Kirjoittaja Aihe: Synttärijuhlat, bileet...  (Luettu 8351 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Lassie

• Ankeuttaja
Synttärijuhlat, bileet...
« : Kesäkuu 26, 2003, 19:54:17 »
Tykkäättekö te pitää bileitä? Oletteko oikeita bilehileitä vai pelkäättekö kuollaksenne pitää esim. synttäribileet?
Minä kuulun siihen pelkäävämpään porukkaan.
Kyllähän mulla on ollut paritkin bileet, mutta kaikkien jälkeen olen itkenyt. Miksi? Koska pojat ei ikinä viitsi käyttäytyä kunnolla.
Nyt ihan pian aion pitää synttäribileet (Synttärini ovat virallisesti 3.7), ja pelkään kuollakseni että niistä tulee täysi katastrofi niinkuin edellisistä.
Viimeksi olin kyllä aika nuori ja niin edelleen, enkä oikein tiedä mitä tekisin nyt. Aion kyllä viedä kamuni uimaan meidän lähellä olevaan lahteen, pelata vaikka mitä leikkejä ja tarjota vaikka mitä hyvää ; mutta tämän päiväinen pilasi kaiken.
Puhuin juuri parhaan ystäväni kanssa, ja kysyin häneltä

"Etkai sä oo kertonu *nimi sensuroitulle*:lle niist mun bileist?"

Hän vastaa: "No en, mut se tietää jo".

Mä kysyn: "Miten??"

Hän vastaa: No se ihana *nimi jälleen sensuroitu, nyt kyseessä on eri henkilö kuin edellinen sensuroitu* kerto sille.

Mä sanon: "No mitä se sano?"

Hän vastaa: "No... - mä kerron sitten myöhemmin. Mä kerron sen vaikka mailissa tai jotain..."

Tästä keskustelusta on kai pääteltävissä, että tämä tyyppi joka bestikseni eräälle ystävälle (Sensuroitu nmo. 1) kertoi sanoi jotain ei niin ystävällistä minusta ja minun synttäreistäni.

Kaiken kukkuraksi tilannetta paheennuttaa vielä se, että saamme kokonaisen talon käyttöömme, kun olemme varsin varakkaita ja voisimme yhtä hyvin kutsua kotitilaamme pienimuotoiseksi kyläksi.
Siksi pelkään että varsinkin pojat älkävät nälviä että; 'Kyllä huomaa et La*** (< oma nimeni) on pikkasen rikas!'
Kateutta kai vain, mutta silti se on ikävää.

Auttakaa kiltit, tekisi mieli vain kertyä sykkyrälle itkemään...!  

Ja sitten hiemän yleisempää asiaa bileistä;

Mitä musiikkia te yleensä soitatte juhlissanne? Mitä yleensä tarjoatte? Pörräävätkö vanhempanne koko ajan ympärillä vahtimassa ja nuhtelemassa innokkaita ystäviänne vai löhöävätkö he viereisen huoneen sohvalla? Oletteko itse ihan hermoromahduksen partaalla vai hallitsetteko hermonne hyvin? Osaatteko pitää ystävänne kurissa vai ette?
Postia, kommentteja, yksäreitä... Kertokaa omista onnistuneista ja hieman epäonnistuneemmista bileistänne ja juhlistanne; lupaan etten naura! Olenhan itsekkin kokenut samanlaista...

//Lae siirsi muuhun viihteeseen

Irvikissa

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Kesäkuu 26, 2003, 22:13:33 »
No, minä olen pitänyt muutamat bileet kun asuin vielä kotona. Pienessä rivitalokaksiossa...

Ensimmäiset bileet olivat 17-vuotissynttäribileet, jotka järjestin kolmen kaverini kanssa, jotka täyttivät myös saman viikon sisällä 17. Bileet sujuivat ihan hyvin, ei-toivottuja vieraita ei ilmestynyt, muutama kutsumaton kylläkin, mutta hekin olivat tuttuja, samalta luokalta olevia, joita ei kutsuttu, koska ei oltu niin läheisiä kavereita.

Alaikäisenähän ei tietenkään saa juoda alkoholia, mutta meillä oli litra pirtua, boolin pohjaksi. Se laimennettiin niin, että siitä tuli kuusi litraa hieman laimeampaa viinaa ja sitten vaan lantrinki sekaan. Se loppui kahdessa tunnissa, vieraita oli ehkä 20, jotkut jo täysi-ikäisiäkin, jotka saivat siis luvallisesti juoda.

Kaikki käyttäytyivät tosi hyvin (tietysti oltiin jo sen verran vanhoja, että mitään älyttömyyksiä varsinaisesti ei tullu muutenkaan tehtyä), mutta silti äitini sänky hajosi.. Siinä yksinkertaisesti istui liikaa ihmisiä. Omasta huoneestani joku kaatoi kirjahyllyn kaksi kertaa (se ei ollut seinää vasten vaan keskellä lattiaa ja kun joku nojasi siihen, tietysti se kaatui) ja cd-teline kaatui muistaakseni viisi kertaa. Mutta kaikki olivat pelkkiä vahinkoja, kukaan ei tehnyt mitään tahallaan.

Kadonnut ihminenkin tietysti kuului illan ohjelmaan (bileet olivat helmikuussa) ja kaikki olivat huolissaan. Lopulta kävi ilmi, että tämä kyseinen henkilö olikin vain juonut vähän liikaa... Ei mikään yllätys.

Seuraavat bileet olivatkin sitten hieman pienimuotoisemmat, pelkän kaveriporukan bileet, joissa ei tapahtunut mitään erikoista. Niin, olin ihan yksin järjestämässä bileitä, äitini oli töissä molempina iltoina, koska on aina luottanut minuun, että en tee mitään typerää. Enkä tehnytkään, vaikka sänky hajosikin... *punastuu*

Nykyään, kun on oman asunnon rauha, on muutaman kerran tullut järjestettyä bileet (synttäribileet taas kerran ja koulunpäättymisbileet), joihin on tullut vain kavereita, jotka tuntee. Ne on ollu ihan kivoja, ensin syödään jotain hyvää (tortilloja, sipsejä), juodaan pikkasen, kuunnellaan hyvää musiikkia ja sitten lähdetään porukalla kaupungille. Suosittelen.

Parhaat bileet syntyy silloin, kun kutsuu vain henkilöitä joihin voi luottaa. Jos on vähänkin epäilystä, että joku saattaa pistää esim. talon matalaksi, ei kannata kutsua. Ja kannattaa pitää mielessä, että hyvät bileet tulee myös silloin, kun tekee niin kuin itse haluaa. Jos ei esimerkiksi halua alkoholia juotavan, tekee varsin selväksi ennen bileitä, että niissä ei juoda.

Toivottavasti bileesi sujuvat hyvin!

Edea

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Kesäkuu 26, 2003, 22:51:48 »
Itse en ole koskaan järjestänyt yksiäkään bileitä, mutta kuitenkin itse viihtyisin bileissä. Harmikseni kaveriporukkani on todella pieni, eikä minua kutsuta oikeastaan minnekään. Mutta jos bileisiin pääsen niin hauskaa on. Pukeudun ja meikkaan huomattavasti paremmin kuin normaalisti...

Vilja

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Kesäkuu 26, 2003, 23:51:37 »
Minä vihaan bileitä.

Olen niin ujo, että jos minut bileisiin kutsutaan olen enemmän koristeena kuin vieraana.

Bileissä tanssitaan. Minä vihaan tanssimista. Bileissä kuunnellaan musiikkia täysillä, minulla särkyy korvat. Pojat on näsäviisaita idiootteja, niitä kutsutaan bileisiin koska ne on söpöjä.

Omia bileitä en pidä koskaan ainakaan sinä aikana kun asutaan täällä. Edes ole omaa huonetta ja sitten pitäis porukka ajaa pois.

Ja jos minut joskus saa bileisiin suostuteltua, se on harvinaista. Eri on sitten kavereiden synttäribileet joille jätkiltä pääsy kielletty.

Minkään sortin bileitä en ole koskaan pitänyt. Enkä varmaan tulekkaan, ainakaan kun kavereita on vähän.

snell

• Ankeuttaja
Re: Synttärijuhlat, bileet...
« Vastaus #4 : Kesäkuu 27, 2003, 00:01:20 »
Baila, baila! Oi kuinka rakastan bileitä! xD Pidimme kaverini kanssa meillä (omakotitalossa) ensimmäiset bileet joskus ala-asteella ja ne olivat vähän omalaatuiset. x) Pojat sinänsä käyttäytyivät ihan hyvin, mutta mankka meni rikki ja jouduin ystävieni kanssa hetkisenkin setvimään sitä yläkerrassa (muiden mennessä pullonpyöritystä alhaalla) ennen kuin saimme soittimen lopulta taas pelaamaan.
Viimeiset bileemme taasen olivat tuossa muutamisen viikkoa sitten koulujen loppuessa. Ne pidimme taas bestikseni luona (kerrostaloasunnossa) hieman pienemmällä tyttöporukalla, sillä emme halunneet niistä räkäbileitä, millaiset koulunpäätösbileistä helposti tulee jos porukkaa aletaan vaalia sisään turhaksi. Nuo bileet tuntuivat menneen kokolailla hyvin: ilmoitimme koko rapulle muutamaa päivää ennen, kutsuimme ihmiset, pyysimme luvat ja suunnittelimme tarjoamiset. Kaikki meni putkeen lukuun ottamatta erästä ystäväni diab(p?)eetikko-kaveria, joka jouduttiin kuskaamaan taksilla kotiin, sillä hän ei ollut ottanut lääkkeitään koko päivään. Emme olleet missään vaiheessa levitelleet erikoisemmin tietoa bileistämme ulkopuolisille, mutta muutama kavereistamme, jotka olivat ilmoittaneet etteivät pääsisi tulemaan, ilmestyivät siinä loppuillasta myös ovellemme.
Bileissämme ei ole ollut vanhempia valvomassa x) Siitä olen pitänyt huolen. Yleensä porukat soittavat vain kerran minulle kännykkään ja kun äänen saa vain kuulostamaan suht-luntevalta on asia loppuunkäsitelty.
Itse olen aina ollut sitä mieltä että nyyttärit ovat paras vaihtoehto eväiden hankinnalle - kaikki siis tuovat suhteessa yhtä paljon kuin aikovat syödäkkin. Ei sipsipusseja nyt aleta nimeämään tai mitään vastaavaa, mutta oletettaisi että kaikilla on sen verran älliä päässä etteivät saavu yhden siideripullon kanssa ja kyyditse mukanaa viittä korillista. Ala-asteen bileissä meillä ei ollut alkoholijuomia, mutta ylä-asteella se on jotenkin vain olennaista. Itselleni bileet tulevat aina mukavan halvoiksi, sillä minulla on niin hervottoman huono viinapää ettei korini paljoa paina bileisiin lähtiessäni. x) Viime bileissä ehkä minulla meni hieman liialliseksi sillä eräs ystäväni joutui auttamaan minut olohuoneen sohvalta makuuhuoneeseen (n.3,5m) sillä olisin itse muuten kellahtanut. Onneksi frendini piti minut hereillä (, vaikka olisin kuinka vinkunut nukkumaan), sillä muuten minulta olisi mennyt koko ilta ihan ohi - kyllä se siitä laskeutui. Aamulla ei ollut kovin paha olo, ennen kuin lähdin polkemaan kotiin, jolloin maha meni sekaisin. Mutta sentään oksentanut en.

Juomien ja boolin lisäksi on tietysti sipsiä, PALJON dippejä, suolatikkuja ja muuta vastaavaa naposteltavaa. Karkit eivät jotenkin mielästäni sovi, niistä tulee öglö olo riehuessa. Näissä päätösbileissä kävimme vielä loppuillasta kävimme ulkona juoksentelemassa ja ostimme ranskalaisia ja hieman lisää juomia (mikä osoittautui loppujenlopuksi erittäin hankalaksi, koska anniskeluaika oli mennyt umpeen)
Musiikkia muut tuovat myös mukanaan, mutta yleensä DJ-puoli on enimmäkseen sillä kenen luona bileet pidetään. Musiikki ei sinänsä ole oleellista, sillä annamme cdn vain pyöriä omia aikojaan taustalla kertoillessamme tyhmiä juttujamme. Tavallinen Pop ja diskomusiikki ovat mielestäni hyviä. Mitään erikoista ohjelmaa tai tietokilpailuja meillä ei ole ollut.
Aikana kahdeksasta tai yhdeksästä eteenpäin. Viimeksi vieraat lähtivät siinä yhden aikaan ja itse jäin kaverilleni yöksi.
Ensimmäisistä bileistä minulla oli hirveät paineet, mutta loppujen lopuksi kaikki menee ihan hyvin.
Pikkusiskoni pitää useammin bileitä kuin minä ja aina kun ne pidetään meillä olen itse vahtimassa siellä ja hoidan myös dj-hommia. Isosiskot ovat hyvä keksintö sen kannalta, että he ovat nuorekkaita, ymmärtävät, antavat vapauksia, mutta pitävät kurin, eivätkä kuitenkaan ole porukat x) En ole koskaan joutunut heittämään siskoni bileistä ketään ulos, mutta josksu poikia joutuu hieman ojentamaan. Ennen he tottelivatkin aina, mutta nyt kun he alkavat olla jo minun pituisiani enää ikäni ja arvovaltani xD pitää heidät kurissa.
Vaatteista sen verran että suosin tavallisia hameita ja paitoja, joiden täytyy tietysti olla mahdollisimman siistejä ;) Bileissä nyt yleensäkkin halutaan näyttä vähän erilaiselta - ja tietysti kauniimmalta kuin tavallisesti eli kyllä sitä meikkiäkin täytyy olla. ^____^

Kelpie

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Kesäkuu 27, 2003, 11:03:15 »
Em ole koskaan järjestänyt bileitä enkä luultavasti järjestäkään. En tiedä, ketä sinne kutsuisin enkä todellakaan halua mitään kännäämään ja tuhoamaan huonekaluja talossamme.

Yhdellä kaverillani (pojalla) on ollut muutamatkin bileet joihin olen osallistunut. Se oli vain sellaista kännäämistä ja monet selvästi näyttelivät olevansa enemmän kännissä kuin mitä olivat. Oli se meno silti välillä aika hurjaa.

vegetable

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Kesäkuu 27, 2003, 12:00:17 »
Olen pitänyt kolmet bileet, kahet oli synttäribileet, joissa oli jätkiä, no on ne ihan hyvin aina mennyt, ei yllätys katasytofeja, mutta kaverini ja minun bileissä, on sattunut kylläkin, joka oli kauhean harmillista, vaikka hänellä oli mutsi kotona, mutta senkin fiaskon aiheuttivat tytöt, jotka sotkivat hänen huoneensa perusteellisesti. Ennen bileitä kannattaa kysellä kutsuttavilta, että mitä halutaan syödä, ja ostaa sitä, jos katsos ostat 10 pulloa limua, joista 5 on sellaista limua jota kukaan ei juo niin...
mutta bileet yleensä sujuvat ongelmitta, suosittelen myöskin ulkona hillumista, ja yksi hyvä musa idea on että valitset kavereistasi jonkun hyvän tyypin jonka musamausta kaikki diggaavat, ja annat hänen hoitaa musapuolen, se on kätevää.

Alyssa

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Kesäkuu 27, 2003, 15:24:56 »
En ole koskaan pitänyt varsinaisia bileitä. Mitä nyt muutamia kavereita (poikia ja tyttöjä kumpiakin) ollut meillä.

Musiikkia soitettiin hetken aikaa (Eminemiä), mutta kaikki kyllästyivät siihen, joten se laitettiin pois. Oltiin kaikki mun huoneessa ja juteltiin kaikenlaista ja pelattiin pullonpyöritystä (se on muuten mainio peli bileisiin kuin bileisiin, ainakin jos on hyvännäköisiä jätkiä mukana...)

Minun käsitykseni hyvistä bileistä on:
*Talo ilman vanhempia (jos joku pilaa hyvät bileet, niin se on vanhemmat)
*Paljon juotavaa (Ei välttämättä siideriä, ihan limpparikin käy) ja jotain pientä.
*Hyvää musiikkia (Jokainen voi tuoda vaikka oman cd:n, jos ei järjestäjältä löydy hirveästi levyjä)
*Valikoitu porukka (Ei pahimpia rähisijöitä, hissukoita tai tunnelmanpilaajia)

Ei ainakaan nyt tule mieleen mitään muuta. Kaikkia pelejä ja sellaisia voi pelata, jos tulee tylsää. Yleensä tunnelma on hieman kireä alussa, mutta kyllä se siitä. Siiderissä (ja alkoholissa yleensä, vaikken siitä pidäkään) on se hyvä puoli, että se saa ihmiset hieman rennommiksi.

Jos tulee hiljaisia hetkiä, siitä voi ihan hyvin huomauttaa esim. sanomalla "Olkaa nyt edes hetki hiljaa" tai "Onpa hiljaista"  tai sitten laittaa vaan musaa soimaan.

Ja ihan vain tässä sivuhuomautuksena, jos joku pitää bileet Ukin lähellä, minut saa kutsua mukaan xD Täällä kun on niin vähän niitä.

Poissa iidba

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #8 : Kesäkuu 28, 2003, 16:50:21 »
No jaa. Pienempänä synttärijuhlat oli minusta hauskempia. Syötiin kakkua ja leikittiin piilosta kavereitten kanssa. Nykyään kaikki pitävät bileitä. Eikä niissä syödä kakkua tai leikitä piilosta. Jokaisen pitäisi muka coolisti tuoda pari siideriä tai olutta, ja niitä sitten ryypiskellään ja loppuilta ollaan ihan kännissä. Ihan kuin ei muuten osaisi pitää hauskaa.

Kyllä minä käyn bileissä ja synttäreillä silloin kun saan kutsun. En kyllä aina silloinkaan. Minä tykkään bileistä, jossa ollaan enemmänkin tyttöporukalla. Onhan ne pojatkin kivoja mukana, mutta ne rupeavat aina hirveästi esittämään kovaa jätkää... juomalla itsensä umpikänniin. Sitten seuraavana päivänä on tosi siistii kun ei pääse kouluun krapulan takia. Tuo ei kai liittynyt aiheeseen mutta... ^__^

Kyllähän bileet hauskoja ovat, ei siinä mitään. Räsypokkaa on kivaa olla mutta pullonpyöritys on jo vähän tylsä juttu :P En kyllä itse pidä bileitä koska tiedän minkälaiseen tuhoon talossamme ainakin pojat pystyisivät... ^__^
Hyvät bileet tunnistaa mielestäni hyvästä musasta. Jos musa on hyvää, on kaikilla iloinen mieli, ainakin yleensä.
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Lacerta

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Kesäkuu 28, 2003, 17:19:57 »
Bileet ovat tiettyyn rajaan asti  tosi mukavia - siihen asti, kun alkoholijuomat tulevat vahvasti mukaan.
Mielestäni ei ole mitään järkeä läträtä alkoholijuomien kanssa bileissä, eikö muka ilman peput-olalle-meininkiä voi pitää hauskaa? Kyllähän niitä juomia saa nauttia oman itsensä mieliksi hyvänmakuisena juomana, mutta se kännääminen...
Kaikki bileet, joissa olen henkilökohtaisesti ollut päävaikuttajana(= järjestäjä), ovat menneet hyvin. Porukkaa ei ole tullut ylimääräistä, mitään ei ole pahemmin särkynyt, ei ole ollut tappeluita ja ikäviltä seinäkukkastapauksiltakin ollaan vältytty.
Mutta jotkut bileet, missä olen itse ollut vain mukana "pilettämässä", ovat olleet suoraansanottuna kamalat, ei ehkä järjestäjille ja suurimmalle osalle pilettäjistä, vaan niille harvoille pilettäjille, jotka joutuvat olemaan seinäkukkasena. Kuvitelkaapa asetelma: on bileet, joissa on 12 tyttöä ja 12 poikaa. Tytöistä 8 ja pojista 9 menee saunaan ja uimaan. Kaksi tyttöä ja kaksi poikaa eksyvät eri makuuhuoneisiin tekemään ns. aikuisten juttuja. Olohuoneeseen jää 2 tyttöä ja  1 poika katsomaan telkkarista jotain vanhaa ja tylsää leffaa. Arvatenkin olohuoneessa olevilla on tylsät ja ikävät bileet.
On kovin tyhmää, että bileissä tapahtuu tämmöisiä jakoja. Ne ujoimmat ja saunapelkoiset(kin) jäävät pois kaikesta ilosta. Ja ne kuhertelijat, eivätkö he voisi kuherrella jossain muualla kuin bileissä!
En tarkoittanut tuota pahasti sanottuna. Tarkoitin moittia yleistä käsitystä bileistä, joissa muka on aina mukavaa ja parti parti. Oman käsitykseni mukaan bileissä pitäisi kaikilla hauskaa ja niistä bileistä voitaisiin jutella muulloinkin hyvinä muistoina. Joillekin ihmisille niitä hyviä muistoja ei tule koskaan. EI koskaan.

Kiitän kaikkia koko sydämeni pohjasta, jotka ovat saaneet järjestettyä niitä hyviä bileitä, joista kaikille on jäänyt hyvä ja iloinen mieli. Niitä ei ole monessa. Ja lisäksi onnentoivotukseni niille, jotka ymmärsivät tuosta jutustani jotain.

Mel

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Kesäkuu 29, 2003, 14:44:28 »
Bilehile juu.. Täältäkin löytyy siis.

Itse kotona en koskaan ole bileitä pitänyt, mutta kerran pidin erään ystini kanssa. (En tuntenut ketään. Pelottavaa. Tunnin kuluessa tunsin kaikki :D)
Jaa.. Tuli sitä ala-asteen päättymisen kunniaksikin pidettyä bileet, luokan kutosten kanssa. Luokkabileet. Siellä oli ensin rattoisa meininki, mutta viimeisellä tunnilla ei pysytty kuivin silmin, halittin jokaista niin, että hyvä kun henkiin jäivät. (Se oli siis koulun päättymisen jälkeisenä sunnuntaina..) Jäivät siis kuitenkin ja nyt koko porukka hilluukin ylä-asteella. Minä yksin toisessa.

Juu. Tänä vuonna oli suunnitelmissa synttäribileet, mutta sunnitelmat muuttuivat ja huomenna menemme rakkaimman ystini kanssa vain samppikseen riehumaan. (Muistakaa minua, kun luette ylihuomenna lehdestä:
"Kaksi tyttöä viettivät synttäreitä.  Turun maauimala maan tasalla!")
Juu, huomenna minäkin olen 14.. :D

Viihdyn bileissä. Joissain bileissä on ollut siideriä sun muuta. Minä en koske ja toivon, etteivät ystävänikään koske, mutta valitettavasti useat ottavat.

Seyana

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Kesäkuu 29, 2003, 15:44:21 »
Kun minut nähdään järkkäämässä bileitä, voimme kaikki yhdessä hukuttautua lähimpään vesiesteeseen. En ole lainkaan innostunut paikallisten ikäisteni seurasta ja tunne on molemminpuolinen. Minua ei koskaan kutsuta minnekään, enkä kyllä menisikään vaikka aseella uhattaisiin. Eli en siis ole koskaan ollut bileissä. Olen liian introverttia tyyppiä enkö halua tutustua paremmin juuri kehenkään. Minua pidetään virallisena kilttinä tyttönä, mutta tietäisivätpä vain. Fanservice on kivaa.

Minulla on täällä kuitenkin kaksi ystävää, joiden kanssa järjestetään aika erikoisia tempauksia. Olen yrittänyt suostutella niitä hankkimaan itsellensä kimonot, koska haluan epätoivoisesti järjestää aidon animeillan. Ongelmana on, että toiselle näistä ystävistä pitäisi tehdä pinta-alaltaan 700 neliökilometrin (*cough*) kimono ja toinen ei ole innostunut Japanista sitten yhtään.
Jos siis juhlat järjestän, niin ne eivät todellakaan ole mitkään julkiset. Sana ei leviä, koska ketään ei voisi vähempää kiinnostaa mitä teen vapaa-ajallani. En jaksa organisoida mitään, joten sanon siis ei kaikille juhlille ja järjestelykysymyksille.

Ponzo

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Kesäkuu 29, 2003, 17:13:47 »
Minä en ole pitänyt pariin vuoteen synttäreitä. Lähinnä siksi että edelliset menivät penkin alle. Synttäreillä oli sellasta porukkaa jotka riehuivat ja muutenkin tunnelma oli hirveen kiree. Haluaisin pitää synttäreitä, mutta suuren kaveri porukkani johdosta se vaatisi todella suuria järjetelyitä ja äiti on sitä mieltä, että olen jo niin iso että en tarvitse synttäreitä. Tästä syystä olen kuokkavieraana muiden synttäreillä. Muutenkaan en järjestä hirveesti mitään tempauksia. En osaa olla juhlien "emäntänä", se tuntuu jotenkin...oudolta. On helpompi olla pöydän toisella puolella.

Nelli

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Kesäkuu 29, 2003, 17:56:39 »
Ala-asteen viimoisella olin oikea bilehile. Kaava oli yleensä tytöt ilman alkoholia, pojan alkoholin kanssa ja paljon musiikkia. Paikalla oli melkein aina sama vakioporukka (vain meidän luokkalaisia), jossa oli enemmän tai vähemmän 'pareja'.

Nykyisin bileet ovatkin enemmän tai vähemmän alkoholilla läträämistä, sekä tytöt että pojat. Joskus paikalla saattaa olla yli 18-vuotiaita, mutta yleensä kaikki ovat alaikäisiä.
Yleensä kuitenkin viihdyn bileissä, itse en kuitenkaan niitä järjestäisi. Ensinnäkin pelkäisin jatkuvasti, että talo ja tavarat hajoaisi käsiin, ja toiseksi inhoaisin sitä siivoamista seuraavana aamuna. Ja kolmanneksi vielä, että en ole niinkään varma, että vanhempani antaisivat minun järjestää yhtään mitään. :P

Hyvissä bileissä mielestäni pitää olla musiikkia, tarpeeksi ihmisiä, juotavaa (ei kuitenkaan liikaa) ja hyvä meininki.

Juu, olen teini...

Éowyn

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Kesäkuu 29, 2003, 18:58:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Kelpie"
Em ole koskaan järjestänyt bileitä enkä luultavasti järjestäkään.  

Jollei sinun synttäreitäsi oteta lukuun? Siis niitä, kun täytit jtn alle 10?
Se tapaus, kun yksi sytytti pöytäliinan tuleen?
*repsii sille tapaukselle*

En ole koskaan järjestänyt minäkään bileitä. Kahdet ovat kaatuneet siihen, että (olen aina järjestänyt bileitä yhden tai useamman ihmisen kanssa) ei päästä sopimukseen siitä, kuka maksaa mitäkin. Kaikki käskevät aina minun maksaa suurimman osan, ja siihen en todellakaan suostu, sillä se on epäreilua.

Aina, jos joku järjestää bileet, menen aina mukaan^^ Olen hyvin alkoholivastainen ihminen, joten en usko alkoholin astuvan minuun biletykseeni.
Jos en halua tehdä itsemurhaa. Alkoholi laskee sokerit maan tasalle.
Minulla on siis diabetes.
Mutta palataanpa nyt asiaan. Hauskaa voi olla ilman alkoholiakin. Minua se ei kiinnosta.

Aludra

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Kesäkuu 30, 2003, 01:25:14 »
Min tykkään bileistä. Paljon! Non huippuja^^ En tosiaankaan ole sellainen ihminen, joka pelkäisi bileitä ja bilettämistä. Kaikkea muuta.

Viime bileet jotka järjestin, olivat 13-vuotis synttäribileeni. Käytin kyllä niistä sanaa syntymäpäiväkekkerit:)
Mutta siis, pidin ne bileet yhdellä möksällä, jonka vanhempani vuokrasivat bileitten ajaksi. Noli siis fossiilivapaat bileet. Ja hauskaa oli. Ne olivat aika pieni muotoiset bileet, siellä oli vain joku 10 tyyppiä. Ehkä 12. En muista tarkalleen. Ja maaliskuussa ne bileet olivat. Silloin on siis syndelöiseni. Me kuuntelimme siellä musiikkia, pelasomme korttia, nauroimme, juttelimme ja pidimme muutenkin hauskaa.
Tarjolla oli karkkia ja kaikkea muutah makoishaa. Kakkukin oli, mutta sille kävi hieman... Ööh, hassusti. Minun käteni halkaisi sen ja yhden Kallen pää murskasi sen vielä sen lisäksi. Ja kaikkea muuta kiwaa sille kakulle tapahtui. Vanhemmat eivät käyneet katsomassa meitä kun kaksi kertaa. Jos sitäkään. Saimme olla siis varsin vapaasti siellä.
Bileet menivät hyvin, kukaan ei kuollut tai mitään. Kaikki uskoivat ja tottelivat minua. Tosin minä nyt en kenenkään tekemisiä rajoitellut... Koska riehuin itsekkin aika paljon;) Niin ja nukkuminen taisi vähän jäädä näissä bileissä. Noli siis yön yli kestävät "kekkerit"... Ja viinavirtasi ja laulu soi... Toisin sanoen limpparit lentivät katossa musiikki soi täysillä.

Juuh, se niistä bileistä.

Mutta siis minä rakastan ja palvon bileitä. Olen aina valmis kunnon bileisiin ja muutenkin pitämään hauskaa. Itse en ole mikään intohimoinen bileitten järjestäjä, enemmänkin vierailija. Ja ilman alkomahoolia voi tietenkin pitää hauskaa (mutta ainahan on hauskempaa alkomahoolin kanssa <- vitsi, vitsi;) Joo, nyt taidan vaieta ja poistua tästä topicista. Muuten juttuni käyvät erittäin oudoiksi.

annii

• Ankeuttaja
Nolostuttaa...
« Vastaus #16 : Heinäkuu 11, 2003, 20:57:40 »
Hmm, itse järjestimme aikoinaan muutaman kaverin kanssa bileitä ihan säännöllisesti, milloin kenenkin kotona. Lähes aina koolla oli sama vakiporukka.

Tuolloin nautin suunnattomasti koko järjestelyprosessista, aina kutsujen laatimisesta tarjottavien asetteluun, ja jopa bileiden jälkeiseen siivoukseen asti. Ja se ajan vähyydestä johtuva lievä hysteria kuului asiaan. No, itse bileissä en suuremmin kuitenkaan viihtynyt, epäsosiaalisena ihmisenä kylllästyin muiden typeriin juttuihin melko nopeasti.

(Topicin ulkopuolella mainittakoon, että tuonaikaisesta porukasta olen enää tekemisissä aktiivisesti yhden ihmisen kanssa, niin ne ajat muuttuvat... ;)

Shanpuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Heinäkuu 11, 2003, 22:42:58 »
En ole ikinä järjestänyt bileitä enkä luultavasti aiokaan (en puhu nyt lapsuuden syntymäpäiväjuhlista). En ole koskaan ollutkaan bileissä (en taaskaan tarkoita syntymäpäiviä), minua ei ole edes koskaan kutsuttu. Ai että miksei? Ensinnäkin, ei kiinnosta. Toiseksi, en liiku porukassa, jossa järjestetään bileitä. Jotenkin kukaan kavereistani (tai no, muutama ehkä) ei ole kärsinyt kovin pahasta teini-iästä. Osalla ne on menossa vieläkin. Ehkä vielä silloin, kun pahin teini-ikäni kukoisti, olisin mennyt bileisiin. Mutta en enää.

Mitä hauskaa niissä on? Soitetaan musiikkia kovalla, talo täynnä vieraita ihmisiä, alkoholia, kuokkavieraita, kamala sotku, hirveä meteli ja talo melkein maan tasalla. Sitä paitsi, luulen, ettei olisi oikein hyvä järjestää meillä mitään bileitä. Asun rivitalossa eli naapurit kärsisivät.

Pienimuotoisia ikään kuin hauskanpitoiltoja olen sitten järjestellyt hyvin usein. Kutsun muutamia ystäviä kylään, tarjoan pizzaa, sipsiä, karkkia ja limsaa sun muuta naposteltavaa, katsotaan videoita ja jutellaan syvällisiä ja kuunnellaan musiikkia. Myös halloweenteemalla olen joskus lähtenyt tällaista järjestelemään. Ikinä juhliini ei tule kuulumaan alkoholi. Alaikäinen kun olen.

Vanhemmat ovat yleensä kotona, mutta pyörivät omissa oloissaan, eivätkä näin ollen häiritse ketään. Joskus saatan häätää ne jonnekin muualle ja yleensä käytän myös semmoisia tilaisuuksia, kuin teatteriin tai jonnekin juhliin menoa, hyväkseni ja kutsun kavereita kylään, kun ei ole vanhempia kotona.

Syntymäpäiväjuhlia järjestelin, um, kaksitoistavuotiaaksi asti jos oikein muistan. Siis oikein syntymäpäiväjuhlia. Ne olivat aina jotenkin tylsiä. Oudoin syntymäpäiväjuhlani oli silloin, kun täytin kymmenen. Kaksi vieraista alkoivat tapella. Heh. Sain ne rauhoitettua, kun puhalsin täysillä nokkahuiluuni, että ne kuulisivat. Kiinnittivät sitten huomioni minuun ja käskin olla kunnolla. Muutenkin, nämä samat tappelijat suututtivat yhden vieraan ja hän lähti ovet paukkuen pois. Muutenkin vieraita tuli ja meni milloin sattuu, että olin ihan sekaisin. Herran tähden, että naurattaa, kun näin jälkeenpäin ajattelen...

Matron

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Marraskuu 06, 2003, 21:40:11 »
Minä en ole koskaan järjestänyt minkäännäköisiä bileitä, ja tuskin koskaan aionkaan. En ole biletyyppiä. Okei, joskus ala-asteella taisin olla noin kaksissa bileissä, mutta ne nyt olivat sellaisia viattomia kakaroitten juttuja. En minä varmaan edes nykyään menisi jonkun bileisiin, vaikka joku sellaiset järjestäisikin. Jotkut kivat synttärijuhlat vähän isommalla porukalla, voisivat olla ihan mukavat, mutta kavereita en omista, joten... Äh, miksi ihmeessä kirjotin tähänkin topicciin? Kun minulla ei ole mitään sanottavaa o_O Nojaa, laitetaan tylsistymiseni piikkiin.

Hamoleia

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Marraskuu 07, 2003, 10:42:08 »
Minä pidän usein sellasia limubileitä ja vain kavereille ja hyvästä syystä. Esim synttärit tai pikkujoulut tai se, että on jo perjantai. Yleensä koitan heittää äiskän ja veljet ulos, muttei se aina onnistu.  

Kaksi kaveriani tosin pitää usein sellaisia alkoholilla maustettuja bileitä. Tavallinen ohjelma on boolia ja yleistä metelöinti ja häiriötä.

Ekan kerran kun näitä pirskeitä pidettiin, eräs herra oksensi joka sohvalle ja aika moneen kenkään. Ystäväni vanhemmat olivat ihan ymmärtäväisiä, eivät edes huutaneet. Vielä.

Seuraavalla kerralla oli taas sama porukka kasassa ja ei ongelmilta säilytty nytkään. Samainen oksennusherra heitti Jack Daniels pullon ja puolikaan tupakka-askin alakerran parvekkeelle, (bileet oli siis kerrostalossa). Muutama päivä myöhemmin ystäväni perhe saikin kirjallisen valituksen isännöitsijältä.
Herra Yrjö myös "vahingossa" ystävänsä kanssa murtautui kouluun ja saimme todistaa Falck turvamiehien nopeaa paikalle saapumista. Herra Yrjö & co. kertoivat sinisilmäiselle turvamiehelle kahdesta siilitukkaisesta miehestä, jotka olimme nähneet aikaisemmin. Olivat kuulema näyttäneet hyvin epäilyttäviltä. Pahaksi onneksi turvamiesten lähdettyä toinen siilitukka tuli kysymään mitä täällä on tapahtunut ja vei Yrjön ystävän mukanaan.  
No kyllä Yrjön ystävä pääsi ihan turvallisesti takaisin, mutta katse harhaili aika pahasti ja hän myöntikin juoneensa jotain jostain pullosta. Ai jai jai.

Eli valitukset, murtautuminen ja ilmeisesti huumeita. Mutta ei kannata säikähtää, ei näin itselle koskaan tapahdu. Aina vain joillekin muille. Kunnes se tapahtuu sinulle. Älä murehdi, pelkää.

Patja

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Marraskuu 08, 2003, 19:52:43 »
Voi IIIIK.

Ollaan täällä Fredinan ja Georgian kanssa Glitterbileilemässä. Luvassa mm. Kenkien nuolemista, [k-15-rajan ylittävä sana sensuroitu, terveisin Muovi ja Malfoy Charm.], mehutiivistettä, glitter!meikkejä, glitter!vaatteita ("Näytänkö mä tässä hameessa sellaiselta, jolta kysytään "10 eurosta"?" "Näytät.") ja muuta vallan ihanaa. Sydän. Musiikkina: David Bowie: Ziggy Stardust, Aladdin Sane, the Best of Bowie, Placebon 20th century boy ja Queenin kaksi kokoelmalevyä.. Vallan.. kiihkeää.

-Akemi.

*Fredi kiipesi Akemin syliin kirjoittamaan.*

Mehutiiviste on hyvin käytännöllinen bilejuoma, koska se sisältää niin paljon sokeria. Gilderoy oli muuten myös paikalla, mutta joutui karkaamaan kesken kaiken. Taiteellisia mustavalkokuvia glitterhipoista luvassa ehkä joskus.

-Fredi

Georgia anstaa. Sillä ei ole edes vaatteita. Siis _oikeita_ vaatteita.

*Georgia tunki väliin* Mä olen vain niin väsynyt. Niin.

Akemin vinkki kaikille: Yhdessä illassa keksii paljon kaikkea mahtavaa, siis yhden illan varoitusaika. Ei kun kaikki vaan meseen, autoon ja rieh-humaan! Glitter on rock.

//Tahtoisin huomauttaa, ettei tämä viesti ole asiallinen, ja toivon kirjoittajien ottavan itseään niskasta kiinni ja panostamaan viestien laatuun. Tämä ei ole oikea paikka hysteria- ja biletysviesteille. ~Fredina (Eikä threesome-suutelo ole yli K-15.)

Xaphania

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Marraskuu 08, 2003, 20:23:02 »
En ole järjestänyt kotonamme varsinaisia bileitä (jos ala-asteen limubileitä ei laskeita). Jotenkin ajatus kaikesta siitä järjestelystä ja puolituttujen ihmisten "väkisin" kutsumisesta ei miellytä. Muuta perhettäni ei myöskään saa pois talosta, köh, kirveelläkään. (Hankkisivat kohtuullisen lähellä asuvia tuttavia!) Ongelmallista on myös se, että kaveeraan hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa, ja monien eri porukoiden välillä on skismaa.

Itse kyllä viihdyn muiden järjestämissä hyvissä bileissä, joita saisi itse asiassa olla useamminkin (baarissa kuluu liikaa rahaa). Olen ollut tänä vuonna ehkä yhdeksissä bileissä, mikä on mielestäni säälittävän vähän. Hyvissä bileissä oleellista on oikea seura, musiikki ja tarjoilu.

Muista juhlista voisin sanoa sen verran, etten ole ollut yhdessäkään täysin onnistuneessa teemajuhlassa. Esim. naamiaisten onnistuminen vaatii sitä, että kaikki ovat täysillä mukana, eikä vain "No mää nyt otin vaa tän baskerin ku en muutakaa keksinyt"- asenteella. Sukujuhlissa voi varmaankin olla hauskaa, jos omaa hauskoja setiä/tätejä/serkkuja/muita sukulaisia. Minulla on niissä kuitenkin enimmäkseen tylsää.

Lapset! Opetelkaa juhlimaan ja järjestämään juhlia!

Ai niin, ne all-time hauskimmat juhlat. Varmaankin kahden kaverini yhdistetyt 17-vuotis- pippalot vuosi sitten. Silloin tanssijalka ns. vipatti. Wanhojenbileissäkin oli hauskaa.

Tearless

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Marraskuu 17, 2003, 21:04:01 »
Minä olen bilehile, joka kutsutaan joakisiin bileisiin. Vain muutamat olen niistäkin jättänyt väliin, kiitos kultaisen isäni.
Itsekin olen parit bileet järjestänyt. Meni ihan hyvin kaikki, poikien kanssa vaan tuli pientä sählinkiä tämän netin kanssa. Kukaan ei ole onneksi ikinä rikkonut tai ei ole juonut meillä mitään.

Sen sijaan kaverini bileissä pojat kävivät tietysti kaatamassa booliin vähän viinaa, koska tietävät missä niitä säilytetään. Minä sitten hyvin järkevänä ihmosena ja hyvin tietoisena boolin vahvistuksesta menen epähuomiossa ottamaan boolia.... Näissä samoissa bileissä repeytyi pari julistetta yms.

Meillä bileissä on tarjolla kaikki ruokaa sipseitä pizzan paloihin. Voin kertoa, että ainakin meidän luoka ahmatti-pojille riittää vain 3 pussia karkkia ja kaksi limsapulloa. Kannattaa ostaa tarpeeksi ruokaa, sillä kellään ei ole hauskaa, jos se loppuu kesken.

Bee

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Marraskuu 17, 2003, 23:55:05 »
Eli käyn discossa tai bileissä aika usein.  Discoissa ehkä tulee enemmän käytyä, koska bileitä ei kukaan koskaan pidä. Itse olen pitänyt tämänvuoden aikana kahdet bileet.  Ystävieni mielestä olen hyvää bile seuraa, koska tykkään tanssia hirveesti enkä koko ajan halua istua jossain nurkassa. he myös tykkäävät olla kanssani discoissa, koska "uskallan" riehua aika paljon:)
Bileitten pitäminen on oikeastaan aika ärsyttävää, mutta joskus ihan kivaakin. Yleensä pidän nyytti-bileet, ettei omaa rahaa menisi hukkaan niin paljon :)
Bileissä täällä päin soitetaan yleensä tällästä AMIS-meininkiä:) tai jotain räppiä yms. no mitä nyt milloinkin, yleensä sellaista joka on IN.
suosittuja kappaleita on esim. tälläiset 50Centit, Eminemit, Fintelligensit, Mighty 44, Dj-Sammyt yms. mitä nyt mieleenkin tulee. kuuntelemme myös jotain hauskoja biisejä esim. Tapani Kansan R.a.k.a.s tai Sonni Energiaa.
Tarjolla on limsaa, popcornia, shipsejä, siideriä, suolapähkinöitä, karkkia ja mitä nyt milloinkin mieleen tulee..
Vanhempani ovat yleensä poissa kotoa, kun pidän bileet. töissä tai baarissa :)
en nyt sanois, että olisin hermoromahduksen partaalle, koska kutsun yleensä sellasta väkeä, jotka eivät riehu (tulee mieleen 3-luokan bileet)
Yritän myös viihdyttää kaikin tavoin vieraita. ja en määräile paljon (se ei kannata, koska bileet voivat mennä pilalle sen takia)

no en kerro omista bileistäni, mutta kerran ystäväni piti bileet. no  tyttöjä oli paljon, mutta poikia ei näkynyt. no lopuksi ystäväni sai sitten huijattua sinne 2 poikaa.. ja siinä ne sitten olikin..  sanoin tuolla äsken, että ei kannata määräillä ja se liittyy tähän hommaan. Ystäväni määräilee aina aika paljon bileissä, joten mitä itse olen kokenut niin se on ärsyttävää ja bile-tuuli menee pilalle :I

onnistuneimmat bileet oli ehkä viime bileet, jossa oli poikia 15 ja tyttöjä saman verran. siis aian tajusti väkeä! :O  tarjoilut loppu sit myöhemmin kesken, mutta kaikilla oli kuitenkin ihan hauskaa ja muuten :)

Poissa inzu unicorn

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Maaliskuu 19, 2004, 22:26:44 »
En voi sanoa (tosiaankaan) olevani mikään "bilehile". En käy näissä teinibileissä, jossa kännätään ja vielä viikon päästä vatkataan, että kuka oli mitenkin kännissä ja blaa blaa. Se on mielestäni typerää eikä sovi minulle. Kaikki, jotka minut tuntevat tietävät sen, eikä minua koskaan kutsutakaan.

Joskus ala-asteella pidettiin aina "bileitä" tai nyyttäreitä tai mitä ikinä olivatkaan. Sovittiin aina missä ja sitten jokainen toi jotain. Sitten uitiin (uima-altaassa), syötiin, pelattiin, katsottiin mahdollisesti jokin elokuva ja juteltiin. Niitä oli muistaakseni aika usein ja aina varsinkin teemapäivinä (halloween, ystävänpäivä yms.) Minä tykkään noista teemapäiväjutuista.

Diskoissa en oikein myöskään tykkää käydä. Johtunee varmaan siitä, että en ole tottunut käymään, enkä hirveästi välitä tanssimisesta. Se nyt on lähinnä makukysymys, pitääkö diskoista vai ei. Toisaalta -ei kukaan varmaan halua mennä diskoon, jossa on vain vähän ihmisiä ja jossa soitetaan huonoa musiikkia.

Sukujuhlista minulla ei ole erityistä kokemusta. Mitkä lasketaan sukujuhliksi? Pitääkö ne olla juuri varta vasten järjestetyt sukujuhlat? Vai lasketaanko muutkin juhlat, joihin on kutsuttu lähes koko suku.
Mitä minä voin sanoa, niin tylsää siellä yleensä on. Kivahan se on nähdä tuttuja ihmisiä, mutta muuten tylsää. Ainakin hyvää ruokaa :)

Onnistuneet juhlat? No, eiköhän ne onnistu jos on hyvää seuraa, musiikkia, tarjoiltavat kunnossa ja valmistelut huolella tehty. Kunhan "kaikki on reilassa."

Minulle on tuottaa nykyisin suurta huvia järjestellä pikkusiskoni synttäreitä. Paineitahan siita saa (ja harmaita hiuksia, kun on niin villejä) mutta silti hauskaa on.