Kirjoittaja Aihe: Ihana, kamala helle  (Luettu 6390 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Ihana, kamala helle
« Vastaus #25 : Heinäkuu 28, 2010, 16:35:19 »
Itse on paha yrittää väkisinkään suhtautua positiivisesti tai edes neutraalisti tähän kuumuuteen, kun joutuu kaiken aikaa katselemaan eläinten tukalaa oloa ja yrittää helpottaa sitä parhaansa mukaan... Kylmäkallet ja jääkaapissa viilennetyt kivet sentään vähän auttavat.

Mutta eipä itselläkään ole kovin hehkeä olo. Piti korjata unirytmiä koulua varten, mutta ei voi mitään kun unta saa vasta aamuyöllä... Ei yksinkertaisesti pysty nukkumaan, kun on niin tukalan kuuma.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Méaway

• aivoton korpinkynsi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: IceNox21601
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #26 : Heinäkuu 29, 2010, 18:46:47 »
Oujee, lämpöennätys Joensuussa ( missä juuri asun ) 36,5 celsiusta, eli sairaan kuuma,... - paitsi nyt oon hesassa, joten jäi se kyllä kokematta :D
" Take this sinking boat and point it home, we've still got time."-

winddy -> Méaway

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #27 : Heinäkuu 29, 2010, 19:08:32 »
Ilmatieteen Laitos ilmoittaa aiheesta:

Lainaus
Alustavien havaintojen mukaan Suomessa on tänään mitattu kaikkien aikojen lämpötilaennätys, kun Joensuun lentoasemalla lämpötila kohosi klo 16:20 37,2 asteeseen!

Alkaako nyt mennä jo vaarallisen kuuman puolelle? Korkein lämpötila jonka itse olen kokenut taitaa olla se 31 astetta joka on Espoossa pari kertaa tullut täyteen, enkä haluaisi tietää miltä tuollainen tuntuisi. Ehkä ensi kesänä koemme jotakin lähempänä 40 astetta? :D (Riippuen totta kai talvesta - tämäkin kuuma kesä johtui hyvästä ja pitkästä talvesta.)
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Rosecliff

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Heinäkuu 29, 2010, 19:44:28 »
Mie en kyllä kestä yhtään tätä hellettä. Ahdistaa ja väsyttää, joka paikassa on niin kuuma, ettei mihinkään pääse pakoon. Miulla on kaamosmasennuksesta joku helleversio päällä. Jos pitää joku hyvä puoli keksiä, niin ainakin on hyvät uintivedet.
Talvella kylmyydestä en helposti valita, mutta kuumuus on liikaa. Kestän helpommin kylmää kuin kuumaa, en tiedä johtuuko siitä, että oon talvella syntynyt. Talvella voi aina laittaa lisää vaatetta päälle, mut nyt helteellä ei oikein oo enää mistä vähentää... Miulle +25 olisi varmaan maksimi kesälämpötila. En tykkää muutenkaan oleilla auringossa, koska 1. en halua ruskettua, 2. auringossa on liian kuuma ja 3. aurinko häikäisee (enkä tykkää käyttää aurinkolaseja). En oo niitä ihmisiä, ketkä oottaa koko vuoden, että kesä tulee. Tykkään tietysti kesästä, mutta myös muista vuodenajoista.
Kauheaa valitusta, mutta sanon vaan, miltä tuntuu. :D

Poissa Tobin

• aka Tinna
  • Vuotislainen
  • leeroy
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #29 : Heinäkuu 29, 2010, 23:19:54 »
Mulle tulee kovasta univajeesta migreeniä, enkä näin kuumalla saa nukuttua kuin hikisesti sen kolme tuntia yössä. Poikkeuksetta on alkanut joka päivä päätä särkemään aamulla siinä kymmenen maissa, ja pikkuhiljaa iltaa kohti särky helpottaa. Olisi vaan niin kiva jos helteet vähän helpottaisi, kuten säätiedotuksissa on lupailtu, ja saisin taas nukkua ja _nauttia_ kesästä..

Muutenkin olen enemmän talvi-ihminen. Pimeä aika talvesta ei tosin ole mua varten, koska oma mieliala tuntuu olevan aikalailla kytköksissä siihen, onko taivaalla tummia pilviä vai muutama hassu haituva ja aurinko. Paras kesäsää minulle on kun on +24 astetta lämmintä, muutama pilvi, aurinkoa sekä satunnaisia viileitä tuulenvireitä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2010, 23:26:02 kirjoittanut Tinnacra »

Poissa Méaway

• aivoton korpinkynsi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: IceNox21601
« Vastaus #30 : Heinäkuu 30, 2010, 23:29:56 »
Lainaus
Alkaako nyt mennä jo vaarallisen kuuman puolelle? Korkein lämpötila jonka itse olen kokenut taitaa olla se 31 astetta joka on Espoossa pari kertaa tullut täyteen, enkä haluaisi tietää miltä tuollainen tuntuisi. Ehkä ensi kesänä koemme jotakin lähempänä 40 astetta? :D (Riippuen totta kai talvesta - tämäkin kuuma kesä johtui hyvästä ja pitkästä talvesta.)

Joo, kun jäi itse kokematta, kun olin just kotikaupungista poissa, niin kaveriltani kysyin, niin se sanoi että tuntui samalta kun olisi mennyt saunaan, ja kun tuuli, tuntui siltä että joku olisi puhaltanut saunassa :D Eli sairas kuumuus...
" Take this sinking boat and point it home, we've still got time."-

winddy -> Méaway

Poissa Lansu

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #31 : Heinäkuu 31, 2010, 15:28:48 »
^ Et ole ainoa! Mä niiiin rakastan(rakastin) tuota yli +30 astetta, se oli aivan taivaallisen ihanaa. <3 Olen paljon enemmän kuuman ihminen kuin kylmän. Ei tarvitse juuri laittaa vaatteita päälle, ulkona saa nauttia kuumista tuulahduksista. <3 Olen ikuisesti katkera esi-isilleni, jotka välttämättä valitsivat juuri Suomen asuinpaikakseen, olisin enemmän Australian ihmisiä.... tai edes Espanjan.

Noista valittajista, ne on idiootteja jotka valittavat koko ajan; talvella kylmästä ja uhkaavat lähteä Välimerelle heti ensimmäisen tilaisuuden tullen, mutta kesällä kun ollaan siellä Välimeren asteissa niin valitetaan kuumasta.... muut valittajat saavat valittaa olla aivan rauhassa, mut nuo... örp. Mä valitan lähinnä inhottavasta, kylmästä, ällöttävän kylmästä pakkasesta. Yök :(

Poissa Chyilly

• Vuotislainen
  • No time for losers, 'cause we are the champions.
  • Pottermore: HazelAsh21
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #32 : Heinäkuu 31, 2010, 20:45:11 »
Helle, helle, helle!
Jotain niin ihanaa kuin kuvitella saattaa. Vihdoin liian kylmän talven jälkeen on ihan oikeita lämpötiloja. Rakastan olla kuumassa ja olla otsa, selkä ja kaikki muutkin paikat märkänä, kun kuitenkin joutuu sitten talvella tutisemaan kylmästä. Huoneessani vielä (harjakatto pään päällä, ei kunnollista tuuletusta) lämpötila hipoo neljääkymmentä ja sen ylikin jopa, niin ei yöunetkaan pitkiksi jää, jolloin taas voin puuhata kaikkea, mitä ikinä haluankaan ja varsinkin kun kerkeää tehdä kaiken sen päivän aikana (kaverilla on kunnon ilmastointi, niin siellä sitten tulee nukuttua seitsemään illalla ja no... ei sillon enää kerkeä tehdä mitään!). Ne, jotka talvella urputtivat kylmyydestä, niin nyt on nauttimisen aika! Kohta se kylmä taas tulee ja sitten ei ole enää kivaa :(

Onneks asun juurikin täällä Joensuussa, niin täällä ainakin on ihanan lämmintä, vaikkei aurinko aina paistaisikaan! :)

22/01/08 </3

Poissa Mustepullo

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Heinäkuu 31, 2010, 22:18:19 »
Täälläpäin on ollut yli kolme viikkoa jatkunut helleputki, kunnes eilen ukkosti ja satoi oikein kunnolla illalla. Tänään on sitten ollut jo normaalimpaa lämpötilaa, siinä kahdenkymmenen paikkeilla, joka on hyvä. Eihän täällä jaksa erkkikään! Onneksi selvästi nyt koulujen alkaessa (Jes!) lämpötila on hieman laskussa. (:
Who knows which is which and who is who

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
« Vastaus #34 : Elokuu 01, 2010, 19:56:23 »
Tietysti mä rakastan hellettä! <3 Olen ollut koko ikäni sellainen vilukissa, että kesä on ollut aina mulle sellainen asia, jota olen odottanut koko talven. En tykkää kylmästä. :(

Tänä kesänä on ollut oikein ihana kesä, hellettä on ollut tarpeeksi ja toivottavasti uusi helleaalto tulee taas pian. ;) Mun mielestä saa tulla niin kuuma kuin vain Suomessa pystyy tulla! :D En valita vaikka tuntuukin liian kuumalta, nautin siitä tunteesta täysillä. Otan aurinkoa ja olen tänä kesänä ollut ennätysmääränn auringon paisteessa. Ja se näkyy rusketuksessa. :) Ja jos haluan viilentää oloani, niin meiltä kotoa ei ole kuin se 4 km lähimmälle uimapaikalle (joki on toki parinsadan metrin päässä, mutta siellä en ui) ja äkkiäkös sinne pyörällä polkee! :) Kesässä ja helteessä on niin paljon hyviä puolia, en ala nyt niitä tässä luettelemaan.

Toki on niitä huonojakin puolia. Öisin helle on joskus hieman kamalaa, koska nukun yläkerrassa ja siellä on aivan hirveän kuuma. Nukkumisesta ei tule mitään, jos hikoilee vaikka makaisi hiljaa paikallaan. Joten kun helle iskee, mä ja pikkuveljeni muutetaan aina alakertaan nukkumaan. :) Jos on vieläkin kuuma, niin mua kyllä auttaa hyvin, jos käyn kylmässä suihkussa. Itse asiassa nukkuminen taitaa olla ainut huono puoli helteessä, minkä keksin. :)

Antaa tulla vaan niin paljon hellettä kuin Suomen kesästä lähtee! ;D Yli 30 astetta kelpaa hyvin. <3 ;)
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Poissa sotka

• kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #35 : Elokuu 01, 2010, 21:07:58 »
Rakastan hellettä! Aina talvella kylmä, varsinkin viime talvena, oli kiva tajuta että tänä kesänä tulee olemaan helle!

On ollut ihanaa kun on ollut hellettä, vielä voisi tulla helle ennen koulun alkua, koulussa ei oo kiva olla jos on kauhee helle ulkona. On ollu vedetkin lämpes helteen myötä ja on voinu uida ja vesihiihtää. Mä jopa rusketuin tosi hyvin tänä kesänä, yleensä en rusketu. Onhan toi helle ollu ärsyttävää, kun on yrittäny nukkua on ollu kamalan kuuma, mutta kotona en oo joutunu kärsimään kuumuudesta, mein talo on ihanan viilee kesäisin<3 Tykkään muutenkin kesästä ja tää helle vaan paransi sitä.

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #36 : Kesäkuu 02, 2013, 19:41:25 »
Taas on se aika vuodesta, kun aurinko paistaa, linnut laulaa ja on lämmin. Itseasiassa kuuma. Vähän liiankin kuuma. On se kiva, että kesällä on lämmin. viimekesän tapaiset kesät, jolloin on suurimman osan ajasta alle 20 astetta on ikäviä. Mutta yli 25 astettakin alkaa käydä vähän ikäväksi. Siinä välissä olisi oikein mukavaa. Mutta ilmeisesti mahdoton pyyntö. Nytkin mittari näyttää varjossa 27 astetta (auringossa yli 30) ja olo on hieman tukala. :( Asiaa ei yhtään auta se, että monena päivänä on ollut ukkosta ilmassa, mikä tekee olon vielä tukalammaksi. Eikä sitten edes ole ukkostanut kunnolla niin, että se veisi tukaluutta pois mennessään. Ei, täällä on vain jyrähdellyt hieman etäisesti ja satanut sillai että tuntuu siltä, että sauan kiukaalle olisi heitetty vettä. :(

Sentään (vielä) ei ole niin kuuma, että ei pystyisi olemaan. Sen verran kuuma vaan, että ei jaksaisi tehdä mitään. Aamuisin töihin lähtiessä on vielä ihan mukavan vilposta (jos on jonkinlainen aamuvuoroksi kutsuttava työpäivä), mutta pois lähtiessä on sitten aina kamalan kuuma. Töissä sentään ei toistaiseksi ole ollut kuuma, kun kylmälaitteet viilentää (olen kaupoissa töissä). Pitäisi varmaan laittaa shortsit tai hame kassiin mukaan töihin, ettei kuolisi kotimatkalla. Aamulla kun ei ainakaan viimepäivinä ole vielä tarjennut sillä tavalla, eikä toisaalta töissäkään voisi olla niin. Siellä on oltava joko normaalit housut (esim. farkut) tai työpaikan housut (jos on saatavilla, joka paikassa ei ole).
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #37 : Kesäkuu 02, 2013, 20:06:54 »
Ennen lämpö ahdisti ja saunaakaan en sietänyt kuin 5 min, olin ihan "tukossa", hiki ei irronnut ja olo oli ihan kamala. Nykyään oon saanut aineenvaihdunnan kuntoon muutamalla ruokavaliojutulla, ja helteestä oon alkanut nauttimaan. Hiki virtaa, joo, mutta muuten: ihanaa kun on lämmintä, oli se sit yöllä tai päivällä. Jotenkin helle hellii luita ja niveliä. Kunhan vaan muistaa juoda tarpeeksi (suosikkijuomani jäätee vihreästä ja rooiboksesta). Kaikki auringon lämmöt, kelpaa tänne!

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #38 : Heinäkuu 07, 2017, 20:21:58 »
Helle... *kurkistelee ympärilleen*... eipä ole oikein liiemin tänä kesänä näkynyt. On nämä Suomen kesän säät jälleen suuren huokauksen paikka: pakkasellakin taidettiin jossain vaiheessa, ja näkyikö sitä luntakin jossain vaiheessa. Kesäkuukin oli ainakin täällä viileä, kovinkaan montaa yhtä viileää kesää ei ole aikoihin ollut.

Liiallisesta helteestä en kuitenkaan pidä. Liian kovalla helteellä on jotensakin vetämätön olo, ainakin helteiden alettua kun moisiin lämpöihin ei ole tottunut. Ja myös se ihanainen hiki, josta moni on jo maininnut, on oma lukunsa: helteet ja kunnon fyysinen työ, niin kainalot muistuttavat vesiputousta :D Lisäksi olen sellainen, että ei parane unohtaa aurinkorasvaa tai päähinettä, tai tulee ei niin kaunista katseltavaa ja oloa.

Vaikka noita aivan liiallisia helteitä en niin kaipaakaan, mutta olisi se silti kiva, että kesällä olisi edes jotensakin lämmin. Entä onko muilla myös ikävä lämpöä?
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.