Kirjoittaja Aihe: The Walking Dead  (Luettu 2297 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Sab

• Ankeuttaja
The Walking Dead
« : Huhtikuu 24, 2012, 16:26:32 »
The Walking Dead on vuodesta 2010 asti tuotettu ja esitetty post-apokalyptinen draamasarja, jonka päähenkilönä hyörii Rick Grimesiksi nimetty apulaisseriffi, joka sarjan alkupuolella etsii kadonnutta perhettään huomattuaan yhteiskunnan hajonneen zombie-epidemian myötä. Viime sunnuntaista (22.4.2012) alkaen sarja on ruvennut pyörimään kotimaisellakin Foxilla.

Itse en ole nähnyt kuin tuon avausjakson, mikä perusteella sarja vaikuttaa hyvinkin katsomisen arvoiselta. Erikoisefektit ovat uskottavia, henkilöillä on karismaa ja aitoja tunteita ja draamapuoli on kutkuttavan mielenkiintoinen. Varsinkin Duanen lapsinäyttelijä teki hienon roolituksen.

Poissa Candily

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Vs: The Walking Dead
« Vastaus #1 : Huhtikuu 24, 2012, 16:53:46 »
Olin ihan innoissani, kun huomasin tämän alkavan Foxilla ja katsoinkin sitten avausjakson. Olen kyllä useasti jo meinannut ostaa ykköskauden itellenikin, mutta pihiyttäni en ole viitsinyt. Avausjakson perusteella aion kyllä katsoa loputkin, vaikuttaa tosi koukuttavalta. Tämä tosin alkoi ihan samanlailla kun 28 päivää myöhemmin -elokuva, siinäkin mies heräsi sairaalasta ja huomasi maailman tyhjentyneen ihmisistä ja zombit tulleet tilalle. Silti uskon, että tällä sarjalla on vielä paljon annettavaa.

Tämä avausjakso jäi tosi ahdistavaan kohtaan, zombeja joka puolella and nowhere to go. Odotan jo sunnuntaita.
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #2 : Huhtikuu 24, 2012, 18:35:31 »
Olin ihan innoissani, kun huomasin tämän alkavan Foxilla ja katsoinkin sitten avausjakson. Olen kyllä useasti jo meinannut ostaa ykköskauden itellenikin, mutta pihiyttäni en ole viitsinyt. Avausjakson perusteella aion kyllä katsoa loputkin, vaikuttaa tosi koukuttavalta. Tämä tosin alkoi ihan samanlailla kun 28 päivää myöhemmin -elokuva, siinäkin mies heräsi sairaalasta ja huomasi maailman tyhjentyneen ihmisistä ja zombit tulleet tilalle. Silti uskon, että tällä sarjalla on vielä paljon annettavaa.

Tämä avausjakso jäi tosi ahdistavaan kohtaan, zombeja joka puolella and nowhere to go. Odotan jo sunnuntaita.

Reiluuden nimissä on muistettava, että 28 Päivää myöhemmin ja alkuperäisen Walking Dead sarjakuvan (mistä vetoa, että kukaan täällä ei tiennyt semmoisenkin olevan olemassa) ensimmäinen numero ilmestyivät suurin piirtein samaan aikaan.
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Toukokuu 07, 2012, 21:34:25 »
Kolme jaksoa olen nyt katsonut ja pidän kovasti. Zombieille aiemmasta elämästä jääneet heijasteet (kuten ensimmäisen jakson ovenkahvan remputus ja nallekarhun laahaus) on toteutettu loistavasti, vaikka ajoituksellista säätöä ehkä vähän vielä toivoisin. Lisäksi zombit ovat päiväsaikaan naurettavan uneliaita. Jännitetasoa kuitenkin nostetaan himpun verran joka kerta ja Rickin tutustuessa muihin selviytyneisiin matkansa aikana tuntuvat valinnat olevan entistä vaikeampia ja vaikuttavan yhä useampaan asiaan, kuten kuuluukin.

Toistaiseksi lempihahmoni on ehdottomasti Steve Yeunin roolittamasta Glennistä ehkä juuri tämän tietynlaisen avuttomuuden tähden. Korealaistaustaisena hän tuskin on aivan Dixonien suosikeissa ja tottuneena huolehtimaan vain itsestään hänelle varmasti kehkeytyy loistava kasvutarina.

Onko kukaan pelannut sarjan nimikkotietokone/ -konsolipeliä? Kytkeytyykö se enemmän sarjikseen vai tv-versioon ja kuinka paljon alkuperäisessä juonessa pysytään kiinni?

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #4 : Toukokuu 07, 2012, 22:12:29 »
Onko kukaan pelannut sarjan nimikkotietokone/ -konsolipeliä? Kytkeytyykö se enemmän sarjikseen vai tv-versioon ja kuinka paljon alkuperäisessä juonessa pysytään kiinni?

En ole pelannut, mutta lukenut muutaman arvostelun. Peli sijoittuu sarjakuvan maailmaan, mutta ei ole adaptaatio sen tarinasta vaan pelaat täysin peliä varten luodulla hahmolla, joka kokee täysin omia "seikkailujaan" jotka eivät käsittääkseni kytkeydy sarjakuvan pääjuoneen mitenkään.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #5 : Toukokuu 16, 2012, 20:24:55 »
Hmm! Olin ihan täpinöissäni kun huomasin että telkkarista tulee jokin troo zombie-sarja. Itse missasin tuon 28 päivää myöhemmin, mikä hamittaa nyt eikä oikeastaan edes kuulu aiheeseen, mutta niiin.

Tähän asti olen tykännyt. Näyttelijät ovat suht hyviä, kohtaukset ovat vaihtelevasti hauskoja tai uhkaavia - sarja tuntuukin kärsivän liian lievästä pelottavuusasteesta (voiko noin sanoa?). Juoni on ollut helppo arvata, siitä vähän miinusta ja kuten monessa zombie-riehumisessa tuntuukin olevan ongelmana myös tässä sarjassa tarina kärsii päämäärättömyydestä. Siis ainakin omasta mielestäni :D Ensimmäisissä jaksoissa etsittiin vaimoa mutta kun nyt sekin on löytynyt, mitäs sitten. Noh, en ole mitenkään perehtynyt juoneen sen syvällisemmin, kunhan tässä nyt auon päätäni 8D

Sen verran kiinnostava sarja on kyllä, että aion jatkaa seuraamista. Mukavaa vaihtelua kaikille vampyyrisarjoille tämä zombeilu 8)
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Toukokuu 18, 2012, 19:08:24 »
Juoni on ollut helppo arvata, siitä vähän miinusta ja kuten monessa zombie-riehumisessa tuntuukin olevan ongelmana myös tässä sarjassa tarina kärsii päämäärättömyydestä. Siis ainakin omasta mielestäni :D Ensimmäisissä jaksoissa etsittiin vaimoa mutta kun nyt sekin on löytynyt, mitäs sitten. Noh, en ole mitenkään perehtynyt juoneen sen syvällisemmin, kunhan tässä nyt auon päätäni 8D

Hahmojen päämäärä on selkeä: selviytyminen. Ei mitään isoa mysteeriä, joka selviäisi sarjan mittaan tai viimeisessä jaksossa päihitettävää pahista
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
vaan puhdasta selviytymistä maailmanlopun jälkeisessä maailmassa. Minä rakastan tätä piirrettä Walking Dead-sarjakuvassa (ja se näyttäisi siirtyvän ruudulle onnistuneesti) ja kaikissa muissakin zombie-tarinoissa, koska se saa kysymään "mitä minä tekisin?"

Aiemmissa viesteissäni olen puoltanut aika vahvasti sarjakuvaa ja totuus on, että sen on parempi (lukekaa se, nyt), mutta tämä tv-sarja on silti penteleen loistava tulkinta.

Ei haittaa yhtään, että hahmoja on jätetty pois ja lisätty tai, että juoni ei muutamia yhtäläisyyksiä lukuunottamatta ole yhtään sama. WD toimii parhainten, kun ei tiedä mitä odottaa, joten sarja on tälläiselle sarjisnörtille näin paljon nautinnollisempi kokemus.
Tunnelma on luotu hyvin ja tämä tosiaan tuntuu WD:n maailmalta, jota olen oppinut rakastamaan ja odotan innolla jokaista uutta jaksoa. Eniten pidän kuitenkin näyttelijöistä, koska jokainen on vakuuttanut minut pelkästään neljän ensimmäisen jakson aikana ja etenkin Andrew Lincoln oli nappiosuma Rickiksi.

Myönnän myös, että sarja on tehdyt joitain asioita sarjista paremmin esim. kohtaus jossa Morgan ei kykene ampumaan zombieksi muuttunutta vaimoaan oli todella voimakas.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Urpo Spok

• Kosmisesti sitoutumaton
  • Ylihörhö
  • *
  • Boldly going nowhere
  • Pottermore: JinxLeviosa205
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #7 : Elokuu 13, 2012, 00:53:38 »
Olen katsonut tästä nyt kaikki jaksot ja sarja on tosi koukuttava. Ainoa sarja jota tällä hetkellä seuraan telkkarista. Se on kamaluudessaan ja ahdistavuudessaan (maailma täysin "pilalla" jne) aivan älyttömän hyvä. En ole lukenut sarjakuvaa tms, joten siihen en osaa verrata. Sarjassa on myös jännä se, että vaikka onkin amerikkalainen pläjäys, ei näyttelijät ole perinteisen "hyvännäköisiä", vaan kaikki enemmänkin vähän kummallisen näköisiä. Toisaalta se taas ärsyttää, kun tuntuu että on väkisin etsitty omituisen näköisiä ihmisiä, jotta he näyttäisivät "tavallisilta".

Minua ärsyttää Lori. Jotenkin niin typerä tyyppi. Vielä typerämpi ehkä kuitenkin on se niiden lapsi Carl. Pojalle kuitenkin voi antaa urpoiluja anteeksi, kun on vielä lapsi. Mutta Lorin tolloudelle ei ole sitäkään puolustusta. Lempparihahmot taas on Dale, ihan älyttömän hyvin bongaa kaikkia asioita ja sellaisen taidon omaavia ihmisiä oikeasti on (ja tämän päivän jakson ansiosta alkoi taas niin hemmetisti ärsyttää se Carl...) ja Daryl. Lori on jotenkin turhan oloinen tyyppi, ainoa hahmon pointti tuntuu olevan se, että Rickillä ja Shanella on joku josta tapella.

Minusta sarja ei kärsi päämäärättömyydestä. Juurikin selviytyminen on se pointti ja joka jaksossa on tullut jokin uusi jännä käänne. Toki, jos katsoja tarvitsee välttämättä sen päämäärän jota odottaa, niin sitten voi olla enemmän ongelmaa. :)
What would The Doctor do?

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #8 : Marraskuu 12, 2013, 13:32:46 »
Minä olen hiukan uudempi fani tälle sarjalle. Katsoin aikaisemmin jaksoja vähän sieltä sun täältä ensimmäisen ja toisen tuotantokauden aikana, mutta kun Fox alkoi pyörittää sarjan uusintoja, aloin katsoa sarjaa kakkoskauden puolesta välistä saakka ihan säännöllisesti. Ja koukkuunhan minä tietenkin jäin. Kolmannen kauden katsoin ihan kokonaan silloin ja yritän aina saada katsottua neljännen kauden jaksot ajallaan. En halua jättää jaksoja välistä.

Pidän sarjan hahmoista. Toisista enemmän ja toisista vähemmän. Lempihahmojani ovat Rickin lisäksi Michonne, Carl ja Glenn. Pidän myös Hershelistä aika paljon, vaikka hän alussa ärsyttikin minua. Nykyään on mukavaa kun hän on mukana. Tyyppi on niin älyttömän fiksu ja antaa aina hyviä neuvoja Rickille, kun tällä on joku heikko hetki. Carlista en aluksi välittänyt ollenkaan, koska hän oli minusta niin tylsä, mutta kolmannella kaudella huomasin että tyyppi on aika raju. :D Minä en ole koskaan pitänyt heikoista hahmoista, koska he ovat niin rasittavia inisijöitä, joten on hauskaa että Carlista tulikin badass loppujen lopuksi. :) Voin myös sanoa, että vihasin ihan alusta saakka Andreaa ja voin sanoa suoraan tuulettaneeni kun Michonne tappoi hänet. Onhan se aika julmaa sanoa niin, että on innoissaan jonkun kuolemasta, mutta minä en oikeasti sietänyt Andrean olemassaoloa. En edes silloin kun katselin satunnaisesti jaksoja. Myös Shane ja Lori olivat aika rasittavia. :/ Mutta eihän missään ole mitään järkeä, jos kaikki hahmot on ihania. Minusta ainakin tuntuu siltä. :D

Ja hmm, joo. Minä rakastan sitä kun tämä sarja ei koskaan jää junnaamaan johonkin kohtaan kymmenen osan ajaksi vaan juoni kulkee koko ajan sopivaan tahtiin eteenpäin. Ja kuten jenkkisarjoilla on aina tapana, osat loppuvat usein niin ärsyttävästi että on pakko katsoa seuraavakin osa. Niin kuin se eilinen uusi jakso. -.-' En malta odottaa sunnuntaita, kun tulee seuraava jakso. :3 Minua tosin ärsyttää se että olen jättänyt ne kaksi ekaa kautta katsomatta kokonaan. Pitänee käyttää Netflixin tutustumistarjous (0€/kk) sitten hyväksi ja Nanon jälkeen pitää sitten ihan kunnon The Walking Dead- maratooni.
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #9 : Lokakuu 22, 2014, 09:27:21 »
Aloitettiin veljeni kanssa tätä katsomaan tuossa loppukesästä ja ahmaistiin sitten parin kuukauden aikana kaikki neljä tuottaria. En ole pitänyt itseäni mitenkään herkkänä tai pelkurina, mutta tätä sarjaa katsoessa olen joutunut pitämään silmiä kiinni ties kuinka monta kertaa, sen verran lentää veri ja putoilee päitä.

Hahmoista alkuun pidin Andreasta (joo tiedän että monet on vahvasti eri mieltä) mutta kun kuvernööri tuli kuvioihin koko muija vähän lopahti. Rick on ihan ok, hetkittäisiä sekopään oireita lukuunottamatta. Kenenkään muun kuolemaa en toivonut niin paljon kuin Shanen, pikkuveljen kanssa suunnilleen hurrattiin kun siitä vihdoin päästiin. Sen sijaan Dalen kuolemasta on varmaan ikuiset traumat. Carl oli ensimmäisillä kausilla yksi turhuus, sitten siitä kehkeytyi lähes sarjan pahin sekopää (pikku-Shane), mutta tällä hetkellä Carl on yksi parhaista. Muuten tykkään kuinka Carolista on tullut myös badass, Darylista ei varmaan tarvitse mitään sanoakaan.

Olin yllättynyt, että Fox alkoi näyttää vitoskautta saman tien kun se alkoi Jenkeissä. Terminus ei sitten ollutkaan ihan sitä mitä luulin. Onko joku muu seuraillut?
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Kalaongelma

• Vuotislainen
« Vastaus #10 : Lokakuu 23, 2014, 00:01:02 »
Kesällä aloin katsoa ja siinä menikin sitten neljä kautta alle kahdessa viikossa :D Nyt katson vitoskautta. Tykkään tosi paljon!

En oikeestaan ees tykkää mistään zombijutuista tai kauhusta, minkä takia olin tosi epäileväinen tota sarjaa kohtaan ennenku aloin katsoa, mutta päätin kuitenkin katsoa mistä oli kyse kun olen kuullu niin paljon ylistystä siitä. Olin iloisesti yllättynyt, kun siinä se pääjuttu ei ollutkaan vain zombien tappaminen ja verilöylyt vaan keskitytään enemmän hahmojen kehitykseen, vaikeuksiin sopeutua apokalyptiseen maailmaan (esim. tyypit pitää zombeja vielä ihmisinä, ei nää vaaraa niissä) ja selviytymisen ongelmiin (ruoan ja tarvikkeiden yhä vaikeampi saatavuus yms) sekä hahmojen välisiin suhteisiin. Lisäksi käsitellään epäonnistumisia, umpikujia, ihmisten menettämistä (aika selviö), ei aina edes zombin puraisun tai raapaisun takia vaan vaikeiden valintojen kautta ja painavin perustein. Esimerkiksi se, kun neloskauden loppupuolella

Hahmoista löytyy mulle sellasia, joista tykkään ihan hirveesti, sekä sellasia, jotka saa mut melkein repimään hiukset päästä. Ehdottomat lempihahmot tässä kohtaa ovat Daryl, Carol ja Michonne. Mulla ei ollut mitään hahmoa kohtaan minkäänlaisia ennakko-odotuksia (johtuen siitä etten tiennyt sarjasta mitään muuta kuin että siinä on zombeja), mutta vähitellen kiinnyin ensin Daryliin ja sitten Michonneen, koska onhan se aika hemmetin badass, ja siinä neloskauden aikana myös Caroliin.

Ehdottomat inhokit on Kuvernööri, Lori, Shane, Carl (nyt se on tosin vähän siedettävämpi) ja Andrea (Kuvernöörin aikana). Kuvernööri, argh. Pelkkä sen naaman näkeminen sai verenpaineen nousemaan kolmoskautta katsoessa. Lori oli alusta asti ärsyttävä, pitikö nyt mennä miehen parhaan kaverin kanssa säätämään... Sitten mies ilmaantuu paikalle elossa ja hyvinvoivana, hupsista vahinko kävi jo :D

Jos ei katsota hahmojen ärsyttävyyttä tai ei-ärsyttävyyttä, näyttelijävalinnat on osuneet mun mielestä täysin kohdalleen. Andrew Lincoln on juuri täydellinen Rick ja Norman Reedus on mahtava Darylina. Lisäksi Carolin näyttelijä (en nyt muista nimeä) on aivan upea roolissaan. Ja vielä pitää mainita: Kuvernöörin esittäjä David Morrissey on loistava! Hän on onnistunut kuvaamaan Kuvernöörin hulluuden ja sekopäisyyden tosi hyvin. Huomasi jo siitäkin kun täysin unohdin, että kyseessä on näyttelijä, vaan pidin katsoessa sitä ihan oikeana hahmonaan :D
ni l'un, ni l'autre
je suis, j'étais et resterai moi

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #11 : Marraskuu 02, 2014, 12:39:06 »
Minulla on erittäin kummallinen viha-rakkaussuhde tämän sarjan kanssa. Toisaalta olen jokaisen jakson telkasta katsonut ja myöhemmin DVD:t ostanut (tosin vasta, kun ovat tulleet jostain vastaan käytettynä tai reilusti alennettuna), mutta aina kun sarjasta alan keskustella, niin huomaan keskittyväni pääasiassa negatiivisiin puoliin. Tuntemukseni ovat siis erittäin hajanaiset, mutta yritän nyt parhaani mukaan selittää kantani.

Tunnustan heti, että olen Robert Kirkmanin alkuperäisen sarjakuvan iso fani. Uskaltaisin jopa väittää, että se on lempisarjakuvani. Minua ei kuitenkaan haittaa, että sarja tekee asioita eri tavalla. Yksi sarjakuvan suurimpia viehätyksiä on kääntää sivua sydän pamppailen ja jännittäen mitä tapahtuu seuraavaksi (ainoa sarjakuva, jonka jokaista uusinta osaa en selaille ennen lukemista). On siis täysin ymmärrettävää, että tarinaan pitää tehdä välillä jopa radikaaleja muutoksia, jotta tämä elementti säilyisi tv - versiossa. Mikä saa patani kiehumaan on, että sarja tekee asioita niin paljon huonommin, kuin sarjakuva.

Isoin asia on maailmanlopun tunnelman täydellinen uupuminen. Koskaan ei ole sellainen olo, että hahmot joutuisivat oikeasti epätoivoin vallassa kampailemaan selviytyäkseen. Kaikkialle ajetaan kolmella autolla ja yhdellä mopolla, mutta bensa ei koskaan ole ongelma. Kaikkissa taloissa, joihin hahmot murtautuvat, on jotain syötävää eivätkä ne muutenkaan ole muitten ihmisten toimesta pahemmin myllättyjä. Yhdessä jaksossa hahmot peräti löysivät ja söivät muroja (ainakin) vuoden verran jo avattuna olleesta paketista (varmasti edelleen syötävää). Jokaisessa ruokailukohtauksessa syömistä näyttää olevan yllin kyllin ja nälänhätä tuntuu olleen vakava ongelma täsmälleen kerran. Vauvan kantaminen mukana ei tunnu koskaan oikeasti haittaavan menoa (ei itke melkein koskaan ja ruokaa tälle tuntuu kivuttomasti löytyvän). Varmasti nyt muitakin tän tyylisiä kauneusvirheitä on siellä sun täällä, mutta noi ottaa päähän eniten.

Toinen yksityiskohta mikä nyrppii on se, että liian monesta asiasta maistuu studion haluttomuus järkyttää katsojia ja semmoinen ympäripyöreä laskelmointi. Ei voi olla sattumaa, että sarjan tuottaja on studion kanssa olleitten erimielisyyksien takia vaihtunu jo kahdesti. Sarjakuvassa on hienoa kuinka ei voi oikeasti ennustaa kuka kuolee ja kuka ei. Moni suosittu hahmo on saannut, jopa melko aikaisessa vaiheessa, kirveestä ja muutenkin perus kauhuleffakliseiltä vältytty. TV - sarjssa suositut hahmot ovat taatusti turvassa ja Hollywood - tyylisesti on tiettyjä rajoja joita ei uskalleta ylittää.
Silloinkin, kun uskalletaan varpaalla koskettaa viivan ulkopuolelle, niin pitää lisätä pehmentäviä tekijöitä. Lizzien hulluus ei voinnut tulla pelottavana yllätyksenä vaan sitä piti koko hahmon olemassaolon ajan alleviivata, jotta ei taatusti yllättäisi ketään. En tarkoita, että sarjan pitäisi olla jatkuva gorefesti tms. mutta kyllä zombie maailmanlopun jälkeisessä maailmassa pitäisi olla hieman synkempi meininki.

Kolmas ja viimeinen pisara on hahmot, tai tarkemmin miten nämä on kirjoitettu. Toki mukaan mahtuu ihan hyvinkin kirjoitettuja hahmoja ja jokainen näyttelijä tekee kiitettävän roolisuorituksen, mutta ennemmistö... Aaargh! Alkaa ärsyttämään kuinka lähes aina hahmot joutuvat pulaan oman tyhmyytensä, eivätkä todellisen vaaran, takia. Ylipäätään ottaa päähän kuinka nykyään kauhuleffoissa ja - sarjoissa yleensä ei tunnuta osaavan kirjoittaa hahmoja mihinkään vaara - tai konfliktitilanteeseen ilman, että joku käyttäytyy epärationaalisesti. Toki paniikin aiheuttamat virheet jms. silloin tällöin ovat ihan ymmärrettäviä, mutta semmoiset asiat kuin silminnähden viittä vaille kaatumassa olevan aidan zombeista tyhjentämättä jättäminen ja sen sijaan perunoitten viljely kuulokkeet korvilla, on täysin käsittämätöntä. Pitää myös erikseen nostaa esille Andrea. TV - nikkarit ottivat sarjakuvien yhden parhaimman hahmoista ja pilasivat tämän täysin tunnistamattomaksi. Maailmanlopun kovaksi hioman, mutta silti jollain tasolla positiivisen ja elämäniloisen, nuoren naisen tilalla on nyt joku pienestäkin kiukutteleva blondi, joka panee ryhmänsä isointa kusipäätä ihan vain koska tämä vei hänet ampumaan zombeja.

Mistä minä sitten pidän sarjasta? Kuten sanoin, niin näyttelijtä tekevät hyvää työtä (vaikkeivat aina saakkaan parasta mahdollista materiaalia) ja pakko myöntää, että Norman Reedus Darylina on melko kova juttu. On myös monia yksittäisiä hetkiä ja jopa kokonaisia jaksoja, kun nerokas zombiesarja yrittää taistella esiin, mutta yllämainitut ongelmat (pääasiassa studion typeryys) vetävät sitä alas. Tokan tuokkarin lopussa hahmojen keskustelu siitä mitä tehdä sille pojalle oli hieno moraallisesti harmaa ongelma ja samaisen tuokkarin viimeinen jakso oli hyvin jännittävä toimintapaukku. Kolmas kausi oli melkein kokonaisuutena napakymppi ja pohjustus viimeiseen yhteenottoon sai minut aina tuolin reunalle. Valitettavasti viimeinen jakso oli täydellinen pettymys, pistäen kaiken sen pohjustuksen plörinäksi, ja nelostuokkarin hätäinen yhteenotto oli liian vähän liian myöhään. Ja viimeisenä, muttei vähäisimpänä, joudun antamaan isot propsit neloskauden The Grove - jaksolle. Vaikka annoin yhdelle jakson elementille risuja aiemmin ja neloskausi on minusta kokonaisuutena tähän mennessä sarjan huonoin, niin The Grove on minusta silti sarjan paras jakso ja aiemmissa jaksoissa ärsyttävät lapsinäyttelijät tekivät uskomattoman hyvää työtä (onko tästä  kiittäminen parempaa käsistä, lapsinäyttelijöitten kanssa paremmin toimeentulevaa ohjaajaa vaiko molempia?).

Kuten siis näkyy, sarja on jättänyt hyvin ristiriitaisen maun suuhuni. Jokaista hyvää elementtiä kohti on kaksi täysin munattua, mutta silti jokin saa minut jatkamaan katsomista. Tietyllä tapaa haluaisin uskoa, että sarja lähtisi vielä nousuun ja alkaisi ottaa enemmän mallia lähdemateriaaliasta. Myönnän myös toki, että sarjiksen isona fanina saatan olla tälle vähän perussarjaa ankarampi, mutta kyllä minua moni ongelma häiritsisi joka tapauksessa.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa MariKok

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Marraskuu 23, 2015, 11:16:06 »
Vieläkö jengi jaksaa katsoa The Walking Deadia? Itsellä on hiukan mennyt maku koko sarjaan, mutta silti edelleen katson "koska muutkin kaudet on tullut nähtyä". Miksei ne osaa ikinä lopettaa ajoissa, vaan täytyy jatkaa ja jatkaa?

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Marraskuu 23, 2015, 16:38:53 »
Vitos kautta jaksoin pari ekaa jaksoa katsoa, mutta siihen jäi. Kutos kautta en ole katsonut ollenkaan. Aiemmissa viestissäni mainitsemat heikkoudet ja kauneusvirheet alkoivat yksinkertaisesti ärsyttää liikaa. Tämä on kyllä valtava harmi, sillä lähdemateriaalissa olisi ollut kyltymättömästi potentiaalia.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #14 : Marraskuu 23, 2015, 22:51:56 »
Minä taas olen viimeisen vuoden sisään päässyt vasta oikein kunnolla sisään tähän sarjaan ja nyt se on melkein kiilaamassa tämän hetken lempisarjakseni, tai ainakin sarjaksi jonka jokaista uutta jaksoa odotan malttamattomalla kauhulla.

Vitoskausi oli vähän hajanainen, mutta niinhän hahmotkin olivat hajallaan. Näppärästi langat koottiin ja ryhmä saatiin kasaan ja uuteen turvasatamaan. Kutoskausi on ollut  t o d e l l a  hyvä, lähes joka jaksossa on saanut jännittää niin ettei yöunista tule mitään sen jälkeen.

Sinänsä tämä sarja on epätyydyttävä, että hahmojen elämä on pelkkää selviytymistä, eikä mitään pysyvää saada rakennettua. Minusta olisi kiinnostavaa nähdä, kuinka yhteiskunta nostetaan jaloilleen ja ihmisten elintilaa laajennetaan, mutta hahmot viipyvät yhdessä turvallisessa paikassa aina korkeintaa tuotantokauden verran ja sitten aloitetaan taas alusta. Sarjan jännityselementin kannalta ymmärrän sen, koska juonen täytyy kulkea eteenpäin eikä se onnistu jos hahmot jumittavat tuottarista toiseen samojen muurien takana turvassa.

Erään Walking Dead tubettajan ansiosta tutustuin sarjiksiinkin, mikä oli melko uusi maailma kun aikaisemmin olen lukenut vain Aku Ankkaa sarjakuvamuodossa. Hieman ollut totuttelemista, mutta nekin imaisivat heti mukaansa. Pidän siitä, että sarja noudattaa pääpiirteittäin sarjisten juonta, mutta pidän myös monista muutoksista, jotka ehkä sopivat paremmin telkkariin. Miten Suomessa nämä sarjikset ilmestyy?
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)