Kirjoittaja Aihe: Star Wars  (Luettu 33412 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
Star Wars
« Vastaus #100 : Toukokuu 27, 2005, 15:10:36 »
Voiko joku laittaa mulle yksärinä noiden tähtien sota-kirjojen oikean järjestyksen? On tylsää lukea niitä väärässä järjestyksessä.

Cross

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #101 : Toukokuu 27, 2005, 16:22:58 »
Nyt tein sitten arvostelut kaikista leffoista kun tuo Sithi kostokin tulisi nähtyä mutta teen sen kuulemani perusteella

Star Wars episodi I:Pimeä uhka
Aika tönkkö mutta 5 sija

Star Wars episodi II:Kloonien hyökkäys
En  ole nähnyt

Star Wars episodi III:Sithin kosto
Toiseksi paras. (kuulemani mukaan) 9

Star Wars episodi IV: Uusi toivo
Neljänneksi paras.  7

Star Wars episodi V:Imperiumin vastaisku
Kolmanneksi paras. 8

Star Wars episodi VI:Jedin paluu
Parhain kaikista.  10

Miksi juuri näin? Kyllä sen pian kerron mutta koska olen vatsataudissa ei nyt oikein huitsaisi[/b]

Poissa Letizia

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Star Wars
« Vastaus #102 : Toukokuu 27, 2005, 20:21:29 »
Nyt on myös Sithin kosto nähty. Aika huono, pilattu liialla räiskeellä ja näyttävyydellä.

Spoilaustakin seuraa:

Valitus nro 1: Liikaa valomiekkailua. Alkuperäisessä trilogiassa valomiekkailu on jotain erikoista, jännittävää, näyttävää ja tyylikästä. Teho kuitenkin häviää, jos miekkoja on vähän vaikka kenellä, ja niitä heilutellaan jatkuvasti. Ja valomiekkoja ei saa käyttää kuutta kerrallaan, vaikka käsiä tai muita tarttumalaitteita olisi kuinka paljon! Anakinin ja Obi-Wanin kaksintaistelusta vielä: kahden sinisen miekan huiskiminen vastakkain ei näytä ollenkaan yhtä hienolta kuin punaisen ja vihreän.

[offtopic]Oletteko huomanneet, että tähtien sodassa värisymboliikka on päinvastainen kuin Pottereissa: Pahisten valomiekat ovat punaisia; Luken miekka vihreä. Avada kedavrat taas ovat vihreitä, ja muutenkin pimeyden velhot taitavat pitää vihreästä. Hyvis-rohkelikkojen väri taas on punainen, ja esimerkiksi Liekehtivän pikarin kaksintaistelussa Harry vastustaa Voldemortia punaisilla karkotaseet-loitsuilla.

/muoks. Tosiaan, nuo silmät. Joka tapauksessa on mielenkiintoista, miten sekä punainen että vihreä voidaan varsin luontevasti tulkita sekä hyvän että pahan symboleiksi.[/offtopic]

Valitus nro 2: Liikaa tekniikkaa, koneita ja rytinää. Tämä koskee koko uutta trilogiaa. Pum-räks-fiuuh on tylsää.

Valitus nro 3: Tämäkin koskee kaikkia etko-osia: yleinen hölmöys. Kolmosessa tätä ilmensi erityisesti Obi-Wanin ratsastaminen taisteluun örisevällä dinosauruksella.

Kun historiaa kirjoitetaan jälkikäteen, on helppo tehdä viittauksia tulevaan, esimerkiksi näyttää hahmoja, joilla on tulevaisuudessa suurempi rooli. R2 ja C-3PO kyllä piristävät kummasti uuttakin trilogiaa, mutta en nyt tiedä, oliko Chewbaccankin mukaan tuominen ihan tarpeellista.

Elokuviin mennessä oli hassu tunne, kun tiesi etukäteen loppuratkaisun ja juonenkin pääpiirteittäin, eikä edes odottanut leffan olevan kovin hyvä. Anakinin kääntyminen ja Vaderiksi muuttuminen oli mielestäni toteutettu itse asiassa yllättävän hyvin, joskin kovin nopeasti se tapahtui. Elokuvan lopusta oikeastaan pidin. Palaset loksahtivat paikoilleen, kuten kuuluikin, ja jäi sellainen tunne, että tästä alkaa se oikea tarina. Olin arvellutkin, että aivan viimeinen kohtaus liittyisi Lukeen.

Muistaakseni George Lucas on sanonut, että hän oli tyytymätön alkuperäisen trilogiaansa (varsinkin ennen digitaalisesti ehostettua versiota), koska sitä tehdessään hänellä ei ollut käytössä nykyisenlaista tekniikkaa tarinoidensa kertomiseen. Kenties sen takia ihanissa alkuperäisissä elokuvissa on vähemmän yliampuvan mahtipontista räiskettä, ja Yoda ei taistele yksinkertaisesti siksi, että se on nukke. Ehkä siis saamme kiittää aidon Tähtien sodan lumosta myös 70-luvun surkeaa tekniikkaa, joka sopivasti hillitsi Lucasin yliampuvia visioita.
The number you've dialed is imaginary. Please rotate your phone 90 degrees and try again.

Poissa Amiale

• Kangastus
  • Vuotislainen
Star Wars
« Vastaus #103 : Toukokuu 27, 2005, 21:24:17 »
Lievä off-topik -viesti.

Olen myös miettynyt tuota värisymboliikkaa Star Warseissa. Pahikset pukeutuvat (yleensäkin) mustaan ja hallitsevia värejä ovat yleensä kaikki "värittömät värit" kuten musta, valkoinen ja harmaa. Etenkin vanhan trilogian osissa tämä värien merkitys näkyi selvempänä. Hyviksillä on aina vihreät tai siniset (tai jonkin muun väriset, mutta EI punaisia) valomiekat, kun taas KAIKILLA pahiksilla on punainen valomiekka. Mielestäni tämän voisi liittää siihen, että punainen väri merkitsee yleensä vaaraa ja vihaa. Vihreä taas kuvastaa elämää.

Ja vielä hieman niistä värittömien värien käytöstä. Kuolontähdellä oli melkein pelkästään sellaisia värejä. Omasta mielestäni niillä saadaan kuvattua sitä, että se on koneellisempi paikka, eikä ollenkaan niin inhimillinen, mitä hyvisten paikat. Värittömyys antaa kuvan laajemmasta tilasta, kuin värillisyys. Se myös kuvaa mielestäni steriilisyyttä ja järjestystä. Vaikka valkoinen on kuitenkin valoisa väri, niin käytettynä oikeassa suhteessa esim. mustan kanssa, saa se erilaisen "tunnelman". Omasta mielessäni musta-valkoinen -yhdistelmä kuvaa valtaa ja orjuutta, jotka toimivat kuitenkin yhdessä saaden aikaan vaikuttavamman yhdistelmän kuin yksinään.

Olen miettinyt tätä paljon. Ehkä kirjoitan aiheesta joskus esseen tai jotain...
I want to hunt with the tameless heart, I want to learn the wisdom of mountains afar
In my world love is for poets...

Poissa Ihaa

• Quintus Ennius
  • Vuotislainen
  • Iioor
Star Wars
« Vastaus #104 : Toukokuu 28, 2005, 16:44:18 »
Lainaus
Vai ketä luulette, että Jedin Paluu tarkoittaa?
Minusta enkunkielinen nimi "Return of the Jedi" voi rakoittaa myös "Jedien paluu", sillä minä ainakin olen aina ajatellut, että Luke muodostaa uudelleen Jedien neuvoston vai mikä se sitten onkaan tai jonkin muun vastaavan ja kouluttaa uusia jedejä jne.
So long & thanks for all the fish.

Bother bother bother...

Maglor

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #105 : Toukokuu 29, 2005, 13:23:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Ihaa"
Lainaus
Vai ketä luulette, että Jedin Paluu tarkoittaa?
Minusta enkunkielinen nimi "Return of the Jedi" voi rakoittaa myös "Jedien paluu", sillä minä ainakin olen aina ajatellut, että Luke muodostaa uudelleen Jedien neuvoston vai mikä se sitten onkaan tai jonkin muun vastaavan ja kouluttaa uusia jedejä jne.

Totta, sillä yksi Jedi ilmaistaan yleensä Jedi Knight, kun taas yleisesti Jedeistä puhuttaessa on käytössä muoto Jedi. Edessä on myös artikkeli the joka voi ilmaista monikkoa (young - the young / nuori - nuoret). Mutta kun taas ajatellaan suomennettua muotoa Jedin paluu, niin Jedi yksikössä tarkoittaa tässä tapauksessa Vaderia.

Aikamoista saivartelua, mutta hei, ei elämästä selviä hengissä!

Poissa Sun Lee

• Ronnieponnie
  • Vuotislainen
    • Tarinamaa
Star Wars
« Vastaus #106 : Toukokuu 29, 2005, 17:46:42 »
No, kävinpä minäkin sitten katsomassa tämän paljon puhutun Star Wars III:n poikaystäväni kanssa. Muuten en olisi mennytkään, mutta hän halusi minut seurakseen. Olin kuullut jo etukäteen siskolta kaikki tapahtumat ja loppuratkaisun, joten ei oikeestaan tarvinnu jännittää mitään.

En pitänyt leffasta. Star Wars ei ole ollenkaan sellainen elokuva, jota katselisin mielelläni. En olisi jo siksikään tahtonut sitä nähdä, kun en edes pitänyt I:stä ja II:sesta. Kolmosessa oli ihan liikaa räiskettä ja tappelua - valomiekat vaan välähtelivät.

SPOILAA

Kaiken lisäksi en pitänyt siitä, että Anakin siirtyi pimeälle puolelle ja melkein kuoli. Ehkä hänelle olisikin ollut parempi kuolla, nyt hänestä tuli ihan karmean näköinen. Ja hän menetti Padménkin. Anakin ja Padmé olivat lempihahmoni ja kun toinen kuoli ja toinen vahingoittui vakavasti, se oli tosi tylsää!

Muutenkaan sotaleffat eivät koskaan ole kiehtoneet minua - en ymmärrä, mitä ihanaa on katsella elokuvissa, kun ihmiset sotii keskenään. Se ei vain mene jakeluuni. Ja sitten niistä yleensä vielä pidetään! Yleensä välttelen sotaleffoja, mutta tämän jouduin nyt näkemään. Enkä toisaalta voi sanoa, että tämä leffa olisi ollut pohjanoteeraus. Tässä oli joitakin sellaisia kohtia, jotka olivat tosi hienosti tehtyjä. Olin hyvin iloinen, että Yoda selvisi hengissä, koska Yoda oli yksi lemppareistani myös ja tosi söötti :)

Mara

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #107 : Toukokuu 29, 2005, 18:22:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Sun Lee"
No, kävinpä minäkin sitten katsomassa tämän paljon puhutun Star Wars III:n poikaystäväni kanssa. Muuten en olisi mennytkään, mutta hän halusi minut seurakseen. Olin kuullut jo etukäteen siskolta kaikki tapahtumat ja loppuratkaisun, joten ei oikeestaan tarvinnu jännittää mitään.

En pitänyt leffasta. Star Wars ei ole ollenkaan sellainen elokuva, jota katselisin mielelläni. En olisi jo siksikään tahtonut sitä nähdä, kun en edes pitänyt I:stä ja II:sesta. Kolmosessa oli ihan liikaa räiskettä ja tappelua - valomiekat vaan välähtelivät.

SPOILAA

Kaiken lisäksi en pitänyt siitä, että Anakin siirtyi pimeälle puolelle ja melkein kuoli. Ehkä hänelle olisikin ollut parempi kuolla, nyt hänestä tuli ihan karmean näköinen. Ja hän menetti Padménkin. Anakin ja Padmé olivat lempihahmoni ja kun toinen kuoli ja toinen vahingoittui vakavasti, se oli tosi tylsää!

Muutenkaan sotaleffat eivät koskaan ole kiehtoneet minua - en ymmärrä, mitä ihanaa on katsella elokuvissa, kun ihmiset sotii keskenään. Se ei vain mene jakeluuni. Ja sitten niistä yleensä vielä pidetään! Yleensä välttelen sotaleffoja, mutta tämän jouduin nyt näkemään. Enkä toisaalta voi sanoa, että tämä leffa olisi ollut pohjanoteeraus. Tässä oli joitakin sellaisia kohtia, jotka olivat tosi hienosti tehtyjä. Olin hyvin iloinen, että Yoda selvisi hengissä, koska Yoda oli yksi lemppareistani myös ja tosi söötti :)

Kuulostaa siltä, ettet ole nähnyt vanhoja Star Warseja. Vai oletko? Mutta jos et, niin katso ne ihmeessä ne ovat paljon parempia kuin 1-2 ja minusta 3 on melkein vanhojen tasolla. Vanhoissa on vähemmän räiskettä ja tappelua, sekä ne eivät ole sellaisia "erikositehoste spektaakeleja".

Poissa Letizia

• Vuotislainen
Star Wars
« Vastaus #108 : Toukokuu 29, 2005, 20:31:32 »
Ilmoitettakoon varmuuden vuoksi, että viesti spoilaa Jedin paluuta.

Minusta enkunkielinen nimi "Return of the Jedi" voi rakoittaa myös "Jedien paluu"

Lainaus käyttäjältä: "Maglor"
Mutta kun taas ajatellaan suomennettua muotoa Jedin paluu, niin Jedi yksikössä tarkoittaa tässä tapauksessa Vaderia.

Minua tuo Jedin paluun nimi on aina hämännyt, koska englanninkielinen on monitulkintaisempi kuin suomennos. En ole tosin koskaan tullut ajatelleeksi, että jedi tässä tarkoittaisi Vaderia, ja minulta meni hetki ymmärtää, mitä Maglor tuolla tarkoitti. Ilmeisesti kuitenkin sitä, että lopulta, viimeisinä hetkinään Vader kääntyy takaisin hyvän puolelle, hänestä tulee taas jedi?

Voi olla tietysti noinkin, mutta minä olen aina arvellut, että otsikko tarkoittaa jedejä monikossa ja on vain kökösti suomennettu. Tulkitsisin, että "the Jedi" tarkoittaa jedejä kokonaisuutena, jedien 'säätyä', joka oli kuolemassa sukupuuttoon. Lisäksi ajattelen koko sarjaa niin paljon Luken näkökulmasta - en Anakinin - että olen yrittänyt yhdistää yksikkömuotoistakin jedi-sanaa vain Lukeen. Hänkin tosin palaa hetkeksi (jedinä) entiselle kotiplaneetalleen.. Monitulkintainen otsikko sinänsä on vain hyvästä, jättää tilaa spekuloinneille.

Lainaus käyttäjältä: "Sun Lee"

SPOILAA

Kaiken lisäksi en pitänyt siitä, että Anakin siirtyi pimeälle puolelle ja melkein kuoli. --

:)
Ei millään pahalla. Ei tämä uusi trilogia minustakaan ole mikään mieltäylentävä elokuvaelämys, vaan alkuperäisen  taustakertomusta.
The number you've dialed is imaginary. Please rotate your phone 90 degrees and try again.

Poissa Tunturipöllö

• Tuplanolla
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • That last hand... nearly killed me.
Star Wars
« Vastaus #109 : Toukokuu 29, 2005, 20:59:15 »
Spoilaa Jedin Paluuta

Siis tuo Return of the Jedi voidaan tulkita monella tapaa:

-Vader palaa hyvien puolelle kuollessaan.
-Lopussa olevat Jedihaamut, eli Obi-Wan, Yoda ja Anakin
-Luken johdolla tehty Jedien "uusi alku"

Itse olen ensimmäisen vaihtoehdon kannalla, sitä se tarkoittaa kaiken järjen mukaan.
Shaken, not stirred.

Maglor

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #110 : Toukokuu 29, 2005, 23:50:18 »
Sun Lee ei selvästikään ole nähnyt aikaisempia Star Warseja, tai jos on, niin no...

(no tämä spoilaa sitten jedin paluuta ja episodi III:a)

Lainaus käyttäjältä: "Letizia"
Ilmeisesti kuitenkin sitä, että lopulta, viimeisinä hetkinään Vader kääntyy takaisin hyvän puolelle, hänestä tulee taas jedi?

Bingo. Näin ollen profetia täyttyy ja Obi-Wan on periaatteessa väärässä sanoessaan "You were supposed to kill the sith, not to join them!". Mutta sitten taas toisaalta jos ajatellaan niin tämä alkaa mennä pilkun seksuaaliseksi kohteluksi.

Mitä mieltä muuten olette mahdollisesta seitsemännestä Star Wars elokuvasta, joka sijoittuisi n.100 vuotta nykyisiä elokuvia edeltävään aikaan? Mukana olisi nykyjedeistä ainoastaa Yoda ja hän olisi myös elokuvan päähenkilö. Minua muuten ottaa mahdottomasti päähän ihmiset, joiden mielestä Yoda on *söpis*. Yoda on äijä! Uskokaa se!!

Poissa Nasu

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Star Wars
« Vastaus #111 : Toukokuu 30, 2005, 16:47:42 »
Eikös seitsemäs elokuva ollut alunperin tarkoitus tehdä ajasta jedin paluun jälkeen? Siis siinä kerrottaisiin Lukesta ja Leiasta ja Han Solosta.

Maglor, olen samaa mieltä, ei Yoda ole mikään söpö, se on jediritari!
Minä MENEN Vilijonkan luo!!
Ei Kalkkaros...Ei Grabbe...Ei Cormag...

Ina

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #112 : Toukokuu 30, 2005, 17:22:15 »
Haluan huomauttaa siitä kun joku on sanonut ettei Yoda voi olla söpö kerta se on 900 vuotias ja joku suuri jediritari. Kun katsoo sitä tietämättä mitään sitä ajattelee et se on söpö. Minkä säännön mukaan 900 vuotiaat eivät saa olla söpöjä? Entäs sitten vaikka Yoda on jediritari? Ekö hänellä sitten ole oikeutta olla suloinen?

Minun oli pakko huomauttaa siitä jedioppilas sarjasta vielä vähäsen. Minusta se oli niin tunteellista että tuli ihan kyynel silmiin. Siis niissä viimeisissä missä Obi-Wan oli jättänyt jedihommat ja sitten palannut takaisin temppeliin *nyyhkäisee*. Minä en voinut sille mitään mutta se oli niin *koskettavaa* XD.

Poissa Ihaa

• Quintus Ennius
  • Vuotislainen
  • Iioor
Star Wars
« Vastaus #113 : Toukokuu 30, 2005, 17:51:01 »
Ei olekaan kysymys siitä, että onko Yoda söpön "näköinen", vaan että se on kova luu eikä mikään "ihkuu, kato kun söpö vanha ukkeli". Tietenkin kaikkien oma mielipide, mutta itse en ole koskaan pitänyt Yodaa söpiksenä, vaikka se nelosessa käyttäytyykin aika hassusti. :D Mutta ei se minusta kyllä ole mitenkään söpön näköinenkään...

Bother bother bother...

Maglor

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #114 : Toukokuu 30, 2005, 18:31:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Nasu"
Eikös sietsemäs elokuva ollut alunperin tarkoitus tehdä ajasta jedin paluun jälkeen? Siis siinä kerrottaisiin Lukesta ja Leiasta ja Han Solosta

Tuo oli kait Lucasin alkuperäinen suunnitelma, mutta ilta-sanomien lähteiden mukaan se sijoittuisi 100 vuotta nykyisiä ennen. Mutta ottakaa huomioon toki, että kyse on ilta-sanomien lähteestä

Poissa Nasu

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Star Wars
« Vastaus #115 : Toukokuu 30, 2005, 18:41:33 »
vaikka se nelosessa käyttäytyykin aika hassusti. :D Mutta ei se minusta kyllä ole mitenkään söpön näköinenkään...

Häh? Nelosessa? Eihän Yodaa edes näy uudessa toivossa. Tarkoitatko Imperiumin vastaiskua? Sitä kohtaa missä Yoda tekeytyy oudoksi vanhukseksi ja koettelee Luken hermoja?

Maglor: Ai jaa. Mutta tosiaan Ilta-Sanomista...=) mutta voihan se olla nuinkin.
Minä MENEN Vilijonkan luo!!
Ei Kalkkaros...Ei Grabbe...Ei Cormag...

Uene

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #116 : Toukokuu 30, 2005, 19:35:12 »
Minä olen aina ajatellut, että Jedin paluu tarkoittaa Vaderin paluuta hyväksi... :P Tai no, tai sitten, kun lisäosia on ärsyttävä tapa aina nimetä "sen ja sen paluu", niin että vailla sen kummempaa merkitystä se tarkoittaisi Luken paluuta ruutuun valomiekkansa kanssa. En kyllä itsekään jaksa uskoa tuohon toiseen vaihtoehtoon. Tuo jedien monikossa paluu on tietty aika varteen otettava mahdollisuus kanssa.

(miksi mä en osaa ilmasta itseäni selkeämmin??? Mikä lause-hirviö! :P)

Yoda, siitä mä tykkäsin heti ensi näkemällä imperiumin vastaiskussa. Se puhuu kivasti ja on hauskan näkönen vihreä otus. Mutta se kumminkin on jedi (mahtava jedi), ja musta on jotenkin naurettavaa, kun ihmiset on niin järkyttyneitä kun se taistelee...  

Njäh, ei ne voi tehdä enää leffaa Luken, Leian ja Hanin myöhemmistä vaiheista. Ensinnäkin, niiden täytyisi hankkia uudet näyttelijät, mikä oli täysi shokki mulle, ne naamat on niin juurtuneet niihin hahmoihin miljoonan katselu kerran jälkeen, ettei niitä voi enää vaihtaa. Ja, mä en pidä niistä kirjoistakaan, jotka kertoo Jedin paluun jälkeisestä ajasta, mä olen niin juurtunut omiin mielikuviini asioiden kulusta. Myöhästä sitä on enää jatkaa... Ehkä olisi aika lopettaa vielä kun ei ole menty täysin typeryyksiin, vaikka se vaikeaa onkin.  Mä en haluaisi, että tähtien sodasta tulisi vielä enemmän massa tuote, voin kuvitella, tehtailtaisiin kuin liukuhihnalta aina vaan huonompia ja huonompia leffoja... *hyrrrrrr, kylmät väreet* Kyllä star wars ansaitsee arvokkaamman lopun, eikö?

Poissa Ihaa

• Quintus Ennius
  • Vuotislainen
  • Iioor
Star Wars
« Vastaus #117 : Toukokuu 30, 2005, 21:20:33 »
Lainaus
Häh? Nelosessa? Eihän Yodaa edes näy uudessa toivossa. Tarkoitatko Imperiumin vastaiskua?
Juu tarkoitan...
Lainaus
niiden täytyisi hankkia uudet näyttelijät
Voisihan ne tehdä niillä vanhoillakin ;D Ajatelkaa, vanha Han Solo! Kammottava ajatuskin.

Mitä tuolla jossain yyyyylhäällä oli, että Padmén näyttelijä on kauniinpi kuin Carrie Fisher, ei minusta pidä paikkaansa. Siinäkin, missä Padmélla oli se ihme yöpaita päällä, se oli ihan kamalan näköinen! Naama oli ainakin metrin mittaisen näköinen, mutta oli se monissa muissa kohdissa nätti, esim. kuolleena. Mutta yleisesti minusta Leia on kauniinpi.

Bother bother bother...

NeverHadLife

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #118 : Toukokuu 31, 2005, 13:25:42 »
Minä näin kolmosen ensi-illassa ja pitää sanoa, että pidin siitä. En rakastanut niin kuin episodeja 4-6, mutta pidin siitä.

SPOILAA!

Minusta Anakinin kääntymisessä pimeän puolelle olisi voinut korostaa enemmän hänen tyytymättömyyttään ja pettymystään jedejä kohtaan. Kyllähän sitä oli, mutta toivoin jotain syvempää. Sithiksi kääntymisen motivaationa toimi kyllä hyvin myös Anakinin pelko Padmen menettämisestä, mutta koko tragedia olisi kolahtanut paremmin, jos näyttelijät ja Lucas olisivat saaneet lisää henkeä rakastavaisiin.

Nyt kolmosen jälkeen minua kiusaa Obi-Wanin sanat epidodi 5:ssa kun Luke päättää jättää koulutuksensa kesken ja lähtee pelastamaan Hania ja Leiaa ja kumppaneita. Obi-Wan sanoo Yodalle, että siinä menee viimeinen toivomme tms. ja Yoda vastaa, että ei, on toinenkin. Miten Kenobi ei näytä muistavan Leiaa ollenkaan, hän kuitenkin näki lapsen syntyvän ja toimitti Leian tämän otto-vanhemmille? Vanhuuden höperyyttä ;) ? Eikö hän uskonut Leiasta olevan Vaderin ja keisarin kukistajaksi (saaga kun nyt sattuu olemaan aika mies-painotteinen)? Lucasin virhe? Mitä mieltä olette?

Ina

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #119 : Toukokuu 31, 2005, 15:11:32 »
Minä kun olen tälläinen suuri Yodan kannattaja on minun taas valitettava. Yoda voi olla söpö samalla kun se on viisas. Musta Yoda on älyttömän viisas ja niin edespäin mutta se on myös suloinen. Miksei se voi olla söpö samaan aikaan ku se on viisas ja jne. Heh heh... Kyllä minä ainakin otan Yodan vakavasti vaikka se onkin niin ihkuihana. Luulen että kyse on enemmän siitä kuka on vastaan...

Lukeeko kukaan Jeditehtäviä? Minä kun olen lukenut nuo Jedioppilaskirjat niin päätin aloittaa Jeditehtävä sarjan lukemisen. Onko kenestäkään moinen hyvä kirja? En kyllä epäile ettei...

carolina

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #120 : Kesäkuu 02, 2005, 12:09:24 »
Joo, tulipa tuo E3 sitten nähtyä. Ja yllättävän huonohan se oli. Odotin jotain hieman... no, tasokkaampaa. Elokuva oli, valitettavasti, ihan normaalia episodi(1-3)tasoa. Suurimmaksi ongelmaksi nousi Hayden Christensen, joka ei joko osaa näytellä tarpeeksi hyvin tai dialogi oli kökköä (jota se todellakin oli, etenkin Anakinin ja Padmén yhteisissä kohtauksissa). Toisaalta hänessäkin alkoi näkyä jotakin edistystä, kun alettiin lähestyä Darth Vaderin todellista olemusta.

Plussaa olivat Ewan McGregor, Luke ja Leia-vauvat, Palpatine ja Yoda. Ja miekkailu tietysti! Elokuva oli myös visuaalisesti näyttävä, vaikka esim. loppupuolen laavahyökyaaltokikkailut ärsyttivätkin.

Mutta kyllähän se niin on, ettei ole Han Solon vanhaa kunnon trilogiaa voittanutta. Tämä kauhuepisodikolmikko sinetöi sen jutun lopullisesti.

//ediittiä: korjailtu hieman epäselvyyttä aiheuttanutta "episoditasoa"

Poissa Ihaa

• Quintus Ennius
  • Vuotislainen
  • Iioor
Star Wars
« Vastaus #121 : Kesäkuu 02, 2005, 15:26:36 »
Lainaus
Elokuva oli, valitettavasti, ihan normaalia episoditasoa.
Mitähän tällä tarkoitetaan? Kaikkihan ne ovat episodeja, tarkoitatko, että kaikki ovat yhtä huonoja kuin sinun mielestäsi tämä? Vai meinaatko episodeilla Episodeja 1-3?
Lainaus
Yoda voi olla söpö samalla kun se on viisas.
Minua ärsyttääkin se, että jotkut ovat niin järkyttyneitä kun Yoda taisteli valomiekalla. En vaan tajua mitä siinä on niin omituista.

Bother bother bother...

Ina

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #122 : Kesäkuu 02, 2005, 16:31:08 »
Lainaus
Minua ärsyttääkin se, että jotkut ovat niin järkyttyneitä kun Yoda taisteli valomiekalla. En vaan tajua mitä siinä on niin omituista.

Olen aivan samaa mieltä. Olen kuullut joidenkin sanovan että on outoa ja typerää kun Yoda tappeli. Täytyyhän Yodan taistella! Se on sentää jedimestari.

Öh... Mietin tässä vilkaistessani noita jedioppilaskirjoja että miksi ykkösen on kijoittanut David Wolverton ja loput on sitten kirjoittanut Jude Watson? minä vähän jankkaan näitä asioita mutta kun niitä aina välillä tupsahtaa mieleeni.

Poissa Sinzirn

• Sammakko
  • Reservi
  • *
Star Wars
« Vastaus #123 : Kesäkuu 02, 2005, 16:38:44 »
Niin moni tuntuu pitävän kolmosta huonona. Minä en. Olin kuullut sen verran negatiivista palautetta, etten enää oikein uskonut siihen. Olin kuitenkin pitänyt jokaisesta osasta, joten tuntui vähintäänkin oudolta, että tämä olisi huono.

Kävimme siis katsomassa tänään tuon kolmannen osan luokan kanssa. Minä pidin, ja varsinkin loistaviin musiikkeihin kiinnitin huomiota, kuten aikaisemmissakin osissa. Minusta näyttelijät suoriutuivat melkoisen hyvin, enkä ollut yhteenkään pettynyt. Tällä hetkellä mieleeni ei tule yhtäkään moittimisen arvoista asiaa omalta kannaltani, mutta kyllä sekin aika varmasti tulee.

Jos ei ole nähnyt muita osia, saattoi olla hankalaa seurata juonen kulkua. Se eteni kuitenkin sen verran nopeasti. Varsinkin taistelukohtaukset - joita oli suhteellisen runsaasti - saattoivat alkaa tympimään. Minä pidin niistä, eikä koko elokuvassa ollut oikeastaan mitään liian turhaa.

En oikein tiedä, minkä takia niin moni ei tästä elokuvasta pidä. Minä pidän kaikista osista - sekä vanhasta trilogiasta että uudemmasta. Tämähän on tietysti vain minun mielipiteeni.
"Kill your darling."
Oletko ikinä ollut vaeltamassa?

carolina

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #124 : Kesäkuu 02, 2005, 18:26:04 »
Mitähän tällä tarkoitetaan? Kaikkihan ne ovat episodeja, tarkoitatko, että kaikki ovat yhtä huonoja kuin sinun mielestäsi tämä? Vai meinaatko episodeilla Episodeja 1-3?

Juu, Pimeään uhkaan ja Kloonien hyökkäykseen viittasin siis, kuten ehkä pystyi päättelemään, kun luki viestini loppuun. :)