Kirjoittaja Aihe: Päässä soiva musiikki  (Luettu 30555 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #50 : Syyskuu 06, 2005, 20:04:52 »
Minulla ei soi koko ajan päässä jotain, mutta joskus jokin (yleensä ärsyttävä) kappale vaan putkahtaa mieleeni ja sitä on pakko hyräillä. Olen myös huomannut, että jos joku toinen laulaa ohimennen pätkää jostain biisistä, alkaa se soida mullakin päässä. Ja varsinkin musiikintunnin jälkeen päähän jää aina soimaan se viimeisena soitettu tai laulettu laulu. Se on myös aika varmaa, etten osaa lauluista kuin jonkun lyhyen osan, joka sitten pyörii päässäni yhä uudelleen ja uudelleen.

kappale, joka jostain syystä soi useinkin mielessäni on "Satumaa", se humppabiisi siis. "Aavan meren tuolla puolen jossakin on maa..." Mistähän moinen..
Humor me.

Pluurankeli

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #51 : Syyskuu 07, 2005, 19:30:38 »
Minulla soi aina, siis ihan aina, jokin kappale päässä. Minulla alkaa soimaan päässä, jos vaikka luen jotakin, näen tai kuulen, ja mileeni tulee joku artisti, niin silloin päässäni alkaa soimaan... Nyt päässäni soi Simple Planin Welcome to My Life, aivan ihana biisi ja mahtava bändi myös. ^^ Tämä kappale alkoi soimaan, kun tuossa selailin Simple Planille tehtyä topicia...

Joskus minulla soi montakin kappaletta samaan aikaan päässä. Eräänä iltanakin minulla soi päässä Nightwishin Nemo, Eminenmin Like Toy Soldiers, sekä Ellan ja Aleksin Mc Koppakuoriainen. Siis sekaisin näiden kappaleiden melodiat ja santa, vuorotellen kutakin. Se oli hirveää...

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #52 : Syyskuu 09, 2005, 16:20:41 »
Raivostuttavaa kyllä, päässäni soi erittäin useasti muuan McFlyn laulut. En pidä niistä yhtään, mutta siskoni laulelee niitä lähes koko ajan että ne jäävät sitten päähän soimaan. Laulujen sanatkin jäävät nopeasti mieleen, vaikka olenkin kuunnellut sen levyn jolta ne laulut ovat vain kerran läpi.. ^^ Aika useasti päässä soi myös The Rasmuksen Last Waltz. Tällä hetkellä ainakin..
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Mondschein

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #53 : Syyskuu 09, 2005, 16:36:22 »
Ärh, päässäni soi tällä hetkellä Celine Dionin My heart will go on, koska joku älykääpiö keksi soittaa sen tänään aamunavauksessa -_- Ihan vain sen takia, koska se luki ensin syyskuun 11 päivän onnettomuudesta. "Sitten kuuntelemme laulun eräästä toisesta onnettomuudesta. Hyvää työpäivää!"

On inhottavaa jos päässä soi joku laulu, jota ei osaa mutta tekisi mieli laulaa, mutta se on vaan päässä. Siitä ei ole mitään haittaa jos joku ihan kiva ja hyvä laulu soi. Siitä tulee hyvälle mielelle.
Rakkauslaulut. Kun ne soivat päässä tulee niin lempeälle ja romanttiselle tuulelle. Se on jotenkin... Hmm... Ärsyttävää.

Scorpia

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #54 : Heinäkuu 18, 2006, 14:47:15 »
No yleensä kaikki biisit jotka ovet suomeksi ja soivat radiossa lähes kokoajan. Esim. Sydämeni osuman sain...

Miksi toiset laulut jäävät päähän soimaan? -> Näin käy siksi kun stimuloidaan sitä aluetta aivoissa, jokakäsittelee äänikuvioita. Aluetta tutkitaan, ja onkin harmillista, etteivät tiedemiehet ole vielä löytäeet parannuskeinoa tähän.    
Tämän löysin aivan sattumalta netistä pari vuotta sitten:D

Sauerkraut

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #55 : Heinäkuu 18, 2006, 16:29:52 »
Minun päähäni jäävät yleensä aina ja poikkeuksetta kaikkein ärsyttävimmät hittipop-renkutukset, joita satun ehkä vahingossa kuulemaan kun etsin sopivaa radiokanavaa tai odotan Voicelta jotain katsomisen arvoista sadepäivänä.

Tällä hetkellä asia on kuitenkin toisin, päässä soi hyvin ansiokkaasti jo toista päivää Teräsbetonin Saalistaja
"..Yö on ylpeän, päivät nöyrien.
Pimeydessä kulkee polut petojen.." tai jotain tuollaista. Kyllä, omistan kokoonpanon uusimman julkaisun.

Päässä soiva musiikki on äärimmäisen ärsyttävää ja siitä on vaikea päästä eroon. Juuri nytkin totesin huojentuneena, että tälläpä hetkellä päässäni ei soi enää mikään. Mutta voi jumankauta, kun ilmestyy taas tuo Teräspekoni tajunnan puolelle..

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
  • Tupa: Luihuinen
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #56 : Heinäkuu 21, 2006, 12:42:18 »
Joskus olen onnekas ja päässä soi musiikki josta tykkään, tälläkin hetkellä Gwen Stefanin The Real Thing. Useimmiten sellainen musiikki jota olen juuri kuunnellut. Kaikista kauhein musiikki on sellaista ihmeen suomipoprocktylsyyttä, jota olen radiosta ohimennen kuullut. Mutta parhainkin kappale alkaa ärsyttämään jos sitä kuulee liikaa...
And they dream in their sleep

Poissa Miaplacidus

• Pienen punaisen pyramidin palvoja
  • Vuotislainen
    • Pysyvä väliaikaisratkaisu
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #57 : Heinäkuu 22, 2006, 17:05:21 »
Yleensä minun päähäni jotenkin onnistuvat tarttumaan ne kaikkein ärsyttävimmät kappaleet, joita kuunneltuaan kymmenen sekuntia minä olisin valmis heittämään radion seinään. Tämä tarkoittaa lähinnä iskelmää ja joitain niitä järkyttäviä anteeksi listakappaleita.

Voisinpa mainita nyt esimerkiksi jonkun näiden tangokuninkaallisten (kuka niitäkään muistaa kaikkia?!) laulaman "Niin kiire rrrrrakkauteen, mut väärään suuntaan meen..." ja "En ole hän, kuinka oisinkaan..." (tuo viimeisin taisi olla Simo Silmu). Ja kun minä satun INHOAMAAN iskelmää (varsinkin suomalaista) ihan sydämeni pohjasta. Enkä voi myöskään sanoa pitäväni siitä 'Mikä kesä' -kappaleesta, mutta ei se niin kamala ole kuin iskelmä. Joskus myös sellaiset jäävät soimaan päähän, mitä on laulettu koulussa, ja kun musiikinopellamme ei ole maailman parhain musiikkimaku... Olipa ihana valittaa:)
"Ihminen muistetaan niistä asioista, mistä kukaan ei uskalla sanoa hautajaisissa mitään."
Houkuttaako?

Rette

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #58 : Heinäkuu 25, 2006, 10:20:30 »
Argh! Vihaan sitä jos kappaleet soivat päässä. ;>
Nyt lähiaikoina on soinut päässä se maailman kauhein biisi - Valvomon Mikä Kesä. Vihaan sitä niin paljon - ja vielä enemmän kun se soi päässä. En osaa onneksi kuin alkusoinnut, joten ne vain toistuvat päässä... o_o

Tyrävyötäkin soi usein, se on toki vain hyvä juttu. Onnekseni päässäni soi myös loistavia kappaleita, joskus keväälläkin kun oli jokin riparikäynti niin yhtäkkiä päässäni alkoi soida Foo Fightersin Breakout, enkä kuullut mitään mitä ne jotkut selitti... Jossain vaiheessa havahduin ja yritin unohtaa sen kappaleen. :D Tunneillakin mielessäni laulan hyviä biisejä, ihan omasta tahdostani ja jopa joskus kun en haluaisi.
Varsinkin jos on ensin kuunnellut jonkun kappaleen niin sen jälkeen se jää nopeasti päähän.

;>

Edit. Arg! Juuri tuo Tavikset jää päähän nopeasti. :D Heti alkoi soimaan päässä...

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #59 : Heinäkuu 30, 2006, 20:16:34 »
Minusta joskus on ihan mukava kun jokin hyvä kappale soi päässä, mutta sitten kun se kappale soi päässä monta päivää ja se on maailman raivostuttavin kappale alkaa pinna kiristymään.

Minulla on tässä eilis illasta lähtien soinut päässä kappale, joka ollut jopa aika hyväkin kappale, mutta nyt se lähinnä ottaa aivoon. Sanokaa miksi kappaleet muuttuvat ärsyttäviksi kun ne soivat päässä päivän putkeen..? :) Kappale mistä puhun on R-A-K-A-S syynä siihen on se, että kuulin kappaleen eilen eräissä juhlissa missä olin talkoolaisena. Siellä me kaverin kanssa hengailtiin juhlasalissa ja hoilattiin kyseistä kappaletta kuin ei mitään muuta oltaisi koskaan tehtykään. (Kuitenkin asiaan..) Nyt kun tavattoman tylsän työpäivän jälkeen päässäni soi edelleen R-A-K-A-S alkaa pinna palamaan. Eikö se kappale häviä mielestä koskaan?? Toinen kappale joka on ihan pakko mainita mikä on soinut tänään päässäni on Halavatun pappojen heremanni ja hilima. Inhoan syvästi koko kappaletta ja eiköhän se luonnollisesti soinut päässäni koko matkan kun ajoin töistä kotiin. Siinä alkoi olla vitsit vähissä kun puhkuin raivoa ensinnäkin huonon päässä soivan kappaleen takia ja toisenakin tylsästä työpäivästä.

Yleensä kyllästyn kappaleisiin sitä mukaa kun ne ovat soineet päässäni pari päivää. Sitten alkaa nähdä punaista aina kun kuuleekaan kun kyseisestä kappaleesta kuulee puhuttavankaan. Yleensä minun päähän jää soimaan äärimmäisen rasittavat ja tyhmät kappaleet. Näin kävi esimerkiksi The Rasmuksen Sale away kappaleelle ja Valvomon Mikä kesä? kappaleelle. Ei sillä, että sitä vihasin ihan ilman päässä sointiakin.

Minä vain olen semmoinen ihminen, että kyllästyn johonkin kappaleeseen äärimmäisen helposti ja jos päässäni soi jokin kappale pitkään on taattua, että olen korviani myöten täynnä kappaletta muutaman minuutin päästä.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Samia

• kettu
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Luihuinen
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #60 : Heinäkuu 30, 2006, 21:01:55 »
Päässä soi musiikkia jatkuvasti. Tai ainakin on tosi harvinaista, ettei soisi. Usein se on joku kappale, jonka on juuri vähän aikaa sitten kuunnellut. Esimerkiksi eilen lauloimme siskoni kanssa ZenCafén Kissa kuumalla katolla-biisiä Hyvinkään keskustassa. Yksi setä katsoi vähän köh, mutta me laulettiin ihan hiljaa. Muutenkin olen niitä ihmisiä, jotka kyllä laulavat yleisillä paikoilla ihan rennosti. En nyt tietenkään missä vaan, enkä kovaa, mutta laulanpa silti.

Kuuntelen musiikkia sen verran paljon, että päässä soiva kappale vaihtuu aika usein eikä siitä ole haittaa. Mutta on poikkeuksiakin, ja se onkin sitten einiinkivaa. Joko minulle tai muille. Minua ei tänään haitannut pätkääkään, että päässäni soi Leevi and the Leavingsin kappale Tuhkimo Titanicin kannella, tai pikemminkin yksi ainoa pätkä siitä "jos törmäämme vuoreen / jäävuoreen", mutta samassa huoneessa ollut isosiskoni mulkaisi pahasti viidennentoista toistokerran jälkeen. Ja on sitten niitäkin tapauksia, kun itseä ottaa pahasti päähän. Kun kerran kertomisen makuun ollaan päästy, niin sanonpa että viime talvena päässäni soi monta päivää Aquan Barbie Girl, enkä ollut edes kuullut koko biisiä aikoihin. Ihan hyvä läppä, mutta kun se soi kolmatta päivää repeatilla takaraivossa, niin matikka ei enää sujunut.

Itselläni ei ole yleensä mitään tiettyjä biisejä, jotka takuulla jäävät päähän - mikä vain jää, aika varmoja ovat kaikki raivostuttavat renkutukset. (At the moment soi ZenCafén Vuokralainen, eikä haittaa. Hoilotan täyttä kurkkua mukana.)
"Always be specific when you lie." (rule #7)

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #61 : Heinäkuu 30, 2006, 22:20:29 »
Tämä topicci on vaarallinen, kun jotkut noista biiseistä alkavat soida päässä kun vain näkee niiden nimet.

Katsoin viikko sitten Madagaskarin ja sen jälkeen soi monta päivää päässä "I like to move it, move it. You like to move it, move it. She like to move it, move it. They like to - move it". Se oli hauskaa  ensimmäisen päivän, mutta alkoi jurppia aika nopeasti. Sillä on jotain tekemistä sen musiikkivideon kanssa, koska silloin kun tuo biisi soi alkuperäisenä versiona musiikkikanavalla, se oli minusta vain ärsyttävä.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Miles

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #62 : Heinäkuu 31, 2006, 22:49:38 »
Joskus se on ärsyttävää, joskus ihanaa (ainakin vähän aikaa.. :) ).

Eniten päässäni soivat jostain kumman syystä Puuha-Peten tunnarilaulu ja Antti Tuiskun hittibiisi, en edes enää muista mikä sen nimi on.
Jotenkin kesälomalla tämä ilmiö on vähentynyt, ilmeisesti arkena tulee kuultua enemmän näitä ärsyttäviä biisejä, tai jotain..?

Joskus biisin päässä soiminen saa minut myös hyvälle tuulelle. Yleensä silloin kun kappale muistuttaa jostain tärkeästä henkilöstä (Yleensä se ei ole perheen/suvun jäsen) ja sitten alkaa miettiä, että mitä kaikkea hienoa onkaan kokenut yhdessä tämän henkilön kanssa jne...

henzzzu

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #63 : Elokuu 18, 2006, 17:01:48 »
Yleensä jää soimaan koko päiväksi usein radiosta tulevat samaa asiaa toistavat tanssimusa-biisit. Mutta viime aikoina myös (ärsyttämään alkaneet) Habboradion 'Tavikset' rallasi päässä varsinkin kesällä kun sitä soitettiin koko ajan, sekä Hi-Tackin 'Say say say' tänään päässä:D

Joskus vuosi sitten päässä soi ainakin vuoden ajan monta kertaa viikossa päässäni 'Kello löi jo viisi'... (Älkää kysykö miksi...) Vihaan tuota laulua nykyisin. Vei järkyttävästi aikaa ja vaivaa saada päästäni ulos tuo lähes jokapäiväinen outous...
Ei enää ikinä...

(Kelloo löi jo viiisi, lapset heerätkäääää, Juuuhani ja Liiisi, muuten matka jäääää....!!!) (Yökkis.)

Poissa Herttuatar

• Sekopää
  • Vuotislainen
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #64 : Elokuu 21, 2006, 19:48:45 »
Tiedättekö, tämä on kaikista päähän liittyvistä asioista ehkä se rasittavin.

Yleensä päässäni soi joku kappale ja se tosiaan on se ärsyttävä biisi, jota ei haluaisi enää ikinä kuulla. Minulla on tästä aiheesta teoria: pääni on niin tyhjä, että tila on täytettävä jotenkin.

Edellisellä luokallani olivat eräät anatha ja... sanotaanko nyt vain merellinen henkilö. Nämä tyypit sitten huolehtivat yhdessä muutamien satunnaisten kanssa, että joka iltapäivä ja ilta ja aamu päässä soi joku ah niin ihana kappale. Kutsuin heitä mielelläni radioksi ja musiikkivastaaviksi. Voitte kuvitella, että hoilasin kaiken maailman renkutuksia päässäni kotona ja perheen jäseneni alkoivat jo hieman hermostua....
Tiedätte varmaan sen lastenlaulun Schnappi? Meidän ihanainen saksanopettaja avasi lukukauden ensimmäisen saksan tunnin ja soitatti sitä meille! Schnii schnaa schnappi....
Tämä on todellakin vaarallinen paikka.... Pieni ankanpoikanen, uiskenteli veessä....

Hauskaa Schnappailu-iltaa kaikille! (schnapp- miten se nyt taipukaan? on muuten saksan verbi jatarkoittaa haukkailua, naukkailua. En minä yritä  kannustaa teitä mihinkään.... ;)
"Ei paavi ole paha, vaan kelpaa sille raha. Siksi sillä paisuu, peräpää ja maha."
Prinssi Faisalin sormus

Silence

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #65 : Elokuu 23, 2006, 08:55:35 »
Yleensä mulla soi päässä just ne raivostuttavimmat biisit, joita ei haluaisi millään enää kuulla. Joskus saattaa jäädä esimerkiksi radion kuuntelun jälkeen soimaan se viimeksi soinut biisi. Iskelmätkin (maailman hirveintä huttua) tottuu jäämään pyörimään mieleen ja ei niitä sitten saa millään loppumaan.

Herra Tohtori

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #66 : Elokuu 23, 2006, 11:55:38 »
Minulla on sinsnsä hyvä juttu etteivä kappaleet vain "jää soimaan" päähän vaan monia kappaleita voin kuunnella päässä samalla tavalla kuin olen ne kuullut... Joka soitin ja sointu. Muistan äänikuviot oikein hyvin. Toisella pikkusiskoistani on sama juttu, paitsi että hänellä soi koko ajan jokin kappale päässä.

Kuna kappaletta kelaa päässä, se aiheuttaa monesti samanlaiset kylmänväreet ja muut reaktiot kuin jos kuuntelisi kappaletta. Joistain kappaleista joita olen kuullut vain muutaman kerran, muistan tarkasti vain osan, esimerkiksi kertosäkeen tai muuten mieleenpainuvan kohdan.

Se on aika mielenkiintoista kuunnella, kun päässä soi jokin kappale
josta pystyy kuuntelemaan erillisiä soittimia...

Sinänsä jännä juttu että kappaleiden sanat eivät jää yhtä hyvin mieleen. Instrumentaalikappaleida pystyn kelaamaan päässä paljon paremmin, mutta tietenkin ikimuistoisimmat kappaleet muistaa jo aika hyvin. Mitä yleensä kelailen päässä jos en kuuntele musiikkia, hmm...

-vanhoja rock-klassikkoja kuten Alice Cooperin Poison, Led Zeppelinin Stairway to Heaven, muista vastaavia...

-Metallicaa, esimerkiksi The Call of Ktulu on loistava kappale variaatioineen... vanha Metallica on muuten paria kertaluokkaa parempaa kuultavaa kuin uusimmat albumit.

-vanhaa musiikkia, siis kuuluisten säveltäjien mestariteoksia... niissä on se hyvä puoli että voi kuunnella ne parhaat, mieleenjäävimmät kohdat. Bizet'n Carmen, Orffin O Fortuna Carmina Buranasta, kaiki parhaat palat.

Sinänsä en muista milloin jokin kappale olisi vasten tahtoa jäänyt soimaan päähän.

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #67 : Elokuu 27, 2006, 12:56:26 »
Mulla soi päässä erittäin usesti kaikkia kappaleita. Ne ovat yleensä joko tosi hyviä tai sellaisia parin sävelen rallatuksia. Myös kuorokappaleet soivat päässä jatkuvasti. Aina kun minulla soi päässä, niin kappaletta on tietenkin pakko alkaa hyräillä tai jopa hoilata, eikä sitä aina huomaa tekevänsä niin. Pahinta kun alkaa soimaan joku Leevi and the leevingsin sopivasti lihava tai joku muu hirvitys. Aloitin lukion nyt ja meitä ökötettiin ja piti laulaa sellaista "Vanha on kaunis, vanha on kaunis, ökö on ruma, ökö on ruma" jaakko kullan sävelellä vaikka kuinka kauan. Se tosiaan iskeytyi päähän aika tiukasti. Eikä vieläkään ole lähtenyt pois. Tänään kolmatta päivää vaivaa.

Poissa jossujb

• Kardinaali
  • Vuotislainen
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #68 : Elokuu 27, 2006, 13:00:42 »
Yleensä aina soi juuri se biisi mitä ei muutenkaan voi sietää, ei niin missään oloissa. Joskus on kyllä hyväkin biisi soinut kuten tänään Musen Apocalypse. Siitä tulee kieltämättä vähän maailman lopun meininki, että voisi hieman onnellisempi kappale soida vaihteeksi.

Lastenlaulut ovat tosi ärsyttäviä, ne tosiaan voivat tuntitolkulla soida pään sisällä. Kaikkein kauhein ehkä on " Mä olen viinirypäle ". Jos sitä alkaa kerran miettiä, niin hyvässä lykyssä se soi kolme päivää putkeen.

Mä olen viinirypäle, ja kaunis olen mä.
Mä rusinoita halveksin, ne kurttuisiksi jää.
Vaan eipä tiennyt rypäle,
että sekin kuivataan,
ja rusinaksi jää ainiaan.
"No-one expects the Spanish Inquisition!"

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
  • Tupa: Puuskupuh
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #69 : Elokuu 28, 2006, 17:26:29 »
Mulla soi yleensä päässä sellaset laulut, jotka on tosi rasittavia, kuten lastenlaulut. Alkaa aina ärsyttää kun joku ärsyttävä biisi soi koko ajan. Monesti mulla soi päässä joku laulu kun meen nukkumaan ja sit en saa unta ku se laulu vaan pyörii mielessä.
Joskus soi myös ne joita on just kuunnellu tai sitten kuunnellu tosi paljon.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

tuutikki

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #70 : Elokuu 28, 2006, 19:20:12 »
Miulla jos soi joku kappale päässä, se soi sitten koko viikon. Tai sitten puolessa välissä viikkoa rupee joku toinen renkutus soimaan ja siitä syntyy mukava tai vähemmänmukava sekoitus kummastakin biisistä.

Tällä hetkellä soi Karjalaisten laulu ja Banana phone (en muista kenen).
En tiedä miksi Karjalaisten laulu soi päässäni..

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #71 : Elokuu 28, 2006, 19:54:58 »
Päinvastoin kuin ilmeisesti usealla muulla, minulla ei jää päähän soimaan surkeat biisit vaan useimmiten ne ovat laadultaan juuri sitä suosikkimusiikkiani. Päässä soiminen alkaa kuitenkin nopeasti rasittaa sekä minua että varmasti ulkopuolisia sivustakuuntelijoita, sillä minun on vaikea pitää biisi sisälläni, joten alan pakostakin vähintään hyräillä sitä ääneen, ja ennenpitkää hyräilykin vaihtuu nopeasti kovaääniseksi lauluksi. Ärsyttää, kun ei tunnu pääsevän näistä biiseistä eroon, eikä keskittymiskykynikään suinkaan ole tällöin niitä parhaimpia.

Biisit soivat päässäni useimmiten suunnilleen päivän, joskus harvinaislaatuisissa tapauksissa kuitenkin jopa pidempäänkin. Viimeksi mieleni taisi takertua muistaakseni Beyonce feat Jay-Z Deja Vu - kappaleeseen, josta todella pidän ja joka kuuluukin suosikkilistani kärkeen, joten tämä nk. 'päässäsoiminen' ei haitannut juuri yhtään - etenkään, kun minulla oli ko. biisi ämpärillä soittamisvalmiina.^_^

Joskus mieleni tosin takertuu myös erittäin ärsyttäviin lauluihin, joita en toivoisi olevan olemassakaan. Esimerkkinä vaikkapa olen omena, joka jäädessään päähäni soimaan muuttui nopeasti naurettavasta ällöttäväksi.
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

kairi

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #72 : Elokuu 28, 2006, 20:09:39 »
Yleensä minullekkin jää päähänn soimaan kappaleita. Ne ovat useinmiten juuri niitä kappaleita mitä olen vähän aikaa sittten kuunnellut.
Tällä hetkellä päässäni pyörii iki vanha biisi, alice cooperin poison.
Tunneilla on ärsyttävää, jos jokin laulu on pahasti jumittunut mieleen, sillä seurauksena siitä ruumutan yleensä kynillä pulpettia, mikä on toisista todella  ärsyttävää:F
Yleensä kun kuulen kaappaleen kerran päivässä viikon ajan, kyllästyn siihen niin ettei se enää päässäni pyöri. vaikka tosin luulisi, että se vain edesauttaisi laulun jumittumista päähän...no näin täällä päin .

Kairi

Elewyn

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #73 : Syyskuu 13, 2006, 16:40:50 »
Minulla jää aika usein soimaan joku kappale päähän - joko lempibiisit tai sellaiset joita inhoaa. Jossain vaiheessa päässä soi melkein koko ajan se tämän kesän rallatus- valvomon mikä kesä... En pidä biisistä ollenkaan ja on tosi ärsyttävää että huomaamattaan aina välillä alkaa hoilaamaan tai hyräilemään sitä. Sitten lempibiisit jää soimaan joskus päähän. Vaikka epäonnekseni useimmiten ne ärsyttävimmät biisit soi päässä. Ja sitä en kestä jos päähän jää soimaan esimerkiksi joku Tuisku tai muu sellainen jota en kuuntele.
Esimerkkejä mitkä ovat soineet nyt lähiaikoina päässä:
lempibiisejä:
Nickelback - Far Away, Savin Me ja Someday
Sunrise Avenue - Fairytail gone bad
Gazette - Cassis
Entwine - Surrender

EI lempibiisejä:
Valvomo - Mikä kesä
Happoradio - Tavikset
Boten Anna (en muista sitä esittäjän nimeä)
Rihanna ja Katri Ylander.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #74 : Syyskuu 13, 2006, 17:58:14 »
Rihannan Ufaithful on aivan hirveä, kun se määkinä jää soimaan päässä. Kohtalotovereille voin kertoa, että sain sen tänään karkoitettua soittamalla pään sisällä Leevi and the Leavingsin Muotitietoista. Eihän se mikään taidepaukku ole, mutta siitä tulee hyvälle tuulelle koko ajan kasvavan ärtymyksen sijaan.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.