Kirjoittaja Aihe: Luuta, hormipulveri, threstal, poimittaislinja vai ilmiintyminen?  (Luettu 10391 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Loure

• Bloodien lasten kokoonhaalija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • I don't care what people think about me.
  • Pottermore: WildQuill30294
  • Tupa: Korpinkynsi
Eli yksinkertaisesti: Millä noista viidestä liikkuisit mieluiten? Lentäisitkö luudalla, kulkisitko holmipulverin avulla, hyppäisitkö threstalin selkään, altistaisitko henkesi poimittaislinjalle vai ilmiintyisitkö nopeasti ja mukavasti(ko?)?
Itse varmaankin lentäisin luudalla tai käyttäisin holmipulveria. Ilmiintyisin, jos olisi todella kiire, olisin jossain missä ei ole luutaa tai holmiverkostoa tai olisin erittäin laiskalla päällä. Threstalia olisi varmasti hauska kokeilla, mutta eiköhän luuta olisi se jolla kulkisin mieluiten. Poimittaislinjaan tuskin astuisin, kärsin matkapahoinvoinnista, ja aika pahastakin sellaisesta...
Entäpä te?

//Aivan, tässä topicissa voi puhua myös kaikista muista maagisista kulkuneuvoista/tavoista, joita typerä topicin aloittaja ei ole muistanut. Näin on kyllä jo tehty, mahtavaa!
Jatkakaa.

//gamma korjasi otsikosta typon. ^^
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 12, 2012, 10:28:59 kirjoittanut Loure »
Miten pahalta nyt tuntuukaan, pilvet väistyvät kyllä.
Mutta vaikka aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta, ei se estä sitä, että sisältä tuntuisi tyhjältä.

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Luuta, holmipulveri, threstal, poimittaislinja vai ilmiintyminen?
« Vastaus #1 : Joulukuu 23, 2011, 19:25:34 »
Oih, matkustusmuotoja :)

Itse varmaankin ilmiintyisin. Luudalla lentäminen on parasta kylläkin (unissani olen monta kertaa lentänyt ja se on uskomattoman aidon tuntuista!) mutta kylmillä ilmoilla, kuten talvella, luudalla matkustaminen ei ole se kaikkein mukavin tapa. Hyvin äkkiä jäätyisi luudan selkään tai varpaat pitäisi napsaista pois hypotermian takia ;D Luudalla liitelisin varmaan kesäisin, kun on kuuma niin pieni lentomatka viilentäisi. Ilmiintyminen on nopean tapa ja suunnilleen täsmällinen (jos homman osaa)
   Käyttäisin toisaalta hormipulveria. Nopea matkustusmuoto ja se olisi hyvä syy rakennuttaa meille takka ;) Toisaalta itse olen huonoina päivinä sellainen sönkkääjä että saattaisin sanoa päämääräni väärin ja päätyisin jonnekin huitsin nevadaan.
   Thestralin selkään en mielelläni hyppäisi. Kirjoissa sitä kuvataan aika epämukavaksi matkustamistavaksi, joten taidan jättää väliin. Ongelmia saattaisi tulla heti siinä vaiheessa kun ratsu pitäisi havaita :'D
   Poimittaislinjalla olisi mukava matkustaa jos ei ole kiire. Matkahan menisi hyvin vuoristoradasta ja pidän vähän vauhdikkaammista menopeleistä. Toisaalta inhoan muuten dösällä matkustamista mutta poimittaislinjalla voisin hyvinkin matkata. Tosin joutuu maksamaan, halvemmaksi tulisi lentää luudalla tai ilmiintyä.

~Ihmissusi~

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #2 : Joulukuu 23, 2011, 19:54:53 »
Luuta olisi siinä mielessä aika kiva, että se ei itsessään ole henkeä vaarantava ja olisit kuitenkin itse hallitsemassa kyseistä vekotinta. Silmämääräisesti luudat vaikuttavat todella epämukavilta, mutta luultavasti velhoilla on taikansa sen asian parantamiseksi.
Holmipulveri taas vaikuttaa kamalan epämääräiseltä... Tämän kuvan saa selvästi Salaisuuksien kammiosta kun Harry käyttää hormiverkostoa ja päätyy aivan vieraaseen paikkaan. Rowling ei koskaan myöhemmissäkään kirjoissa muistaakseni selventänyt sitä miten Harry sitten tottuikin tuohon verkoston käyttöön, eli se osa jää aika epäselväksi.
Thestralit... Ensin sinun olisi pitänyt nähdä kuolema, jotta niiden käytössä olisi mitään järkeä. En myöskään istuisi sellaisen eläimen selkään noin vain johon en luota, joten tämän kulkuvälineen hallitsemisen oppimiseen menisi kuitenkin jonkin verran aikaa ja vaivaa.
Poimittaislinjan surkeista oloista tekisin ensinnäkin valituksen ministeriöön. Aivan turhaa maksaa matkasta, joka on kaikin puolin kamala ja vakavasti ajatellen jopa potentiaalisen vaarallinen! Nopeuskaan ei ole ainakaan minua ihan vielä vakuuttanut, varsinkaan suhteessa noihin muihin juttuihin.
Ilmiintyminen olisi ok kunhan täysin varmasti hallitsisit sen. Näistä taikamaailman keinoista se kuitenkin on nopein, järkevin ja hyödyllisin.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #3 : Joulukuu 23, 2011, 20:00:18 »
Onpas kiva kysely! :D

Luudat on mulle ihan liian kovia ja epämääräisiä menopelejä, en ole joulupukki joten takka ei kiinnosta, pomittaislinjaa tuskin kestäisin kun muutenkin bussit inhottaa ja ilmiintyminen vain kuulostaa aika karulta puuhalta.

Ainoa jäljelle jäävä on thestral, mikä sopii ihan hyvin, kun pidän hevosista ja lohikäärmeistä ja ne on vähän jotain siltä väliltä :D Plus ne on Hagridin mukaan luotettavia ja osaa ihan mihin vaan ja mie kun oon tunnetusti aina hukassa joka paikassa, vaikka kävelisin kartta kädessä ja GPS toisessa, niin ei tuu mitään :D
Mut ongelma tulee siinä kohtaa, etten ole nähnyt kenenkään ihmisen kuolevan. Kuolleita olen nähnyt, mutta en itse kuolemaa. Lasketaanko lemmikin kuolema? Jos sovitaan, että lasketaan ja täten julistan, että thestral on mun matkustuskeino! :D

(Ja jos joku tulee sanomaan lemmikin kuolemasta vastaan, niin ilmiinnytään sitte! Onpahan nopeasti perillä :D)
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #4 : Joulukuu 23, 2011, 20:13:17 »
Minulle sopivin vaihtoehto olisi luultavasti ilmiintyminen, sillä kärsin matkapahoinvoinnista, joten bussilla ja hormipulverilla en voisi matkustaa. Toinen vaihtoehto olisi luuta, mutta luudalla lentäminen talvipakkasissa ei oikein houkuta. Kesällä vielä voisin lentääkin, eli kesällä luudalla, talvella ilmiintyen. Ja tietysti pitää miettiä matkan määrää ja aikataulua. Thestrali ei oikein houkuta, sillä en välittäisi lentää näkymättömällä eläimellä.
Eli luuta tai ilmiintyminen.
Hey! You just lost The Game.

Poissa Lagarto de oro

• Yksi oppugnon kanarialinnuista
  • Vuotislainen
  • Pieni, vikkelä, kullanvärinen lisko
« Vastaus #5 : Joulukuu 23, 2011, 20:19:41 »
Luuta, luulen, olisi se mitä käyttäisin. Ainakin jos ei mene kauas. Kuten Ihmissusi sanoi, talvella voisi jäätyä ja ehkä pitkillä matkoilla voisi puutua. Talvella käyttäisin hormipulveria tai ilmiintymistä (mutta en pidä niitä erityisen luotettavina). Thestralia voisi käyttää kun pitää päästä jonnekkin hyvin nopeasti ja jos joku pimeyden velho olisi vallannut jälleen hormiverkot ja tarkkailisi ilmiintymistä ;) ja jos sen pystyisi näkemään. Poimittaislinjaa voisi olla hauska kokeilla, muttei kuumana kesäpäivänä, koska silloin voisin tulla pahoinvoivaksi.
Lagarto de oro   -Hiljaisuudessa sana, pimeässä valo, kuolemassa elämä: huikea kuin haukan lento taivaan autiudessa.  Éan luomistaru

Poissa gamma

• kosminen ihme
  • Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • A Elbereth palan-díriel
Vs: Luuta, hormipulveri, threstal, poimittaislinja vai ilmiintyminen?
« Vastaus #6 : Joulukuu 23, 2011, 20:49:06 »
Luulen, että minun matkustustapani riippuisi aika pitkälle siitä, miten pitäisi päästä ja minne. Lyhyelle matkalle, yliopistolle tai kauppaan voisin arvattavasti ilmiintyä, mutta pidemmille matkoille... En usko. Matkustamisen tarkoitus ei ole vain päästä paikasta A paikkaan B, vaan myös nauttia matkasta ja ilmiintyminen veisi tuon puolen tyystin pois. :( Siispä pidemmille matkoille oletettavasti suosisin thestralien vetämiä vaunuja Dumbledoren tapaan. Silloin saisi rauhassa vain katsella vaunun ikkunasta maisemia ja antaa ajan rauhassa kulua.

Luutaan en usko koskevani muuten kuin "jos on tosi tylsää". :D En halua kököttää luudan selässä edes lyhyttä matkaa saati pidempiä - muutenkin tahtoo pidemmillä matkoilla jäykistyä niin... :D Poimittaislinja tuntuu myös tarpeettomalta, koska sen mukaan, miten sitä Pottereissa kuvataan, matkanteko ei sillä ole kovin rentouttavaa. Väsynyt Potter nyt saattoi matkasta pitääkin, mutta ei, en lähtisi siihen kyytiin. Hormipulveri on vähän ristiriitainen juttu... "Naapurin teknotakkaan, kiitos..." Joo, ei. :D

Ps. Korjasin topicin otsikosta "holmipulverin" "hormipulveriksi". ^^
Usko niitä, jotka etsivät totuutta, epäile niitä, jotka sanovat löytäneensä sen. -André Gide

Moni nolla luulee olevansa se ellipsi jota maa kiertää. -Stanislaw Jerzy Lec

Poissa Puhpallura

• Sonic Screwdiver
  • Vuotislainen
    • kirja/valokuvaus-blogini
  • Pottermore: ThornOwl10828
« Vastaus #7 : Joulukuu 23, 2011, 21:47:23 »
Jaah, kyllä se varmaan olisi thestrali, ne ovat aina kiehtoneet minua hirveästi, joten haluaisin päästä kokeilemaan vaikken sitä itse näkisikään... Myös vanha kunnon luuta olisi kiva vaihtoehto ;)
Talvella tietty olisi eri juttu, silloin käyttäisin luultavasti hormipulveria.

//Muoks.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 29, 2011, 18:34:19 kirjoittanut Puhpallura »
we are all stories in the end
just make it a good one

Poissa ainoboy

• Vuotislainen
« Vastaus #8 : Joulukuu 29, 2011, 17:15:27 »
Ehdottomasti hormipulveri! Olis niin siistiä vaan matkustaa jossain takassa ===D
Luuta on kyllä vahva kakkonen, tykkään olla korkeissa paikoissa =D ja se vauhdin tunne!
I need a dollar dollar dollar is what I need

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #9 : Joulukuu 29, 2011, 18:36:24 »
Kyllä se varmaan olisi se ilmiintyminen, koska olen aivan onneton näissä reiteissä. Menisin vaikka lähikauppaan, niin onnistuisin varmaan eksymään, mutta ilmiintymisessähän ei tarvitse tuntea/muistaa reittejä (?), vaan miettiä vaan mihin haluaa mennä ja sitten löytää itsensä juuri sieltä. (Olisi kyllä ihan jees osatakkin ilmiintyä kunnialla :D)  Ja lisäksi se on nopea tapa matkustaa, minä kun olen aika kärsimätön...

Toinen hyvä voisi olla se luuta. En kyllä talvella matkustamaan sillä lähtisi, kun kylmä tulee kävellessäkin... Mutta kesällä olisi ihana lentää kuin lintu taivaalla ja tuntea tuulenviri kasvoillaan.. <3 Mutta joo.. jatketaankos.

Poimittaislinjan kyyti olisi varmaan myös jännittävä kokea, vaikka matkapahoinvoinnista kärsinkin, mutta kokeillahan voi :)

Hormipulverin avulla voisi olla helppo ja kohtalaisen nopeakin matkustamaan, mutta jostain syystä juuri silloin kun pitäisi puhua selkeästi, niin ei meinaa sönkötyksestä tulla loppua ja toden näköisesti päätyisin varmaan sinne jonnekkin kymmenien arinoiden päähän...

Thestralit kuvataan kirjassa melkoisen epämukaviksi kyyditsijiksi enkä erityisemmin haluaisi matkustaa jollakin mitä en nää... Mutta kyllä nekin kelpaisivat jos ei muuta vaihtoehtoa löytyisi. Ovathan ne aina oikeassa paikassa ja todella luotettavia.

Tämmöisen selityksen varjolla ykköseksi taitaa nousta se ilmiintyminen. En erityisemmin pidä siitä halkeentumisriskistä, mutta jos sen kunnolla opettelisi... Toiseksi lentää kyllä luuta..

-annipsi-

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
« Vastaus #10 : Tammikuu 04, 2012, 14:47:54 »
Luuta olisi ehkä hauskin kulkuväline, mutta siinä on myös haittansa: pitäisi istua kapealla varrella, ja lennellä pilvissä, jos on jästejä lähistöllä. Ja onnistuisin varmaan putoamaankin luudalta muutaman kerran. Luuta olisi maaseudulla varmaan ihana, kun saisi vain lennellä pisin niittyjä ja pitää hauskaa, ja ei olisi juurikaan muita vaaroja, kuin pudota luudalta tai lentää päin jotakin.

Ilmiintyminen on varmaan kaikkein nopein keino, ja pitkillä matkoilla varmasti käytännöllinen, vaarana tosin halkiintuminen (ja siinäkin onnistuisin varmasti!), joten ilmiintymisessäkin on miinuksia. Ja se olisi varmasti pidemmän päälle tylsääkin.

Holmipulverilla en mielelläni matkustaisi, sillä eksyisin ulos väärästä tulisijasta, ja kaikkea tuhkaa olisi varmasti ärsyttävä putsata usein päältään, ja Poimittaislinjalle en astuisi pitkälle matkalle jalallanikaan, saattaisin kerran mennä ihan mielenkiinnosta sen kyytiin, mutta melko nopeasti tulisin ulos. Se voisi tosin olla melko hupaisaakin!
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #11 : Helmikuu 08, 2012, 20:41:29 »
Luudalla lentäminen kuulostaa ehdottomasti hauskimmalta matkustustavalta - kesällä hyvällä ilmalla. Se vauhdin hurma ja lentäminen yleensäkin. ^^ Threstalilla lentäminen voisi myös olla melkein yhtä kivaa, siinä on vain kaksi ongelmaa luutaan nähden. Sitä ei kai voi ohjata ja en näkisi sitä. Voisi olla aika pelottavaa lentää jonkin näkymättömän ja hallitsemattoman kyydissä. Toisaalta on siinäkin se oma vauhdin ja lentämisen huuma ja saisi ainakin nauttia matkasta ilman että tarvitsisi itse tehdä muuta kuin pysyä kyydissä. Ratsu vieläpä osaisi reitin niin en pääsisi eksymään. Suuntavaistoahan en tunnetusti omista. Noilla kahdella tavalla voisi vain tulla aika jäiset oltavat tällä säällä. Hrrr. Ja hei, meinasin melkein unohtaa hevoskotkalla lentämisen. Sekin voisi olla mukavaa. Sen jopa näkisi. n__n

Hormipulveri kuulostaa niin ikävältä touhulta, että en sitä kovin mielelläni käyttäisi. Samoin poimittaislinja ja ilmiintyminen. Poimittaislinjan jättäisin varmaan kokeilematta ihan suosiolla, mutta jos pitää päästä paikasta toiseen nopeasti niin ilmiintyminen olisi aika hienoa. Varmaan ilmiintyisin usein töihin yms. jos voisin. Samoin pidempiä matkoja voisi joskus suorittaa ilmiintymisellä (tosin ei kamalan pitkiä, kun se on vaarallisempaa pidemmillä matkoilla.)

Suosikiksi taitaa kuitenkin nousta threstalien tai valkoisten siivekkäiden hevosten (mikä niiden nimi oli?) vetämät vaunut. Tai jonkun muun siivekkään ratsun, jos on muitakin sellaisia joita voi käyttää siihen tarkoitukseen. Voi rentoutua kaikessa rauhassa vaunuissa (joissa olisi vielä mukava vanhanaikainen tunnelma!) ja katsella ikkunasta alas. Ei epämukavuuden tunnetta kuten hormipulverissa ja ilmiintymisessä. Ei jäätymistä kuten luudan tai muun taikaotuksen selässä. Ainoa "puute" on sitten se ettei matka käy yhtä joutuin kuin ilmiintymällä, mutta tuskin se haittaa jos matka on mukava.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Kami

• Nuoriherra
  • Vuotislainen
    • deviantART
  • Pottermore: BatNimbus906
« Vastaus #12 : Helmikuu 08, 2012, 21:01:04 »
Luudalla menisin, kun tykkään "perinteisemmistä" keinoista. Tuntuu jotenkin liian helpolta jos pääsisi sekunnissa paikasta toiseen... Mutta varmaankin jos olisi huono päivä, kiire tai muuten sellainen fiilis, niin käyttäisin hormipulveria. Ilmiintyminen tuntuu liian riskialttiilta (halkeentuisin kuitenkin), thestralilla ratsastus pyörryttää jo ajatuksenkin tasolla ja poimittaislinja ei varmaan sopisi mulle kun inhoan kaahailua ja voin pahoin jos bussi menee vähänkään lujaa ja kääntyilee. Eli luudalla siis. Suomessa saattaisi tosin vähän potuttaa lennellä jossain -20 asteessa, mutta mikäs siinä jos pukee lämpimät vaatteet. Ja varmaan on olemassa jokin loitsukin mikä pitää lämpimänä.
"Much more running about with bangaa at my heels and I'm apt to give up sky pirating altogether."

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #13 : Maaliskuu 16, 2012, 23:37:16 »
Luudalla lentäminen voisi olla tosi hauska kokemus, oon aina halunnut tietää miltä tuntuu lentää (en tarkoita lentokoneella lentämistä). Olisi niin hienoa, jos voisi oikeastikin olla lentäviä luutia. Ilmiintyminen voisi olla myös aika hyvä keino, varsinkin jos on kamala kiire. Siinäkin on tietysti omat riskinsä, joten luulen, että luuta voisi olla itselleni parhain vaihtoehto.

Poimittaislinjalle en menisi mistään hinnasta, ja hormipulveri ei vaan tunnu hyvältä. Oon aina pienestä asti ottanut sellasen siivousmopin ja hyppinyt sohvalta alas siinä toivossa, että joskus jäisinkin leijumaan siihen ilmaan sen mopin varassa. <3
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #14 : Maaliskuu 21, 2012, 15:24:49 »
Oikeastaan mikään matkustusmuoto ei liiemmin houkuttele minua, joten taitaisin suosiolla kulkea ihan apostolinkyydillä. Jos nyt pitää kuitenkin joku valita, niin... kantani on jyrkkä jaa-a. :'D

Luudalla matkustamisessa olisi se erittäin huono puoli, että inhoan korkeita paikkoja, oli korkeus sitten viisi tai vaikka viisituhatta metriä. Enkä usko, että luudalla lentämisessä suositellaan lentokorkeudeksi kolmea metriä, koska lentäjän jalat voisivat osua vaikka Hagridia päähän. :D Muutenkin tuosta muutaman metrin korkeudella lentämisestä tulee mieleen lähinnä luudalla roikkuminen (vrt. Huispauksen maailmanmestaruuskisojen leirintäalueen pikkulapsi). Voisin myös kuvitella, että luudalla on aika epämukava istua. Kuitenkin luudalla saisi kokea matkalla olemisen, matkustamisen tunteen, mitä esimerkiksi ilmiintyessä ei kokisi.

Thestral olisi vielä kamalampi vaihtoehto kuin luuta. Sen lisäksi, että mennään järkyttävän korkealle, ei edes näe, minkä päällä lentää. Tämä nyt ainakin olisi täysin mahdotonta minulle. Thestral sentään ohjaa itse itseään, mutta en tiedä, onko sekään niin kivaa, jos otus päättää vaikka ampaista alaspäin nollan sekunnin varoitusajalla. Thestralin selkää on kuvattu kirjoissa todella luisevaksi - miten siitä muka pystyy pitämään kiinni? Matkustamisen tunnekin jää melko laimealle tasolle, kun kaikki keskittyminen menee kyydissä pysymiseen ja silmien kiinni pitämiseen. :D Kiitos, mutta ei kiitos.

Poimittaislinja... no, sekin kuulostaa erittäin epämukavalta. En kärsi kovinkaan paljoa matkapahoinvoinnista, mutta luulen, että tätä kuitenkin ilmenisi poimittaislinjan kyydissä. Tykkään kyllä hurjasta menosta esim. huvipuistoissa, mutta en ehkä arkena bussissa, jossa haluan matkustaa mukavasti. Pelkäisin myös, että kolautan itseni johonkin ja vaikka nenä murtuisi, mikä olisikin todennäköistä. Kuitenkin ehdottoman hyvä puoli poimittaislinjassa on maan kamaralla pysyminen, mikä onkin minun tärkein arvosteluperusteeni näissä matkustustavoissa.

Hormipulveri ja ilmiintyminen kuulostavat molemmat niin kamalilta, etten missään tapauksessa matkustaisi niiden avulla. Ainoa hyvä puoli niissä on, että pääsee käytännössä parissa sekunnissa melkein mihin tahansa; tosin hormipulverissa on se ongelma, että pitää päätyä juuri tulisijaan, mutta eiköhän velhomaailmassa lähes joka kodissa ja paikassa ole sellainen. Siitä huolimatta en missään tapauksessa käyttäisi niitä keinoina matkustamiseen, ajatuskin hirvittää.

Taidan päätyä luutaan tai poimittaislinjaan, mutta mieluiten en päätyisi mihinkään, sen verran kammottavia ovat kaikki matkustustavat. :D
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa varjopoika

• the world's only consulting detective
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin94
« Vastaus #15 : Maaliskuu 21, 2012, 17:45:06 »
Noista vaihtoehdoista valitsisin mieluiten thestralin. Ei tarvitsisi olla huolissaan eksymisestä, vaan voisi vain istuskella paikoillaan ja katsella maisemia. Istuminen niiden selässä voisi kyllä olla hiukkasen epämukavan tuntuista ja näkymättömällä lentäminen aika mielenkiintoista, mutta muuten thestralit kuulostavat hienolta tavalta matkustaa.

Toinen mahdollinen olisi poimittaislinja, sillä sillä pääsisi (melko) turvallisesti perille, ja pidän muutenkin bussilla matkustamisesta. Lisäksi voisi olla huvittavaa seurata, miten joku, joka ei ole ennen matkustanut poimittaislinjalla, reaktioisi nopeaan vauhtiin ja puhuvaan kutistettuun päähän. :'D Nukkuminen ei minulta tosin onnistuisi, vaikka sitten tottuisinkin äkkipysähdyksiin sun muihin kaarteisiin ja mutkiin.
You're a human after all.

Poissa Rohkelikkokummitus

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #16 : Maaliskuu 24, 2012, 15:17:58 »
Ehkä ilmiintyisin, mutta olisi hauskaa kokeilla vaikkapa kerran poimittaislinjalla matkustamista.
Karkotaseet!

Poissa Cleortar

• Vuotislainen
« Vastaus #17 : Maaliskuu 29, 2012, 14:30:11 »
Hmm, en osaa valita Luutamisen ja ilmitymisen väliltä :D
Luudalla lentäminen olisi uskomatonta, olen aina, ain ahalunnut lentää! :DD
Mutta ilmiintymisellä pääsisi paljonkin nopeammin paikasta toiseen, mutta siinä menisi varmaankin pää sekaisin.

Threstalin selkään en ikikuuna päivänä suostuisi, ja vieläpä jos ei näkisi sitä, hui, se olisi pelottavaa!
Hormipulverin suhteen minua taas pelottaisi se, pystyisinko sanomaan asian selkeästi ja olemaan liikkumatta. Joten noita kumpaakaan en valitsisi, ellei olisi muita vaihtoehtoja.
Poimittaislinjalla saattaisi EHKÄ olla ihan mukava matkustaa, mutta... ei, ei sekään kävisi niin hyvin kuin luudalla lentäminen tai ilmiintyminen! :)
Well, I guess then I can do it~

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
« Vastaus #18 : Huhtikuu 20, 2012, 19:16:43 »
Luudalla menoa haluaisin ehdottomasti kokeilla, mutten varmaan sitä vaki kulkuvälineeksi ottaisi.
Ja minkä sitten valitsisin? No näin äärettömän eläinrakkaana valitsisin varmaankin thestralin. Olisi varmaan todella mielenkiintoista :) Varmasti näkymättömällä eläimellä olisi hirveän pelottavaa mennä, mutta olen aika uhkarohkea :)

Ilmiintyminen on kyllä toinen jonka valitsisin. Varmastikin mukavan nopeaa ;)
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa Crepsley

• Puliseva pölisevä paviaani poppoo
  • Vuotislainen
  • Live together, die alone.
  • Pottermore: ScarletHallow12220
« Vastaus #19 : Huhtikuu 21, 2012, 12:53:17 »
Luuta olisi ainakin ihan mieletön menovempele, ja se myös mahdollistaisi loistavasti huispauksen pelaamisen! Tosiaan haittapuoli olisi se, että talvisin sillä olisi ikävä lentää ja pitkät matkat voisi puuduttaa pakaroita ja saada haaroissa ikävää nipistelyä aikaiseksi :D Muuten kyllä mielenkiintoinen ja loistava matkustustapa.

Hormipulveri on toinen lempparini, sillä kun voi matkustaa mihin vuodenaikaan tahansa, melkein mihin taloon tahansa ja sillä voi myös viestiä ihmisten kanssa (tunkemalla pää sinne liekkeihin). Se on sitäpaitsi tosi velhomainen tapa, jossa on oikeasti sitä taikuutta, kun taas ilmiintyminen muistuttaa liikaa (mun mielestä) teleporttaamista tai muuta vastaavaa. Ja mä en jaksaisi millään keskittyä ajattelemaan niitä kolmeä ÄMMÄÄ, joten halkiintuisin varmaan ennen kuin olisin kerennyt ilmiintymään :'------------D

Sen sijaan panin merkille, ettei tästä ollut mainintaa, mutta porttiavaimella olisi myös tosi jännää matkustaa! Silläkin kun pääsee mihin tahansa ilman suuria riskejä.
Siitä miten asiat ovat, ei voi päätellä, miten niiden pitäisi olla. -David Hume

Poissa uimari

• Crazy girl XD
  • Vuotislainen
« Vastaus #20 : Huhtikuu 21, 2012, 19:48:44 »
Tämäpä olikin vaikeampi kysymys kuin kuvittelin!

Hmmm... Luudalla olisi kyllä niin siistiä lennellä. Olen Aina siitä haaveillut... Ja unissa kokeillut XD Se olisi mukavaa kun näkisin maisemia, mutta ei olisi ruuhkia.
Toisaaltaan ilmiintyminen houkuttaisi kovasti, onhan se niin nopeaa ja käytännöllistä.
Hormipulveria en varmaankaan käyttäisi, sillä se vaatii aina sen toisen takan johon päätyä. Silloin ei pääsisi ihan juuri sinne minne haluaa.
Threstaleilla en varmaankaan uskaltaisi kulkea. Vaikka suloisia ovatkin, pelkäisin, etten osaisi niitä ohjata.
Poimittaislinja voisi tulla myös kylläkin joskus käyttöön. Eipä siinä mitään. Onhan se nopea :)
Ensisijaisesti matkustaisin kuitenkin ilmiintymällä tai luudalla :)

Just smile, it makes you beautiful<3

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
« Vastaus #21 : Kesäkuu 10, 2012, 12:26:53 »
Luuta kiehtoo minua eniten. Sillä matkustaisin kesällä ja keväällä. Silloin kun on hyvät ilmat, eikä sataisi vettä tai olisi -30 astetta tai -jotain muuta ei niin mukavaa-. Ja sitten ilmiintyisin muuten. :)
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa Tuhkametsä

• Sokerisulkakynä
  • Vuotislainen
  • Joskus sitä vaan tahtois vajota maan alle...
« Vastaus #22 : Kesäkuu 10, 2012, 17:43:02 »
Hmmm... Olisi varmaan minunkin valintani luuta, se kun varmaan olisi upeaa lentää korkealla, ilman lentokonetta. Toisaalta luudan varsi olisi luultavasti varsin kova istua, joten voisi olla, että laittaisin luudanvarrelle tyynyn pehmikkeeksi, enkä kurvailisi sitten niin kovaa ettei tyyny vain putoaisi. Eli siis valintani olisi luuta.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #23 : Kesäkuu 10, 2012, 21:02:09 »
Vaikea valita ilmiintymisen ja thestralin väliltä. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Thestral voisi olla kulkutavoista itselleni tutuin, koska ratsastus, ja pidän sitä huomattavasti luutaa mukavamman näköisenä matkustustapana - ei tietenkään siinä tapauksessa niin miellyttävä, jos thestralia ei näe.
Voisin kuvitella, että velhomaailmassa mulla olisi pari lemmikkithestralia, joilla kulkisin paikasta toiseen jollen syystä tai toisesta koe tarvetta ilmiintyä. Huono sää, kova kiire ja asioinnin laatu ovat ne olennaisimmat syyt, joiden perusteella valitsisin kulkutavan.

Ei missään nimessä luutaa, en haluaisi moisella matkustaa enkä edes pelata huispausta kuin korkeintaan vähän leikkimielellä jossain pihassa. Hormipulveri ei vaikuta kovin käytännölliseltä, ellei sitten ole menossa paikkaan, jonne ei voi ilmiintyä. Muutoin sille ei liene tarvetta, mikäli hallitsee ilmiintymisen hyvin.
Poimittaislinja olisi toki potentiaalinen vaihtoehto sekin, ja ehkä baari-illan jälkeen se lienee myös turvallisin. :D (Toki voisin nähdä itseni myös Ernien seuraajana poimittaislinjalla.)
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa goldensnitch

• Sadetonna
  • Vuotislainen
  • Action!
  • Pottermore: HeartPotion15680
« Vastaus #24 : Kesäkuu 29, 2012, 13:58:54 »
Luudalla vosi olla kiva lentää lyhyempiä matkoja, mutta pitemmän päälle ilmiintyisin mieluiten.
Hormipulverin käyttäminen vähän arveluttaisi, jos tekee pienen virheen, voi päätyä vaikka minne ja poimittaislinjan bussi saisi minut vain pahoinvoimaan. ;)
Ja thestralilla lentäminen olisi varmaan aika harvinaista (mistä semmoisen edes saisi ellei pöllisi Hagridilta?) enkä tykkäisi kun en näkisi minkä päällä istun...

Porttiavain olisi myös ihan toimiva, mutta sen järjestäminen sitten ihan eri asia. (siihenhän tarvitsee luvan vai?)
Have you found Jesus yet?
- I didn't know I was supposed to be looking for him, sir.

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin31142
« Vastaus #25 : Kesäkuu 29, 2012, 16:00:46 »
Taidan ihan heti aluksi karsia hormipulverin ja poimittaislinjan pois vaihtoehdoista. Poimittaislinja ei kauheasti kiehdo sen matkustusmukavuuden vuoksi ja hormipulverilla voisi tosiaan päätyä väärään paikkaan. :D

Kuten moni on sanonut, luudalla olisi ihana lentää! Se olisi varmasti ihan huippua, mutta jos enemmänkin sillä pitäisi matkustella en ole ihan varma, valitsisinko sen. Ei minä nyt ihan paniikkiin korkeissa paikoissa joudu, mutta vähän rupeaa huimaamaan silti, varsinkin jos pitäisi lennellä niin korkealla kuin luudalla - pelkäisin todennäköisesti että tippuisin. Threstal taas olisi myös hyvä vaihtoehto, vaikken ratsastamisesta ole ikinä pitänytkään, mutta voisihan sitä istua niiden vetämissä vaunuissa toki. gammaa lainaillen, silloin voisi myös ihailla maisemia ja nauttia matkasta.

Viimeiseksi jää ilmiintyminen ja sen taidankin valita. Nopeaa, kätevää ja ei ilmeisesti tarvitsi tietää reittiä (?) kuten annips mainitsi. :) Minullakin suuntavaisto toisinaan hukassa... Mutta kaikkia matkustusmuotoja haluaisin ehdottomasti kokeilla!

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
« Vastaus #26 : Kesäkuu 29, 2012, 19:51:48 »
Mä testaisin mielelläni kaikkia :D ehkä Poimittaislinjaa viimeisimpänä, kun melko hurjalta kyydiltä vaikuttaa, eikä ilmaiseksi pääse matkustamaan. Toisaalta paras vaihtoehto, jos on mukana suuret kantaumukset, niinkuin Harrylla oli se arkku. Vähän hankala kuljettaa luudalla, eikö?

Hormipulverin testaaminen jäisi varmasti myös aika hännille. Jotenkin tuntuu epäluotettavimmalta keinolta, mutta kokeilun arvoiselta sekin. Tosin jos olisin esimerkiksi töissä ministeriössä, jossa on nämä takat siinä rivissä nätisti, niin hormiverkosto olisi varmasti kätevin. Joten, jos sitä käyttäisi usein, siihen varmaan tottuisi? Siedätyshoitoa ;D

Luudalla matkustaisin kaikki lyhyemmät matkat, ja jos mulla ei ole mukana mitään suuria matkalaukkuja (; Ja nimenomaan kesällä, en ehkä uskaltaisi lentää mihinkään talvella, jos vaikka jäätyisi tai nukahtaisi kesken kaiken :s Vaikuttaa myös hankalalta lentää kovin monien vaatekerrosten kanssa (esim. talvitakki), ei vaikuta kovin ergonomiselta. Mutta kätevin keino lyhyiden pikkumatkojen taittamiseen :)

Ilmiintyminen vaikuttaa myös melko jännältä, mutta en luultavasti suosisi tätä keinoa. Ehkä jos hyvin nopeasti pitäisi päästä johonkin, luutia ei näy missään eikä lähtöpaikassa/kohteessa ole takkoja. Käyttäisin siis ilmiintymistäkin, mutten ehkä yhtä useasti kuin esimerkiksi lentämistä.

Thestralilla matkustus kuulostaa näistä kaikista vaihtoehdoista mielenkiintoisimmalta :) Vaikka lentäminen näillä otuksilla onkin kuvailtu hankalaksi, kai sitä pitäisi yrittää. Vaikka ehkä esteenä tähän olisikin se, etten ole nähnyt kuolemaa, jolloin lentelisin näkymättömällä otuksella, mikä tuntuisi varmasti erittäin typerältä, pelottavalta ja vaaralliseltakin... Thestralia käyttäisin luultavasti luudan korvikkeena talvella/syksyllä.

Mutta näin. Käyttäisin siis jokaista keinoa eri tarkoituksiin ja eri matkoja taitettaessa :) Olisi muuten mahtavaa matkustaa hevoskotkalla! Miksei se ole vaihtoehdoissa, vai eikö se ole niin yleinen matkustustapa/ovatko hevoskotkat liian harvinaisia moiseen/onko hevoskotkia edes tarkoitettu matkustukseen?
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa Lorcanmei

• Vuotislainen
« Vastaus #27 : Heinäkuu 03, 2012, 14:36:08 »
Luutaa en valitsisi, koska siinä lentäessä tulisi liian kylmä ja se olisi todella epämukavaa, ja ehkä liian vaarallistakin. Threstalissa sama juttu kuin luudassa, mutta lisäksi se häiritsisi etten näkisi koko otusta.
Poimittaislinjassa ei muuten olisi vikaa, mutta kärsin helposti pahasta matkapahoinvoinnista...
Joten valitsisin joko hormipulverin tai ilmiintymisen. Toivottavasti oppisin kunnolla ilmiintymään, koska halkeentuminen olisi pelottavaa. Miksi nämä kaikki matkustusmuodot on niin epämukavia!? Hormipulverilla matkustatessakin keuhkot täyttyvät tuhakasta :D

Poissa Vilionkka

• Varjometsästäjä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: NifflerSeer330
« Vastaus #28 : Heinäkuu 03, 2012, 15:36:33 »
Ilmiintyminen ja luuta. Threstralia olis kiva kokeilla ja tietenkin noita kaikkia, mutta ehkä hormipulveri on varmaan parhain keino. Vaikkei silla ihan ulkopaikkaan pääse helpoiten mutta kun luudalla ja threstalilla tulis kylmä ja poimittais linja on ehkä hieman liian pomppiva. Paitti tietenkin alaikäset käyttää sitä jos asuu jästialueella eikä voi lentaa. Valitsisin itse ilmiintymisen, koska sillä pääsee minne vaan ja pakoon missä tilanteessa vaan ja missä vaan (paitti Tylypahkassa). Toi hormipulveri toimii just ainakin jos haluu toisen kodista toisen kotiin ja on samassa verkostossa ja tietenkin vuotavaan noidankattilaan pääsee sillee helposti...

Anii ja porttiavaimetkin on... Mmm. Ne on vähä oikukkaita tietenkin niillä pääsee toisesta paikasta toiseen niin kuin noilla muillakin, mutku siinä on se tietty aika vaan millo se porttaa toiseen paikkaan.. Noo kuitenkin ilmiintyminen!
-Yhtä kyytiä, läikyttämättä.
 -Ja ylenantamatta.
 -Joten tämä on juomapeli siis?
 -Viimeinen pystyssä voittaa.

Poissa augustiina

• kohtalonviivan tulkitsija
  • Vuotislainen
  • auguurin nauru
« Vastaus #29 : Heinäkuu 08, 2012, 00:34:13 »
Hmm, mielenkiintoinen kysymys :3

Minä taidan matkustaa mieluiten tuolla poimittaislinjalla, kolmikerroksinen hökötys kun on jostain syystä kiehtonut minua aina ensimmäisestä maininnasta asti. Vaikka sen kyyti ei ole mitään kamalan tasaista ja se hypelehtii miten sattuu, niin mielummin minä siellä sisällä lämpimässä istun, tai nukun jos matkustan yöaikaan, kuin lennän hyytävässä ulkoilmassa luudalla sormet ja varpaat puutuneina. Luudalla lentäminen olisi varmasti mukavaa, mutta en mieluusti käyttäisi sitä matkustuskeinona. Lisäksi suuntavaistoni on tosi huono, enkä karttaakaan mitenkään hyvin osaa lukea, joten poimittaislinja veisi minut varmemmin oikeaan paikkaan. Thestralkin olisi tietysti tältä kannalta hyvä vaihtoehto, sillä niillä taasen on pettämätön suuntavaisto. Niillä matkustaminen vaan ei ole mitenkään kovin nopeaa ja kylmällä ilmalla matka voisi olla todella hyytävä.

Ilmiintyminen ei houkuttele yhtään sen epämiellyttävän tunteen takia. Toki se olisi kätevää lyhyillä matkoilla ja kun täytyy päästä jonnekin nopeasti tai on kiire. Hormipulverillakin taitaa kyllä päästä suht nopeasti päämääräänsä, mutta ajatus nokiseen takkaan hyppäämisestä ei houkuttele. On jotenkin kammottava ajatus lennähtää sitten sieltä savupiipusta yliluonnollisella vauhdilla toiseen paikkaan :'D Kyllä näitäkin kahta tapaa voisin käyttää, mutta eniten kallistun kuitenkin tuon poimittaislinjan, tai hyvällä ja lämpimällä säällä thestraleiden puoleen.

//huhhuh, mitä typoja :----D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2012, 23:35:48 kirjoittanut augustiina »
Sen jälkeen helpottaa
Kun kädet irrottaa

Poissa free elf

• Levoton Tuhkimo
  • Vuotislainen
  • Best For Last
  • Pottermore: NimbusGold26366
« Vastaus #30 : Heinäkuu 11, 2012, 15:19:09 »
Hormipulverilla ja poimittaislinjalla en ainakaan matkustaisi. Poimittaislinja ei tosiaan kuulosta kovin mukavalta ja sen lisäksi, että hormipulveri voi jättää väärään paikkaan, sen käyttö kuulostaa liian vaikeelta mun aivokapasiteetin huomioiden. (Tähän tulisin nyt sitten enteriä, mutta koska olen kännykällä, se ei onnistu :D) Sen sijaan voisin luultavasti matkustaa muila kolmella; Thestralista olisi suunnaton apu, sillä oma suuntavaistoni on aivan toivoton. Luudalla lentäminen taas olisi aivan ihanaa, toisaalta en sitä ehkä matkustuskeinona käyttäisi...? Ilmiintymistä käyttäisin luultavasti useimmiten, sillä olen kova tyttö myöhästelemään. Olisi mahtavaa päästä paikasta toiseen sekunnissa tekemättä juuri mitään :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2012, 15:24:02 kirjoittanut free elf »
Never let a stranger create your own destiny

Poissa Ninzai

• Vuotislainen
  • Rohkelikko
« Vastaus #31 : Heinäkuu 11, 2012, 19:35:00 »
Ompas hankala valinta : D.

Ottaisin joko luudan tai ilmiintymisen :). Luuta olisi todella mukava talvella, kesällä ja ehkä vielä syksylläkin. Tosin luudat ovat varmasti epämukavia, mutta varmasti se on ihana tunne lentää luudalla ja katsella maisemia. Ilmiintyminen olisi taas todella kätevä matkustamis keino! Hormipulverilla en matkustaisi! Poimittaislinjalla olisi pelottavaa, mutta ehkä myös ihan hauskaa matkustaa. Thestrailistalla voisin hyvinkin  matkustaa :). Valitsen  kuitenkin luudan ja ilmiintymisen :)

Poissa Ninjaturtle

• Oman elämänsä Watson
  • Vuotislainen
  • jedi
    • Mah Twitter
  • Pottermore: CatSkull31170
« Vastaus #32 : Heinäkuu 11, 2012, 20:59:36 »
Mieluiten Weasleyden lentävä auto mutta noista vaihtoehdoista luuta. Mikseipä vaikka porttiavain C:
Everyone i know is reaching for the peak of the volcano.

Poissa GinnyW

• You gotta be kidding me...
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MidnightCloak26295
« Vastaus #33 : Elokuu 18, 2012, 10:58:49 »
Hmm... Thestrali olisi kiva, mutta en kyllä näkisi sitä.
Menisin normaalisti kuitenkin varmaan joko ilmiintymällä tai sitten luudalla.
Harry: You´re white.
Sirius: No, i´m Black
Harry: Lol, stop joking!
Sirius: No, I´m Sirius

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #34 : Elokuu 18, 2012, 14:33:45 »
Mikä tahansa tietenkin kelpaisi, mutta mua kiinnostais kamalasti tuo poimittaislinjabussi.. Siinä on jokin ihmeellinen, mä harvemmin pääse matkustelemaan minnekkään niin miksi ei tehdä sitä sitten tyylillä! Olishan tuo aika kokemus kun vedettäis seiniä pitkin bussilla. Kiinnostais se erikoisuus ja vauhdinhuuma.
  Luuta on toinen, tuntuu tyhmältä vain.. ilmiintyä paikasta toiseen, kun eihän siinä sitten matkusteta matkan vertaa. Tässäkin se vauhti kiinnostaa.
Taikamatto! Luudan hyödyt ilman sen epämukavuuksia. Lisäksi rakastan mattojen itämaista magiaa ja arvoa.
Millä IHMEELLÄ sinä pysyt kyydissä?! Eikö silkkimatolta luiskahtaisi aika pikaisesti vaikka pitäisikin reunasta kiinni? :P
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #35 : Elokuu 18, 2012, 22:54:05 »
Taikamatto! Luudan hyödyt ilman sen epämukavuuksia. Lisäksi rakastan mattojen itämaista magiaa ja arvoa.
Millä IHMEELLÄ sinä pysyt kyydissä?! Eikö silkkimatolta luiskahtaisi aika pikaisesti vaikka pitäisikin reunasta kiinni? :P

Onkohan taikamatoissa näkymättömät turvavyöt, samaan tapaan kuin luudissa on jostain saamani käsityksen mukaan näkymätön istuintyyny?

Mutta tosiaan, taikamatto tai luuta olisi kiva. Mieluummin ehkä tuo taikamatto, koska se on luutaa mukavampi ja sitä paitsi hienompi. :D Olen aina halunnut osata lentää, ja sitä paitsi se olisi ekologisempaa ja halvempaa kuin autoilu, mutta kuitenkin pyöräilyä ja kävelyä nopeampaa. Ilmiintyä olisi äärettömän kätevä osata, koska myöhästelen välillä, ja ilmiintyen menisi sekunneissa sellainenkin matka joka olisi autolla tai junalla monta tuntia. Ja vielä ilmaiseksi. Hormipulverista tai thestraaleilla lentämisestä en olisi niin viehettynyt. Thestraalit on kivoja eläimiä, mutta olisi tosi pelottavaa vain ratsastaa ilmassa tyhjän päällä. Hormipulverissa on myös omat ongelmansa, osoitteen voi sanoa väärin, voi jäädä pois väärässä kohtaa, tarvitaan sopivan suuri takka... eli en usko että pitäisin hormipulverista kovinkaan paljon.

Poissa Dewie

• Vuotislainen
  • Pottermore: HazelNight86
« Vastaus #36 : Elokuu 23, 2012, 18:05:18 »
Ai vitsi, kun osaisi ilmiintyä ja kaikkoontua! Joudun tälläkin hetkellä matkustamaan n. 1h /suunta työmatkaa, joten olisi ihan tyädellistä, jos ei tarvitsisi herätä kahta tuntia ennen töiden alkua vaan saisi nukkua pidempään.

Luuta olisi myös kiva, mutta minun pitäisi taikoa siihen jokin näkymätön pehmuste terveisin, koko päivän kovalla penkillä istunut kipeä takamus. Luutaa tosin voisin käyttää vain kesällä ja keväällä/syksyllä säiden salliessa. Inhoan kylmää ja luutaillessa joutuu olemaan ulkona viimassa ja kaikenlaissa sateissa.
Olen esihistoriallinen käärme joka ulvoo ja murisee! -Pikku Myy-

Poissa Skales

• Kävelevä matematiikankirja
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GoldKnight21785
« Vastaus #37 : Elokuu 23, 2012, 19:20:53 »
Luudalla vosi olla kiva lentää lyhyempiä matkoja, mutta pitemmän päälle ilmiintyisin mieluiten.
Hormipulverin käyttäminen vähän arveluttaisi, jos tekee pienen virheen, voi päätyä vaikka minne ja poimittaislinjan bussi saisi minut vain pahoinvoimaan. ;)
Ja thestralilla lentäminen olisi varmaan aika harvinaista (mistä semmoisen edes saisi ellei pöllisi Hagridilta?) enkä tykkäisi kun en näkisi minkä päällä istun...

Porttiavain olisi myös ihan toimiva, mutta sen järjestäminen sitten ihan eri asia. (siihenhän tarvitsee luvan vai?)

Samat sanat. :)
Luihuisen ja Korpinkynnen risteytys ja ylpeä siitä

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #38 : Elokuu 24, 2012, 07:50:38 »
Hei onko niitä olemassa julkisia porttiavaimia, kun minä en yhtään muista?
Tuli vaan ihan mahtava idis että miksei ne palkkais jotain niinkuin taksikuskia joka ravaisi edestakaisin sillä porttiavaimella varmistaen ihmisten turvallisen matkan etc!
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Zhalar

• Pahvilaatikko :]
  • Vuotislainen
  • ~Vain kirjat ymmärtävät minua täysin~
« Vastaus #39 : Syyskuu 21, 2012, 15:22:00 »
No, jos noista pitäisi valita, en olisi ihan varma, koska jokaisessa tavassa on jotain jota ns. pelkään. Lentämistä en välttämättä haluaisi kokeilla, mutta threstalilla voisin ehkä kokeilla mennä. Hormipulverin avulla on varmasti helppo matkustaa, mutta en pidä siitä tosiasiasta, että minä satavarmasti eksyisin tai löisin otsani johonkin :D Poimittaislinja voisi ehkä olla mukava matkustustapa, jos se ei menisi niin lujaa. Mutta sehän sen tarkoitus suunnilleen on.. :/ Ja ilmiintyminen.. no, se vain kuulostaa liian creepyltä C: Mutta threstal vaikuttaa näistä parhaalta, mutta on pakko sanoa, että olen kiitollinen ettei oikeasti tarvitse valita noista, millä menisi lomalle yms.

-Zhalar-
"Kuuluisa Harry Potter, hänen aseenkantajansa Ronald Weasley ja kartanlukijansa Hermione Granger", olisi Kalkaros voinut todeta missä vaiheessa tahansa heidän lukuvuottaan.

Poissa Eriya

• Tähtienyö
  • Vuotislainen
« Vastaus #40 : Marraskuu 06, 2012, 19:52:56 »
Mmm... Matkan pituudestahan se riippuu.

Luuta olis kyllä kiva, semmonen hieno vempele :D Sen selkään voi sitten aina hypätä ja sillee :D Mut jos pitäis lähteä vähänkin pidemmälle matkalle, puhumattakaan ulkomaanmatkoista, niin EI.

Mut silti, laiskana ihmisenä, taitaisin valita sen ilmiintymisen. Siis heti kun sen oppis kunnolla. Se ois ihanaa jos ois myöhässä koulusta :d  Ja ois se muutenkin kätevää talvipakkasilla ja kait helppoakin ;)

Thestral taas viehättää jollain tavalla, mutta en oikein tykkää niistä näkörajoituksista...
I'm on a road of broken dreams and I need to know why
Seek the truth through lies to be my guide
I'm in a world of doubt and trust, can't deny 

Poissa Roosapoosa

• Hämärä
  • Vuotislainen
  • Kukkuu :)
« Vastaus #41 : Marraskuu 07, 2012, 20:10:43 »
Jos täällä Suomessa olisi kokoajan lämpimät ilmat ottaisin ehdottomasti luudan, mutta koska täällä on talvella niin kylmä, valitsen ilmiintymisen. Poimittaislinja kuulostaa myös mukavalta vaihtoehdolta, mutta se alituinen "kuolemanvaara" on kyllä hieman liikaa. Hormipulverista ei taas olisi minulle mitään hyötyä, koska talossani ei ole takkaa. Threstal olisi myös ihana, mutta kun en näkisi sitä ja sen ruookkiminen olisi varmaan aika kallista :).
What sorcery is this?!

Poissa ilmiskooppi

• Hassun hauska
  • Vuotislainen
« Vastaus #42 : Marraskuu 07, 2012, 21:27:31 »
Mä ottaisin hormipulverin koska sillä pääsee aika nopeesti.
Mutta siinä taas on yksi ongelma nimittäinse että pitää sanoa sen
paikan selkeästi.

Mutta kyllä se luutakin olisi myös kivaa. Vaikka ei pääsiskään
hirveen nopeesti.
Ilmiskooppi <3

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #43 : Joulukuu 05, 2012, 19:34:36 »
Itse valitsisin kulkutavaksi luudan tai ilmiintymisen.  Luuta ois kätevä kesällä sekä keväällä ja syksyllä kun on jo tarpeeksi lämmin ettei sen varrella tarvitsisi kylmettyä. Ilmiintyä vois sitten kylmemmillä ilmoilla ja silloin kun luuta olisi liian hidas.

Threstal olis muuten käytännöllinen, muttakun sitä ei nää niin siksi sitä en ottaisi. Poimittaislinja vois olla muuten kiva mutta ainakaan jos kuski ois Ernie Ryskyn tapanen en menis kyytiin kirveelläkään. Hormipulverikin olis varmasti käytännöllinen, mutta en ole törmännyt niin isoihin takkoihin täällä, että niihin mahtuis ilmiintymään.

Poissa Musval

• Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaUnicorn19035
« Vastaus #44 : Joulukuu 05, 2012, 20:48:38 »
Tää on yllättävän hankala kysymys, koska löydän kaikista mainituista tavoista jotaan, mikä ei yhtään innosta :D

Luudalla lentäminen ei tulisi kuuloonkaan, koska pelkään korkeita paikkoja ihan älyttömästi. Muuten kyllä kiinnostaisi, se vauhdin hurma olisi varmaankin aika mieletön kokemus. Ehkä pitäisi sitten lennellä niin matalalla, että jalat koskee maahan... Ei siinä kyllä taitaisi olla enää mitään järkeä. D: Luudalla istuminen kuullostaa muutenkin aika epämukavalta.

Hormipulveri olisi mukavampi ja lämpimämpi vaihtoehto, mutta ensinnäkin meidän talossa ei ole takkaa ja muutenkin ajatus jotenkin kauhistuttaa. Lisäksi mua jännittäisi ihan liikaa osaanko sanoa määränpään tarpeeksi selkeästi vai päädynkö tyyliin toiselle puolelle maapalloa.

Thestralikkaan en kyllä haluaisi matkustaa. Korkeanpaikankammo on edelleen yksi perusteluistani, mutta mua hirvittää aivan älyttömästi ajatuskin jollakin näkymättömällä ratsastamisesta. Kirjan perusteella thestralin selässä istuminen ei muutenkaan kuullosta erityisen hauskalta puuhalta.

Enitein näistä vaihtoehdoista mua viehättää ehkä poimittaislinja :D Olisihan se tietysti vaarallista ja näin, mutta jostain syystä tää ajatus ei pelota mua läheskään niin paljon kuin esim. thestralilla tai luudalla lentäminen. Poimittaislinjan kyydissä oleminen olisi varmasti erittäin mielenkiintoinen ja jopa hauska kokemus.

Ilmiintyminen olisi tosiaan nopeaa ja kätevää esim. myöhästysmistilanteessa. Halkiintuminen kuitenkin kauhistuttaa, ja se matkustamisen ilo katoaisi kokonaan. :/
"Dancing is like dreaming with your feet." -Constanze

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #45 : Joulukuu 15, 2012, 00:34:44 »
No hormipulveri pelottaa, tämmöinen kömpelö failaaja kun olen...
Elukoiden kanssa olen parhaimmillani joten thestrali kävisi hyvin, vaikken sitä näkisikään ^^
Poimittaislinja olisi luultavasti suosikkini, sillä rakastan busseja <3
Sitten tietty luuta, oi ihanuutta! Pelkkä ajatuskin tuulen tanssista hiuksissa ja viitassa...
Ilmiintyminen olisi toki kätevä tapa varsinkin kouluaamuina tai jos yhtäkkiä tekee mieli ulkomaille.

Vastaukseni on kaikki muut paitsi hormioulveri.
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
« Vastaus #46 : Tammikuu 18, 2013, 15:45:31 »
Lainaus
On huumaava tää tunne kun liidän luudalla,
mun eessä sieppi siintää ja hiukset hulmuaa
Ain lähemmäs mä lennän, jo hurraa katsomo,
mut sitten osuu ryhmy, se on mun kohtalo.

-Huispaus kautta aikojen s.38 -

Luuta tuntuisi ommimmalta, koska näin jästinäkin pyöräilen ja kävelen mahdollisuuksien mukaan. Seuraava vaihtoehto olisi varmaan Poimmittaislinja, koska olen joukkuliikenne ihmisiä heti hyötyliikunnan jälkeen ja tykkään bussimatkustaa:D:D:DDDDDD Olisi kiva osata ilmiintyä kiireen yllättäessä ja hormipulveria haluaisein kokeilla, mutta noki ei ole ystäväni. Thestralkin kävisi, mutta olisihan se hankalaa, kun sitä ei näkisi!
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2013, 18:04:39 kirjoittanut hanhyokkasikimppuuni »

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #47 : Tammikuu 18, 2013, 18:41:01 »
Ilmiintyminen olisi varmaan paras keino matkustaa. Kaikkein nopein tapa. Vaikka tuntuisi kuinka inhottavalta, liikkuisin mieluiten ilmiintymällä.
Luuta on kakkossijalla, mutta en haluaisi lentää pitkiä matkoja tai huonolla säällä.
Muut tavat ei niin paljon innosta (mutta tietenki myös kelpaisivat minulle). En pidä ajatuksesta ratsastaa näkymättömällä olennolla, muutenkin kaikennäköisillä olennoilla ratsastaminen epäilyttää. Hormipulveri ei olisi niin kätevä, koska monissa paikoissa ei ole takkaa. En edes tiedä mistä löytäisin kotiani lähimmän takan. Ja bussi, jossa penkit kaatuilee ei myöskään kuulosta parhaalta tavalta matkustaa :D
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Amortentia

• Uneksia
  • Vuotislainen
  • Pottermore: DreamBlut4303
« Vastaus #48 : Tammikuu 19, 2013, 16:28:14 »
No siis useinhan sitä toivoo, et voisi vaan ilmiintyä toisesta paikasta toiseen, esim. koulusta kotiin tai toisin päin. Toivoisinkin, että saisin jo ilmiintyä, en oikein pidä matkojen kävelystä, mutta sehän ihan hirveää, kuulemma! Oikeastaan en ottaisi mitään noista, luuta kunei ole minun juttuni ja helposti tulee takassa pyörimisestä huono olo. Therstralilla lentämisessä on se huono puoli, etten näe niitä ja se olisikin sitten vähän pelottavaa... Poimittaislinja voisi olla ihan kiva lyhyillä matkoilla ja pari kertaa, mutta ehkä kuitenkin hormipulveri on parasta mitä tähän hätään keksii (:
korpinkynnenoleskeluhuone.blogspot.fi

Potter-fanin Potter-blogi

Poissa ted lupin

• Vuotislainen
  • J.K. Rowling
    • Livejournal
  • Pottermore: FlightFang22048
« Vastaus #49 : Tammikuu 19, 2013, 19:56:18 »
Oi.Todella vaikeaa.Luudalla minä ainakin lentäisin totta kai.Mutta eiköhän hormipulverikin kelpaa.Olen nähnyt vain yhden Harry Potter unen.Siinä joku tylypahkalainen sanoi toiselle että hänen pitäisi opettaa minulle huispausta.Hän selitti minulle säännöt.Minä olin totta kai etsijä.Sitten minä harjoitteli muun joukkueen kanssa.Sain aina siepin kiinni.Sitten meidän joukkue pelasi luihuisen joukkueen kanssa.Meidän joukkue voitti 200 0.Aika hassua.Mutta nyt minun pitää palata asiaan.Luuta minä sanon eikä mikään muu.

Poissa Vista

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosWatch3801
« Vastaus #50 : Maaliskuu 05, 2013, 15:32:17 »
Vaikea päätös, jokaisessa on hyvät ja huonot puolensa! Ehkä kuitenkin ilmiintyisin, sillä se säästäisi aikaa - ehkä se olisi loppujenlopuksi sen kaiken huonon olon arvoinen. Luuta olisi hyvä ainakin hyvällä säällä, näin vilukissana ei juurikaan houkuttelisi lentää ainakaan näin talvisaikaan. Hormipulveri on epäkäytännöllinen, sillä läheskään kaikissa paikoissa ei ole sitä takkaa, eikä minua juurikaan houkuttele hyppiä tuhkapesästä toiseen.
Poimittaislinjaa olisi ihana kokeilla, mutta luulenpa etten sitten enää kokeilun jälkeen astuisi sinne uudelleen. Viimeiseksi vaihtoehdoksi jää siis threstal, sillä suostuisin käyttämään vain hätätilanteissa, en kokisi järinkään miellyttäväksi lentää jonkun näkymättömän selässä. :'D

Poissa erised

• Vuotislainen
  • Pottermore: PixieMoon3
« Vastaus #51 : Maaliskuu 16, 2013, 15:31:33 »
Ilmiintyminen olisi tietysti ylivoimaisesti nopein vaihtoehto liikkua paikasta A paikkaan B, mutta voi olla, että se olisi minulle ahtaita paikkoja kammoavalla liikaa. Lisäksi tällä hetkellä en olisi vielä edes täysi-ikäinen, enkä siis saisi ilmiintyä laisinkaan. Hormipulveristakin voisi tulla aika ällöttävä olo, samoin Poimittaislinjalla liikkumisesta. Jäljelle jäävät siis luuta ja thestral. Thestraleja en edes näkisi, joten olisi ehkä hieman omituista lentää jollakin, jota ei näe! :D Siispä luultavasti liikkuisin mieluiten luudalla, mutta hätätilanteen tullen pitäisi varmaan tyytyä hormipulveriin silläkin uhalla, että oksentaisin jonkun takanedusmatolle.

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #52 : Maaliskuu 16, 2013, 17:52:44 »
Tulen huonovointiseksi nopeissa liikennevälineissä, joten Poimittaislinja ei oikein kiehdo. Hormipulverin käyttö olisi tosi pelottavaa, kun pienestä sanavirheestä voi eksyä väärään takkasijaan. Luudalla istuminen varmaan koskee takapuoleen aika inhottavasti, lyhyitä matkoja sillä vlisi matkustaa, mutta ei pidempiä. Threstalit minä näkisin, joten niiden selässä voisin kokeilla lentää, mieluiten pitkiä matkoja. Ilmintyminen olisi todella ihanaa, koska sillä tavalla voisi päästä paikkoihin, joihin ei muuten pääsisi.

Poissa Tuulihaukka

• pikku punkkarihinttari
  • Vuotislainen
« Vastaus #53 : Maaliskuu 20, 2013, 18:39:48 »
Luuta. Paras keino liikkua, ja mukava:)
Percy ei tajuaisi vitsiä, vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan Dobbyn pannumyssy päässään.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #54 : Huhtikuu 01, 2013, 13:58:08 »
Holmipulverilla en ehkä lähtisi, siinä kun tosiaan voi päätyä ties minne jos sattuu lausumaan väärin. Eikä se kovin mukavalta tuhkan pöllyämisen ja/tai jästitakkojen/tulisijojen pienuuden vuoksi kuulosta..
Ilmiintyminen voisi olla ihan varteen otettava vaihtoehto jos vain olisi täysi-ikäinen velhomaailmassa. Thestralit taas luultavasti saisivat minut surulliseksi.
Jäljelle jäävät siis luuta ja Poimittaislinja. Luultavasti hyppäisin Poimittaislinjan kyytiin mahdollisesta pahoinvoinnista huolimatta, sillä luuta vaikuttaa kovin epämukavalta..
Valintani on: luuta lyhyeen matkaan, Poimittaislinja pidempään.

Poissa Kystisnap

• Vuotislainen
« Vastaus #55 : Huhtikuu 23, 2013, 19:34:04 »
Ilmiintymällä ja ehkä hormipuleverilla :D Ois luutakin ehkä mukava.

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #56 : Toukokuu 02, 2013, 20:26:31 »
En valitsisi luutaa saatikaan thestralia, koska pelkään korkeita paikkoja. En siis varmaankaan pystyisi lentämään. Poimittaislinjassa minulle saattaisi huonossa tapauksessa tulla paha olo, vaikka niin ei käykään kovin usein edes tavallisen auton kydissä. Valitsisin siis hormipulverin tai ilmiintymisen (mikäli viimeksi mainitussa ei olisi vaaraa halkeentua).
The darkness descends on quite earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending

Poissa Lumottu Kirja

• Hymytön kastepisara
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RiverSilver16420
« Vastaus #57 : Toukokuu 08, 2013, 22:25:34 »
No aika yksinkertaista luudalla mennään.
Mutta kyllä sitten kylmillä ilmoilla kannattaa mennä ilmiintymällä.
No onhan ne kummatkin ok mut luudal on kyl paras. :)

Poissa Cutiemimi

• Vuotislainen
« Vastaus #58 : Toukokuu 16, 2013, 18:16:21 »
Ehkä Thestraalilla tai sitten luudalla en osaa päättää mut jommalla kummalla
♥:llä CutieMimi

Poissa Loure

• Bloodien lasten kokoonhaalija
  • Vuotislainen
  • I don't care what people think about me.
  • Pottermore: WildQuill30294
« Vastaus #59 : Lokakuu 06, 2013, 17:04:43 »
Hei, rakkaat, muistattehan, että tarkoituksena on perustella miksi tai miksi ei? En tiedä muista, mutta ainakin itseäni hieman ärsyttää viestit joissa ei ole yhtään perusteluita tai pohdintaa.

Jatkakaa.
Miten pahalta nyt tuntuukaan, pilvet väistyvät kyllä.
Mutta vaikka aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta, ei se estä sitä, että sisältä tuntuisi tyhjältä.

Poissa Niila

• kauhukakara
  • Vuotislainen
« Vastaus #60 : Lokakuu 06, 2013, 17:18:16 »
Hormiverkolla tai porttiavaimella. Se olisi niin nopeaa ja helppoa.

Olisihan ilmiintyminenkin (käyttäisin sitä, jos ei olisi mahdollisuutta käyttää hormiverkkoon liitettyä takkaa), mutta toisaalta olisi se tunne, että työntyy pienen putken läpi. Thestral ja luutakin olisivat muuten hyviä, mutta talvella olisi liian kylmä, ja lisäksi pelkään korkeita paikkoja. Poimittaislinjassa minulle tulisi taatusti huono olo.

Poissa viuskihuiski

• masentunut korpinkynsi
  • Vuotislainen
« Vastaus #61 : Lokakuu 15, 2013, 19:26:26 »
Pitäydyn luudassa. Nuo muut ovat kirjan kuvausten perusteella kuulostaneet aika epämukavilta matkustuskeinoilta, varsinkin tuo poimittaislinja ja ilmiintyminen. Mutta threstal voisi olla mukava, jos sen näkisi. Eihän sillä ole ideaa ratsastaa, jos ei näe koko otusta.
Keep calm and correct everyone!

Poissa Velho Shakki

• Vuotislainen
  • Pottermore: SunSilver6370
« Vastaus #62 : Tammikuu 01, 2014, 23:55:24 »
En haluaisi poimittaislinjan kyytiin, oksentaisin varmaan tai pökertyisin lattialle. :'D Ilmiintyminen ei kuulosta mukavalta, ja thestralia en edes näkisi. Hormipulverin avulla pelkäisin joutuvani sanavirheen takia väärään paikkaan. Varmaan sitten luuta, ei ne korkeat paikat niin paljon mua pelota.

Poissa sanpe hpf

• Hullu
  • Vuotislainen
  • Laiturilla 9 3/4 tavataan!
« Vastaus #63 : Tammikuu 06, 2014, 19:20:55 »
Luuta. Se on maailman mahtavin asia. Jos saisin oman toimivan luudan, pyrkisin ensivuonna samantien Tylypahkan Luihuisen huispaussjoukkueeseen. Mahtavaa
Täällä ollaan.

Poissa Muggle

• Vuotislainen
  • HARRY POTTER IS MY PAST, MY PRESENT AND MY FUTURE
« Vastaus #64 : Maaliskuu 22, 2014, 08:37:54 »
Ilmiintyminen. Nopea tapa liikkua paikasta toiseen. Aina en viitsisi kuitenkaan ilmiintyä, joten saattaisin käyttää luutaa. Olisi ihan mukava matkustaa sen kyydissä.
"You're just as sane as I am" Luna Lovegood

Poissa Gatyena

• Taiteellinen kirjatoukka
  • Vuotislainen
  • Outo hyyppä maton alla
  • Pottermore: DustAuror27790
« Vastaus #65 : Maaliskuu 24, 2014, 23:56:07 »
Luuta olisi ihana kokemus varsinkin kesällä ja loppukeväästä sekä alkusyksystä kun olisi läämmintä. Se vauhdin hurma ja vapauden tunne. Ah... Talvella luuta tosin olisi se vihon viimeinen välinen jolla siirtyisin paikasta toiseen koska perillä minut saisi todennäköisesti kangeta irti kulkupelistäni eikä varpaistani tai sormistani olisi sen reissun jälkeen mihinkään ainakaan hetkeen. Brr...

Ilmiintyminen olisi hyvä konsti silloin, jos olisi kiire ehtiä jonnekin. Tosin halkeentumisen riskin pelossa en varmaan uskaltaisi ilmiintyä kovin usien. Talvella se toisin olisi hyvä vaihtoehto luudalle.

Töihin varmaan kulkisin mieluiten hormipulverilla. Kyyti olisi ainakin lämmin ja ehtisin nopeasti perille. Voisin tosin tulessa kieppuessani joutua sulkemaan silmäni, ettei kiepunta aiheuta pahaa oloa.

Thestralin tarjoama kyytikin voisi olla mukava kokemus, joko vaunuilla tai ratsain, varsinkin kun voisin vain nauttia matkasta ja luottaa siihen että ratsuni kyllä tietää reitin ja vie minut minne tahdon. Otuksen näkymättömyyskään ei olisi minulle ongelma, sillä näkisin sen. Lisäksi jos matkustaisin Thestralin vetämissä vaunuissa voisin vaikka ottaa torkut, jos siltä tuntuisi juuri tuon edellä mainitun luotettavuuden takia.

Myös hevoskotkalla ratsastus olisi siisti kokemus tai matka lentävällä autolla.

Pomittaislinja olisi varmaan ainoa jonka kyytiin nousemista harkitsisin tarkkaan. Vaikuttaa meinaan sen verran epätasaiselta menolta että huh huh.
"Välistä täytyy olla vihoissaan. Jok'ikisellä Nyytillä on oikeus suuttua. Mutta Muumipappa on vihoissaan väärällä tavalla. Hän ei puhalla mitään ulos, hän vetää kaiken sisään." -Pikku Myy-

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #66 : Maaliskuu 26, 2014, 08:13:00 »
Voi, en oikein osaa sanoa.
Minun luutani on ilman pehmutusloitsua joten ei. En ole vielä läpäissyt ilmiintymiskoetta, ja sekin odottaa vasta parin vuoden päässä. En näe thestraleita. Jäljelle jäävät hormimatkustus ja Knight Bus. Hakisikohan se täältä asti?!
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa Lumottu Kirja

• Hymytön kastepisara
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RiverSilver16420
« Vastaus #67 : Huhtikuu 24, 2014, 17:02:02 »
Ai, että! En tainnut hirveästi perustelle silloin toisessa viestissä :/. Mutta kun nyt miettii niin ilmiintyminen alkaa olla se jolla mennä, koska sillon voisi mennä nopeasti paikasta toiseen. Mutta en halua tietenkään halkeentua! Jaa, mutta luudalla pääsee nopeasti, ainakin kun on Tulisalama. Olenhan minä aikamoinen huipaus-fani ja olen kuitenkin etsijä. Huono puoli on vain siinä, että jästit voisivat nähdä minut.

Poissa Wilzehin

• Vuotislainen
  • Rohkea ja Urhoollinen Rohkelikko
« Vastaus #68 : Toukokuu 05, 2014, 08:31:17 »
Hmmm.... itse lentäisin luudalla aina kun on mahdollista, mutta ilmiintyisin kiireessä. Luudalla lentäminen olisi luultavasti kaikkein hauskinta ja se olisi ainakin minun mielestä älyttömän mukavaa. Olisi niin kiva päästä lentämään :)
Kumpikaan ei voi elää, jos toinen on hengissä.

Poissa kuutamosusi

• Vuotislainen
« Vastaus #69 : Kesäkuu 02, 2014, 21:36:51 »
Threstral :]

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #70 : Elokuu 02, 2014, 16:31:16 »
Aika helppoa, sujahtaisin luudan kyydissä paikasta toiseen, ja toivoisin etteivät jästit satu kurkkimaan taivaankannelle silloin, koska muuten jäisin kiinni. :)

muoks
Vaikka toisaalta, talvella luudan varrella keikkuminen saattaisi olla sen verran kylmää kyytiä, että taitaisin turvautua lentoautoon, en kärsi matkapahoinvoinnista, eikä muutama pomppu tai mäki matkanvarrella kauhistuta. Pitäsin penkinlaidasta kiinni ja toivoisin ettei sattuisi tällipajua keskelle lakeutumispaikkaa..
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2014, 11:57:47 kirjoittanut Helmiina »
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa GinnyW

• You gotta be kidding me...
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MidnightCloak26295
« Vastaus #71 : Syyskuu 21, 2014, 22:46:46 »
Ilmiintyminen, pääsee nopeasti :DDD
Harry: You´re white.
Sirius: No, i´m Black
Harry: Lol, stop joking!
Sirius: No, I´m Sirius

Poissa Charlotte

• Vuotislainen
  • No books, no life
« Vastaus #72 : Marraskuu 03, 2014, 18:34:15 »
Ilmiintyisin, ehdottomasti. Helppoa (?) ja nopeaa. Jos se ei olisi mahdollista lentäisin luudalla tai käyttäisin hormipulveria, koska ne kuulostavat myös ihan mukavilta.
Oltiin pari vuotta sitten Espanjassa ja mentiin äitin kanssa bussilla takas hotellille. Se kuljettaja oli kyllä niin kova kaahari, että saattoi olla aika lähellä poimittaislinjaa. Lisäksi olen matkapahoinvointinen joten poimittaislinja olisi vasta viimeinen vaihtoehto.
"Mutta sinähän olet kuollut", Harry sanoi.
"Niin olen", Dumbledore sanoi arkisesti.

Poissa lovegood

• Vuotislainen
« Vastaus #73 : Maaliskuu 19, 2015, 11:11:36 »
Luutaa olisi hauska kokeilla, mutta en kuitenkaan haluaisi matkustaa sillä. Ilmiintyminen olisi se millä haluaisin matkustaa. En yleensä jaksa käyttää paljoa aikaa matkustamiseen. Poimittaislinjaa voisi olla hauska kokeilla, pidemmän päälle se saattaisi olla vähän epämiellyttävää.

Poissa Tylsimys

• Vuotislainen
« Vastaus #74 : Huhtikuu 14, 2015, 14:47:43 »
Jaa'a. Poimittaislinja ois kiva kokea, mutta matkapahoinvointi estää sen, eli sillä ei ainakaan. Threstalilla ois taas vähän pelottavaa kun ei oo nähny kenenkään kuolevan, nii sitä ei näkyis, eli tuntuis ja näyttäis kun vaa lentäis ilman luutaa tai mitään. Hormipulveri, kun muistelee miten Harry matkusti sillä, niin ei kyllä houkuta... Luuta ja ilmiintyminen on ne millä liikkuisin.

Poissa Juomamestari

• Kuninkaan koura
  • Vuotislainen
« Vastaus #75 : Kesäkuu 02, 2015, 17:25:15 »
En liikkuisi ainaskaan poimittaislinjalla ja thestralleilla. Ne ovat liian uhkarohkeita vaihtoehtoja. Sitten taas luutaa voisin harkita, kunhan osaisin lentää. En kuitenkaan harjoittelisi sitä kovin paljon koska en pidä juurikaan urheilusta. Hormipulveri on vähän epävarmaa jos sanoisin väärin. Ilmiintyminen olisi varmaan paras mutta saattaisin halkeentua. Tietysti kaikkein paras olisi se kuolonsyöjien lentotapa. Ikävä vaan että ei ollut sitä vaihtoehtona.
"A mind needs books as a sword needs a whetstone if it is to keep its edge. That is why I read so much", Tyrion Lannister.

Poissa Noidankattilakakku

• Vuotislainen
« Vastaus #76 : Marraskuu 02, 2017, 10:06:51 »
En ainakaan välittäisi liikkua threstalilla,pelkkä ajatus pelottaa!Entä jos horjahtaa ja tippuu maahan?
Luudalla menossa on toki sama ongelma,mutta luutaa voi sentään ohjata.Valitsisin joko luudan tai poimittaislinjan,kumpikin olisi niin hauska!
Hormipulverillakin olisi kiva mennä,mutta jos hermostuttaisi,sanoisin varmasti väärin.Pelottava ajatus.
Ilmiintyessä voisi halkeentua,mutta kokeilisin sitäkin mieluusti.