Kirjoittaja Aihe: Musiikki jota ei voi sietää  (Luettu 60116 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
Musiikki jota ei voi sietää
« Vastaus #100 : Helmikuu 05, 2006, 18:19:11 »
Yksi nimi. ELVIS.

Pikkuveljeni fanittaa Elvistä, se on hänen lempilaulajansa. Jos veljeni jotain musiikkia huoneessaan soitattaa, niin se on sitten Irwiniä tai ELVISTÄ. Eihän siinä muuta, biisien melodia on ihan kiva, jopa tanssittava, mutta koko Elviksen olemus ja ääni saavat minut voimaan pahoin. Se, että häntä on pidetty varsinaisena seksisymbolina (ja pitetään luultavasti vieläkin) on minulle niin käsittämätön mysteeri, ettei paremmasta väliä - halkokasa on minusta Elvistä eroottisempi. Hänen äänensä värisee kuin iskuporakone vasten tärykalvojani, YÖK YÖK YÖK.

Ja sitten eräs suomalainen. SIMO SILMU.

Äidin märkien unien kohde Simo Silmu soi ennen vanhaan aina autossa, kun ajelimme paikasta A paikkaan B. Omapahan oli syyni, ostin kyseisen herran levyn äidilleni syntymäpäivälahjaksi. Yölintu on menee, mutta oikeasti, ei Simo Silmu yksinään. Hänessä on sitä lipevän miehen limaisuutta, wannabe hunajaisuutta. Hän näyttää ja kuulostaa niin luihulta. Minä revin yksinkertaisesti pelihousuni, jos vielä kerrankin joudun kuuntelemaan Silmun levyn putkeen. (Nykyisin autossa kaikaa Tomppa Jones, siinä vasta oikeasti seksikkään karismaattinen mies)
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Avocado

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Helmikuu 05, 2006, 20:23:35 »
Ajattelin vähän. Tuli mieleen maailman ärsyttävin biisi. Black Eyed Peas:in Don't Phunk with my Heart! En kestä sitä, ei todellakaan jaksa sitä mistään enää kuunnella. Ärsyttävää jumputusta, teknopoppia sokeroituna, en vain yksinkertaisesti kestä tätä. My Humps:kin on siitä kauheimmasta päästä.

Ei, en ole BEP:iä vastaan, pidän joistakin lauluista, mutta juuri nämä ärsyttävät jumputukset ottavat korville.
 Sitten, yleisesti inhoan R&B/HipHop- tyyppistä musiikkia. Esimerkiksi 50cent:in musiikkia en jaksa kuunnella.

Mitä muuta inhottavaa löytyy? Ai niin- iskelmät. Sinäänsä ihan siedettävää musiikkia, mutta ei yhtään omaa tyyliäni. En tykkää.

Vielä lopuksi voinkin jo mainita purkkapopin, eli mielestäni jotenkin 'tehtyä' musiikkia. Tähän liitän esim. Jojo:n, Lindsay Lohanin, Amy Diamondin.
Tämä musiikki on kuunneltavaa, mutta en tykkää.

degulainen

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Helmikuu 05, 2006, 21:39:39 »
Itse en voi sietää räppiä. Tai siis. Kaverini tykkää räpistä, ja The Voicelta sitä tulee (katson kyseistä kaapeli-kanavaa jonkun verran), mutta se ei todellakaan ole lempimusiikkiani. En myöskään tykkää mistään "teinien" musiikista, eli mm. Antti Tuiskusta, Janesta yms.

Ennen en myöskään voinut edes kuulla örinämusiikkia. Nykyään kuuntelen sitäkin, ainakin pienissä määrin. En myöskään tykkää Himistä, vaikka mielestäni yksi (ja ainoa) niiden hyvä kappale on Wings Of Butterfly.

Poissa Vela

• Vuotislainen
« Vastaus #103 : Helmikuu 06, 2006, 12:55:21 »
Tekno on jotain sellaista, mitä en voi sietää. Se on vain sellaista jumputijumputijumputi -musaa, jossa välillä mahdollisesti kiekuu joku pikkuorava. Ei kestä!

En myöskään voi sietää Kari Tapiota. Joka ikinen lauantai kun äiti alkaa siivoamaan huusholiamme, hän laittaa stereot täysille ja Kari Tapion soimaan. Ihan kiva, kun huoneeni sattuu olemaan juuri näiden stereoiden vieressä. Yritä siinä sitten lukea kokeisiin, kun taustalla kuuluu "Myrsyn jälkeen, on poutasää.."

Lainaus käyttäjältä: "Valandil"
Bändi, jota inhoan yli kaiken on HIM..

Minä myös. En voi käsittää mikä kaikkia siinä yhtyeessä niin viehättää, mutta makunsa kullakin..

Sitten on tietenkin nämä kaikki Antti Tuiskut, Janet ja Gimmelit. Jotain niin kaupallista ja epäaitoa, että oikein pahaa tekee. Selvästi huomaa, että levyjä tehdään euronkuvat silmissä kiiluen.
Laajoina levittäytyvät Pohjolan synkät metsät, ikivanhoina, salaperäisinä villeissä unelmissaan, siellä asuu metsien suuri jumala, metsän henget kutovat salaisuuksiaan hämärässä.

Enskuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Helmikuu 06, 2006, 17:23:33 »
En tykkää räpistä, en sitten yhtään. Varsinkin suomi-hiphop/-räp on aivan käsittämätöntä sontaa. Huh. Amerikkalaisista räppäreistä ehdoton inhokki on 50 Cent. Hyi. Sen "musiikki" on turhanpäiväistä, tylsää puhetta surkean taustan päälle. Ja ne videot. Miksi ihmeessä joka videossa pitää olla puolialastomia naisia heiluttamassa p*rsettään?

Techno, mikä lie. Siis sellainen koneella tehty musiikki, jossa ei ole mitään. Muuta kuin sitä kamalaa jumputusta. Tietenkin tästäkin genrestä voi löyty hyviä biisejä.

Sitten näitä bändejä joita ei voi kuunnella:

The Rasmus on kammottava bändi. Lauri ei osaa (minun mielestäni) laulaa yhtään. No soittajat on okei, mutta koska laulaja on surkea edes ne ei pelasta tätä bändiä. Ja laulut on niin tylsiä, että niitä ei jaksa kuunnella. Ehkä olen myös päättänyt inhota tätä bändiä, koska kaikki muut tuntuvat tätä kuuntelevan sujuvasti.

HIM on toinen näistä joidenkin mielestä kai Suomen ylpeyksistä. Noh, minä en kuitenkaan tykkää yhtään. En pidä Villen lauluäänestä ollenkaan ja muutenkin musiikki on ihan plää. Mukarankkaa. Ei kiitos.

Sitten tällaiset miljoonat poikabändit. Musiikki on kammottavaa lässynläätä ja melkein jokaisessa laulussa vingutaan jotain rakkaudesta. Ja sitten lavalla ne vähän tanssahtelee ja pikkutytöt kiljuu. Ihanaa? Ei minun mielestä.

Kaikki nämä vähäpukeiset R'n'Bmitkälie naisartistit kuten Beyonce, Amerie, Ciara. Kukaan em. ei osaa laulaa yhtään, laulut on tylsiä samanlaisia kaikki. Ei iske ei.

Sitten kaikki ihkut teinipopparit Antti Rui.. anteeksi Tuisku, Britni, JoJo yms. Myöskään sellainen musiikki jossa vain öristään koko ajan ei iske. Mutta mielummin sitä tosin kuuntelee kuin Anttia.

Poissa Bruce Air

• Paleleva häntä
  • Vuotislainen
« Vastaus #105 : Helmikuu 06, 2006, 20:50:41 »
Yleensä kaikki NRJ:llä soiva. Muutamia bändejä lukuunottamatta, jotka eivät siellä soisi josseivät olisi suomalaisia.

Rap/Hiphop, RnB, Techno ja kumppanit. Niitä en vaan pysty kuuntelemaan. Tulee heti huono ja 'halpa' fiilis. Mielestäni sellainen musiikki ei voi olla kovin tunteella tehtyä, eivätkä niitä edustavat artistit ole joutuneet tekemään juuri mitään saadakseen viisunsa soimaan vaikka sitten sinne NRJ:lle. Eli en osaa arvostaa näiden musiikkityylejen edustajia.

Tango ei myöskään iske, tai menee totaalisesti yli ymmärrykseni, kuinka vaan. Minusta se on suorastaan inhottavan kuuloista, varsinkin se laulu.
Ja muutamat menkööt perään huomenna.

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #106 : Helmikuu 06, 2006, 22:49:48 »
Minulla on vielä hämäriä muistikuvia ajalta, jolloin kykenin vielä sanomaan että vihasin jotain musiikkia. Sitten täytin jossain vaiheessa 16 vuotta ja tajusin kuinka lapsellista se on. Päätin lopettaa sen.

Musiikki on kuitenkin niin laajalle levinnyt viihteen laji, että se on muodostanut monenlaisia kuuntelijaryhmiä, minkä seurauksena mikään yksittäinen esittäjä/kappale ei onnistu miellyttämään jokaista. Näiden itsestäänselvyyksien kertaaminen ääneen on tarpeetonta, mutta paljon pidemmälle silläkin pääsee kuin valittamalla kuinka ei tykkää siitä ja tästä bändistä. Nykyään näkee niin usein jonkun korottamassa omaa tärkeyttään kertomalla olevansa jonkin kokonaisen musiikkityylin yläpuolella. Jossain on varmaan vieläkin tallessa omia viestejäni, joissa olen sanonut vihaavani milloin rap-musiikkia, milloin konemusiikkia, milloin 2000-luvun poppia ja milloin iskelmää. En tunnista itseäni niistä viesteistä enää.

Nykyään sanoisin että maailmassa on vain kahdenlaista musiikkia. On a) musiikkia josta pidän ja b) musiikkia josta en pidä. Vaikka mieluummin kuuntelenkin a):han päätyneitä yhtyeitä kuin b):hen, en silti väitä että a):n musiikki on kaikista suunnista katsottuna parempaa kuin b):n. (c)-luokkaan menee se musiikki jota en ole vielä kuullut tai josta en ole osannut muodostaa mielipiteitä.)

Olen keksinyt yksinkertaisen ratkaisun niitä hetkiä varten, jolloin minusta tuntuu että b)-musiikkia tuntuu olevan liikaa. Jätän vain kaikki sellaiset kuuntelematta ja keskityn kokonaan a):n musiikkiin. Tämän oivalluksen avulla olen tullut hyvin toimeen jo parin vuoden ajan. Elämä tuntuu huomattavasti paremmalta kun ei tarvitse käyttää koko energiaansa kaiken sellaisen haukkumiseen, mikä ei kuulu itselleen. Minusta jo se, että on omistautunut löytämään toisten elämästä kaikkea negatiivista, on jo merkki siitä ettei itse omista elämää. Minä en ainakaan enää saa mitään irti kenenkään musiikkimaun loukkaamisesta, vaikka osaisinkin perustella sen ilman ennakkoluuloja.

Riittää vain kun keskittyy hyvään musiikkiin.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Diems

• Ankeuttaja
« Vastaus #107 : Helmikuu 08, 2006, 21:31:57 »
Hevi rassaa välillä :P mut inhoon yli kaiken Antti Tuiskua :D Kuulostaa niin naiselta, ja jos yhtää kuuntelee sen sanoja ja paljon sen biisejä niin kaikki toistaa vaan samaa kaavaa.. Anteeksi jos täällä on joku antti tuisku fani mut :D.. Envaa tykkää.. Ja joka biisissä se mä rakastan sua - sä jätit mut jne jne..

Huonoja on myös

- Him <-- ei ole kun ehkä yksi siedettävä kipale
- Negative
- Iskelmä
- Iron Maiden
- Pikku G

ja joo, listaa vois jatkaa ihan loputtomiin :D

Elene Yönsininen

• Ankeuttaja
« Vastaus #108 : Helmikuu 09, 2006, 19:01:45 »
Ooh, luvetan ala-arvoisen musiikin mollaamista^^ (Joo, hulluilla on halvat huvit...) Mutta siis asiaan: Inhokki numero yksi Ellu-tädillä on kaikenmaailman rap&hiphop-musiikki, siis miten ihmiset voivat kuunnella mitään tällaista p*skaa??? Yääääääk. Siis pistetään rumpukone säksättämään sinne taakse ja sitten höpötetään päälle kaikenlaista sontaa autoista, naisista etc etc. Idiotismia isolla I:llä. Olen kyllä joskus kuullut huhuttavan että kauan sitten, hamassa menneisyydessä kyseisen "musiikki"tyylin sanoituksilla oli jopa sanoma. No jipii, milloinkahan tämä mahtoi olla? Viime jääkaudella? Äly hoi.

Inhokki numo kaksi: Iskelmä. Siis yäääääk kertaa kaksi, kuinka joku voi tykätä iskelmästä? Ensinnäkin, kerrassaan surkeat sanoitukset. Toiseksi, ei puhettakaan särökitaroista. Kolmanneksi, kertakaikkisen ala-arvoiset laulajat. Neljänneksi, luulevatko ne tyypit osaavansa soittaa??? Ei juma, minkä hiiskatin takia tällaiselle on ihan omia radiokanavia?

Numero kolme: Peruskaavalla tehty helvetillinen pop. Silkkaa kidutusta korville. Jos olisin saatananpalvoja (ja luojan kiitos en ole), kuuntelisin Britney Spearsia tai Antti Peräruiskua. Siis Tuiskua. Masokistista.

Inhokki nelonen: Kone & dancemusa. Sama juttu kuin rapissa, ei minkäänlaista yhteyttä oikeaan musiikkiin, jossa on kunnon melodia ja sanoitukset ja edes kohtalaiset soittajat. From hell.

Ugh. Räyhäkääpiö on puhunut.

Rattlesnake

• Ankeuttaja
« Vastaus #109 : Helmikuu 10, 2006, 04:16:34 »
Okei, kyllä Rattlesnakekin dissaa muutamaa musiikkityylilajia, ja oikein kunnolla.

R 'n B, ensinnäkin, sanat Rhytm and Blues ei kuvaa tuota jumputusta ja musiikkivideoiden takaliston heilutusta videoissa mitenkään. Muutenkin monasti miettii, onko näissä sanoituksissa mitään järkeä tai punaistalankaa. Pelkkää pölinää vailla mitään ideaa. Sitten ei yleensä taustalla soi muuta kuin se perusjumputus jollain konesaundeilla höystettynä. Harvemmin omaavat enää minkäänlaisia yhdistäviä tekijöitä bluesiin. Kaukana, hyvin kaukana.

Rap/HipHop. Siis voi herran pieksut sentään. Tämä on niin aivotonta touhua, että oksat pois ja persuuksilleen muurahaiskekoon. Joku tummasetä selittää perusjumputuksen päälle, kuinka on kalliit autot, blingblingit ja kymmenen naikkosta odottamassa kotona. Tykkään kyllä tästä vanhemmasta rapistä, eli  lähinnä kahden herran Nasin ja Snoop Doggy Dogin tuotoksista, niissä on sentään joku sanoma, ynnä idea. Snoop Dogg on muuten sitten ainoa, joka ei näytä tippaakaan huvittavalta kultaketjuissa ynnä sormuksissa. Snoopissa on sitä tyyliä.

Pop. En voi sietää oikeastaan mitään poppia, lähestulkoon siis, muutama poikkeus kuten Dido löytyy, mutta loput ovatkin mappiöö kamaa. Varsinkin samaa kaavaa toistavat poikabändit ovat inhokkilistalla. Myös nämä voivoitettulurakkausblaablaa popparit voisivat siirtyä vaikka eläkkeelle. Kyllähän jonkun Britney Spearsin musiikkivideon katsoo mielellään - äänettömänä.

Iskelmä, kyllä, tämä on Suomen karmaisevin suurta suosiota nauttiva musiikkityyli. Sanoitukset kun koskevat lähinnä särkyneitä sydämiä, kulmakuppiloita sun muita hommia. Saundit on sitä samaa rynkytystä, että apua. Iskelmäradio pitäsi kieltää lailla. Ainoa iskelmämies, jossa on asennetta on Frederik.

Tässähän nämä inhokit olivat.

faint

• Ankeuttaja
« Vastaus #110 : Helmikuu 23, 2006, 21:57:04 »
Minulla on musiikin suhteen "MELKEIN kaikki käy" -asenne, mutta on muutamia bändejä/artisteja, jotka saavat minut voimaan pahoin.

Marttia Vainaa & Sallitut aineet. Kun Pelimies soi radioissa, olin ihan raivoissani. Niin niin niin huono! Typerät sanat ja ällöttävä se laulaja. Hyi. Ei bändin muutkaan biisit sen parempia ole - vaikka en niitä nyt niin paljon ole kuullut. Minua ihan ällötti koko viime kesän, kun aina sai joka paikassa missä olikin kuulla "Na-na-naa-na-na-nan-nan-naa, tänä iltana ei tuu pakkeja..." Ugh, nousee ihokarvat pystyyn kun muistelenkin tuota biisiä. Yksinkertaisesti surkea bändi.

Toinen inhokkini on Amy Diamond. 11-vuotiaan näköinen tyttö, joka heiluu niin kuvottavasti, "wannabe-sexysti", siellä ruudun takana. Ja se ääni. Ei ihan minun mieleeni - sellainen kimakka ja lapsellinen. What's in it, what's in it for me... Voi Merlin sentään. Koko tyttö sopisi jonnekin tenavatähti-kisoihin, enkä ymmärrä, mitä hän tekee biiseineen radiokanavien top-listoilla.

Ilkka Jääskeläinen. Idolsia sen verran seurasin, että tiedän, kuka voitti. Ilkka voi olla "ihan söpö ja hauska", epäilemättä muuten idoli-ainesta, paitsi äänestään. Ei tässä miehessä mitään vikaa ole, ihan hauskalta se vaikutti, mutta se ääni vain ei ole minun mieleeni. Sellaista tasaista moskaa. Yäk. Kyllä Amerikan Idols on kymmenen kertaa laadukkaampi kuin Suomen - esim. Kelly Clarksonilla sentäs on ääntä, vaikka hänen biiseistään en niin paljoa perusta. Katselin tuossa yksi päivä Amerikan Idolsia ja monia Ilkkaa rutkasti parempia laulajia haukuttiin lyttyyn jo alkukarsinnoissa. Tai no - ainakin minun korvaani nuo kuulostivat siedettäviltä Ilkkaan verrattuna. Älkää nyt Ile-fanit tulko valittamaan, tämä on vain minun mielipiteeni.

Poissa tamina

• Vuotislainen
  • Tomaatti
« Vastaus #111 : Helmikuu 24, 2006, 21:38:22 »
Minusta bändien/artistien haukkuminen on varsin typerää touhua. Siitä nyt ei tule kuin pahaa mieltä niiden fanittajille. Nimimerkki kiusattu vaan uskollinen Rasmus- fani.

Mutta, musiikkia, jota en voi sietää. Rap. Ei vaan iske. Pidän enemmän sellaisesta ns. oikeasta musiikista. Jossa on melodia ja soittimia. Tietty jotain Eminemiä kuuntelee, mutta eikös se ole jossain määrin jo hihphoppia? En tiedä. Korjatkaa, jos olen auttamattoman väärässä. Mutta siis. Olen sellainen harvinainen, jonka mielestä suomiräppi hakkaa ulkomaisen kuus nolla. Se on ihan kuunneltavaa. Mutta varsinkin amerikkalainen räppi musiikkivideoineen saa minut voimaan pahoin.

Sitten en perusta näistä Mariah Carey- tyyppisistä laulajista. Minä oikeasti yllätyin, kun huomasin, että sillä naisella on faneja. Ja paljon O_o Minusta se on vähän liian mitäänsanomatonta "uuuuuuuuu-uuu"- silmänräpytys-säärenheiluttelu-kiemurtelu- juttua.  Vaan makunsa kullakin.

Lainaus
Sellasta säälittävää pelleilyä, jota kuuntelee pelkät 1hQ t31n1k00t1t!!11!!!11!!!11

Pikkuveljeni fanitti Lordia pari vuotta. Nykyään sille kelpaa vain miljoonasade, mutta silti. Nyt veljeni täyttää 11. Maaliskuussa. En usko tämän olevan hurjan ihku taikka teini taikka kootti.
"Hehe, I wonder about that..."

Sauerkraut

• Ankeuttaja
« Vastaus #112 : Helmikuu 24, 2006, 23:57:27 »
Lainaus
Lordi. Sellasta säälittävää pelleilyä, jota kuuntelee pelkät 1hQ t31n1k00t1t!!11!!!11!!!11

Älkääs nyt. Lordillahan on ihan hyviäkin biisejä.
Mutta mielipiteensä kullakin ja se sallittakoon.

Oma mielipiteeni inhokkimusiikista jatkaa aika samaa linjaa edellisten kanssa. Räppi, purkkapop, iskelmä, klassinen ja tekemällä tehty liukuhihnatuotanto eivät iske sitten ollenkaan.
Kaikki mainittujen musiikkityylien artistit kuulostavat keskenään samalta (Kyllä, myös klassinen. Olen niin Uuno, etten kykene hyvällä tahdollakaan erottamaan Mozartia Bachista tai vastaavasta). En nyt tarkoita että jos kuuntelet musiikkia, sen pitäisi olla jotain superspeciaalia, jota saa kuunneltavakseen vain tilaamalla suuresta ihmemaasta nimeltä Amerikka. Mutta tämä nyt onkin vain minun mielipiteeni.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 28, 2007, 11:54:50 kirjoittanut Sauerkraut »

Slughorn

• Ankeuttaja
« Vastaus #113 : Helmikuu 25, 2006, 20:44:19 »
Ensimmäiseksi tulee mieleen PikkuG, ei iske, ei ole koskaan iskenyt, ei koskaan tule iskemään. Vihaan artistia, jolla kyllä nousi kusi päähän. Levyn omistan (,koska joku idiootti keksi kiusata ostamalla minulle sen).

Irina. En tiedä mikä on, mutta en siedä. Jotenkin ne kaikki biisit ovat niin samanlaisia, ja ne vielä soitetaan radiossa puhki että on vielä inhottavampaa kuunnella niitä. Lisäksi en pidä tuon tyylisestä musiikista.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #114 : Helmikuu 25, 2006, 22:03:32 »
Iskelmämusiikki (varsinkin suomalainen) on hirveää: mautonta, epämusikaalista, ällöttävää ja rumaa. Laulajat ovat karmeita, sanat ovat karmeita ja melodiat ovat karmeita. En kestä.

Kansanmusiikki (varsinkin suomalainen) on hirveää: se on junttimaista ja aivotonta enkä pidä harmonikan äänestä ollenkaan.
En myöskään kestä huuliharpun ääntä kovin pitkään, varsinkin, jos se on jotenkin korostunutta (ei se taustalla hirveästi häiritse).

Idioottimainen ja tyhmä pop-musiikki ei iske, tällainen Gimmelin tyyppinen, tiedättehän, ja mitä näitä teinitähtiä nyt on. Kamalan pinnallista.

Ja sitten se yleensä MTV:llä soiva musiikin laji, vielä jotenkin aivottomampaa kuin pop, onko se nyt sitten R&B vai mikä. Ihan skeidaa.

Melkein kaiken muun voin sietää joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #115 : Helmikuu 25, 2006, 22:32:44 »
Minä en voi sietää musiikkia, joka ei ole tehty kunnolla tai ei ole musiikkia ensinkään. Iso osa uutta, kotimaista iskelmää on huonosti tehtyä (ne sanat, ne sanat, hyi hele!), ja olenkin päättänyt etsiä joka kerralla metsässä ollessani ainakin tunnin ajan sitä kivenkoloa, mistä kaikki uudet iskelmänikkarit ryömivät Suomen maalle.

Hiphop on häpeällinen tahra jaloakin jalommassa mustan musiikin perinteessä. Hyi olkoon, kauas hipetihopiti minusta.

Tämä nuorten naikkosten ahterinhytkytyskama, jota jotkut kuonakasat nimittävät rhythm and bluesiksi, on myös sellaista. Konebiitillä tehtyä skeidaa, joka on kaukana aidosta musiikista. Aitoa musiikkia soittavat aidot soittajat, aidoin soittimin. Ei biittikoneita. Ei biittikoneita. Rytmin tulee soida ihmisten käsistä. Samoin lead-kuvion.

OIKEA rhythm & blues, se on upeaa tavaraa. Chuck Berry, Little Richard, Aretha Franklin, The Blues Brothers Band... Se on hyvää kamaa.

Fimca: Tarkoitatko tällaista perushuonoa huuliharpun soittoa, jollaista kuulee kaiken maailman surkeiden anssikelojen levyillä lisämausteena? Nimittäin jos huuliharppua oikeasti soitetaan (ainoa oikea harpun soittotapahan on siis cross harp), lopputulos on uskomatonta. Testaapa vaikka Pepe Ahlqvistin, James Cottonin ja Junior Wellsin tuotantoa.
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

Silvara

• Ankeuttaja
« Vastaus #116 : Helmikuu 27, 2006, 17:39:58 »
En voi sietää laulajaa nimeltä Pink! Yök, yök. Olen nähnyt sen uusimman musiikkivideon ja se oli mielestäni hirveä. Anteeksi nyt Pink-fanit, mutta laulaja on mielestäni hieman diiva ja sen kappaleet on jotenkin outoja.
Se musiikkivideo (?stupid girl?) oli ihan outo.
En oikeastaan keksi parempaa perustelua, mutta se musiikkityyli ei pure muhun.

Ja kaikki mitä Iskelmäradio soittaa. Iskelmä on jotenkin vanhanaikaista, mutta käyhän se hyvin tanssimusiikiksi.

Poissa Miaplacidus

• Pienen punaisen pyramidin palvoja
  • Vuotislainen
    • Pysyvä väliaikaisratkaisu
« Vastaus #117 : Helmikuu 27, 2006, 20:22:59 »
98%:sesti kaikki mitä soitetaan iskelmäradiossa. Onhan siellä pari sellaista kappaletta, jotka menettelisivät, mutta kun niitä soitetaan kerran kuukaudessa!! Erityisesti minua pännivät Anne Mattila, Simo Silmu, Kari Tapio... Minä vain en kestä noita!!!! Kun ne vielä tulevat n.20 kertaa päivässä. Ja kun iskä kuuntelee iskelmäradiota aina kun me mennään mökille (näillä leveyspiireillä missä me asumme ei luojan kiitos Iskelmäradio kuulu!), ja nykyään tuntuu että iskä vaihtaa Iskelmään vain ärsyttääkseen...

*Rauhoittuu*

Mutta näin asialliselta kannalta ajatellen, Iskelmäradio soittaa kappaleita aivan liikaa! Myöskään en pidä räpistä, mutta tavallaanhan se ei ole musiikkia, vaan rytmistä runonlausuntaa. Näin muistelisin jostain lukeneeni...
Anteeksi jos loukkasin jotakuta, nämä ovat vain minun mielipiteitäni:)

//Niin... En ole myöskään hirveä jazzin ja bluesin ystävä, mutta noista en saa kuitenkään ällötysreaktiota, kuten ylläolevista. Jatkan muokkailua huomenna, kello onpi paljon.
"Ihminen muistetaan niistä asioista, mistä kukaan ei uskalla sanoa hautajaisissa mitään."
Houkuttaako?

Mersu

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Maaliskuu 03, 2006, 11:41:33 »
Mä inhoon yli kaiken Antti Tuiskua!! Sen musiikki vaan on jotenki semmosta että mä en voi sitä sietää. Se on itekki jotenki niin ällö. Tota en ymmärrä, että tuolla oli pari jotka ei HIMistä tykkää!!! HIM on mun lemppari, ja sitä jaksaa kuunnella aina. Ja mun oma veli sano jopa, ettei Ville Valo osaa laulaa!! Teiän mielipiteitä?

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #119 : Maaliskuu 04, 2006, 10:17:49 »
Olisi kiva tietää, että mikä siitä ja siitä niin kamalan tekee ja miksi se ja se on vaan niin naurettavaa. Täällä kun on valuttu aikamoiseen hate-listiin, jossa "perusteluja" on ainoastaan joitain ympäripyöreitä, sisällyksettömiä sanoja: "Vihaan bändejä X, Y, Z ja Q sekä laulajia D, G, H ja K, koska ne ei osaa laulaa ja niiden viimeisimmät musavideot oli niin yäk!" Voisi myös vähän rajoittaa sitä tulta ja tappuraa, jookos? Olisi sitten muitten kivempi lukea viestejänne.
pecc@QuakeNet

Ruda

• Ankeuttaja
« Vastaus #120 : Maaliskuu 06, 2006, 17:36:49 »
En voi sietää esimerkiksi Antti Tuiskua, Hanna Pakarista, Janea, IndXiä ja muita vastaavia tekemällä tehtyjä, teennäisiä pop- ja 'olevinaan-rock' -artisteja/bändejä. Myös se etteivät he itse tee musaansa (paitsi tekeekös tuiskutin?) vähentää propseja. Enkä pidä Tiktakistakaan.

Rap on karseaa, ei iske minuun. Ainoastaan Snoop Dogg menettelee, ja Eminemin vanha materiaali. Suomi-räppäreistä en kestä ketään, enkä kyllä pahemmin jenkkilän räppäreistäkään. Muun maalaista rapia en olekaan kuullut. Ai joo, yhden ruotsalaisen rap-biisin, enkä kyllä pitänyt siitäkään : D

Iskelmät eivät iske myöskään, heh. Country-musa kyllä menee, ja sehän nyt on aika iskelmätyylistä, ainakin jotkut biisit, mutta suomalainen iskelmä ei mene, pelkät biisinnimet saa meikäläisen yökkäilemään.

Britney, J-lo, Pussycat Dolls, Jessica & Ashlee Simpson, HILARY DUFF ym. tämän tapainen musiikki. Imelät sanoitukset, olevinaan rock-asenne (osalla) jne.

SHAKIRA. En pidä hänen äänestään, musiikistaan, imagostaan, siitä miten hän on sekoittanut hyvän poikapuoleisen kaverini pään (XD)... Enkä varsinkaan hänen musiikkivideoistaan.

Teinijumputus, amispoppi.
Chorale, K-Maro, suurin osa mitä Voicella näytetään tai mitä NRJ:llä soitetaan.

HEVIÄ/METALLIA/ROCKIA sen olla pitää! Tai countryä : DDD

Anthea

• Ankeuttaja
« Vastaus #121 : Maaliskuu 22, 2006, 16:58:39 »
Ärsyttää tässä topicissa, että jotkut haukkuvat jotkut musiikkityylit/artistit ja sitten ovat oksentavinaan. Jotain rajaa. Toki tässä topicissa on tarkoitus ilmaista mielepiteensä, mutta MIKÄÄN (kyllä, kehtaan väittää ettei MIKÄÄN) musiikki ole niin kamalaa, että saisi aikaan oksennusrefleksin.

En pidä ihmisistä, jotka sanovat kuuntelevansa lähes minkälaista musiikkia tahansa ja sitten luettelevat vihaavansa lähes jokaista musiikkityyliä. Mielipiteensä kullakin, mutta kannattaisi useammin miettiä, mitä suustaan päästää.

Olisi väärin, jos sanoisin että olen vastaanottavainen lähes kaikelle musiikille, sillä asia ei nimittäin ole näin. Olen vuoden sisällä alkanut kuuntelemaan erilaista musiikkia, olen löytänyt uusia artisteja.

Oikeastaan, tiivistettynä voisin sanoa, että ainoa musiikki jota en siedä, on teinipurkkamassaihkuwannabe-pop/-rock. Mainoksia pursuavat ns. "nuorten" radiokanavat (NRJ, Kiss FM) soittavat juuri tällaista musiikkia, enkä ole pitkään aikaan kuunnellut niitä kanavia. Jos mahdollista, vältän radion kuuntelemista kokonaan.

Toinen ns. "musiikkityyli" jota vihaan on räppi, jota ei kyllä mielestäni voi edes musiikiksi laskea. Mikä siinä on musiikkia, kertokaa minulle kiltit. Sehän on pelkkää sanojen lausumista rytmin tahdissa. Ei räpistä löydy niitä elementtejä, jotka tekisivät siitä musiikkia. En ole ikinä ollut räpin ystävä, en ole ikinä varsinaisesti pitänyt räpistä ja olen erittäin varma, etten tulekkaan pitämään.

En myöskään kuuntele iskelmää, suomalaista musiikkia erittäin harvoin, heviä varmaan sitäkin harvemmin.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #122 : Maaliskuu 26, 2006, 23:07:16 »
Lainaus
Olen nähnyt sen uusimman musiikkivideon ja se oli mielestäni hirveä. Anteeksi nyt Pink-fanit, mutta laulaja on mielestäni hieman diiva ja sen kappaleet on jotenkin outoja.
Se musiikkivideo (?stupid girl?) oli ihan outo.
Kun kuuntelee sen biisin sanoja, voi olla että Pink olisi ylpeä siitä että häntä pidetään outona. Hän yrittää ehkä välillä vähän liikaa olla niin kauhean kapinallinen ja pälä pälä, mutta fiksu nainen hän kyllä on.

Mistä pääsemme itse aiheeseen. Minä en halua teilata kokonaista musiikkityyliä, koska minulla on aika laaja maku joka ulottuu hevistä johonkin ihan purkkapoppiin ja klassinenkin menee. Jostain ganstarapista löytyy kyllä tosi vähän sellaista, jota pystyisin kuuntelemaan irvistelemättä. Ja sitten minua ärsyttävät vähän nuo tapaukset, joista siinä Pinkin videossa tehdään pilaa. En kyllä olisi ihan valmis allekirjoittamaan sitä Pinkin näkemystä, että ne kanat (hän kieltäytyi mainitsemasta nimiä) vievät naisten oikeuksia taaksepäin, mutta en ole suuri Jessica Simpsonin fani.

Sitten on joitain biisejä, jotka myydään pelkällä musiikkivideolla, mutta biisi on jäänyt johonkin matkan varrelle, tyyliin Black Eyed Peasin My Humps.  Olisin melkein valmis laittamaan Shakiran Hips Don't Lien samaan kastiin, mutta tavallaan pidän Shakirasta ja siitä tanssityylistä. Pussycat Dollsin Don't Chassa ärsyttävät ne sanat.

Muoks: Eihän Elviskään tehnyt biisejään itse.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Zora

• Ankeuttaja
« Vastaus #123 : Huhtikuu 01, 2006, 10:03:36 »
En voi sietää ylipirteää poppia. Minulla menee hermot, jos kuulen sitä radiosta. En voi sitää myöskään Kent-nimistä bäniä. En tiedä, mistä se johtuu, mutta olen aina inhonnut kyseistä bändiä. Lisäksi Red hot chilipeppers käy hermoilleni. Minä inhoan myös Darinia ja Antti Tuiskua. Ne vain jollain tavalla  ärsyttävät minua. Minä en yleensä pidä musiikista, mitä artistit eivät itse ole tehneet, vaan heillä on valmiit lauluntekijät. Minusta artistin pitää pystyä tekemään kappaleensa itse.

Poissa Sun Lee

• Ronnieponnie
  • Vuotislainen
    • Tarinamaa
« Vastaus #124 : Huhtikuu 01, 2006, 21:35:26 »
Minä en voi sietää heviä, räppiä tai oikeestaan melkein mitään muita musiikin lajin genrejä paitsi poppia ja rockia. En tosin aina pidä rockistakaan, mutta koska rakastan hitaita, kauniita biisejä, olen popin ystävä. Poikabändit ja naislaulajat iskevät minuun parhaiten ja hyviä esimerkkejä ovat Hilary Duff ja Westlife. Melkein mikä tahansa pop menee, kunhan biisit ovat hyviä, sanoitus on kohdallaan ja tyyppi osaa laulaa.

Eminem on yksi laulaja, jota en voi sietää. Kyseinen tyyppi vain ärsyttää minua suunnattomasti. Samaten Pikku G ja muut suomalaiset rap - artistit kyllästyttävät. Rap ei ole musiikkia, toki on sellaisiakin ihmelauluja, joista jopa minä tykkään rap - puolella (ei tule nyt mieleen xD), mutta olen minä sellaisiinkin törmännyt radiota kuunnellessa.

Myöskin monet iskelmät saavat minut kääntämään radiokanavaa. Tosin en edes kuuntele radiota paljoa, koska sieltä ei koskaan tule sellaisia biisejä, joita minä tykkäisin kuunnella. Jazz, hiphop ja country musiikki eivät ole myöskään ole minun tyyliäni.