Kirjoittaja Aihe: Vampyyripäiväkirjat - The Vampire Diaries  (Luettu 6129 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: HollyShadow146
  • Tupa: Korpinkynsi
Vampyyripäiväkirjat - The Vampire Diaries
« : Joulukuu 21, 2010, 03:24:01 »
Vampyyripäiväkirjat (engl. The Vampire Diaries) on yhdysvaltalainen tv-sarja, joka perustuu löyhästi L.J. Smithin samannimisiin romaaneihin. Sarja alkoi Yhdysvalloissa vuoden 2009 syyskuussa; tällä hetkellä siellä on menossa jo toinen seitsemäs tuotantokausi, jota parhaillaan seuraan. Suomessa ensimmäistä tuotantokautta alettiin esittää MTV:llä elokuun 2010 puolivälistä alkaen.

Sarjan päähenkilö on Elena Gilbert, joka rakastuu Stefan -nimiseen nuoreen mieheen. Asiat kuitenkin mutkistuvat, kun Elena saa tietää Stefanin olevan vampyyri. Lisäksi Stefanilla on vampyyriveli, Damon Salvatore.

Mielestäni Vampyyripäiväkirjat muistuttaa muutaman ensimmäisen jakson aikana hiukan liikaa Houkutus -sarjaa (Twilight), mutta vauhtiin päästessään se todella tempaa mukaansa. Uudet juonenkäänteet jaksavat aina yllättää, ja tapahtumapaikan, Mystic Fallsin, värikäs historia kietoutuu tiiviisti jokaisen siellä asuvan elämään, tavalla tai toisella. Samalla myös henkilöhahmojen taustat, luonteenpiirteet ja motiivit paljastuvat vähitellen sarjan edetessä.

Mitä mieltä olette Vampyyripäiväkirjoista? Sana on vapaa!

//Sarjan seitsemäs tuotantokausi alkoi Yhdysvalloissa 8. lokakuuta 2015. Suomessa kuudennen tuotantokauden jaksot alkoivat Subilla torstaina 5. marraskuuta 2015.

//Vampyyripäiväkirjojen sisarsarjan, Vampyyrien sukua (engl. The Originals), kolmas tuotantokausi alkoi Yhdysvalloissa 8. lokakuuta 2015. Suomessa ensimmäisen tuotantokauden jaksot alkoivat Subilla 14. syyskuuta 2014. Sarjan näyttelijäkaarrissa tavataan monia Vampyyripäiväkirjoistakin tuttuja henkilöitä.

"That's for me to know and for you to dot dot dot"   -Damon ♥
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2016, 20:40:49 kirjoittanut Nymphae »
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Vampyyripäiväkirjat - The Vampire Diaries
« Vastaus #1 : Joulukuu 22, 2010, 15:13:48 »
Yksi tämän hetken ehdottomista suosikki sarjoistani!

Itselläni oli myös vähän skeptinen asenne sarjaa kohtaan sen lähtiessä liikkeelle. Ajattelin että mikäköhän Twilight / True Blood - yhdistelmä tämäkin oikein mahtaa olla. Aluksi sarja vaikuttikin vähän turhan pintaliitoiselta, mutta sarjan edetessä on se todellakin tullut erittäin mielenkiintoiseksi. Löytyy mielenkiintoisisa henkilöhahmoja, sarjassa on sopivasti omia persoonallisia asioita ja ennenkaikkea itse ainakin välillä ihan uppoudun juonenkäänteisiin tuijottamalla televisiota ja välillä olen ihan sydänkurkussa katsonut joitain kohtauksia. Vampyyri Päiväkirjoissa on sekin plussansa että ainakin minua se onnistuu pelottamaankin välillä. Tosiaan sarja on jaksanut yllättää minut jokaisella juonenkäänteellään, ja on oikeasti kiva katsoa sarjaa jossa ei aina arvaa jokaista käännetä etukäteen. ( Mm...Salkkarit! )

Mitäs kumpaa kannatusjoukkoa Vuotiksesta löytyypi? Elena / Stefan vai Damon / Elena ? :) Itse en hahmona Elenasta pidä hirveästi, mutta olen sarjan aluksi pitänyt kovasti Elenasta ja Stefanista yhdessä, mutta hahmona Damon on yksi lemppareistani , hän todella mielenkiintoinen ja moniulotteinen ,joten Elena ja Damon vaakakuppi on kyllä kallistunut täälläpäin hitusen enemmän, vaikka molemmissa on puolensa. Stefan: kin on saatu vähän uutta puolta viime jaksojen perusteella.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Broadway Honey

• Vuotislainen
« Vastaus #2 : Helmikuu 23, 2011, 20:53:26 »
Itse rakastan vampyyrinpäiväkirjat -sarjaa.Toisin kuin yleensä,tv-sarja on parempi kuin kirjat.
Elenan hahmo esimerkiksi.Kirjoissa Elena on itsekeskeinen ja jokseenkin rasittava,mutta tv-sarjassa Elenan hahmo on paljon miellyttävämpi.
Aluksi juoni tosiaan tuntui twilight-tyyliseltä,mutta kun sarja pääsi vauhtiin huomasin sen paljon paremmaksi.

Stefan vs Damon kysymykseen en pysty vastaamaan.Toisaalta olen sitä mieltä että Elena ja Stefan kuuluvat yhteen.Toisaalta taas Damon on yksi suosikeistani,ja siinä vaiheessa kun Damon lakkasi tappamasta ihmisiä vain huvinvuoksi,voisi Damon olla monella tapaa yhtä hyvä.

Olen sarjaan armottomasti koukusta.Seuraan sitä netissä reaaliaikaan =)
Aivan mahtava ohjelma <3
I´m like Tinkerbell. I need applause to live. - Rachel Berry
Being great at something is going to change that.Being a part of something special makes you special. - Rachel Berry
You have bewitched me body and soul,and I love...I love...I love you.-Mr.Darcy

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
« Vastaus #3 : Huhtikuu 25, 2011, 16:56:37 »
Kaverini katsoi yhden jakson ja vilkuilin sitä. Itse olen sitä mieltä että on ärsyttävää tehdä tv-sarja niin suppeasta kirjasta ja sitten pitää tunkea saippuasarjamaista meininkiä (eli lisää hahmoja ja niille seurustelusuhde ja menneisyys jne.). Mutta jos ei ajattele kirjaa niin kyllä (jossain mielen sopukassa) pidin.

Kirjan kannalta (tv-sarjaa kun en ole tarpeeksi nähnyt) haluaisin ehkä että Elena ja Stefan saisivat toisensa mutta sitten käy heti sääliksi Damonia ja hänen onnettomia yrityksiään (no tv-sarjassa Damonilla menee ilmeisesti ihan hyvin) ja sitten haluan että Damon saa Elenan. Mutta sitten käy sääliksi Stefania ja hänen reiluuttaan jne. En osaa päättää.

Sekavaa...

-Tassu
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #4 : Huhtikuu 25, 2011, 17:44:06 »
olen fanittanut tätä jo puolivuotta.

En tiedä mistä sain innostuksen vampyyri päiväkirjoihin, mutta katsottuani yhden jakson riensin ostamaan kirjan. Nyt olen lukennut ilmestyneet kirjat ja seuraan reaali ajassa.

Damon vs. Stefan kysymykseen vastaan damon. Hän on suosikki hahmojani (kuten lexi ja bonniekin). En osaa oikein perustella syitä miksi damon on parempi, joten en edes yritä.

Moni on maininnut, että vampire diaries on matkittu twilightista, mutta totuus on että vampyyri päiväkirjojen idea myytiin stephenie mayerille. Josta hän siis keksi twilightin. Tai noin olen kuullut.
elämättömyysaika jähmettynyt

Poissa Shirlene

• Surusilmä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #5 : Huhtikuu 30, 2011, 21:39:46 »
Oh yeah for The Vampire Diaries! Yksi harvoista lempisarjoistani, jota voin katsoa monta kertaa ja nauttia aina yhtä paljon kuin ekalla katselukerrallakin.

Tutustuin sarjaan vähän yli vuosi sitten ja tottakai olin heti koukussa. Samaan aikaan aloittelin True Bloodin seuraamiseen, mutta jotenkin en osaa edes ajatella näitä kahta sarjaa saman päivänä. Tykkään kyllä ihan True Bloodista, mutta on se kyllä niin ufo ja outo.. On ne kyllä jollain tapaa nin erillaiset, että vaikea kuvitella niiden olevan smassa genressä keskenään. Tykkään nyt vain enemmän sliipatummasta Päiväkirjoista. Kaikki sarjassa viehättää minua; karismaattiset näyttelijät ja heidän hahmonsa, mystinen ja historiaa sisältävä tarina, hyvää musiikkia, kutkuttavaa jännitystä.. Sarjassa ei ole mitään muuta vialla paitsi paritukset. Alusta alkaen en ole lämmennyt oikein Stefan/Elenalle. En lähes koskaan lämpene paritukselle, joka heti ensi silmäyksellä ihastuu toisiinsa jne. Ja ne parit kerrat kun Elenalla ja Stefanilla on ollut kränää, ne on aina selvinnyt heti ja se on ollut niin ällön ennalta-arvattavaa. Enkä muutenkaan vain näe tarpeeksi kipinää tällä parilla, mutta myönnetään, että epätodennäköistä on, että asia mitenkään muuttuisi. Mut hei, eikö vain olekin, että Damonin ja Elenan yhteiset kohtaukset on paljon viehätyksellisempiä ja mielenkiintoisempia ja jollain tapaa uskottavampia kuin kohtaukset, jossa Stefan ja Elena olevat yhdessä?

Jostain olen lukenut, että sarjassa olisi hahmoina vain paperinukkeja. Iso pah. Damonia moniulotteisempaa, mielenkiintoisempaa ja viettelevämpää hahmoa saa hakea! Hahmossa vain on jotain, joka on isoksi osaksi tietenkin näyttelijä Somerhaldin ansiota. Täytyy sanoa, etten tykännyt kyseisestä näytteljästä ollenkaan Lostissa, mutta tykkään kyllä ehdottomasti hänestä tässä sarjassa. Sen ilmeet vain ovat niin kuvaavia, tosi ilmeikäs tyyppi kyllä. Ja Damonilta on kirvonnut ehdottomasti sarjan legendaarisimmat sutkautukset. Sarjassa ei edes olisi yhtään huumoria ilman Damonia. (Tosin eihän tuo mikään komedia-sarja olekaan).
   Elena sitten. En ole lukenut kirjoja, enkä luekkaan varmaan ennen kuin tv-sarja päättyy, koska en halua sekoittaa niitä toisiinsa. TV-sarjassa ainakin tykkään ihan kohtalaisesti Elenasta. Välillä se kyllä osaa olla ärsyttävä, jotenkin sen täydellisyys tai jokin pännii. Näyttelijästä kyllä tykkään, Dobrev on kyllä mieletön ilmestys.
   Stefan taas.. Sarjan alussa se vaikutti aivan liian paljon eräältä tietyltä tunnetulta vampyyriltä, kärsivine ilmeineen ja hiljaisine äänineen, mutta sarjan edettyä olen alkanut tykätä hahmosta enemmän. Eihän siitä voi olla pitämättä, kun tyyppi on reilu ja ystävällinen ja niin hyvis kuin vain voi olla. Mutta hahmona ei kyllä yllä ylivertaisen Damonin tasolle. Eikä kyllä tarvikaan.

Jos minä saisin päättää parituksesta, Elena ja Damon, Stefan ja Caroline sekä Matt ja Bonnie olisivat yhdessä. Katherine vois vampata vaikka Tylerin (tai Klausin), tai sitten entiset arkkiviholliset Tyler ja Jeremy voisi olla aika mielenkiintoinen yhdistelmä.. tosin on kyllä aika epätodennäköistä :D Mutta siis rehellisesti sanottuna, kyllähän tuota sarjaa katsoo enemmän kuin mielellään ihan nykyiselläkin parituksilla.

Yksi kysymys minulla olisi kaikille vamppifriikeille: Eikö teistäkin olisi aivan mahtavaa joskus lukea tai katsoa sellainen vampyyritarina, jossa tyttö on se verta janoava vampyyri ja poju on se tuikitavallinen koululainen. En ole tainnut kuin yhteen tällaisen törmätä, joka oli kyllä ihan hyvä, huolimatta siitä, että päähenkilöt olivatkin lapsia. Mutta siis ehdottomasti lisää sellaisia vamppistarinoita!
"Being sad with the right people is better than being happy with the wrong ones."

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
« Vastaus #6 : Toukokuu 01, 2011, 23:44:07 »
Shirlenellä oli monta hyvää pointtia. Minäkin olen seuraillut sekä True Bloodia että Vampire Diariesia, ja ainakin omasta mielestä näitä kahta on vaikea rinnastaa. Kummassakin on toki nämä satuolennot mukana, mutta muuten sarjat ovat aika kaukana toisistaan: True Blood tosiaankin on aika outo ja VD on huomattavasti kiiltokuvamaisempi. En olekaan True Bloodia jaksanut enää seurata, mutta Vampire Diariesia sen sijaan oon seurannut jenkkien tahtiin, se on sopivan kevyttä. Hokasin ensimmäisen kauden olemassaolon vasta kun se jenkeissä oli muistaakseni jo kokonaan tullut, ja koko kausi tulikin sitten katsottua parissa päivässä.

Itseä on alusta asti huvittanut sarjan nimi. Okei, ensimmäisessä kaudessa päiväkirjoilla on toki roolinsa, mutta varsinkin se Stefanin päiväkirjailu oli melko päälleliimatun tuntuista :D Näyttää muidenkin tähän ketjuun vastanneiden lempihahmoihin kuulua Damon - kaipa se sitten on niin, että tytöt tosiaan rakastuvat renttuihin. Itseänikin viehättää juuri ne aiemmin mainitut Damonin ilmeet, Ian Somerhalder kyllä todellakin hoitaa homman kotiin. Stefan on melko mitäänsanomaton, hahmoon ei kyllä ole kirjoitettu kovinkaan paljoa särmää. Mutten silti missään nimessä halua parittaa Damonia ja Elenaa, koska mielestäni se latistaa taatusti jännitteen näiden kahden hahmon välillä.

En tiedä yhtään, missä vaiheessa Suomessa mennään, joten pistän seuraavat kakkoskauden pohdiskelut spoilerin taakse:
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Humor me.

Poissa Shirlene

• Surusilmä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #7 : Toukokuu 02, 2011, 15:17:00 »
Mutten silti missään nimessä halua parittaa Damonia ja Elenaa, koska mielestäni se latistaa taatusti jännitteen näiden kahden hahmon välillä.
Tuo on kyllä aivan totta, mutta en silti voi lakata toivomasta. Damonin rakkaus Elenaan vain koskettaa enemmän kuin Stefanin. Joten, jos Damon ei voi saada Elenaa, niin sitten Katherinen, lempparini.

"Being sad with the right people is better than being happy with the wrong ones."

Poissa Vampyyritar

• Hourailevia kirjoja lukeva vampyyri
  • Vuotislainen
  • Vampyyri
    • Pandemonium - Varjojen kaupungit
  • Pottermore: UnicornGalleon8000
« Vastaus #8 : Syyskuu 23, 2011, 16:09:21 »
Rakastuin sarjaan luettuani kirjoista kolme ensinmäistä. Ne luettuani hokasin, että Subilta tulee sama sarja. Ensin olinkin vähän pihalla kun juoni on niin paljon erilainen kuin kirjoissa.

Damon on paras! Vaikka häntähän näyttelee Ian, joten kuuluisi kai kiittää häntä. Stefan on jotenkin omituinen. Ärsyttävä jopa. Elena taas on... mukava. Nyt ei juuri muuta tulekkaan mieleen.

Kakkos kausihan alkoi jo joku aika sitten Subilta ja kolmonen Yhdysvalloissa samoihin aikoihin.

Neljännes kirjakin ilmestyi juuri. Ja sekin on luettu...
Vampires and books are all what I need for live...

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #9 : Marraskuu 10, 2011, 07:41:44 »
Minäkin olen seuraillut sekä True Bloodia että Vampire Diariesia, ja ainakin omasta mielestä näitä kahta on vaikea rinnastaa. Kummassakin on toki nämä satuolennot mukana, mutta muuten sarjat ovat aika kaukana toisistaan: True Blood tosiaankin on aika outo ja VD on huomattavasti kiiltokuvamaisempi. En olekaan True Bloodia jaksanut enää seurata, mutta Vampire Diariesia sen sijaan oon seurannut jenkkien tahtiin, se on sopivan kevyttä. Hokasin ensimmäisen kauden olemassaolon vasta kun se jenkeissä oli muistaakseni jo kokonaan tullut, ja koko kausi tulikin sitten katsottua parissa päivässä.
Yliluonnollisteema on sama, mutta muuten TB:n ja VD:n lähtökohdat on ihan erit... Vampire Diariesia tehdään nimenomaan nuorille aikuisille/teineille, kun taas True Blood on selvästi aikuisten sarja. VD on myös selvästi saippuamaisempi ja, kuten mainitsitkin, kevyempää katsottavaa.

Kun VD alkoi subilla, haukuin sen ennakkoon ihan lyttyyn, koska idea vampyyriveljeksistä, jotka rakastuvat entisen rakkaansa kaksoisolentoon kuulosti niin typerältä ja kliseiseltä, että ihan suututti. Sitten erehdyin jossain kohtaa alkaa seuraamaan itse sarjaa ja kas vain, koukussa ollaan. Idea on vieläkin mielestäni ihan tyhmä (ja kirjat ne vasta kehnoja ovatkin) mutta toteutus on hyvä ja hahmoista Damon niin paras, että pelkästään senkin takia katsoo! Ian Somerhalder on ihan hämmästyttävän hyvä roolissaan.

Muuten hahmot jakautuu aika helposti tylsiin ja mielenkiintosiin. Pidän Carolinesta kovin paljon, hän on sympaattinen, välillä traaginenkin ja kehittynyt hahmona ihan valtavasti! Klaus on tylsä, Stefan ja Elena on tylsiä pyhimyksiä, Bonnie on välillä tylsä bitch ja Jeremykin on tylsä. Jeremy ja Stefan on liian goody good-hyviksiä, jotka asettaa kaiken maailmassa ennen itseään. Lisäksi Stefan näyttää mielestäni ihan liikaa Twilightin Edwardilta. Tässä on myös sama juttu kun Twilightissa, miksi ihmeessä yli satavuotias vampyyri haluaisi taas lukioon? Yliopiston käsittäisin vielä, mutta lukioon! Kyllä Stefan varmaan tapaisi Elenaa muutenkin. D:
Elenasta pidän kyllä aina välillä. Nina Dobrevin tukka ja kasvot on mielestäni tosi nätit, vaikka hän olikin ainakin kakkoskaudella niin laiha, että ihan hirvitti katsoa.
Damonin jälkeen suurin suosikkini on kuitenkin Elijah, joka on vaan ihan mahdottoman cool ja hyvännäköinen! Toivottavasti häntä näytetään kolmoskaudella vielä paljon!

VD muistuttaa mielestäni Buffya vähän (siis vampyyriteeman lisäksi..) siinä, että molemmissa asutaan pikkukaupungeissa täynnä kaikenlaista jännää, porukkaa katoaa ja kuolee koko ajan ja silti suurin osa ihmisistä ei noteeraa sitä oikein mitenkään. Molemmissa on myös samaa absurdiutta aina välillä, Elena ja co lintsaa koulusta varmaan 70% ajasta, mutta silti kaikkiin promeihin sun muihin muistetaan ja on pakko osallistua :D

Poissa Kuolonsyöjätär

• Pieni Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Ylpeä Kuolonsyöjä
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #10 : Tammikuu 09, 2012, 20:25:31 »
Vampyyripäiväkirjat! Ennen en ole edes kuullut tuosta sarjasta kunnes sisko vinkkas et hei, katoppa. Noh.. tässä sitä ollaan koukussa koko sarjaan, Damon on ihana. :3 Damon ja Elena ei käy yhteen. 8< Damon on ihanempi poikamiehenä. o 3 o mutta minkäs sille mahtaa.. jos toinen on kerran ihastunut niin noh. :3
We stare at broken clocks, the hands don't turn anymore
The days turn into nights, empty hearts and empty places

- Bring me to horizon suicide season

Poissa Arion

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • "I solemly swear I am up to no good."
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #11 : Marraskuu 22, 2012, 20:23:13 »
Ihan mahtava sarja - neloskaudesta suuret odotukset tiedossa jo nyt ja katselen ihan innoissa Amerikan tahtiin sarjaa. Damon on aivan ehdottomasti suosikkini ja Damon/Elenaa olen odottanut alusta lähtien!
"Maailman ihanin puuskuh!" (Jénaminya)

Ara -> Arion

Poissa Vampyyritar

• Hourailevia kirjoja lukeva vampyyri
  • Vuotislainen
  • Vampyyri
    • Pandemonium - Varjojen kaupungit
  • Pottermore: UnicornGalleon8000
« Vastaus #12 : Joulukuu 15, 2012, 23:16:17 »
Ara, samoin! Delenaa oon oottanu ja neloskautta katsellut jo Amerikan tahtiin.

Ian Somerhalder on kyllä aivan paras. Kuolataan sitä kavereitten kanssa. Samoin kiistellään onko Stelena (Stefan/Elena) vai Delena (Damon/Elena) parempi. Ja sitten heitellään luokan poikki murhaavia katseita niille jokka pitää enemmän Stelenasta.
Vampires and books are all what I need for live...

Poissa JK

• Vatipää
  • Vuotislainen
    • Blogini
« Vastaus #13 : Helmikuu 04, 2013, 19:08:42 »
Pitää varmaan kohta alkaa katsoa netistä tätä sarjaa.. kun ei edes kolmas tuotantokausi ole tullut Suomessa ja Jenkeissä kohta jo loppuu neljäs tai jotain. Suomessa ainakin TVD-kaudet on loppunut näihin aikoihin, sillon kun on tullut. Pyh.

No spoilaannuin nyt siitä, että Damon ja Elena ilmeisesti menee jossain välissä yhteen (noista ylemmistä viesteistä päätellen, mistään muualta en ole vielä spoilaantunut :D), mutta se nyt oli aika odotettavissakin... Taylorin ja Carolinen pitäis pysyä yhdessä (jos ne ees meni yhteen, en edes muista tarkalleen, mitä vuosi sitten tapahtui), mutta katotaan vaan. Eihän tv-sarjoissa koskaan ihmissuhteet kestä - tämä tosin on vampyyri-ihmissusisuhde :P
\"Hyvä!\" ilkkui Bellatrix \"Draco, ota sauvat! Pimeyden lordi on tulossa, Harry Potter! Kuolemasi lähenee!\"

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #14 : Helmikuu 05, 2013, 13:02:07 »
TVD<3
Seurasin ekaa tuotantokautta silloin, kun sitä alettiin näyttämään telkussa, mutten sitten jostain kumman syystä kattonu koko tuotantokautta loppuun (jotain viitisen jaksoo lopusta jäi katsomatta) ja hankittuani ensimmäisen tuotantokauden DVD'nä tuli sitten nekin jaksot katottua. Olen metsästellyt tokaa tuotantokautta DVD'nä, mutta sitä ei vissiin oo viel tullu? Tietääkö kukaan, milloin se olis tarkotus tulla DVD'nä?
 Alusta lähtien en ole pitänyt Selena -parituksesta, kun taas Damon on mielenkiintoinen jätkä - ainakin minun makuuni ja siksi suosisin enemmän Delena -paritusta. Sen verran spoilaannuin aikaisemmista viesteistä, että jollakin tuotantokaudella tullaan näkemään tätä Delena -paritusta<3 Oih.
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedElm16162
« Vastaus #15 : Helmikuu 05, 2013, 15:41:38 »
Minun käsitykseni koko sarjasta on viime vuosien aikana muuttunut täysin. Ensimmäistä tuotantokautta katsoin televisiosta muutaman jakson silloin kun se Suomessa näytettiin. En kiinnostunut tarinasta, hahmoista tai sarjan tunnelmasta. Myöhemmin annoin sarjalle toisen mahdollisuuden ja aloin katsoa sarjaa netistä toisesta tuotantokaudesta lähtien (samaa tahtia kuin Amerikassa). Ostin toisen tuotantokauden DVD:lle tänä vuonna, sillä halusin katsoa sen suomenkielisillä tekstityksillä. Ensimmäistä ja toista kautta myydään tällä hetkellä kaupoissa todella halvalla. Kolmas tuotantokausi on myös saatavilla kaupoissa ja nettikaupoissa (hinta tosin...). Harry Potter on ainoa fantasia, mitä pystyn lukemaan tai katsomaan, mutta The Vampire diaries on nykyään toinenkin poikkeus. Pidän sarjan hahmoista ja oikeastaan ne ovat syy miksi sarjaa katon -ei itse juoni. Ja tietenkin Ian Somerhalder... ah... aivan ihana. Muistan katsoessani ensimmäisiä jaksoja ja inhosin Damonia suunnattomasti. Nykyään hän on taas lempihahmoni. Sarjassa ehkä viehättää juuri se, että hahmot kamppailevat  oikeiden, väärien, hyvien ja pahojen valintojen kanssa koko ajan. Joidenkin hahmojen menettäminen oli jopa järkyttävää. Ja täytyy sanoa, että vasta kolmannella kaudella aloin kallistua Elena&Damon suhteeseen ja tälläkin hetkellä olen heidän puolellaan.

Täytyy sanoa, että käsikirjoittajat ovat mahtavia. Sarja osaa yllättää joka jaksossa. Seuraan siis sarjaa Amerikan tahtiin, sillä Suomessa ollaan aivan liian jäljessä ja sarja on aivan liian koukuttava. Viikon odotus aina seuraavaan jaksoon tuntuu välillä mahdottoman pitkältä. En ole seurannut/lukenut vampyyri-aiheisia tarinoita Twilightia lukuun ottamatta, mutta pidän tässä sarjassa hahmojen suhteista, intohimosta, rakkaudesta ja siitä, että jokaisessa hahmossa on jotain hyvää ja huonoa/kieroutuneisuutta. Lopuksi täytyy vielä mainita, että näyttelijät ovat onnistuneita valintoja ja Ian Somerhalder<3... siihen ei taida olla lisättävää.
I'm going to do what I want to do. I'm going to be who I really am. I'm going to figure out what that is. -Emma Watson

Poissa Arion

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
« Vastaus #16 : Helmikuu 24, 2013, 14:05:41 »
Minun käsitykseni koko sarjasta on viime vuosien aikana muuttunut täysin. Ensimmäistä tuotantokautta katsoin televisiosta muutaman jakson silloin kun se Suomessa näytettiin. En kiinnostunut tarinasta, hahmoista tai sarjan tunnelmasta. Myöhemmin annoin sarjalle toisen mahdollisuuden ja aloin katsoa sarjaa netistä toisesta tuotantokaudesta lähtien (samaa tahtia kuin Amerikassa). Ostin toisen tuotantokauden DVD:lle tänä vuonna, sillä halusin katsoa sen suomenkielisillä tekstityksillä. Ensimmäistä ja toista kautta myydään tällä hetkellä kaupoissa todella halvalla. Kolmas tuotantokausi on myös saatavilla kaupoissa ja nettikaupoissa (hinta tosin...). Harry Potter on ainoa fantasia, mitä pystyn lukemaan tai katsomaan, mutta The Vampire diaries on nykyään toinenkin poikkeus. Pidän sarjan hahmoista ja oikeastaan ne ovat syy miksi sarjaa katon -ei itse juoni. Ja tietenkin Ian Somerhalder... ah... aivan ihana. Muistan katsoessani ensimmäisiä jaksoja ja inhosin Damonia suunnattomasti. Nykyään hän on taas lempihahmoni. Sarjassa ehkä viehättää juuri se, että hahmot kamppailevat  oikeiden, väärien, hyvien ja pahojen valintojen kanssa koko ajan. Joidenkin hahmojen menettäminen oli jopa järkyttävää. Ja täytyy sanoa, että vasta kolmannella kaudella aloin kallistua Elena&Damon suhteeseen ja tälläkin hetkellä olen heidän puolellaan.

Täytyy sanoa, että käsikirjoittajat ovat mahtavia. Sarja osaa yllättää joka jaksossa. Seuraan siis sarjaa Amerikan tahtiin, sillä Suomessa ollaan aivan liian jäljessä ja sarja on aivan liian koukuttava. Viikon odotus aina seuraavaan jaksoon tuntuu välillä mahdottoman pitkältä. En ole seurannut/lukenut vampyyri-aiheisia tarinoita Twilightia lukuun ottamatta, mutta pidän tässä sarjassa hahmojen suhteista, intohimosta, rakkaudesta ja siitä, että jokaisessa hahmossa on jotain hyvää ja huonoa/kieroutuneisuutta. Lopuksi täytyy vielä mainita, että näyttelijät ovat onnistuneita valintoja ja Ian Somerhalder<3... siihen ei taida olla lisättävää.

En ihmettele yhtään, että käsityksesi sarjasta on muuttunut, koska sarja tuntuu kokonaan muuttuneen - ja ensimmäinen kausi onkin varmaan tylsin nykyään - koko ajan tulee jotain uutta ideaa sarjalle ja koko ajan tulee uusia juonenkäänteitä ja kehitetään koko ajan tarinaa eteenpäin - ikään kuin sarja ei loppuisi, mutta olen kuullut, että pääkolmikolla (Nina Dobrev, Paul Wesley, Ian Somerhalder) on sopimus kuudesta kaudesta. Ja nyt on meneillään neljäs kausi, joten pitäisi kaii tulla vielä pari kautta tämän jälkeen...

Mullakin jostain syystä TVD on poikkeus moniin muihin sarjoihin - jotenkin hahmot ja tarina ja kaikkee muuta ihanaa, että mikään sarja ei tunnu kunnolla olevan TVD:n veroinen - ei ainakaan Jenkkien sarjat. TVD:n lisäksii Doctor Who ja BBC Sherlock ovat aika ainoita sarjoja, joita seuraan oikeasti innoissani.

Ja kyllä - joidenkin hahmojen menettäminen tuntuu todella paljon - etenkin, jos on tunteellinen ihminen.

Spoilausta 4x15 jakson katsottua

Onko kukaan muuten katsonut The Walking Dead -sarjaa? Koska kattelin itse siitä pari tuoreinta jaksoa netistä (10. ja 17.2. tulleet jaksot), joulupausen jälkeen.

Ara -> Arion

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Maaliskuu 15, 2013, 16:48:40 »
Tänään ilmestyi vihdoin uusi jakso neljänneltä kaudelta nimeltään Bring it on ja tässä hieman mietteitä uusista juonenkäänteistä ja hahmojen muuttumisesta:

I'm going to do what I want to do. I'm going to be who I really am. I'm going to figure out what that is. -Emma Watson

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #18 : Maaliskuu 17, 2013, 11:08:43 »
Minusta Vampyyripäiväkirjat eivät muistuta paljoakaan Twilightia. Niissä on paljon enemmän oikeaa toimintaa ja vampyyrit eivät ole Twilightin tavoin lähinnä ällöjä...  Joka tapauksessa, kyseinen sarja on lempisarjani vaikka olenkin nähnyt vain kaksi ensimmäistä tuotantokautta.

Monista muista eroten, minä tykkäsin sarjasta jo ensimmäisestä jaksosta alkaen. Katsoin ensimmäisen tuotantokauden silloin, kun se Suomessa ilmestyi vaikka olinkin vain 10-vuotias. Katsoin sarjaa aina minun isoveljeni kanssa (; Sitten miä jostain syystä pidin taukoa ties kuinka kauan, tai no siihen asti, kunnes tänä vuonna sain ihmeellisen innostuksen katsoa koko ekan tuottarin DVD:ltä ja vain koska sarja koukuttaa pahasti, katsoinkin sen yhden viikonlopun aikana. Sitten olin hyvinkovin suruissani, kun luulin ettei meillä ole tokaa tuottaria, mutta olihan sekin ja senkin katsoin suunilleen kolmen päivän/yön aikana. Kolmosta ei meillä vielä ole, mutta isoveli (kun sillä on enemmän rahaa ku miulla aina :D) lupas ostaa sen meille niiku yhteiseks, vähä niiku synttärilahjana miulle :D

Kakkostuottari on miusta parempi, koska siinä tapahtuu enemmän ja juoni mutkistuu, mistä tykkään tosi paljon jostakin syystä :) Tykkään tositositosi paljon myös ykkösestä, mutta jos on ihan pakko valita, niin kakkonen on parempi.  ÄÄÄ, se loppu niin jännään paikkaaan niii haluun jo kolmosen. :D

Suosikkihahmoja on... kaikki :3333 Tykkään kaikista omalla tavallaan, ja se vaihtelee. Välillä inhosin esim. Julesia ja sitten se olikin jo tosi hyvä tyyppi :) Mutta Mattista en ole oikein koskaan tykännyt, se oli vähän liian.. vähä-älyinen :D Damon on tottakai ihana ♥ Kaikki tietää syyn. Mutta kakkosessa siitäkin tuli paljon syvempi hahmo :) Kolmosta odotellessa, kun Damon ja Elena ovat awww :3 Stefanistakin tykkään, Katherinesta (mahtava hahmo!), Alaricista, Bonniesta, Jeremystä, Elenasta, Carolinekin on kiva ;) Jenna oli sellainen äitihahmo, minkä jokainen toivoisi itselleen ja kuuluikin suosikkeihin, mutta sit... ;c

Mahtava sarja :)

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #19 : Maaliskuu 17, 2013, 16:20:16 »
En ihmettele yhtään, että käsityksesi sarjasta on muuttunut, koska sarja tuntuu kokonaan muuttuneen - ja ensimmäinen kausi onkin varmaan tylsin nykyään - koko ajan tulee jotain uutta ideaa sarjalle ja koko ajan tulee uusia juonenkäänteitä ja kehitetään koko ajan tarinaa eteenpäin - ikään kuin sarja ei loppuisi, mutta olen kuullut, että pääkolmikolla (Nina Dobrev, Paul Wesley, Ian Somerhalder) on sopimus kuudesta kaudesta. Ja nyt on meneillään neljäs kausi, joten pitäisi kaii tulla vielä pari kautta tämän jälkeen...

Itsekin olen miettinyt sarjaa katsoessa ettei ole paljoa jäljellä enää siitä sarjasta mitä joskus rupesin seuraamaan, ykköskaudesta esim. Niin hirvittävästi on tapahtunut hahmoille ja jotenkin koko sarjan rakenne on muuttunut synkemmäksi. Ykköskaudella oli aika paljon sellaista keveää hömppää, mikä on kyllä nyt tipotiessään.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2013, 16:23:59 kirjoittanut Jessie »
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Arion

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
« Vastaus #20 : Maaliskuu 28, 2013, 16:33:43 »

Itsekin olen miettinyt sarjaa katsoessa ettei ole paljoa jäljellä enää siitä sarjasta mitä joskus rupesin seuraamaan, ykköskaudesta esim. Niin hirvittävästi on tapahtunut hahmoille ja jotenkin koko sarjan rakenne on muuttunut synkemmäksi. Ykköskaudella oli aika paljon sellaista keveää hömppää, mikä on kyllä nyt tipotiessään.

Oot selvä STelena fani ;) Itse pidän Delenasta, mutta en tosiaankaan tuomitse ketään omien mielipiteiden takia :P

Ah, huomenna taas uusi jakso!

/ Satutteko muuten tietämään tästä?
http://z7.invisionfree.com/mysticdiaries/index.php?showtopic=319&st=45&#entry22126871

Ara -> Arion

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Maaliskuu 29, 2013, 14:29:16 »
Neljännen kauden jaksot alkavat pikkuhiljaa lähestyä loppuaan. En osaa vielä sanoa kummasta pidän vähemmän ensimmäisestä kaudesta vai tästä uusimmasta. Tämän kauden juonenkäänteet eivät ole tehneet minuun juurikaan vaikutusta niin kuin ei ensimmäisenkään. Tänään ilmestyneestä American Gothic -jaksosta pidin kuitenkin yllättävän paljon.

Poissa The Ziizi

• Vuotislainen
  • Pottermore: UnicornBronze22662
« Vastaus #22 : Toukokuu 18, 2014, 14:14:34 »
Heiheihei! Täällä yksi totaalinen vampyyripäiväkirjat-addikti! :D Olen nähnyt kaikki ilmestyneet jaksot ja lukenut suurimman osan kirjoista. Olen armoton Stelena- ja Klaroline-fani. Mahtavaa, että täältäkin löytyi tämmöinen topa. Jes.
Minulla ei ole mitään lempparikautta, katsoin kaikki niin nopeasti putkeen muutamana viikonloppuna etten ole edes pääpiirteittän varma millä eri kausilla eri asiat tapahtuivat. :D Nookei, kyllä ne nyt suurinpiirtein muistan.
Ja lempparihahmoja on Stefan, Klaus, Caroline & tietenkin Elena. Suoraansanottuna palvon Elenan & Katherinen näyttelijää Nina Dobrevia. Hän on uskomaton. c;
Tykästyin vampyyripäiväkirjoihin juuri sen vampyyrien "oikeanlaisuuden" takia. Olin katsonut kaikki twilightit ja fanittanut niitä kovasti, kunnes tutustuin tähän sarjaan. Tajusin twilightin olevan ehkä hieman lapsellinenkin verrattuna tvd:n. Kimaltelevat vampyyrit hyppivät pellolla ja kukaan ei kuole ja kaikki hyvin lopussa. Vampyyripäiväkirjoissa on enemmän toimintaa ja vampyyrit ovat tosiaan paljon enemmän todentuntuisia.
"Olen vähän riehunut pianolla ja hengästyneenä kirjoitan tämän."

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #23 : Joulukuu 07, 2015, 21:48:00 »
Ah TVD <3

Ostin joskus ensimmäisen tuotantokauden DVD -boksina ja rakastuin kyseiseen sarjaan! Katsoin varmaan parhaimmillaan viisi tuntia päivässä putkeen TVD:tä heti koulun jälkeen nukkumaanmenoon asti. Koukuttavia ovat :D Kakkostuotantokauden jälkeen en ole katsonut yhtäkään jaksoa, kun on kouluhommia jne. Pitäisi varmaan joululomalla katsella kolmos- ja nelostuotantokaudet :)

En erityisemmin pidä Stefanista enkä Elenasta, mutta Katherine, Alarick, John ja Damon ovat ihania :*
Caroline on myös ok, mutten erityisemmin välitä hänestäkään.

Tykästyin vampyyripäiväkirjoihin juuri sen vampyyrien "oikeanlaisuuden" takia. Olin katsonut kaikki twilightit ja fanittanut niitä kovasti, kunnes tutustuin tähän sarjaan. Tajusin twilightin olevan ehkä hieman lapsellinenkin verrattuna tvd:n. Kimaltelevat vampyyrit hyppivät pellolla ja kukaan ei kuole ja kaikki hyvin lopussa. Vampyyripäiväkirjoissa on enemmän toimintaa ja vampyyrit ovat tosiaan paljon enemmän todentuntuisia.

Olen samaa mieltä :D Toisaalta tykkään enemmän Twilightin vampyyrien tavasta muuttaa ihmisiä vampyyreiksi, kun tuo TVD:n on vähän monimutkaisempi, mutta onhan sekin ihan looginen :D
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa huuhuu

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Joulukuu 08, 2015, 14:42:51 »
Ite jääny kans koukkuun tähän sarjaan.
Mitään varsinaisia lempi hahmoa ei ole mutta kyllä oon tainnu tykästyä vähän näihin pahoihin poikiin. Damon, Enzo ja sen hetken minkä Klaus oli mukana.

Surkein tuotantokausi oli varmaan 5. En niin hirveästi tykännyt mutta katsottu on.
Tällä hetkellä katson 7 tuotantokautta.

Tykkään kans kun sarjassa tapahtuu ja on toimintaa eikä pelkkää rakkaus lätinää vaikka kyllä sitäkin löytyy riittävästi.

Oletteko katsoneet The Originalsia? Oon kyllä jäänyt siihenkin koukkuun.

Muoks//
Oletteko lukeneet kummastakaan ficcejä?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 14, 2016, 18:19:03 kirjoittanut huuhuu »