Kirjoittaja Aihe: Cinderella - Tuhkimon tarina (2015) (SPOILAA!)  (Luettu 1359 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Narnia

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Cinderella - Tuhkimon tarina (2015) (SPOILAA!)
« : Maaliskuu 22, 2015, 09:41:51 »
Moi!

Kyseinen leffa ilmestyi 13.3.2015 alkuperäisenä versiona sekä suomeksi dubattuna.
 Alkuperäisessä versiossa esimerkiksi Tuhkimon näyttelijä on Lily James ja hyvän haltian näyttelijä on vuorostaan esimerkiksi Harry Potter - ja Jali ja suklaatehdas elokuvista tutuksi tullut Helena Bonham Carter.
 Suomenkielisessä versiossa Tuhkimon roolissa on Alina Tomnikov ja prinssin saappaissa häärii Mikko Leppilampi.
Tarkemmat tiedot kummankin version näyttelijöistä löytyy täältä :  http://www.finnkino.fi/Event/300803/
Itse kävin katsomassa elokuvan sen ilmestymispäivänä aamulla alkuperäisversiona. Pidin elokuvasta valtavasti. Siinä oli taikaa ja kaikki näytteijät vetivät mielestäni roolinsa hyvin. Erityistä plussaa saavat Lily James ja ilkeän äitipuolen näyttelijä.
Osa elokuvan taiasta johtui musiikista.
En kerro tästä tarkemmin,mutta miinusta siitä,ettei alkuperäistarinasta oltu poikettu kuin vain vähän.
Neljä tähteä
Nyt on teidän vuoronne. :)

//Eli te, ketkä olette nähneet tämän leffan,niin kommentteja/arvosteluja kiitos
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2015, 08:50:44 kirjoittanut Narnia »

Poissa Haisku

• Kummitus-susi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Cinderella - Tuhkimon tarina (2015) (SPOILAA!)
« Vastaus #1 : Huhtikuu 03, 2015, 20:50:37 »
Kävin eilen katsomassa ja ihan hyvähän se oli :)
Näytteliän työ oli todella loistavaa, varsinkin Helena Bonham Carter oli yhtä ihana kuin aina. Siitä todellakin plussaa. Cate Blanchett on myös yksi suosikki näytteliöistäni ja upea tässäkin. Ne sisarpuolet olivat kyllä jotenkin... en tiedä olivatko tarkoituksella sellaisia, mutta minusta näytteliät ylinäyttelivät ja jotenkin kyseiset hahmot oli toteutettu huonosti.
Pidin kovasti elokuvan taianomaisuudesta ja kauneudesta, visuaalisesti elokuva oli lumoava. Maisemat, rakennukset, puvut ja kaikki olivat todella hienoja. Musiikki ei niinkään jäänyt mieleeni, mutta oli kuitenkin hyvää ja tunnelmallista.
Juoni oli hieman tylsähkö, olisin toivonut enemmän muutoksia alkuperäiseen tarinaan. Elokuvassa oli kuitenkin hyvä sanoma ja tarina kulki hyvin. Jotenkin minua kyllä härisi se kertoja, en vaan yleensäkkään pidä sellaisista.
Katsomisen arvoinen elokuva kuitenkin yllä mainituista syistä ja haluan itse nähdä joskus uudestaan.
Walked into the flames
Called out your name
But there was no answer
And now I know my heart is a ghost town…

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #2 : Huhtikuu 10, 2015, 23:39:02 »
Kävin katsomassa tämän suomeksi Mikko Leppilammen takia ja en todellakan suosittele, ainakaan suomidubbia. Leppilampi kuulosti ihan hyvältä (itseltään) söpönä prinssinä, mutta kaikki naishahmojen äänet oli suomeksi ihan samanlaisten kuuloisia. Jos silmät kiinni kasoisin niin en erttaisi hahmoja toisistaan.
En kyllä voisuositella tätä kellekkään, edes lapselle. Olin järkyttynyt tämän sokerisuudesta höttösyydestö ja mustavalkoisuudesta. Kun itse lapsena katsoin elokuvia niin kaipasin niihin jotain syvyyttä ja tässä sitä ei ollut yhtään. Pahiskin kutsuu itseään pahaksi ja elokuvan kliimaksikohtauksessa ei ollut mitään draamaa. Näyttelijäntyö oli minusta todella heikkoa, varsinkin Tuhkimon, äitipuolen ja kummitädin osalta.. En tykännyt yhtään siitä tyylistä että kertoja kertoo koko elokuvan läpi.
Tiivistettynä, olen huolissani kyllä amerikkalaisista 10 vuotiaista tyttölapsista joille tämä on suunnattu, jos tommosesta sokerihötöstä ottaa elämäänsä mallia niin ei mene hyvin...

Poissa Kaistapää

• Pöllölän siivooja
  • Vuotislainen
  • Frettein kanssa matkaan jo käyn
  • Pottermore: AurorBat15224
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Huhtikuu 11, 2015, 08:50:50 »
Itse menen ystänäni kanssa katsomaan tämän vasta huomenna, originaalina, mutten jaksanut odottaa vastaamista tähän aiheeseen :)) mutta muoksin sitten huomenna arvosteluni elokuvasta.
Kaistapää ei tunnistaisi vitsiä vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan ja Dobbyn pannumyssy päässään.

"Minäkin tykkäsin kokouksista", Luna sanoi seesteisesti.
"Ihan kuin olisi ollut ystäviä."