Kirjoittaja Aihe: Päähahmot vastaan sivuhahmot  (Luettu 1288 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa hunajaherttua

• vain minä voin elää ikuisesti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Me tehtiin niistä selvää Potta on miehemme!
  • Tupa: Korpinkynsi
Päähahmot vastaan sivuhahmot
« : Joulukuu 30, 2011, 12:49:08 »
              Itse olen jo jonkin aikaa miettinyt miksi sivuhahmoista kerrotaan paljon vähemmän kuin ns. päähahmot ( Hermione , Ron ja Harry )
  Esimerkitsi Kiltalaisista kerrotaan vain etunimet ja jotain vähäistä... Ymmärrän että jos sivuhahmoista kerrottaisiin enemmän kuin päähahmoista koko homma kävisi sekavaksi, mutta kai nyt vähän enemmänkin voisi kertoa ...  Itse olen miettinyt Ted Lupinin kohtaloa paljon, mutta en löydä tietoa mistään , pitäisikö vain odottaa tietoa vai lähettää kysymyksenä Rowlingille?  Minun lempihahmoni ovat KAIKKI sivuhahmoja : Lupin , Tonks , Sirius   .   Joten haluaisin tietää heistä kaiken mahdollisen ( varsinkin Lupinista )  Minusta sivuhahmoista pitäisi kertoa enemmän.. Mitä mieltä olette , onko oikeuden mukaista että vain päähahmoista kerrotaan ( esim. tuossa mitä he tekevät nyt ) ?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2011, 13:09:00 kirjoittanut Taru »

Poissa varjopoika

• the world's only consulting detective
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: GhostPumpkin94
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Päähahmot vastaan sivuhahmot
« Vastaus #1 : Joulukuu 30, 2011, 17:40:00 »
No, päähahmothan ovat olemassa sen takia että tarina keskittyy enemmän heihin ja heidän elämäänsä. Sivuhahmot ovat ainoastaan juonen etenemisen kannalta välttämättömiä, joten kaikkien heidän elämänkertaansa tuskin katsotaan tärkeäksi kertoa. Tietysti on olemassa muita tärkeämpiä sivuhahmoja, kuten vaikkapa Kalkaros, joiden merkitys on tarinassa suurempi ja siksi heistä kerrotaan enemmän.
Ja kuten totesitkin, koko hommasta tulisi yhtä sekasoppaa jos jokikisestä sivuhahmosta alettaisiin kertoa enemmän tietoja kuin olisi tarpeen.

Omatkin lempihahmoni ovat melkein kaikki sivuhahmoja, joten tiedän miltä tuntuu kun haluaisi saada tietoonsa heistä kaiken aina varpaankynsien pituutta myöten, mutta sitten heistä kuitenkin kerrotaan tarinassa hyvällä tuurilla vain nimi ja vähän ulkonäköä. Toisaalta kertomatta jättäminen on parempi kuin yksityiskohtaisen tarkasti selittäminen, sillä se jättää vapaat kädet mielikuvitukselle (ja on täten fanficcareiden mieleen ;D).

Vastaan vielä kysymykseesi Ted Lupinista; mielestäni sinun kannattaisi lähettää Rowlingille henkilökohtainen kysymys, koska tuskinpa Pottereista on tulossa enää lisäosia ja/tai jatkotarinaa. Vaan mistäpä minä tiedän, voihan olla että Rowlingilla on tuloillaan vielä iloinen yllätys meille kaikille. [:
You're a human after all.

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Päähahmot vastaan sivuhahmot
« Vastaus #2 : Heinäkuu 21, 2012, 23:36:01 »
Pottermore on tehty juuri tätä varten, otaksun. Jos alettaisiin kaikenlaista jaaritella sellaisista sivuhahmoista kuin Pritchard tai Edgecombe niin kuka sellaista tarinaa jaksaisi lukea? Eli ihan juonellisista syistä. Kustantamolla ja muulla "kirjaväellä" on varmasti myös hyppysensä asiassa; Dean Thomasin kohtauksen leikkaus on hyvä esimerkki tästä myöhemmin tapahtuvasta editoinnista. Toki me vanhat ja vannoutuneet Potter-fanit jaksaisimme (ja jaksamme) lukea näistä rakkaista hahmoista ummet ja lammet, mutta jos ensimmäinen kirja olisi ollut sellainen tilkkumatto niin ehkä se ei olisi onnistunut saamaan itselleen näin upeaa ja monipuolista lukijakantaa.