Kirjoittaja Aihe: Uusi Sherlock  (Luettu 11770 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Uusi Sherlock
« Vastaus #75 : Helmikuu 14, 2014, 20:13:04 »
SPOILAAN, mutta pakko päästä sanomaan...

minua taas on ihmetyttänyt, miksi kaikki niin kovasti ovat ihmetelleet sitä, että Mary paljastui olevan raskaana. Jakson nimihän on siihen niin suora viittaus kuin olla ja voi ;D Vaikka voihan asiat toki aina tulkita monella tapaa.

Unohdin myös viimeksi sano, että minäkään ei toivo Moriartya takaisin. Mutta en myöskään usko hänen palaavan, ja jossakin lukemassani haastattelussa hänen näyttelijänsä taisi peräti sanoakin, ettei halua saada Moriartyn leimaa lopun iäkseen :D Moriartyllahan on kyllä kaanonissa veli, jonka tässä vähän on spekuloitu saattavan olla myös sisko...

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2014, 23:17:56 kirjoittanut Marygold »
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #76 : Helmikuu 14, 2014, 23:13:00 »
Minäkin olen katellut tota Uutta Sherlockia. Viimesin kausi oli ihan viihdyttävä. Ne Watsonin viikset ekassa jaksossa oli kyllä kamalat, vaikka mulla nyt ei yleisesti ottaen ole mitään viiksiä vastaan niin Martinille ne ei sopineet ja oli hyvä että se ajoi ne pois.

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #77 : Helmikuu 15, 2014, 10:13:22 »
Spoilailen,
Unohdin myös viimeksi sano, että minäkään ei toivo Moriartya takaisin. Mutta en myöskään usko hänen palaavan, ja jossakin lukemassani haastattelussa hänen näyttelijänsä taisi peräti sanoakin, ettei halua saada Moriartyn leimaa lopun iäkseen :D Moriartyllahan on kyllä kaanonissa veli, jonka tässä vähän on spekuloitu saattavan olla myös sisko...

Hih, sisarukset voisivat olla kiinnostava kuvio. Itsehän veikkasin joskus toisella kaudella, etteivät käsikirjoittajat malta luopua Moriartysta vaan Mortiarty toteuttaa jonkinlaisen Saw-karmivuuselokuvista tutun kontrollointikuvion haudan takaa. :D En kyllä tiedä, voisiko sellainen mitenkään toimia Sherlock-fandomissa... Olen samaa mieltä kuitenkin Zairan kanssa, toivottavasti pahis on joku muu! :)
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #78 : Helmikuu 15, 2014, 11:39:05 »
Oh. Luulin tyylin olevani ainoa, joka ei innostunut siitä ajatuksesta, että Moriarty olisi hengissä sittenkin. Mukava huomata, että ainakin muutama muukin on samaa mieltä.
Niin monet ovat olleet innoissaan siitä mahdollisuudesta, että se tulisi takaisin ja itse toivon vaan, ett sen takana olisi joku muu, joka vaan käyttäisi Moriartya ja sen mainetta hyödykseen.

Muuten kyllä tykkäsin kolmannesta kaudesta, ei pahemmin valittamista. Kolmannessa jaksossa oli ehkä pari sellaista juttua, jotka otti päähän. Mikään ei tosin ärsyttänyt ihan yhtä paljon kuin Moriartyn mahdollinen paluu elävien kirjoihin.

Maryn hahmosta pidin paljon ja mielestäni oli mukavaa, että Mary paljastui olevan raskaana (ajattelin niin jo vähän kauden ekassa jaksossa, kun Mary ravintolassa halusi mieluummin vettä kuin alkoholia, mutta eipä se sitten ollutkaan raskaana vielä siinä vaiheessa). Abbington oli mielestäni oiva valinta rooliin.
Nyt vain mietityttää, että miten Marylle (ja vauvalle) mahtaa käydä - edessä taitaa olla samainen kohtalo kuin kaanonissa.

// (En jaksa uutta viestiä tehdä, joten lisään tähän samaan...)En itsekään toivo, että Marylle kävisi niin. Huokaisin vikan jakson jälkeen helpotuksesta, kun Mary ei kuollut. Nyt vain pelkään, että ne ehkä saattaa tehdä niin neloskaudella. Se olisi ihan peestä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2014, 21:34:16 kirjoittanut tirsu »
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #79 : Helmikuu 15, 2014, 16:04:48 »
Lainaus
Nyt vain mietityttää, että miten Marylle (ja vauvalle) mahtaa käydä - edessä taitaa olla samainen kohtalo kuin kaanonissa.

Toivottavasti ei. Itse kyllä pelkäsin tätä jo vähän 3. jakson kohdalla. En näe välitöntä syytä sille, miksi sarjan tekijöiden pitäisi noudattaa kaanonia tässä suhteessa (kun ei sitä muutenkaan kovin johdonmukaisesti ole seurattu), ja luulen, että tämä kyllä herättäisi melkoisesti kiukkua katsojissa, jos John hommattaisiin kauden tai parin perheenleikkimisen jälkeen takaisin Baker Streetille samalla tavalla kuin Doyle sen aikoinaan teki. Tai no. En tiedä kaikista katsojista. Minussa ainakin.

Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa catbug

• Entinen Blizzard
  • Vuotislainen
« Vastaus #80 : Helmikuu 24, 2014, 11:02:54 »
Olen aina ollut BBC:n Sherlockin suuri fani, mutta kolmoskaudesta jäi vähän ristiriitaiset tunnelmat.  Toisaalta pidin älyttömästi, toisaalta jotkut juonelliset ratkaisut ja yksityiskohdat ärsyttivät. SPOILAILUA luvassa.

Olenko ainoa, jota jäi ärsyttämään Maryn "mystinen menneisyys"? Vaikka juonenkäänne oli sinällään ihan mukava ja sitoi tapahtumat hyvin yhteen, se tuntui liian helpolta ratkaisulta Moffat-tiimille. Doctor Who:ssa tällainen on nähty jo niin moneen otteeseen.  Mielestäni kolmoskausi olisi kaivannut lisää "tavallisia" hahmoja tasapainottamaan Sherlockin, Mycroftin ja pahisten kaltaisia superneroja. Mary oli loistava hahmo jo sellaisenaan.

No parties - unless Umbridge is invited!
- The Very Potter Sequel