Kirjoittaja Aihe: The Mentalist  (Luettu 3676 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Ginerva

• Ankeuttaja
The Mentalist
« : Syyskuu 03, 2009, 22:00:26 »
Sarja siis alkoi tänään 3.9. itseasiassa on juuri nyt menossa, jos oikein ajatellaan :) Mainoskatkolla oli pakko tulla kirjoittamaan.

Sarja siis kertoo miehestä, Patrick Janesta, joka on meedio-etsivä.

Mitä pidätte sarjasta? Vähän vaikeaahan se on tässä vaiheessa sanoa, mutta itse pidän tästä kovasti, vaikkakin ensimmäinen jakso onkin vasta puolivälissä :) Alan seuraamaan tätä sarjaa todellakin.

Torstaisin klo 21:00 - 22:00

Ing-

Poissa Nasu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: The Mentalist
« Vastaus #1 : Syyskuu 04, 2009, 17:48:51 »
Mun mielestä eka jakso ainakin oli vähän sekava.

Tiedä sitten kuinka paljon vaikutti se, että hommailin kaikenlaista siinä samalla :P Muttamutta. Itse idea tuntui kiinnostavalta mutta sitten minua ei ainakaan oikein säväyttänyt. Se oli myös aika pelottava :S (pelkään helposti) Kyllä minä silti varmaan ainakin pari jaksoa vielä katson, että näkee minkälaiseksi sarja kehittyy!
Minä MENEN Vilijonkan luo!!
Ei Kalkkaros...Ei Grabbe...Ei Cormag...

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #2 : Syyskuu 04, 2009, 17:56:36 »
Hemhem. Se mikään meedio ole, ainoastaan esitti sellaista jossain elämänsä vaiheessa. Patrick Janehan on vain hyvä huomaamaan ihmisistä asioita, joita muut eivät näe. (tai niin minä olen asian käsittänyt :)
Jäin koukkuun kyllä :D Näyttää menevän vähän samalla kaavalla kuin nuo muut sarjat, joissa kuolemia tutkitaan (ei nyt tullut mitään hehkeää ja kaiken kattavaa sanaa mieleen): joka jaksossa on uusi murha, joka selvitetään, mutta silti läpi sarjan on jokin pikkuhiljaa kehittyvä juoni. Yllätyin myös todella nähdessäni hymiön herran patjan yllä, luulisi että semmoisen oisi pessyt heti ensi töikseen pois :p Kai sille jokin hehkeä selitys on, miksi vieläpä nukkua sen alla.
Saa nähdä, saadaanko sitä Red Johnnia vai mikä se olikin, niin kiinni :P Vähän kyllä rasitti Patrickin hymy (..sen naama näytt ihan sille hymiölle :< ), ja jotenkin sain hänen asenteesta kuvan 'vähänkö oon vaan teitä paree, mäpäs tiedänki kaikkee jännää ihmisistä mitä te ette näe!11'.. Toivottavasti se kuva jää tuohon ekaan jaksoon ^^ Odottelen kyllä innolla seuraavaa :D
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Cilla

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Syyskuu 05, 2009, 21:34:08 »
No olihan se ensimmäinen jakso ihan pakko katsoa, mutta enpä tiedä, jaksanko ruveta seuraamaan. Idea vaikuttaa sinällään ihan hyvältä, mutta toteutus oli niin tyypillinen amerikkalainen sarja kuin vain voi olla. Jakso oli jotenkin sekava ja tuntuu siltä, ettei ne saa sitä Red Johnia kiinni, ennen kuin kaikki mahdolliset murhatavat ja syyt on käytetty. Hahmot ovat kyllä hyviä ja ainakin vaikuttavat tarkkaan suunnitelluilta. Mistään hahmosta ei tullut tunnetta, että siihen tilanteeseen vaan kaivattiin jotakin ja laitettiin tuollainen tyyppi asialle. Olen muuten ihan varma, että päähenkilön, Patrick Janen ja sen tummahiuksisen naisagentin välille tulee jotain enemmänkin kuin vain työtoveruus. Kaikki se kinaaminen ja toiselle kuittailu, niin kliseistä, mihin muuhunkaan se johtaisi?

Poissa overture

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #4 : Syyskuu 05, 2009, 23:49:25 »
Vilkaisin ensimmäisen jakson nyt torstaina ja hankalahan tästä on oikeastaan paljon mitään vielä sanoa ensimmäisen jakson perusteella. Aloitin tätä lähinnä katsomaan, kun olin lukenut tästä melko hyvän arvostelun, jossa mm. sanottiin sarjan poikkeavan muista amerikkalaisista rikossarjoista (jos nyt muistan oikein, pitäisi tarkistaa) ja no, toteutus oli kyllä niin amerikkalaista kuin olla ja voi. Voi olla, että juoni lähtee rullaamaan tästä mielenkiintoiseen ja erikoiseen suuntaan, mutta vaikea sanoa ensimmäisen jakson jälkeen koko sarjasta mielipidettä. Pitää siis katsoa ainakin pari seuraavaa ja päättää vasta sitten, menenkö sarjan mukana loppuun asti.

Ensimmäisen jakson jälkeen tykkäsin enemmän sen huumorikohtauksista kuin vakavista, joten jaa-a :D Rikossarjana se ei taida olla koko aikaa sitä ihastuttavaa huumoria, harmin paikka. Tämä Red John vaikuttaa melko mielenkiintoiselta rikolliselta, odotan että saamme kuulla hänestä lisää tulevaisuudessa.

Toivon mukaan sarja alkaa näyttää hyvän juonen ja tarinan antimet seuraavissa jaksoissa, niin kyllähän tästä hyvää torstai-illan viihdettä voi hyvin tulla :))
we live a dying dream

Poissa Fogo

• Vuotislainen
    • KUHVIKAPPI
  • Pottermore: SkullSeeker26697
« Vastaus #5 : Syyskuu 26, 2009, 18:00:05 »
Olen katsonut Suomessa näytetyt jaksot tähän asti ja tykännyt olen. Ei niitä kyllä vielä montaa ole tullut, mutta on niidenkin perusteella jo tullut jonkinlainen kuva. Rikossarjoja olen katsonut aika paljon, ja tämä on sieltä hyvästä päästä. Hieman vain häiritsee ne pienet Monkmaisuudet joita aina välillä huomaan. Kuitenkin tykkään ja aijon seurata jatkossakin, vaikkei tämä olekaan mitenkään erityinen sarja. Jää  Monkin varjoon.
Na zdrowie!

cottoncandy

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Syyskuu 27, 2009, 17:25:09 »
Olen nyt katsonut sarjaa ahkerasti,ja tykkään. Idea on hyvä, ja on mielenkiintoista aina katsoa mitä Jane päättelee ja huomaa. Eikä nyt sarjan tasoa huononna pääosan esittäjän seksikäs ulkonäkö ♥ myönnän,olen pinnallinen :---(
odotan aina kiinnostuksella seuraavaa jaksoa,mutta jotenkin on tuntunut että jaksojen juonet ovat olleet lähellä toisiaan. Muutamassa nyt on ollut jo se jonkun teinin kuolema yms.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #7 : Lokakuu 13, 2009, 16:21:36 »
Mahtava sarja. Jäin heti siihen koukkuun :)) Simon Baker on minun lempinäyttelijä ja esittää Patrickin roolin oikeen hyvin. Tosi tyytyväinen oon sarjaan, katon joka torstai, ja heti jakson loputtua alan oottamaan seuraavaa torstaita x) Ideat on mahtavia, ja Patrick on lempparihahmo, tottakai. Sen ajatukset kulkee IHAN eriä rataa ku muilla, mikä on just siisti juttu. Son mahtavaa päästä aina seuraamaan sen ideoita =) Hyvä sarja<3 (oikeestaan paras mitä on olemassakaa, minun mielestä)
Cadillac.

Poissa Addi

• Joulua odottava
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #8 : Lokakuu 14, 2009, 12:57:18 »
Mahtava sarja. Jäin heti siihen koukkuun :)) Simon Baker on minun lempinäyttelijä ja esittää Patrickin roolin oikeen hyvin. Tosi tyytyväinen oon sarjaan, katon joka torstai, ja heti jakson loputtua alan oottamaan seuraavaa torstaita x) Ideat on mahtavia, ja Patrick on lempparihahmo, tottakai. Sen ajatukset kulkee IHAN eriä rataa ku muilla, mikä on just siisti juttu. Son mahtavaa päästä aina seuraamaan sen ideoita =) Hyvä sarja<3 (oikeestaan paras mitä on olemassakaa, minun mielestä)

Olen samaa mieltä, että tämä sarja on todella hyvä. Se antaa vähän eri näkökulman poliisin työhön siinä mielessä, että tässä sarjassa käytetään hieman erilaisia tutkimustapoja rikoksen selvittämiseen. En yhtään ihmettele sitä, että tämä sarja on menestynyt hyvin Usassa.

Poissa Carlos

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • LiveJournal
« Vastaus #9 : Lokakuu 16, 2009, 00:03:11 »
Tähän mennessä Mentalist ei ole mitenkään erityisesti sytyttänyt. Hyvä sarja ja mielellään sitä katsoo, mutta kiinnostus riippuu sitten täysin kulloinkin käsiteltävästä tapauksesta ja siihen liittyvistä henkilöistä. Peruskuvio sen sijaan kaipaisi vaihtelua, siinä ei ole enää mitään uutta, että Patrick vain tietää kaiken.
Erityisesti kaipaan päähahmojen syventämistä. Heidän väliset ihmissuhteensa ovat jääneet paria poikkeusta lukuun ottamatta täysin paitsioon, samoin Red John ja ylipäänsä henkilöiden taustat. Tosin tuo Red John on tähän mennessä vaikuttanut sellaiselta juonenpalaselta, etten välttämättä sitä halua sen enempää nähdäkään. Ja se on sanottava, että Grace Van Pelt on harvinaisen viehättävä.

Stunt

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Marraskuu 26, 2009, 19:05:42 »
Oon kattonu kaikki jaksot tähän asti.Ja aion katsoa jatkossakin.Välillä kyllä ärsyttää se Parickin ehkä vähän liiankin hyvä päättelykyky.                                           
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Joulukuu 28, 2009, 16:38:50 »
Aivan mahtava sarja! Jokainen jakso on erillainen, joten ei voi jäädä kovinkaan pahasti jälkeen. Välillä kyllä ärsyttää, kun Jane vetää noita juttuja ihan hatusta. Kattoo noin vaan joitakin esineitä ja sanoo, että tietää murhaajan?

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #12 : Toukokuu 06, 2010, 16:42:20 »
Tosi hyvä sarja minustakin, vaikka Jane tosiaankin tietää kaikenlaista ihan liian helposti. Parasta minusta Janen ja Lisbonin välinen tavallaan viha-rakkaus-suhde, kun Jane ärsyttää Lisbonia ja niin edelleen. Pakko katsoa ykköskausi uudestaan kun se nyt alkoi maikkarilla.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa DIASPRO

• hirviä stalkkari
  • Vuotislainen
  • seisoo sateessa & aina äänessä
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #13 : Heinäkuu 12, 2011, 10:44:26 »
aivan ihana sarja ♥ vaikka en saisi ikäsuosituksien mukaan katsoa kyseistä TV - sarjaa .. njääh! katson sitä silti. ensimmäinen jakso jonka näin oli .. sellainen, jossa se päähenkilö mies [ en ikinä muista sen nimeä :---D ] vaihto ovelasti jonkun varastetun arvokkaan taulun johonkin kopioon tai jotain. ihana jakso.

tuon jakson takia, en ikinä muista päähenkilön nimeä & käytän The Mentalist sarjasta nimitystä : Ovela taulumies ohjelma & päähenkilö on : Ovela taulumies! eikö olekkin ovelaa? c;; joomoi. olen kakstoistavee cx
LUIHUISTENPRINSESSA, mutta silti niin huomaamaton ♔

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #14 : Heinäkuu 26, 2011, 22:27:07 »
Ah, Jane. Tästä henkilöstä olenkin saanut itselleni idolin (no, siis tosielämässähän hän on Simon Baker, joka on myös oikeassa maailmassa idolini. Elän kaksoiselämää...)

Kaverit laittoivat minut katsomaan tätä. Tiutau, ja minähän jäin koukkuun. Jestas, ne Bakerin silmät o_o

Sarja on jotenkin.. erilainen kun vertaa muihin sarjoihin, NCIS, CSI yms.
Omistampa nyt ykköskauden, ja kakkoskautta hankitaa <:
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Adessa

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Elokuu 21, 2011, 10:53:06 »
Mentalist on ihan paras sarja! Kolmas kausi alkaa lokakuussa, Jee!!! Täytyy varmaan katsoa eka ja toka kausi dvd bokseilta uudestaan ennen kolmannen alkua:).

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #16 : Elokuu 21, 2011, 18:35:44 »
Minä tykkäsin ensin. Ihan sympaattinen ryhmä ja velmu päähenkilö, vaikka hänen ja sen naispoliisin UST ei minusta toimi ihan niin hyvin kuin voisi. Huomaan, että minua on alkanut ärsyttää se, että olen jotenkin keksinyt sarjan rikosjuttujen "kaavan". Tykkään etsiväsarjoja katsoessa yrittää arvata, kuka voisi olla syyllinen, mutta tämä taitaa olla enemmän niin kuin Columbo siinä mielessä, että syyllisen usein arvaa hyvissä ajoin ja sitten on kyse vain siitä, miten Jane saa syyllisen tekemään virheen ja jäämään kiinni.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
« Vastaus #17 : Syyskuu 06, 2011, 18:48:59 »
Kääk!!!! Siis onko sen uudet jaksot jo alkanu?? :O Kuinka on voinut jäädä huomaamatta, toivottavasti pääsen vielä kärryille....
Siis kuten voi päätellä olen katsonut alusta asti ja suorastaan rakastan sitä. Onkohan netissä jokin paikka josta voi katsoa uusintana... Kellään mitään tietoa?? Simon Barker on kyllä paras näytteliä Patrick Janeksi, ei olisi varmaankaan ketään joka noin hyvin voisi sitä näytellä <33
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #18 : Syyskuu 06, 2011, 21:34:06 »
^Ei ole uusia jaksoja tajutakseni vielä alkanut, o.o
kakkoskausi tulee vieläkin, kun .. spoileri kakkoskaudelle:

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

//Meh, se Van Peltin mies oli täysin arvattavissa =_=
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2012, 18:43:49 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #19 : Huhtikuu 14, 2012, 22:20:13 »
Nyt on kolmoskausi saatu Suomessa päätökseen, eikä kukaan ole vaivautunut koko kautta täällä noteeraamaan, joten tulinpa minä sitten höpisemään.

Kehitin jonkinmoisen obsession tästä sarjasta hetkeksi, kun satuin Youtubessa näkemään pätkän, joka on neloskaudelta. Oli sitten pakko katsoa Suomessa vielä ilmestymättömät jaksot ja neloskauden ilmestyneet jaksot melko nopeassa tahdissa.

Sanoisin, että sarja on kolmos(ja nelos)kaudella parantunut, enimmäkseen siksi että Janen ja Lisbonin suhde on kehittynyt. Tykkään, kuinka Lisbon aina auttaa Janea tämän juonissa ja tempuissa, vaikka saattaa joutua itse vaikeuksiin sen takia. Hahmojen taustoista haluaisin kuulla enemmän, muista kuin Janesta ei ole saatu juuri mitään tietoa (ja Janen sirkustaustasta haluaisin ehdottomasti tietää lisää).

Kolmoskauden päätös oli aika dramaattinen, mutta käy sääliksi Van Peltiä: jo kerran aikaisemmin hän tapaili jotain tyyppiä joka osoittautui murhaajaksi ja nyt sulhanen paljastui Red Johnin mieheksi.

Minusta sarja sinänsä ei anna kovin hyvää kuvaa poliiseista, koska Jane on aina ainoa joka tietää todellisen syyllisen. Ihan kuin poliisi ei osaisi itse ratkoa rikoksia tai syyttää aina väärää henkilöä. Katsellessani neloskauden jaksoja minulle kävi niin kuin toisen seuraamani rikossarjan, Todistettavasti syyllisen kanssa: aloin arvata syyllisen jo jakson alussa, vaikkei mitään todisteita ollutkaan, sitä vaan sarjaa kauan seuratessa oppii tietämään kuka on syyllinen. Jatkossa toivoisin sarjan tekijöiltä vähän uutta otetta, ettei homma mene liian ennalta-arvattavaksi, ja myös että Jane joko erehtyisi (mitä tuskin tapahtuu) tai muu ryhmä saisi pari juttua ratkaistua ilman häntä.

Kyselisin myös, että onko kukaan ostanut sarjan DVD-bokseja? Jos on, mitä lisämateriaalia niissä oli? Harkitsen itse niiden ostamista, mutta mietin kannattaako se vai tyydynkö katselemaan netistä uudelleen ja uudelleen.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
« Vastaus #20 : Heinäkuu 02, 2012, 18:28:54 »
1.-3. Tuotantokaudet on kaikki katottu. Mentalist tulee tänään!!!.. Ja ihana sarja on kyllä.. Kaverini tai ystäväni mikälie (offia?) koukutti miut.. Tänäänkin aivan pakko katsoa! En ole ostanut dvd-paketteja/boxeja mitälie, kun ei oo rahaa, lol. Simon on ihan sairaan hyvä näyttelijä, paras kuitenkin Lisbonin näyttelijä?. En ole perehtynyt aiheeseen.. En ees muista kaikkien nimiä, saati sitten näyttelijöitä.. Jisbon<3
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #21 : Heinäkuu 02, 2012, 20:35:03 »
Nyt kaikki fanit menee ostamaan CDON.fi -> Mentalist seasons 1-3, hintaan 21e! Itekin pitäis hankkia.

Eniveis, tänäänhän tuo tulee, ja voisin mennä hakemaan kaupasta syömistä. Kellään muulla tätä taipumusta sarjaa katsoessa, että pitää syödä? :D

Ja Rupertismykingin viimein sana olikin "Jisbon" joka on oma lempiparitukseni, vaikka en olekaan lukenut fanfiktiota, mutta se pieni salamyhkäinen paritus heijailee siinä kokoajan.
  Kavereiden kanssa mietittiin että jos sarjaan pitäisi hankkia "look-a-like"t esittämään hahmoja, ketkä olis mukana; Brad Pitt ja Courtney Cox saatiin mukaan, mutta sitten päät tyhjeni.
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
« Vastaus #22 : Heinäkuu 02, 2012, 22:29:13 »
Affu: Miullakin on paha tapa aina syödä mentalistia katsoessa! Yleensä syön jääkaapin tyhjäksi maanantaisin, koska mentalist tulee:D Ja tämän päiväinen jakso oli tosi hyvä! Varsinkin viimeiset minuutit.. Tai no ei Jisbon<3 puolesta kyllä.. Lisbon kun oli vähän muualla missä pitäisi.. Sori kaikille tämä on hyvin sekavaa ja vaikealukuista, koska satun olemaan "hieman" väsynyt..
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #23 : Huhtikuu 29, 2014, 18:12:15 »
Tää oli hyvä sarja.Harmi ettei tule enää, mun lempihahmo oli Patrick Jane, kun se oli aina kiltti kaikille. Ja sarjan juoni oli hyvä.
Heh, itsellänikin oli paha tapa syödä mussuttaa jotain, kun seurasin Mentalistia. Aina oli jtain prtavaa käden ulottuvilla, ja nykyisin syön, kun katon koulusta tai töistä tultuani telkkaria. :D
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina