, 21:19:10 »
Scary movie (1) - sisältää typerää huumoria, mutta jatko-osiaan huomattavasti paremmalla juonella. Mahtava loppuratkaisu, ennalta-arvaamaton - ainakin silloin 12-vuotiaana ensimmäisellä katselukerralla. Naurattaa vieläkin. Hyvää viihdettä varsinkin halloweeninä. En kehtaisi tätä rainaa vanhempien tai edes tiettyjen "älykkäämpien" kavereiden kanssa katsella, mutta kyllä tämä aina leppoisassa mielentilassa menee, ja kun ei turhan usein katso :D

After the Sunset. Lähipiirini ei ymmärrä, mitä näen tässä leffassa: 1) Pierce Brosnan on kuulemma nolo 2) huumori on kökköä 3) Pierce Brosnania ei jaksa katsella ilman paitaa. Mutta loppuratkaisu teki minuun jälleen vaikutuksen! Agenttia esittävä Harrelsson vastaa leffan hauskimmista kohdista. Koko elokuva on mukavan rento, sen nimikin on ihana :D Tässä leffassa ei ole turhia dialogeja elämän tarkoituksesta.
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
« Vastaus #48 : Huhtikuu 14, 2014, 18:22:59 »
Olen hieman pettynyt että juuri tohtori outolempeä käytetään topicin nimessä. Elokuva ei itsessään ole mitenkään erityisen outo vaan mehukkaan nerokas satiiri jonka juonenkulku kuuluu lähes yleissivistykseen.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #49 : Maaliskuu 22, 2015, 20:03:45 »
Mamma mia!

Humoristinen musikaali, hauska juoni jne.
En oikein osaa selittää, muoksin kun keksin hyvän selityksen tähän. :)
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina