Kirjoittaja Aihe: Doctor Who  (Luettu 27124 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Doctor Who
« Vastaus #25 : Marraskuu 27, 2012, 22:20:47 »
Jokainen Tohtoreista on mielestäni aivan ihana ja jokainen näyttelijä on antanut hahmolle aivan oman sävynsä. Myönnän kyllä, että David Tennant on omista suosikkini. Hänen erittäin ilmeikäs näyttelynsä vain vetoaa minuun aivan suunnattomasti. Sitä en tosin ymmärrä miksi jotkut suhtautuvat niin hirveän negatiivisesti siihen, että Tohtorin näyttelijä vaihtuilee. Harvemmin tätä ongelmaa tosin näkee 9. ja 10. välissä, mutta 10. ja 11. sen sijaan... varsinkaan, jos ei ole vielä edes nähnyt näitä jaksoja. Onko se vain tätä tyypillistä pässinpäisyyttä muutosta kohtaan?

Tai ehkä on vain niin kiintynyt tiettyyn näyttelijään, ettei haluaisi hänen poistuvan lempisarjastaan? Minulla on ainakin ollut vähän totuttelemista siihen ajatukseen, että ihanan Tennantin jälkeen on tyytyminen Smithiin. Vähän kuin nielisi kalanmaksaöljyä. Nyt alan kuitenkin jo jokseenkin hyväksyä ajatuksen.

Mielestäni joku Christmas Extra näytettiin tuossa kesällä, mutta en tiedä tämän tarkemmin asiasta.

Poissa Ropsus

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: SunCastle25757
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #26 : Marraskuu 28, 2012, 10:48:12 »
Sitä en tosin ymmärrä miksi jotkut suhtautuvat niin hirveän negatiivisesti siihen, että Tohtorin näyttelijä vaihtuilee. Harvemmin tätä ongelmaa tosin näkee 9. ja 10. välissä, mutta 10. ja 11. sen sijaan... varsinkaan, jos ei ole vielä edes nähnyt näitä jaksoja. Onko se vain tätä tyypillistä pässinpäisyyttä muutosta kohtaan?

Itse ainakaan en jotenkaan ehtinyt niin paljoa kiintyä ysiin, kun Eccleston oli sarjassa vaan yhden kauden. Kymppi kun taas on ollu sarjassa ne kolme kautta, niin on kiintynyt siihen paljon enemmän ja harmittaa, kun näyttelijä vaihtuu. Mutta oon kyllä ihan toiveikas yhentoista suhteen.

Itse en tosiaan ole ollenkaan katsonut noita yleltä tulleita jaksoja, joten kysyisinkin näyttävätkö he myös spesiaali jaksot? Jos eivät, niin siinä tapauksessa väki on kyllä ihan pihalla vitoskauden pyörähtäessä käyntiin. Ja menettäneet parit totaallisen ihanat ja sydäntäriipaisevat hetket...

Luulisin että nuo näytetään, mutta vasta ens kesänä, kun tulee kaudet 4-6. Olisi kyllä hieman outoa, jos eivät näyttäisi, koska ne speciaalit on kuitenkin suht tärkeitä.
Let's go poke it with a stick!

Poissa Ninjaturtle

• Oman elämänsä Watson
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • jedi
    • Mah Twitter
  • Pottermore: CatSkull31170
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #27 : Joulukuu 24, 2012, 23:47:34 »
Oho oon palannut.

Äiti olikin iki-ihana ihminen (kuten suurimmaksi osaksi ajasta..) ja lainasi kirjastosta Doctor Who-DVD:n! Oli hienoa, yhdeksäs tohtori ja tälleen.
 Jouluspesiaalit pitäis näyttää Suomessa (Mitä ny kuitenkaan Ylelle valittamaan, se on jo huomenna) mutta eipä niihin paljoa voi vaikuttaa :/
Everyone i know is reaching for the peak of the volcano.

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #28 : Maaliskuu 30, 2013, 00:04:25 »
Mulle on jotenki tosia absurdia, että kaikilla tuntuu olevan suosikki Tohtori. Oon kattonu kolmannen kauden loppuun nyt ja mulla ei ole oikeestaan mitään preferenssiä 9. ja 10. välillä. Ne on vaan erilaisia mutta mulle molemmat ihan yhtä hyviä. Tosin oletettavasti mä tässä olen se omituinen tapaus. Tai ehkä tää johtuu siitä, et ennen ku aloin oikeasti kattoa sarjaa, olin jo ehtinyt nähä kuvia ja giffejä ja ties mitä kolmesta viimeisimmästä Tohtorista, joten ne oli kaikki suunnilleen yhtä tuttuja.

Olen myös miettinyt, että uuden sarjan katsottuani etsin käsiini ne vanhemmat jaksotkin. Yleensä haluan aina aloittaa alusta kaiken, mutta kaveri puhui Doctor Whon suhteen ympäri sanoen että olisi helpompaa aloittaa 9. Tohtorista ja katsoa loppuun, koska uudemmat jaksot jotenkin todennäköisemmin pitävät kiinostuksen yllä. Mutta tosiaan vanhatkin jaksot ovat siellä olemassa ja ainakin 4. Tohtoriin haluan tutustua lähemmin, koska tämä tuntuu olevan monien vanhempien sarjan fanien suosikki.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2013, 19:18:48 kirjoittanut Aurican »
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa Witchie

• Elämäm koulun mallioppilas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HallowPixie11227
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #29 : Maaliskuu 30, 2013, 07:56:55 »
Meillä ei oo telkkaria,mut katsottiin ahkerasti tohtoria  yle areenasta kunnes se loppui :(

Suosikkitoktorini on kyllä David Tennant, mutta ei siksi että se on näytelly Pottereissaki... Se vaan oli mulle se ensimmäinen doctor ja siitä tykkäsin ihan hirviästi =)

meinattinkin ostaa muuten jotain doctor who bokseja cdon.comista mut ei sit ostettu ;(

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FangMahogany16903
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #30 : Huhtikuu 21, 2013, 11:16:00 »
Kaikille jotka eivät ole vielä huomanneet tiedoksi, että 4. tuotantokauden uudet jaksot alkavat huomenna klo 23:12 Yle TV2! Jatkuu siis siitä mihin viimevuoden puolella jäätiin. Luulin, että ne näytettäisiin vasta kesällä, mutta hyvä vaan että mahdollisimman pian :).
"Kerro liikkeillä tanssijan: minä rakastan, minä välitän vieläkin.
 Kerro maailmassa näytelmän: minä ymmärrän, minä kutsun sielläkin."

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #31 : Huhtikuu 21, 2013, 11:22:46 »
Kiva kun taas jatkuu.:) Olen siis katsonut viime kesästä asti, kun mulle sanottiin, että saattaisin tykätä siitä. Harmi vaan kun lähetysaika ja -päivä on mitkä on. Eli sinänsä olisi ollut kivempi, jos vasta kesällä olisi jatkunut. Mutta eipä sinänsä, voinhan katsoa areenastakin.

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #32 : Huhtikuu 21, 2013, 12:55:24 »
Minä sain sarjan ekan tuokkarin (siis sen ekan tuokkarin, jossa on Eccleston eikä "eka eka" tuokkari) dvd boxin joululahjaksi ja tykkäsin kovasti. Jäi kovasti harmittamaan, että en kyennyt jatkamaan sarjan katsomista, kun muita kausia ei ole dvd:llä julkaistu ja telkkarissakaan ei sillä hetkellä näytetty. Osaisiko joku kertoa onko huomenna alkaviin jaksoihin helppo hypätä mukaan minun tietämykselläni vai pitäisikö myöntää tappio?
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
« Vastaus #33 : Huhtikuu 21, 2013, 13:10:46 »
Minä sain sarjan ekan tuokkarin (siis sen ekan tuokkarin, jossa on Eccleston eikä "eka eka" tuokkari) dvd boxin joululahjaksi ja tykkäsin kovasti. Jäi kovasti harmittamaan, että en kyennyt jatkamaan sarjan katsomista, kun muita kausia ei ole dvd:llä julkaistu ja telkkarissakaan ei sillä hetkellä näytetty. Osaisiko joku kertoa onko huomenna alkaviin jaksoihin helppo hypätä mukaan minun tietämykselläni vai pitäisikö myöntää tappio?

On muutkin kaudet julkaistu dvd:llä! ... sitä en kyllä uskalla luvata, että niissä on kaikissa suomitekstit... :s Mutta Doctor Who nyt on sen verran epämääräinen sarja muutenkin, että siihen voi hypätä mukaan ihan missä kohtaa vain :D Ei tarvitse ikinä huolestua, jos DW:tä katsoessa menee jotkut asiat yli hilseen. Neloskausi on mun lemppari, että ala vain katsomaan, kun se alkaa! :D
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #34 : Huhtikuu 21, 2013, 13:40:38 »
Siis joo tarkoitin, että ei oo Suomessa julkaistu sarjaa yhtä kautta enempää dvd:llä (mitä en ihan ymmärrä, kun ei ainakaan kysynnän puutteesta voi johtua), mutta kiitos kuitenkin vastauksesta.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Witchie

• Elämäm koulun mallioppilas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HallowPixie11227
« Vastaus #35 : Huhtikuu 21, 2013, 15:28:05 »
Tännään just löysin vieellä eurolla ekan tuotantokauden kirpparilta, oli tosi hyväkuntoisia, ei naarmun naarmua

Illalla pietäänkin toktor who maratoni :)

//Undef, kiiitoksia tiedosta, Hihhhiii, kohta pompin seinillä!!

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FangMahogany16903
« Vastaus #36 : Huhtikuu 23, 2013, 00:29:18 »
Hyvä jakso oli :). Ja näköjään vain tuo jouluspesiaali jakso tuli tähän erikoiseen aikaan, muut jaksot näytetään arkisin klo 18 (jos siis ette ole vielä huomanneet).
"Kerro liikkeillä tanssijan: minä rakastan, minä välitän vieläkin.
 Kerro maailmassa näytelmän: minä ymmärrän, minä kutsun sielläkin."

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Huhtikuu 23, 2013, 09:22:39 »
Joudun siis tekemään valinnan tämän ja kutosen samaan aikaan esittävän Star Trek: The Next Generationin (onpa paljon klassista scifiä kuudelta arkisin) välillä.  Älkää tappako minua tästä hyvästä, mutta taidan jatkaa Trekin katsomista telkusta ja otan Whon boxiin nauhalle.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Huhtikuu 23, 2013, 15:48:52 »
En tiennytkään, että muita jaksoja näytetään sitten aikasemmin. Mutta se on tosi kiva, kun on se mukavempi telkasta katsoa.:)

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #39 : Huhtikuu 23, 2013, 16:48:09 »
Kiitti tiedosta että tästälähin näytetään aiemmin, muuten multa ois mennyt täysin ohi noita jaksoa. Tykkäsin tosta eilisen jaksosta paljon.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #40 : Huhtikuu 23, 2013, 20:28:54 »
Sain juuri katsottua eilisen jakson ja pidin siitä myös. Tämänpäiväinen kuitenkin unohtui tv:stä katsoa, mutta pitää katsoa se netistä ennen huomista jaksoa.
Ylen netissä on muuten DoctorWho-kilpailu.:) sori jos ei olisi saanut kertoa tjtn..

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #41 : Huhtikuu 24, 2013, 18:55:34 »
Ihanaa, että Doctor Who jatkuu taas. Olin melkein unohtanut miten hyviä nuo jaksot ovat!

Donna Noble on tähän mennessä vaikuttanut ihan hyvältä matkatoverilta. Ei yhtä hyvältä kuin Rose, mutta ei myöskään yhtä ärsyttävältä kuin Martha...

Poissa Sakura

• Sudenmorsian
  • Vuotislainen
  • 私は悪魔で執事ですから。
« Vastaus #42 : Huhtikuu 26, 2013, 12:26:43 »
Oon odottanut Doctor Whon jatkumista siitä asti, kun viime kesänä siihen tutustuin, joten ei liene kovin suuri ihmetys, että oon nyt tapittanut silmä kovana jokaisen jakson. Tosin angstaan jo nyt valmiiks sitä, kun Tennant lähtii (vähän veikkaan, että pillahdan itkuun Tennantin viimesessä jaksossa, sitä se teettää, kun ryhtyy jonkun näyttelijän faniks)

Donnasta en oo oikeestaan pitänyt kauheesti, jotenkin se vaan on liian sellanen moralisoiva ja marmattaa liikaa. :D tosin oon niin kova Rose-fani, että kaikki muut matkakumppanit on ärsyttäviä tavalla tai toisella. Ja olin näköjään ehtinyt unohtaa viime kesän jälkeen, kuinka kiva ohjelma DW on. Oon nyt nauranut melkein jokaista jaksoo katsellessa, koska joko Tohtori tekee jotain hassua tai sitten se sanoo jotain hassua tai sitten sen ilme nyt vaan sattuu oleen koominen. Ja koska omaan jo muutenkin erikoisen huumorin, niin ei oo ihmekään, että Sakura hajoaa, kun Tohtori sanoo "Molto bene!" ja ääntää sen vielä hassusti :P
信じることさ必ず最後に愛は勝つ。
You've gotta believe that one day love will win.

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
« Vastaus #43 : Huhtikuu 27, 2013, 19:16:42 »
Mä oon kyl pitäny Donnasta. Jotenki vaihtelua siihen minkä näen kliseisenä companionina. Siitä tulee niin hauskoja tilanteita, kun Doctor ja Donna päätyy kiljumaan toisilleen jotain. All that sass. Ne on oikeesti niinku riitelevät sisarukset tai jotain. :D

Oon kyl nähny jo nää jaksot netistä aikasemmin, mut on ihan hauskaa kattella suomitekstityksillä vielä uudestaan. (Ja istua sovalla puhuen yksikseen tv:lle ja menettää se viimeinenkin järjissään olevan ihmisen maine. Ja hihittää joillekki käännöksille.)
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
« Vastaus #44 : Huhtikuu 27, 2013, 19:54:14 »
Mä oon kyl pitäny Donnasta. Jotenki vaihtelua siihen minkä näen kliseisenä companionina. Siitä tulee niin hauskoja tilanteita, kun Doctor ja Donna päätyy kiljumaan toisilleen jotain. All that sass. Ne on oikeesti niinku riitelevät sisarukset tai jotain. :D

Donna on ehdottomasti mun lempi companion. :) Just sen takia, että se ei ole yltiörakastunut tohtoriin heti ensisilmäyksellä niin kuin kaikki muut, vaan se on aidosti tohtorin ystävä, eikä mitään muuta. :D Ja juurikin se, että Donna uskaltaa väittää tohtorille vastaan, pitää oman päänsä ja omat mielipiteensä, eikä tohtorilla oo siihen mitään sanomista. :D Catherine Tate on myös henkilönä ehdottomasti yksi roolihahmoistani, upea ja ihana ihminen!
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
« Vastaus #45 : Huhtikuu 28, 2013, 13:06:33 »
Täytyy komppailla aiempia; Donna on minunkin lempicompanion tähän mennessä. :D Pidän kovasti siitä, miten hän osaa pitää oman päänsä eikä vain sokeasti ihaile Doctoria. Hän on niin aidosti vain ystävä, eikä tunne yhtään mustasukkaisuutta aiemmista companioneista. Lisäksi hän heittelee juuri samoja kommentteja, joita itse ajattelen sarjaa katsoessa.

Ensimmäisen DW-jaksoni, Aliens of London, näin joskus useampi vuosi sitten. Muistan ihmetelleeni kovasti, mistä oli kyse, kun alienit alkoivat kuoriutua esiin. :D En kuitenkaan innostunut sen kummemmin, vaan löysin DW:n uudestaan vasta viime kesänä. Sattumalta aloin katsomaan jälleen Aliens of London -jaksosta. Hämmennyin suuresti, kun muistin nähneeni sen aiemminkin! En ollut silloin tiennyt, että kyseessä oli Doctor Who.

Ysin aikana tehosteet olivat aika huonoja, mutta toisaalta se juuri teki sarjasta niin hauskan. :D Sen jälkeen taso onkin parantunut, mutta en tiedä, onko se hyvä asia. Olisin paljon iloisempi, jos ne kamalat enkelit eivät olisi niin pelottavia! Ihan kuin pelkäisi Muumien Mörköä jälleen. :D Enkelien lisäksi parhaimmat traumat antaneisiin kuuluu ehdottomasti se kaasunaamarilapsi.

Lempialieneitani taas ovat oodit ja dalekit. Jälkimmäisiä minun pitäisi kaiken järjen mukaan pelätä, ovathan ne todennäköisesti isompia kuin minä itse ja vielä kaikkea muuta kuin hyväntahtoisia. En vain millään pysty suhtautumaan vakavasti suolasirottimeen, jolla on imukuppi ja vispilä.

Jos lempparilinjalla jatketaan, toistaiseksi suosikkidoctorinani on 10. Olen täysin rakastunut Tennantin tukkaan, mutta pidän hirveästi myös hänen ilmeistään ja eleistään ja siitä katkeamattomasta puhetulvasta, jota Doctor suoltaa aina, kun päästään ihmisille vähän vieraampiin aihepiireihin. :D Sinänsä huvittavaa, koska kausien taitekohdassa olin hirveän pahoillani, kun Nine jäi pelistä pois. Mielestäni Ten oli silloin rasittava ja omituinen! Vähän tuntuu, että tulen toistamaan saman 11:n astuessa kuvioihin.

Olen kovin huono katsomaan televisiosarjoja ja erityisesti scifin kohdalla kokemukseni on olematon, mutta kuten näkyy, Doctor Who imaisi minut täysin mukaansa. Jokaisen jakson ajan tapahtuu koko ajan jotakin, niin ettei missään vaiheessa ehdi kyllästyä tai puutua. Toisaalta jokainen jakso on myös melko lyhyt, minkä ansiosta tapahtumia ei venytetä liikaa. Ainoa miinuspuoli on kaksiosaiset jaksot, jotka viikonloppu aina katkaisee.
Tästä tuli mieleeni, miten sarjan taas alkaessa aioin katsoa "ihan pikku hetken" joulujaksoa, jonka olin jo kertaalleen nähnyt. Lopulta päädyin valvomaan loppuun saakka - mainostauoitta oli kovin vaikea löytää sopivaa hetkeä karata sänkyyn.
Siitä olen kyllä onnellinen, että juuri Yle esittää Doctor Whota. Minusta sarja kärsisi paljon, jos sitä alettaisiin pilkkoa mainoksin. DW:n lumon yksi tekijä on nimenomaan se, että juoni säilyy eheänä, eikä ajatukset ehdi harhailla muualle. Ainakin itsestäni tuntuu, että tunti suorastaan hujahtaa ohi! :D

Koska kuulun tähän uudemman sukupolven whovianeihin, olisi mukava nähdä myös ne aidot ja alkuperäiset jaksot. Olisi mukava katsoa, onko tämän päivän doctoreissa mitään samaa kuin ensimmäisessä! Sekään ei haittaisi, että ymmärtäisin sen jälkeen paremmin viittaukset, joita jaellaan nykyisillä kausilla. (Saa kyllä korjata, jos olen väärässä luulossa. Jostain vain olen keksinyt, että toisinaan on jotain viittauksia ja vitsejä, joiden pohjana toimivat nämä ensimmäiset kaudet.)

Aika huvittavaa muuten, miten mahtava Doctor Who on ja miten nytkin olen ylistänyt sen jaksoja, mutta sitten aina välillä syntyy näitä huteja. Esimerkiksi tämä ja tämä. Tokihan Doctor Whota seuratessa väkisinkin ajattelee, että mitä hittoa tapahtuu, mutta noita kuvia katsoessa mietin sitä edelleen! :D Varsinkin jälkimmäinen oli ehkä hämärin DW:n jakso ikinä.
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #46 : Toukokuu 01, 2013, 20:14:20 »
Mjuu, en ole nähnyt läheskään kaikkia Doctor Who -jaksoja (kun aletaan laskea uudistettujen kausien ensimmäisestä), 1. kaudesta yhteensä kolme episodia (Dalek, Empty Child ja The Doctor Dances), mutta aloin nyt katsoa menossa olevaa kautta telkkarista. Muutama on jäänyt välistä ajallisista syistä, mutta pääsääntöisesti seuraan.

Tulin kuitenkin postaamaan hehkuttaakseni tämän päivän jaksoa, johon ihastuin kovasti. Innostuin heti kun kävi ilmi että Doctorin ja Donnan kohteena oli 20-luku, mutta siitäkös riemu repesi kun mukana oli Agatha Christiekin. Episodin juoni oli loistava ja se oli muutenkin täynnä ihania pieniä yksityiskohtia, joita en edes pysty luettelemaan. Enkä tiedä oliko sattumaa että hovimestarin nimi oli Greeves. :''D

Mitäköhän muuta tässä osaisi nyypiönä kertoa. Tuttujen näyttelijäkasvojen bongaileminen on ollut mukavaa, erityisesti Clive Swiftin näkemisestä Voyage of the Damnedissä ilahduin. Matkakumppaneita en osaa sen suuremmin vertailla koska näin Roseakin vain kolmen jakson verran (Rosen random näyttäytyminen jossakin näistä jaksoista oli kyllä yhyy-hetki), mutta ei minulla ole mitään tätä Donnaa vastaan. En näe syitä sille miksi pitäisikään olla. Ihmiset ovat yksilöitä.

Rakastan muuten sarjan tunnaria.

Poissa Flexo

• Vuotislainen
« Vastaus #47 : Toukokuu 01, 2013, 21:42:17 »
Koska kuulun tähän uudemman sukupolven whovianeihin, olisi mukava nähdä myös ne aidot ja alkuperäiset jaksot. Olisi mukava katsoa, onko tämän päivän doctoreissa mitään samaa kuin ensimmäisessä!

Ensimmäinen ja toinen Tohtori eivät hirveästi uudempia muistuta. Osittain siksi, että molempia näyttelee viittä vaille eläkeikäinen vaari ja osittain myös siksi, että sarjan alkuvaiheilla tuotantoyhtiö ei tiennyt halusiko sarjan olevan koko perheen seikkailusarja vaiko opettavainen ohjelma perheen pienimmille, mikä luonnollisesti näkyi Tohtoreitten  luonteenpiirteissä. Kolmannesta Tohtorista eteenpäin sarjan sävy alkaa olemaan lähempänä nykyistä ja Tohtorinkin evoluutio Matt Smithiin alkaa tuntua loogiselta. Uuden polven faneja luultavasti mielyttäisi eniten neljäs Tohtori eli Tom Baker, joka on väiteltävästi klassisen sarjan David Tennant.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #48 : Toukokuu 06, 2013, 19:23:11 »
Tämän päivän 'Midnight'-jakso olikin iloinen yllätys, siinä kun oli Colin Morgan.:)

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
« Vastaus #49 : Toukokuu 07, 2013, 11:21:59 »
Jaahas, jos mäkin tulisin vähän laittamaan lusikkaani tähän soppaan. Vihdoin ja viimein.

En oikeastaan pidä ollenkaan scifi-aiheisista jutuista yhtään, mutta jostain syystä Doctor Who tekee poikkeuksen. Ei Doctor Whosta voi olla tykkäämättä saatikka olla jäämättä koukkuun. Ainakin itselläni kävi niin, että heti yhden jakson nähtyäni olin jo koukussa.

Nyt on kyllä myönettävä, että mun kohdalla on käynyt vähän niin, etten ole täysin varma sen suhteen, että olenko nähnyt Ecclestonia Tohtorina.  Muistan kyllä, että olen joitakin vuosia sitten katsonut muutaman jakson verran sellaista ohjelmaa, jossa mies ja nainen matkustivat ajassa jne. joten sen perusteella se sopisi kyllä Tohtoriin ja Roseen. Mutta koska siitä tosiaan on aikaa ja katsoin vain muutaman jakson - ja nekin sivusilmällä seuraten - niin en ole varma.
Kunnolla aloin seuraamaan Doctor Whota vasta Tennant'n aikana ja on tullut niitäkin jaksoja jo seurattua, jossa Tohtorin roolissa nähdään Smith. En kyllä ymmärrä miksi monet sanovat, että Smith ei sovi Tohtoriksi. Itse tykkään Smithistä yhtä paljon kuin Tennant'sta (mutta Smithin Tohtorin laseista en kyllä pidä, heh!).  Smith on Tennant'n lailla aivan mahtava Tohtorina.
Tuota, seuraava lause kai spoilaa hiukan, joten...
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Sitä en tosin ymmärrä miksi jotkut suhtautuvat niin hirveän negatiivisesti siihen, että Tohtorin näyttelijä vaihtuilee. Harvemmin tätä ongelmaa tosin näkee 9. ja 10. välissä, mutta 10. ja 11. sen sijaan... varsinkaan, jos ei ole vielä edes nähnyt näitä jaksoja. Onko se vain tätä tyypillistä pässinpäisyyttä muutosta kohtaan?
Olen Prosperin kanssa vähän samoilla linjoilla, että se saattaapi olla sitä kiintymistä tiettyyn näyttelijään. Kyllähän siinä on uuteen tyyppiin totuttelemista. Mutta voihan se kyllä joidenkin kohdalla olla sitä pässinpäisyyttäkin.
Ja tästä nyt tulikin mieleeni, että Moffat oli kai jossain sanonut, että Tohtori saattaa jossain vaiheessa muuttua regneroitumisin myötä naiseksi. Itse karsastan sitä ajatuksena, sillä en ymmärrä miten Tohtori yhtäkkiä voisi sukupuoltaan vaihtaa, mutta se kai on sitten mahdollista vai? Tietenkin siihen sitten varmaan tottuisi ajan myötä, jos niin tapahtuisi...

Mäkin pidän Donnasta Tohtorin companionina. Donna on kivan kipakka ja hauska hahmo.
Mutta jos nyt pitäisi sanoa, että kuka on suosikkicompanion, niin mun on sanottava, että se titteli menisi
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Jaa niin, pidän River Songistakin. Vaikkei se nyt periaatteessa kuulukaan varsinaisiin companioneihin.

Niitä alkuperäisiä jaksoja olisi kiva nähdä joskus, mutta se taitaisi olla mahdollista, jos ne löytyisi jostain DVD:nä. Löytyykö Doctor Whota muuten ollenkaan DVD:nä, niin että siinä olisi suomenkielinen tekstitys?

Ai niin. Piti vielä sanomani siitä, että miksei ne voi suomentaa Time Lordia Aikalordiksi? Musta se kuulostaisi himpun verran paremmalta kuin Ajan Herra... Mielipidekysymys tietty sekin.
Toivottavasti tästä koko viestistä sai nyt jotain tolkkua. Mulla tuppaa aina käymään niin, kun innostun, että selitän vaikeuksien kautta kaikki eikä kukaan tajua, ellei tunne mua todella, todella hyvin.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2013, 11:25:24 kirjoittanut tirsu »
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor