Kirjoittaja Aihe: Harry Potter and the Cursed Child -näytelmä  (Luettu 10874 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Howler

• "Räyhääjä"
  • Vuotislainen
Vs: Harry Potter and the Cursed Child -näytelmä
« Vastaus #50 : Elokuu 20, 2016, 18:48:34 »
Sain kirjan tänään myöhäisenä syntymäpäivälahjana ja luin sen yhdeltä istumalta! Tarkoitus oli kyllä tänään tehdä koulutehtäviä, mutta oh well... Vältyin itse Hermionen työhön liittyvää spoileria lukuunottamatta kaikilta ennakkotiedoilta (voin kertoa, että vaati hieman extra panostusta pysyä erossa tietyistä internetin osista :D). Oikeastaan  veikkaan, että juuri siksi nautin kirjasta niin kovasti. Moni on valitellut sen olevan fan fic, mutta koska itse en ole fan ficcejä lukenut kuin pari joskus niin se ei näyttäytynyt sellaisena. Oikeastaan pystyin lukemaan kirjan sellaisena kuin se on: kässärinä näytelmään. Ja täytyy myöntää, että nyt olen kade kaikille näytelmän näkeville, kaikki se mitä kässärissä kuvataan olisi niiiin mahtavaa nähdä livenä. Ja vaikken itse luultavasti ikinä tule sitä näkemään, jotenkin se tieto siitä että tämä tapahtuu näyttämöllä oikeasti toi siihen uudenlaisen taiantunnun. Muutenkin kirjan parissa tuntui, kuin olisi palannut tuttuun paikkaan, tuttujen ihmisten seuraan joita on ikävöinyt vuosia. Kässäri ei ole täydellinen, mutta yllättävimmätkin käänteet jotenkin voittivat ainakin allekirjoittaneen puolelleen.

Poissa Savenvalaja

• Vuotislainen
« Vastaus #51 : Elokuu 21, 2016, 02:18:21 »
Käsittääkseni BBC kuvasi näytelmän myöhempää televisioesitystä varten, joten saatamme hyvinkin nähdä sen "livenä" joskus. Yritin etsiä artikkelia, jossa kerrotaan tästä tv-adaptaatiosta, uudestaan, mutta en löydä sitä. Ehkä näinkin vain unta ...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2016, 02:31:11 kirjoittanut Savenvalaja »

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #52 : Elokuu 23, 2016, 15:12:33 »
*karistaa pölyt harteiltaan, häätää lepakot vintistä*

Kuten Howler, minäkin sain kirjan syntymäpäivälahjaksi. Nuorempana tuli vedettyä Pottereita yhdeltä istumalta, nyt meni kaksi päivää, kun jälkikasvu ei anna lukea silloin kun huvittaa. Näytelmä piti kuitenkin hyvin otteessaan, mutta uskon Jénaminyaa siinä, että se pitää todella nähdä.

Tarina itsessään oli, jos positiivisesta päästä lähdetään, viihdyttävä. Nauroin pariin otteeseen ääneen.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Paikoittain dialogi oli todella mukaansatempaavaa, myös helppolukuisuudesta heruu pisteitä.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Mutta niin. Minua ei häirinnyt, että kyseessä oli näytelmä. Minua häiritsi se, että käänteiltään tarina oli sellainen, että sen olisi voinut kirjoittaa kuka tahansa, kun Row:n kynästä on tottunut lukemaan jotain ainutlaatuista.

Tulipa tästä negatiivinen vuodatus... Tarinan parissa kuitenkin viihtyi hyvin, oli mukava tavata taas vanhoja ystäviä, vaikka asiat eivät menneet ihan tieteen ja taitojen sääntöjen mukaan.
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti