Kirjoittaja Aihe: Vain elämää  (Luettu 1393 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vain elämää
« : Tammikuu 20, 2013, 22:25:19 »
Järkytyin kun tajusin, ettei kukaan ole aloittanut keskustelua tästä ohjelmasta. Ehkä syksyn parasta suomalaista TV:tä! Kyse on siis alun perin hollantilaisesta formaatista, missä eri musiikkigenrejen edustajat viettävät viikon keskenään, kertovat elämästään ja uristaan ja tekevät muiden hiteistä omia versioitaan.

Ohjelman mainokset eivät kohauttaneet minua millään lailla ja ajattelin lähinnä, että taas tulee joku Linnan tähtien tyyppinen turha pölinäohjelma. Vanhempani kuitenkin katsoivat sitä ja jossain vaiheessa minäkin jämähdin perjantai-iltana ohjelman pariin. Se olikin sitten menoa.

Ohjelma imaisi minut kerralla mukaansa. Osallistujat olivat kiinnostavia persoonia ja heidän kokemuksistaan oli mielenkiintoista kuulla. Huumoriakin riitti, ja esimerkiksi Erinistä en olisi koskaan uskonut, että hän olisi sellainen keppostelija :D. Cheek taas osoittautui vähän hienohelmaisemmaksi kuin kaikesta siitä rähinämeiningistä voisi ajatella eikä heittäytynyt juttuihin niin avoimesti kuin loput porukasta.

Itselleni jännintä oli kuunnella biisejä, oikein odotin aina niitä. Ehdoton suosikkini on Erinin Mitä tänne jää, ja muita suosikkejani ovat Cheekin Tinakenkätyttö ja Puhelinlangat laulaa ja Neumannin Satasen laina. Muutkin biisit kyllä tosi hyviä, en yhtään ihmettele että levyt myivät niin hyvin ja konsertitkin olivat loppuunmyytyjä.

Nelonen on vahvistanut, että toinen tuotantokausi on tulossa. Omia artistitoiveita olisivat ehkä Chisu tai Irina, Michael Monroe tai Jussi69, Tiktakin Petra tai Maija Vilkkumaa, Elastinen, Laura Voutilainen tai Arja Koriseva jne (koitan tässä miettiä eri genreistä kiinnostavia tyyppejä). Joku metallimusiikin edustajakin voisi olla ihan mielenkiintoinen nähdä kevyempien genrejen edustajien joukossa.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Vain elämää
« Vastaus #1 : Lokakuu 19, 2013, 09:17:24 »
Seuraako kukaan tänä vuonna? Itse eksyin vähän vahingossa ekan jakson ääreen, ja jäin seuraamaan. Ahaa, Juha Tapio, ikisuosikkini. No, Juha on hyvä, mutta niin perushyvä, ei mitään uutta. Ilkka Alanko on kanssa aina hyvä. Ja tulkitsee jotenkin syvemmin ja värikkäämmin kuin vaan oma perustyylinsä, mitä esim. Juha tekee. Jukka Poika tekee biiseistä omannäköisensä, mutta tyyli on kaikissa sama. Naisista ei mitään sanottavaa, ihan ok muusikoita mutta ei sytytä.

Mutta sitten. Pauli. <3 Hyvänen aika tuota säteilyä. Ei kai tuo mies edes ole niin komea ulkonäöltään että sillä hurmais, mutta tuo olemus, säteily, hymy, kaikki. Tulkinta. Olin aivan ihastunut eilen kun hän esitti Jukka Pojan Siideripissiksen.

Jotain Kelmiä? Vaikka vain elokuvakelmiä, toi jotenkin mieleen näyttelijä David Thewlisin.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #2 : Syyskuu 21, 2016, 09:25:47 »
Nyt on jälleen uusi Vain elämää -kausi startannut, ja löysin itseni jälleen sarjaa tuijottelemasta television ääressä. Yleensä en siis perusta ohjelmista, jossa kisaajat/näyttelijät/osallistujat ovat suomalaisia, mutta tämä vei sydämeni jo ensimmäisen tuotantokauden aikana.

Itseeni vetoaa tässä ohjelmassa se, että jokaisen artistin päivänä pääsee kurkistamaan vähän pintaa syvemmälle artistin kyseisen artistin maailmaan. Monista sarjassa olleista olenkin saanut uutta ajateltavaa ja näkökulmaa. Myös erilaisten musiikkityylien edustajien kokoaminen yhteen on mielestäni mukava idea: näin syntyy hyvin erilaisia tulkintoja niin vanhoista klassikoista kuin tuntemattomimmista kappaleista. Jo sarjan aikana onkin hauska arvuutella, mitkä kappaleet päätyvät radiosoittoon. Mutta noista musiikkityylien edustajista olen ajatellut, että yleensä tämä jako on mennyt tyylillä "yksi räppäri, popahtavaa ja iskelmähtävää". Itse olen toivonut jo parin tuotantokauden ajan, että ohjelmaan saataisiin myös raskaamman musiikin vaikuttajia. Saa nähdä, toteutuuko toiveeni, jos tätä ohjelmaa tulee vielä jatkossa.

Sitten vielä ehkä sananen tämän kauden artisteista. Suoraan voin sanoa, että en tiedä Mikko Kuustoselta ainuttakaan kappaletta, ja häntä kun on nähnyt televisiossa ainoastaan huulenheittäjänä, en tiedä näyttäytyykö hahmo silmiini siksi ei niin yhtä suurena artistina kuin muut. Suvi Teräsniska vaikutti ainakin viime jakson perusteella hyvin jämptiltä ja asialliselta, mutta odotan häneltä hyviä tulkintoja. Minulla menee joskus Anna Puu ja Chisu sekaisin, toivottavasti tämän kauden jälkeen onnistun tunnistamaan heiidät paremmin. Lopuista (Hector, Lauri Tähkä ja Mikael Gabriel) odotan sitä, miten he tulkitsevat kappaleita ja miten saavat niihin omaa "touchiaan".
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Syyskuu 21, 2016, 19:47:10 »
Olen aikaisemmatkin kaudet katsonut, joten tottakai tänäkin vuonna uskollisesti käännän Neloselle perjantaisin. Tässä kaudessa on ainakin ennen sen alkamista samanlainen fiilis kuin toisella kaudella, artistit eivät ole ihan yhtä suuria suosikkeja kuin parilla edellisellä kaudella ja he ovat tyylillisesti lähempänä toisiaan. Joukosta puuttuu sellainen raskaamman musiikin edustaja (ihmettelen, että metallimusiikin kehtona pidetyssä maassa ole yhtäkään genren edustajaa saatu mukaan) eikä tänä vuonna ole edes sitä "vanhempaa" naisartistia, vaan Chisu, Anna Puu ja Suvi Teräsniska ovat jokainen ainakin mielestäni suhteellisen samanikäisiä. Pelkään, että versiot ovat liian samanlaisia kuin alkuperäiset, kun ollaan jo valmiiksi musiikillisesti hyvin samallaisia.

Henkilöinä lähes kaikki ovat toisaalta kiinnostavia, monesta en tiedä juuri mitään. Ainoa, jota en siedä, on Kuustonen, joka nauraa omille vitseilleen jo ennen kuin on kertonut ne. Mikael Gabriel on laukonut joitakin arveluttavia lausuntoja mediassa, joten tahdon nähdä millainen hän oikeasti on. Ne kultatekarit eivät ainakaan nostaneet pisteitä, mutta muuten kloppi esiintyi ihan edukseen.

Minua hienoisesti ärsyttää, että ohjelman mainoksissa ja itse ohjelman aikana tulevissa minipromoissa ns. spoilataan tulevat biisit. Samoin ärsytti iltalehtien kirjoittelu otsikoilla "Tämä biisi kuullaan uudella Vain elämää -kaudella ensimmäiseksi!!1" Tahdon katsoa ohjelman ilman että tiedän mitä on tulossa, kiitos vain.
"Muikkunen, ota airo."

Paikalla samettiina

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #4 : Syyskuu 21, 2016, 22:00:22 »
Minua hienoisesti ärsyttää, että ohjelman mainoksissa ja itse ohjelman aikana tulevissa minipromoissa ns. spoilataan tulevat biisit. Samoin ärsytti iltalehtien kirjoittelu otsikoilla "Tämä biisi kuullaan uudella Vain elämää -kaudella ensimmäiseksi!!1" Tahdon katsoa ohjelman ilman että tiedän mitä on tulossa, kiitos vain.

^Et ole ainut, jota nuo asiat ärsyttää. Jos onnistun välttämään nuo biisispoilerit, niin ainakin minusta on mukava "arvuutella" mistä biisistä on kyse, kun ennen esiintymistä artisti kertoo jotain miten päätyi esittämään kyseisen kappaleen.

Tässä mietin myös sitä, että yllättävän hyvin kaudesta toiseen myös nämä sarjan levyt ovat myyneet. Myös noissa artistien yhteiskonserteissa on ollut ihan kivasti yleisöä. Eli jokin tässä on, mikä saa ihmiset hullaantumaan vuodesta toiseen.

Paikalla samettiina

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #5 : Syyskuu 01, 2017, 18:00:04 »
No nyt tulee postaus oman viestin jälkeen, mutta ei voi minkään :D

Tulossa on siis seitsemäs kausi, joka on ns. all stars -kausi. Mukana on siis tuttuja artisteja aiemmin pyörineiltä kausilta. Mukana ovat Toni Wirtanen, Jari Sillanpää, Jenni Vartiainen, Sanni, Kaija Koo, Cheek ja Juha Tapio.

Mitäpä mieltä tällaisesta kaudesta? Tarkoittaako tämä nyt sitä, että Vain elämää on tulossa tiensä päähän, kun on valittu "parhaat" viime kausilta? Osuiko ja upposiko artistivalinnat?

Mielestäni on ihan kiva ajatus, että saadaan "vanhoja hyviä naamoja" takaisin: heille annetaan mahdollisuus näyttää vielä lisää tekemistään ja osaamistaan. Lisäksi mielestäni ihan osuvat artistivalinnat, monipuolisuutta löytyy.

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #6 : Syyskuu 15, 2017, 11:52:57 »
Spekulaatioiden mukaan tämä on viimeinen kausi, enkä toisaalta ihmettelisi. Tähän mennessä kaikki kaudet ovat olleet mielestäni vähintään hyviä jos eivät ihan täysiä kymppejä, mutta ehkä konsepti alkaa kulua ja artistit loppua (tosin muutama kovaakin kovempi on edelleen osallistumatta, esim. Elli Haloo tai Rasmuksen Lauri).

Nämä All Stars -kauden artistit ovat mielestäni hyvin valittu, vaikkakin ehdin jo pienimuotoisesti pettyä kun Cheek ei sen enempää valottanut sairauttaan. En tosin ole lukenut Cheekin kirjaa, niin ehkä sieltä saisin lisäinfoa. Muuten oli hauska ensimmäinen jakso, oli ihanaa että nyt palattiin Hirvensalmelle ja eikä prameiltu liikaa vaan aktiviteetti oli "vain" kalastaminen itsetehdyillä ongilla (monissa nykyrealityissa minua ärsyttää tuotesijoittelun määrä, kaikki osallistujat on puettu näkyvästi jonkun brändin vaatteisiin ja kaikki ohjelmassa käytetyt tavarat ovat kalliita merkkituotteita. Rant over).

Kaikilla artisteilla on vielä materiaalia coveroitavaksi, joten siitä homma ei jää kiinni. Ekan jakson esitykset eivät ehkä räjäyttäneet vielä pankkia, mutta kyllä niitä tulee varmaan uudemmankin kerran kuunneltua.
"Muikkunen, ota airo."