Kirjoittaja Aihe: Astuisit Tylypahkaan, mitä tekisit?  (Luettu 20678 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: MoonMist
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Astuisit Tylypahkaan, mitä tekisit?
« Vastaus #75 : Huhtikuu 03, 2011, 09:39:56 »
Riippuu vähän siitä, miten Tylypahkaan astumisen tulkitsee. Jos kuvitellaan, että olisin noita (mistäs muuten tiedätte etten ole, muahah), saisin kirjeen ja lähtisin kouluun, tunnelma olisi tietysti samankaltainen ekaluokkalaisen jännitys kuin kirjoissa on kuvattu. Mutta oletettavasti tässä tarkoitetaan kuitenkin tällaista yhtäkkistä Tylypahkasta heräämistä, joten lopetan turhan jaarittelun.

Jos minua ei olisi valmisteltu asiaan millään tavalla, vaan avaisin silmäni ja löytäisin itseni Tylypahkan tiluksilta, tulisi ensimmäisenä tietysti suuri järkytys. Mihin helkattiin olen joutunut? Siinä sitten kun katselisin ympärilleni ja alkaisin tajuta asioita, luulisin joutuneeni johonkin kuvauspaikalle tai Orlandoon. Kun tajuaisin olevani aidossa, oikeassa Tylypahkassa, ratkeaisin varmaan itkemään onnesta. Kun siitä selviäisin, alkaisin miettiä, onko minun jästinä sopivaa olla täällä. Sitten kun uskaltaisin, lähtisin tutkimaan paikkoja.

Ensimmäisenä suuntaisin kohti kirjastoa. Luultavasti eksyisin matkalla, mutta pari kertaa tietä kysymällä ehkä löytäisin perille. Kirjastossa menisikin sitten tuntikausia, koska sellaiseen paikkaan joutuessani menettäisin kokonaan ajantajuni. Kun joku kävisi kiskomassa minut korvasta pois tuolta lukutoukan taivaasta ulkomaailmaan, menisin ajankohdasta riippuen jollekin oppitunnille tai Suureen saliin syömään. Oppitunneista eniten kiehtovat muodonmuutokset ja loitsut, joten mars kohti McGarmiwan tai Lipetitin luokkaa. Saattaisin ehkä joutua selittelemään opettajalle läsnäoloani, sillä eihän Tylypahkaan nyt joka päivä jästejä eksy. Toivon mukaan minua ei heitettäisi ulos.

Voihan tietysti olla, että jästin läsnäolo huomattaisiin pian ja minua alettaisiin kiireesti etsiä. Silloin juoksisin kilpaa etsijöiden kanssa pitkin liikkuvia portaikkoja, vaikka minua pelottaisikin kamalasti, mitä kaikkea he voivat tehdä minulle. Luottaisin kuitenkin siihen, ettei Dumbledore voi antaa henkilökuntansa vahingoittaa viattomia lapsukaisia, joilla ei ole harmainta aavistustakaan siitä, mistä tänne tuli pudottua. Piiloutuisin varmaan johonkin tyhjään luokkahuoneeseen tai sinne kirjastoon. Tai tarvehuoneeseen, jos sen sattuisin löytämään.

Jos nyt oletetaan kuitenkin, että saisin ihan rauhassa tutkiskella paikkoja, niin seuraavaksi menisin pihalle, jossa kävisin istumassa huispauskentän reunalla, katselemassa kasvihuoneita ja kokeilemassa, miten lämmintä vettä järvessä on. (Oletuksena siis, että on kesä. :D) Voisin myös piipahtaa Hagridin mökillä katsomassa, onko isäntä paikalla. Jos olisi, voisin vähän kysellä lisää taikamaailmasta ja ehkä saada kupposen teetä ja palan rutikuivaa kakkua.

Luultavasti minun olisi aivan pakko käväistä Dumbledoren kansliassa kinuamassa, josko hän voisi taikoa minulle taikavoimat tai edes päästää opiskelemaan sellaisia aineita, joissa sauvaa ei tarvita. Voi olla, että pyyntöni kaikuisivat kuuroille korville... UNHOITUTA!

...ja siihen loppuisi seikkailuni.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2012, 21:32:38 kirjoittanut Lorainne »
Using the "are we", are we?

Lucresia

• Ankeuttaja
« Vastaus #76 : Toukokuu 28, 2011, 17:24:45 »
Jos menisin ekaluokkalaiseksi tylypahkaan, aivan varmasti olisin ihan paniicissa ja tekisin jotain tyhmääXD Ja kaikki nauraisivat. Olisin peloissani ja kauhusta jäykkänä siinä suuren salin edessä kun McGarmiwa luettelee nimiä hatun lajiteltavaksi.
Kun lopulta tulisi vuoroni, (olisin aivan varmasti viimeinen ja paniikissa siinä yksin seisoskellessani)
ja ihan jäykkänä istuisin jakkaralle ja hattu valahtaa silmilleni.. Parin minuutin hiljaisuus...
... .. .. .. "PUUSKUPUH!"
Ja en haluaisi puuskupuhiin joten luultavasti alkaisin protestoida hattua vastaanXD

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Toukokuu 28, 2011, 19:32:40 »
Minun reaktioni olisivat hyvinkin riippuvaiset siitä, mihin aikaan vuorokaudesta ja mitä kautta linnaan sattuisin tulemaan. Mutta nyt kun on näin kaunis kesäpäivä, niin jos joutuisin tältä istumalta Tylyn rappusille, luultavasti kipittäisin ensimmäisenä Suureen saliin ihmettelemään, miten se hemmetin katto on noin kaunis - taikuudella luoduista sääilmiöistä välittämättä - ja niin hirmuisen korkealla. Joku luultavasti tulisi piankin koputtelemaan olkapäähän, että mitäs noin jästisti pukeutunut neito ("vai oletko poika, törkeästi roikkuvat shortsit") höpöttää siansaksaa eli suomea keskellä oviaukkoa. Noh, kyselijästä välittämättä seisoskelisin ihmettelemässä vielä viitisen minuuttia ja rauhoittuisin vähän.

Sitten kipittäisin kirjastoon ja valittaisin kirjastonhoitajalle - kuka onkaan - Tylypahkan surkeasta jästikirjallisuuden kokonaismäärästä. "Miksei täällä ole minulle mitään ymmärrykseeni menevää?" Porttaria en kirjastoon toki meuhkaamisestani saisi, kunhan olisin vähän lahjoskellut paikalla olijoita. Jos paikalla olisi korppareiden väreillä varustautuneita, menisin kyselemään tuvan sijainnista muina naisina ja pihistäisin muutaman sauvan. Jatkaessani matkaa tuvalle (väitän korppiksille, että minut on juuri lajiteltu heidän tupaansa) kokeilen samalla, mikä sauva tottelee parhaiten. Muut vedän Myrtin päähän.
Tuvalla arpoisin patsaan kanssa melko tovin, kunnes tajuaisin taas puhuvani suomea. Englanniksi pääsenkin paljon kätevämmin sisälle. Globaali kauppakieli käy paikassa kuin paikassa. En välittäisi lainkaan hämmentyneistä pikkukorppareista, jotka tuijottavat printtipaitaani ja sen höntin näköistä lohikärmestä, vaan juoksentelisin villinä ja vapaana makuusaleissa ja stalkkaisin muiden puuhia. Kätevää, kun tytöt pääsevät poikienkin makuusaleihin.
Sitten kun joku valvojaoppilas on heivannut minut pihalle tuvan tiloista ja miinustellut sata pistettä tuvaltani (pahvi kun ei tiedä, ettei minua ole vielä lajiteltu), juoksisin etsimään tyrmiä. Kalkaroksen wtf?-ilmettä ei sitten voita mikään. Liemitunnilla kuokkiminen on niin hedelmällistä touhua, että lähden tunnilta mukanani useamman vuosikurssin oppikirjat (kertauksen vuoksi) ja käytetyt välineet. Käytävällä törmään lopulta Lunaan, jonka matka-arkkuun saan (taas korpparien tiloissa) viskata väliaikaisesti uudet tavarani.
McGarmiwa ei ole alkuun yhtä armelias (jos Kalkarosta nyt armeliaaksi voikaan kutsua), vaan pompottaa minua aimo tovin, ennen kuin päästää minut asiallisen kuokkimisen makuun. Hän tosin taitaakin hoksata, ettei minua ole vielä lajiteltu ja vihjailee turhan avoimesti olevansa paras tuvanjohtaja ikinä.

Seuraava kohde on tietysti rehtorin kanslia, jonne pääsen kovin kätevästi pälätettyäni ensin litanian mahdollisista salasanoista. Dumbledore pitää järkyttävästi makeasta. En osaa pitää sekunttiakaan näppejäni irti hatusta vaan ryntään heti sen luokse ja lasken sen päähäni, mikä onnistuukin heti vanhalta kunnon Dumbledorelta saamani puhuttelun jälkeen. Sen jälkeen olenkin virallisesti tylypahkalainen. Ha haa, te pienet vuotislaiset, jotka joudutte kitumaan kotonanne. Ha haa, todellisuus.

// o.o Tulipas himopitkä viesti.

Poissa Lovepotion

• Vuotislainen
« Vastaus #78 : Elokuu 05, 2011, 18:58:29 »
No todennäköisesti kiljuisin suureen ääneen ja säntäisin kirjastoon lukemaan kaikenlaisia taikakirjoja..

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #79 : Elokuu 05, 2011, 19:26:11 »
Joutuisin ensin varmasti vakuuttamaan itselleni useampaan kertaan, että se on totta. Juoksisin ympäri koulua, tutkisin paikkoja, opettelisin loitsuja.. Olisin niin onnellinen! Ja sitten ulos taikomaan o_o
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Pippuripiru

• Vuotislainen
  • Pieni, mutta pippurinen!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #80 : Elokuu 06, 2011, 18:40:21 »
Tietenkin ensin ehkä havainnoin missä olen ja kun tajuaisin olevani Tylypahkassa, lähden samantien tutkimaan paikkoja. Murtautuisin luutavarastoon ja kokeilisin jokaista luutaa. Sitten suuntaisin kirjastoon, jossa tutkailisin kaikkia kirjoja taikaeläimsitä, Tylypahaksta ja huispauksesta. Seuraavaksi olisin varmanakin niin nälkäinen, joten esittäisin oppilasta ja syöksyisin Rohkelikkojen pöytään syömään ihania herkkuja Suuressa salissa. Varmaankin värväisin jostain itselleni nukkumapaikan ja tutustuisin muihin ihmisiin. Esittäisin varmaankin oppilasta vähän aikaa, tutkailisin paikkoja, lentäisin luudilla mieleni mukaan, söisin herkkuja ja etsisin kaikki mahdolliset taikaeläimet koloistaan. Lisäksi luikahtaisin mukaan Tylyahon retkelle, kävisin Hunajaherttuassa ostamassa tuliaisia kotiin, Kolmessa luudanvarressa kermakaljalla ja Hienoissa huispausvarusteissa ostamassa itselleni Tulisalaman matkamuistoksi. Lisäksi napsisin mahdollisimman paljon kuvia kamerallani mahdollisimman monesta paikasta. Sitten saattaisin olla valmis kotimatkalle, tosin löytäisin kuitenkin tien uudetsaan Tylypahkaan! :D
Minulla on vain yksi elämä, ja sen aion elää täysillä!!

Poissa Viuhpiipore

• Vuotislainen
« Vastaus #81 : Elokuu 06, 2011, 18:50:56 »
Olisin tietenkin riemuissani! =D (siis sen jälkeen, kun olen tajunnut, missä olen). Tutustuisin koulun jokaiseen nurkkaan ja kokeilisin taikomista kirjaston kirjojen avulla - jos siis saisin jostakin itselleni taikasauvan...  Sen jälkeen yrittäisin varmaankin luudalla lentämistä ja ryntäisin Suureen saliin syömään. Viettäisin koko päivän Tylypahkassa ja seuraavana päivänä lähtisin tutkimaan Tylyahoa.
Viuhpiipore - velhomaailman karkki nro.1

Poissa fruu

• kaunis varietee
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #82 : Maaliskuu 21, 2012, 13:52:51 »
Olisin riemuissani, mutta jännittynyt. Luultavasti en tietäisi yhtään mihin mennä, joten jämähtäisin suureen saliin tuppisuuna, ja selittäisin koko asian, jos joku tulisi kysymään. (:
Mitä mä haluun ja mitä mä saan, jos kaikki kaatuu yhteen unelmaan?

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #83 : Huhtikuu 11, 2012, 14:20:54 »
Oletan tässä viestissä, että kukaan ei ihmettelisi olemassaoloani Tylypahkassa. :D

Ensin ihmettelisin ääneen sata kertaa, tyyliin näin: "Ei tämä voi olla totta. Ei vain ole. Harry Potterit ovat vain kirjoja, eikä niiden maailmaa ole oikeasti olemassa. Kaikki on Rowlingin keksintöä. Usko jo, usko jo!" Luulisin varmaan, että olen vain todella ihanassa unessa. Sitten, kun olisin kokeillut kaikkia herättämismenetelmiä (nipistelystä Hagridin alle talloutumiseen), ja huomaisin, että ne eivät toimikaan, täydellinen epäuskoni alkaisi pikku hiljaa vaihtua mykistyneeksi onnellisuudeksi. Seuraavaksi aivoni tulisivat niin täyteen tekemisehdotuksia, ettei ajatuksistani saisi enää mitään selvää. Alkaisin varmaan säntäillä paikasta toiseen kuin päätön kana.

Jos Tylypahkassa olisi Harry ja kumppanit, haluaisin tietysti nähdä heidät. Sanotaan vaikka, että jos ilmaantuisin sinne Harryn ollessa kolmannella luokalla, olisin tyytyväisin (ei sillä, etteivätkö muut vuodet kelpaisi :D). Jännää, olisin silloin niiden kolmasluokkalaisten ikäinen. Ehkä töllistelisin Harrya, Ronia ja Hermionea vähän aikaa seuraten, mitä he tekevät (toisin sanoen stalkkkaisin), jonka jälkeen lähtisin välittömästihetipaikalla katsomaan muitakin, etenkin Frediä, Georgea ja Dumbledorea. Ja sitten bongaisin kaikki muutkin hahmot. Eli stalkkailisin kaikkia kirjojen hahmoja.

Sitten tutkisin tietysti kaikki Tylypahkan huoneet ja paikat läpi. Ensin suuntaisin varmaan Tarvehuoneen luo toivomaan kaikkea, mitä ikinä haluaisin. Sitten säntäisin kirjastoon lukemaan kaikki kirjat kannesta kanteen, jonka jälkeen vierailisin oppitunneilla. Varmaankin Lupinin, Lipetitin ja Punurmion tunneilla kävisin ensin (joista jälkimmäisen tunnilla vain makoisten naurujen takia), jonka jälkeen sitten kaikilla muillakin tunneilla.

Tunneilla käytyäni juoksisin suoraan ulos katsomaan huispausta. Ja jos mitenkään mahdollista, ehkä varastaisin jostakin luudan ja kokeilisin vähän lentämistä. Muutenkin tutkisin Tylypahkan piha-alueita ja makoilisin kauniina kesäpäivänä ruohikossa nuuhkien kesäilmaa niin onnellisena kuin vain voisin. Voisinpa mennä myös Hagridin luo stalkkailemaan häntä ja Hiinokkaa. Ehkä jopa uskaltautuisin tallustelemaan Kielletyssä metsässä, tosin vain sen rajoilla. Haluaisin kohdata thestraleja, vaikken niitä pystyisikään näkemään. :>

Aivan lopuksi menisin syömään. Vaikea siellä Suuressa Salissa kyllä olisi syödä, kun pääni tuijottaisi kohti ihanaa lumottua kattoa. Istuisin tietysti korpinkynsien pöydässä, koska olen itsekin korpinkynsi.

Ja sitten, kun se aika koittaisi, lähtisin masentuneena pois. </3
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PumpkinWitch94
« Vastaus #84 : Huhtikuu 11, 2012, 15:00:31 »
Mmm... Ensin ihmettelisin varmasti tilannetta. Sellanen suu auki-ilme naamalla, kuinkas muutenkaan. Sitten selvittäisin vuosiluvut ja päiväykset. Jos saisin tietää päässeeni Kelmien aikaiseen Tylypahkaan.... Voi, minä juoksisin etsimään Lilyn ja Jamesin ja Siriuksen! Ja Remuksen! Juoksisin halaamaan Remusta ja kertoisin että rakastan tätä. Lisäksi rupeaisin hölisemään jotakin siitä kuinka Remus ja Sirius ovat kuin luodut toisilleen ja puhuisin yksinäni ja ihmettelisin kaikkea ja ääää.

Joka tapauksessa -oli se sitten Kelmien aikainen Tylypahka tai ei - etsisin itselleni taikasauvan ja tutkisin luokkahuoneita ja tervehtisin professoreja. Saattaisin mennä tunneille ja Suureen Saliin syömään. Ja tupien oleskeluhuoneisiin! Ja tietenkin Tarvehuoneeseen!

Tuntien ja muun alkuhälinän jälkeen ryntäisin pihalle huispaamaan ja mahdollisesti tervehtimään Hagridia ja elukoita. Ja tietenkin Kielletyssä metsässä ja järvellä olisi mukavaa käväistä... Ah, olisi niin paljon tehtävää... Niin ja Tylyaho!

Minulla olisi tietysti kamera mukana, ja kuvaisin Colinin tavoin paljon.

Kun lähdön hetki koittaisi, itkisin luultavasti ja hyvästelisin kaikki tapaamani tyypit. Olisin samaan aikaan onnellinen ja surullinen.
Should I sink or swim or simply disappear?

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
« Vastaus #85 : Heinäkuu 01, 2012, 02:44:46 »
Etsisin Kalkaroksen, joko konkreettisesti tai edes taulun hänestä - riippuen mihin aikaan/minä vuonna sinne päätyisin -, halaisin häntä, kiittäisin häntä olemassaolostaan ja katoaisin johonkin pimeyksiin jättäen hänet hämmennyksiin. :D
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #86 : Heinäkuu 01, 2012, 11:32:56 »
Osallistuisin oppitunneille muiden oppilaiden kanssa. Sitten myöhemmin menisin tutkimaan kaikki linnan kolkat. Yrittäisin myös hiipiä salareittiä pitkin Tylyahoon heti kun mahdollista. Haluaisin myös ehdottomasti päästä rehtorin kansliaan ja puhua Dumbledoren muotokuvan kanssa. Kirjasto taitaisi myös olla yksi ensimmäisistä paikoista jonne säntäisin. ;D Ja kielletty metsä! Mutta sinne vasta hämärän laskeudettua. Ja haluaisin nähdä Hagridin mökin sisältä päin.

Poissa Lorcanmei

• Vuotislainen
« Vastaus #87 : Heinäkuu 03, 2012, 13:40:56 »
Itkisin varmaan onnesta, mutta olisin samalla hieman ärtynyt koska kesti näin kauan päästä Tylypahkaan. Aluksi menisin tietysti suureen saliin muiden mukana ja odottaisin innolla lajittelua. Sitten oman tuvan oleskeluhuoneeseen. Heti seuraavana päivänä haluaisin tutkia linnan läpikotaisin. Saattaisin kierrellä ympäri tylypahkaa kamera kädessä, kuten Colin Creevey :D.

Poissa Vilionkka

• Varjometsästäjä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: NifflerSeer330
« Vastaus #88 : Heinäkuu 03, 2012, 13:53:31 »
Olisin niin onnellinen ja innoissani, että en menisi Suuresta salista pitojen jälkeen suoraan oleskeluhuoneeseen. No kai mä sen reitin sitten joskus oppisin ei sitä ny heti ekana iltana tartte osata, joten hivuttaisin itteni ulkoovista itteni ulos niin ettei kukaan näkis ja sitte mä vaan jotain omaani siellä tiluksilla riehuisin. Ehkä pyytäisin jonkun mukaankin... Vaikee sanoo kun en muista kuinka vieton olim 11 vuotiaan??? No mä nukkuisin ja koluisin koko linnan läpi ja sitte kun saisin niitä pinnauspurtavia ottaisin sellasen aina taikuupen historian ja ennustuksen ja taikaeläin hoitojen tunneilla (tylsimmät tunnit=)) nii sitte saisin tehä sitä mitä haluisin. Opiskelisin kovastu PVS:ssää, Muodonmuutoksia ja liemii ja  loitsuja varmaan eniten... mikää muu ei sitte kiinnostakkaa=) Eli siis Olisin aivan ällikällä lyöty kun saisin Tylypahkasta kirjeen, osoitettuna minulle ja pääsy sinne tuntus aivan ilmiömäiseltä!!!!
-Yhtä kyytiä, läikyttämättä.
 -Ja ylenantamatta.
 -Joten tämä on juomapeli siis?
 -Viimeinen pystyssä voittaa.

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
« Vastaus #89 : Heinäkuu 14, 2012, 23:06:51 »
Itse ainakin pyörtyisin heti kättelyssä. Eihän se voisi olla totta! Läiskisin itseäni poskilleni ja huutaisin mielessäni, että Herää pahvi! Kun sitten lopulta tajuaisin, ettei se olisi unta kiljuisin pitkin käytäviä ja juoksisin tarkastelemaan kaikki paikat läpi.. Ja varmaan halaisin kaikkia vastaan tulevia, kun olisin niin iloinen.. Lopulta sitten eksyisin johonkin ja Ron tulisi siihen ja.. (Oho taisi mennä vähän offiksi..) Ja semmoista..:)
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #90 : Marraskuu 07, 2012, 08:47:33 »
Tunkisin vessanpöntöt täyteen sontapommeja, laittaisin kaikki kirjaston kirjat tanssimaan jetkalenkkaa ympäri suurta salia, päästäisin Riesun ja maaliämpärin Dumbledoren työhuoneeseen, sytyttäisin rohkelikon makuusalien sänkyjen verhot tuleen, kaataisin kolme tynnyryllistä chiliä keittiön kaikkiin patoihin ja pannuihin, jakaisin kaikille oppilaille keltaiset spray-maalit, mätkisin Norriskaa luudanvarrella, lukitsisin Voron Tylypahkan likaisimpaan luutakomeroon, kääntäisin kaikki porkkanat ja kurpitsat ylösalaisin Hagridin kasvimaalla, päästäisin Ruuahin vapaaksi, yllyttäisin kentaurit sotaan velhoja vastaan, lentäisin Ford Anglialla täysillä tällipajua päin ja lopulta hiipisin vahingoniloisesti myhäillen pois -kaaoksen- keskeltä rääkyvään röttelöön ja sieltä kolmeenluudanvarteen tuliviskille.

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #91 : Marraskuu 07, 2012, 12:30:16 »
Kai se olisi aloitettava Suuresta salista ja heti lajitteluni jälkeen häippäsisin sieltä tutkimaan linnaa >:D -ilme kasvoillani. Väsyneenä sitten tutkimusretkestäni eksyn aivan varmasti, kun yrittäisin löytää oman tupani oleskeluhuoneeseen reitin. Ja seuraavan parin päivän oppitunnit menisivät minulta ohi tutkiessani linnan käytäviä, tauluja ja tyhjiä luokkahuoneita...
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Poissa Roosapoosa

• Hämärä
  • Vuotislainen
  • Kukkuu :)
« Vastaus #92 : Marraskuu 11, 2012, 14:06:10 »
Ensin en uskoisi sitä todeksi, mutta sitten kuin se alkaisi tuntumaan todemmalta olisin innoissani. Varmaan ensimmäisenä tutustuisin paikkoihin ja etsisin salakäytäviä. Kävisin myös paljon kirjastossa lukemassa taikuuden historiasta ja opettelemassa paljon erillaisia loitsuja. Eksyisin myös muutamia kertoja ja todennäköisesti teloisin itseni luudalla aika pahasti. Mutta kaikenkaikkiaan olisin älyttömän iloinen siitä, että pääsin niin mahtavaan kouluun.
What sorcery is this?!

Poissa goldensnitch

• Sadetonna
  • Vuotislainen
  • Action!
  • Pottermore: HeartPotion15680
« Vastaus #93 : Marraskuu 12, 2012, 19:50:59 »
Oih, kaikki paikat olisi heti tutkittava läpi.. suuri sali, luokkahuoneet ja varsinkin kirjastoon saattaisin eksyä pitemmäksikin aikaa... Ja huispauskentälle ja luudalla lentoa kokeilemaan, sekä voisipa vähän hiippailla kielletyn metsän laitamillakin. Olisi ihanaa nähdä kaikki oleskeluhuoneet ja varsinkin Dumbledoren työhuone. Eihän siitä voisi saada tarpeekseen! Ja niin, loitsuja olisi hetipakko opetella, kyllä olisikin mahtavaa, jos Tylypahkaan pääsisi..
Have you found Jesus yet?
- I didn't know I was supposed to be looking for him, sir.

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #94 : Tammikuu 19, 2013, 23:56:00 »
Niin kuin monet ovat täällä sanoneet, riippuu siitä, miten päätyisin Tylypahkaan.
Jos saisin ekaluokkalaisena kirjeen, vetäisin ensin jonkun onnestasekoamiskohtauksen sen jälkeen kun olen tajunnut ettei se kirje ole feikki. Sitten valmistautuisin lähtöön ja saapuisin paikalle muiden jännittyneiden ekaluokkalaisten kanssa ja tietysti veneellä järven yli ja sieltä siis suureen saliin lajitteluun, jonka kautta päätyisin Korpinkynnen pöytään ja sieltä oleskeluhuoneen kautta makuusaliin. Ja aamulla sitten tunneille.

Jos nyt vain jotenkin randomisti ilmestyisin sinne. Luulisin sen olevan unta ja päättäisin ottaa siitä silti kaiken irti. Menisin vinkumaan rehtorilta lupaa opiskella siellä, vaikka jonkun tiivistetyn oppimäärän. Kirjeenihän olisi selvästi hävinnyt johonkin vuosia sitten, koska enhän olisi nyt päätynyt Tylypahkaan ellen olisi noita. Rehtorin kansliasta tultuani koluaisin linnaa ja pihamaita niin paljon kun päivässä ehtisin ja siinä vaiheessa varmaan ymmärtäisin sen olevan totta eikä unta ja seuraavana päivänä alottaisin arkisen rutiinin, tunneilla käyminen yms.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #95 : Elokuu 24, 2014, 00:52:45 »
Jos vain äkkiä mätkähtäisin pum keskelle pihapiiriä, tarkastaisin ensin etten kolhaissut päätäni pudotessani, ja näyttäisin pelästyneeltä. Luultavasti päätyison Voron eteen, ja päätyisin räkytyksen säestyksellä Dumbledoren eteen, ja pelkäisin aluksi kuin jänis, ennen kuin alkaisin nauttia kuin viimeistä päivää olostani. :D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2015, 13:49:56 kirjoittanut Helmiina »
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Kaistapää

• Pöllölän siivooja
  • Vuotislainen
  • Frettein kanssa matkaan jo käyn
  • Pottermore: AurorBat15224
« Vastaus #96 : Lokakuu 09, 2014, 15:58:03 »
En sano nyt mitään muuta.

Kiljuisin, nauraisin hysteerisesti, kaivaisin kaapuni(<3) taskusta puhelimeni ja kääntäjän avulla alkaisin huutaa kaikille elämäni pieniä ja suuria iloja. Ja pyörtyisin. Ja kiljuisin ja nauraisin hysteerisesti. Ja kiljuisin.

Niin totaa en oo koskaan oo ennen pyörtynyt (niin epäuskottavaa kuin se onkin) niin kuitenkin varmaan pyörtyisin Tylypahkan kunniaksi.
Kaistapää ei tunnistaisi vitsiä vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan ja Dobbyn pannumyssy päässään.

"Minäkin tykkäsin kokouksista", Luna sanoi seesteisesti.
"Ihan kuin olisi ollut ystäviä."

Poissa Kaistapää

• Pöllölän siivooja
  • Vuotislainen
  • Frettein kanssa matkaan jo käyn
  • Pottermore: AurorBat15224
« Vastaus #97 : Lokakuu 09, 2014, 16:02:23 »
Ja tämä vuoteni on piinaa, sillä juuri vähän aikaa sitten minun olisi pitänyt saada Tylypahkan kirje... Olin odottanut nämä kaikki vuodet tätä... ja sitten... se ei tullutkaan... joka päiväinen unelmani on että se tulisikin myöhässä...
Kaistapää ei tunnistaisi vitsiä vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan ja Dobbyn pannumyssy päässään.

"Minäkin tykkäsin kokouksista", Luna sanoi seesteisesti.
"Ihan kuin olisi ollut ystäviä."

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #98 : Lokakuu 10, 2014, 23:10:03 »
Riippuisi siitä miten sinne menisin. Jos ekaluokkalaisena samoin kuin muutkin.

Jos teleporttaisin tästä ja nyt olisin tietysti järkyttynyt ja siitä toivuttuani pyytäisin saada tutustua tylypahkaan jonkin näköisellä opastetulla kierroksella.

Poissa Kirjatoukka

• Vuotislainen
  • Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
« Vastaus #99 : Lokakuu 26, 2014, 17:20:46 »
No, ensiksi pyörtyisin onnesta; suurin toiveeni on toteutunut! Sitten kai juoksisin suoraa päätä suureen saliin, istuisin penkille, katselisin ympärilleni ja vasta sen jälkeen tajuaisin että kaikki on totta! Luultavasti toimisin aika lailla samoin kuin Colin Creevey, eli etsisin Harry Potterin käsiini... Ja kaikki muutkin mahdolliset henkilöt, ja sitten kyselisin heiltä kaikkea ja olisin aivan täysin haltioissani. Sitä ennen ehkä silti pitäisi jostain löytää heidän lukujärjestyksensä, että tietäisin missä he milloinkin liikkuisivat... Kun olisin sen tehnyt, menisin kirjastoon, ja lukisin siellä hyvin kauan mitä ihmeellisimpiä kirjoja <3 Ja heti sen jälkeen menisin lentämään luudalla. Koettaisin myös päästä oleskeluhuoneisiin, vaikka en tunnussanaa tietäisikään... Ensiksi korpinkynsien (koska korpinkynsi on mielestäni ihanin tupa, vaikka kaikki ovatkin yhtä tärkeitä), siihenhän ei edes tarvitse tunnussanaa, ja luulen, että jonkun ajan mietittyäni sen arvoituksen ratkaisisin... Sitten kun tulisi nälkä, menisin keittiöön ja söisin, söisin, söisin... Ja tapaisin kaikki kotitontut. Koittaisin myös päästä valvojaoppilaiden kylpyhuoneeseen, ja Myrtinkin haluasin tavata :DD Kävisin myös kaikki mahdolliset luokkahuoneet ja luutakomerot läpi, ja etsisin salakäytäviä... Niin, ja menisin tarvehuoneeseen, siis  jos sattumalta vaikka pääsisinkin sinne. Ja jos samana päivänä järjestettäisiin huispausottelu, menisin tietenkin katsomaan sitä :D Ja menisin tapaamaan Hagridia :DD Ja Dumbledoren työhuoneessakin olisi ihan pakko käydä... Tämä viesti jatkuisi (melkein) loputtomiin, jos kirjoittaisin kaikki mitä tekisin :'D
"Harry! Jos me kuolemme, tapan sinut!"