Kirjoittaja Aihe: Miksi alun alkaen aloitte lukea Pottereita? ( vol. 2 )  (Luettu 29970 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Laavalamppu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
Vs: Miksi alun alkaen aloitte lukea Pottereita? ( vol. 2 )
« Vastaus #150 : Helmikuu 17, 2014, 19:47:11 »
En itseasiassa muista miksi aloin lukemaan Pottereita. Saattoi olla, että niitä oli kehuttu hyväksi ja halusin sitten itsekin lukea, mut en kyllä tarkalleen muista. Olin joka tapauksessa neljännellä luokalla. Tykkäsin ekasta kirjasta tosi paljon ja muistan vieläkin, kun oltiin jossain matkalla ja luin sitä siellä hotellihuoneessa. Sitten muistan myös, kun pelkäsin sitä kohtaa missä Harry ja kumppanit menivät jälki-istuntoon kiellettyyn metsään Hagridin kanssa ja tuli se pelottava kohta :D. Ja ensimmäinen kirja oli niin hyvä, että luin kaksi seuraavaakin osaa. Aloitin sitten myös lukemaan Lp:tä, mutta se oli liian pitkä, enkä jaksanut lukea sitä loppuun. Noin vuoden päästä luin sitten koko sarjan uudestaan :) Nyt on tullut Pottereita luettua, vaikka kuinka monta kertaa läpi.
~ Harryhan se siellä lentelee :)

Poissa Jaguaari

• Hullun hatuntekijän oikea käsi ja kätyri
  • Vuotislainen
  • Pottermore: BatSilver23704
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #151 : Maaliskuu 17, 2014, 14:39:29 »
Leffoja olin katsellut jo pitkän aikaa, mutta kirjoista innostuin kun kaverini antoi minulle lahjaksi ensimmäisen osan ja sitten innostuin lukemaan ne kaikki. :D

Poissa katjuska

• ainoa laatuaan
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #152 : Toukokuu 03, 2014, 13:07:10 »
Aloitin Pottereiden lukemisen vasta viime kesän alussa. En saanut ensimmäistä kirjaa lahjaksi, vaan minä, isä ja kaksi pikkusikoani menimme kirjastoon ja repäisin Viisasten kiven kirja hyllystä miettien että "no kokeillaan Pottereita kun ne ovat kuulemma niin hyviä." Istuin lähimpään tuoliin ja tykästyin heti. Kirjan luin kahdessa päivässä. Myöhemmin syntymäpäivälahjasi sain Harry Potter-Legenda kirjan vaikka Azkabnin vanki oli juuri luettu. Sen jälkeen oli n. Kuukauden tauko Pottereihin ennen kuin sain Liekehtivän pikarin käsiini. Sen jälkeen oli taas taukoa, koskq Feeniksin kiltaa ei ollut kirjastossa. Lopulta sain sen joululahjaksi. Nyt olen lukenut kaikki kirjat Puoliveriseen prinssiin asti ja nyt odottelen seuraavaa kirjasto käyntiä innolla, että saa viimeien kirjan käsiini.
"In 900 years of time and space I’ve never met anyone who wasn’t important"- The Doctor

Poissa The Ziizi

• Vuotislainen
  • Pottermore: UnicornBronze22662
« Vastaus #153 : Toukokuu 18, 2014, 13:53:07 »
Itse aloin lukea Pottereita ystäväni painostuksesta. Hän oli jo lukenut kaksi ensimmäistä kirjaa ja sai minutkin kaivamaan kirjahyllystämme ensimmäisen Potterin, joka oli sinne joskus ilmestynyt. Luettuani ensimmäisen kirjan hetkessä olin myös yhtä innoissani kuin ystäväni ja luimme yhdessä kaikki Potterit pienessä ajassa. Tällähetkellä olen myös lukenut Potterit enkuksi ja ne kaikki omistan. :)
"Olen vähän riehunut pianolla ja hengästyneenä kirjoitan tämän."

Poissa Ruby

• Vuotislainen
  • Taika on valtaa.
« Vastaus #154 : Toukokuu 30, 2014, 16:07:40 »
Kaikki alkoi siitä, kun isoveljeni sai mummiltani lahjaksi Viisasten kiven. Sen luettuaan hän luki loputkin Potterit. Tuolloin minua ei vielä kiinnostanut kyseinen kirjasarja lainkaan. Se kipinä tuli sitten silloin, kun olin yhdeksänvuotias. Oli kesä 2011. Olimme perheen kanssa käymässä Helsingissä ja jokapuolella ympärilläni näin mainoksia: Kaikki päättyy 13.7. Silloin tunsin jostain syystä nostalgian pistoksen, vaikken ollut koskaan ollut Pottereista kiinnostunutkaan. Ajattelin mielessäni ''Pakko nähdä toi leffa'', mutta äitini ei antanut mun mennä katsomaan sitä niin pienenä. Isoveli osti sitten muut leffat DVD:nä meille ja mäkin sain nähdä ne, sitten rupesinkin lukemaan kirjoja.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2014, 19:11:59 kirjoittanut Ruby »
"They're taking the hobbits to Isengard!"

Poissa Slytherin Prince

• Pleikkarin pelaaja
  • Vuotislainen
  • DRACO MALFOY!!! ♥♥♥
    • ♥ Harry Potter ♥
  • Pottermore: UnicornPhoenix28249
« Vastaus #155 : Heinäkuu 05, 2014, 02:47:54 »
Päädyin lukemaan Pottereita elokuvien kautta. Katsoin ekana leffat, ja ne olivat mahtavia. Sitten mietin, että pitäähän tässä alkuperäiset kirjatkin lukea.

Poissa Nibs

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
« Vastaus #156 : Huhtikuu 11, 2015, 19:30:25 »
Asiaan saattoi toki osittain vaikuttaa Salaisuuksien kammio-elokuvan katsominen leffateatterissa mikä siis alustavasti esitteli Potter-universumin kiehtovan, hauskan ja luovan taikauniversumin ja siten herätti hitusen kiinnostusta siihen. Mutta kirjoihin tartuin vasta kuultuani Sirius Mustan ja Kelmien tarinan - eli Potter-universumin synkempi puoli veti minut mukaan. Lopulta toki kun sitten uppouduin kirjoihin tykästyin kovasti myös niiden lapsenomaisempaan puoleen. Mutta yleisesti ottaen se oli universumin rikkaus, kiehtovuus ja luovuus sekä synkemmät tarinapolut ja teemat. :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2015, 18:13:31 kirjoittanut Nibs »
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa Charlotte

• Vuotislainen
  • No books, no life
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #157 : Huhtikuu 11, 2015, 21:39:49 »
Kaikki keskustelivat Pottereista koko ajan, mutta mulla ei ollut aikaa lukea niitä. Luin kaikkia muita kirjoja lukudiplomin takia.
Yhdellä syyslomamatkalla Kreikassa sitten aloin lukea matkalukemiseksi ostettuja Pottereita ja siitä se lähti. Äiti ehdotti kirjakaupassa Potter-sarjaa ja olin jo kiinnostunut siitä, joten suostuin.
"Mutta sinähän olet kuollut", Harry sanoi.
"Niin olen", Dumbledore sanoi arkisesti.

Poissa Dancer

• Vuotislainen
« Vastaus #158 : Toukokuu 03, 2015, 14:04:09 »
Tämä alkoi aika tarkalleen vuosi ja kuukausi sitten. Olin "kaverini" luona yötä ja parhaalla kaverillani oli siellä mukanaSalaisuuksien kammio -dvd. Kello taisi olla jo yli kahden yöllä, kun päätimme sitten alkaa katsomaan kyseistä leffaa "kaverin" koneelta (tämä itse jo nukkui silloin :D). Olin ennen kyseenalaistanut Potterit aika pahasti, en tajunnut miten joku voi pitää niistä, vaikken itse ollut yhtään kirjaa lukenut tai leffaa katsonut. No, katsoimme sitä jonkin aikaa, kunnes päätimme kelata sinne basiliskikohtaukseen. Kun leffa loppui, minua jäi ärsyttämään ettemme katsoneet sitä kokonaan. Niinpä sitten lainasin SK-kirjan kirjastosta ja hurahdin täysin <3 Nyt olen lukenut kaikki kirjat vähintään kaksi kertaa, leffoista en ole katsonut vain FK:ta ja PP:tä. Kaikki leffat kyllä löytyvät hyllystäni, samoin VK, SK ja KV-kirjat. Noiden lisäksi on vielä kolme lisäkirjaa :D
The ones that love us, never really leave us. You can always find them in here❤

Poissa Milzi

• Hevoskotka
  • Vuotislainen
« Vastaus #159 : Marraskuu 07, 2015, 21:59:20 »
Itse Potter-kirjoja aloin lukemaan, kun kaverini niitä minulle ehdotti. No kirjahyllyssämme nökötti neljä kirjaa ja kysyin, että saisinko ottaa ne. Aloitin Viisasten kiven lukemisen ja aluksi en tajunnut mitään. Kun pääsin pidemmälle, juoni alkoi selvetä...
Ja jäin koukkuun! Meillä ei ollut Liekehtivää pikaria, Feeniksin kiltaa ja Puoliveristä prinssiä. No ne sitten tilattiin. Kun olin lukenut kaikki, oli pakko aloittaa alusta uudelleen.
:3

Hiinokka -> Milzi

Poissa Rowena

• Vuotislainen
  • Suurin aarre on olla oma itsensä!
« Vastaus #160 : Elokuu 24, 2016, 18:47:10 »
Veljeni oli nuorempana suuri Harry Potter- fani, ja sen seurauksenaaloimme isäni kanssa lukea ekaa osaa, ja sitten lukea hurautinkin kaikki potterit noin kuukaudessa. :)
''Makeisilla ystäviä saa!''
-Scorpius Malfoy, Harry Potter ja kirottu lapsi

Poissa lisbe

• Vuotislainen
« Vastaus #161 : Elokuu 26, 2016, 09:49:47 »
Kakkos tai kolmos luokalla mein opettaja rupesi lukemaan meille aina kerran viikossa tunnin Harry Potteria ääneen. Äiti oli juuri ostanut Harry Potter kirjat ja luin sen sitten itsekseni loppuun ennenkuin saatiin se koulussa loppuun. Silloin oli ilmestynyt 4 kirjaa ja luin ne kaikki putkeen. Vitosta tartti sit odottaa pari vuotta ja 6 ja 7.

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
« Vastaus #162 : Elokuu 26, 2016, 12:33:54 »
Vaihtessani luokkaa neljäntentä kouluvuotenani, sen kyseisen luokan opettaja luki aina perjantaisin tunnin Pottereita meille (ja sen jälkeen saatiin käyttää seuraava tunti piirtäen joku kohtaus luetusta luvusta - ensimmäiset Potter fan artit tuli luotua siis silloin). Kirjat, jotka hän luki, olivat Salaisuuksien kammio ja Azkabanin vanki. Kyseinen luokka oli aloittanut lukemaan Salaisuuksien kammiota ennen kesälomia, joten he olivat puolivälissä kirjaa, kun siirryin sille luokalle. Tosin, jostain syystä opettaja jätti Azkabanin vangin kesken...

Mutta siitä lähti mun innostukseni Pottereihin. Piti saada lukea itse Potterit alusta asti. Ja Viisasten kiven sain lainaan yhden isoveljeni kaverilta. Samoin kuin Salaisuuksien kammion, sen jälkeen pikkuveljelleni ostettiin kaikki ilmestyneet kirjat, joten lainasin niitä häneltä.
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor