Kirjoittaja Aihe: Itsetehdyt kappaleet  (Luettu 12272 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #25 : Heinäkuu 24, 2003, 10:21:52 »
Joskus kuusi tai seitsemänvuotiaana kirjoitin ainakin parit lyriikat, toinen kertoi rakkaudesta ja toinen jostain synttärikemuista. Säveltä en erityisemmin kehitellyt. Sitten en tykännytkään sanoituksistani ja tuhosin ne aika pian...
Juuri toissapäivänä "sävelsin" jonkun ihmebiisin pianolla, mutta se on niin oudon kuulonen, että soittelen sitä omaksi ilokseni ja nauran sille. Oikealla kädellä yksi sävel per tahti (tiedoksi, tahtilaji on 3/8...) ja vasurilla joku kolmisointu...
Joskus aikaisemminkin olen kehitellyt pianolla omia kappaleita. Viulullakin yritin, mutta se on jo vähän vaikeempaa (vaikka viulu onkin ykkössoittimeni). juu, sellaista...

*muoks*
Lasketaanko vahingossa sävelletyt mukaan? :D Pariin kertaan puoliunessa on päässä lähtenyt soimaan jonkinmoinen biisi. Yleensä ne ovat olleet orkesterikappaleita, kaikki jousi- ja puhallinsoittimet ja muut mukana plus vielä kuoro ja/tai soololaulaja. Ne ovat olleet kauniita kappaleita, harmi vain, etten enää sen jälkeen ole muistanut miten ne menevät, jotta olisin voinut kirjoittaa ylös vaikka ihan perusmelodian...

Poissa tuulilukko

• Vuotislainen
  • My gift of silence
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #26 : Heinäkuu 24, 2003, 16:07:25 »
Minä olen tehnyt ns. julkaisukelpoisia biisejä kaksi. Molemmat on meidän 'gospelpoppoolle' Gokelle väännettyjä joskus kello 0215 tehtyjä, mutta onpa ne levytettykkin, tosin äänenlaatu ja laulu ei silloin vielä ollut ihan kohdallaan. Onhan ne netissäkin jos joku haluaa käydä kuuntelemassa. Goken sivuilla on lisääkin materiaalia kyseiseltä levyltä, mutta se siitä..

Juuri sinua
http://members.surfeu.fi/goke/musiikkia/mp3/juuri.mp3
Tämä on rap, jonka minä ja minun rumpaliserkkupoikani keksittiin sinä kauniina yönä jona biisejä väänsimme. Oikeastaan se on aika hyvä, vaikka itse sanonkin. Tunnelma on kohdallaan. Sanat hieman epäselvät, koska olen tällainen lusmu..

Lapsen kaipuu
http://members.surfeu.fi/goke/musiikkia/mp3/lapsen.mp3
Angstiveisu. Hyvin henkilökohtaiset sanat. Minä en yhtään tykkää siitä että tässä laulaa poikana yksi toinen, eikä minun serkku kuten alunperin kuului olla. Kuitenkin, ei paha tämäkään.

Oikeastaan olen hetkellisesti, laulaessani Evankeliumijuhlilla n.7000 hengelle, ollut tyytyväinen itseeni ja siihen mitä olen saanut :)
Breathe in, who knows how long this will last..

Typhon

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #27 : Elokuu 02, 2003, 10:25:13 »
Musiikki on itselläni muutenkin elämän ehkä tärkein harrastus rumpujensoiton ohella, että biisien teko on tuttua. Vastaan bändini rytmikuvioista ja ns. groovesta. Jos mieleeni tulee, ehdottelen myös erilaisia sointuja ja melodioita biiseihimme. Matalan ääneni vuoksi olen myös "taustalaulajana", mutta ainakaan vielä ei ole mahdollisuutta tullut kokeilla ääneni sopivuutta musiikkiimme.

Bändissämme biiseistä vastaavat lähinnä kaksi kitaristiamme, laulajamme vastaa sanoituksista ja basistimme ei tee mitään. Biisit syntyvät tietokoneella ja raapustamalla paperille.

Jos jotakuta kiinostaa käydä katsomassa tasomme, tuossa on nettisivu.

http://www.genocide.vze.com/indexi.htm

Eli ne löytyvät kohdasta -Music- ja -Samples-.

Xaphania

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #28 : Elokuu 02, 2003, 14:00:21 »
Ala-asteella meillä oli tyttöjen kanssa monen monta loistokasta "bändiä", ja koska minä olin yleensä ainoa, joka tiesi musiikista mitään, jäi se säveltäminenkin (ja sanoittaminen...krhm) huolekseni. Legendaarisin biisimme meni näin:

Tyttö rakastuu
Sydän pakahtuu
Poika rakastuu
Ei kelpaa kukaan muu

Eh.

Noista ajoista on kuitenkin kulunut jo kiitettävästi aikaa. Ei minusta biisintekijäksi ole, tietty intohimo (ja lahjakkuus) puuttuu. Silti joskus huvikseni kirjoittelen lyriikoita ja istahdan pianon ääreen ja annan sormien viedä. Huvittelen myös tekemällä simppeleitä sävellyksiä joihinkin TSH-runoihin (siis niihin, jotka löytyvät tuosta kirjasta) ja niitä sitten lauleskelen ja soittelen.

Olen ollut nyt yli viikon kuumeessa, ja olen huomannut, että päässä soi ties kuinka monta sävellyskelpoista biisiä. Vai lienevätköhän vain kaikuja ja muunnelmia jostakin, mitä olen kuullut joskus...

Moony

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #29 : Elokuu 03, 2003, 11:10:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Eleanor"
Omistan Dance eJay 2.0 -ohjelman ja teen sillä joitakin räpellyksiä lähes päivittäin. Suurin osa biiseistä on jo olemassa olevia biisejä joista olen tehnyt uusia versioita. Mutta on osa ihan itse keksimiäni. Eräiden biisien tiedostonimet ovat erittäin omaperäisiä (mm. jotain, joku, sähläys yms.)

Joskus saan inspiraation johonkin melodiaan ihan ihme paikassa ja silloin olen salamaa nopeammin pianon ääressä soittamassa sitä, jotta se jäisi muistiin. Joskus teen niistä erilaisia versioita eJay:llä.

Eikös E-Jay maksa? Oisko olemassa ILMAISTA musanteko-ohjelmaa?

Ruuhis

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #30 : Joulukuu 27, 2004, 22:07:55 »
Kitaraa, rumpuja ja koskettimia soittelen. Itse tehtyä huonoa (punk rock) musiikkia voi käydä kuuntelemassa sivullani:

http://accepted.teh-pwn.de

Ruuhis

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #31 : Joulukuu 27, 2004, 22:13:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Moony"
Lainaus käyttäjältä: "Eleanor"
Omistan Dance eJay 2.0 -ohjelman ja teen sillä joitakin räpellyksiä lähes päivittäin. Suurin osa biiseistä on jo olemassa olevia biisejä joista olen tehnyt uusia versioita. Mutta on osa ihan itse keksimiäni. Eräiden biisien tiedostonimet ovat erittäin omaperäisiä (mm. jotain, joku, sähläys yms.)

Joskus saan inspiraation johonkin melodiaan ihan ihme paikassa ja silloin olen salamaa nopeammin pianon ääressä soittamassa sitä, jotta se jäisi muistiin. Joskus teen niistä erilaisia versioita eJay:llä.

Eikös E-Jay maksa? Oisko olemassa ILMAISTA musanteko-ohjelmaa?

Fruity Loopsing tai FL Studion saa muistaakseni imaista ilmaiseksi mutta tallentaa et voi, siitä joutuu maksamaan (ja muista ominaisuuksista)

Sir Wyndham

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #32 : Huhtikuu 13, 2005, 11:43:23 »
Olen tällä hetkellä bändini säveltäjä/sovittaja/sanoittaja, eli hoidan kaiken paitsi soitan basso-rumpu-ja lauluosuudet. Koitan jatkuvasti delegoida noita tehtäviä muille. Esim. laulajalle sanoitusten tekoa jne. mutta ainakin tällä hetkellä vielä teen itse biisit. Omia tekeleitä olen tosissani väsännyt joku 4v. Silloin tosin olin jo sen verran pitkään soittanut, että ne biisit eivät ihan kamalia olleet, että kyllä niitä edelleen keikoilla soitetaan eivätkä ne ole sinällään huonompia kuin uudet. Jotkut osat tottakai vaativat restaurointia soittotaitojen parantuessa ja maun kehittyessä, mutta perusrakenne on pysynyt samana.

Poissa Aura Illumina

• Vuotislainen
    • Fiction Garden
  • Tupa: Puuskupuh
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #33 : Huhtikuu 13, 2005, 11:49:23 »
Teen biisit päässäni, ne vaan alkavat vallata alaa ja pakottavat minut kirjoittamaan ne ylös. Kaikki alkaa yleensä jostakin tunnelmasta, joka alkaa saada sanoja ja ääniä ympärilleen.

Teen lyriikoita suomeksi ja englanniksi (kuten fanficcejäkin) :), sävellän ja sovitan.

Melodiat syntyvät usein ilman mitään välineitä, mutta sointumaailmaa rakennellessa piano, kynä ja paperi ovat tarpeellisia.

Harppu

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #34 : Huhtikuu 14, 2005, 18:32:03 »
Jonkin verran olen säveltänyt ja sanoittanut, mutta itseni lisäksi kukaan muu ei ole kuullut tekeleitäni. Osa on sanoituksiltaan liian henkilökohtaisia, osa taas mielestäni huonoja. Olen liian itsekriittinen, minkä takia saan harvoin kappaleita valmiiksi. Yksikin mammuttitaudista kärsivä kappale on odotellut jousisovitustaan jo yli puoli vuotta. Se kappale jää kyllä pölyttymään pöytälaatikkoon, mutta siitä huolimatta olisi kiva saada se joskus valmiiksi.

Sävellykseni lähtevät yleensä rakentumaan melodian pohjalta, vaikka olen välillä kokeillutkin luoda sointukulkuja ja niiden pohjalta melodioita. Olen liian keskittynyt tekemään laulumelodioita. Näkyisiköhän siinä se, etten ole kovin hyvä musiikinteoriassa?

Haru

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #35 : Huhtikuu 16, 2005, 18:58:21 »
Joskus alkaa päässä soida joku sävelmä ja eikun pianon ääreen. Yleensä keksin vain sanoja tuttuihin melodioihin tai sitten teen niistä vain runoja. Eilenkin kirjoitin yhden uuden laulun, joka on kerrankin englanniksi.

Vähän aikaa sitten väsäsin uuden sanoituksen Päivänsäde ja menninkäinen -biisiin. Minun oli pakko, koska en jaksanut kuunneella päässäni mekastavaa Potter-laulua. Lopputulos on suomalaiseen lastenlauluun yhdistetty Harry Potter -sanoitus, ja aika hauska.

Surusilmä

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #36 : Huhtikuu 16, 2005, 19:26:34 »
No vähän aikaa sitten mä "tein" yhen biisin... Tai siis kirjotin siihen sanat... Aika epätoivosta on kyllä, se oli mun eka, ja tuskin tulee lisää. Sen "biisin" vai oisko se ennenminkin runo, mut sen nimi on Miksi... Se on aika tunteellinen. Mä kirjotin sen kynällä yhteen mun vihkoon, missä mulla on kaikenlaista sälää...

Nukke

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #37 : Huhtikuu 17, 2005, 13:42:42 »
Teen omia biisejä. Yleensä ne lähtee siitä että alan kirjoitella kaikkea ketutusta päästä pois paperille sellaisiksi hassuiksi säkeiksi, lauseiksi ja muiksi härvellyksiksi. Hassua, mutta yleensä kirjoitan vaan kaiken sekavan päästäni pois jonkun paperilappusen molemmin puolin. Sitten minulla on lappu täynnä tekstiä, ja voin aloittaa melodian ja muun suunnittelun. Sähköpianolla tai oikealla pianolla alan soittaa melodianpätkiä ja merkitä ylös sointuja jotka kuulostavat niitten kanssa hyviltä. Sitten kun on melodia, alan hyräillä sitä ja kokeilen niitä sointuja siskon kitaralla. Joskus saan ne jopa valmiiksi, yleensä ne ovat sellaisia skitsoja rallatuksia, teenangstia tai psykoa kiljumista. Ensimmäisen oman kappaleeni tein viidesluokkalaisena, poppitilitystä ärsyttävistä kanoista luokallani. Se on aika hassu, löysin sen nuotit tässä pari päivää sitten.
Sanoitukseni ovat aika naurettavia, yleensä jotain päätöntä selitystä, suomea ja englantia sekaisin. Tyyliin koko biisi on englanniksi, mutta yhtäkkiä kertosäkeessä aletaan huutaa suomeksi "Verta! Kaunista verta! Sinä olet kaunis! Verta!" Ei nyt ehkä ihan noin, mutta jotain sinne päin. Tuo johtuu lähinnä siitä, että kun päässäni on joku ajatus suomeksi, niin joskus tuntuisi suorastaan raiskaamiselta kääntää se englanniksi. Esimerkiksi "sokaistui" kuulostaa paljon hienommalta kuin "get blinded".

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #38 : Huhtikuu 11, 2006, 14:39:45 »
Minun harrastuksiini on jo kauan kuulunut sanoitusten takominen sinne tänne, ja taitaa olla kovo väärällään jotakin epäonnistuneita kurttuja ja muutama ihan siedettäväkin siellä hengaa. En ole sitä harrastetta kuitenkaan nimittänyt kappaleen teoksi, kun se on vain sanoittaminen, eli se toinen puoli sitä hommaa.

Eniten olen väkertänyt ihan tuiki tavallista 12-tahtista bluesia, suomeksi, ruotsiksi, latinaksi ja englanniksi, aiheesta toiseen. Oma suosikkini on ruotsinopettajaani kiroava ruotsinkielinen blues, jonka viimeinen säe rinnastaa opettajaparan gorgoniin. Niin se käy.

Suomennoksia olen myös väkerrellyt sangen täydellä touhulla, muun muassa Lynyrd Skynyrdin Sweet Home Alabamaan, Neil Youngin Harvestiin, joihinkin Paul Simonin kipaleisiin. Pyrin yleensä säilyttämään biisin kantavan ajatuksen jollakin lailla, esmes Sweet Home Alabamahan oli alkujaan etelävaltioiden ylistystä. Niinpä sitten tein omista kahdesta suomennoksestani samanhenkiset, toki omaa itseäni koskettavat. Toisessa versiossa lyödään jauhot suuhun Savon, toisessa Kajaanin haukkujille (kun tuskastuin niihin taannoisiin Iltiksen täysin perättömiin lööppeihin Suomen rastisimmasta kaupungista):

"Well I heard Mr. Young sing about her
Well I heard ol' Neil done put her down
Well I hope Neil Young will remember
A Southern man don't need him around
Anyhow"

Suomeksi:

"Lööppi kirkui kohun tehden:
Ei siellä musta olla saa
Voi tuollaiset Iltalehden
Raukat mennä merten taa
Kyllä vaan"

Pakko oli tunkea mukaan myös vähän viittausta Nälkämaan lauluun, tuohon jaloon kainuulaisten ja kajaanilaisten kansallisveisuun (jossa lauletaan, että "raukat vain menköhöt merten taa", ei Kainuussa tarvita mitään iltalehteläisiä tai muitakaan kekkeruuseja).

Mutta se, miksi juuri nyt kirjoitan tänne, on se, että aion tuuletella saaneeni juuri tunti sitten valmiiksi ensimmäisen alusta loppuun asti itse väkertelemäni kipaleen (joskin Krum the Krummitus jelppi yhdessä sointuvalinnassa B-osaan). Olen hyvin iloinen. Kerrankin jotakin hyötyä siitä, että on kipiänä kotona: voin rauhassa takoa tuota tytsin pikkuveljeltä lainaamaani kitaraa ja pähkäillä sointuja ja ölistä painuneella äänelläni kipeine kurkkuineni sanoituksia sekaan tsekatakseni, pelaako se.

Ja se pelaa. Jee. Olen astunut niiden ihmisten joukkoon, kutka ovat kerran elämässään kirjoittaneet kappaleen. Pitää kirjoittaa lisää ja toivoa, että taso paranee.
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

bakteeri

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #39 : Huhtikuu 11, 2006, 17:36:07 »
Olisinkohan kohta kolme vuotta musiikkia räpeltänyt. ^_^ Kitaraa ja pianoa rämpyttelemällä keksii joskus jotain suht hienoa ja niitä sitten kirjottelen paperille. Guitar Pro:lla sitten "rakennan" biisit valmiiksi.
Tallessa on nyt ehkä n. 100 biisiä midinä joista ehkä 10-14 on hyviä. Jotain ylioutoa "wannabe-jrockia". Joo.. ^_________^

Rottenmind

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #40 : Toukokuu 02, 2006, 08:02:03 »
Itseasiassa kirjottelen paljonkin sanoituksia ja viime aikoina olen alkanut tehdä taustoja niille akustisella kitaralla ja pianolla ja sen jälkeen ylenssä sähkökitaraversio. Tein joskus meidän bändille sanat, mutta kun bändi hajosi/hajotettiin kirjoittelin vain pöytälaatikkoon (Ja kouluvihkoihin^^)

Kirjoitan aina englanniksi. Suomi ei luonnistu minulta laisinkaan tässä yhteydessä. Se toimii paremmin runoissa sun muissa, mutta biisien lyriikat. Ne on aina englanniksi. Joskus olen toki yrittänyt väsätä jotain suomeksi, mutta se on mennyt kirjaimellisesti väsäämiseksi eli ne sanat eivät tule helposti^^

Sudenpuu

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #41 : Toukokuu 02, 2006, 08:26:37 »
Tietokoneella ja syntetisaattoreilla tulee tehtyä aina kun inspiraatio yllättää. Sanoituksiakin olen joskus tehnyt, nyt vähemmän.
Teen musiikkia laidasta laitaan, hempeistä balladeista ja ambientista aina hard technoon, psytranceen ja goaan asti.

Tuolta löytää joitain tuotoksiani.

http://www.mikseri.net/artists/effected.25979.php

Kunnollisen musiikin tekeminen vie paljon aikaa ja sitä ei ole aina tarpeeksi, siispä sivuilleni tulee nykyään harvakseltaan uusia biisejä.

Inanna

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #42 : Toukokuu 16, 2006, 00:07:41 »
Olen kirjotellu sanotuksia noin 8 vuotta, heti siitä asti kun opin kirjoittaa. Nyt on kasassa sen verran hyviä sanotuksia että ne pitäs mennä levyttää bändin porukan kanssa. meillä on ollut jo jonkin verran keikkoja ja fanitapaamisia. Ja levyn pitäis olla syksyn tienoilla valmis.. :)
Sanotukset littyy paljon ystävyyteen, suhteisiin ja luontoon.. ja nyt kaverin kanssa tehtiin englanninkelinen versio "pidä musta kii"-biisistä :)
Saas nähdä miten keikoilla menee englantilaisen biisin kanssa..

atmoshpere

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #43 : Kesäkuu 27, 2006, 21:34:35 »
Bändin kanssa. En osaa säveltää, mutta kirjoitan lyriikoita. Kitaristin kanssa sitten katotaan mitä minä olen saanut aikaseksi ja mitä se on sävellellyt. Ensin kokeillaan sopiiko mitkään meidän jutut yhteen ja jos ei sovi niin luodaan uutta.

Poissa pienenpieni Lakana

• Valkaisuaineen suurkuluttaja
  • Vuotislainen
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #44 : Heinäkuu 11, 2006, 22:16:44 »
Teimme juuri kaverin kanssa elämämme ensimmäisen biisin ja esitimme sen riparilla. Minä en osaa yhtään säveltää, joten työnjakomme meni aluksi niin, että kaverini sävelsi ja minä sanoitin, mutta välillä pohdiskelimme yhdessä sanoja, varsinkin kertosäkeen kanssa painiskelimme niin sanoituksen kuin sävellyksen puolella... vaikka idea siihen olikin jo valmis...

Minä kyllä soitin esityksessämme, mutta oli vähän vaikea soittaa toisen sävellystä, joihin ei ollut tarkkoja nuotteja vaan vähän sellaista omaa luovuutta piti välillä käyttää ja sitten se kuulosti ihan erilaiselta kuin kaverini soittamana...

Mutta se oli erittäin mukavaa ja sanoituksia olemme tehneet lisää, mutta siinä säveltämisessä menee aikaa, kun vain toinen osaa säveltää...

Mutta täytyy sanoa, että meidän biisistä piti sekin tyyppi, joka mäkätti meille monesta asiasta ja sitten vielä meidän seukkarin oikea biisin tekijä... :) Se oli piristävää, vaikka meistä lopuksi tuntui, että se on ihan järkky, kun olimme jauhaneet sitä monta iltaa (teimme sitä leirillä yöllä, kun muut yrittivät nukkua...)

No, tälläinen tarina minun kokemuksistani...
Stones taught me to fly
Love taught me to lie
Life taught me to die

untitled

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #45 : Syyskuu 01, 2006, 20:38:57 »
Kappaleita teen 2 kokonaista tehty jo. 2 kesken, mutta ei oo ollu inspiraatiota vähään aikaan. Sanoituksia on hankala keksiä, ja ilman sanoja on hankala keksiä myös sävel...

Poissa Cielo

• fearless
  • Vuotislainen
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #46 : Syyskuu 02, 2006, 10:46:50 »
Lainaus käyttäjältä: "untitled"
Sanoituksia on hankala keksiä, ja ilman sanoja on hankala keksiä myös sävel...

Minulla on asia päinvastoin. Sanoitukset syntyvät todella helposti, mutta kun pitäisi säveltä ruveta etsimään... Ei onnistu. :) Siihen se onkin minulla aina tyssännyt.
LaForks.net                                    
suomenkielinen Houkutus-foorumi
--
ava by blackdogicons @ LJ

Norlánn

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #47 : Syyskuu 03, 2006, 00:50:20 »
Lähinnä lyriikoita kirjoitan (sekä suomeksi, että englanniksi). Jos joku sävelmä jää soimaan päähän, saatan alkaa soittamaan sitä sähköuruilla, tai keksimään jotakin bassokuviota, tai sitten jotain rumpukomppia. Tai sitten vain alan pukemaan säveltä sanoiksi. :-)

Norlánn

Maggara

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #48 : Syyskuu 09, 2006, 13:56:34 »
Sävellän ja sanoitan kappaleita lähes päivittäin, bändiä ja itseäni varten.
Aikamoisia metallijyriä/rock biisejähän ne kaikki ovat. Sanoitukset ovat englanin- tai suomenkielellä, yleensä kirjoitan siis sille kielelle joka A. sopii paremmin kappaleeseen B. tuntuu paremmalta siihen tiettyyn tilanteeseen.
Olen kitaristi joten biisit muodostuvat tämän samaisen pöydän edessä kitara kädessä ja guitarpro4/paperinippu ja kynää käyttäen kirjoitan riffit ylös.    Joskus inspiraatio syntyy kuin itsestään ja biisi sitä myötä. Tosin usein inspirtaation kadotessa menen kävelemään metsään ja siellä syntyy yleensä päässä parhaimmat riffit.
 Sanoitukset taas ovat ihan itsestään pähän pälkähtäneistä lauseista ja ideoista vuotaneita tekstejä jotka ovat mielestäni toinen toista parempia.

Emily Popping

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #49 : Syyskuu 09, 2006, 14:31:05 »
Niin, no, minä harrastan pianoa, ja sen kautta tulee sävellettyä jotain lyhyitä pätkiä. Yhden tein kun piano-opettajallani oli jokin sävellys projekti, ja olin siinä mukana. JOuduin esittämään kappaleen pianokouluni konsertissa!