Kirjoittaja Aihe: Koulukiusaako Harry Dracoa?  (Luettu 8972 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: SparksWolf20852
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Koulukiusaako Harry Dracoa?
« Vastaus #50 : Tammikuu 16, 2016, 21:42:18 »
Lainaus
Samoin shippaan H/D.ta (aina ja ikuisesti!! Ja olen sitä mieltä et jos Draco olis ollut tyttö (tai Harry olis ollu tyttö) ni Harry ja Draco olis aivan varmasti mennyt yhteen. Jännää, et Row teki Dumbbiksesta homon, mut silti se ei parittanut noita kahta (Harrya ja Dracoa) jotka olisivat olleet täydellinen pari. Kaikessa suhteessa- vastakohdat täydentää toisiaan.

Nyt kun tässä ketjussa niin monet ovat hehkuttaneet Drarrya parituksena, mä rupesin vähän miettiin. Itte en oo ikinä näitä shipannut, mutta nyt oon viime aikoina saanu jonku päähänpinttymän näistä. Haluan selvittää, mikä H/D:ssa viehättää. Pipe sanoi tuossa, että ne olisivat olleet täydellinen pari ja että vastakohdat täydentävät toisiaan. Mistä kohti täydellinen pari? Ja mitä tulee vastakohtiin... Olet osittain oikeassa, mutta mun silmissä kaks ihmistä, joiden arvomaailmat on keskenään noin pahassa ristiriidassa, ei vaan voi muodostaa paria keskenään. Siitä ei tule mitään. Plus, että vaikka nämä jossain epätodellisuuden rajamailla joskus oppisivatkin sietämään toisiaan, suhde kaatuisi viimeistään siihen, ettei Harry siedä Dracon perhettä ja ystäviä silmissään, eikä Draco siedä Harryn lähipiiriä. Ei kai nyt kukaan jaksa katsella sellaista elämänkumppania, joka inhoaa sun perhettä ja ystäviä? Enkä usko Harryn jaksavan loputtomiin kuunnella puheita kuraverisistä ja verenpettureista. (Malfoy on pesunkestävä rasisti, siitä ei pääse mihinkään.)

Olen vilpittömän pahoillani, jos tämä offaa liikaa, mut mun oli vaan pakko tarttua tähän, koska en oo vaan saanu tätä yhtälöä päässäni ratkaistua. Ja haluan ratkaista, kun paritus on kuitenkin niin iso juttu fandomissa. : )
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #51 : Tammikuu 17, 2016, 09:25:46 »
Rantsake: Noni Drarry shippari avaa äänensä. Tosiaan kuten jo sanoin aiemmin oon aina nähnyt sen niin et Draco hakee huomiota Harrylta härnäämällä sitä (ja jos toinen osapuoli noista olisi ollut Row.n mukaan tyttö ni ihan varmasti aika paljon enemmän ihmisiä shippais tätä uskon sen!!). Harry vaan on joko a) idiootti ja ei tajua sitä b) esittää ja näyttelee et vihaa Dracoa jne..
Mut nii kuten jo sanoin vastakohdat täydentää toisiaan. Aina sanotaan niin ja aika pitkälle se on totta. Harryn ja Dracon suhde on monella tavalla vaikea ja kiero, mutta se siitä niin mielenkiintoista (ja intohimoista) tekeekin. Ja se että kun jätkät on kahdestaan ne tosiaan ehkä heittää toisilleen kaikennäköistä herjaa ja suoraan sanottuna (piilo)v*ttuilee toisilleen päin naamaa. Mut ihan oikeesti silloin kun ne on kahden, ne ei (okei vessakohtausta lukuunottamatta, mut palataan siihen vielä paremmin) tosiaan rupea heti toisiaan päin ampumaan kirouksia. Vaan pikemminkin keskustelee ennemmin kun kiroo toisensa. Ainiin se vessakohtaus joo. Nii siis kun Harry huomas mitä Sektumsempra teki Dracolle, sehän meni täyteen paniikkiin, eikä osannut tehdä mitään, jos se olis vain vihannut Dracoa, miksi se ei olis vain lähtenyt meneen ja sanonu ohimenennen jollekin opelle, et Malfoy makaa loukkaantuneena sielä. Ja Harry lähti vasta sitten kun Severus katsoi sitä ilmeellä "ei voi olla totta". 

Mutta nii Draco suojelee Harrya, ja Harry Dracoa aika moneenkin otteeseen, varsinkin kun ne on kahden (ja hakee suojaa toisistaan). Mm Harryn ja Dracon jälki-istunto Hagridin ja Toran (ja Mionen ja Ronin) kanssa. Se kun Draco valitsi Toran ni sitten, kun Draco huomas sen että se pelkää niin se hakeutu heti Harryn suojaan ja lähelle ja Harry suojeli sitä.

Sitten Hiinokka kohtaus, nii siis kun Hiinokka raapas Dracoa, Harry oli paniikissa ja leffaversiossa vielä seuras Hagridia ja Dracoa parin askeleen verran, ennen kuin Hiinokka tuli pukkaan sitä ja katsoi huolestuneena perään. Harry huolissaan Hagridista? Öh Mitä Draco sille olis muka voinut siinä tehdä?? Ja pah, Dracosta se oli huolissaan.

Samoin kun seiskassa pojat pelasti toisensa. Miks Draco ei sanonut Harrylle suoraa miksi se pelasti Harryn, jos siinä olis vain se et "en mä loppujenlopuks oo mikään pahis" ni kai se sen nyt olis voinut Harrylle sanoa. Mut Draco meni heti vaikeaksi kun Harry sitä siltä kysyi ja juuri tuo epilogi kohtaus. Miksi ne olis niin katsoneet toisiaan jos ne olis pelkkiä vihamiehiä tms...

Harryn yönmustat hiukset, kiltti luonne jne jne Dracon platinablondi, sarkastinen luonne jne jne...
Jotenkin näitä vastakohtia painotettiin mun mielestä aivan liikaa (jos siinä ei olis mitään syvempää merkitystä)

"Dracosta oli kovaa kyytiä tulossa hänelle pakkomielle (Harrylle)

Ron (Harrylle siis): "Sinulla on pakkomielle Malfoysta!"

Öh voin sanoa että Drarry shipparina nuo kaksi lausetta kyllä "hieman" pomppasi silmiin ;D. Se että millä tavalla Harrylla lopulta oli pakkomielle Dracosta ei niin selvästi käynyt kyllä toteen ;D.
:'DD Eihän Row muuta kuin myöntänyt senkin suoraa :'DD
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #52 : Tammikuu 17, 2016, 11:25:25 »
Lainaus
(ja jos toinen osapuoli noista olisi ollut Row.n mukaan tyttö ni ihan varmasti aika paljon enemmän ihmisiä shippais tätä uskon sen!!).
Mä taas en usko, koska pyörittyäni tarpeeksi fikkareiden kansoittamissa paikoissa, olen huomannut, miten paljon jengi rakastaa slashia. Ja minäkin rakastan. Toki joku voi karsastaa H/D:ta siksikin, kun siinä on kaksi poikaa. Mut korostan kuitenkin, että mun kohdalla syy ei tasan tarkkaan ole siitä. Slash on ihanaa, mut yksittäisiä tiettyjä parituksia saatan valikoida.

Lainaus
Mutta nii Draco suojelee Harrya, ja Harry Dracoa aika moneenkin otteeseen, varsinkin kun ne on kahden (ja hakee suojaa toisistaan). Mm Harryn ja Dracon jälki-istunto Hagridin ja Toran (ja Mionen ja Ronin) kanssa. Se kun Draco valitsi Toran ni sitten, kun Draco huomas sen että se pelkää niin se hakeutu heti Harryn suojaan ja lähelle ja Harry suojeli sitä.
Ei tää kohta kyllä aivan näin mennyt. : D Ensinnäkään Ron ei ollut tuossa jälki-istunnossa mukana, vaan Neville. Ja Draco etsi yksisarvista Nevillen ja Toran kans. Nevillen se säikytti, ja siitä suuttuneena Hagrid määräsi Harryn Dracon kaveriksi. Ei Draco siis mitenkään erityisesti pyrkinyt Harryn pariksi, sen luontoon nyt vain yksinkertaisesti kuului pelokkaan Nevillen tahallinen säikyttäminen, eikä se voinut vastustaa kiusausta.

Toki mäkin uskon siihen, että Draco on pienempänä voinut olla Harryyn hieman ihastunut, ja halunnut siksi olla ilkeä. Ei siksi, että saisi huomiota Harrylta, vaan siksi, koska sitä hävetti olla ihastuntu Harryyn ja sen piti pitää huoli, ettei kukaan vain huomaa. Velhomaalma on konservatiivinen, puhdasveriset piirit vielä enemmän kuin muut, homous oli varmasti ihan suunnaton katastrofi.

Ja minäkin olen ollut huomaavinani, etteivät he vihaa toisiaan niin kovin syvästi. He ovat tuon tuosta pelastaneet toisiaan. Ja silloin seiskakirjassa, kun Harry ja kumppanit tuotiin Malfoyn kartanoon, Draco ei suostunut tunnistamaan Harrya (jonka naaman Hermione oli kirjonnut.) Ihan varmasti se tiesi, että tyyppi oli Harry, mutta vältteli selvästi vastaamasta.

Miksei tätä voisi romantisoida ja sitä myöten vähän shipata? Dracokin varmasti myöhemmin vähän aikuistuu, joten ehkä hän sitä myöten muuttuu astetta siedettävämmäksikin. Mut edelleen väitän, että a) vastakkaiset arvomaailmat eivät pelaa yhteen ja c) molempien perhe ja lähipiiri muodostuu ongelmaksi. Joten yhtälön tulos on, että toki voit yrittää, mutta tuhoon nämä on tuomittu. : )

Ja sitten, jotta viesti ei täysin joutaisi offauksen takia roskakoriin, rupesin miettimään tuota otsikon kysymystä laajemmin. Ei Harry Dracoa koulukiusaa, päinvastoin, mutta kenties luihuisia näin yleisesti? Harryhan suhtautui tupaa hyvinkin rasistisesti. Ihan sama kuka kävelee luihuisen väreissä vastaan, se oli pojan mielestä automaattisesti kusipää. Joten, kenties hän kuitenkin jonkinlaiseen kiusaamiseen syyllistyi, mut se kohdistui kyllä massaan eikä yksilöön.

Ps. Onkohan joku mode hävittänyt sen mun edellisen viestini täältä? Ei se mun mielestä niin paljon offannut, kun liittyi kuitenkin Harryn ja Dracon suhteeseen ja toisten aiempiin puheisiin. Ja jos se ajautuikin liikaa sivuraiteille, luulin, että sellaiset viestit vain siirrettäisiin sopivammalle osastolle. Mut viestini näyttää kadonneen kokonaan. Why?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2016, 11:32:07 kirjoittanut Rantsake »
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #53 : Elokuu 01, 2016, 21:11:25 »
Nimenomaan koko Potterit kun on kirjoitettu rohkelikkojen näkökulmasta ni siellähän on juurikin se automaattinen ajatustapa "Nyt tulee idiootit" kun vilahtaa vihreää ja hopeaa vaatteissa. Okei luihuiset on jossain määrin rasistisia kuraverisiä kohtaan, mut niin sekin tulee kasvatuksesta, mut miksi rohkelikot on niin tajuttomasti luihuisia vastaan?? Tälle ei oo mitään selitystä missään mainittu?? :O
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Charlotte

• Vuotislainen
  • No books, no life
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #54 : Elokuu 20, 2016, 21:31:32 »
Nimenomaan koko Potterit kun on kirjoitettu rohkelikkojen näkökulmasta ni siellähän on juurikin se automaattinen ajatustapa "Nyt tulee idiootit" kun vilahtaa vihreää ja hopeaa vaatteissa. Okei luihuiset on jossain määrin rasistisia kuraverisiä kohtaan, mut niin sekin tulee kasvatuksesta, mut miksi rohkelikot on niin tajuttomasti luihuisia vastaan?? Tälle ei oo mitään selitystä missään mainittu?? :O

Sanoit, että luihuiset on kasvatettu vihaamaan rohkelikkoja/jästisyntyisiä. Ainakin osa rohkelikoista on kasvatettu vihaamaan luihuisia. Yksinkertaista. Ja rohkelikot ja luihuiset on ollu vastakkain jo niin kauan, että ehkä siitä on vaikea päästä irti. Mutta kysymys on siis ennakkoluuloisuudesta ja vanhoista kaunoista.
Mutta joo oot oikeassa siinä että rohkelikot on rasisteja. Niin on kyllä luihutkin. Samoista syistä.
"Mutta sinähän olet kuollut", Harry sanoi.
"Niin olen", Dumbledore sanoi arkisesti.

Poissa Arion

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • "I solemly swear I am up to no good."
« Vastaus #55 : Joulukuu 18, 2016, 02:53:34 »
Harry Potter on nimensä mukaisesti kirjoitettu hänen kannaltaan, joten lukija luonnollisesti saa ensimmäisenä mielikuvan, että Draco on siinä se koulukiusaaja, ja varmasti onkin. Sanoisin silti, että Harry kiusaa Dracoa myös - sanoisin, että kiusaaminen on heillä molemminpuolista.

Sanoisin kyllä, että Draco kyllä kiusaa Harrya vähän enemmän juuri sillä, että aloittaa ne tilanteet huomattavasti enemmän kuin Harry. (Puoliverisessä Prinssissä Harry aloitti kylpyhuone-kohtauksessa.) Olen huomannut ajatelleeni, kuinka paljon pahempia kommentteja Harry olisi voinut vastata Dracolle alentaakseen kiusaajaa, joita ei sanonut. (Tai sitten hän ei vain keksinyt) Ei sillä, että olisin itsekään sanonut, vaikka olen koulukiusattu. Olen vain aika puuskupuh.

Mitä vähän selasin tätä keskustelua, siellä mainittiin jotain vihaamisesta. Vaikka Harry kuinka sanoo, että vihaa Dracoa, en silti usko tätä. Viha on raskas sana, ja Draco on toki tehnyt aika anteeksiantamattomia asioita, mutta Draco on vain koulukiusaaja. Ja hän kasvaa siitä yli, sen näkee seiska kirjan epilogista. Ja kuten kuutoskirjassa Harry toteaa Sektumsebrasta, ettei hän olisi käyttänyt sitä Dracoon, jos olisi tiennyt, mitä se tekee. (Tosin ihmettelen suuresti, miksi hän käytti mitään sellaista kirousta, jos ei tiedä, mitä se tekee...)

Pakko sanoa, että mielestäni Draco on mielestäni väärinymmärretty hahmo - ainkin jollain tasolla. Olen aika varma, että Lucius pojan isänä on vaikuttanut hyvin paljon Dracon valintoihin, eikä poika ole yksinkertaisesti uskaltanut ottaa toista vaihtoehtoa. En ihmettelisi, että Lucius olisi pahoipidellyt lastaan, kun tämä ei ole totellut häntä ja näin pitänyt huolen siitä, että Draco tottelee häntä, halusi tai ei. Ja totta kai kotiolosuhteet vaikuttavat kodin ulkopuolella, ja tämä aiheuttaa sen, että Draco kiusaa muita. Potter nyt totta kai on selkeä maalitaulu Dracolle, kun vauva-Harry kukisti Voldemortin, eli Luciuksen mestarin.

(Ja nyt toivon, ettei mennyt vahingossa mulla off topiciksi. Punainen lanka usein tippuu minulta dyslexian takia, vaikka kuinka yrittäisin pysyä aiheessa.)
"Maailman ihanin puuskuh!" (Jénaminya)

Ara -> Arion

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #56 : Joulukuu 21, 2016, 12:28:43 »
Minua huolettaa lähinnä se miten ylireagoiden Harry ja monet muut rohkelikot vastaavat kiusaukseen. Olen itse ollut koulukiusattu ja myönnän että joskus vastasin kiusaukseen vetämällä turpaan mutta jos taikuutta olisi oikeasti olemassa, niin en ikinä alentuisi muuttamaan ihmisiä joksikin niljaisiksi olennoiksi tai (kuten Fred ja George tekivät) lähes aiheuttaa oppilaan kuoleman työntämällä tämän häivytyskaappiin.

Eikös se ole ominaista Rohkelikon jäsenille, että puolustavat herkästi itseään? Ja Luihuiset eivät kaihda mitään keinoja? Eli kummassakin tuvassa on ihan yhtä paljon jos ei kiusaajia niin ainakin syypäitä. Kysehän on suurimmaksi osaksi vanhoista kaunoista, ennakkoluuloista ja siitä, että Rohkelikkojen ja Luihuisten "kuuluu" vihata toisiaan. Itse en kuitenkaan pidä pahana sitä, että puolustautuu kiusaajiaan vastaan - toivon, että olisin tehnyt niin itsekin aikoinaan. Se on sitten eri asia, jos homma menee ylettömän väkivaltaiseksi tai hengenvaaralliseksi, se ei koskaan ole oikein. Mutta nämä tapaukset, joissa Draco tulee aukomaan Harrylle ja kumppaneille päätään (kyllä, olen sitä mieltä että Draco on se suurempi paha), totta kai sellaiselle pitää sanoa vastaan - sitä paitsi usein Dracon solvaukset ovat paljon pahempia kuin Harryn, SEKÄ useimmiten Harry ja varsinkin Hermione yrittävät ignoorata Dracon ja lähteä paikalta.

Ja sitten tämä että Harry jotenkin "käyttää orpouttaan kilpenä" tms. No niin no, sehän on koko hahmon idea, että Voldemort vei Harrylta vanhemmat, ja sen takia hän haluaa niin suunnattomasti tuhota Voldemortin. Sama Nevillen tapauksessa, mutta Neville on sisäänpäinkääntyneempi tyyppi ja jonkinlainen "late bloomer", Harry taas temperamenttinen ja ulospäinsuuntautunut, ja luulen, että hän saa jopa voimaa siitä ajatuksesta, että voi taistella kuolleiden vanhempiensa puolesta (ja tietysti myös ystäviensä puolesta, mutta pohjimmiltaan kuitenkin vanhempien).
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.