Kirjoittaja Aihe: Shingeki no kyojin - Attack on Titan  (Luettu 1335 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
Shingeki no kyojin - Attack on Titan
« : Joulukuu 11, 2013, 19:47:06 »
Koska tästä erinomaisesta mangasta ei ole näköjään vielä topiccia, päätinkin tehdä sen itse.

http://en.wikipedia.org/wiki/Attack_on_Titan

Pähkinänkuoressa siis tarina sijoittuu maailmaan jossa ihmiset on ajanut lähes sukupuuton partaalle ihmisiä syövät humanoidit, titaanit. Ihmiskunnan jäljelläolevat jäsenet ovat puolustautuneet titaaneja vastaan jättiläiskokoisilla muureilla ja ovat jo eläneet niiden sisäpuolella verrattain turvallisesti jo kauan. Nuori Eren Jäger, adoptiosiskonsa Mikasa Ackerman ja lapsuudenystävänsä Armin Arlert kokevat kauhun hetkiä kun uloimman kolmesta muurista murtaa jättiläiskokoinen Colossal Titan, joka johtaa lopulta siihen että mm. Erenin äiti syödään elävältä. Hirvittävän vihan vallassa oleva Eren vannoo tuhoavansa jokikisen titaanin maan päältä ja liittyy Mikásan ja Arminin kanssa armeijaan missä olennaisena osana titaaneja vastaan taistelussa on ns. 3D Maneuver gear.

Yhä jatkuvasta mangasta on jo tehty anime, joka kestää ilmestyneistä chaptereista noin puoleen väliin. Henkilökohtaisesti tämä on yksi suosikkimangojani/animejani joka sisältää loistavaa character developmentia, mustaa huumoria ja paljon muuta. Suosikkihahmojani ovat mm. Jean Kirschtein, Reiner Braun ja Levi. Jeania erityisesti hänen loistavan character developmentinsa ansiosta. Vaikka sarja ajoittain junnaa hieman paikoillaan ja sisältää muutamia plot holeja, se ei ole kovin häiritsevää.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Mietin hieman laittaako tämän manga-vai animeosastolle mutta koska manga on alkuperäinen ja siis pidemmälle edennyt päätin lopulta laittaa sen tänne.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2013, 21:01:11 kirjoittanut castlevania »
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
Vs: Shingeki no kyojin
« Vastaus #1 : Joulukuu 11, 2013, 20:21:29 »
Tätä on kehuttu!

Niin paljon, että minuakin on alkanut kiinnostaa. Periaatteessa kuviossa ei ole päälle päin mitään erityisen kivaa (umpitylsä mamman puolesta kostaminen, öklöjä örmyjä...) mutta olen jo pidemmän aikaa etsinyt uutta mangaa luettavaksi, joten olisi ehkä kiva kokeilla tällaistakin. Olen lukenut vasta yhden luvun, mutta sen perusteella en osaa sanoa vielä mitään - muuta kuin sen, että minun on aika laajentaa repetuaariani. Olin näet jo unohtanut kuinka kauheasti tällaisissa magoissa on DRAAMAA ja HUUTOA ja kaikenlaista vouhkaamista ja mesoamista. :D

En tosin meinannut japaninkielisellä nimellä tunnistaa ollenkaan. :D Attack on Titan on paljon tutumpi...

Kiitos muistutuksesta, joululomani taitaa olla pelastettu. :)
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Katspicious

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
Vs: Shingeki no kyojin - Attack on Titan
« Vastaus #2 : Joulukuu 11, 2013, 21:18:45 »
Mä just viime viikonloppuna katoin sen animen loppuun.

Onko siitä mangaa luettavissa jossain? Kun siis animesarjaahan on vain sen yhden tuotantokauden verran, jossa

Ois kiva jatkaa sitä sarjan seuraamista, kun se ei välttis sitte tuu se toka tuotantokausi ihan heti :)

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #3 : Joulukuu 11, 2013, 21:31:52 »
Onko siitä mangaa luettavissa jossain?

Ainoa Vuotiksen sääntöjen kannalta sovelias vastaus on, että kannattaa suunnata nettikauppoihin tai vastaaviin. Ko. mangaa saa myös ainakin Fantasiapeleistä. Varmaan muualtakin. :)

Mitään latauslinkkejähän täällä ei jaella. :)
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Chess

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #4 : Joulukuu 15, 2013, 00:50:17 »
Oijoi! Tästä sarjasta tykkään tosi paljon. En ole oikeastaan vuosiin jaksanut katsoa mitään animea tai lukea oikeastaan mitään, mutta tämän kun löysin niin kesken en voinut jättää! Aloitin tosiaan animen kanssa ja katsoin kaikki siihen mennessä ilmestyneet 15 jaksoa putkeen. (Nyt olen katsonut tietysti kaikki mitä on nyt ilmestynyt) Löysin viimein oikeasti itseäni kiinostavan sarjan, jota jopa jaksan seurata. Siinä on ihanan vahva tunnelma ja se on hyvällä tavalla erilainen sarja. Taidan tykätä eniten tälläisistä vakavista ja koukuttavista sarjosta. (heh, vakavuudelle vastapainona hyvin mielenkiintoinen fandom) Ai että kun en malttaisi millään odottaa lisää animea. Mangaa olen lukenut n. kaksi pokkaria, pitäisi lukea lisää, niin pääsisi pidemmälle kuin animessa. Tiedän tosin
, joten todennäköisemmin odotan lisää animea, kun sen verran laiska nykyään olen lukemaan.
Lempihahmoja ei mulla oikeastaan ole, paitsi ehkä Levi. Taidan jättää parituksista puhumisen väliin,kheheh.