Kirjoittaja Aihe: Kuinka moni perheestänne pitää Pottereista?  (Luettu 24910 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa hihihanna

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Kuinka moni perheestänne pitää Pottereista?
« Vastaus #25 : Joulukuu 25, 2010, 22:31:22 »
Meillä sisko on lukenut 2 ekaa kirjaa, kun se yks kesä niitä mulle lueskeli, kun meillä oli tylsää ;D ei se muuten oo niitä lukenu, eikä sitä leffatkaan kiinnosta oikein. Äitiä ei kiinnosta mitkään Potter jutut, ja se sanoo aina että "nyt tulee potterit korvista ulos" tai "hei en mä koko ajan jaksa kuunnella noita harri potteri juttuja!" :DDDD onha se vähä inhottavaa, ku porukka valittaa, mutta minkäs teet. Siskoki ihmettelee, että miten mä oikee jaksan potter- juttui. Hyvin jaksan ♥
"Oli siinä" Fred kuiskasi Harrylle, kun he nousivat pöydästä. "Me lähetettiin se."

Poissa Marsi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #26 : Joulukuu 25, 2010, 22:41:31 »
Minä ja isosisko. :D se löysi tännekin minun jälkeeni (sitruunamelissa). Minulla vaan ei ole vielä yhtään kirjoja, mutta sillä on. En ole ollut rahoissa kun niitä on ilmestynyt, mutta eiköhän ne vielä löydä tiensä kirjahyllyyni. :p

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #27 : Joulukuu 27, 2010, 20:04:53 »
Kaikki perheenjäseneni ovat nähneet elokuvat, jos ei oteta lukuun sitä ettei isä ole vielä nähnyt viimeisintä filmatisointia. Hänkin tulee sen luultavasti katsomaan sen ilmestyessä dvd:nä.
Kirjojen lukijoita meitä onkin sitten harvemmassa, itse olen luonnollisesti lukenut kaikki moneen kertaan, veljeni on lukenut Liekehtivästä pikarista eteenpäin ilmestyneet ja äitini on lukenut ainoastaan Kuoleman varjelukset -kirjan. Siskoni on hieman laiska lukemaan pidempiä kirjoja joten olen aina silloin tällöin lueskellut KV:tä hänelle kun olen jaksanut, koska hän joka tapauksessa tahtoisi kuulla kyseisen kirjan tarinan muutenkin kuin elokuvien kautta.

Periaatteessa kaikki perheenjäseneni pitävät Pottereista jollakin tapaa. Ainakaan kenelläkään ei ole mitään niitä vastaan, joten se voidaan kai laskea plussaksi pitämisen puolelle? :'D Kyllähän joku heistä aina silloin tällöin härnää minua jollakin kirjasarjaan ja faniuteeni liittyvällä, mutta näin tehdessään he eivät koskaan tarkoita mitään pahaa. Vaikka kaikki eivät ole kirjoja jaksaneetkaan lukea, he kuitenkin katsovat elokuvia melko kiinnostuneina. Kirjoja lukeneetkin ovat pitäneet niistä todella paljon, ja äitini, joka luki Kuoleman varjelukset osin minun suositteluni, osin oman tahtonsa vuoksi, luonnehti kirjaa mahtavaksi.
Koen muidenkin perheenjäsenteni sarjaan kiintymisen hyvänä asiana, sillä sen vuoksi uskallan puhella kotona Pottereista varsin avoimesti joutumatta pelkäämään ilkeitä kommentteja. Muutkin kyselevät minulta aina toisinaan, miten mikäkin asia kirjassa oli, joten kyllä he ovat rehellisesti kiinnostuneita kyseisestä sarjasta. Faneiksi en heitä kuitenkaan lukisi, sillä mielestäni faniuteen kaivataan hieman enemmän asioita.

~Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2011, 14:41:56 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Epolia

• puhpallurankesyttäjä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #28 : Joulukuu 28, 2010, 00:52:13 »
Äiti ja iskä ei ymmärrä mun superfanitusta, leffat on kattoneet mun pakotuksen alaisina : D isosisko on lukenu enkuksi kaikki, ei suomeksi ja leffat se on kattonu aina mun kans elokuvis. Ei sekään kyl mua ymmärrä :P en tajua niitä O.o no ihmiset on erilaisia :)
"It matters not what someone is born, but what they grow to be" - J.K. Rowling

Poissa Jennnnnn

• Lukutoukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #29 : Tammikuu 04, 2011, 19:26:20 »
Meillä oikeastaan vain minä... Pikkusiskoni on kyllä useasti aikonut aloittaa Pottereitten lukemisen, mutta aikeeksi se on aina jäänyt. Äitinäni ja isääni Potterit taas eivät voisi vähempää kiinnostaa...

Poissa Kara

• Sademielellä
  • Vuotislainen
  • The world is our playground:)
  • Pottermore: ThestralQuill17
« Vastaus #30 : Tammikuu 04, 2011, 19:49:36 »
Meillä oikeestaan lähinnä minä. Äiti on kyllä lukenut kirjat, aina ensin englanniksi heti kun ilmestyvät (muisto siitä kun asuttiin vielä entisessä talossa ja äiti luki feeniksin kiltaa enkuksi, minä istuin harmistuneena vieressä kun ei tietenkään oma englanninkielentaito (olinkohan ykkösluokkalainen kun se ilmestyi?) riittänyt lukemiseen, ja mietin mitä order tarkoittaa) ja suomeksi myöhemmin. Äitihän se meille luki Pottereita kun oltiin sen verran isoja että tajuttiinkin. Leffoja se kattoo mielellään (enkä valita siitä, että se maksaa myös mun Potter-leffat :>).

Pikkuveli, joka on mua reilun vuoden nuorempi, on toki kuullut samat kaks ensimmäistä Potteria iltasatuna kuten minäkin, mutta en usko että se on koskaan niitä itse lukenut. Se kai yritti lukea joskus Viisasten kiveä muttei koskaan päässyt loppuun. On se kuitenkin ainakin pienempänä pitänyt Pottereista ja nyt jälkeenpäin kyllä ihmettelen sitä, että SE sai aina kaikki Potter-kamat; meiltä löytyy sauva (tyylikkäästi keskeltä kahtia ja varmaan jo roskissa), lasit, lelupöllö, kaiken maailman viittoja (mutta ei niitä voi käyttää kun niissä on Rohkelikon vaakuna >:( :D), korttipeli, lautapeli ja joku leffoistakin on ostettu sille joululahjaksi. Hmph. Mutta vielä enemmän ihmettelen sitä, että ei se mua sillon haitannu. No jaa.
Leffoihin me kans äitin kanssa se aina raahataan, ei se enää vapaasta tahosta tulis, ei hajuakaan miksi.

Isä ei oo koskaan uhrannut Pottereille ajatustakaan, enkä oo sitä sille ihmeemmin hehkuttanu.

Pienimmäiset on vasta 4 ja 1v eli ne ei vielä ymmärrä, tosin nelivuotiaskin on jo pienestä pitäen katellu Potter-kirjoja ihan mielissään ja se sanoki niitä pienempänä Hatteli Potteleiksi :D Kunhan se tuosta vähän kasvaa, niin vois alkaa lukea sille ääneen näitä kirjoja.
Jalan rikkoessa salaisien maailmojen pintaa

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
« Vastaus #31 : Tammikuu 07, 2011, 01:20:27 »
Minun lisäksi pikkusiskoni luki kirjoja ja katsoi elokuvia mutta ei häntä enään kiinnosta ne. Kummipoikani haluaa kovasti HP legoja. :D
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Poissa KiertoVoltin Poika

• Vuotislainen
  • Pottermore: CrimsonOwl3178
« Vastaus #32 : Tammikuu 07, 2011, 19:54:19 »
Nooh aikoinaan isoveljeni luki Pottereita (oli aivan hohteessa kun Liekehtivä Pikari tuli myyntiin)  mutta en tiedä lukeeko enään.
Nykyisin vaan minä ja äiti fanitetaan ihan kympillä 8)

Poissa Emmalina

• Vuotislainen
  • Pottermore: CauldronChaser18511
« Vastaus #33 : Tammikuu 15, 2011, 12:51:03 »
Minä ja 11-vuotias pikkuveli. Pikkuveli oli ensimmäinen, joka tykkäsi näistä ja katsoi elokuvia ihan 8-vuotiaanakin, tosin hän ei ole lukenut yhtäkään kirjaa loppuun (ovat kuulemma liian pitkiä), vaikka on kyllä aloittanut lähes kaikkia.

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
« Vastaus #34 : Tammikuu 15, 2011, 15:48:09 »
Jaa... Minä olen ainoa fanaattinen Harry -fani. Isä lukee nytkin just kirjoja ja on kattonu kaikki elokuvat. Äitikin on lukenut kaikki kirjat ja kattonu kaikki elokuvat. Pikkusiskoni oli joskus viisi vuotta sitten vielä Harry Potter -fani, mutta hänen innostuksensa lopahti, koska kirjoista tuli liian pitkiä... On hän kuitenkin kaikki tähän asti tulleet elokuvat katsonut, mutta vain periaatteesta, koska on katsonut kaikki muutkin. Äiti ja isä pitävät, pikkusisko pitää joskus :D
I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #35 : Tammikuu 15, 2011, 16:34:53 »
Minä olen aina, ja kyllä osoitan sen selkeästi. Puhun hyvin usein jostain Potter-jutuista, ja äiti onneksi alkaa olla kärryillä näistä asioista. Hän on katsonut VK:n, SK:n, AV:n ja LP:n, joten tietää pottereista ainakin jonkin verran. Mutta minä olen meidän perheessä se tosifani. Yksitoistavuotias pikkuveljeni on kyllä lukenut kirjat kutoseen asti, mutta ei ole jaksanut pahemmin kiinnostua Pottereista kunnolla.
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #36 : Tammikuu 16, 2011, 12:29:30 »
Isosiskoni oli Potterfani silloin nuorempana, ensimmäinen Potterini onkin alun alkujaan hänen. Muistan kuinka hän joskus yritti lukea minulle Potteria, mutta lopetti ensimmäisen kirjan toiseen kappaleeseen (ensimmäistä hän ei minulle lukenut). Kun hän kysyi minulta sen kappaleen lopussa, ymmärrätkö sinä mitä tässä kirjassa tapahtuu, minä vastasin: "Joo, siinä on semmoinen poika joka ei pelkää hämähäkkejä!" Myöhemmin äitini luki minulle kaikki Potterit neljänteen asti. Viides Potter oli ensimmäinen oma Potterini ja sen luin itse.

Siskoni ei enää ole välittänyt Pottereista aikoihin, neljätoista-viisitoistavuotiaana hän myi kaikki omat Potterinsa pois. Nykyään hänellä on vain seiskan englanninkielinen painos ja hän sanoo että se harmittaa että hän tuli silloin joskus omat Potterinsa pois myyneeksi. Äitini on lukenut kaikki Potterit läpi kerran, 1-4 kerran lukiessaan ne minulle, ja 5-7 lukiessaan ne mielenkiinnon vuoksi läpi.
Isäni ei ole yhtään Potteria lukenut, tai koskaan kai kunnolla leffoja katsonut. Ehkä jonkun ykkösen, mutta ei sen enempää. Puolipikkusiskoni kanssa käyn nykyään leffoja katsomassa, hän pitää niistä, mikä on hyvä minun kannaltani. Minä saan aina kertoa hänelle sitten kirjojen taustoja ja muuta sellaista. Hän on joskus pienenä lukenut vähän matkaa Potter 1'stä muttei oikein kai välittänyt siitä. Hän ei muutenkaan tykkää lukemisesta, joten siinä kai syy.

Minua lukuunottamatta ei Potter siis mikään kovinkaan suosittu juttu perheessäni ole. Pikkusiskoni pitää siitä koska minäkin pidän ja on löytänyt leffat ihan hyviksi, muttei koskaan tule avaamaankaan kirjoja, äitini kanssa katsomme aina Potter-leffat kun ne dvd'lle tulevat, isäni ei tietäisi edes Weasleyn lapsien nimiä, isosiskoni pitää perustasolla Pottereista, ja minä olen sitten se ainoa joka käsittää miksi muutaman tunnin ajo seuraavaan kaupunkiin kannattaa vain ja ainoastaan sen takia että saa ostettua Potter-mukeja.

Poissa Shirley

• Ihan seko :)
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Helmikuu 06, 2011, 16:28:15 »
Vain minä:( Veljeni on nähnyt pari leffaa, samoin siskoni, mutta síihen se jääkin. Joskus yritin saada heidät lukemaan kirjoja, mutta eipä onnistunut.
Let us die young or let us live forever... :)

Capuccino

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Helmikuu 06, 2011, 18:46:34 »
Minun lisäkseni 9-vuotias pikkusiskoni, jolle olen itse lukenut kirjat 1-5 ääneen. Kuudes on nyt menossa. Hän on myös ihan hulluna Pottereihin, katsonut kaikki elokuvatkin varmaan yhtä monta kertaa kuin minäkin. Siskon yleisin leikkien aihekin on Harry Potter. Niin, ja eipä unohdeta, että viime vuonna minä ja kaverini järjestimme hänelle synttärit Harry Potter -teemalla. Kaikki vieraat oli ihan innoissaan. Eli hänkin on suuri HP-fani. :)

lovekiva

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Helmikuu 08, 2011, 16:27:39 »
Olen ainoa:) Isosisko aluaa nähdä elokuvat, mutta ei silti suostu lukemaan kirjoja.

Cimeroe

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Helmikuu 26, 2011, 19:52:46 »
Minä ja mun isosisko ollaan uskoutuneita faneja, luettu kaikki kirjat 500 kertaa ja elokuvat katottu 500 kertaa :>

No, äiti tietää nimen, muttei oo koskaan lukenu, tai kattonu elokuvia.

isä.... se ei oo lukenu koko elämänsä aikana tasan kaks kirjaa, ja isän motto on varmaan "jos kirjasta ei tuu elokuvaa sitä ei tarvi lukea ja jos se on luettavan arvonen voi kattoo elokuvan". Elokuvia isä on kattonu jonkun verran :>

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletHolly34
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #41 : Kesäkuu 13, 2011, 20:39:15 »
Ainoana lapsena ei kukaan muu kuin minä :D Isää ei edes kiinnosta, äitin kanssa muistan kattoneeni SK:n telkkarista joskus pari, kolme vuotta sitten :D ja en ole ihan varma, onko äiti katsonut VK:n... Äiti kyllä jaksaa kysellä aina kun olohuoneessa katson Potteria, että "kuka tuo on? Kuoleeko tuo? Mitä tälle tapahtuu?" jne. :D
He was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy.
Draco dormiens nunquam titillandus

Paikalla Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #42 : Kesäkuu 13, 2011, 22:30:24 »
Mun itseni lisäksi myös systerini on lukenut koko sarjan useita kertoja läpi ja ilman häntä en olisi varmaan koskaan törmännytkään Potter-kirjoihin - tai ehkä olisinkin, mutta paljon myöhemmin. Systerini oli jo lukenut kaikki ilmestyneet kirjat (VK-FK) kun mä aloitin Viisasten kiven, joten hän oli siis perheemme ensimmäinen joka Pottereihin tutustui.

Iskä on nähnyt Feeniksin killan ja Puoliverisen prinssin elokuvina, koska se oli mun ja systerini mukana elokuvateatterissa katsomassa niitä (ei suostunut päästämään meitä kahdestaan :-D), mutta kirjoja se ei oo lukenut, koska sanoo inhoavansa lukemista. Äiti puolestaan lukee paljon, mutten oo vieläkään saanut sitä ottamaan Potteria käteensä, vaikka oon monesti yrittänyt. Kai se vielä joskus onnistuu ^^
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Tatti

• monikirjoinen ilmestys
  • Vuotislainen
  • Nauru pidentää ikää!
  • Pottermore: RoseKey750
« Vastaus #43 : Kesäkuu 14, 2011, 12:12:16 »
Vain minä olen Potteristi meidän perheessämme.
Pikkusiskoni piti alkaa lukemaan Harry Pottereita, mutta eipä ole vielä alkanut.
Kyllä olen siskoni kanssa usein vahdannut Potter-leffoja, mutta ei meiltä muita Potteristeja kuin minä löydy, ei.

~Tatti
"Aah, niinpä tietysti", Ron sanoi ja läimäytti otsaansa, "Unohdin, että me jahdataan Voldemortia kirjastoautolla." :)

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
« Vastaus #44 : Kesäkuu 14, 2011, 13:36:16 »
Olen ainoa. :D Isosiskoni on katsonut kaikki Potterit (PP:tä ja KV:tä lukuunottamatta) ja olen saanut hänet lukemaan FK:n ja PP:n. Nauroin aika makeasti, kun isosisko rupes selittämään jostain, et Voldemort kuolee PP:ssä, kun se tippuu Tylypahkan katolta :D Ehkei sisko-parka ollutkaan lukenut ihan kokonaan PP:tä. (Mä itseasiassa pöllin Puoliverisen Prinssin heti, kun sain Salaisuuksien Kammion luettua)
 Isäni inhoaaa Harry Pottereita ja sanoo, et mä elän illuusinaatio-maailmassa (?). Veljeni (molemmat) ovat samalla kannalla.
 Äitini lukee enemmän rakkausromaaneja ja niitäkin ihan liikaa.
 Eli, säälikää mua, olen ainoa kunnollinen Potteristi meidän suuressa perheessämme ja suvussamme -.-
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa Haaveilija

• Vuotislainen
  • Pottermore: SwordQueen26352
« Vastaus #45 : Kesäkuu 14, 2011, 14:29:09 »
Isäni on lukenut kaikki kirjat ja katsonut elokuvat, muttei ole kuitenkaan mikään fani vaikka HP:stä pitääkin. Lupautui kyllä tulla kanssani katsomaan elokuviin KV:n viimeisen osan (:
Veljeni on katsonut ainakin muistaakseni kaikki leffat muttei hänkään ole mikään fani. Äitiä ei edes kiinnosta Potterit mitä nyt saattanut yhden leffan katsoa.

Tuhru

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Kesäkuu 18, 2011, 16:56:13 »
Minä olen lueskellut aika moneen kertaa kaikki kirjat suomeksi ja englanniksi.
Siskoni lukee aika paljon myös, parhaillaan lukee SK englanniksi. Pikkuveljeni on lukenut muutaman kirjan. Isä lukee välillä. Äiti ei lue.
Kaikki katsovat kuitenkin leffoja, paitsi äiti ei ole kai nähnyt kun kaksi ensimmäistä.

Poissa Chokola

• inkivesiliskoinvaasio
  • Vuotislainen
« Vastaus #47 : Kesäkuu 18, 2011, 19:10:30 »
Meiän perheestä kukaan ei oo koskaan ees lukenu Pottereita. Joten meiän perheestä en saa hirveesti "tukea" mun fanitukselle. Äiti ymmärtää sen verran et jos joku kirja on ihan pakko saada, niin kait mä sit voin sen saada. Mut muuten kukaan ei ymmärrä mun fanitusta Potteria kohtaan meiän perheessä. Leffoista taas pitää mun puoläiti ja mun puolisäkin on ilmassu hiukan kiinnostusta niitä kohtaan.
xoxo, gossip girl

Poissa Näkymättömyysviitta

• Vuotislainen
« Vastaus #48 : Elokuu 11, 2011, 19:39:16 »
Otsikko kertoo kaiken! Meidän perheestämme niitä eivät ole edes lukeneet muut kuin minä ja äitini. Äitini ei ple mikään ´fani´ mutta pitää niistä silti. Itse pidän Pottereista paljon.

Meillä on ihan sama juttu. Äiti on lukenut, muttei kuitenkaan fanita kirjoja. Itse tykkään Pottereista hurjasti. Isääni ei tuollainen kiinnosta, mutta siskoni on suunnitellut lukevansa kirjat lähiaikoina.

Poissa Wingardium

• Anturajalan kirjeenvaihtaja
  • Vuotislainen
    • DeviantArt
  • Pottermore: MoonShield19540
« Vastaus #49 : Elokuu 12, 2011, 01:13:11 »
Molemmat vanhemmat ovat katsoneet kaikki leffat kanssani, mutta eivät lukeneet kirjoja... Eivät siis ole mitenkään suurempia faneja. Ja isä alkaa kyllästyä siihen miten jatkuvasti jaksan vouhottaa Pottereista :D
★ When you wish upon a star your dreams come true ★