Kirjoittaja Aihe: Hiphop/rap  (Luettu 15401 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Vakio

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #50 : Huhtikuu 14, 2005, 21:48:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Cinnamon"
Sitäpaitsi Aira ei käsittääkseni ole vielä lähellekään 90 v.

78.

Jotta viestille tulisi jotain "sisältöä", kehutaanpa Asan uutuslevyä Leijonaa metsästän. Ganjafilosofiaa, ajatusvirtaa, rujoja taustoja ja ilmeisesti jonkinlaista sanomaakin. Ei feateja. Sanoitukset kansivihossa ja esteettisesti tyydyttävä pahvikansi.

Lainaus käyttäjältä: "Asa - Mitiih"

myönnetään pois, tääl masentaa vuodenalut
alotan tyhjält lattialta, menköön huonekalut
levyt, savut, no sitä vielä kadut
pitäkää noi väritetyt viikonloppusadut

(Quotea valitessa totesin, että nuo toimivat kuultuina paljon paremmin kuin luettuina.)

Mitä muuta voi toivoa? Funkiestista 15 euroa, huonommista kaupoista enemmän.

JokaMaunRae

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #51 : Toukokuu 05, 2005, 09:26:17 »
Hmm, onpas tuosta mun edellisesti viestistäkin kulunut aikaa ^^
No, jos nyt saan sanoa, niin mä en niin kauheesti tykkää suomalaisesta rapista. En mä oikeen tiedä miksi, yrittääkö ne sitten matkia niin kauheesti amerikkalaisia tai jotain? Nääh, en mä tiedä. Joka tapauksessa, mä tykkään kuunnella rappia enemmän sen alkukielellä eli englannilla.

Noh, tällä hetkellä iskee lähinnä 2pac, 50 Cent, Avain, Black Eyed Peas, Cypress Hill, D12, Dr. Dre, Eminem, Ja Rule, Jedi Mind Tricks, Jurassic 5, Jay Z, Kapasiteettiyksikkö, Konala Cartelli, Kool Keith, LL Cool J, Nelly, Outkast, Sean Paul ja Snoop Dogg. Tosin Sean Paulhan ei taida aivan puhdasta rappia olla, niin kuin joku tuolla jo mainitsikin.

Mitäs mieltä muuten ootte Eminemin uusimmasta Encore-levystä? Noh, mun mielestä se oli aivan loistava niin kuin aikaisemmatkin, mutta.. ehkä mä kuitenkin tykkään enemmän Eminemin vanhemmasta tuotannosta. Ei Encore silti mikään pettymys ollu, ei todellakaan ^^
Ootteko kuulleet Eminemin Criminal-biisiä? Se on aivan loistava! Mun tämänhetkinen hehkutusbiisi x)
Kaikki vaan toimii siinä biisissä, aivan mahtava.

Mua ärsyttää yksi asia, se että mun isä vihaa rappia. Noh, onhan se ihan totta, että kaikesta ei voi tykätä eikä kaikki voi tykätä rapista. Ei isän edes tartte tykätä rapista ;)
Se vaan, että kun se itse kuuntelee metallimusiikkia (Nightwishiä, Sonata Arcticaa jne.), niin se aina valittaa että se ei tajua sitä miksi mä kuuntelen rappia jne.
Se on tosi ärsyttävää kun se on aina valittamassa, että eihän rappi oo edes musiikkia.
Vaikka mä inhoan metallimusiikkia ja Nightwishiä, niin enhän mäkään mee sille aina valittamaan siitä?
Sori, oli vaan pakko valittaa tänne.
Tuskinpa äitikään rapista tykkää, mutta ei sekään silti valita niinku isä.
Onko teidän vanhemmat samanlaisia? Vai onko mun isä sitten ihan poikkeava xD

Siperia

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #52 : Elokuu 10, 2005, 12:33:04 »
Tässä kuumeisena kirjoittelen(kesällä, jeshh)

Itse kuuntelen kaikkea. Metallicaa, Led Zeppeliiniä ja muita. Kuuntelen myös paljon räppiä.
(pikku mainostus) Pelaaja-lehden boardeilla oli keskustelua että onko räp musiikkia vai ei. (mainostus loppu)

2Pacilla on jotkut biisit erittäin hyviä. Ei mitään kauheeta Gangsta Shittiä.
Esim. Keep You Head Up, Hail Mary, Dear Mama, Brendas Gotta Baby jne...

Toinen lempi räpäyttäjä on Snoop Dogg. Läppä-äijä. Gin 'n Juice ja Sings ovat ihan mahtavia. Snoop on myös hyvä näyttelijä, mitä se Starskyssä ja Hutchissa oli.

The Game ja 50 cent. Tällä hetkellä parhaat räpäyttäjät. Hate It Or Love It on aivan mahtava biisi. Harmi vain että he o riidoissa nykyään.

Eminem on kans aika äijä. Lempi-bisejä on Stan ja Sing for the moment.

unnecessary

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #53 : Elokuu 10, 2005, 18:44:51 »
...mutta kovin yksipuolinen kuva teille jää, jos vain näihin eniten kaupallisiin artisteihin tutustutte. Tämä ei kuitenkaan tarkoittanut, etteikö kaupallinen artisti voisi olla hyvä...

+

Omat mieltymykseni (luettelen vain muutamia all time suosikkejani):
Nas (aina yhtä kova, ei yhtäkään floppia uran aikana), Jay-Z (ja sen kadehdittavan kaunis tyttöystävä), Mobb Deep (Nosturin keikka ei ollut kovinkaan kohauttava, mutta Shook Ones Pt.II saa aina liekkeihin), Gangstarr (legenda), Elastinen ja Iso-H (molemmat parhaimmillaan soolona, Hoon sooloa venaillessa...), Brandon (tästä äijästä tullaan vielä kuulemaan ja paljon!).

= Mitä vit...?

Pakko kysyä nyt, kun asia kerran jäi vaivaamaan, että ovatko nuo artistit joita mainitsit muka "ei-niin-kaupallisia"?

Anteeksi, muuten en saa mielenrauhaa.

zacha

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #54 : Elokuu 10, 2005, 21:46:58 »
Mulla on aika vaihteleva musiikkityyli mutta suosikkini räpissä on (ehdottomasti) Asa (ent. avain). Se tekee tosi hyvää musaa ja sanoitukset on hyviä. Oma suosikkini on 'Ruokaa ei aseita' ja toiseksi paras räppäri on kapasiteettiyksikkö tai finteligens kolmatena on: DJ koosako ja steen-1. Näiden lisäksi on aika paljon sellaisia artisteja joiden nimiä en muista.

Hanya

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #55 : Syyskuu 27, 2005, 18:24:37 »
Mun mielest räppi on surkeeta. Siis siinhän vaa joku puhuu jotain (ei edes laula!) eikä räp biiseis ees oo kunnon musiikkii... No onhan toikin tapa rikastuu, mut en vaa tajuu miten tollasest voi rikastuu!

Enskuli

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #56 : Syyskuu 28, 2005, 14:15:04 »
En oikeastaan pidä räpistä. Tai en ainakaan siitä räpistä, mitä olen kuullut. Voi toki olla jotain huippuhyviä räppäreitä, joiden musiikkia en oo koskaan kuullu. Oon kuullu siis mm. Eminemiä, 50 Centtiä, Snoop Doggia, The Gamea, Jay Z:tä ja muutaman biisin Tupacilta/2pacilta. Ja ne eivät oo muhun iskeneet. Tosin Eminemillä on muutama ihan kuunneltava biisi, mutta siihen se sitten jääkin.

Jos MTV:llä pyörähtää käyntiin joku rap video, on melkein varmaa että kanava kääntyy. Varsinkin jos uhkaavasti näyttää siltä, että ruutu täyttyy puolialastomista naisista jotka siinä keikuttavat p*rsettään ja räppärit "laulaa" jostain turhanpäiväisestä. Tuollaiset räppärit saa mussa sen suurimman yökötyksen tunteen aikaan.

En kuitenkaan sano, että kaikki räp olisi turhanpäiväistä/ huonoa musiikkia tai että kaikilla räp videoilla keikkuisi puolialastomia naisia.

pilkkupaita

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #57 : Syyskuu 29, 2005, 11:09:21 »
Eminem ja Tupac on melkein ainoita jotka menee. Muilta sitten menee muutamia biisejä.

En oikeastaan tykkää rapista, tykkään enemmän hiphopista, jota voi tanssia.
Ja ainakin mun käsityksen mukaan noilla kahdella on aika vähän niitä puolialastomia naisia keikuttelemassa musiikkivideoilla.
Eli semmosesta joujoublingbling-musiikista en pidä.

Cinnamon

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #58 : Syyskuu 29, 2005, 16:13:32 »
Unnecessary: Luettelin vain omat pitkäaikaiset suosikkini, sellaiset joihin tuskin koskaan joudun pettymään. Kuten jo mainitsin, minulle on sinänsä aivan sama, kuinka mainstream tai underground artisti on, jos vain biisit kolahtavat. Pointti tuossa kaupallisuusjutussa oli se, että mielestäni räpistä saa erittäin yksipuolisen kuvan, jos kuuntelee vain niitä kaikista kaupallisimpia juttuja. Itse pyrin kuuntelemaan "monen tyylistä" musiikkia, myös muista musiikkilajeista, kuin räpistä.

Suunnilleen kaikki suurimmat hitit ovat nykyään samojen tuottajien käsialaa, joten siksi suosittelen kaikille laajentamaan kuuntelutottumuksiaan myös hittilistojen ulkopuolelle. Mutta jokainen saa toki tykätä ihan mistä ikinä haluaakaan. :)

(ps. talib kweli tänään hesarilla, sinne! :D)

Ozzi

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #59 : Joulukuu 05, 2005, 21:39:17 »
Räbää on digannu melkee aina. Ja on jos jonkin moista vipeltäjää tullu kuunneltua. Eminemistä snooppiin ja jedi mind tricksistä DMX:ään. Eniten kolahti kyl ameerikanpuoleinen räbäytys. Kuten Jay-z, Young Buck, fifty, Ja Rule yms.
Kovin fanityskohde tällä hetkel kyl The Game, joka suomessakin kävi piipahtamassa. Kovin levy kyl uusin The Documentary. Tolt levylt kyl löytyy nii paljon hittei ettei sormetkaa riitä laskemaa =] Parhaita kyl Hate It Or Love It ja levyn nimikkobiisi the Documentary.

Nerdie

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #60 : Joulukuu 05, 2005, 23:37:14 »
Hohoo. Voi, minua aina ottaa päähän se, kuinka ihmiset tuomitsevat rapin ja hiphopin vain.. no muutamien artistien tulkinnan kuultuaan. Räppiä ja hiphopiakin on niin erilaista. (En sitten yleistä ketään, eli älkää vinkuko :>)
No siis. Minä pidän kaikenlaisesta musiikkityylistä. Kuuntelen oopperaa, räppiä, hiphopia, rockia, heviä ja dancea. Musiikkimakuni ei ulotu vain yhteen pisteeseen. En kestäisi kuunnella pelkästään yhtä ja samaa tyyliä. Tunnen ihmisiä, joille esimerkiksi hevi on elämä, enkä väheksy heitä. Kukin tykkää mistä tykkää.

Mutta siis asiaan. *poikkeaa aina aiheesta*
Pidän hiphoppaireista. En kaikista, mutta heillä on asennetta! Sanotaan, että on massaa tykätä hopista ja räpistä. Ehei, sehän on vain tyyli, josta tykkää. Ei klassinenkaan ole sen erikoisempi asia, siitä vain ei meidän ikäpolvemme niin pidä.
Hiphopissa on usein myös tärkeä sanoma. Verratkaapas ihmiset kauniit joitain koskettavia hiphopparien raapustuksia jonkin karjuvan möttöhevin laulajaan :) *tykkää hevistä* Niin, ihailen kuitenkin raskashevilaulajien upeaa laulutyyliä, se on jotain erikoista ja saavuttamatonta.

Räpissä taas sitten riimitellään. Rakastan räppiäkin, riippuu kylläkin hyvin paljon artistista. Suosikkina tuo KAIKKIEN rakastama kuningas Eminem ;)
Eminem koskettaa. Hänellä on upeita biisejä, ja erityisesti minua pistää itkettämään hänen rakkautensa tyttäreensä, Hailieen.

Hm, mitäs muuta. Tanssin myös hiphopia. Joka perjantai tanssitunti, ja voi, voin sanoa että se sellainen tanssi vie mennessään. :)
Olen muuten törmännyt ihmisiin jotka kyselevät, miksi farkkuni eivät roiku puolessa väliä takapuolta, miksei kaulaani korista raskaat kaulaketjut ja miksen pukeudu huppariin. Hei, ei ihmisen tarvitse pukeutua räpin tai hiphopin tyylisesti, vaikka musasta tykkäisikin.
Olen pukeutumisessa tällainen sekasikiö.

Miles

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #61 : Joulukuu 21, 2005, 20:34:16 »
Kyllä, kuuntelen rappia ja hiphoppia. Ja PALJON...
Tosiaan, Rap ja Hiphop leimataan ehkä hieman liiankin usein teinixien ja "Hoppareitten" musiikiksi, mutta kyllä sitä muutkin kuuntelevat..*Heristelee nyrkkiään*
Enkku Rappiin olen jo kyllästynyt tai sitten en pidä siitä muuten vaan.
Kuuntelin Eminemiä paljon, liikaa, tuossa jonkin aikaa sitten, mutta sitten siirryin SuomiHopin puolelle...Saan siitä enemmän tunnetta irti..Ehkä siksikin, että on suomeksi laulettua, mutta jokin muukin  siinä kiehtoo enemmän kuin am. Rapissa.
Nykyään kuuntelen mitä kaikkea nyt niitä onkaan..RDN, Ezkimo, Skandaali, Cheek, Royal Family, Avain, ASA, Mariska, Fintelligens(vähän)..
Niin. Hyvää musaa.. Mp3 soitin täynnä..

Poissa jääprinsessa

• Vuotislainen
Hiphop/rap
« Vastaus #62 : Helmikuu 13, 2006, 16:58:11 »
Minä kuuntelen räppiä/hip hoppia. Samalla lailla kävi, vihasin koko tyylilajia, kun pikkuveljeni aloitti sen soittimisen. Hupsis, oli aivan koukussa. Parhaita räp-artisteja ulkomaisista on: 50 cent, 2pac ja snoop dogg(sekä Eminem)
Kuuntelen enemmän kuitenkin kotimaista, joista kolahtaa: Skandaali, cheek, ja nykyisin Sten Christensen. (eli Steen1) Vaikka en Steenin sanoituksista ole aivan samaa mieltä(tai oikeastaan päinvastaista) täytyy myöntää, että jätkä osaa räpätä. Ehkä paras räp tyyli, jota olen kuunnellut.
Eniten ehkä ärsyttää se, että ihmiset alkavat niin kovin helposti haukkumaan räppiä, välttämättä kuitenkaan tietämättä siitä yhtään mitään. Juuri se, että "räp ei ole musiikkia" on väite, johon olen useimmiten törmännyt. minusta, kyseinen väite on väärä. tai se että "vaan puhutaan päälle" Oma serkkuni tekee räp-musiikkia, ja juttu ei ole ollenkaan niin yksinkertaista, miltä se kuullostaa. Jo niin nopean räppäämisen sovittaminen biittiin on hankalaa, ja rytmitajua pitää olla PALJON.
Hpk, vuoden 2006 mestari <3

Poissa Smoothie

• ilokaasu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • oh mama.<3
Hiphop/rap
« Vastaus #63 : Maaliskuu 01, 2006, 16:59:04 »
Aivan. Mahtavaa.

Räp/hiphop on varmaan parasta, mitä maa päällään kantaa. <3 Siis mielipidekysmyshän tämä on.
Ulkomaisista kuuntelen vain Eminemiä ja 50 centiä, muiden tuotanto ei toistaiseksi ole liikauttanut mitään aivoissani. Suomalainen iskee. JA LUJAA.
Kuuntelen RDN:ää, Skandaalia, Cheekiä, Apolloa, Ezkimoa, Fintelligensiä, Mariskaa ja sen sellaisia. ja ystäväni eivät voi sietää musiikkimakuani. Mä olen koko porukassa ainoo joka kuuntelee hoppia, on hoppari ja niin edelleen.
Tutustuin tähän "genreen" ihan vahingossa. Meinaan Pikku G:n kautta. Silloinen ystäväni oli löytänyt Pikku G:n ihan sattumalta ja soitti sitä mullekkin ja tykkäilin aika paljon. Pakkohan sitä oli levy hankkia.
Sitten hoppi jäi taas elämässäni taka-alalle, kunnes eräs ihminen taas muistutti minua sellaisen musiikin olemassaolosta soittamalla mulle Fintelligensin Sorin. x) Ja siitä se sitten lähti.. ^^

Xara

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #64 : Toukokuu 10, 2006, 04:43:03 »
En ymmärrä.... mitä muuten "da" tarkoittaa? :DD oikeasti, en vieläkään tiedä ^^

ceep

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #65 : Toukokuu 10, 2006, 12:04:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Xara"
En ymmärrä.... mitä muuten "da" tarkoittaa? :DD oikeasti, en vieläkään tiedä ^^

the = tha = da jne muunnoksia

Whinez

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #66 : Toukokuu 10, 2006, 15:56:29 »
Rap-musiikkiin palaa kiinni hyvin nopeasti. Biisit koostuvat yleensä aina vain parista eri osasta ja niitä jauhetaan laiskan rumpukoneen tahdissa minuutteja.

Räpin tuottaminen ei vaadi kuin kohtuullista riimienkirjoitustaitoa ja sen verran käsilihaksia, että jaksaa laittaa taustamusiikin soimaan.

Arvostaisin räppiä jo huomattavasti enemmän, jos siinä käytettäisiin oikeita soittimia. (On toki joitain poikkeuksia, jotka soittavat oikeilla soittimilla.) Jos rap muistuttaisi enemmän funkkia, saattaisin jopa vähän pitää siitä.

Delfino

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #67 : Toukokuu 10, 2006, 17:08:10 »
Räppi kyllä kolahtaa tähän tyttöön (tai naiseen, miten sen nyt ottaa...) Kuunneltua on tullut jotain reilu viitisen vuotta eli ihan aikuisiällä kolahti. Teininä juuri tätä ihanaa blingbling-wannabe-poppia kuuntelin. Häpeän myöntää...

Mariskan A.N.T.E.E.X.I biisistä se lähti ja sitten se oli menoa. Mariska on edelleen se ykkönen, Memento Mori iskee kovasti. Uusin levy hakee vielä paikkaansa. Diili TSOT-leffasta on kans ihan jees. Samoin se koko soundtrackki. Muita mistä tykkään Skandaali (joo, haukkuu naisia, tosi seksistinen, mutta biisit on kuunneltavia ja hauskoja, omalla tavallaan). Ezkimo, Narcotic, Helpus, Kapasiteettiyksikkö, Avain, Lord Est, Notkea Rotta, Elastinen, NodBat (jos joku tietää heiltä muita biisejä kuin Vihasta rakkauteen, niin vinkatkaa, en oo löytänyt ainakaan), Leijonanmieli jne. Kaikki aikas kaupallisia, tiedän ja myönnetään.

Uusia nimiä löysin teidän viesteistä niin pitää alkaa surffaileen ja kattoo jos joku niistä kolahtaa. :D

Hip-hop-kulttuuriin en muuten ole kosketuksissa, musan kautta vaan. Joten siihen en sanasta sano...

ceep

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #68 : Toukokuu 10, 2006, 20:58:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Whinez"
Rap-musiikkiin palaa kiinni hyvin nopeasti. Biisit koostuvat yleensä aina vain parista eri osasta ja niitä jauhetaan laiskan rumpukoneen tahdissa minuutteja.

Räpin tuottaminen ei vaadi kuin kohtuullista riimienkirjoitustaitoa ja sen verran käsilihaksia, että jaksaa laittaa taustamusiikin soimaan.

Arvostaisin räppiä jo huomattavasti enemmän, jos siinä käytettäisiin oikeita soittimia. (On toki joitain poikkeuksia, jotka soittavat oikeilla soittimilla.) Jos rap muistuttaisi enemmän funkkia, saattaisin jopa vähän pitää siitä.

Tässä meillä asiantuntija. Kun se on niin helppoa niin laitappas vaikka alkuviikosta tänne linkkiä omaan tuotokseesi niin päästään arvioimaan sun taitojas.

Nordamien

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #69 : Toukokuu 11, 2006, 03:39:27 »
Myös tätä musiikkityyliä tulee kuunneltua, harvakseltaan nykyään, mutta joskus ajoittain kaiuttimista saattaa kuulua kitaravallin sijasta letkeää riimittelyä kaamean bassotuksen kera.

Eminemit ja 50 Centit, ynnä muut uudemman sukupolven artistit. Eivät toimi. Ei kerrassaan mitenkään. Onhan Eminem hyvä sanoittaja, jos omaisi vielä korvia rankaisemattoman äänen niin saattaisi jopa toimia. 50 Cent, ne videot kertonee kaiken oleellisen, ei ainakaan viteoitten perusteella ole mikään maailman älykkäin yhteiskuntaa ruotiva räppäri.

Mutta vanhan kaartin edustajat ovat myös tässä musiikkityylissä huomattavasti parempia (yleensä, en yleistä) kuin uudet yrittäjät. Aloitetaanpa listausta.

Snoop Dogg -mielestäni ainoa räppäri, joka ei näytä koruissaan pelleltä. Herralla on kerrassaan loistava, hyväksi havaittu ja värikäs tyyli. Snoopin ääni on huomattavasti parempi kuin kenenkään tietämäni räppärin ja osassa sanoituksissa on myös sitä ideaa. Omistan peräti muutaman aidonkin levyn kyseiseltä herralta, kesälläpä yleensä niitä soittelen, talvi on taas omistettu vallan muille muusikoille.

Nas -tässä on tämä sanoittajin kuningas. Ei varmasti ole montaakaan asiaa, mistä tämä kyseinen artisti ei olisi biiseissään jauhanut. Varsinkin mustan väestön ongelmia pyöritellään biittien seassa varsin hienosti. Videoissakin on ajoittain idea, joka sitoutuu hyvin biisin tarinaan.

2pac -muutama hyvä biisi, monta loistavaa biisiä yhteistyössä muiden artistien kanssa, kuten nyt vaikka Snoop Dogg & Dr. Dre kaksikon kanssa on muutama letkeä biisike tehtynä. Kuolintapa oli tietty traaginen, mutta minä nyt en pahemmin ole ulkomusiikillisiin seikkoihin perehtynyt.

Nykytaso räpissä on kauhea. Uudet artistit ovat poikkeuksetta olleet huonoja kopioita esikuvistaan tai sitten enemmän r 'n b uikuttajia.

Mutta vanhojen tekijöiden uusikin materiaali toiminee sopivassa mielentilassa, eli harvoin.

Tuonen Joutsen

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #70 : Kesäkuu 28, 2006, 23:29:25 »
Ennen ei toi rap ole juurikaan innostunut, mutta sitten kiinnostuin Asasta kun kuulin tämän olevan anarkisti (vissiin?). Jouduimpa vaan toteamaan että todella loistavaa musiikkia tältä mieheltä. Muite hyviä mitä tiedän niin tämä Steen1. Sanokaahan jotain samantyylisiä räpäyttäjiä

matu

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #71 : Kesäkuu 29, 2006, 13:16:14 »
Joskus kuuntelin Eminemin yhtä levyä, mutta sen sanoitukset (osa) alkoi kuulostaa aika naurettavilta loppujen lopuks, ni jätin koko rap-musiikin sikseen.
Nyt oon kuitenki saanut innostusta kuunnella ko. musiikkia (en enää ikinä Eminemiä tai muutakaan vastaavaa). Styles of Beyond, Jurassic 5, Juelz Santana, Blackalicious jne. ovat kyllä erittäin mieluisia artisteja :) Ja pari päivää sitten kuulin ekaa kertaa The Teriyaki Boys nimisistä tyypeistä. En ymmärrä mitään mitä he sanovat mutta niiden biitit ovat kyllä aika jees.
Enkä todellakaan ole mikään asiantuntija rap-musiikin suhteen sit.

veiKa

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #72 : Elokuu 10, 2006, 11:26:30 »
^Mitä meinaat, ettet koskaan kuuntele "eminem-räppiä", mainstreamia? Eihän Eminemissäkään mitään pahaa ole, vanhaa Eminemia fiilailee sillointällöin.

Itse kuuntelen rap-musiikkia. Tällä hetkellä soittolistalla Roycea, Lupe Fiascoa, Chino XL:ää,
Rakimia ja Nasia. Mitäs tässä muuta jupisemaan.

Enni

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #73 : Elokuu 10, 2006, 15:36:17 »
Tämän hetken suomihiphop on parhainta kaikesta, mitä tästä maasta on tullut kymmeneen vuoteen. Luen listasta pois tosin (lähes) kaiken Rähinän kaman, mutta mm. Monspin ja suurimmaksi osaksi myös 3rd Railin listoilta löytyy pelkkiä helmiä. Ja MONSin myös.

Ulkomaalaisista ei toimi oikein muut kuin jotkut vanhemmat setit. Public Enemy on aina ollut silkkaa parhautta.

Ja vaikka tämän vuoden Pipestä selvittiin hädin tuskin hengissä, en millään jaksa odottaa jo ensi vuotta. Asa 18. tätä kuuta Rastilassa ja Rotta seuraavana päivänä Kontulassa. Sinne!

veiKa

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #74 : Elokuu 11, 2006, 10:03:59 »
Harmillista ehkäpä, mutta itteeni ei ole koskaan iskeny suomihiphop. :e