Kirjoittaja Aihe: Uusi Sherlock  (Luettu 11762 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Uusi Sherlock
« Vastaus #25 : Elokuu 26, 2012, 14:56:17 »
No okei... :) (seuraa spoilaavaa spekulaatiota)

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Toivottavasti tuosta sai edes jotain selvää. Siinä nyt vain oma versioni tuohon esittämääsi ajatukseen, ehkä loput omasta teoriastani voin paljastaa myöhemmin, jos saan sen ensin muotoiltua alle kaksisivuiseksi. Tänään jostain syystä tahtoo olla vaikeaa esittää asioita lyhyesti ja ytimekkäästi : - D

//Ja Parselmouth ehti väliin!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 26, 2012, 15:06:33 kirjoittanut Marygold »
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #26 : Elokuu 26, 2012, 19:53:53 »
Haa, Marygold on ollut tarkkana! Spekulaatio jatkuu:

Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #27 : Elokuu 26, 2012, 20:36:15 »
Ja jatkoa :D

Tällaista spekulointia minulla ^_^
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #28 : Elokuu 27, 2012, 08:41:43 »
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa Parselmouth

• Vuotislainen
  • Working in company C.S.I. Baker Street
« Vastaus #29 : Elokuu 27, 2012, 13:13:58 »
Te ootte tommosia Sherlockkeja molemmat, nominal ja Marygold! Ja tarkotan tätä hyvässä (siis päättelykyky) eikä sillä että olisitte kenties sosiopaatteja tms. :D

//Kiitos selvennyksestä, Marygold. En jaksanut kirjoittaa uutta viestiä(:
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2012, 14:51:51 kirjoittanut Parselmouth »
"Tuon laulun olen kuullut ennenkin", Holmes huomautti. "Ennen vanhaan se soi jatkuvasti! Se oli edesmenneen professori Moriartyn suosikkikappale"

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #30 : Elokuu 27, 2012, 14:34:47 »
Alkuperäisistä kirjoista Parselmouthille (spoilereita tässä on vain kirjoista, ei sarjasta itsestään):

Eli alkuperäisessä tarinassa tapahtumien pääpiirteet ovat kyllä samat, mutta ympäristöä on muutettu aika radikaalisti. :) 

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
« Vastaus #31 : Lokakuu 01, 2012, 00:18:40 »
Sherlock! <3 Rakastan tätä TV sarjaa aivan valtavasti. Palautti vieläpä uskoni hyvään Tv:hen. Tai on niitä muitakin hyviä sarjoja (iso osa, joita seuraan muuten on bbc:ltä) , mutta tämä oikeasti uusi uskoni.

Näyttely tässä on aivan uskomattoman lahjakasta, ja visuaalinen ilme loistava. Musiikit mahtavia ja vuoropuhelu ihanaa. Jep, vedin tuon nyt hyvin, hyvin nopeasti läpi koska haluan teorisoimaan kanssanne ja kello on jo nyt paljon. :D

Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #32 : Lokakuu 03, 2012, 21:38:17 »
Damatris: Minäkin törmäsin noihin kolmoskauden jaksoja koskeviin vihjeisiin ja olen vähän ehtinyt spekuloimaan niitä.

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
« Vastaus #33 : Marraskuu 05, 2012, 21:53:21 »
3. kausi spekulaatiota
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
« Vastaus #34 : Marraskuu 16, 2012, 19:12:44 »
Noniin, kai minäkin voin tulla täällä kaapista ulo ja tunnustaa, että mun elämääni on heinäkuusta alkaen aika pitkälti hallinnut eräs tv-sarja...
Eli siis kun ekaa kautta alettiin kesällä esittää, päätin katsastaa että mikäs tämä on (en ole mitenkään erityisen kiinnostunut Shelock Holmesista edes kirjoina ennen BBC:n sarjaa) ja niin jäin totaalisen koukkuun. Mahtavat näyttelijät, mahtava käsikirjoitus, muuten vaan eeppinen tunnelma, öäm tätähän voisi jatkaa ikuisuuksiin. Tykkään Martin Freemanin ja Benedict Cumberbatchin välisestä kemiasta, koska Watsonin ja Sherlockin suhde on kuitenkin aika keskeisessä osassa. Ja Mycroft, ooh Mycroft...
Tällä hetkellä musta ei lähde mitään muuta irti, tai oikeastaan lähtee, mutta se menee sitten taas fanityttöilyn puolelle. :D

3. kaudesta Moffat oli sanonut tässä joku aika sitten, että "third season will leave the fans just as frustrated as they ever were". Damn you Moffat.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 17, 2012, 13:12:27 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #35 : Marraskuu 16, 2012, 19:32:43 »
3. kaudesta Moffat oli sanonut tässä joitakin päiviä sitten, että "third season will leave the fans just as frustrated as they ever were". Damn you Moffat.

Yksi eniten minua ko. sarjassa häirinneitä asioita oli juuri fan service. Tällä kertaa se ei ole isoja rintoja teinipojille vaan seksikäs Sherlock. En ole sitä mieltä, että verorahoilla pitäisi tehdä taidetta vain taiteen vuoksi tai ettei viihteellä oli paikkaa, mutta BBC!Sherlock on melkein limaiseksi laskelmoitu hahmo. :D
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
« Vastaus #36 : Marraskuu 17, 2012, 13:10:37 »
3. kaudesta Moffat oli sanonut tässä joitakin päiviä sitten, että "third season will leave the fans just as frustrated as they ever were". Damn you Moffat.

Yksi eniten minua ko. sarjassa häirinneitä asioita oli juuri fan service. Tällä kertaa se ei ole isoja rintoja teinipojille vaan seksikäs Sherlock. En ole sitä mieltä, että verorahoilla pitäisi tehdä taidetta vain taiteen vuoksi tai ettei viihteellä oli paikkaa, mutta BBC!Sherlock on melkein limaiseksi laskelmoitu hahmo. :D
Hmm tuo lainaus lähinnä viittasi siihen, kuinka turhautuneiksi kakkoskauden loppu jätti katsojat. Viitaten siis Sherlockin 'kuolemaan'. Moffat tarkoittaa tuolla lainauksella, että kolmoskauden lopussa on jotain saman tyylistä, mikä jättää fanit yhtä turhautuneiksi kuin 2. kauden cliffhanger kind-of teki (tai oikeastaan tekee). :D http://www.radiotimes.com/news/2012-05-16/steven-moffat-promises-a-puzzling-climax-to-sherlocks-third-series
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 17, 2012, 13:20:07 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
« Vastaus #37 : Marraskuu 17, 2012, 13:47:03 »

Hmm tuo lainaus lähinnä viittasi siihen, kuinka turhautuneiksi kakkoskauden loppu jätti katsojat. Viitaten siis Sherlockin 'kuolemaan'. Moffat tarkoittaa tuolla lainauksella, että kolmoskauden lopussa on jotain saman tyylistä, mikä jättää fanit yhtä turhautuneiksi kuin 2. kauden cliffhanger kind-of teki (tai oikeastaan tekee). :D http://www.radiotimes.com/news/2012-05-16/steven-moffat-promises-a-puzzling-climax-to-sherlocks-third-series

Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Ei ole hyvien tapojen mukaista heivata lainausta kontekstistaan, mutta teinpä niin silti, kun se oli niin härnäävästi tuossa ja antoi virikkeen.

En kyllä ylipäätänsä ole ymmärtänyt, mikä toisen kauden lopussa oli olevinaan niin kauheaa, kun on kuitenkin melkoisen varmaa, ettei niin käy. :D
POISSAOLEVAINEN

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #38 : Marraskuu 17, 2012, 17:53:50 »

Toivon vaan, ettei se tarkoita sitä, että John on onnellisesti naimisissa eikä ehdi tavata Sherlockia yms. ja Sherlock lähtee kasvattamaan jotain ampiaisia tai vastaavaa. -.-"

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #39 : Marraskuu 17, 2012, 19:55:24 »
Minun täytyy tunnustaa, että minuakin on alkanut vähän vaivata Sherlockin fan service viime aikoina, kun olen asiaa miettinyt. :p Okei, minua ei haittaa katsella komeita miehiä, ja kyllä Sherlock kirjoissakin on kuvattu minusta ihan kohtalaisen vetäväksi, omalla omituisella tavallaan. (Joskus olen kuullut huhuttavan, että Conan Doyle olisi todellisuudessa perustanut hänen hahmonsa Oscar Wildeen... tiedä sitten).  Mutta kieltämättä esiin paistaa tietynlainen laskelmointi.

Enemmän minua kuitenkin haittaa se, että samalla kun tekijät viljelevät sarjaan Johnlock-fanserviceä, he haastatteluissa naureskelevat niille faneille, jotka shippaavat hahmoja keskenään, ja tahtovat kovasti painottaa, ettei tällaisia vivahteita sarjassa ole eikä tule olemaan, vaan kaikki on pelkkää läppää. Hmmm.

Mutta mutta. Ostin jokin aika sitten sarjan blue ray -boksin, ja sillä oli ekstrana alkuperäinen versio sarjan 1. jaksosta. Pakko sanoa, että olin aivan myyty, ja mietin pitkään sen katsottuani, että miksi ei koko sarjasta olisi voinut saada niin jotenkin - aitoa? Lämminhenkistä? Jotain? Etenkin sen katsomisen jälkeen koko Sherlock on sarjana tuntunut minusta jotenkin kalsean laskelmoidulta, vaikkakin edelleen se on myös lähes ainoa näytelty tv-sarja, josta ikinä olen pitänyt, joten en voi millään kokonaan lytätä sen merkitystä itselleni.

Niin joo - vielä tuosta mahdollisesta Johnin naimisiinmenosta ja/tai muuttamisessa pois Baker Streetiltä. On ihan totta, että kirjoissa John ei asu kokoajan Baker Streetillä, ja itse asiassa kirjoissa olen itse tykästynyt tähän ratkaisuun. Mutta riippuu ihan toteutustavasta, tulenko siitä pitämään myös Uudessa Sherlockissa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 17, 2012, 19:58:35 kirjoittanut Marygold »

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
« Vastaus #40 : Marraskuu 17, 2012, 20:07:41 »
Okei, minua ei haittaa katsella komeita miehiä, ja kyllä Sherlock kirjoissakin on kuvattu minusta ihan kohtalaisen vetäväksi, omalla omituisella tavallaan. (Joskus olen kuullut huhuttavan, että Conan Doyle olisi todellisuudessa perustanut hänen hahmonsa Oscar Wildeen... tiedä sitten).

Tuon on kyllä totta. Sherlock Holmes ei alkuperäisissä teoksissakaan ole suinkaan hullumpi tapaus varsinkaan, kun hahmoa peilaa aikaansa vasten. Kenties BBC vain haluaa olla uskollinen alkuperäiselle esikuvalle, hihi. Mahdollinen viittaus Oscar Wildeen on minulle ihan uusi, kiitos jakamisesta. :)
POISSAOLEVAINEN

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #41 : Marraskuu 17, 2012, 20:41:09 »
Olen nähnyt alkuperäisestä versiosta pätkiä ja niiden perusteella sanoisin itse pitäväni enemmän toisesta versiosta. Vaan mistä sen tietää!

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #42 : Marraskuu 17, 2012, 22:31:30 »
Mmh. No, se pilottijakso ei todellakaan ole missään nimessä yhtä hiottu ja visuaalisesti/äänimaailmaltaan hieno, kuin lopullinen sarja. Joku siinä minuun kuitenkin kolahti paljon enemmän - ehkä juuri se, ettei se ollut niin loppuun asti viilatun oloinen, ja ehkä minulle se teki hahmoista aidomman tuntuisia. Makunsa kullakin tietysti!

Oscar Wilde -huhusta muistan joskus lukeneeni jostain netistä löytyvästä Conan Doyle -elämäkerrasta, ja varmaan muualtakin. Ainakin Conan Doyle ja Wilde ovat tavanneet toisensa ennen Holmes-kirjojen kirjoittamista. :) Ilmeisesti kirjailija itse muistuttaa jossain määrin Watsonia...

Poissa Arion

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • "I solemly swear I am up to no good."
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #43 : Marraskuu 22, 2012, 20:19:34 »
Ah, täällä on tästä aiheesta oikein kunnon keskustelua! Rakastuin kunnolla sarjaan ja haluaisin ensimmäisen kauden itselleni. (Toisen kauden löysin sopivasti Anttilan hyllystä ja heti lompakko eksyi käteen.

Olen oikeastaan aina pitänyt dekkareista ja joskus kävi mielessä, että olisi kiva lukea Sherlock Holmesia, ja sitten tuli ne elokuvat, jotka on nyt nähty ja nyt tämä Uusi Sherlock -sarja. Olen nähnyt myös sitä tv-sarjaa, jossa näyttelee Jeremy Brett. Enkä ole vieläkään ehtinyt lukea Sherlock kirjoja kunnolla (sain ladattua internetpaketilla Sherlock -kirjoja kännykkääni englanniksi, mutta ei oikein etene ja vähän vaikeaa lukea, kun hieman vaikeaa tekstiäkin), mutta nyt on joululahjalistalla pari Sherlock-kirjaa, josko voisi saada.

"Maailman ihanin puuskuh!" (Jénaminya)

Ara -> Arion

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #44 : Marraskuu 22, 2012, 20:24:07 »

Sherlock-kirjoista suosittelen sitä kokopainosta jossa on kaikki n. 50 novellia. Kirjastosta kannattaa etsiä. CDONista voit ostaa Sherlockin 1. kauden.

Poissa Arion

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
  • "I solemly swear I am up to no good."
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #45 : Marraskuu 26, 2012, 03:25:00 »

Sherlock-kirjoista suosittelen sitä kokopainosta jossa on kaikki n. 50 novellia. Kirjastosta kannattaa etsiä. CDONista voit ostaa Sherlockin 1. kauden.

Oi kiitti! Ei ole kumminkaan mitään tietoa kirjan nimestä? Joululahjalistalle panin Sherlock Holmesin parhaat ja Sherlock Holmes: kootut teokset. Jos nyt edes toisen saisi...
Mutta kiitti lisävinkeistä!
"Maailman ihanin puuskuh!" (Jénaminya)

Ara -> Arion

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #46 : Marraskuu 26, 2012, 07:50:36 »

Oi kiitti! Ei ole kumminkaan mitään tietoa kirjan nimestä? Joululahjalistalle panin Sherlock Holmesin parhaat ja Sherlock Holmes: kootut teokset. Jos nyt edes toisen saisi...
Mutta kiitti lisävinkeistä!

Se on tuo Kootut kertomukset.

Poissa Parselmouth

• Vuotislainen
  • Working in company C.S.I. Baker Street
« Vastaus #47 : Marraskuu 28, 2012, 20:08:19 »
Toivon vaan, ettei se tarkoita sitä, että John on onnellisesti naimisissa eikä ehdi tavata Sherlockia yms. ja Sherlock lähtee kasvattamaan jotain ampiaisia tai vastaavaa. -.-"

Ei herranjumala mikä mielekuva! x) Mutta kai se on väistämätöntä, että John menee jossain vaiheessa naimisiin, vaikka Sherlock ei tässä sarjassa ampiaisia vai mitä mehiläisiä olivatkaan lähtisi kasvattamaan. Tovoin myös, ettei tulisi liian pitkää hyppyä ajassa eteenpäin, etteivät nämä olisi mitään keski-ikäisiä pappoja siellä juoksemassa pistoolit kädessä rikollisten perässä ratkaisemassa arvoituksia:D
"Tuon laulun olen kuullut ennenkin", Holmes huomautti. "Ennen vanhaan se soi jatkuvasti! Se oli edesmenneen professori Moriartyn suosikkikappale"

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #48 : Marraskuu 28, 2012, 20:13:04 »

Kirjoissa Watson on onnellisesti naimisissa, mutta ehtii silti Holmesia avustaa.
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #49 : Marraskuu 28, 2012, 20:57:52 »
Tarkoitin että tuo olisi se cliffhanger. Se olisi pahin mahdollinen. x)