Kirjoittaja Aihe: Rillit huurussa (The Big Bang Theory)  (Luettu 1515 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Rillit huurussa (The Big Bang Theory)
« : Toukokuu 22, 2012, 22:13:39 »
Uskomatonta ettei tästä ollut vielä aihetta, mutta korjataanpa se nyt.

Rillit huurussa on vuonna 2007 alkanut amerikkalainen, Chuck Lorren ja Bill Pradyn luoma tilannekomediasarja. Sarja alkaa, kun nörttifyysikoiden Sheldonin ja Leonardin naapuriin muuttaa näyttelijäksi haluava Penny. Kuvioissa pyörii myös Raj ja Howard, Sheldonin ja Leonardin kollegat ja kaverit, ja myöhemmillä kausilla mukaan tulee muutakin väkeä.

Sarjasta näytetään Subilla nyt Suomessa neljättä kautta ja jenkeissä loppui juuri viides kausi. Pääosissa Jim Parsons, Johnny Galecki, Kaley Cuoco, Simon Helberg ja Kunal Nayyar.

Itse en alkuun mainoksien perusteella uskonut sarjaa hyväksi, mutta jotenkin päädyin seuraamaan sitä toisella kaudella, enkä ole pettynyt. Frendien jälkeen tämä on paras sitcom, mihin olen törmännyt. Rakastan Sheldonia ja Pennyä ja etenkin heidän yhteisiä kohtauksiaan, koska he ovat niin erilaisia. Muutkin päähenkilöt ovat hyviä, vaikka en aina jaksakaan Howardin casanova-meininkiä tai Leonardin Penny-haikailuja. Raj säälittää usein, koska hänestä on tehty niin sidekick, eikä hänellä ole paljon omia juonikuvioita. Päähenkilöiden keskinäiset suhteet on muuten kyllä tosi hyvin kirjoitettu, ja jotkut toistuvat vitsit jaksavat naurattaa aina vain uudelleen (kopkopkop "Penny?" kopkopkop "Penny?" kopkopkop "Penny?" :D).

Tieteellinen puoli menee usein yli hilseen, minkä takia en voi katsoa jenkkitahtiin (tiede-termien lisäksi nörttien käyttämät sanatkin ovat joskus niin "hienoja", ettei ilman tekstityksiä onnistu millään). Tekstitysten kanssa ei haittaa, tärkeimmät osat ymmärtää silloin.

Seuraako kukaan muu?
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Rillit huurussa (The Big Bang Theory)
« Vastaus #1 : Toukokuu 22, 2012, 22:34:12 »
Ihana sarja :D Välistä tässä on vähän tyhmiäkin (tai vaikkapa hahmoihin sopimattomia) juttuja mitkä menee jenkki-komedian piikkiin, mutta muuten tykkäilempi! Sheldon on hauska hahmo ja muutenkin näihin nörtteihin kyllä vähän samaistuukin. :'D Paitsi että itse en välitä mistään scifi tähtien sodista vaan puhtaasta fantasiasta! Se onkin sarjan ainoa "vika", minulle. Suosikkijaksoni on tähän asti ollut se Taru Sormusten Herrasta jakso, jossa nämä päähahmot löytävät sen varastetun sormuksen ja riitelevät siitä pitäisikö se palauttaa Peter Jacksonille vai pitää itse XD

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #2 : Toukokuu 23, 2012, 14:28:33 »
Spoilaa neloskautta:

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

En nyt tiedä pitääkö neloskaudesta puhua spoilereissa, koska se kuitenkin on menossa, mutta otetaan varman päälle.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Leslie Winkle tosiaan oli melko hupaisa hahmo, toi vähän asennetta, mutta ei koskaan oikein syttynyt liekkeihin ainakaan minun mielestäni. En ole niin tarkkaan seurannut sarjaa (vielä, odottakaapa kun saan dvd-boksit käsiini) että muistaisin ulkoa jotain repliikkejä, mutta melkoisen tylsää käsikirjoittajilta jos he kierrättävät täysin samoja juttuja.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #3 : Toukokuu 23, 2012, 18:31:07 »
Seuraan sarjaa säännöllisen epäsäännöllisesti. Pidin kuitenkin sarjasta jo ensimmäisen katselukerran jälkeen. Itseäni taitaa koukuttaa eniten se, että loistava tieteellinen osaaminen ei aina riitä loistavaan arjessa selviämiseen. Toisaalta arjessa selviää hienosti, vaikka ei olisikaan älykkö. Alkuaikoina ärsytti tietty stereotypia eli se, että miehet olivat "järki" ja naiset olivat "tunteet". Uusien hahmojen myötä nämä erot ovat kaventuneet ja inhimillistä kasvua on havaittavissa.
Pitäisi vain muistaa katsoa, silloin kun jakso tulee.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #4 : Heinäkuu 05, 2013, 09:28:54 »
Jäin tähän sarjaan koukkuun vasta pari viikkoa sitten. Aikaisemmin olen seurannut sarjaa vain silloin tällöin, kun olen ehtinyt. Tänään saan postissa viisi tuotantokautta, joten voin pitää ainakin huomisen kunnon BBT-maratonia! :)
En siis vielä osaa kunnolla kommentoida sarjan juonta, mutta rakastan tilannekomedioita. Tämä sarja täyttää loistavasti Frendien jättämää tyhjiötä.

Suosikkihahmoni on Sheldon. Hänestä on tehty loistavan pakkomielteinen, jopa neuroottinen, mutta fiksu ja samalla todella hauska. Parasta hahmossa on kokonaisuus; puhetyyli, perfektionismi, tausta. Ei ihme, että Jim Parsons on palkittu roolistaan!

//Päivitys 8.7., kun olen katsonut sarjaa jo 2½ tuotantokautta yhden viikonlopun aikana:

Rakastan <3 (niin paljon, että sorruin käyttämään pienempi kuin kolme -merkkiä)
Sarjan mahtavuus piilee mielestäni siinä, että jaksot toimivat omina yksikköinään, hävittämättä koko sarjan kantavaa nörtit versus muu maailma -teemaa. Päähenkilönörtit eivät ole erityisen komeita tai perinteisiä unelmamiehiä, mutta he ovat silti rakastettavia ja hauskoja. Vaikka sarjassa vilahtelee välillä hyvännäköisiä miehiä, katsoja asettuu silti nörttien puolelle. Vähitellen nörteistä kuoriutuu esiin piirteitä, jotka tekevät heistä entistä inhimillisempiä: Howardin sisin, Leonardin ja Pennyn suhde, Sheldon alkaa ymmärtää sarkasmia, Raj voi vähittelen puhua naisille, ainakin vahingossa.

Olen pahasti koukussa.

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2013, 10:54:05 kirjoittanut Röhkö »
"Pants - like shorts, but longer!"