Kirjoittaja Aihe: Mummo Sarjakuva  (Luettu 1113 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: LightHowl8815
  • Tupa: Luihuinen
Mummo Sarjakuva
« : Heinäkuu 31, 2015, 13:20:55 »
Sarjakuva kertoo savo-karjalaisesta maailman menoa pohtivasta mummosta. Nykänen on kertonut haluavansa sarjakuvallaan herättää keskustelua vanhusten kohtelusta. Mummo sarjakuvaa piirtää Anni Nykänen. Hän on piirtänyt sarjista vuodesta 2008 asti, ja se on ilmestynyt Seurassa vuodesta 2010. Sarjakuvia voi myös lukea netissä osoitteesta http://mummo.sarjakuvablogit.com/. Mummo sarjakuvista on ilmestynyt kolme kirjaa.

Ite oon lukenut joitain sarjiksia Seurasta ja omistan myös kirjat. Noi sarjiksen on kyllä hauskoja. Onko muut lukeneetä tätä ja mitä ootte mieltä niistä.

Poissa Sinead

• Lahna
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Tylypahka AM
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Mummo Sarjakuva
« Vastaus #1 : Syyskuu 02, 2015, 23:03:44 »
Mummo on ihana!!

Olen tässä miettinyt jo monta kuukautta uusimman kolmoskirjan ostamista, mutta noilla tuppaa olemaan niin paljon hintaa, etten ole vieläkään raaskinut. Pirrostyyli on tosi erottuva, selkeä ja kiva lukea. Mummon sarjakuvastripit ovat hauskalla tavalla oivaltavia ja ihan jäätävän sympaattisia. Ja se kissa on ihana.

Mietin kyllä jossain vaiheessa, että minkähän ikäisille tuo sarjakuva on suunnattu. Itse olen reilu parikymppinen, mutta iskeekö esim. alle 18-vuotiaisiin? Voi olla, että Mummossa on sellaista hauskaa nykyajan kritiikkiä, joka voisi hyvin osua ja upota moneen nuorempaankin.
Jotta pääsisi perille, on eksyttävä tieltä.