Kirjoittaja Aihe: J-pop / J-rock  (Luettu 57031 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Claudia

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #25 : Heinäkuu 27, 2003, 14:58:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Seyana"
Katsoin hiljattain yhden liveklipin ja tyylistä on tullut monivärisempää

Minkälaisesta videosta on kyse? Mietin vain olenko itse nähnyt tuota videota. Tähän mennessä olen nähnyt vain pätkiä Hot wave-ohjelmasta. Muita Moi dix Mois-videoita en ole vielä löytänyt.

Nyt on tullut ladattua vähän lisää tuota Vidollia ja oli pienoinen pettymys. Waisetsu ningyou kuulosti aika pahalta. Ihan mukava bändi yhä, mutta odotukseni olivat liian korkealla.

Omiin suosikkeihini lukeutuu nimenomaan tuo Waisetsu ningyou. Tuon lisäksi muu Vidollin aikaisempi tuotanto on mielestäni parempaa kuin uudempi, joka ei ole niin iskevää.

Dir en greyn sivuille [ http://www.direngrey.co.jp ] on jokin aika sitten ilmestynyt kuvia uudesta tyylistä ja täytyy sanoa, että hyvältä näyttää. Ehkä he ovat pääsemässä pois siitä junttityylistä, joka heillä on tässä viime aikoina ollut. Sivuilla on myös pätkä uudella levyllä olevasta laulusta, joka on kylläkin hyvin lyhyt, mutta minä olen aivan innoissani jo tässä vaiheessa.

Asrun

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #26 : Elokuu 07, 2003, 13:28:31 »

Ja tosiaan, huhutaan että kyseinen kappale olisi omistettu Kamin muistolle.

U+K:n nimihän tulee Ukyo Kamimurasta, eli Kamin koko nimestä. *tietää että kaikki tietävät tuon*

Jippii, viimeinkin onnistuin löytämään Dir en greytä, [jopa yhden videopätkänkin] ja täytyy myöntää että kuulemieni kappaleiden perusteella tykkään. :)

Nah, kuinka turha viesti.

Seyana

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #27 : Elokuu 07, 2003, 14:31:45 »
Lainaus käyttäjältä: Asrun
U+K:n nimihän tulee Ukyo Kamimurasta, eli Kamin koko nimestä. *tietää että kaikki tietävät tuon*

Ja siellä jossakin vaiheessa lauletaan jotain tyyliin "Oh, kami", mutta kamihan on japaniksi jumala, joten mene ja tiedä sitten. ^^

Mutta, tätä en tullut tänne lässyttämään vaan hehkuttamaan uusimpia obsessioitani. Eeh, niitä alkaa pursuta vähän joka tuutista, mutta hyviä jrockareita on liikaa.

Ensiksi bändi nimeltä Earl Grey. En tiedä kuinka onnistuin kuulemaan heistä vasta hiljattain, vaikka bändi on ollut olemassa vuodesta 1998. Eipä kyllä mikään ihme, eihän heistä täälläpäin juuri kukaan muukaan tiedä. Mutta ei hätää, minä olen heidän uusi sanansaattajansa. Bändi on hyvin underground ja tiettävästi nykyään ilman basistia, mutta soittavat kuitenkin loistavaa visual keitä. Matina tyylisiä. Yukitolla on selkeä ja hyvä ääni, mutta hän pystyy kyllä tekemään kivoja kiljumis-ääniäkin. Ei niissä Kyon tasolle yllä, mutta hyvä kuitenkin. Kitara on aika raskas ja iskee päin naamaa. Musiikki vaihtelee aavemaisesta mielipuoliseen rähinään. Loistavaa. ^^

Madeth Gray'll meni ja hajosi vuonna 2001 ja olen tästä syystä heille äärimmäisen katkera. Hajotessaan bändin basisti oli jäsenistä ainut, joka oli mukana bändiä perustettaessa. Historia on siis aika värikäs. ^^ Ulkonäöltään bändi oli todella näyttävä ja hieno. Musiikillisesti goottirockia ja hyvää sellaista. Hisuin ääni ei häiritse missään vaiheessa. Bändin kitaristi Izumi on muuten äärimmäisen kuolattava. <3 (Miksi minä aina valitsen juuri kitaristit?)

Kagrran joku varmaan tietääkin. Olen pitänyt heistä kauan, mutta en sillä tavalla. ^^;;;;; Jälleen kerran bändi jota on hankala luokitella yhtään mihinkään. Sanotaan nyt sitten vaikka että raskasta rockia, jossa on mukana goottihihhulointia. Niiden vähäisten livejen perusteella, joita olen katsonut, Isshi ja Akiya vaikuttaisivat aika ylienergisiltä, kun taas rakas basistini Nao syrjäänvetäytyvän täydelliseltä.

Shazna onkin sitten jpopin ja rockin sekoitus. Kolme ubersöpöä miespuolista japanilaista soittamassa melko iloista jumputusta. Magenta story on <3

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2011, 15:27:23 kirjoittanut Adéa »

Shaltra

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #28 : Elokuu 15, 2003, 23:45:23 »
Vihdoinkin on luotu erinomaisen hiano topicci! Japsumusiikkia! Aaaw.
Pasilan musa-asemalta on tullut lainattua muutama levy, mutta sielläkin tarjonta on niin vähäinen, joten sattuisko kukaan tietämään mistä vois saada hankittua/lainattua japsumusiikkia? Löytyykö kirjastoista hyvin? Viimeksi kun etsin (vuonna yks ja kaks tosin) niin ei oikein löytynyt mitään...
Ja kun rakas Kazaakin piti poistaa koneelta (perheenjäsenet häiriinty ja pelkäsi, että pikkusisko ostaa amerikkalaista hammastahnaa ja pilkullisia sukkia peseviä kynänteroittimia ja muuta mukavaa) niin ei voi netistäkään hakea... *hmmp*

Aips, poikkeaa kyllä hieman aiheesta, mutta sattuisko kukaan tietämään kauppaa, jossa myytäisiin japanilaisia vaatteita (esim. kimonoita) tai sellaisia "puukenkiä"?

Lainaus
Njäh njäh, arvaa kuka alkaa lukea japania kolmannessa jaksossa? *viheltelee*

Hurray! Varmana nährään siellä japanin tunnilla, koska miekin aloittaa japanin 3. jaksossa. *viheltelee mukana, mutta sekoaa sävelessä ja nukahtaa näppäimistön päälle*

*raahautuu nukkumaan Kalkkis-postikorttia rintaansa vasten puristaen*

Claudia

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #29 : Elokuu 17, 2003, 17:27:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Kaiku"
Tietääkö joku niitten Gravin laulujen esittäjästä?

Sarjassa ainakin kaikki Bad Luckin laulut ja lopputunnarin esittää Kotani Kinya. Muista laulujen esittäjistä minulla ei ole tietoa.

Lainaus käyttäjältä: "Shaltra"
sattuisko kukaan tietämään mistä vois saada hankittua/lainattua japsumusiikkia? Löytyykö kirjastoista hyvin?

Minä en ole vielä törmännyt missään liikkeessä japanilaiseen musiikkiin. Kirjastoistakaan tuskin mitään löytyy, sillä japanilainen musiikki ei ole niin tunnettua täälläpäin. Itse olen tähän mennessä ostanut levyni ulkomailta. Kalliimmaksihan se tulee, mutta on kyllä sen arvoista. Jos nyt jotain kiinnostaa niin näihin nettikauppoihin kannattaa tutustua:

Yesasia

Cdjapan

Amazon.co.jp

Asrun

• Ankeuttaja
Boku wa...kimi no...Vanilla..*hymisee*
« Vastaus #30 : Elokuu 23, 2003, 20:46:13 »

Japanin kieli kuulostaa kaikkiaan ihanalta laulettuna. Huomattavasti paremmalta kuin suomi.

Japanilaiset rokkarit voi laulaa vaikka 'pilkullisia banaaneja kahdeksan markkaa kilolta' ja se kuullostaa tosi híenolta ja syvälliseltä suomalaisen fanin korvaan. x) Tosin harvemmin ne varmaan banaaneista laulaa. xD [joo ei, ei yhtään off-topik]

muoks:

Päätin tulla kysymään tunteeko kukaan vuotislaisista sattumoisin bändiä nimeltä Aucifer? Itse onnistuin kyseisen pumpun musiikkia löytämään vähän aikaa sitten ja ihastuin kovasti. Aucifer soittaa raskaan sorttista rokkia, ja ai millä tyylillä... :) *hyrisee onnellisena*

Tietääkö siis kukaan? Ja onko mahdollisesti tietoa, onko Auciferista tehty minkään sortin englanninkielisiä sivuja, ainoat jotka löysin kun olivat japaniksi ja thaiksi...

Seyana

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #31 : Syyskuu 08, 2003, 16:11:23 »
Enää muutama päivä Vulgarin ilmestymiseen. ^__________________^ Dir en greyn virallisilla sivuilla on nyt kisa, jossa pitää tehdä eräänlainen "the Vulgar world", eli sivugrafiikkaa sivuilla annettavista kuvista. Ja lähettää ne sivun ylläpidolle. Erh, olen tässä itse yrittänyt jotain saada aikaan, mutta yritykseksi taisi jäädä.

Ja sitten perun kaikki pahat sanani Baroquesta, vaikkakaan niitä ei taida edes olla. Yksi tämänhetken parhaista j-rockbändeistä.

muoks: Se on täällä!111 *kiljuntaa* Vulgar on ilmestynyt. Itse saan omani vasta myöhemmin, mutta ämpäreinä latailen levyä parhaillaan. Muutama on jo tullut, ja niiden perusteella albumia voisi sanoa melko raskaaksi. Drain away ja Kasumihan ilmestyivät jo melko kauan sitten ja ovat mukana levyllä. Mutta Vulgar ei ilmeisesti olekaan sellainen, kuin näiden kahden kappaleen perusteella olin odottanut. Tyyli on muuttunut yhä vain raskaammaksi, kyllä sen Kasumista ja Drain awaystakin huomaa. Kitara soi kovempaa ja äänekkäämmin.

Minä tykkään. <3

//Nyt mulla on koko levy ja ei voi muuta sanoa kuin että Dir en grey on yhä parasta j-rockia.

Claudia

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #32 : Syyskuu 11, 2003, 19:38:55 »
Se on täällä!111 *kiljuntaa* Vulgar on ilmestynyt. Itse saan omani vasta myöhemmin, mutta ämpäreinä latailen levyä parhaillaan.

Itse saan omani ties milloin. Levy näyttää olevan nyt Helsingissä, mutta kestää vielä luultavasti muutama päivä ennen kuin se saadaan toimitettua perille asti. Ajattelin ensin odottaa levyn saapumista ja kuunnella sen vasta sitten kokonaisuudessaan, mutta en tiedä jaksanko odottaa. Ehkä käyn etsimässä laulut jostain etukäteen.

Kaiken musiikin lisäksi levy vaikuttaa ainakin Go:n sivujen mukaan lupaavalta ja mielenkiintoiselta. Kansivihkosessa on jopa 32 sivua ja uskon, että luvassa on tyylikkäitä kuvia bändin jäsenistä. Laulujen sanat on kuulemma käännetty myös englanniksi, mikä on pelkästään hienoa. Omassa tilaamassani versiossa on mukana dvd, mutta olen hieman pettynyt kuultuani, että se sisältää vain yhden musiikkivideon. Mööh.

Efui

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #33 : Syyskuu 12, 2003, 16:28:42 »
Jpop kuulostaa minun korviini suurimmaksi osaksi yhtä ärsyttävältä kuin poppi mistä tahansa maailman kolkasta (riippuu tietysti siitä minkä popin puoelle luokittelet), mutta jrockkiin olen kyllä haksahtanut. Aika perusteellisesti. ^_^

Suurin palvonnan kohteeni on ehdottomasti Malice Mizer. Niin monta erilaista, eri tavoilla loistavaa, addiktoivaa, ihanaa biisiä ja niin paljon hienoja asuja ja livejä. Voisin jatkaa varmaan siihen asti, että suurin osa teistä nukahtaisi, mutta niin vaikeaa kun joskus onkin valita yhtä parasta kaikista, Malice Mizer on epäilyksettä suosikkibändini.

Ainut haastaja Malice Mizerille minun ykkössuosikkinani on kovasti eri tyylinen mutta silti persoonallinen hide. Myös häneltä löytyy lukemattomia biisejä, joita kuuntelen uudestaan ja uudestaan ja kuka pystyy sanomaan, ettei vaikkapa Rocket Dive -videon hide ole niin söpö ettei sanat riitä kuvailemaan?

Lisäksi suosikkeihin kuuluvat mm. Gackt, Dir en Grey, Due le Quartz, Earl Grey, Eve of Destiny, Buck-Tick, Luna Sea ja sekalainen valikoima animemusiikkia.

Esimerkiksi..

Tietääkö joku niitten Gravin laulujen esittäjästä?

Kotani Kinya esittää Bad Luckin biisit kuten Super Drive, The Rage Beat, Spicy Marmalade ja Glaring Dram. Joitakin Sound Story Biisejä kuten vaikkapa No Style esittää Shuichin seiyuu (ääninäyttelijä) Seki Tomokazu. Shining Collectionin esittää Iceman ja Sleepless Beautyn K.ITO + D.K. Samoin myös Ryuichin seiyuu, Yamaguchi Kappei laulaa ainakin Predilectionin.

Sarah

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #34 : Marraskuu 04, 2003, 21:48:23 »
Noniin. Malice Mizer. Asiaa.

Tätä topiccia täytyy herättää henkiin.
Noniin, j-rockin, tai siis Malice Mizerin löysin vasta ihan vähän aikaa sitten, siitä taitaa olla kolme päivää. Ihana Millanen (synkkis) aivopesi minut kuuntelemaan tätä ihanaa musiikkia. Klahalla on ihana ääni. Ja ne musiikkivideot ovat todella kauniita. Tai no kauniita ja kauniita, mutta hienoja.
Beast of blood on hyvä kappale, samoin Gardenia. Se on mukavan rauhallinen ja kaikkea. Mayonaka ni Kawashita Yakusoku on myös hyvä, vaikkei se video olekaan. Illuminate on hyvä. Mutta se video on hirveä.
Noniin. Kuunnelkaa kaikki Malice Mizeriä.

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #35 : Marraskuu 05, 2003, 16:14:10 »
Vau mikä topic ^^
Kiinnostuin ehkä noin kuukausi sitten japanilaisesta musiikista, lähinnä j-rockista ja myös animesta.

En oikeastaan tajua miksi todella monet ylistää Malice Mizeriä. No okei, sillä on muutama ihan ok kappale, mutta suurin osa on mielestäni jotain ärsyttävää humppatangoklassista musiikkia... Ehkä olen onnistunut lataamaan vain niitä huonoimpia, Malice Mizerillä taitaa kuitenkin olla aika paljon erityylisiä biisejä.

Dir En Grey on aika huippu. Kaikki kuulemani biisit on ollut hyviä, ne on ehkä aluksi vähän häröjä, mutta mä rupesin pitämään niistä kuitenkin melkein heti. Suosikkejani ehkäpä Cage ja Hades.

Gacktilta tykkään Lu:nasta, Mizerablesta ja Illness Illusionista. Glaylla on myös tosi hyviä biisejä. Ja X-Japanilla. Ja varmaan vielä monella muullakin, en vain muista niiden nimiä. Ai niin, L'arc~en~ciel. Se on todella hyvä. En ole kuullut sitä vielä paljoakaan, mutta pitänyt tähän mennessä jokaisesta biisistä. En oikeastaan tiedä siitä mitään, muuta kuin Hyde on kai laulaja. Kuitenkin sillä on mielettömän ihana ääni.

Anime ei taida tähän topiciin varsinaisesti liittyä, mutta en voi olla ylistämättä Hellsingiä. Siinä on muuten ollut muutama ihan hyvä biisi, en vaan tiedä niiden nimiä enkä esittäjiä.

Matron

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #36 : Marraskuu 05, 2003, 16:34:41 »
Hei jeah, tätä aihetta minäkin olen odotellut. Itsekin olen löytänyt Malice Mizerin mahtavuuden. Toisaalta, Milla alias Lukreth:han sen minulle alunperin esitteli. Kiitoksia sinulle. Hän lähetti minulle hirveästi kappaleita ja kehotti kokoajan kuuntelemaan. Jotenkin innostuin sitten hirveästi tästä yhtyeestä ja esittelin sen myös Sarahille ;) Ja hänkin sitten alkoi pitämään kyseisestä yhtyeestä. Parhaat kappaleet ovat mielestäni Beast of Blood, Gardenia ja Illuminati. Pidän myös paljon Klahan soolokappaleista. Varsinkin Chameleo No Seppun on mahtava. Samoin Scape. Aww, noita hyviä kappaleita on ihan mahdottomasti. Mielestäni Klahalla on hyvä ja vahva ääni. Gacktillakin on myös mukava ääni. Videot ovat myös aika mielenkiintoisia. Ne ovat kauniisti toteutettu ja ovat jollain tavalla outoja. Siis tarkoitan hyvällä tavalla outoja. Illuminati tosin on vähän niin ja näin. Mielestäni Mana ja Közi ovat mahtavia kitaristeja ja Yu~ki on aivan mielettömän hyvä soittamaan bassoa. Olen nähnyt myös Malice Mizerin elokuvan Bridal of Rose. Se on aika outo. Ei ollenkaan puhetta. Kai se on omalla tavallaan hyvä sekin. Suosittelen lämpimästi Malice Mizerin musiikkia.

Lukreth

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #37 : Marraskuu 05, 2003, 17:11:31 »
Lainaus käyttäjältä: "maniac"

En oikeastaan tajua miksi todella monet ylistää Malice Mizeriä. No okei, sillä on muutama ihan ok kappale, mutta suurin osa on mielestäni jotain ärsyttävää humppatangoklassista musiikkia...

No yksinkertaisesti siksi, koska me pidämme humppatangoklassisesta.

Tämä innostui j-rockista puolisen vuotta sitten (kesän alussa~keväällä) kun tämä sai ihan vahingossa kuunneltavakseen Kyomu no naka de no yuugin ja Hakai no haten Malice mizeriltä. Voisin sanoa hurahtaneeni täysin. Aloin nopeasti haalia Mizerin tuotantoa itselleni ja tutustuin samalla Moi dix moisiin, Dir en greyhyn, X-japaniin, Glayhyn, L'arc en cieliin yms.
Anyways, Malice mizer on pysynyt edelleen suosikkinani ja Beast of blood onkin ehdottomasti soitetuin kappaleeni, ja Klaha on mielestäni Malice mizerin paras laulaja (ja myös parhaan näköinen, mutta se ei nyt kai ole oleellista, vai?).
Levyjä olen yrittänyt kysellä suomalaisista firmoista, mutta eivät jostain kumman syystä saa niitä importattua mistään. Maailmalta kun taas on paha tilata ilman luottokorttia.

Dir en grey, MUCC, edellämainittu Malice Mizer, hide, L'arc en ciel, La'cryma christi, Lareine, X japan, Gacktin ja Klahan soolotuotannot sekä Glay ovat tämänhetkisiä suosikkejani. (Ja se kiinalainen visual-bändi Silver ash.)

Tiivistetään nyt yhteen lauseeseen; pidän paljon.

zetsubou

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #38 : Marraskuu 11, 2003, 23:31:33 »
Kas kummaa, en olekkaan vastannut tähän topikkiin vielä. Korjataan virhe sitten heti.

Olen ilmeisesti niitä harvoja, jotka aloittivat japanilaisen musiikin kuuntelun suoraan j-rockista (aika monihan mainitsi ensin kuunnelleensa j- poppia ja animemusiikkia). Eksyin vain kerran altavistan mediahakuun samaan aikaan kuin katselin Seyanan soittolistaa. Päätin siis ottaa selvää, millaista musiikkia soittaa Dir en grey. Imutin muutaman kappaleen, ja kuuntelin. Alkureaktio oli syvä järkytys. Mielenhäiriöstä kuitenkin latasin lisää. Cagen kohdalla jäin lopullisesti koukkuun.

Dirun lisäksi myös Malice Mizeriä, X- japania, hideä ja Gacktia tulee kunneltua sangen paljon, ja lisää pitää kuulla, se on varma. *menee nuijan kanssa tappamaan palomuurinsa*

Muoks.// Joku mainitsi Hellsingin? Pakko sanoa, että rakastan sitä alkutunnaria (Oikeastaan rakastan koko sarjaa, mutta tämähän ei ollut animetopikki). Tietääkö kukaan tunnarien esittäjää?

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #39 : Marraskuu 19, 2003, 18:22:48 »
Itse aloin jrockia kuuntelemaan vasta jonkun aikaa sitten ystäväni painostuksesta. Voitte kuvitella minkälaisen shokin sain, kun ensimmäinen jrock kappale jonka kuulin, oli Kyon rääyntää. No ei se mitään, jostain syystä kuitenkin kazaalla aloin syynätä Dirun kappaleita ja sattumalta latasin myös Kasumin musiikkivideon. Ja olin tietenkin aivan myyty, tätä siis lisää. Latasin yötä päivää kappaleita, osan heitin suoraan roskiin ja osan kopioin omaan kansiooni odottamaan tarkempaa analyysia. Loppujen lopuksi löysin kyllä muitakin sellaisia kappaleita, jotka miellyttivät minua, mm. Zakuro, Ain't afraid to die, 24 cylinders, Drain away, Mr.Newsman, Cage, Yokan, Bottom of the death valley, Ash, Shinsou, Obscure, Embryon single, Mazohyst of Decadence, Berry, hades, Akuro no Oka...

Aloin myös ladata tuon Kasumin musavideon takia kaikkia epämääräisiä videoclippejä (Shinya is a wimp, Die's birthday, Toshiya greeting fans, Toshiya & Kyo, Toshiya & Shinya kiss...) ja muita musavideoita. Nuo videoclipit ovat kyllä joskus vähän pervoja tai sairaita. Mutta useimmat ovat tosi hauskoja. Tuo Die's birthday on todella herttainen. Dir en grey oli keikkailemassa, kun Diellä oli synttärit ja kun Die tuli lavalle koko yleisö lauloi sille: "Happy birthday to you, happy birthday dear Dai-Dai.." Söpöä. Ja Die sai puhaltaa kynttilät kakusta ^^. Ja piti pienen puheen, jolla sai koko yleisön ulvomaan, olisi kiva tietää mitä se sanoi, että voisin ulvoa itsekin. Krhm. Lempikappale on siis edelleenkin tuo Kasumi, siinä on jotain ihmeellistä, mutta hienoa riitasoituisuutta ja ennalta-arvaamattomuutta paikoittain. Dirun sanoituksista pidän todella paljon, ainakin suurimmasta osasta samaten myös Kaorun (ja muiden) sävellyksistä.

Latasin myös ihan vahingossa Pierrotin Harukan. Itse kappale oli hyvä ja pidin siitä alun kitararämpytyksestä. Mutta minusta laulajan ääni oli hiukkasen persoonaton. Massaako? Ehh. En tiedä. Tosin, mikä tahansa kuullostaisi värittömältä Kyon karjumisen jälkeen. Kappale oli kuitenkin kiva. Pisteet sille. Mutta miksen löydä Pierrotilta muita hyviä biisejä?

X Japanista olen viime aikoina ollut erityisen kiinnostunut (R.I.P Hide-enkeli *palvontaeleitä*). En oikeasti ole jaksanut ladata X Japanilta mitään muuta kuin niitä iki-ihania balladeja, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Dahlia on kieltämättä aivan uskomaton, kuten monet kehuvatkin. Hiden pink spider on aivan tajuton, kuten olettaa saattaa.

Malice Mizerin Syunikiss, Ma cherie (Siinä livessä Gackt sanoo sen cherien silleen ihanasti että sorauttaa ässän ja hymyilee sen jälkeen koko hammasrivistöllä!!11 *pyörtyy*), Le ciel, Illuminati (olemmehan kaikki nähneet _sen_ liven? Krhm.) Malice Mizerin livet ovat aina upeita.

Tosiaankin, Utada Hikarun First love on todella nätti kipale, vaikka olen jo siihen hiukan ehkä kyllästynyt.. Mutta nyt kuuntelen paljon Believe in lovea. Sopivan pirteä ja positiivinen kappale.
Gacktin Mizérable ja Vanilla.. Entäpä sitten Memories tai Missing? Ja tietenkin oudonihana Illness Illusion. Se on oikeasti pelottava. Mizérablen videossa se Prinssi Uljas- asu on ihan kamala, mutta se on söpö kun se bailaa hiekan keskellä.

Joo, ja Shiina Ringo rules. Varsinkin Sakana, Honnou ja Tsumi to batsu, vaikka viimeisempään olen jo hiukan kyllästynyt kun kuuntelin sitä liikaa.

Huomasin, että jotkut ovat tuskastelleet noiden sanoituksien kanssa. Dir en greyn sanojen käännöksiä löytyy ainakin tatteredista.. http://www.crysania.com/tattered/ Nuo ovat siis mitä ilmeisimmin käännetty ihan oman pään mukaan, ja Kyo kun tykkää olla epäselvä siinä mitä tarkoittaa.. Emme siis voi tietää ovatko nuo täysin oikein, suunnilleen kuitenkin.

Anime/manga: Nah, Hellsingiä olen katsonut ja satunnaisesti Dragon Ball Z:tä jos olen TV:n ääressä silloin olemaan, vaikken siitä erityisemmin pidäkkään enkä juoneen päässyt ikinä oikein mukaan. Samaten toisinaan vilkaisen Magical knight rayerthiä (Taikasoturit, hii). En pidä siitä oikeasti lähes yhtään, mutta kun siinä on se Ferio.. Hellsing on kuitenkin aivan ihana. Vampyyrianimea. Awww. Alucard ja Integral rocks. Rakastan niitä Integralin sikareita ja rillejä unohtamatta tietenkään Allun ihanaa hattua ja takkia ^^. Hellsingin tunnari Opening, joka kuulostaa siltä kuin joku pimputtaisi pölyistä, vanhaa flyygeliä, mies kähisisi matalalla äänellä ja taustakuoro olisi sukua palosireeneille.. Njah, I love it.

"The Jesus Christ is in Heaven now."

Iraida

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #40 : Joulukuu 17, 2003, 20:06:17 »
Olen täysin koukussa j-rockiin. Aluksi kuuntelin Hamasaki-tyylistä poppia, mutta pitemmän päälle sitä kuunnellessa saa päänsäryn.

No mutta. Tutustuinpa sitten Minnaan. Ja Minna lähetti minulle Dir en greyta. Cagen? Ei, Obscuren. Ja rakastuin totaalisesti. Kyon äänenkäyttö, Totchin tapa soittaa, Kaorun uskomattomat lahjat... Ja se meidän pretty Shinya. Ei tietenkään unohdeta Dietä. Luoja. Miten olen voinut elää näin kauan ilman tätä musiikkia? -naurahtaa-

Aluksi j-rockihkutukseni oli pelkkää Dirun palvomista. Sitten kuulin Malice Mizeriä ja hullaannuin varsinkin Gacktin ääneen.
Ja nyt vähän aikaa sitten - viikko, kaksi? - Minna tyrkytti minulle X Japania. Olin kerta kaikkiaan myyty. Hide oli nero, mitä musiikkiin tulee.

Niitä videoclippejä, joista Darine puhui, on itsekin tullut ladattua ihan sydämen kyllyydestä. -muistelee Shinya ja Toshiyan melkein-suudelmaa ja ihkuuntuu-

Okei, siis. Dirua olen kuunnellut kuukauden päivät, ylikin vähän. Siihen ei kyllästy millään. Suosikkikappaleitani ovat Obscure, Filth, Kasumi ja Karasu. Kaunista, kaunista. Jumaloin - kuten sanottu - Kyon ääntä. Aivan uskomaton kyky laulaa herkkiä, kauniita kappaleita samalla tavalla koskettavasti kuin Obscuren kaltaisia aggressiivisia biisejä.
Toinen ehdoton suosikkini on Kaoru. Olen ihan heikkona särmikkäisiin kitaristeihin muutenkin. (: Kaorussa on sitä jotain. On.

(-saa Vulgarin alkuperäisversion Japanista ja kuolee onneen sata kertaa sekuntissa-)

Malicea en niin hirveästi kuuntele enää nykyään. Sen sanon, että Illuminatiin tulee riippuvuus. Gacktin ääni... Luoja. Ei Klaha häntä huonompi ole, mutta Gackt on - Gackt. Mitä siitä voi sanoa?

X Japan on tällä hetkellä erittäin kovassa kulutuksessa. Kazaa ikävä kyllä löytää sitä hirveän huonosti. I'll kill you ja Kurenai ovat suosikkeja. Huh.
Hide - X Japanin vokalisti, jumalainen muusikko - kolahtaa ihan kybällä. Minkä -piip- takia kaikki parhaat aina kuolee ensiksi? I am absolute corruption...

Rakastan j-rockia. Hemmetti.

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #41 : Joulukuu 20, 2003, 14:08:49 »
Uusi viesti, koska vanhassa on niin vanhentunutta tieoa. Edellisestä viestistäni sai varmaan sellaisen kuvan etten kauheasti Malice Mizeristä välitä. Nykyisin se on noussut lähes lempibändikseni. Varsinkin siitä Gacktin aikaisesta MM:stä pidän vaarallisen paljon, ja Gacktista soololaulajanakin. Sillä on vaan niin uskomaton ääni. Ei Klahassakaan mitään vikaa ole, ja Beast of Blood onkin varmaan lempikappaleeni. Illuminatin, Au Revoirin ja Aegenin lisäksi tietysti. Klahan sooloura on kyllä aika järkyttävä, ainakin kahden biisin ja kuvien perusteella.

Gackt on vaan niin täydellinen, ei siitä muuta osaa sanoa... Uusi levy on käsittääkseni ilmestynyt tässä joulukuun alkupuolella. En ole saanut sitä mistään, mutta muutamien netistä lataamieni kappaleiden perusteella se on mahtava. Kuunnelkaa hyvät ihmiset Kimi ga matteiru kara. Muita suosikkejani Gacktilta on Emu ~for my dear~, Kimi ga oikaketa yume, Illness illusion, Death wish ja Oasis. Vanillan livevideo on upea.. ei voi olla hymyilemättä kun katsoo sitä ^^ GacktJOB <3

Dir En Grey. On se vaan uskomaton, mutta niitä kappaleita ei löydä mistään. Tai ainakin tosi harvoin. Mutta palvon Kyon ääntä ja niiden tyyliä ja aah, kaikki on upeaa. Minäkin olen yrittänyt niitä videoclippejä ladata, mutta niitä on vaikea löytää. Ihania ne mitä olen nähnyt :)

Vähän aikaa sitten olen löytänyt myös vähän tuntemattomampia (ainakin minulle), hyviä bändejä. Mainittakoon vaikkapa Pierrot ja Vidoll. Varsinkin Vidolliin olen hurahtanut aika pahasti. Mayura<_>Pisaroto ja Okaruto-propose on suosikkejani. Pierrotilta Haruka ja Purple sky. Näistä on vaikea sanoa mitään niin harvojen biisien perusteella joita olen kuullut. Ärsyttää kun melkein kukaan ei shareta j-rockia :(

Miyavi muuten kahden biisin perusteella aivan huippu. Pop is dead!!

Moi Dix Mois on hyvä. Manalla on kyllä taitoa ja tyyli hanskassa. ^^ Visual kei ei saa kuolla (mitä se on jo melkein tehnyt) :(

Claudia

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #42 : Joulukuu 20, 2003, 18:47:01 »
Uusi levy on käsittääkseni ilmestynyt tässä joulukuun alkupuolella. En ole saanut sitä mistään, mutta muutamien netistä lataamieni kappaleiden perusteella se on mahtava.

Uusi levy tosiaan ilmestyi tässä jokin aikaa sitten. Levy taisi kuitenkin olla aikamoinen pettymys monelle, sillä se sisältää ainoastaan neljä täysin uutta laulua. Kaikki kolme viimeisintä singleä ja niiden b-puolet (?) ovat myös albumilla. Kimi ga matteiru kara kuullaan nyt ensimmäistä kertaa levytettynä versiona, mutta Gackt on esittänyt sitä jo konserteissaan. Samoin myös Orenji no taiyou kuultiin jo Moon Child-elokuva yhteydessä.

Kaikesta huolimatta itse odotan kovasti oman levyni saapumista. Toivon mukaan se tulisi pian, sillä olen odottanut jo yli kaksi viikkoa. En ole vielä kuunnellut uusia lauluja, vaikka ne löytyvätkin koneeltani. En kyllä tiedä kuinka kauan jaksan odottaa ja olla kuuntelematta siitä.

Ärsyttää kun melkein kukaan ei shareta j-rockia.

Laulujen ja videoiden löytyvyys riippuu pitkälti siitä mistä ja millä niitä yrittää etsiä. En tiedä mitä ohjelmia käytät, mutta voi olla että se, joka sinulla on käytössäsi, ei ole paras mahdollinen j-rockia etsittäessä. Mainitsit tuolla viestissäsi Dir en greyn, jota pitäisi olla erittäin helppoa löytää, niin videoita kuin laulujakin.

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #43 : Joulukuu 20, 2003, 20:05:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Claudia"
Laulujen ja videoiden löytyvyys riippuu pitkälti siitä mistä ja millä niitä yrittää etsiä. En tiedä mitä ohjelmia käytät, mutta voi olla että se, joka sinulla on käytössäsi, ei ole paras mahdollinen j-rockia etsittäessä. Mainitsit tuolla viestissäsi Dir en greyn, jota pitäisi olla erittäin helppoa löytää, niin videoita kuin laulujakin.

Njoo, ehkäpä käyttämäni ohjelmat eivät ole mitään parhaita mahdollisia j-rockin lataamiseen. Tällä hetkellä se löytää tasan yhden Dir en greyn videon. Ja ne harvat mitä se löytää, on lähes aina niitä samoja, jotka olen ladannut jo aikoja sitten. Netistä bändien fanisivuilta olen lähes kaikki videoni, ja suuren osan musiikistakin ladannut, niiltä sitä löytää yleensä parhaiten. Nyt alkaa olla jo koko netti koluttu (ainakin noin suunnilleen^^) eikä niitä videoita ja musiikkia enää löydy. Nopean tutkimuksen mukaan Gacktia löytyy ehkä eniten :)

Seyana

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #44 : Joulukuu 20, 2003, 22:36:36 »
Kaksi sanaa: Plastic Tree. Voi luoja. Tutustuin huhtikuussa, rakastuin syyskuussa. En varmaankaan jaksaisi ilman. Ryuutarou. Henkilöpalvontaa. Minä rakastan Ryuutarouta. Sitä lääkeriippuvaista, introverttia, itseään vihaavaa, vainoharhaista ja ajoittain tunnekylmää laulajaa. Ryuutaroun ääni on niin mielettömän kaunis ja ahdistava, sitä jaksaa kuunnella missä ja milloin tahansa. Ja ne sanat... Ne ovat kauniita ja siltikin niin ahdistavia. Eivät kuitenkaan samalla tavalla kuin Kyon. Pidän Ryuutaroun sanoituksista kaikkein eniten. Niissä on paljon samaa kuin omassa elämässäni. Ne kertovat itseinhosta, ahdistuksesta, sosiaalisista ongelmista, lääkkeistä, yksinäisyydestä, huomaamattomuudesta. Tarou elää niitä kaikkia  ja minä rakastan sitä. Se osaa kirjoittaa, sanoissa on runollisuutta, pieniä yksityiskohtia joilla on kuitenkin niin tärkeä merkitys.

Shirokuronikuru on uskomaton levy, ilmestyi lokakuun lopulla. Tarkoituksena olisi hankkia se aitona tässä paikkoin. Aoi tori, Kuuhaku no hi, Tsumetai hikari, Nukegara, Abstract my life, Inori, Zetsubou no Oka, Circus, Sink, Ether, Chiriyuku bokura, koko Shirokuronikuru... No niin, minä lopetan hehkuttamisen tähän. Plastic Tree tekee upeaa musiikkia. <3

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #45 : Tammikuu 03, 2004, 01:13:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Iraida"
Hide - X Japanin vokalisti, jumalainen muusikko

Olen ehkä käsittänyt jotain väärin, mutta tietääkseni X-japanin vokalisti oli Toshi eikä hide. hide oli kitaristi. Tuossa asiassa olet kyllä aivan oikeassa, että hide oli jumalainen muusikko :)

Löysin muuten aika hyvän japanilaista musiikkia soittavan nettiradion. Sen verran mitä nyt olen kuunnellut, niin se soittaa kai pääasiassa j-poppia, mutta hyviä j-rock biisejäkin tulee välillä. Kannattaa kuunnella. Löytyy täältä: http://www.jpop2k.com/music/

Seyana

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #46 : Tammikuu 03, 2004, 16:32:32 »
Dirulta ilmestyy uusi single maaliskuussa. The final. Ja jrocknycissä ja postituslistoilla huhuja hajoamisesta. Sellaiseenhan tuo nimikin vähän viittaa... Ja niin, Dir en grey on koko vuoden 2003 lentänyt vähän matalalla ja ollut tavallaan pettymys. The mighty has fallen, Goa lainatakseni. Fanit eivät enää saa tehdä yleisössä sitä kaikkea mitä ennen, ja bändi vaikuttaa väsyneeltä. Ei Diru ennen tällainen ollut, ei alkuunkaan.

Japanilaiset bändit ovat muutenkin olleet tasonsa alapuolella viime vuonna. Kagrra oli ehdottomasti omaperäisin ja erikoisin, muihin olen enemmän tai vähemmän pettynyt. Joko liveihin tai levyihin. Vulgar oli hyvä levy, vaikkakin siinä onkin liikaa vaikutteita länsimaista, mutta se Vulgarin kiertue ei iske samalla tavalla kuin vaikkapa Deity tour.

Toivotaan, että tämä vuosi olisi parempi. L'arc en cieliltä ilmestyy uusi levy maaliskuussa, odotan innolla, sillä se bändi ei ole vielä kertaakaan päässyt pettämään.

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #47 : Helmikuu 17, 2004, 18:39:37 »
Kuuntelen juuri nyt X Japanin Voiceless screamingia. Osaa ne muutkin tehdä balladeja kuin Yoshiki. Hassua. Ajattelin aina, että Yoshiki on maailman paras balladien tekijä, mutta pidän tästä jopa enemmän kuin joistain Yoshikin omista. Taiji oli lahjakas. Ja Toshi sanoituksen puolelta. Mutta tämä on kuitenkin niin eri tyylinen kuin Yoshikin omat.

Lainaus
Niin ja Miyavi (Due le quartzista) on melko huvittava tapaus myös; kuulemani perusteella en menisi sanomaan että hän on erityisen lahjakas laulaja, mutta ainakin pojalla on asennetta ja ulkonäköä riittämiin! ;)

Olen aivan samaa mieltä -virn-. Miyavi on hemmetin nami, mutta sen lauluääni on vähän niin ja näin niiden harvojen kappaleiden perusteella mitä olen kuullut. Tosin pakko myöntää, että Joushou Gaidoue oli musiikkillisestikin minun mieleeni. Coin rockers baby, säälittävää. Coo Quack Cluck - Ku Ku Ru - mikäliekappale minkä nimessä ei tunnu olevan mitään järkeä, melkein yhtä säälittävää (vaikka se on musavideossa taas ylihyvännäköinen). Alkaisi poika malliksi. -naur-

Iraaaa.. -vinkvonk- Miten meidän oma jrockarin korvike jakselee?

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #48 : Helmikuu 17, 2004, 21:03:39 »
Heii, Miyavihan on ihan huippu! ^^ No joo, oikeasti Miyavin lauluääni ei ole mitenkään erityisen hyvä (mutta ehdottomasti ei huonokaan!) mutta tosiaan sitä asennetta ainakin on, ja oma tyyli niin laulamisessa kuin ulkonäössäkin. Tykkään Miyavista. Girls, be ambitious on mielettömän hyvä biisi, en oikeastaan osaa sanoa miksi, se vain on. Tariraritarara on myös hyvä, paitsi sen alun tärinät ^^

Onko kukaan kuullut Közin soolotuotantoa? Sillähän on upea ääni.. voisin kuunnella Honey Vanityn miljoona kertaa ihan vain Közin äänen takia. Taitaa muuten laulaa Malice Mizerin color me blood red kappaleessakin, vai?

Olen tällä hetkellä aivan haltioissani Phobiasta, Nightmaresta ja Kagerousta. Upeita bändejä, upeaa musiikkia.. <3 Tosin Dir en grey on edelleen ja aina ja ikuisesti se paras j-rock bändi.

Claudia

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #49 : Helmikuu 17, 2004, 22:05:45 »
Onko kukaan kuullut Közin soolotuotantoa? Sillähän on upea ääni.. voisin kuunnella Honey Vanityn miljoona kertaa ihan vain Közin äänen takia. Taitaa muuten laulaa Malice Mizerin color me blood red kappaleessakin, vai?

Pitihän nuo uudet laulut etsiä, kun Közi vihdoin ja viimein aivan omaa tuotantoakin julkaisi. Hyvin Közimäistä ja mielenkiintoisen kuuloista, niin kuin ehkä saattoi odottaa. Käsittääkseni ensi kuussa Köziltä ilmestyy kokonainen albumi, joten nyt vuorostaan odotellaan sitä. Se ikävä puoli tässä asiassa on, että ulkomailta käsin levyä ei voi ostaa, vaikka Közi varmasti tietää, että ihailijoita löytyy Japanin ulkopuoleltakin.

Ja tosiaan, Közi laulaa Color me blood red laulussa.