Kirjoittaja Aihe: Kuinka moni perheestänne pitää Pottereista?  (Luettu 24839 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

keeko

• Ankeuttaja
Kuinka moni perheestänne pitää Pottereista?
« : Marraskuu 30, 2010, 18:10:13 »
Otsikko kertoo kaiken! Meidän perheestämme niitä eivät ole edes lukeneet muut kuin minä ja äitini. Äitini ei ple mikään ´fani´ mutta pitää niistä silti. Itse pidän Pottereista paljon.

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Kuinka moni perheestänne pitää Pottereista?
« Vastaus #1 : Joulukuu 01, 2010, 08:58:56 »
Äitini on lukenut osan, ei suuremmin fanita, isä on lukenut ensimmäisen. Veli ei ole lukenut yhtää, pitää Pottereita yli-lapsellisina.
Siskoni sain suostuteltua lukemaan, hän piti niistä paljonkin.
Itse olen yli-fani.
MS Hirmun kapteeni!

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
    • Facebook
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #2 : Joulukuu 01, 2010, 09:34:53 »
Ööh... sisko on lukenu 2½ kirjaa, mut fanittaa leffoi, veli on viel liian nuori (tai no en tiiä, olin ite saman ikäne ku alotin potterit), äiti on kai lukenu osan, ei pahemmin fanita, isä tuskin on koskaan avannutkaan potteria
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Volga

• Suuri joki
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Joulukuu 01, 2010, 15:33:20 »
Minun isovelin fanituskausi alkoi ja loppui ennen minua. Hän on lukenut kirjat ja katsonut leffat, sekä keräillyt kaikkea krääsää (jotka myytiin ikävä kyllä kirpputorilla ennen fanituskauteni alkamista :(( ( tosin löysin yhden lakanan viime viikolla :)) Nykyisin hän ei ole enää kovin kiinostunut, mutta saatamme joskus keskustella henkeviä taikuuden maailmasta

Äitini on lukenut kirjat kertaalleen ja katsonut myös leffat. Hän piti niitä ihan hyvinä lapsille ja luki kirjoja aluksi meille ääneen ja kunnes aloimme mieluummin lukea niitä itse.

Isi taas on lukenut minulle ääneen kaksi ensimmäistä kirjaa aikoinaan ja katsonut leffat mutta ei osaa esim nimetä Tylypahkan neljää tupaa :D

Olemme menossa kylläkin katsomaan seiska leffan teatteriin kaikki yhdessä (minulle toinen kerta) heti kun tulisi vastaan ilta jolloin kaikilla olisi vapaata

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #4 : Joulukuu 01, 2010, 16:45:47 »
Äiti ja pikkuveli ovat kumpikin lukeneet kirjat ja katsoneet elokuvat (vaikka äiti ei ole kyllä vielä ehtinyt tätä seiskaa käydä katsomassa). Kumpikin ovat kyllä pitäneet niistä, mutta he eivät voi ymmärtää minun innokkuuttani niitä kohtaan. Heille ne ovat vain yleisviihdettä, osa sitä isoa joukkoa kirjoja ja leffoja jotka he ovat lukeneet ja nähneet. Silti kyllä joskus tulee kaikenlaisia mielenkiintoisia keskusteluja pikkuveljen kanssa Pottereista...

Isäni taas ei ole lukenut kirjoja, ja tuskin tulee lukemaankaan. Hän ei ole myöskään tainnut elokuvia oikein katsoa, ei hän ainakaan puhu niistä. Hän jos kuka naureskelee faniudelleni, mutta hän nyt naureskelee kaikelle... Isäni on kuitenkin sitä joukkoa, joka ei tiedä Pottereista periaatteessa mitään.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Lumihiutale

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Joulukuu 01, 2010, 16:46:54 »
Pikkuveljeni tykkää Harry Potterista tooodella paljon:) leikin yleensä hänen kanssa Potter leegoilla ja katsellaan leffoja yhdessä todella usein;) Onhan hän kyllä aloittanu lukemisen, muttei ole päässyt kirjan loppuun. Hänellä kesti vuoden lukea VK:ta eikä siltikään jaksanut lukea enää loppuun...hän ei taida olla innoistunut kirjoista kovinkaan paljoa, mutta leffa friikki hän todellakin on:) Löysin kerran veljeni huoneesta taikasauvan ja viitan;)

Äitini ei tajua Pottereiden hienoutta:( Hän ei edes suostu katsomaan yhtä elokuvaa tai avaamaankaan kirjaa...selitän kyllä hänelle aina kaikkea Potterista (varsinkin automatkoilla;)).

Isäni taas tykkää elokuvista toodella paljon. Isänihän silloin aikanaan suositteli minulle niitä:D Kiitos siis hänelle <3

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #6 : Joulukuu 01, 2010, 17:35:56 »
Veljeni luki nuorempana kirjat 1-4, mutta on nykyään suuntautunut lähinnä aku ankkoihin :) elokuvat on kyllä käynyt katsomassa.
Äiti tykkää kovasti Pottereista, on lukenut kirjojakin mutta fanittaa ennen kaikkea elokuvia! Tahtoi meidän kanssa nytkin tulla väen vängällä katsomaan Kuoleman Varjeluksia :)
Iskä ei yleensä mistään fantasiasta tykkää, eikä ole lukenut Pottereitakaan, mutta elokuvia on katsonut silloin tällöin :). Ei varmaan ole mikään yllätys että minä olen se meidän perheen totalic Potter fani :)

Niin, ja jossain taisin mainita, että miun mummuni lukee kirjoja oikein mielellään :D Mummua jaksaa aina naurattaa kaikki huispaukset ja loitsut :).
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #7 : Joulukuu 01, 2010, 17:38:20 »
No, sanotaanko näin että jos nopeasti pitäisi sanoa niin vastaisin vain että minä ja isosiskoni. Mutta kun tarkemmin rupeaa miettimään, onhan minun toinen isoveljenikin lukenut tietääkseni melkein kaikki Potterit, ja isäni tykkää katsoa elokuvia aina kanssani. :D Tosin hänelle saa aina selittää kaiken uudestaan ja uudestaan kun hän ei oikein tajua mistään mitään. Sanoin hänelle että hänen pitää lukea Pottereita ennen kuin se viimeinen elokuva tulee teattereihin, sillä eihän hän tajua siitä muuten mitään.

Äitini ei oikeastaan välitä Pottereista, mutta minä ja isosiskoni olemme selvästi ne Potter "fanit" (en tiedä suostuisiko isosiskoni käyttämään sanaa "fani", sillä se saattaisi kuulostaa liian fanityttömäiseltä hänelle :D), mutta kyllä isosiskoni minua enemmän tietää, alkoihan hänen Potter faniutensa ennen minua. Molemmat isoveljeni ovat kyllä katsoneet joitain elokuvia kyllä myös.
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

Poissa Wood Nymph

• Renegade
  • Vuotislainen
  • Luksusloimu!
    • something worth fighting for ~ Tumblr
  • Pottermore: ScarletSun17528
« Vastaus #8 : Joulukuu 01, 2010, 18:42:10 »
Minähän se vain :) Veli on lukenut kirjat ja katsonut leffat mutta eis e mitään fanita...
Äiti luki sille ku se oli pieni joten kyl äitiki siitä jotain tietä :D
Joskus yritin pikkusiskolleni niitä aloittaa lukemaan jos siitä tulis fani, mut sit se nukahti samalla ku luin VK:n ekaa lukua...
Well then, I think the answer is that a circle has no beginning.
-Luna Lovegood, DH

Poissa Dragon

• Niddhogin perijätär
  • Vuotislainen
  • Paper is dead without words
    • Enkelikolibrin maailma
  • Pottermore: SpellMoon178
« Vastaus #9 : Joulukuu 01, 2010, 19:48:51 »
Isosiskostani en tiedä... Hän on lukenut ainakin Taru sormusten herrasta sarjan, mutta Pottereista en tiedä. En myöskään usko, että veljeni olisi lukenut Pottereita. Äitini ja isäni kuuluvat samaan kategoriaan. Äiti kyllä saattaa juuri ja juuri jaksaa katsoa Potter-elokuvan, mutta isää ei voisi vähempää kiinnosta.... Itse olen aivan über-suuri fani! (eikä tuossa lauseessa ole mitään järkeä :) )
// Tämmönen rinsessamainen ja yltiö romanttinen, mutta samalla rämäpää
// And there forever remains that change from G to E minor

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #10 : Joulukuu 01, 2010, 20:01:34 »
Pikkusiskoni rupesi fanittamaan Pottereita yllättäen kun minäkin aloin (hän ei oikein keksi mitään omia fanittamisen kohteita, aina tykkää samoista asioista kuin minä...). Hän on lukenut vain pari kirjaa, nähnyt kaikki elokuvat, mutta väittää silti tietävänsä kaiken Pottereista. Eihän sitä kaikkea tiedä, ellei ole lukenut kirjoja...

Muita fanittajia ei perheestämme löydy, isäni ja äitini ovat vain nähneet kaikki elokuvat (lukuunottamatta DH:ta).
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Taikavarpunen

• sirpin välke
  • Vuotislainen
« Vastaus #11 : Joulukuu 01, 2010, 22:13:59 »
Iskää lukuunottamatta koko perhe fanittaa! Minä olen meistä kaikkein suurin fani, mutta on pikkuvelikin lukenut osan kirjoista jo 2 kertaa! Äitini on lukenut kirjat englanniksi, kahteen kertaan, ja joskus hänelle tuottaa vaikeuksia puhua mun ja veljen kanssa kirjan suomennetuilla nimillä.
Yhdessä katsomme leffoja ja yleensä samalla keskustellaan kirjoista :D Olen suunnitellut lähettäväni joskus kirjeen Rowlingille, ja on ihanaa kun äiti pystyy auttamaan minua käännöksen kanssa :) Iskä on tyypillinen jästimies, hyvä jos hän edes tietää kuka Harry Potter on (eikä hän halua tietää enää yhtää enempää siitä pojasta. Iskä vain nauraa, jos kuulee jonottavista faneista, sillä hänestä on 'aivan järjetöntä' seota kirjan tai elokuvan takia).
"Kas. Rohkelikon tiimalasissa ei näköjään olekaan enää pisteitä, jotka voisi ottaa pois. Siinä tapauksessa, Potter, meidän on yksinkertaisesti
"Lisättävä niitä sinne?

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #12 : Joulukuu 01, 2010, 22:46:39 »
Hmm... Minä ja isosisko ainaki tykätään! Veli on myös lukenu ja kattonu Potterit ja kyllä se niistä tykkää muttei suuremmin fanita nykyään. Meni aikuistumaan liikaa ku tuli täysikäseksi. Tai no sitäki ennen jo. Mutta kyllä se niistä taitaa yhä tykätä silti. Isä ei tykkää kirjoista joissa tapahtuu jotai mikä ei ole mahollista joten turha tyrkyttää sille fantasiaa. Äiti on kirjoista lukenu osan niitä ensimmäisiä, ehkä Liekehtivään pikariin asti, leffoja on kattonu muutaman. Kyllä se niistä tykkää mutta sillä on ne vähän unohtunu, aina aikoo lukea loppuun asti ne muttei koskaa ehi tai muista.
Cadillac.

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
« Vastaus #13 : Joulukuu 02, 2010, 09:51:53 »
Minä ja mieheni sekä esikoisemme.Muut eivät ole vielä innostuneet.Omat vanhempani ja sisareni eivät välitä.Samoin appivanhempani ja mieheni sisaret:( He eivät myöskään välitä mikä ei ole mahdollista ja saan kuulla siitä jatkuvasti.Luen itse lapsilleni iltasaduksi Pottereita.
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

anni

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Joulukuu 02, 2010, 10:54:58 »
Minä ja poika eniten, pikkusisko myös, mutta ei ole vielä nähnyt kaikkia leffoja tai lukenut kaikkia kirjoja. Perheen isä ei niinkään paljon, mutta on sitä mieltä, että leffat ovat hyvin tehtyjä. Minä olen lukenut kirjat moooneen kertaan ja pidän niistä vielä enemmän kuin leffoista. Kirjoja luettiin jossain vaiheessa myös meillä iltasaduksi kun lapset olivat nuorempia, mutta olivat siihen vähän liian jännittäviä ja iltasatu tuppasi venymään liiaksi...

Poissa Pallosalama

• "Hei,Harry!"
  • Vuotislainen
  • Niinpä niin.Taas joku aivoton
« Vastaus #15 : Joulukuu 04, 2010, 00:27:05 »
Äiti luki kolme ekaa enkuks,mut pikkusiskoo yritän
saada lukemaan,mut se on vasta tokalla luokalla.

Poissa Ariel

• Huispaajan ensilento
  • Vuotislainen
« Vastaus #16 : Joulukuu 04, 2010, 13:38:06 »
pikkuveli luki ekan muttei pitänyt sitte laisinkaa. isi aatteli että vois lukea ne, mut niinhä se on aatellu tässä viimeset neljä vuotta eikä kirjaa oo käteensä ottanu, joten katotaa mite sen lukemisprojektin käy.
all I want to do is wear glitter and dance in my underwear

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
« Vastaus #17 : Joulukuu 04, 2010, 15:02:36 »
Minun lisäksi äiti on lukenut osan kirjoista suomeksi ja katsonut kaikkie elokuvat. Myös pikkuveljeni on katsonut elokuvat, mutta ei sen enempää välitä potterista :P
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa Bonocki

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixBludger2425
« Vastaus #18 : Joulukuu 04, 2010, 17:14:13 »
Veljeni on aloittanut lukemaan yhtä Potteria, mutta ei jaksanut kun ei kuulemma ollut mieleinen. Olen siis ainoa, eikä se oikeastaan haittaa. :)
Voldemort: "Why do you live?"
Harry : "Because I have something worth living for."

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
« Vastaus #19 : Joulukuu 04, 2010, 21:28:40 »
Äiti ei melkein muista koko kirjasarjan nimeä. Saati sitten kirjoittajaa. Leffoja on katsonnut joskus kun olin liian nuori katsomaan yksin.. Mukamas..

Isä on katsonnut kaikki leffat (tuli juuri katsomasta kv;tä). Ja aikoo lukea joululomalla kirjoja. En tosin usko et hän muistaa aloittaa edes.

Veli "fanitti" (ei sitä siksi voi kutsua mutta NVVI) ennen minua, mutta lopetti heti minun alettua lukemaan potter kirjoja (ei kestänyt ajatusta että tiesin enemmän sillä ei ollut lukenut kirjoja). Katsomme joskus yhdessä potter leffoja ja juttelemme niistä samalla. Yleensä sitä miten kirjassa tapahtui ja kuka kukin on..

Eli varsinaisesti olen ainoa fanittaja perheessäni
elämättömyysaika jähmettynyt

Tulppaani

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Joulukuu 05, 2010, 12:42:31 »
Minä. Äiti ei fanita, pikkuveli on esikoulussa, joten ei osaa lukea, ja elokuvia se ei jaksa kattoa. Ja faijakaan ei fanita ;>
Eli ainoa fanittaja oon meidän perheestä..

arttusa

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Joulukuu 05, 2010, 19:51:40 »
Siskoni on lukenu kaikki aina jokaisen kirjan Englanniksi ilmestyessä ja on sellane himofani joka innosti lopulta mutki lukemaan niitä joten meiän perheest kaks fanittaa Pottereita.

Braveheart

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Joulukuu 08, 2010, 23:34:05 »
Meillä minun lisäkseni Pottereita lukee siskoni, ja kaikki suomenkieliset kirjat löytyvät myös.
Olen lukenut kaikki kirjat jo ajat sitten, mutta aloitin niiden lukemisen uudelleen ihan huvin vuoksi :D .

Lisäksi olen kaikki tähän menessä ilmestyneet elokuvatkin nähnyt ;) .

Poissa Paw

• käpälöivä käpälä
  • Vuotislainen
« Vastaus #23 : Joulukuu 11, 2010, 16:45:36 »
Täytyy myöntää, että taidanpa olla suurin piirtein ainut perheessämme, joka pitää Pottereista.

Siskon kanssa tosin joskus nuorempina leikittiin jos jonkinlaista Potteriin viittaavaa, oi niitä aikoja. :')
Yhdenkään kirjan kantta ei kuitenkaan ole kukaan perheessäni raottanut, vaikka leffat on katsottu pariinkin otteeseen siskon kanssa ja kai äitinikin on niistä muutaman erehtynyt katsomaan. Isä tuskin edes tietää mikä se Potter on, kun ei edes meillä enää asu. Niin ja änkesihän se siskoseni tässä muutama viikko takaperin katsomaan KV:n ensimmäisen osankin kanssani. Mutta en nyt menisi sanomaan, että hänkään mitenkään erityisen paljon Potteriin päin olisi. Minä taidan olla se meidän perheemme ainut hairahtanut.
Deep into that darkness peering,
long I stood there, wondering, fearing, doubting,
dreaming dreams no mortal ever dared to dream before.

Poissa kattimäli

• Keudalainen :)))))
  • Vuotislainen
  • oot_huono :DDDD
« Vastaus #24 : Joulukuu 13, 2010, 10:21:53 »
Mä oon meidän perheest ainoo joka on todellinen potter-fani. Kaikki muut-- no, äiti tykkää vaa kalkaroksest ja iskä vihaa koko aihetta xDxDxDxD
Mind the cap between track and the platform