Kirjoittaja Aihe: Hiphop/rap  (Luettu 15362 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Enni

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #75 : Elokuu 11, 2006, 14:35:10 »
Lainaus käyttäjältä: "veiKa"
Harmillista ehkäpä, mutta itteeni ei ole koskaan iskeny suomihiphop. :e

Oletko miten laajasti koittanut kuunnella? Kannattaa heti alkuun unohtaa kaikki Rähinän tunkema kama. Mut joo, eipä tuo suomihoppi todellakaan kaikille toimi.

Pähkinä

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #76 : Elokuu 13, 2006, 16:51:59 »
Oho. Aika paljo porukka kuuntelee ulkomaista.. Minä itte kuulun "suosi suomalaista" osastoon.. Mm. Narcotic, Mariska, Konala Cartelli, Voittajafiilis, Steen Christiensen ja Asa menee. Ja ainoa syy tähän on se, että suomenkielisestä saa niin PALJON helpommin selvää ja esim. Steen1kin keskittyy lyriikoissaan muuhukin kuin egoiluun. Mutta kyllähän sitä ulkomaistakin kuuntelee, mutta se onkin jo sitte biisikohtaista. Tässä kohtaa kuvioihin tuleekin sitten 2pac, eminem, Snoop Dogg jne jne. Snoop Dogg:issa mulla ainakin on se ääni, mikä laittaa tykkäämään. Se vaan on niin jännä. :D

Edit://
^ja Pähkinälle, että kyllä mä ainaki hlökohtasesti tajuun lähes kaiken englanninkielisestä räppäyksestä.

Joo ny ei oo kyse kielitaidollisista asioista vaan ihan siitä, että mulla tuppaa englanninkielinen teksti puuroutumaan korviin.

veiKa

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #77 : Elokuu 13, 2006, 21:00:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Enni"
Harmillista ehkäpä, mutta itteeni ei ole koskaan iskeny suomihiphop. :e

Oletko miten laajasti koittanut kuunnella? Kannattaa heti alkuun unohtaa kaikki Rähinän tunkema kama. Mut joo, eipä tuo suomihoppi todellakaan kaikille toimi.

Juu, oon mä suht laajalti koittanu kuunnella, mut ei oikee oo iskeny.

^ja Pähkinälle, että kyllä mä ainaki hlökohtasesti tajuun lähes kaiken englanninkielisestä räppäyksestä.

Hammeri

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #78 : Elokuu 15, 2006, 21:21:47 »
Itse taas en voi sietää amerikkalaista hiphoppia, kun taas suomalainen menee.

I kill you,
you mother fucking bitch

Sanomaa? Omasta mielestä suomiräppärit (Raimssi, Elastinen mm.) ovat ihan loistavia suurin osa.

veiKa

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #79 : Elokuu 16, 2006, 15:04:44 »
^ aika rankkaa yleistystä väittäisin.

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
  • Tupa: Puuskupuh
Hiphop/rap
« Vastaus #80 : Elokuu 16, 2006, 17:15:53 »
Se riippuu ihan täysin mitä sitä kuuntelee. Itse kuuntelen Eminemiä, ja joissakin herran lyriikoissa on enemmänkin asiaa (varsinkin uusimmissa), mutta taitaa suurin osa vielä olla pelkkää provokaatiota. 50 cent on taas lyriikoiltaan ainakin IMO tylsää.

Mutta kuunnelkaapa esim. 2pacia niin voi mielipide muuttua. Herraahan on juuri kehuttu lyriikoistansa ja jos niihin yhtään tutustuu, huomaa, että sitä asiaa on ja paljon. Älkää tuomitko kaikkea amerikkahiphoppia parin artistin takia. Eihän kukaan väitä esimerkiksi, että Ezkimon lyriikat olisivat hyvä esimerkki suomihiphopin lyriikoista? ja Asa sitten taas on ihan erilaista, niissä on asiaakin.
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

veiKa

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #81 : Elokuu 17, 2006, 17:17:10 »
En välttämättä ihan 2Pacia laittaisi esimerkiksi, kuuntele vaikkapa biisi 'hit 'em up', josta löydät yllättävän suuria samankaltaisuuksia, kuin aikaisemman herran ilmauksessa 'I kill you, you motherfuckin bitch'.
Ei siinä, kyllä Pacilla on ihan asiabiisejäkin, mutta mutta..

//edit:

Method Manin uus on tulta. Ainaski tää netti-retaili, huhu.

Poissa Megera

• Vuotislainen
    • Megeran Blogisivu
Vs: Hiphop/rap
« Vastaus #82 : Tammikuu 21, 2007, 16:34:42 »
Rakastan, rakastan tätä musiikkia<33 Hiphop/rap on todella lähellä sydäntäni. Tyyli vaan iskee muhun ku joku salama.
Kuuntelen eninmäkseen suomalaisia mutta kyllä niitä ulkomaalaisiakin mukaan mahtuu ; ) Varsinkin Snoop Dogg on yksi parhaimmista ja Elastinen... 50centistä sen verran että sen musta jotenkin "kulunutta" joten en sitä niin hieveästi kuuntele.
Like a river flowing to the sea
You'll be miles away, and I will know
I know I can deal with the pain
No reason to cry.

hpfani

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Kesäkuu 15, 2007, 21:22:26 »
mistähän olisi mahdollista saada karl kanin musiikkia?? :p

Ghostface

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Kesäkuu 27, 2007, 23:42:14 »
Täältä tulee hoppari henkeen ja vereen.

Parin ekan sivun perusteella täällä näyttäisi olevan melko paljon aika tietämätöntä porukkaa (ei pahalla, näihin kantaanotettaviin juttuihin vaikuttaa tietenkin mielipiteet, niitä ei saa ottaa henkilökohtaisesti). Jos ette ole Eminemiä enenpää kuulleet, niin kannattaisiko kuunnella lisää! Kaikki Eminemit, diitwelwit ym. fiddyt (tai niinkuin minä kutsun: FiGGy (GG = Good Game)) ovat lähinnä roskaa, voihan niillä olla muutama hyvä kappale (esim. eminemin vanhemmat biisit ovat oikeasti hyviä), mutta siihen se jääkin. FiGGy ja G-Unittikin tekee lähinnä sellasta Money-Women-Party-Cars-paskaa(sori), ettei sitä pidempää jaksa kuunnella. 50cent on mielestäni niin kaukana gangstasta kuin olla voi, vaikka hänellä saattoi olla sellainen nuoruus. Silti kehtaa vieläkin kutsua itseään gangstaksi, ei näin! Sitten 2Paciin, Dr. Drehen ja Snoopyyn, no ne ovat (voisi melkeen sanoa olivat) ihan hyviä räppäreitä, oikeen Death Row Recordsin perustajia. Silti, kuten joku sanoi, 'Pacin useassa biisissä oli suurimmaksi osaksi uhoamista (Hit 'Em Up saattoi olla syy hänen murhaamiseen =/), se on totta. Ehkä silti itse pidän Westcoast räppäreitä vähän parempina kuin Eastcoast, mutta kyllä Eastistakin löytyy helvetin hyviä (joku sanoi että ne on huonoja!), esimerkiksi rap-duo Mobb Deep (jonka toinen räppäri Prodigy on tekemässä uutta albumia; H.N.I.C. 2, ja julkaisi alkuvuodesta albumin Return of the Mac), Nas, Wu-tang Clan (ja sen lukuisat jäsenet :D) ovat lemppareitani East coastista. Huomasi kyllä heti, kun Mobb Deep liittyi G-Unitiin, miten sen taso laski. 50cent ft. Mobb Deep - Outta Control remix = HYI KAMALA! Hyvät ihmiset, älkää kajotko siihen!

Ja sitten tuohon hip hop-rap-jutskaan. KRS-One sanoi kerran: "Rap is somethin' you do, hip hop is somethin' you live" (tai sitten toisessa järjestyksessä), ja minusta tuo pitää paikkansa. Ja niistä hip hopin elementeistä, niitä on kylläkin 5 -.-'' Eli MC, Dj-hommat, Breakdance, Graffitti ja Beatbox. Miten tuon voi unohtaa?

Sitten vielä suosituksia: N.W.A. (Ice Cube, Dr. Dre, Eazy-E, MC Ren, DJ Yella) (todellista west coast gangsta-räppiä!), Ice T, Capone-N-Noreaga (ei niin gangstaa, mut hyvää kumminkin),  Notorius B.I.G., Wu-tang Clan (GZA, RZA, Method Man, Raekwon the Chef, Ghostface Killah, Ol' Dirty Bastard, Masta Killa, Inspectah Deck, U-God), Run-DMC, DMX, The Game, Nas, Westside Connection (Ice Cube, WC, Mack 10), ja Warren G. Siinä nyt muutamia, suosittelen.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2007, 13:45:47 kirjoittanut Ghostface »

Poissa Schizo

• Vuotislainen
« Vastaus #85 : Heinäkuu 15, 2007, 20:52:42 »
Tykkään kuunnella aika paljon old school hiphopia ja siltä saralta omia suosikkeja on Grandmaster Flash, Run-D.M.C., Beastie Boys ja Public Enemy.

Noiden lisäksi suosikkeja on Atmosphere, De La Soul, Jedi Mind Tricks, A Tribe Called Quest, The Roots, Murs, People Under the Stairs, Mos Def, Looptroop.. ja hmm.

Trip-hop varmaankin lasketaan myös tähän kastiin mukaan ja siltä saralta mainitsemisen arvoisia ovat mielestäni etenkin RJD2, UNKLE, MF DOOM ja DJ Shadow.

Suomalaista hiphoppia en hirveästi kuuntele.. Ehdoton ykkönen siltä saralta kuitenkin mielestäni Juhani ja monet Monsp Recordsilla olevat muusikot. Näiden lisäksi tulee silloin tällöin kuunneltua Asaa/Avainta, Leijonamieltä, Palefacea, Mariskaa ja Redramaa, mutta suomalainen hoppi tosiaan jäänyt vähän vähemmälle kuuntelulle.

Ehdoton suosikkini näistä kaikista on kuitenkin tuo Atmosphere, joka iskee muhun kyllä tosi paljon ihan täysiä. :) You Can't Imagine How Much Fun We're Having on tosi hyvä albumi kaikenkaikkiaan, Slugin lyriikatkin kun tuntuu välillä liippavan niin läheltä omia ajatuksia.

Kaupallisesta rapista en tykkää ja kaikki $BlinG BlinG$-meno on aina ollut mun mielestä aika kertakaikkisen naurettavaa leveilyä. En ymmärrä esimerkiksi 50 Centin suosiota, kun maailmasta löytyy mun mielestä niin monia muita artisteja jotka tekee sitä musiikkia vielä paremmin ja niillä on yleensäkin koko homma paremmin handussa kuin Fiftyllä. Ei tunnu että se tekisi sitä musiikkia ihan täysin sydämestään, vaikka mistäpä sen voisin tietää.. Mutta joitain muita artisteja kuunnellessa tulee sellainen tunne, että sillä musiikilla on enemmän merkitystä itse artistille ja siinä tuntuu olevan jotain ideaa, ei sitä samaa tunnetta tule kuunnellessa 50 Centiä yms. Toisaalta eipä räppi ihan täysin mun heiniä ole, vaikka sitä silloin tällöin kuuntelenkin, mutta rap kuitenkin edustaa mun levyhyllyssä vielä sitä vähemmistöä.
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I'm out of control and at times hard to handle.
But if you can't handle me at my worst then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Azaw X

• Ankeuttaja
« Vastaus #86 : Heinäkuu 15, 2007, 23:56:20 »
2Pac (ja Outlawz), G-Unit (50 Cent, Lloyd Banks, Young Buck, Tony Yayo, Spider Loc, Hot Rod, Freeway, Mash Out Posse, Mobb Deep, Nyce, 40 Glocc, Mazaradi Fox ja ääh......:D ), Busta Rhymes, Cypress Hill, Ca$his, D12 (ahh Proof RIP<3, Eminem, Kuniva, Bizarre haha :D, Swifty McVay ja Kon Artis), DMX, Dr.Dre, Fabolous, Grits, Jay-Z, Joe Beast, Ludacris (ja DTP), Wu-tang Clan (GZA, RZA, Method Man, Raekwon the Chef, Ghostface Killah, Ol' Dirty Bastard, Masta Killa, Inspectah Deck, U-God), Nappy Roots, Nas, Obie Trice, Papoose, Rakim, Snoop Dogg (ja Tha Dogg Pound), Stat Quo, Styles P, Xzibit......

Kyllä näitä lisää löytyis varmaan loputtomasti mutta antaa nyt olla yhelle kerralle ja näitä kaikkia mä voisin ylistää loputtomasti omien vahvuuksiensa puolesta mutta Xzibitistä on aivan pakko sanoa sen verran se on tosi mies hänelle multa kyllä löytyy kunnioitusta loputtomiin ja suosittelen häntä kaikille aivan uskomattoman hienoja biisejä ahh<3

teisha

• Ankeuttaja
« Vastaus #87 : Lokakuu 12, 2007, 14:26:17 »
Voi p..... Tässä nyt ei voi kommentoida kaikkien hyviin ja huonoihin kommentteihin vaikka tekis mieli :D

Mutta Hip Hop-musiikista ei opi pitämään muullatavalla kuin kuuntelemalla ja kuuntelemmalla tai kasvamalla sen parissa! se on totta, ei se eka kerral uppoo!

Ja niinku joku myös sano et hip-hop ei ole musiikki vaan elämäntapa, (oikeammin kulttuuri), kaikkine viisine elementteineen, on ihan oikeassa, mutta kyllä sitä voi puhua hip hop-musiikista tai tanssista, mutta jos kysytään mitä hip hop on, ei voida sanoa että Tanssi/musiikki-laji. Ääh.. ittenkin aina puhun vain hiphopista kun ei jaksa nipottaa, että anna anteeksi.
Ihan totta jos puhutaan, erotan kyllä hyvän kaman huonosta, jos noi voi oikeesti sanoo, kaikki ei haluu tehä puhasta kamaa, mutta en ole jaksanut perehtyä kaikkiin artisteihin. Yritän keskittyä tanssimiseen että voisin joskus sanoa oikeasti että olen hyvä. Olisi kiva joskus tutustua henk. koht. kunnon hoppari piireihin ;D

"Rap is somethin' you do, hip hop is somethin' you live" tuo lainaus tuolta ylhäältä kertoo myös paljon. (tankkaan itteni täyteen tietoo!! O_o)

Don't forget Nas!!! <3<3<333 that's real shit! sillä on sanomaa, kunnon sanomaa hip hopista.

Kommando

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Lokakuu 16, 2007, 17:32:35 »
Yo. Pidän. Taisin olla kasvamassa lapsesta esiteiniksi, kun veljelläni oli Eminem-buumi. Siinä sitten opin kuuntelemaan, semmoisena taustamusiikkina, josta tuli osa päiviä. Vaikkakaan silloin pienenä en tykännyt siitä ns. synkästä sävystä, joka useissa biiseissä oli. Ala-asteella fanitin Eminemiä ihan täpöllä, perin veljeni julisteet ja keräsin lehtijuttuja ja vaikka mitä. :D

Sittemmin intoilu jäi, mutta vähän aikaa sitten löysin uudestaan vanhan rakkauteni räppiä kohtaan. Kovin monipuolisesti en sitä kuuntele enkä väitä tuntevani hiphop-maailmaa mitenkään erityisesti, mutta sillä ei ole minulle juuri merkitystä; tärkeintä on, että tunnen oloni hyväksi isoissa joujouvaatteissa ja silloin, kun hoppibiitti soi taustalla.
En juuri pysty levyjä ostelemaan, kun ei tuota ylimääräistä rahaa kauheammin ole, muuten varmasti kartuttaisin hiphopvarastoani. Tällä hetkellä siellä on muutama random suomihoppi ja sitten kaikki Eminemit. :) Eniten tykkään varmaan Slim Shady ja Marshall Mathers -levyistä, juuri niistä, jotka soivat vuosia sitten veljeni stereoissa.

Minua vähän ärsyttää, että sen jälkeen, kun hiphop oli joku ihme villitys Pikku G:n myötä, koko tyylilaji on heitetty romukoppaan. Jos joku kulkee lökäreissä julkisesti, sitä tuijotetaan kuin spitaalista.
Itse pukeudun toisinaan hoppityylisesti, ehkä kerran viikkoon; silloin, kun muuten niin värikäs tyylini kyllästyttää. Rakastan hautautua silloin tällöin isoihin huppareihin ja pitää alhaalla roikkuvia löysiä housuja. Siihen on nähtävästi totuttu, sillä luokkakaverini totesi kerran ohimennen "taas se on McGängstä". :DD
Niinsiisjoo. Meinasi jo mennä aivan offiksi.
Tiedän kotipaikkakunnallani ihmisiä, joilla on hoppi sydämessä, mutta he eivät uskalla näyttää sitä ulospäin. Itse asiassa eräs tuntemani poika tekee aivan ihania räppibiisejä Mikseriin, mutta sitä ei juuri ulospäin näe. Se on sääli, sillä minusta ihmisen kuuluisi olla rohkeasti oma itsensä, oli se 'itse' sitten mitä tahansa.

Toisaalta häiritsee myös se, jos hiphoppiin suhtaudutaan liian vakavasti.

Koostettuna: pidän hiphopista ja kaikesta siihen liittyvästä (...hopparipojat, lääh!...), mutta elämän tärkeimpiä asioita se ei ole. Musiikkimakuni on hyvin laaja, räppi on osa sitä.

pölypunkki

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Maaliskuu 21, 2008, 18:25:32 »
Kylläkyllä, kuuntelen kaikkien muiden musiikkityylien lisäksi myöskin räppiä ja hiphoppia:)

Parhaimmistona voisin mainita vaikkapa Cypress Hillin, Snoop Doggin ja Jadakissin .
Ei ole mitään että koko tuotantoa kuuntelisin tai sellaista, jokaiselta on jotain biisejä, toisilta enemmän toisilta vähemmän (ja toisilta levyjä).
Cypress Hill ja Snoop Dogg ovat lähellä sydäntäni, niiden musiikki kelpaa aina. :)
Parhaimpia biisiä heiltä mm. Cypress Hillin How I Could Just Kill A Man ja vaikkapa Born To Get Busy, Snoopilta muunmuassa Drop It Like It's Hot, I wanna Fuck You (feat. Akon) sekä Ups And Downs.

edit-

tässähän unohtu mainita koko suomiräp !
Suomiräp kelpaa kyllä sekin aina:) ipodilta löytyy mm Cheekkiä, Uniikkia, Kapasiteettiyksikköä, RähinäRecordsin tyyppejä...
Ja ASA(/avain) on loistava:)

tutkis

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Huhtikuu 03, 2008, 15:45:16 »
Olin todella pitkään ihan varma, että about kaikki rappi on ihan täyttä kuraa, eihän se ole edes musiikkia ja miten sitä voi edes kukaan kuunnella. Nyt olen jo päässyt tuosta suurin piirtein yli, vaikka edelleenkään ko. genre ei todellakaan kuulu suurimpiin suosikkeihini, vaan suurin osa rappareista, mitä olen kuullut (rajoittuukin sitten aika hyvin sille MTV-osastolle) aiheuttaa jonkinlaista inhotusta.

Löysin tuossa viime vuoden puolella Saul Williamsin ja ah, rakastuin. (Sanokaa nyt joku, että tykkäätte kans Saulista?) Ostin miehen selftitledin, joka on aivan loistava, ja joka on tällä hetkellä kyllä suurin suosikkini hänen albumeistaan vaikka tykkään kyllä Amethyst Rock Starista ja Niggy Tradustistakin kovasti. Saul on ihana. En minä oikein edes tiedä, mikä siinä niin kolahti niistä kaikista ennakkoluuloista huolimatta. Haluaisin kovasti vielä joskus nähdä tämän miehen livenä.

Emmuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #91 : Joulukuu 03, 2008, 18:22:34 »
Aah, rappiä <333 Ihana musa suuntaus ja muutenki. ite tykkään enimmäksee suomalaisista rapin tekijöistä, Kapasiteettiyksikkö,MC Mane,Sana ja Cheek. Kyl eminem ki o iha ok. Onks teil sit rappi vaatteit? Mul on cäppi. Ihanii kyl muutki kamät, mut ei sovi mulle.

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #92 : Joulukuu 10, 2008, 22:43:06 »
Mää kuuntelen ihan satunnaisesti välillä joitain kappaleita. Ulkomaalaiset on aika tylsiä, ku ei niistä tajua yhtää mitää :D Suomalaiset on ihan hyviä, esim Elastinen on hyvä (hyvät sanat) jne... Mää en tykkää yhtään sellasesta räpistä missä sanat on justiin jotain ööö tai että sanat ei oo järkeviä, sellaset hyvät sanat on paljon plussaa räp kappaleelle. Hehhe joku Mc Mane :D Ihan hauskojahan ne biisit on mutta, en nyt sanoista samaa sanois ...
Is this the real life, is this just fantasy ?

Cyria

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Maaliskuu 21, 2009, 18:22:11 »
Pidän rapistä TODELLA paljon.
Lemppareita on vanha kunnon Eminem, ja aivan ykkönen on T.I.
Pidän sellaisesta räpistä, jossa on tunnetta, ja sanat kertoo jostakin. West Coast räppärit on musta parhaita.

Eminemistä pidän sen takia, että sillä on suurin osa kappaleita sellasia oikeita, ja Eminem tietää mistä laulaa. Toinen juttu on se, että Eminem ei esitä. Se myöntää (ainaki laulujen perusteella) että se on tehnyt tyhmiä juttuja, ja se uskaltaa sanoa avoimesti, mistä se tykkää ja mistä ei.

T.I. :n uus levy on ihana. Se kertoo osaksi muutoksesta, jonka se on tehnyt. T.I. :lla on hyvä ääni ja sillä on hyvä rytmi, ja parasta on se, että se on tehnyt sanat itse, eikä niinku jotku popparit, jotka vaan
tilaa muilta sanoituksia.

Hiphop/Rap 4evah!!!

//Huhutar siisti viestin ulkoasua
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 06, 2009, 08:49:19 kirjoittanut Huhutar »

Poissa Ideal

• llleidbäkkk
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #94 : Huhtikuu 05, 2009, 17:30:14 »
Rapin kuuntelu on nyt itellä kallistunu ulkomaalaisesta suomalaiseen. Ennen ei sanat merkannu niinkään paljoa, mutta nyt sanat on tärkein elementti (biitin lisäks) räpissä. Ulkomaalaisista parhaita ovat:

2pac, hyvä ääni ja hyvät sanat biiseissä
Eminem, hyvät biitit biiseissä ja hyvä ääni
Obie Trice, räppää hyvin, Akonin kanssa tehty Snitch kannattaa ainaki kuunnella.

Suomalaista parhaimmistoa:

Jumal x10 Lavis, kuunnelkaa sanat ja biitit
Eino Antiwäkki, kuunnelkaa sanat ja biitit
Huge L
Pyhimys

Ainaki noi neljä edellä mainittua tekee kaikki sanotuksensa ite, ja hyvää settiä onki.

Suosittelen, että ainakin kokeilette ;)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 05, 2009, 20:24:55 kirjoittanut Ideal »
:T

Poissa Musval

• Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaUnicorn19035
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #95 : Kesäkuu 27, 2013, 21:30:25 »
Löytyhän täältä pienen etsimisen jälkeen keskustelu tällekin musiikkityylille, vaikka täällä onkin näköjään aika kuollutta :D

En väitä olevani mikään rapin/hiphopin suurin tuntija, mut rap ja hiphop-kulttuuri, lähinnä tanssin kautta, on tosi lähellä mun sydäntä. Mun rapin kuuntelukin tosin rajoittuu melkeinpä vaan muutamiin artisteihin ja lähinnä mainstreaminpaan matskuun. Suomiräppiäkään en mitenkään hirveästi kuuntele muutamaa artistia lukuunottamatta.

Mulle ehdoton rapin ykkösnimi on ehdottomasti Eminem. Täytyy myöntää, että hänen tuotantonsa ei aluksi kolahtanu muhun sitten ollenkaan. En tykännyt yhtään hänen räppäystyylistään, pidin sitä jotenkii ihan liian aggressiivisena. Nyt kun oon vähän kasvanu niin tän herrankin musiikki on iskenyt muhun ihan uudella tavalla. Joidenkin biisien sanoitukset on kyllä ihan upeutta ja kappaleet koskettaa mua jotenkii ihan eri tavalla kun useiden muiden räppäreiden, oon esimerkiksi huomannu useammankin Eminemin biisin saavan mut itkemään.

En oo koskaan saanut aikaseksi tutustua old school hiphoppiin mitenkään syvemmin, mut Wu-Tang Clanin matsku on kyllä loistavaa. Muita artisteja joista tykkään on OFWGKTA-kolleektiivin räppärit, Tyler The Creator etunenässä, Kanye West ja vasta muutaman vuoden sisällä valtaväestön tietoisuuteen noussut J. Cole. Naisräppäreiden puolelta tykkään Missy Elliotista ja Azealia Banksista.

Suomiräppiä en oo tosiaan paljoa kuunnellut radiossa soitettavien biisien lisäksi, mut mun ehdoton suosikki on Timo Pieni Huijaus. Yleisest ottaen en voi sietää Rähinän artisteja, mut TPH:n biisit on aivan loistavia ja hänen lyriikoissaan on jopa asiaakin. Myös Ruger Hauerin matsku iskee muhun ja kovaa, ihan loistavaa musiikkia. Pyhimyksen musa toimii myös yksinkin ja tietty myös Asa iskee toisinaan.
"Dancing is like dreaming with your feet." -Constanze

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #96 : Helmikuu 05, 2015, 15:27:51 »
Siskon takia jouduin kuunteleen paljonkin yhteen aikaan. Eminemiä joskus kuuntelin myös. Yhteen aikaan kuuntelin ihan innolla ranskalaista hip hop-musiikkia nimeltä Fonky Family. Suosittelen. Suosittelen Fort Minoria. Tyylilaji: jonkinlainen alternative hip hop. Hyviä biisejä! Kaupallinen rap-musiikki ei iske, esim. joku Jay-Z ihan karmea. 
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 01, 2015, 12:34:08 kirjoittanut Ana »
Don't blink. Blink and you're dead.