Kirjoittaja Aihe: Musiikki jota ei voi sietää  (Luettu 59981 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Breaktown

• Ankeuttaja
Musiikki jota ei voi sietää
« Vastaus #75 : Kesäkuu 25, 2005, 00:12:56 »
Voi voi niitä artisteja on niin paljon, joiden musiikkia en voi sietää! Ensinnäkin, inhoan melkein poikkeuksetta kaikkea "mainstream" musiikkia. Suurinpiirtein kaikkien "mainstream" artistien biisit ovat sellaisia, missä ei ole ollenkaan järkeviä sanoja! Jankutetaan vain samaa koko biisin ajan *puistatus*
Esimerkkejä:

The Rasmus Olen inhonnut kyseistä bändiä alusta saakka. Mielestäni laulajan ääni on aivan karmea ja selkäpiitä riipivä! En vain yksinkertaisesti tajua, mikä heidän musiikissaan on niin kauhean hyvää.

Maija Vilkkumaa Tähän ei riitä edes sanat kuvailemaan miten paljon en voi häntä sietää. Olen nähnyt pari kertaa TV:stä, kun hän on esiintynyy lavalla ja se on ihan kauheaa heilumista ja keikistelyä. Minusta hänen äänensä on todella ärsyttävä!

Huiskis

• Ankeuttaja
« Vastaus #76 : Kesäkuu 29, 2005, 13:08:00 »
En voi sanoa että en pitäisi jostain tietystä musiikin lajista(kaikista olen toistaiseksi jotain hyvääkin löytänyt) Mutta jotkut ns. Goottihevibändit ottavat päähän. Eivät itseasiassa yleensä edes musiikin takia, vaikka sitäkin usein, vaan idean takia. Tehdään musiikkia tietylle ihmisryhmälle, näille ns. gooteille joiden elämänfilosofia on kaksiosainen A) pukeudutaan mustaan B) Näytetään siltä kuin olisi ollut vuoden syömättä ja juomatta ja joku olisi juuri lyönyt heitä päähän tonnisella alasimella. Siis negative Him Emperor Norther ym. = sontaa

Poissa franzi

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #77 : Kesäkuu 29, 2005, 13:39:08 »
Ihanaa, kerrankin saa haukkua oikein sydämensä kyllyydestä ;)

Günther - Ei, ei ja vielä kerran ei. Kamala. Tyyppi ei ainakaan osaa laulaa, ja muutenkin se nainen, joka kappaleissa (niissä kahdessa mitä olen kuullut) hoilaa suunnilleen jatkuvasti, on aika karmiva. Musiikkikaan ei ole parhaasta päästä.

Britney Spears - Tämä olikin aika monen listassa, enkä yhtään ihmettele. Onhan Britney ihan nätti, mutta eipä sillä kovin pitkälle pötkitä musiikkialalla, tai niin ei ainakaan saisi olla. Ääni ei ole mikään erityinen, ja kappaleet ihan surkeita. Eniten kuitenkin inhoan niitä musiikkivideoita! Kaikissa on pakko olla jossakin vaiheessa suunnilleen alastomana. En ole koskaan pitänyt Britneystä, enkä tule pitämäänkään.´

Idols-tähdet, Popstars-bändit - Joo, liian valmiiksi tehtyjä. Minusta koko homma on roskaa. Tai no, ensimmäinen kilpailu, siis tuo Popstars 1 meni lävitse jotenkin, tosin en Gimmelistä ole ikinä pitänyt, mutta sitten tuli Idols ja kohta Popstars 2. Jep. Kaikki Hanna Pakariset, Antti Tuiskut, Janet sun muut ovat ihan kamalia (varsinkin tuo viimeiseksi mainittu).

Pikku G - Raah. Hyi hyi hyi. Mitenköhän hänkin pääsi oikein pinnalle?

Tietynlainen hevimusiikki - Siis sellainen, jossa karjutaan koko ajan, eikä ole mitään rajaa. Minä ainakin joudun kotona kuuntelemaan ihan tarpeeksi pikkuveljen ja sen kavereiden karjuntaa, ja se on suunnilleen samankuuloista kuin tuo hevi... eeh. Todella hohdokasta.

London MC - Tätä kehuttiin hirveästi radiossa, mutta minä inhoan tätä!

Plus kaikki muut suomiräpit ja -hiphopit. Lähes kaikki on roskistavaraa. Olen kyllä kuullut ihan hyviä biisejä, mutta reilusti yli puolet on kyllä aivan... yääh.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #78 : Kesäkuu 29, 2005, 15:28:42 »
Hip hop ja räppi musiikki:
En inhoa näitä ihan niin paljon että laittaisin radion pois päältä. Mutta en pidä tästä musiikki tyylistä yhtään. En oikeastaan tiedä mikä siinä mättää kun en pidä tästä tyylistä, mutta se ei vain kolahda muhun. On todella harvoja kappaleita joista pidän ja nekin on enemmän laulamista kuin räppiä. Lisäksi minä inhoon räppimusiikkivideoita. Tai joitain joissa vain puolialastomat naiset keikuttelee persettään miespuolisten katsojien iloksi... Yäk.

Hevi musiikki jossa karjutaan:
Kuuntelen kylläkin hevimusiikkia mutten tosiaan mitään jossa vain karjutaan eikä kappaleen sanoista saa mitään selvää. Aivan kuin solisti ei muistaisi miten puhutaan vaan karjuu vaan jotain mickrofoniin kun ei muutakaan keksi. En ymmärrä mitä siinäkin on ideana. Ja varsinkin jos kukaan muukaan bändistä ei osaa soittaa soittimiaan (siis se on jotain sekasotkua missä ei ole mitään rytmiä) niin silloin vaihdan ja nopeasti kanavaa!

Iskelmämusiikki:
jep. Iskelmämusiikki... ai, että automatkat menosuuntaan kuluu hitaasti kun joudun kuuntelemaan silloin iskelmämusiikkia...  se on liian rauhallista (musiikin osalta, ei välttämättä laulajan osalta) tai sanat ovat karseet. Ne ei herätä mussa mitään muuta tunnetta kuin että palan halusta vaihtaa kanava toiselle paremman musan toivossa. Jotkin iskelmälaulut on ihan hyviä, mutta yleisesti ottaen en pidä tästä ollenkaan!

suurinosa popstars ja Idols voittajien tekeleistä:
Siis... suurin osa näistä keinotekoisesti laulajiksi tehdyistä laulajista ovat suoraan sanottuna: P*skoja! Popstarsista levyn tehneet bändit/laulajat ovat tehty vain pikkutytöille. Sen näkee kannesta ja lauluista. Tekopirteetä. Eikä mikään hyvä laulu jonka ne on saanu aikaseks ole kestänyt montakaan kuuntelukertaa. Idolssista on tullut kieltämättä parempia laulajia kuin popstarssista muttei nekään ole lähellekkään yhtä hyviä kuin muut bändit/laulajat.
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Tappajan haaska

• reipas ja lahjakas
  • Vuotislainen
  • Kenenkä kanssa?
« Vastaus #79 : Kesäkuu 29, 2005, 16:08:33 »
Mahtavaa! Haaskan lista:

*Espanjalaiset tms. kappaleet, joissa rämpytetään kitaraa raivostuttavan paljon ja tuntuvasti eivät jaksa enää innostaa.
*Ylipirteä "elämä on ihanaa-iskelmä." Sanoitukset vievät järjen. Esim: "Mä aamunkoittoon tanssin, ja panen oveen ruusukranssin..." Siis jee! Oksettavaa.
*Frederikin ääni, biisit ja esiintyminen ovat jotain vastenmielistä, mikä kertookin lähes kaiken...
*Kykykilpailujen voittajat pyörivät kisan aikana liikaa telkkarissa, joten persooniin kyllästyi. Biisitkin ovat samankaltaisia, joten ei kiitos.
*Smurffit. Juu, ei. Ne sanoitukset eivät ole toimineet enää pikään aikaan.

Tuhansia ja taas tuhansia muitakin löytyy, mutta tämä tällä erää täältä.
Antakaa minulle ikitalvi, mutta älkää viekö kesälomaa.

Ecera`s Darkness

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Kesäkuu 29, 2005, 21:52:02 »
Näitä en voi sietää, enkä tosin haluakaan:

Kaikki tekno-migreeni-jumputukset ovat kerrassaan sietämättömiä! Tuo London MC on ihan loistava esimerkki tällaisesta kappaleesta, jos sitä kipaleeksi voi edes laskea. Ja se Crazy Frog on jotain niin käsittämättömän kamalaa, etten voi koskaan ymmärtää ihmisiä jotka sellaista kuuntelevat. Pääni räjähtää joka kerta, kun se pärähtää soimaan ja tätä tapahtuu aivan liian usein. Ne mainoksetkin ovat täynnä kaikkea ällöttävää! Hyii..*väristys*

Antti Tuisku on myös jotain joka saa ruuan nousemaan ylöspäin. Ne sisällöttömät biisit ja naismainen epäkoulutettu suihkulaulanta yhdistettynä toisiinsa on jotain naurettavaa. Erään ystäväni äidin kommentti auton radiota kuunnellessa on ikimuistoinen: "Onko tää Kylie Minogue! Ai suomalainen.. No sithän tää on se Hanna Pakarinen!" Ja tuo siis ihan tosissaan, se ei ollut hänen vitsinsä. *lol*

Yleensäkin kaikki vitsinä tehdyt biisit, iskelmät ja formaattibändit ovat jotain oksettavan kamalaa. Inhoan koko ajatusta siitä, miksi tällaisia biisejä edes tehdään.

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #81 : Heinäkuu 03, 2005, 19:54:43 »
Indx:iä, Janea, Antti Tuiskua, Hanna Pakarista, Anastaciaa, Backstreet boysiä...

Lista on loputon. Kaiken kaikkiaan, en tykkää tekemällä tehdystä musiikista, eli juuri näistä Idols- ja Popstars- tyypeistä. Ja pop on oikeastaan muutenkin alkanut tympiä. En tykkää myöskään mistään tanssimusiikista enkä räpistä varsinkaan. R'n'b on myös aika... *sensuroitu* Joo. Ja Euroviisukappaleet ja suomiräp on myös jotain niin kamalaa että.

Sellainen joka erikseen pitää mainita on Jonna, PMMP ja muut Popstarsista tulleet tyypit. Etenkin PMMP, nykyisin sen musiikki on kamalaa.
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Sarvis

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Heinäkuu 15, 2005, 14:14:38 »
En voi sietää räppiä.  Minun mielipiteeni on ettei sitä voi edes luokitella musiikiksi. Se on aivan kauheaa. Useimissa sanoituksissa naista sanotaan bitchiksi,whoreksi,ho:ksi,pussy catiksi ja niin edelleen...ja lauletaan aseista,huumeista sun muusta. Ja räpin mukana tuleva muoti on kamalaa Bling Bling..*yökkäävä ilme*

Minun veljelläni oli vuoden kestävä räppi kausi mutta sain houkuteltua sen hevin ja rockin ihmeelliseen maailmaan. *high fives*

Ja sitten kaikki semmoinen muovinen teinix-musa. :P
(mutisee jotakin pahaa gimmelistä..)

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #83 : Heinäkuu 15, 2005, 18:22:49 »
Pakkohan tänne on kirjoittaa. Minulla on kyllä hämärästi sellainen mielikuva että olen jo tänne kirjoittanut, mutta voin tietenkin olla väärässäkin.

En luonnehtisi itseäni suorastaan kaikkiruokaiseksi musiikin suhteen, mutta on rehellisyyden nimissä sanottava että lähes jokaisesta musiikkigenrestä, mitä on olemassa, löytyy ainakin muutama hyvä biisi. Ainoa musiikki, joka todella saa minut näkemään punaista, on konemusiikki. Enkä nyt tarkoita Röykksopin kaltaista koneilua, vaan teknon, trancen ja housen kaltaista aivotonta jumputusta. En arvosta konemusiikkia pätkääkään, koska periaatteessa sitä voi tehdä kuka vain, joka omistaa tietokoneen. No joo, aika yleistettyä tuo oli, mutta mielestäni konemusiikissa ei ole MITÄÄN tekemistä musikaalisuuden kanssa. Asun kerrostalossa ja pari vuotta sitten suoraan kerrosta ylempänä asuntoamme asui virolainen perhe, jonka minua vähän vanhempi poika kuunteli jotain tranceteknohousekoneblaablaaälämölöskeidaa. Hän kuunteli sitä "musiikkiaan" joka halvatun päivä ja niin täysillä, että jytke kuului aivan selvästi meille. Kun törmäsin poikaan joskus käytävässä, hän kuunteli samaa  sontaa korvalapuilla - aivan älyttömän kovalla taas. o_O Mainittakoon, että pojan sisko kuunteli samaa musiikkia myös. En ymmärrä, miten heidän äitinsä jaksoi mokomaa! Onneksi ovat jo muuttaneet pois.

Mutta se konemusiikista. Muita inhokkejani ovat nimenomaan suomalainen tango, iskelmä ja rap. Suomalainen iskelmä ja tango nyt ovat niin kliseistä ja kornia huttua, että niitä tuskin tarvitsee perustella, mutta rapin voisin perustella vähän tarkemmin. En voi sietää 50 Centin tyylistä blaablaablaablaa-räppiä, jossa papatetaan vaan sanoja monotonisesti ja musiikkivideolla naiset kiehnäävät kyljessä. Mutta sellainen rap - vai onko se sitten hiphoppia - missä on kunnon orkesteri taustalla, torvet ja kaikki, ja missä on r'n'b-vaikutteita, on tosi jees. Letkeä ja tanssittava meininki siis.

Joop. Eiköhän tämä riitä ainakin vähäksi aikaa. Tulen vinkumaan lisää jos kiinnostusta löytyy.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Zethel

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Heinäkuu 17, 2005, 12:18:22 »
Neljä vuotta sitten: "Minen voi ymmärtää niitä, jotka kuuntelee semmosta älytöntä örinä heviä tai heviä ollenkaan jne.."
Vuosi sitten: "No okei, kuuntelen metallia, mutta en voi edelleenkään sietää örinämetallia"
No, tätä viestiä kirjoittaessani kuuntelin mm Eternal Tears Of Sorrowta, Battlelorea ja Ensiferumia.

Ennakkoluuloja oli ennen metalliin ja melkein naurattaa kun tuota muistelen (ja naurattaa kun luen muiden kommentteja örinämetallista, jossa ei ole muka muuta kun mättöä ja soitinten rikkomista.) Mutta uskomattomine melodioineen, lyriikooineen ja kitaroineen tuo musiikkityyli on nyt kutakuinkin täyttänyt elämäni. Kuuntelen myös elokuvamusiikkia, mutta voi niiden bändien määrää joita en voi sietää.

Günther, en näe tässä musiikissa minkään sortin järjen häivää.. Muutenkaan en siedä tanssimusiikkia ollenkaan (en ole oikeastaan tainnut koskaan oikeasti pitää siitä... pienenäkin kuuntelin Kaija Koota) Rap, hiphop, r'n'b... En nykyään kuuntele radiota ollenkaan, kun ei sieltä kertakaikkiaan tule mitään hyvää musiikkia.
Jos nyt vielä mainitsen joitakin muita bändejä/laulajia joista en erityisesti pidä; Negative, Uniklubi, Antti Tuisku, (HIM, The 69 Eyes)... ja vain tämän verran mainittuja siksi, kun en osaa kirjoittaa niiden nimiä :/

(täydennän viestiä myöhemmin lisää)

zeth

Denila

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Heinäkuu 18, 2005, 13:14:15 »
Maija Vilkkumaa, en vaan voi sietää sitä ääntä ja nuotinvierestä kuuluvaa laulua! Hyi, laitan radion aina kiinni kun kuulen Vilkkumaata. Anteeksi nyt vaan kaikki Maija-fanit, tämä on vain oma mielipiteeni! Mutta jos mä saisin päättää et mihin Vilkkumaan musiikki kuuluis ni heivaisin sen kategoriaan nimeltä romukoppa.

Galadriel

• Ankeuttaja
« Vastaus #86 : Heinäkuu 19, 2005, 20:02:51 »
ööh... vähä vaikee sanoo mist en pidä ku pidän melkee kaikenmaailman musast, mut täs on nyt jotain joist en oikee tykkää:

Metal*`_`* *tulpat korvissa* se rikkoo korvat ku ne vaa huutaa ihan täysii!

semmoset ku esim. bob marley ja get up, stand up ja j-kwon ja they ask me
jotenki vaa ni hitait ja ärsyttävii:P

ja sit kaikenlainen purkkapoppi mitä nykyisin tulee kokoajan radiost:(

Nii ja sit pitää tietenki mainita tää: eric prydz ja call on me
siis siin kappalees ei oo mitää järkee, toistelee KOKOAJAN vaan samaa! Jokaikinen ihminen pystys tekee tommosen kappaleen,en nää mitää järkee siin...

Siin oli nyt jotain mun mielipiteitä, toivottavasti kukaa ei loukkaantunu...:)

Ylvär

• Ankeuttaja
« Vastaus #87 : Heinäkuu 20, 2005, 10:35:32 »
Minä en voi sietää rap/hip hop musiikkia.. Arvatkaa oliko kamalaa koulun levuraadeissa kun luokan kaikki (yhtä lukuunottamatta) kuuntelivat räppiä ja tytöt jotka toivat levyja oli pissiksijä ja halus miellyttää poikia.. Murr...

Tykkään enemmän englannin kielisestä musiikista, mutta ei kaikki suomalainen niin hirveää ole.. En vaan kestä räppiä ja niiden riimityksiä jotka kuulostaa ihan tyhmältä ja mulla palaa pinna heti kun joudun niitä pidemmän aikaa kuunteleen (yli yhen laulun). En voi sietää myöskään O Zonea enkä Guntheria..

Lana Laney

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Heinäkuu 22, 2005, 15:53:35 »
En voinnut sietää viime kesän hittibiisiä O-Zonen - Dracostarintei (ei hajuakaan miten kirjoitetaan).
Olimme Bulgariassa kesällä ja sielä tämä kyseinen biisi soi tauotta aina uudestaan... ja uudestaan... ja uudestaan. Se ajoi minut hulluuden partaalle!
Lisäksi biisi jäi ikävästi kummittelemaan mieleen ja tultuani takaisin Suomeen, sitä sai kestää koko loppu kesän.

Kahvimukin kirjoituksessa tuo kohta...
Lainaus
Minä: No ompas teillä laajat valikoimat.
Janne: Eihän siinä mitään, onhan meillä täällä tämä Las Ketchupin käläkälä-holololo-jejejeje. Eihän siitä oo kun kymmenen minuuttia kun sitä viime kertaa pyydettiin soimaan, joten ei kai haittaa jos pistän sen taas...

Ärsyttää, että jos jonkin aikaa kuuntelee NRJ:tä, niin huomaa, että he soittavat koko ajan sitä samaa.
Ja mitä he nimittävät "hittibiisiksi" soi ties kuinka monta kertaa, kuten huomaa hieman tuosta Jannen vastauksesta.

Primula

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Heinäkuu 22, 2005, 21:01:59 »
Mie en voi sietää tekno jumputusta , koska ne niin kamalia. Kaikki teini idolit esim. Antti Tuisku , Gimmel, TikTak ja
Nylon Beatin jumputuksia ovat hirveitä. Sitten räp musan tekijät 50 cent ja  Eminem  ovat hirveitä. heidän musikki on yhtä kiroilemista ja musikkivideot täynnä melkein alastomia naisia. Ja lopuksi Britney Spears , jonka musikki on muuttunut niin hirveäksi ettei sitä kuuntelisi edes kuuro Lyylikään.

Elewyn

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Heinäkuu 22, 2005, 21:48:23 »
Itse pystyn kuuntelemaan oikeastaan aika harvaa musiikkia. Ennen kuuntelin KissFM ja radiota yleensäkin, mutta nyt olen lähinnä turvautunut omiin levyihini. Radiosta kun tulee koko ajan samoja kappaleita ja vielä NIIN puhki soitettuja että...

Itse en voi sietää esim. 50 centiä, minä en vain ole vieläkään ymmärtänyt mikä siinä räp-musiikissa niin kiehtoo,  sekin kuulostaa vain samalta jankutukselta, eikä se omissa korvissani edes kuulosta musiikilta. Ja ne musiikkivideot ärsyttää ja pahasti, kun ei voida näyttää muuta kuin puolialastomia naisia keikuttelemassa lannettaan...xP Sitten on myös kaikenmaailman Nylon Beatit, Britney Spearsit ja Antti Tuiskut. Ne saavat ihokarvani nousemaan pystyyn. Ei vain sovi minulle... Sitten ne popstars bändit, Gimmel ja Jane...Ei mene alas ja on pakko vaihtaa kanavaa jos sattuu tulemaan radiosta. En tietenkään kuitenkaan väheksy niitä joita niistä tykkäävät mutta itse en voi niitä kuunnella. Sitten kaikki se poppi jota on soitettu aivan liikaa radiosta on karmaisevaa.

Yksi inhokeistani on myös Jope Ruonansuu. Hänen kappaleissaan ei ole mitään ideaa ja se on lähinnä sellaista vitsillä tehtyä jumputusta minun korvissani... Sitten se viime kesäinen Dragostea din tei (en muista miten se kirjoitetaan) sitä soitettiin niin  monesti ja se ihkutus mikä siitä syntyi, uih, en pitänyt todellakaan.
Muita musiikkigenrejä joista en niin välitä (purkkapopin ja räpin lisäksi) on esim. Jazz. Ei siinä sinänsä mitään vikaa ole mutta en saa siitä oikein mitään irti.

/Muokkailen joskus/

wasuto

• Ankeuttaja
« Vastaus #91 : Heinäkuu 22, 2005, 22:58:28 »
Nämä tälläiset ovat kivoja. ^^

En pidä hip hopista, sillä siinä ei ole yleensä mitään sanomaa, eikä niitä musavideoita jaksa katsoa, kun jokainen on niin samanlainen.
Tai minä en. ^_^

En myöskään pidä popista, se ei vain sytytä. Shakiran uusin single on kuitenkin poikkeuksellisen hyvä!

Itse artisti ja bändi inhokkeja on tosi paljon. Antti Tuiskusta Guns 'N' Rosesiin ja kaikkea siltä väliltä. Ressu Redfortista olen saanut traumoja,
Jonne Aaron on mielestäni järkyttävä, jne jne.

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #92 : Elokuu 14, 2005, 20:53:58 »
Purkkapoppi, räppi, techno-jympytys ... Esimerkkejä ...

Antti Tuisku Tarvitseeko edes sanoa miksi? Laulu : ei osaa, Biisit: saatu valmiina käteen Ura: Idols- tähti ... Ei taida edes tietää millaista on tehdä musiikkia niin, että on itse raivannut tiensä pohjamudista ylös tähtitaivaalle.

Pikku G, Ezkimo , Kana ... ym turhat suomalaiset räppärit

Purkkapoppi bändit [suomalaiset] IndX, Tiktak, Nylon Beat, Jane, Gimmel ...

Ulkolaiset purkkapoppi artistit Britney Spears [myy ulkonäöllä, ääni on määkivä], Xtina Aguilera, JoJo ...

Ja sitten kaikki ne näyttelijät, jotka "osaavat laulaa" ...

Ja tietenkin kaikki rääkyvät hevibändit ...
Pakko on paras muusa.

Celdaen

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Elokuu 16, 2005, 11:44:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Zethel"
Neljä vuotta sitten: "Minen voi ymmärtää niitä, jotka kuuntelee semmosta älytöntä örinä heviä tai heviä ollenkaan jne.."
Vuosi sitten: "No okei, kuuntelen metallia, mutta en voi edelleenkään sietää örinämetallia"
No, tätä viestiä kirjoittaessani kuuntelin mm Eternal Tears Of Sorrowta, Battlelorea ja Ensiferumia.

..Eli olet jo siirtynyt kevyeen powermättöön. edistystä, ensi vuonna CoF,Borgir ja parin vuoden päästä kuuntelet jo Barathrumia,Old Man's Childia,Oratorioa,Six Feet Underia,Cannibal Corpsea ja Napalm Deathia.. Niin se menee. (paitsi itselläni joka siirtyi ala-asteella Scatmanista Sepulturaan,luojan kiitos.) :D

Musiikki mitä en voi sietää.... Jospa tekisin listan vain pienillä detaileilla,enkä erittelisi niin tarkasti jokaista ärsytyksen aihetta.

Pop
KAIKKI Pop-musiikki. Ja varmistukseksi että tiedetään mistä puhutaan, kaikki kevyt musiikki on poppia. Kaikki Yöstä,Dingosta ja Epuista Christina Aquileraan ja Britney Spearsiin.Kevyt musiikki,joka väittää olevansa 'easy-listening'-shittiä, kiinnostaa kuin hatullinen paskaa. Kaikki veisut on kuulostaneet samalta vuosikymmenien ajan, suomipopin teemat vaihtelevat Rakkauden,valituksen ja rakkaudenvalituksen välillä, rumpukomppeja on tasan neljä(uskokaa pois,kaikkien biisien rummut on muunnelmia näistä,yleensä vain peltien kuviota muuttamalla).

Ikivihreät
Frederik,tangolaulajat,anna eriksonit.... kaikki voisi ampua kuuta kiertävälle radalle ja suomi olisi parempi paikka elää.[/b]

Valandil

• Ankeuttaja
...
« Vastaus #94 : Elokuu 16, 2005, 21:11:28 »
Minä kuuntelen metal musiikkia..

En voi sietää klassista musiikkia. se on liian.. jotain, josta en pidä.. En vain ymmärrä sitä, koska olen joutunut kuuntelemaan aina sitä, koska aina oppettajani on ollut uskonnollinen ja muut luokkalaiseni. Olen ainoa muuta musiikkia kuunteleva. Se ei vain ole makuuni. Ja kaikki rauhoittava [siis LIIAN rauhoittava] musiikki on muutenkin karmivaa.. [Ei lasketa vaikka Nightwishin hempeitä biisejä...]

En siis kestä mitään.. kamalaa musiikkia. Bändi, jota inhoan yli kaiken on HIM.. Se on jotenkin liian suosittu ja kaikki kuuntelee sitä. ja kehuu ja sillain. En siis voi ymmärtää sitä.. [vaikka onkin jotain love metallia...] Ville Valon ääni on tietysti kaikkien mielestä hyvä ja sillain, mutta minua se ällöttää.. Anteeksi sanon, jos fanitat HIMiä..

Rap on seuraava inhokkini. Siinä ei ole minkään laista melodiaa, eikä sitä voi laulaa.. Sen takia kai inhoankin sitä.. ^_^

Ja kaikki muut... voisi sanoa samalla. Pop, Hip-Hop, Jazz... JNE! Paitsi raskaampi musiikki menee...

Serbeth

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Elokuu 17, 2005, 21:52:25 »
Tänään hankin tuon Blind Guardianin Nightfall in Middle-earthin.. Tajuttoman kovaa kamaa. Odottelin levyä nelisen kuukautta välittäjän hitaudesta huolimatta, ja meinasin kuolla tuskaan koska en omistanut kuin yhden originaaliversion ja kolme levyä poltettua musiikkia. Tajuatte varmaan mikä uusi kokemus on kuulla kappale loistavassa alkuperäisversiossaan kuin niin ja näin äänitettynä ämpeekolmosena.
Muutenkin kaikki fiilistelevä progressiivinen iskee. Ei mitään hidasta, vaan powerin ripauskin seassa kelpaa :/ Ja tälläinenhän Guardian on. Paljon Tolkienia ja myyttejä, ei örinää, vaihtelevaa laulamista, hienoa soittoa ja spektaakkelimaista oopperamusiikkia (siis uudella levyllä).
Muuten iskee Dream Theater, Iced Earth, jonkin verran myös Opeth ja Nightwish, joka on vähän liikaa hypetettynä tosin menettänyt vähän makuaan (niin tuppaa käymään.)
Lisäksi kaikki mahdollinen fiilispohjainen rokki.
Sitten mistä en pidä.. Paljolti kun metalli- hevi, ja rokkipohjainen kun loppujen lopuksi olen, ei räppi oikein iske. Joissain vanhoissa ja alkuperäisissä biiseissä (70- ja 80-luku) on hauskaa fiilistä eikä musiikkia tehdä vain rahasta, mutta uusissa kaikuu se liukuhihnapohjainen BLING-BLING.
Latinomusiikki ei myöskään oikein kuulosta hyvältä. Klassisessa on useimmiten hienoja säveliä (mm. Finlandia), mutta siihen jatkuvaan pilipalitukseen hiukan kyllästyy ajan kuluessa.
Suomeksi laulettu ei jonkin takia myöskään luonnistu. Varsinkaan Suomi-räppi. Siinä jotain aika karmivaa.

edit. Oho, huoamsin postanneeni toista kertaa samaan ketjuun. No, jos tämä ei ketään häiritse, saa kai olla tässä päivitettynä mielipiteenä? Aurorit voivat toki poistaa.

Taiyo

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Elokuu 19, 2005, 19:37:28 »
Antti Tuisku sun muut Idols- ja Popstars-tyypit. Ärgh! En vaan voi sietää. Ne eivät kertakaikkiaan vaan osaa laulaa. Piste. Yksi hyvä laulu Hanna Pakarisella on, Fearless. (Kai se nyt kirjoitetaan noin). Sekä listaan kuuluu mm.
- Iskelmä
- Humppa
- Tango
Ja muut semmoiset.

Sekä... Michael Jackson. Yää.

Muoks.//

Sekä Rap! Miten sitä voi edes kutsua laulamiseksi? Hä? Eikä siitä muutenkaan saa selvää... *Mutisee*

alcor

• Ankeuttaja
« Vastaus #97 : Elokuu 19, 2005, 20:11:24 »
Kaikki suomihiphopparit sun muut ovat niin hemmetin huonoja, että oikein ITKETTÄÄ. En voi SIETÄÄ suomi-hiphopia (Fintelligens, Cheek, Mariska, Skandaali, Ezkimo, jnejnejne.)

Sen lisäksi vihaan Gwen Stefania. No Doubtissa hän menetteli, mutta Gwen Stefani soolona on jotain niin kamalaa. Laulut ovat aivan kopioita toisistaan ja sanoitukset maailman turhimpia. Huonoa, turhaa musaa koko levy täynnä. Blaah.

Myöskään mikään Children of Bodom, Lordi, Slipknot, Stamina -tyylinen musa ei iske. EN VAIN VOI hyväksyä musiikiksi sellaista bändiä, jonka musiikista kuuluu vain rummut ja laulajan epämääräinen rääkyminen. Yäk.

Vir

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Helmikuu 05, 2006, 16:38:41 »
Ei ole ensimmäinen kerta, kun kirjoittelen tälläiseen threadiin, joten ennen puolustuspuheitani pitää kertoa että kuuntelen musiikkia laidasta laitaan, enkä omasta mielestäni ole löytänyt mitään musiikkigenreä, jota vihaisin. Toki on n+1 määrä yhtyeitä, joiden tuotannosta en ole löytänyt minkä takia olisin hankkinut yhtyeen musiikkia.

Aiemmissa viesteissä metallimusiikille löytyi  puolustajia, jotka sanoivat, ihan oikein asianmukaisesti, ettei metalli ole pelkkää epämääräistä örinää, vaan lyriikoista löytyy sanomaa ja eikä soitanto ole mikään epämääräistä rumpujen hakkaamista. Korvat eivät ole sitä varten, että kaikki vastaanotettu ääni annetaan mennä toisesta korvasta ulos - sitä kannattaa prosessoida vain huomatakseen siitä löytyvän ihan ymmärrettäviä lauseita.
Tästä heräsi itselle paljon ajatuksia, ja sen takia voisin mainita konemusiikista pari perusasiaa, kun useille konemusa näyttäisi olevan vain tätä perusjumputi-jumputia, kuten joillekin metallimusiikkia pelkkää örinää. Sillä hieman jopa naurattaa, kun eräät kertovat konemusiikkia hirveäksi pelkästään sen perusteella, mitä on sattunut joskus kuulumaan sitä radiosta hetken verran. En minäkään rakenne mielipiteitä metallimusiikista tai klassisesta YleX:n Metalliliiton tai Ylen Klassisen pohjalta, jota olen kuunnellut automatkalla. Enimmäkseen pitäisi tietää, ettei konemusiikki ole pelkkää Eric Prydzin Call on me:tä, tai radiolistamusiikkia, vaan konemusiikkia löytyisi vähän jokaiseen makuun, jos olisi viitseliäisyyttä etsiä. On rytmistä drum´n bassia, nopeatempoista & 'psykedeelistä psytrancea, melodista ambientia, nopeatempoista hardstyle-tykistystä jne.
Tosin menen liiallisuuksiin ehkä siinä, kun väitän jokaisen kykenevän löytämään mielenkiintoisen musiikkigenren konemusiikin puolelta, mutta enimmäkseen yritänkin viestittää sitä että miettikää tarkoin, miten ja miksi ette siedä tietystä/-istä musiikkigenrestä. Sitä voi helposti kävellä onnensa ohi.

Lisäksi kommentit "Ei siitä konemusiikista voi löytää mitään sanomaa" tai "Konemusiikki on niin yksiulotteista, kun eihän siitä ole mihinkään muuhuin kuin tanssimusiikiksi": Taas tullaan siihen, ettei sanojalla ole kunnollista kokemuspohjaa konemusiikkiin. Faithless on yksi esimerkki konemusiikin puolelta, jonka musiikki on lyriikoiltaan antoisaa ja se on hyvä esimerkki siitä, että konemusiikki voi tarjota niin hyvää tanssimusiikkia, ja korviahiveliä elämyksiä melodiensa ansiosta. Esim. Outrospective albumi on siitä hyvä esimerkki. Samaan sarjaan voidaan laskea myös Moby, joka on seilannut ambientin kuin technon välillä.

Jos haluaa tutustua eri konemusiikin genreihin, niin Winampin tai Media Playerin avulla voi osoitteessa http://www.di.fm/ kuunnella monia eri radiokanavia.

Unohtui melkein. Joku aiemmin suositteli kokeilemaan psy-, goa-trancea niille, jotka eivät pidä konemusiikista, vaikkakin omien kokemuksien mukaan ensikertalaisille nämä genret ovat olleet hieman liian vavahduttava kokemus :P

Miravir Ruusuton

• Ankeuttaja
« Vastaus #99 : Helmikuu 05, 2006, 16:51:42 »
Täytyyhän minunkin päästä tänne valittamaan ^^
Oikeastaan kuuntelen melkein mitä tahansa musiikkia, mutta ainakin hip hop ja r n' b ovat sellaisia, mitkä eivät hyvin, hyvin harvaa poikkeusta lukuun ottamatta iske. Täytyy olla todella hyvä sanoma tai melodiaa kertosäkeessä, että suostuisin jotain em. kuuntelemaan kovin pitkään. Yleisen kaverisovun nimissä on tullut tutustuttua näihinkin musiikilajeihin, mutta jotenkin minulle esim. hip hopissa kaikki artistit sulautuvat pelkäksi hirveää vauhtia puhuvaksi massaksi. Minä kun vielä rakastan melodista musiikkia, ei rapilla/hip hopilla ole kovin suurta sijaa elämässäni. R n' b:stäkään en pidä, syytä siihen en osaa sen tarkemmin eritellä.

Myös pop-prinsessojen lällylällybiisit ovat ihan liikaa. Aivoni tukehtuvat siirappiin, jos yritän jotain sellaista kuunnella. Sanoman puute on myös pitkä miinus. Monia hittibiisejäkään en kotona kuuntelisi, mutta diskoihin ja kaveriporukalla hoilattavaksi ne sopivat varsin hyvin.