Kirjoittaja Aihe: Tarvehuone  (Luettu 23993 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SkyLight149
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Tarvehuone
« Vastaus #50 : Elokuu 23, 2011, 20:06:55 »
Vihdoin sain päivitettyä eräs päivä valokuvaustopiciani! Vähän himottaisi ostaa uusi lisäsalama (ja jopa kamera...), muttei ole rahaa eikä oikeastaan aikaakaan. Täytyy vähän priorisoida. ^^' Nykyään tulee jo enemmän keikkaakin kuvaukselle, enkä ole edes paljoa kehdannut veloittaa. Muutaman n. tunnin keikan olen nyt tehnyt 150-200 räpsäyksellä, palkka ollut parin kympin hujakoilla. Hinta tietysti nousee, jos joudun rasittamaan pyllylihaksiani tässä penkin vieressä ja jotenkin erityisesti editoimaan kuvia - jo pelkän kontrastin ja terävyyden säätö 200 kuvalle on aika urakka. :'D
Mitäs te muut, oletteko saaneet kesän aikana kameraa käteen?
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa blindside

• sokotettu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • AKTIVISTI
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #51 : Elokuu 23, 2011, 20:32:28 »
En ole kameraa saanut käteen kesällä :D

Nyt muuttaessa otan mukaani perheeni vanhan digikameran. Kuvaan todella harvoin (viimeksi kuvasin oikein innolla omenapuun kukkia) ja siksi ei haittaa, vaikka mukaani lähtee tuollainen kameranromu. Haluaisin kyllä oppia kuvaamaan paremmin, mutta pitää katsoa, miten aikaa sille jää.
Taivaalla jahtasin aurinkoa
Tavoite oli puhdasta hulluutta

- Stam1na - Eloonjäänyt

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #52 : Elokuu 23, 2011, 20:36:07 »
Valokuvaus, erityisesti nyt kun mulla on järkkäri. <2

Olen harkinnut jo pitkään valokuvatopan laittoa tänne Vuotikseen. Ongelmaksi sitten tulisi tosin se, että kaikista kuvista joita miulla on, pitäisi valita ne parhaat. Ja inhoan kuvien valitsemisesta, kun niitä tulee kuitenkin aivan älyttömästi. Toisaalta kuvausblogin aloittaminen olisi jännää, etten tulisi täyttämään varsinaista blogiani valokuvilla... Mutta tänään oli aika mielenkiintoista hillua ympäri koulun käytäviä leikkien samalla järkkärillä ja tutkien sen toimintoja... Ja sainpas kirjastosta valokuvauskirjan lainaan. <2

*fiilaroi valokuvaamista lataillessaan Photoshootin kuvia Facebookiin*
« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2011, 20:55:41 kirjoittanut Haltiamieli »
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #53 : Elokuu 23, 2011, 20:36:30 »
Mie raahaan aina mun säälittävän surkeeta digikameraa joka paikkaan, mut en ikinä muista ottaa sitä pois laukusta ja matkan jälkeen tajuan etten oo taas yhtään ainoaa kuvaa ottanu.

Njah. Pari kertaa oon kummitädin hienon järkkärin saanu kätösiin ja olihan sillä kiva leikkiä, mut ei semmosta uskaltais mulle antaa XD Rikkoisin sen parissa minuutissa ilman valvontaa :P

Mut valokuvat on tosi ihania ja hienoja ja onneks jotku osaa ja mieki voin sit nauttia siitä <3 :)

//Jaa, Haltis välii :P
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Toujours pur

• jääauringon pilkahdus
  • Vuotislainen
    • My life
  • Pottermore: NightCentaur152
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #54 : Elokuu 23, 2011, 20:59:40 »
Oi, valokuvaus < 3 Sitä mä rakastan vaikken kunnolla osaakaan. Ja siihen on tullut satsattua, tämän hetkiseen kuvauskalustoon (Canon eos 7D + putki) on mennyt 1700e ja seuraavasta palkasta tulee ainakin uusi salama mukaan (eh, 16 v opiskelija...). Vuotiksen topicinkin kun jaksaisi päivittää, se rupeaa olemaan vähän vanhentunut taas ja pitäisi osa kuvista poistaakin. Ja jaksaa päivittää taas kuvablogia :D

Mulla on se ongelma, että tuppaan pitämään kuvat vain omalla koneellani koska 99% en tykkää tuotoksista. Jotkut sanoo liiaksi itsekriittisyydeksi, musta se on vain fiksua. Aukeassakin kun selailee kuvia niin tulee äärimmäisen suuri alemmuuskompleksi aina. Tosin sen paikan selailun lopettaminen tekisi hyvää mielenterveydelle, tuntuu kuin kaikki haukuttaisiin paitsi parin vakkarin kuvat, jotka eivät välttämättä aina edes kovin hehkeitä ole.

Tapahtumien (kuten Vuotisnäytös, miitti tmv) kuvaaminen tuntuu aina olevan ihan erillaista kuin ns. muuten vaan kuvaaminen tai jonkun pyynnöstä (rahasta tai häistä puhumattakaan). Tuolloin kenelläkään ei yleensä ole mitään odotuksia kuvien suhteen kuin että niissä näkyy hyvä meininki. Muiden kuvien tuntuu pitävän täyttää tuhat kriteeriä ennen kuin niistä on ihmisten mielestä mihinkään. Tai omasta mielestä. On se kuvaaminen vaikeaa. Mutta ihanaa < 3
« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2011, 21:37:14 kirjoittanut Toujors pur »
Japanilaiset hymyilevät paljon ja tekevät paljon itsemurhia. Hymyllä peitetään suru. :)
Camera and I.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #55 : Elokuu 24, 2011, 18:08:36 »
Taas tällä suunnalla. o.o

Äääh, hinku olisi kokeilla larppeja, mutta sitten toisaalta taas en uskalla. D: Kun ei ole kunnon koulupukua millään Potter-koulularppia varten (enkä kyllä opettajaksi uskaltaisi) ja muuntyylisiin ei sitten taas ihan rohkeus riitä vielä. Meillä oli saniksessa aikomus larpata, mutta se sitten jäi kun ei koskaan löytynyt viikonloppua joka olisi sopinut koko porukalle. Jos mä vielä joskus pääsisin larppaamaan...
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #56 : Elokuu 28, 2011, 13:14:17 »
Tuli muuten mieleen... Miten velhojen hampaiden huolto? He ei ilmeisesti ainakaan tiedä mitään hammaslääkäreistä. Ainakin elokuvissa taitaa näkyä hammastahnaa (jonkun suupielessä) ja muistaakseni joskus hammasharjakin. Mutta kirjat, mainitaanko siellä mitään tyyliä Harry törmäsi yöpukupäällä olevaan Ginnyyn, jolla oli hammasharja kädessä? (jes, tykkään esimerkeistäni. x) No pointti varmaan tuli selväksi.) Tosin se, että kirjoissa ei mainita hampaiden harjauksesta ei tarkoita, ettei sitä tehtäisi. Kuka jaksaisi lukea kuinka Harry joka ilta pesi tunnollisesti hampaat, paitsi tänä iltana, kun ei jaksanut ja päätti pestä hampaat aamulla oikein hyvin. Eli he todennäköisesti harjaavat hampaitansa, vaikkei asiasta mitään mainittaisikaan. Jollei sitten ole jotain hampaiden puhdistus loitsua. Mutta entä ne hammaslääkärit. Pitäähän velhojenkin hampaita joskus tarkistaa. Ainakin voisi kuvitella niin. Oikomiset yms tapahtuu ilmeisesti (Hermione) taikakeinoin. Saattaahan tosin olla, että on hampaisiin erikoistuneita parantajia, mutta vaikea kuvitella että kaikki velhot ja noidat kävisi Pyhässä Mungossa aika ajoin tarkistuttamassa hampaansa. Onko siis niin, että velhot vain kärsivät reikäisistä hampaistaan. Vai olisiko kuitenkin velhohammasparantajia. Tai ehkä he menevät Mungoon korjauttamaan vaurioita, kun huomaavat särystä, että taitaa olla reikiä. Parantaja sitten tekee jonkin loitsun ja hampaat on jälleen kunnossa. Tai ehkä velhojen hammastahna vain on jotenkin loihdittua niin, että se estää täysin reikiintymisen (kunhan vain velho tajuaa käyttää sitä eikä ole laiska).

Tästä viestistä taisi tulla aikamoinen Ehkä tai jos tai jos vaikka tai ehkä kuitenkin jaaritteluviesti. x) Aihekin on taas näitä äärimmäisen tärkeitä (mutta ehkä tämä topic herää tästä vähän henkiin).
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Zenzibar

• Aurori
  • *
    • Home sweet home
« Vastaus #57 : Elokuu 28, 2011, 13:37:40 »
(Kiitti AIV, tää laiska aurori ei jaksanu ettiä tätä topaa itse XD)

Aika jännä toi hammas -kysymys, oon iteki joskus sitä miettiny... Olisin kyllä valmis uskomaan jonkun sortin hammasparantajaan, jonka luo voi mennä jos tulee reikiä... ehkä J.K kertoo siitä pottermoressa? (niin varmaan xD). Mut tietty voi olla semmosia tee-se-itse hampaidenpaikkaus- ja puhdistu taikoja, et... :DD

Mie oon miettiny, et miten taikamaailmassa tehdään vaatteita? Ku Puoliverisessä Prinssissä Matami Malkin käytti ainaki neuloja, kun se sovitti Dracolle sitä kaapua, että onko se kokonaan jästimäistä vai vaan osittain? Ehkä tyyliin ompelukonetta voi ohjata taioilla tms. Mitäs mieltä muut, ootteko te ikinä miettiny tämmösiä elämää suurempia kysymyksiä? :'D
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #58 : Elokuu 28, 2011, 13:43:41 »
Ei varmaan tarvita edes ompelukonetta kun taikuudella voi tehdä saman tapaista liikettä ihan ilmankin. Jästithän käyttävät sähköä, mutta taikuuden yhteydessä se ei oikein toimi. Hammasjutusta puolestaan uskon tuohon tee-se-itse tyyliin. Hehän eivät tunnu oikein ymmärtävän 'hammaslääkärin' tarkoitusta. Jos joku suurempi ongelma tulee hampaisiin (luultavasti taikuuden takia) niin parantajat kyllä hoitavat sen käden käänteessä.

Poissa Loure

• Bloodien lasten kokoonhaalija
  • Vuotislainen
  • I don't care what people think about me.
  • Pottermore: WildQuill30294
« Vastaus #59 : Elokuu 28, 2011, 16:01:50 »
Minäkin jotenkin uskon tuohon taikahammastahna juttuun. Mutta sitten periaatteessa, Hunajaherttuassahan oli myynnissä mintun makuista hammaslankaa. Eikö se siis jotenkin ilmoita, että velhot tietävät sentään jotain hampaidenhoidosta? Vai onko hammaslanka niin perusjuttu?
Miettikää nyt Feeniksin Killassa(ko?) kun mennään ensimmäisen kerran Mungoon:
Harry: "Ovatko nuo lääkäreitä?"
Ron: "Lääkäreitä? Tarkoitatko niitä kaheleita jästejä jotka leikkelevät ihmisiä? Ääh, nämä ovat parantajia." Ulkomuistista tuli, mutta jotenkin noin.
Eli siis en usko että hammaslääkäreitä olisi, ja jotenkin tuo hammasparantajakin tökkii...
Muuten, tuli näin btw mieleen: Jos Snape ja Lily olisivat päätyneet naimisiin ja saaneet lapsen... olisiko lapsi ollut silloinkin Valittu, niin kuin Harry nyt?
Onko tämä edes Oleskeluhuone kamaa? No, aivan sama.
Miten pahalta nyt tuntuukaan, pilvet väistyvät kyllä.
Mutta vaikka aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta, ei se estä sitä, että sisältä tuntuisi tyhjältä.

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #60 : Elokuu 28, 2011, 16:05:59 »
Jos Snape ja Lily olisivat päätyneet naimisiin ja saaneet lapsen... olisiko lapsi ollut silloinkin Valittu, niin kuin Harry nyt?

Jos lapsi olisi syntynyt heinäkuun lopussa ja Lily & Snape olisivat vastustaneet Voldemortia kolmasti, niin kyllä kai. :>

Poissa Loure

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Elokuu 28, 2011, 17:26:30 »
Mutta olisihan Ennustuskin voinut muuttua? Ymmärrättekö? Ette?
Mutta vaikka aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta, ei se estä sitä, että sisältä tuntuisi tyhjältä.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #62 : Elokuu 28, 2011, 18:25:43 »
Miksi ennustus olisi muuttunut? Tuskin tuollaiset vähäpätöiset ihmissuhteet niin merkittäviä olisivat Kohtalon silmissä olleet. Sama lopputulos - olisi saatu puoliverinen vertainen Pimeyden lordille.

Poissa augustiina

• kohtalonviivan tulkitsija
  • Vuotislainen
  • auguurin nauru
« Vastaus #63 : Elokuu 28, 2011, 23:08:05 »
Mutta olisikohan Kalkaros kertonut ennustuksesta Voldemortille, jos olisi tajunnut, että se koskee hänen poikaansa? Silloinhan Voldemort ei olisi välttämättä koskaan kuullut ollenkaan ennustusta, joten hän tuskin olisi yrittänyt tappaa Harrya, josta tuli juuri  Voldemortin tappoyrityksen epäonnistumisen takia valittu. Ja toivottavasti edes joku käsitti, mitä ajan takaa. 

Ja tuohon hammasasiaan liittyen; mine olen joskus ajatellut, että miksi kirjoissa ei koskaan edes mainita, että Harry kävisi pesulla Koska eiväthän velhotkaan voi olla ikuisesti käymättä pesulla, hyi :'< Toki kirjoissa on puhuttu esim. Valvojaoppilaiden kylpyhuoneesta, mutta ei itse pesulla käymisestä :'D

//typo :<
« Viimeksi muokattu: Elokuu 28, 2011, 23:11:09 kirjoittanut augustiina »
Sen jälkeen helpottaa
Kun kädet irrottaa

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #64 : Elokuu 28, 2011, 23:14:51 »
augustiina, luultavasti Kalkaros ei olisi ollut kuolonsyöjä tuossa tilanteessa, joten joku muu vakooja olisi lähetetty sinne hänen tilalleen. Mutta tietenkin tämä olisi vaikuttanut suuresti tapahtumien kuluun. Kuinka paljon kyseinen kuolari olisi kuullut? Aika paljon riippuisi siitä ja muista yksityiskohdista... Miksiköhän Dumble ei muuten pysäyttänyt Kalkarosta viemästä tietoa ennustuksesta Pimeyden lordille?

Ai niin. Sen takia, että hän tarvitsi sopivan lapsisotilaan tai sanotaan vaikka että uhrin lopettamaan Pimeyden lordin terrori-iskut.

Poissa Zenzibar

• Aurori
  • *
    • Home sweet home
« Vastaus #65 : Elokuu 31, 2011, 16:44:33 »
En oo ikinä tykänny animesta tai mangasta. Enkä oikein ymmärrä niiden eroakaan, mulle aina kaverit mäkättää ku käytän termejä väärin. Nojaaa...

Mun inho (näin paremman sanan puutteessa) animea kohtaan johtuu lähinnä ala- ja yläasteen aikaisesta luokkatoveristani, joka oli - ja on kai vieläkin - anime -fani ja sanottakoon, etten hirveästi pitänyt kyseisestä ihmisestä. Lisäksi minua ärsyttää, kuinka siihen aikaan kaikkia, jotka osasivat vähänkin piirtää kuutiopäisiä jättisilmäisiä hahmoja, nostettiin jonnekin Mount Everestin tasolle, mitä piirtämistaitoihin tulee. Myönnän, että jotkut anime - piirtäjät, jotka keskittyvät yksityiskohtiin ja viitsivät edes vähän ihmismäistää tuotoksiaan, ovat aika hyviä, mutta ei kuka tahansa palikkapäänpiirtäjä mielestäni ansaitse taitelija -nimikettä. (Tuohon aikaan rakastin kuvista ja ärsytti suunnattomasti, joo.)

Nykyään mulla on vähän neutraalimpi mielipide, mutta en vieläkään tykkää kyseisestä tyylistä tai tarinoistakaan sen puoleen. Yhden anime-elokuvan olen nähnyt (Liikkuva linna) ja japani ei kuulu lempikieliini, ei todellakaan. Eikä elokuvakaan kyllä mielestäni kovin hyvä ollut. (En ois kyl vapaaehtoisesti katsonut, mut me katottiin se yhen kaverin synttäreillä ja en sit viittiny olla outo lintu...)

Jep. Anteeksi kaikki fanit, täällä on yksi anti.fani :P

Paikalla Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #66 : Elokuu 31, 2011, 16:56:41 »
Anime = animaatio ja manga = sarjakuva. :)

Itse katson anime-elokuvia, mutta niin katson myös Disneyta ja muuta piirrettyä; sinällään minulle se on yksi ja sama missä maassa se piirretty on tehty, kunhan siinä on hyvä tarina. Sama sarjakuvissa; aivan sama onko se länsimaista vai itämaista, kunhan tarina on kohdallaan. :D Aina löytyy niitä, joissa on huono juoni tai joka on piirretty huonosti, mutta jättää ne vain lukematta/katsomatta sitten.

Ja täytyy myöntää, että itseäkin ärsyttää nämä "mangataiteilijat", jotka piirtävät suurin piirtein kärjellään olevan kolmion ja sinne jättimäiset silmät ja pienen suun (muistuttaa ikävästi sitä tyyliä, millä itse on joskus aikoinaan piirtänyt, vaikken silloin tiennytkään mangan olemassaolosta :'D). Mutta onneksi niitä kuvia ei ole pakko katsoa, vaan voi etsiä enemmän omaa silmää miellyttävää netistä. :)

Haha, ajat on kyllä muuttuneet. Kun minä olin yläasteella, niin animea katsovia ja mangaa lukevia pidettiin friikkeinä ja omituisina ja nörtteinä ja kaikkea mahdollista. Se oli niin harvinaista, että siitä tuli kiusatuksi. Nykyään se on niin laajalle levinnyttä, että melkeinpä haukutaan jos ei lue/katso mangaa/animea.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #67 : Elokuu 31, 2011, 18:35:13 »
aivan sama onko se länsimaista vai itämaista, kunhan tarina on kohdallaan. :D Aina löytyy niitä, joissa on huono juoni tai joka on piirretty huonosti, mutta jättää ne vain lukematta/katsomatta sitten.

Näin minäkin ajattelen! Roskaa löytyy niin länsimaisista kuin itämaisistakin tuotoksista. :D

Mmm, mitäpä animesta sanoisi tähän hätään (naputtelin melko äskettäin jo jotain itse aiheeseen liittyvään topiciin). Tänä vuonna olen saanut katsottua ennätysmäärän animesarjoja, kun jätin yli sataosaiset sikseen ja keskityin lyhyempiin sarjoihin. Vapaa-aikaakin minulla on nyt ihan liikaa, joten miksipä ei. Tähän mennessä on katsottu Cowboy Bebop, Beck: Mongolian Chop Squad, Princess Tutu, Tengen Toppa Gurren Lagann, Master of Martial Hearts (en edes tiedä miksi katsoin tämän kokonaan. D: Kamalaa kuonaa, en edes kuulu kohderyhmään, mutta kuulin että tämän animen loppu olisi hirveä. Olin turhankin utelias ja tylsistynyt ja viiden jakson katsomisurakka ei tuntunut pahalta idealta. Sinne meni sekin iltapäivä.) ja eilen katsoin Ouran High School Host Clubista viimeisetkin jaksot. Melkein tekisi mieli aloittaa jotain uutta heti, mutten tiedä mitä. Olen kyllä kerännyt kaikkea mielenkiintoista MyAnimeList-profiiliini, mutta valinnat... ne ovat aina niin vaikeita. :D

Minua ei kyllä loppujen lopuksi häiritse jos joku ei pidä animesta, en itsekään ole näkyvästi "fani" enkä jatkuvasti puhu aiheesta (Potter sen sijaan...! :D). Tavallaan ihan ymmärrettävää, eniten ehkä harmittaa jos joltakulta jää jokin hyvä tarina näkemättä animevastaisuuden vuoksi. Mutta makuasioita!

Poissa Loure

• Vuotislainen
« Vastaus #68 : Elokuu 31, 2011, 21:13:58 »
Anime!
Täällä kököttää suuri Miyazakin fani ja ihailija!
Rakastan varsinkin animeiden melkein aina loistavaa musiikkia, mutta sellaiset, jotka ovat mielestäni jo mangana kauheita, ovat aivan hirveitä animeina. Suurin esimerkki on varmaan TMM. *puistatus*
Anime-muumit ovat ihania! Juuri vähän aikaa sitten katsoin kolme Suomessa sensuroitua jaksoa alkuperäisillä äänillä, ja olin aivan pilvissä pari päivää. Lisäksi olen aivan koukussa Fullmetal Alchemist The Brotherhoodiin. Ensimmäinen anime oli aika... no, hyvin tehty, mutta FMAtB on parempi. Oli muuten aika shokki, kun muumeja katsoessani tunnistin kaksi ääninäyttelijää: Niiskuneidin ääni oli sama kuin Winryllä ja demonin ääni oli sama kuin _Roylla_.
Furuban anime on jotain niin kauheaa, että ei tosikaan... Pari ensimmäistä jaksoa ovat hyviä, mutta loppuun kohti mennessää... Tai siis mikä idea siinä on lopettaa anime siihen kohtaan, joka mangassa kerrotaan jo kuudennessa osassa?!
Jaahas, jatkan myöhemmin...

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
« Vastaus #69 : Elokuu 31, 2011, 21:40:06 »
Oli muuten aika shokki, kun muumeja katsoessani tunnistin kaksi ääninäyttelijää: Niiskuneidin ääni oli sama kuin Winryllä ja demonin ääni oli sama kuin _Roylla_.
:D En voi enää lukea FMA:ta tai katsoa Muumeja virnuilematta.

Tutustumiseni animeen taisi tapahtua jo pikkuisena tyttönä, kun katsoin Sailor Moonia. Ei siitä paljon mitään jäänyt mieleen, mutta tykästyin kovin. Myöhemmin olen katsonut ko. animea uusiksi. Oli jännä huomata, miten jotkut kohdat muisti niin monen vuoden takaa!
Muumit, mikäli ne lasketaan mukaan, ovat tietenkin sulostuttaneet lapsuudesta nykyhetkeen asti.
Varsinaisista mangoista tartuin ensimmäisenä Fullmetal Alchemistiin. Näin jonkin randomin jakson animeversiosta, joten marssin kirjakauppaan ostamaan pokkaritkin. En ihan loppuun asti niitä omista, mutta lukenut olen kuitenkin kaikki.
Seurasin samalla myös FMA:ta animena. Mielestäni oli typerää, että juonen alut olivat samat molemmissa, mutta sitten homma lähti eri suuntaan ja lopulta mikään ei enää ollut yhteistä. Varsinkin anime-Envy ei miellyttänyt.
Lisäksi olen katsonut Rozen Maidenin ja jotain osia Vampire Knightista. (Olihan se tuon niminen?) Rozen Maiden oli kiehtova, mutta tuntui loppuvan kesken, samaten kuin Vampire Knight.

Kuitenkaan en katso animea sen takia, että se on japanilaista, vaan ainoastaan juonen vuoksi. Anime on ikään kuin välimaasto elokuvien ja lastenleffojen väliltä :D Länsimaissa ei liene mitään vastaavaa?

Sitten taas aivan omaan luokkaansa lajittelen Miyazakin elokuvat :3 Mmm Henkien Kätkemä <3 Ikävä kyllä se on nyt lakannut toimimasta (VHS-versio!), joten pitänee etsiä DVD jostain kaupasta. Miyazakin animeissa on ihanat juonet ja kivat henkilöhahmot :) Pidän myös piirrostyylistä kovasti.
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #70 : Elokuu 31, 2011, 22:21:53 »
Pelit siis.

Herään aina vähän myöhässä kaikkeen suosittuun, joten kuuluu vain asiaan, että vasta nyt innostuin pelaamaan Sly Cooper- ja Jak & Daxter-pelejä PS2:lla. :D Molemmat pelisarjat eivät suinkaan alkaneet jo 2000-luvun alussa, köh.

Mutta molemmista pidän kovasti! Niistä kyllä näkyy, että aikaa on kulunut mitä tekniikan kehittymiseen tulee, mutta pikkuvikoja kun pelaaminen on hauskaa ja sujuvaa. Kumpikin sarja on ihanan värikäs ja niissä riittää tutkittavaa (melkein itkin onnesta, kun pelasin ekaa J&D:tä. Niin laaja maailma!) ja tehtävissä on sopivasti haastetta tällaiselle ei-niin-aktiiviselle pelaajalle.

Nyt omistan Sly Cooper-sarjasta kaksi ensimmäistä peliä ja Jak & Daxtereista kolme ensimmäistä (mutta ne kolme muodostavat pääsarjan, eli en oikeastaan kaipaa muita J&D-pelejä). Sly 3 olisi kivaa löytää jostain siedettävään hintaan. Pelaan kaikkia samaan aikaan, eli jos jään jumittamaan johonkin tehtävään, voin siirtyä pelaamaan jotain muuta peliä vaihtelun vuoksi. :D Ehkä pilaan itseltäni tällä tavoin pelien juonta, mutta ei se minua haittaa. Peleissä se juoni tulee vain ylimääräisenä bonuksena, kun pääasia on milloin minkäkin tehtävän suorittaminen. Lapsena pelasin Sega Mega Drive/Genesiksen pelejä, ja niissä juoni oli useimmiten tungettu ohjekirjaseen, itse peleissä saatettiin vain ohimennen viitata tarinaan. :D

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #71 : Elokuu 31, 2011, 22:59:51 »
Koneeni ovat niin armottoman typeriä. Ostin DH-pelin... Ensimmäinen koneeni, jolle olen niin kiukkuinen, ettei sillä ole edes nimeä, kuumenee viimeistään viidessä minuutissa kun sen levyasema alkaa pyöriä ja sammuu kokonaan. Tällä ei siis edes simsiä (elämän/lemmikkitarinat) pelata. Menin sitten kakkoskoneelleni (jota äitini väittää jostain kumman syystä omakseen) ja innoissani asensin sen sinne. Aluksi kaikki meni hyvin - video näkyi hyvin ja näin - mutta kun päästiin itse pelausosioon petti sekin minut. Se bugitti kuin viimeistä päivää. Olen itsepäinen ja yritin kyllä vaikka kuinka pitkään vaikka vain piruuttani päästä siitä luutaosiosta läpi, mutta ei onnistunut. Turhaan meni kaksikymppiä peliin. Kiroan läppärit alimpaan helvettiin. Nyt minun pitää vain odotella, että joskus saisin uuden koneen, jolle voisin antaa nimenkin. :_:

Sitten minulla on vanha xboxini - ihan hyvä vempele, joka on uskollisesti minua jo monta vuotta palvellut, mutta siihen on vain aika mahdotonta pelejä löytää. x360 tai mikälie vie kaiken huomion eikä minun koneelleni enää edes pelejä rakenneta. Sangen ärsyttävää. Katson sillä kuitenkin elokuvani, joten tärkeä se hitto vie edelleen on. Pelejä minulla on kai 15 (yli tai alle) ja niistä kaksi ovat Pottereita (suosikkini: salaisuuksien kammio ja Azkabanin vanki). Minun piti alunperin saada playstation 2 silloin monia vuosia sitten, mutta juuri silloin ne olivat loppu kaupoista ja sainkin tämän helmen (muuten kyllä ihana, mutta sillä ei tosiaan paljon pelailla enää kun ei niitä pelejä tälle tehdä... suurin osa omista peleistäni on kirpputoreilta).

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #72 : Syyskuu 01, 2011, 09:34:08 »
Neithan, oletko kokeillut etsiä xboxillesi pelejä Huutonetistä? Sieltähän saa vaikka mitä vanhoja pelejä.

Minun pelailuni on aina ollut aika rajoittunutta, en ole koskaan pitänyt räiskintäpeleistä tai maailmanrakentelupeleistä, ja seikkailupeleistäkin lähinnä Discworld- ja Monkey Islad -sarjat ovat saaneet armon silmissäni. Enkä kyllä ole niistäkään pelannut läpi kuin yhden pelin kummastakin sarjasta.

Vaan sittenpä astuivat perheemme elämään pokémonit, eikä aikaakaan, kun esikoisella oli jo oma DSi ja siinä pyörimässä Pokémon Platinum, jonka läpipelauksessa me vanhemmat saimme olla vähän väliä auttamassa sekä etsimällä ohjeita ja lisätietoja netistä että pelaamalla silloin tälläin itse peliä. Pelivalikoima on sittemmin karttunut ja taloon tullut myös 3DS, mutta vasta Pokémon Black&White veti minutkin kokonaan mukaan pelimaailmaan. Esikoinen nimittäin haaveili Blackistä suunnilleen siitä asti kun sen saatiin tietää olevan tulossa, ja minä leikittelin sillä ajatuksella, että hankkisin Huutonetistä käytetyn DS-konsolin ja Whiten, niin voisimme pelata yhdessä. Mutta sitten pojan isä saikin työnsä kautta "ikuiseen lainaan" tuon edellä mainitun 3DS:n ja isä ja poika yhdessä hankkivat minulle äitienpäivälahjaksi Whiten ja yks kaks minulla olikin pojan vanha DSi lainassa ja siinä pyörimässä ihkaensimmäinen ikioma poksupelini. Sillä olen sittemmin sulostuttanut työmatkojani ja pitkiä luppohetkiä hiljaisissa työkohteissa, ja hauskaa on ollut =)
Constantem decorat honor

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #73 : Syyskuu 01, 2011, 12:32:42 »
Tietokonepelit. Ah. <3
Aikoinaan pelasin lähinnä vain Sims pelejä, ja vieläpä sitä ensimmäistä pikselimössö versiota. Sitä todentotta on pelattu paljon. Tämän jälkeen en vuosiin pelannut juurikaan tietokoneella, paitsi ehkä pasianssia ja mahjongia.
Pari vuotta sitten ostin alennusmyynnistä melko halvan Sims 2:n, en kuitenkaan koskaan innostunut siitä niin paljon kuin ensimmäisestä versioista aikoinaan. Poikaystäväni osti minulle joululahjaksi Harry Potter and the deathly hallows 1:n, oli innoissani vaikka kielsin ostamasta kyseistä peliä. :D Tapa ilmeisesti tarttuu, poikaystäväni pelaa melko paljon tietokoneella ja siinä samalla minäkin olen alkanut pelata. Hänen myötään innostuin Fallout3 ja Fallout: New Vegas peleistä. Omista molempiin peleihin joitakin lisäosia. En ikinä olisi kyllä uskonut että alan pelata näinkin paljon tietokoneella. Mutta se on melko mielenkiintoista.

Olenkin aina ihmetellyt miksi jotkut niin sanotusti "ragettavat" kun eivät onnistu pelissään. Nyt ymmärrän, teen sitä itsekin toisinaan. :D Pääasiassa siis pelaan seikkailupelejä, joissa itse pystyy vaikuttamaan pelin kulkuun. :)

Näiden lisäksi olen pelannut paljon Game Boy Colouria kun se oli muodissa, suosituin pelini oli Pokémon Silver. Tällä hetkellä veljeni pelaa sitä nostalgiasyistä. Lisäksi omista Super Nintendon, vuodelta kivikausi. Pelejä on lähes 20 kappaletta. Näistä suosituimpia ovatkin olleent Donkey Kong 1-3. Olen myös pelannut veljeni XBoxilla Taru Sormusten herrasta ja Star Wars pelejä, niistä en ole paljoa innostunut. Lisäksi Poikaystäväni omistaa PlayStation2: johon olen itse ostanut muutaman Harry Potter pelin. :)

Pelaaminen on paha tapa, varsinkin siinä vaiheessa kun se häiritsee normaalia arkielämää. Itse en uskoisi sen häiritsevän omaani tai läheisteni. Toisinaan olen huolissani veljeni pelaamisesta, mutta hän on vain sellainen, on aina ollut.

~~Ind
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Paikalla Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #74 : Syyskuu 02, 2011, 01:42:28 »
Jaahas, siirryttiin sitten kivuliaiden toimenpiteiden pariin. :)

Mä kannatan tästä yöpulinatopikia, koska minulla on yövuoro ja yritän pitää itseäni hereillä. :D Kirjoittelen tässä omia juttujani, mutta jotenkin pysyisi paremmin virkkuna, jos joku vastaisi välillä. Mitäs te, yökyöpelit? Miksi te olette tähän aikaan vielä hereillä?
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))