Kirjoittaja Aihe: Salatut elämät  (Luettu 57361 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Salatut elämät
« Vastaus #100 : Lokakuu 11, 2007, 19:43:07 »
Minä jäin nyt tänä syksynä uudestaan koukkuun Salattuihin elämiin. Siitä on jokunen vuosi kun viimeksi katsoin Salkkareita aktiivisesti, mutta olen kuitenkin aina ollut suunileen tietoinen mitä Salkkareissa tapahtuu. Jotenkin sarjan tapahtumat on nykyään niin omituisia, että sarjaa ei voi olla katsomatta. Ennen tapahtumat olivat jotenkin maanläheisempiä, mutta tämä Aaro ja Eero sotku veti sarjan todelliseen saippua tasoon, joka sai minut seuraamaan sarjaa taas. Minusta oli jotenkin tyhmää, että Oona ja Niko kasvoivat nopeasti kesän aikana vaikkakin näin teini-ikäinen Oona pystyi estämään Aaron sotkut (meinasin kirjoittaa Eero joten minäkin olen jo sekaisin näissä hahmoissa).

Nykyisistä pareista ehkä Ossi ja Elina ovat suosikkejani muista en sillei hirveästi välitä. Olen suhteellisen varma, että Jenni ja Ami palaa vielä yhteen kuten jotkut nuista kasvaneista nuorista. Olin aluksi ihan varma, että ne olisivat Niko ja Oona, mutta nyt olen vähän sillä kannalla, että se voisi olla Niko ja Sofia. Nykyisistä juonikuvioista minua kiinostaa Julian vanhemmat ja Aaron murhaaja. Kavereiden kanssa puhuimme, että Paula voisi olla murhaaja, mutta Paula vaikuttaa jotenkin hirvittävän tyyneltä, mutta miksi ei. Itse olen varma, että se ei ole Laura taikka Eero.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Nossi

• Mansikoita marraskuussa
  • Vuotislainen
« Vastaus #101 : Lokakuu 13, 2007, 14:55:43 »
Minä taas olen suuhteellisen varma, että kuollut henkilö onkin oikeasti Eero jonka Aaro murhasi... Eli Aaro siis on edelleen elossa... Ja sen takia hänen sormenjälkiään ja muita todisteita löytyikin hotelli huoneesta... :) En oikein usko että Aarosta noin helposti pääsi eroon...
"Minulla on teille kirje"
"Sehän on ikävää. Minulla ei ole aikaa ottaa sitä vastaan, lasken kilpaa mäkeä" (Muumipappa ja Postiljooni jakso 87)

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #102 : Lokakuu 15, 2007, 21:29:37 »
Minä taas olen suuhteellisen varma, että kuollut henkilö onkin oikeasti Eero jonka Aaro murhasi... Eli Aaro siis on edelleen elossa... Ja sen takia hänen sormenjälkiään ja muita todisteita löytyikin hotelli huoneesta... :) En oikein usko että Aarosta noin helposti pääsi eroon...

Ei voinut olla Eero, siis se joka kuoli. Eerohan tuli just ennen sitä tapahtumaa Oonan ja Jennin kanssa sinne. Ei se olis mitenkään voinu ehtii vaihtaa Aaron kanssa vaatteita. Ja miks Eero olis uhkaillu aseella. Eli kyl se oli Aaro joka kuoli, mut se et kuka sen tappo, vai tappoko kukaan, niin se on eri juttu
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Tuomas R

• Ankeuttaja
« Vastaus #103 : Joulukuu 30, 2007, 18:39:04 »
Olen katsonut sarjaa varmaan jostain vuodesta 2002 lähtien. Ensimmäinen suurin muistikuva oli, kun Hanna kuoli:(
Tykkäsin Hannasta tosi paljon salkkari hahmona, koska hän oli niin mukava... Ainakin joskus

Poissa chabi

• Tirlittan
  • Vuotislainen
« Vastaus #104 : Tammikuu 01, 2008, 11:16:27 »
Minä olen kanssa seurannut ihan alusta asti, aivan ihana aivotvapaalle-ohjelma! Kurjaa kun se nyt jäi lomalle, mutta ehkä sitä sitten jaksaa taas katsoa suuremmalla innolla, kun taas alkaa.

Minusta niiden teinien touhu on aikaa kamalaa katsottavaa, tietty se on varmaan kärjistettyä ja vähän väritettyä, mutta aina välillä hiipii mieleen, että tuollaista varmasti sattuu oikeastikin. Tyhmä sarja, se saa ajattelemaan. (Kuka on nyt vähän ristiriitainen...?)

Tuomas R

• Ankeuttaja
« Vastaus #105 : Helmikuu 02, 2008, 18:15:03 »
Nyt on jännää, miten Sepon käy vaali taistossa. Epäilen, että kaatuu koko projekti, mutta toivon, että Seppo pääsee eduskuntaan ja ne antais kuvata salkkareita siellä. Se tuskin kuitenkaan käy.

Crab

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Helmikuu 09, 2008, 23:11:49 »
Salkkarit on kevään aikaan aina jänneimmillään. Jos nyt ei oteta huomioon tuota Aaron kuolemaa syksyllä, niin kyllä keväällä on aina ollut enemmän jännitystä ohjelmassa. Itseäni kiinnostaa eniten miten käy Lauralle, joka yhä miettii Aaroa. Entäs Jarkon rahasotkut tai Rafaelin mystinen koira ja talo.

Poissa Kaura

• Molskahdus
  • Vuotislainen
  • TYM
« Vastaus #107 : Helmikuu 11, 2008, 18:39:01 »
Juu. Minäkin katson salkkareita.
Kiinnostus vähän lopahti viime vuonna, mutta onneksi syksyllä alkoi taas tulla järkevämpiä jaksoja.
Lempityyppini on ehkä... ehkä... Oona. Sellainen mukava persoonallinen tyyppi. :)

Salkkarit on oikeastaan aika huono ohjelma, mutta kyllä sitä silti jaksaa seurata vaikka välillä jäisikin muutamia jaksoja väliin.
We watch the shows, we watch the stars
On videos for hours and hours...

Cofié

• Ankeuttaja
« Vastaus #108 : Helmikuu 19, 2008, 21:15:43 »
Mitä mieltä olette tästä Sofian pontikan juonnista ja sokeutumisesta? En tiedä onko se ikuista, mutta kaipa nyt vähän aikaa ainakin. Ja tänään jakson lopuilla se halasi Roomeota - voisko Sofia ihastua siihen tai jotain?
Oonan näyttelijä on ookoo mielestäni, Niko muistuttaa kyllä sitä pikkunikoa, mutta en tajua mikä Sofian näyttelijässä mättää.. Ei vaan osaa näytellä tai ei muistuta sitä edellistä "pientä viatonta" Sofiaa.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Poissa Fellad

• Linsessa
  • Vuotislainen
« Vastaus #109 : Helmikuu 20, 2008, 16:20:02 »
Sofia on niin typerä!!! Hän vaan menee Oonan avaimilla Taalasmaille juomaan Sepon kesken eräistä pontikkaa. Todella "fiksua"! Se on Sofian oma vika, että joutui sairaalaan, mutta kyllähän häntä käy sääliksi kun hän ei näe mitään. :/
On hyvin mahdollista, että Sofia on ihastunut Romeoon.

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #110 : Maaliskuu 02, 2008, 19:16:37 »
Joo, no salkkarit on tuollainen,... rutiinisarja tätä näkyään. Sitä katsoo enimmäkseen koska on tottunut siihen.

Salkkareita olen seurannut alusta asti, lisäksi uusintoina katsoin nuo vanhatjaksot uusiksi (olin suhteellisen pieni kun salkkarit alkoi, joten en muista niistä paljoakaan) joku kesä. Ja nämähän ovat luonnollisesti parhaita salkkarijaksoja, kaikki missä oli vielä Miia ja Saku ja Kalle ja Silja ja nämä. Sakun ja Miian tarina oli sitten surullinen, mutta aika ihana :)

Nykyään, noh... Romeosta tykkään paljon. Mielestäni hän on aika hyvä näyttelijä ja jotenkin suloinen ^^ Lisäksi Karin ja Nooran suhde on ihan mielenkiintoinen ja tykkään Noorasta myös näytteliänä. Tosin, minua ärsyttää hänen meikkinsä :D aina samat meikit joka jaksossa...
Uudet teininäyttelijät taas... no Oona taitaa olla ainoa, mistä ihan oikeasti jopa pidän. Paikka paikoin hänenkin näyttelijän aidot ovat aika alhaiset, mutta silti parhaimmat näistä nuorista. Niko ja Joonatan ja Sofia ovat kaikki aikas huonoja näyttelijöitä. En pidä oikeastaan heistä kenestäkään. Lisäksi Juliassa on näytteliänä jotain, mikä saa minut ärsyyntymään.

Mielestäni jotenkin ihan vanhimmat näytteliät on melkeinpä pilattu näissä uusissa jaksoissa. Ismosta on tehty TÄYSIN omituinen joka on aina vihainen ja sairaanloisen mustasukkainen Tanjastaan. Lisäksi Laura on seonnut päästään. Ismo on ainoa, ketä on pysynyt järjissään :D ja noh, Jennistä en ole enää aikoihin pitänyt.

Sillä että Aleksi tuli takaisin, saatii varmaan lisää ihmisiä katsomaan sarjaa... mutta eipä tuo mielestäni mitenkään kovin merkittävä juttu ollut. Lisäksi hänen roolinsa näyttää olevan aika vaisu.

Koko tämä Aaro/Eero juttu ärsytti minua siitä lähtien kuin koko Aaro sarjaan astui. Se ei ollut minusta missään vaiheessa jännittävä tai hyvä juonenkäänne, ainoastaan ärsyttävä.

Kokonaisuudessaan sarja on junnannut paikallaan jo kauan ja jokainen juonenkäänne on tavallaan jo kerran nähty. Ihmisiä poistuu ja tulee sarjaan tasaiseen tahtiin, niin että aina kun juuri ja juuri on tottunut tai alkanut jostain pitämään, niin se lähtee (kuolee tai lähtee). Lisäksi sellaiset pikkujutut, kuin oman lapsen kuolema on mielestäni Salkkareissa kovin epärealistista. Tanjan ja Paulan lapset ovat kuolleet ja he surivat ehkä pari päivää ja tämänn jälkeen ovat kuin eivät muitaisikaan että heillä joskus lapsia on ollutkaan. Ismo näytteli aikoinaan hyvin Miian kuollessa.

Koko sarjassa siis lempihahmoni (jo lähteneistä ja nykyisistä) : Miia, Saku, Kalle, Jenni, Aki, Annika, Romeo, Noora, Kari, Seppo, Oona, Kentsu, Aamu (joskus, enimmäkseen ärsyttävä hahmo oli :D), Elina

Ja sitten nämä minua ärsyttävät hahmot: Niko, Sofia(teininä), Joonatan, Silja, Ismo, Tanja, Jaana, Teemu, Daniel, Riku,.. muita en nyt tähän hätään keksi...

Cofié

• Ankeuttaja
« Vastaus #111 : Maaliskuu 02, 2008, 20:21:22 »
Minunkin täytyy tunnustautua katsojaksi, joka katsoo sarjaa tavan vuoksi ja että pystyy puhumaan muiden kanssa tapahtuneista.

Aaron kuoleman jälkeen Paula ja Laura kuvio on mennyt ihan överiksi. Ensiksi Paula (joka on juuri pääsemässä yli Annika-hourailuistaan) huolestuu ja melkein ilmoittaa itsensä poliisille ja kun Paula tulee järkiinsä Lauran(kin) avustuksella, menee Laura sekaisin ja vangitsee Eeron. Siitä (Laurasta) tuli vaan yhdessä jaksossa raivohullu.

Minua ärsyttää kyllä Nikon nerous, Yliopisto tunneilla vaan seuraa ja osaa selittää kvanttiavaruudesta ja polynomeista niin epäuskottavasti. Jotenkin ei pysty ajattelemaan, että yhtäkkiä voisi paljastua tuollainen nerous, mutta totta kai sarjaan pitää saada jotain erikoista ja käänteitä.

Hassua kuvitella, että Salkkarit loppuu (2010), mutta toisaalta on varmaan kamalan vaikea enää keksiä mitään uutta juttua, kun nytkin jo vanhoja kaivellaan ja esitellään uusina. Ja sarjasta lähtemis keinojahan on nähty vain kuolema ja pois muutto. No, empä kyllä keksi itsekään mitä muita keinoja voisi olla kuin ne.

Minun suosikkini sarjassa ovat: Annika, Roomeo, Seppo, Ulla, Elina, Kentsu sekä Miia ja Saku.

jaina

• Ankeuttaja
« Vastaus #112 : Maaliskuu 02, 2008, 21:18:11 »
Juu-u, hyvä sarja on. Ennen en niinkään pitänyt, mutta nyt olen taas ruvennut tyksimään. Harmi vain, miten kävi Lauralle. Hän oli yksi lempihahmoistani. Mitenköhän Oonankin käy... ?

Minun mielestä on ihan huippua, kun Aleksi is back again. Minä todellakin pidän siitä hahmosta!

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #113 : Maaliskuu 25, 2008, 21:52:00 »
Mulla on salkkareille sellasia on/off kausia, off-kausillakin tiedän aina kyllä suurinpiirtein missä mennään, mutta sillon vaan katon ehkä kerran tai pari kertaa viikossa. Nyt mulla on menossa on-kausi, koska pyrin kattomaan jokaisen jakson ja katon sitte vkoloppuisin, jos viikolla on jääny kattomatta. Eihän salkkarit mikään superhyvä sarja ole, mutta joskus siinä on mielenkiintoisia henkilöitä ja joskus siinä taas tuntuu ettei ole mitään järkeä.
Tässä viime aikoina on tullut tosi paljon uusia näyttelijöitä mukaan. Ensin vierastin Isabellaa, koska hänen näyttelijänsä puhui jotenkin oudosti. Parhaiten jäi mieleen "Mutta mä rrrakastan sua, Jarkko." Tuo RRR- korotus ol jotenkin vieras minun korvilleni :) mutta nyt olen jo suurinpiirtein tottunu. Tässä on puhuttu monissa paikoissa, mistä Noora tietää Helenan etukäteen(vaikka Helena toisin väittää) ja mitä Helenalla on Nooraa vastaan(rikkoi varmasti tahallaan sen kameran). :)
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Fellad

• Linsessa
  • Vuotislainen
« Vastaus #114 : Maaliskuu 26, 2008, 17:23:44 »
Tässä on puhuttu monissa paikoissa, mistä Noora tietää Helenan etukäteen(vaikka Helena toisin väittää) ja mitä Helenalla on Nooraa vastaan(rikkoi varmasti tahallaan sen kameran). :)
Minulla on tästä ihan oma teoria. Helenahan sanoi Sepolle, että hänellä on kaksi poikaa jotka molemmat asuvat maailmalla. Noorahan Lontoossa seurusteli jonkun pojan kanssa, ja mitä jos Helena on sen miekkosen äiti. Mmm... Ei tietoa, mutta itse olen tuota mieltä.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #115 : Maaliskuu 26, 2008, 22:34:37 »
Ei hitto, missasin tänään lopun Salkkareista. Tahtoisiko joku valaista mitä siinä tapahtui? Kyllä, olen addiktoitunut. :)

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #116 : Maaliskuu 28, 2008, 22:22:14 »
Joo tuota Stuba teoriaa on ollu muuallaki :) se alkaa kuulostaa jo ihan järkevältä. Itse missasin tämän jakson, jossa Stuba joutui vankilaan, mutta kyllä voisi olla niin. Eihän rahojen välttämättä tarvitse olla varastettuja, koska ostihan Helena Rafaelillekkin kalliin kellon, eli hänellä voi olla rahaa, mutta mutta... kiinnostavaa :D
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #117 : Maaliskuu 29, 2008, 10:07:30 »
Katson Salkkareita, vaikka sarja onkin surkea monella tapaa. Se on kuitenkin pitänyt minua otteessaan yli kahdeksan vuotta, joten pakko nähdä miten Pihlajakadun sisäsiittoisen väen käy. >_< Lempihahmoa minulla ei oikeastaan ole, jos joskus on ollut niin Riku Jääskeläinen ja Ulla Taalasmaa olivat aika kovia sanoja. Jaksan yhä odotella milloin vanhat hyvät hahmot tekevät comebackin (Aki, Saku, Silja, Miia haudan takaa...)
Tuo Stuba-teoria oli aika mielenkiintoinen, voisi olla jopa mahdollinen. Toivottavasti Salkkit eivät tee Päivien viemiä ja tuo kuolleita ihmisiä takaisin.

Tai jospa Eero onkin Aaro...
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Nibs

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
« Vastaus #118 : Huhtikuu 01, 2008, 20:35:07 »
Salkkarit on mulle hetkiviihdettä ja yleensä unohdan ne ihan totaalisesti viiden minuutin sisään niiden loppumisesta, ja myöhemmin en kysyttäessä välttämättä muista edes mihin edellinen jakso päättyi.

Usein oikein odotan niiden alkua ja harmistun, jos joku typerä urheiluohjelma syrjäyttää ne, mutta usein on myös kausia kun en muista katsoa niitä ollenkaan, kun on aina parempaakin tekemistä. Ja hyvin usein yleensäkään en edes kirjaimellisesti katso, vaan kuuntelen samalla kun teen jotain muuta tässä koneella.

Nyt kyllä tänään katsoin ihan nojatuolista käsin ja taidan katsoa jatkossakin, koska paljon puhuttu Miro tuotiin kuvaan. Sen ilmeet on pakko nähdä etenkin sitten, jos hahmon sielunelämän syvyyksiin jossain vaiheessa paneudutaan, mutta jo näin ensivaikutelma viihdyttää mua suuresti. Loistava näyttelijä valittu (mikä on harvinaista Salkkareissa). Ainakin mun mielestä oikein luonteva nuorimies roolissaan.
Eikä muuten yllättänyt, että se on tuollainen ylimielinen pilalle hemmoteltu kakara, joka katsoo kaikkia ympärillään olevia kuin ne olisivat paskaa sen nenän alla - jopa omia vanhempiaan. Jotenkin siitä Isabellasta sai heti alkuun semmosen kuvan että sen jälkikasvu olisi juuri tuollaista.

Täytyy sanoa, että Salkkarit alkoi mennä jo turhan pitkälti turhan suurdramaattiseksi kuvioiltaan. Siis kausittainhan siinä on isompia juttuja ja pienempiä ja silleen mut tää alkoi jo kyllästyttää tää Aaro-Eero-Laura-homma esim.
Miro ja sen letkautukset tuo piristävää vaihtelua. =D

Amin levitointi ei kun siis mitä se nyt olikaan homma tuntuu muuten tosi väkisin mukaan tungetulta, täysin irralliselta ja typerältä jutulta, jotta sekin hahmo nyt vaan saatais pidettyä mukana.
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
« Vastaus #119 : Huhtikuu 02, 2008, 20:08:04 »
Mustakin tuntuu, et Helena on Stuban äiti.

Poissa Fellad

• Linsessa
  • Vuotislainen
« Vastaus #120 : Huhtikuu 02, 2008, 21:54:14 »
Olen samaa mieltä. Sehän selvisi tämän päiväisessä jaksossa, kun Helena sanoi, että Kari ja Roomea saavat vielä maksaa.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
« Vastaus #121 : Huhtikuu 04, 2008, 10:15:51 »
Olen samaa mieltä. Sehän selvisi tämän päiväisessä jaksossa, kun Helena sanoi, että Kari ja Roomea saavat vielä maksaa.

niin mäkin luulen. Meil on muuten saman rotunen koira ku sil Helenal on. Tai itseasias meil on niitä kaksi. Se rotu on muutne Bichon havanais.

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #122 : Huhtikuu 05, 2008, 16:45:06 »
Salkkarit. Joskus muinoin katsoin tätä vakituisesti, mutta jo vuosia sitten hylkäsin tavan. Muistan vielä, kuinka joskus päivystin joka arkipäivä telkkarin ääressä vähän ennen puoli kahdeksaa ja odotin sarjaa alkavaksi... Nykyään saatan katsoa jakson silloin tällöin ja huomata, miten uusia näyttelijöitä on tullut parikymmentä lisää ja vanhoja lähtenyt parikymmentä pois. Ungh. Minä kaipaan vieläkin Miiaa, Akia, Markusta, Hannaa yms.

Enää Salkkareissa ei jaksa mikään kiinnostaa. Seurasin sarjaa aina välillä siihen aikaan, kun Aaro saapui. Silloin tämä juttu oli vielä ihan järkevä, mutta nykyään... Siis hetkinen. Aaro on kuollut, sen korvasi Eero, Laura sekosi ja karkasi? Koulussa saa kuulla aina viimeisimpiä Sepon tempauksia, kun kaikki ovat koukussa siihen.

Niiden nuorien näyttelijät ovat muuten yllättävän hyviä, mitä nyt olen nähnyt. Tai no se Sofian näyttelijä ei ole kovinkaan hyvä, mutta Oonasta pidän. Ihana pukeutumistyyli ja luonne. Onneksi siellä on vielä jotain vanhoja, kuten Ismo, Seppo (joka ei ole mitään ilman Ullaa), Maarit (eikös sekin häipynyt ja tuli sitten takaisin?), Jenni ja Laura.

Pähkinänkuoressa: Joskus tämä sarja oli hyvä, mutta ei ole enää. Juonikuviot lähentelee vähän liikaa jo "Kauniit ja Rohkeat-tyyliä".
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #123 : Huhtikuu 06, 2008, 15:53:18 »
Salkkareita tuli katsottua joskus ammoisina ala-asteaikoina, jolloin se oli muotia ala-astelaisten keskuudessa. Kyllä, se oli muotia, ja kaverinikin katsoivat sitä. Minäkin katsoin. Mielenkiintoista. En ole pitkään aikaan kytännyt tuota sarjaa vakituisesti, tosin on joskus tullut ohimennen vilkaistua, kun tässä huushollissa nyt kuitenkin on sarjaa seuraavia ihmisiä jäljellä. Tosiaan, juonikuviot näyttää nykyään lähinnä Päivien viemää tai Kauniit ja rohkea -tyyppiseltä jenkkipaskalta. Liikaa epärealistisuutta ja näin. Alkaa olla liikaa hahmoja, olleita ja menneitä hahmoja... Minä oikeastaan tykkäsin sarjasta silloin alkuvaiheessa, kun Miia, Saku ja kaikki nämä olivat vielä siinä. Sitten kun hahmot alkoivat uudistumaan ja vaihtumaan, on kiinnostus ohjelmaa kohtaan tasaisesti vähentynyt ja nykyään en enää tykkää siitä ollenkaan.

Kun olin TET:issä ala-asteella, huomasin, että edelleen alakoululaiset kyttää sarjaa. Esikoululaiset - tokaluokkalaiset olivat ainakin sarjaan ihastuneita. Ilmeisesti ala-asteella tämä on edelleen muoti-ilmiö. Mielenkiintoista.

~Moondancer (yliampuja)

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #124 : Toukokuu 27, 2008, 16:14:08 »
Ilmeisesti ala-asteella tämä on edelleen muoti-ilmiö.

Nyt kyllä olet väärässä, sillä vanhat kunnon Salkkarit on "muotia" (mikäli sitä sellaiseksi voisi kutsua) myös meidän lukiossa. Eikä se ole yhtään huono juttu. Aina käydessäni kosmetologilla, keskustelemme kosmetologini (ikää noin 30) uusimmista Salkkarikäänteistä. Mummoni lukeutuu myös innokkaisiin Salkkarifaneihin, joten olen huomannut että fanistossa on paljon eri ikäluokkia, eikä vain niitä ala-asteen lapsukaisia.

Itse seurasin fanaattisesti Salkkareita koko ala-asteaikani, kun se alkoi pyörimään. Saku, Miia, Silja ja Kalle olivat aivan ihania. Ovat kyllä edelleen, ja kaipaan kovin niitä vanhoja Salkkareita, jolloin Nikkisen Akikin oli hottiskamaa ja kaikki oli uutta ja ihmeellistä. Noh, voin myöntää, että nyt parin vuoden inhon ja paussin jälkeen olen taas löytänyt itseni joka arki-ilta kello 19.30 telkun äärestä.

"Kerran Salkkarifani, aina Salkkarifani", joku sanoi kerran. Toki tuo ei aina pidä paikkaansa, mutta itselläni valitettavasti kyllä.