Kirjoittaja Aihe: Merlin  (Luettu 18842 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Merlin
« Vastaus #75 : Elokuu 14, 2011, 11:03:08 »
27.8 tulee 3 jaksoa peräkkäin alkaen klo 18 ja klo 20 tulee 2.kauden päätösjakso. Sarja jää sitten tauolle.
No voihan...! Tyhmää! Minä en kyllä varmaan silloin lauantaina ehdi katsoa niitä kaikkia ainakaan, mutta sitten netistä voi :) Minulla on muuten hyvä nettiosoite niille. Ei kyllä ole tekstityksiä, mutta muuten.

Katsomosta näkee ilmaseks ja teksteillä.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Narniadara

• Vuotislainen
  • Pottermore: FlameFeather59
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #76 : Elokuu 14, 2011, 11:17:35 »
Lainaus
Tiedän, mutta ei sieltä näy esim ensimmäisen kauden ensimmäistä jaksoa...

Poissa Sieppi

• Tukintolvana
  • Vuotislainen
  • Boldly going through space and time
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #77 : Elokuu 14, 2011, 12:38:27 »
27.8 tulee 3 jaksoa peräkkäin alkaen klo 18 ja klo 20 tulee 2.kauden päätösjakso. Sarja jää sitten tauolle.

höh...tylsää ku 2. kauden viimiset jaksot tulee tommotti kimpassa :(
"There's no point in growing up if you can't be childish sometimes!"

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #78 : Elokuu 14, 2011, 17:44:24 »

höh...tylsää ku 2. kauden viimiset jaksot tulee tommotti kimpassa :(

Aika jännää O_O

///Yäk yäk yäk. Tämän päivän jakso... no, rakastunut Arthur oli ihana, mutta olen ikuinen A/G parituksen dissaaja. Kamalaa kuraa sen puolesta. ;D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 20, 2011, 20:59:08 kirjoittanut Neithan »

Adessa

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Elokuu 21, 2011, 10:48:15 »
Merlin on kyllä ihan mahtava sarja! Jokainen jakso on erilainen ja hienosti toteutettu. Kaikki henkilöt ovat mielenkiintoisia, mutta eniten pidän kyllä Merlinistä. Arthur ja Gwen ovat myös aivan ihania hahmoja! Viime jakso oli aika huvittava, Arthur ruusu suussa oli aikamoinen näky. Kävi vähän Gweniä sääliksi. Mielestäni Gwen ja Arthur olisivat täydellinen pari!

Poissa Mirandel

• Vuotislainen
« Vastaus #80 : Elokuu 21, 2011, 17:05:21 »
Minulle Arthur/Gwen on yksi suurimpia syitä seurata kyseistä sarjaa. Pidän heistä paljon enemmän tässä kuin itse legendassa, jossa Guinevere on usein kuvattu omahyväiseksi ja rikkaaksi, klassisen kauniiksi, täydelliseksi. Merlinin Guinevere on kaiken tämän - minusta vastenmielisen luonteenpiirteen vastakohta. Rakastan aina tämän tyyppisiä tarinoita kielletystä rakkaudesta ja siitä, miten vastakohdat todellakin täydentävät toisiaan.
Beautiful like a morning sun inviting the dawn to break. - Trading Yesterday(Beautiful)

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #81 : Elokuu 22, 2011, 23:28:30 »
Ensi viikonloppuna tulee sitten ne kolme putkeen. Tavallaan tosi hauskaa, mutta sitten kuitenkin harmittaa kun uusi kausi alkaa kait vasta keväällä. :(

Poissa Tuazophia

• Tinwen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #82 : Elokuu 23, 2011, 10:32:27 »
Merlin-sarja on hauska! Välillä hieman häiritsee erikoistehosteiden laatu, mutta toisaalta niissä oli jo selvää parannusta kakkoskaudella (=suurempi tekobudjetti suosion vuoksi?), niin eivätköhän nekin jatkossa parane.

Minusta satunnaiset vieraat ovat sarjan parasta antia. Linnassa asuvat ovat niin tuttuja ja usein hiukan tylsiäkin, mutta tulijat ovat sitten aina arvoitus. Myös muista aihetta käsittelevistä lähteistä tutut nimet ovat hauska bongauskohde!

Kirjoja Arthurista löytyy kirjastoista varmasti - jos ei muuten, niin kysymällä virkailijoilta. Itse olen elämäni aikana lukenut useita erilaisia versioita (myös Mauri kunnaksen kissaversion!) ja ainakin pieniä eroavaisuuksia niissäkin on, joten tämän sarjan muutoksetkaan eivät niin häiritse.

Poissa blindside

• sokotettu
  • Vuotislainen
  • AKTIVISTI
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #83 : Elokuu 23, 2011, 12:16:30 »

Käääk, pitää sanoa siskolle, että pitää lähteä ajoissa niille päin, et ehditään näkemään! Ellei hän ole sitten laittanut tallentumaan.
Taivaalla jahtasin aurinkoa
Tavoite oli puhdasta hulluutta

- Stam1na - Eloonjäänyt

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #84 : Elokuu 26, 2011, 22:02:22 »
HUOMENNA!! Kolme jaksoa - päätös! Apuva. Pitää valmistautua siihen ja kunnolla!!!! (:<

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
« Vastaus #85 : Elokuu 27, 2011, 15:38:25 »
HUOMENNA!! Kolme jaksoa - päätös! Apuva. Pitää valmistautua siihen ja kunnolla!!!! (:<

Ai niin joo, se päivä on tänään. Täytyy muistaa alkaa katsoa Katsomo.fi:stä tarpeeksi ajoissa jotta ehtii katsoa kaikki 3 ennen klo 24 jolloin viimeistään on laitettava läppäri kiinni. Ja jos joku ei vielä tiedä niin eka jakso alkaa jo klo 18.00.

Ja kummallista: en muista ollenkaan mitä viime jaksossa oli. Yleensä olen muistanut.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Narniadara

• Vuotislainen
« Vastaus #86 : Elokuu 27, 2011, 16:58:57 »
Lady Asensio, viimeksi Arthur oli lemmen pauloissa lady Vivianiin ;)

Niinpä tunnin päästä pitää sulkea kone, ja mennä sohvalle telkkarin ääreen! Olen varustautunut karkkipussilla (tiedän, syön liikaa karkkia...), mutta päätösjakso(t) hei!

Poissa pulmyu

• Inspiraation lähteellä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #87 : Elokuu 28, 2011, 11:16:29 »
Oli muuten vauhdikas ilta. Kolme tuntia Merliniä ja oli muuten niin jännää että huhhuh. :s Haikee fiilis kun jäi tauolle. Mitä mie nyt katon telkkarista?
Ja viimenen jakso oli surullinen. Merlin-rukka :((
Tuli kyllä naurettua ihan yhtä paljon kuin ennenkin. Arthurin ja Merlinin jutut on kyllä joskus tosi hauskoja!:D
Aina voi kuvitella, vaikkei unelmat
olis lähelläkään totuutta

Poissa Narniadara

• Vuotislainen
« Vastaus #88 : Elokuu 28, 2011, 11:26:23 »
^^Voisin lainata koko kommenttisi!

Ihan kiva toi Merlin-'maratoni' oli, mutta tylsää muuten kun loppu... :( Tietääkö kukaan, että koska se mahtaa taas palata ruutuun?

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #89 : Elokuu 28, 2011, 16:06:39 »
En tiedä, mutta veikkaisin, että keväällä. Nyt tulee syysohjelmia ja sitten kun ne jää tauolle alkaa taas Merlin. Näin kuvittelisin.

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #90 : Elokuu 28, 2011, 16:53:52 »
Meni sittenkin mönkään suunnitelma katsoa kaikki 3 jaksoa eilen kun kakkoselta tulikin kiinnostava leffa kymmenen aikoihin. Eli on vielä 2 jaksoa katsomatta, onhan tässä ensi lauantaihin asti aikaa nauttia. Ja sen ekan osankin katsoin loppuun vasta tänään.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
« Vastaus #91 : Elokuu 30, 2011, 21:45:05 »
Olen nyt katsonut kaikki sarjan kolme tähän mennessä ilmestynyttä tuotantokautta, eli yhteensä 39 jaksoa, alle viikossa (toisin sanoen koukutuin melkoisesti :D ). Tuli pitkään ihmeteltyä, mistä ihmeen Merlinistä niin monet oikein puhuivat (en katso tv:tä). Kuningas Arthurista ja pyöreän pöydän ritareista (mm. Lancelot) sekä Graalin maljasta kertovia tarinoita olen tosin lukenut lapsena, mutta Merlin oli aiemmin jäänyt vieraaksi. Päätin sitten googlettaa ja antaa sarjalle mahdollisuuden. Enkä sitä kadu. :)

Sarjan päähenkilöistä (spoilaa 1.-3. -tuotantokautta):

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Lokakuussa alkavatkin näköjään neljännen tuotantokauden jaksot, joita jään seuraavaksi odottelemaan.

Huomasitteko muuten, että eräällä Potter-leffojen lapsinäyttelijällä on Merlinissä pieni rooli? Ei kuitenkaan ensimmäisellä kaudella. Kuva spoilertagien takana.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Kuka tunnistaa? :)

Sehän on tietysti Harry Melling (Dudley Dursley). Lisäksi sarjassa on roolit myös kahdella Tylypahkan opettajalla, Miriam Margolyesillä (professori Pomona Verso) ja Warwick Davisilla (professori Filius Lipetit).
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2011, 11:46:18 kirjoittanut Nymphae »
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Brenda

• Vuotislainen
  • Potteristi, hetalisti ja mitähän vielä
  • Pottermore: OwlNettle504
« Vastaus #92 : Syyskuu 03, 2011, 16:53:11 »
Lainaus
Tiedän, mutta ei sieltä näy esim ensimmäisen kauden ensimmäistä jaksoa...
Kato juutuubista. Tässä http://www.youtube.com/watch?v=5xxqO3ZvK_s&feature=related ainakin aika hyvä laatu :)
Elä kuin jokainen päivä olisi viimeisesi. Jonakin päivänä olet vielä oikeassa.

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #93 : Syyskuu 03, 2011, 22:14:32 »
Arvatkaapa mitä. Kävin äsken cdon.com:n sivuilla katsomassa olisiko kausibokseja tulossa suomi-tekteillä. Ja löysin kirjoja, jotka ilmeisesti kansikuvan perusteella liittyvät sarjaan. Kustantaja on joku Random House Children's Books.    http://cdon.fi/search?category=1769&q=merlin

//Toivottavasti joku kustantamo suomentaa ne.

Poissa Brenda

• Vuotislainen
« Vastaus #94 : Syyskuu 18, 2011, 20:21:28 »
Hei nyt kaikki Merlin-fanit Camelotiin ja vauhdilla!
 http://camelot.foorumit.fi/index.php :)

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #95 : Syyskuu 24, 2011, 14:13:41 »
Jeee!!! Merlinin toinen tuotantokausi on vihdoinkin minun <3 Tänään on edessä pitkä putki Merliniä...

//Brenda, CDON ja vähän yli 30 euroa maksoi. :D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 28, 2011, 19:14:10 kirjoittanut Neithan »

Poissa Brenda

• Vuotislainen
« Vastaus #96 : Syyskuu 28, 2011, 16:14:12 »
Jeee!!! Merlinin toinen tuotantokausi on vihdoinkin minun <3 Tänään on edessä pitkä putki Merliniä...
Mistä ostit ja kuinka paljolla? : D
*kateellinen*

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #97 : Lokakuu 03, 2011, 00:52:12 »
Minulla on kamala ikävä Merliniä - elämä ilman sitä ei ole täydellinen. Sehän alkaa maaliskuussa, eikö vain? Plaah, miten oikein kestän talven yli... Sain tänään katsottua kakkoskauden tuottarin ensimmäistä kertaa läpi ja nyt tuli kamala kaipuu kolmannetta varten. Yritän saada ensimmäisen tuottarin joululahjaksi, mutta mistään ei tunnu löytyvän suomi-teksteillä. :(

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #98 : Lokakuu 03, 2011, 16:43:22 »
Minulla on kamala ikävä Merliniä - elämä ilman sitä ei ole täydellinen. Sehän alkaa maaliskuussa, eikö vain? Plaah, miten oikein kestän talven yli...

Ajankohdasta ei ole vielä tehty päätöstä:

"Merlinin on toistaiseksi tauolla, ja kolmannen kauden esityksestä ei vielä valitettavasti ole tietoa. Ilmoitamme heti, kun tieto on saatavilla.
Lähde: http://www.sub.fi/info/sub_vastaa.shtml/1383327/mita-tapahtui-merlinille-vko-3411

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #99 : Lokakuu 03, 2011, 19:13:15 »
^Tiedätkö sinä/tietääkö kukaan mistä Merlinin 1 tuotantokauden voisi tilata? CDON.comissa oleva näyttää olevan väliaikaisesti loppu eikä anttilastakaan löydy... En ymmärrä miksi juuri Merlin kokee tälläistä vääryyttä?