Kirjoittaja Aihe: Mitä evääksi leffaan?  (Luettu 27105 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #75 : Huhtikuu 25, 2007, 17:38:25 »
Minä ja bestikseni käymme katsomassa todella monta leffaa yhdessä, ja nyt yli 5 kerran jälkeen on ilmestynyt ruutiineja.Ensinnäkin meillä on pakko olla mukana sipulilla maustettuja Pringleseja, ja minulla yleensä trippi.Ja molemmilla onkin jotain omaa karkkia [yleensä irtokarkkeja].

Itseäni ei oikeastaan haittaa karkkipussien rapina, tai mikään muu limupulloista kuuluvat äänet.Ainoa asia mikä minua haittaa on se, kuinka ihmiset ravaavat käytävillä vessassa edes takaisin.Koko ajan on menossa ohi joku:/
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2007, 18:38:21 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Silence

• Ankeuttaja
« Vastaus #76 : Kesäkuu 01, 2007, 11:25:27 »
Itse pidän parhaana leffa eväänä popcornia ja karkkia. Yleensä ostan karkit jo valmiiksi lefaan, jotta kotona voin vaihtaa ne ei-niin-rapisevaan pussiin. Juomiseksi otan jotain hiilihapotonta (esim. mehua tai ihan vain pullon vettä) sillä itseäni häiritsee pullosta kuuluva sihahdus, jos pullossa sattuu olemaan limua.
Jotain suolaista otan myös välillä mukaan, esim. suolapähkinöitä tai ihan vaan vaikka voileivän.

Ashtyn

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Kesäkuu 02, 2007, 19:27:40 »
Syön aina elokuvissa poppareita, ja karkkia. Kaiken huippu oli se, kun viereemme tuli kerran tytöt jotka söivät näkkileipää ja porkkanaa, että oikein raikui koko elokuvateatteri -.-''.

Poissa dzinni

• Mangosose
  • Vuotislainen
« Vastaus #78 : Kesäkuu 07, 2007, 22:07:03 »
Ostan yleensä irtokarkkeja makuunista ja vettä kotoa yritän olla rapistelematta ja karkit ovatkin muovipussissa ja jos ne sattuvat olemaan paperipussissa revin reunat irti.
En muista yhään elokuvaa jossa jonkun rapistelu olisi häirinnyt minua.

Poissa Tibby

• kotitonttu
  • Vuotislainen
  • Can I have a look at Uranus too, Lavender?
    • LiveJournalini
« Vastaus #79 : Kesäkuu 08, 2007, 23:52:26 »
Ostan aika usein leffassa käydessäni pippurirenkaita (Sipsin tapaisia), koska ne ovat hyviä ja niitä saa tennispalatsista, missä aina käyn elokuvissa. :) Niistä lähtee kyllä kova ääni kun niitä syö, mutta hätä keinot keksii. Jos niitä imeskelee hetken, ennen kuin puree, niin ei lähde mitään ääntä. :D Tosin se on vähän työlästä, mutta ainakin ne kestävät kauemmin. Kaveriksi ostan aina limun muovipullossa, ja juon siitä suoraan, sillä pillin kanssa lähtee helposti ryystämis ääni. :D

Ei rapistelu niin kauheasti haittaa, jos leffassa on menossa vähän äänekkäämpi kohta. Jos kyseessä on kohtaus, jossa ei ole musiikkia tai muuten tapahtumassa jotain jännittävää tai vastaavaa, rapistelu kyllä ärsyttää.
"There's no need to call me sir, Professor"

forlorn

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Kesäkuu 13, 2007, 10:16:25 »
Usein ostan paikanpäältä juomaa ja jotain herkkuja. Pieni limu/vesipullo, popcornia ja karkkipussi. Erittäin ystävällistä muille leffailijoille, totta. Itseäni ei häiritse kun muut rapisuttavat ja maiskuttelevat, joten en ehkä itse osaa varoa häiritsemästä muita. Jos haluaa välttää tuota rapistelua, voihan sitä kotona laittaa karkkeja esim. tupperwarepurkkiin ja sitten ei tarvitse muuta kuin avata kansi siitä.

Makeanhimoni käskyttää minua usein siinä kioskilla ja tulee ostettua vähän liikaa kaikkea. Jos hyväpuolesi saa pirun hetkeksi aisoihin, voit jakaa herkkujasi muille, jolloin pelottavat isot miehet jotka oli tuonut tyttönsä treffeille ja häiriköintyy rapinasta, voit syyttää kavereitasi. :DD Alla listana, kenties selkeämpää.

Mitä otit mukaan?
Limupullon, popcornia ja karkkipussin, jonka saatoin jakaa ystäväni kanssa.

Mitä aiot ottaa mukaan tulevaisuudessa?
Kenties noissa tupperware purkeissa omia eväitä, tai oppia syömään ennen elokuvaa. Tosin elokuvan aikana on aina pakko mässäillä edes jotain.

Mitä suosittelisit evääksi?
Ehkä voileipiä, tai jotain terveellisempää. Itseltäni ei tosin riitä intoa rikkoa mässäilyperinnettä.

Mistä ostit evääsi?
Kioskilta lippukassan vierestä.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #81 : Kesäkuu 16, 2007, 14:12:37 »
Öö... Taisin käydä leffassa viimeksi viime vuoden puolella... En ole aktiivinen leffassakävijä, siitä syystä että asun keskellä korpea. Täällä ei ole elokuvateattereita, vaan puita, järviä, jokia, lammikoita, ojia, soita ja autiotaloja ja muutama mökki. Ja meidän ja muutaman muun talo. Damn, offtopiccia... Mutta asiaan siis:

Mitä otit mukaan?
Tosiaan, kävin leffassa viimeksi ajat sitten joten saatan muistaa väärin. Muistaakseni karkkia ja limsaa, ja kaverini pikkuveljellä oli popcorneja joita mekin saimme syödä.

Mitä aiot ottaa mukaan tulevaisuudessa?
Mahdollisesti karkkia ja vettä. Limsa ei jotenkin innosta. >xD

Mitä suosittelisit evääksi?
Jaa-a... Ei-rapisevassa pussissa olevaa karkkia, limsaa tai mehua tai vettä mahdollisesti popcornia... Sipsit rapisee, ei niitä. >xD Tai jokin terveellinen voisi olla ok. ^^

Mistä ostit evääsi?
Kaupasta (no hehheh...). Taisi olla joku K-Supermarket tai sellainen...

~Moondancer (se hullu)

Acary

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Kesäkuu 20, 2007, 20:01:39 »
Makuunin irtokarkit ja kokis(zeroa ehdottomasti). Ei se pussi rapise, ja minua ei kyllä häiritse vaikka rapisikin!
Tämä on tämä peruspaketti, jota ilman en leffaan lähde.

P.S Jos teitä se rapina häiritsee nii ostakaa ne karkit muoviseen pussiin, ei siihen paperipussiin...!

Poissa Citrus

• Vuotislainen
« Vastaus #83 : Kesäkuu 27, 2007, 18:34:04 »
P.S Jos teitä se rapina häiritsee nii ostakaa ne karkit muoviseen pussiin, ei siihen paperipussiin...!

Jep, näimpä. Ja sen kiskalta ostetun valmis(muovi)pussin (joka sitäpaitsi maksaa järkyttäviä summia) sijaan voi esim. Makuunista yms. paikoista ostaa sellaiseen epärapisevaan muovipussiin irtokarkkeja. Näin saa juuri niitä nameja, joita haluaa, eikä rapina häiritse omaa tai muiden leffanautintoa. :)
//Vaikka maksavat ne Makuuninkin namut aivan tarpeeksi hunajaa.

Itse hyvin harvoin leffaan mikäänlaisia nesteitä raahaan. Ei ole kivaa, jos kesken leffan joutuu vessareissulle lähtemään; teattereissa kun ei tunneta Pause-nappulaa.
Popcornin ystävä taas en ole, sen verran suolaista se on. Muille leffassa kävijöille se on kuitenkin(jos mausta pitää) aika nappi vaihtoehto, ne kun eivät kamalasti rapise, eikä varsinkaan se pahviloota, jossa ne myydään. Ja voihan niitäkin halvemmalla ottaa: Kotona tehdä popcornit ja sulloa ne juuri sellaiseen läpinäkyvään, epärapisevaan muovipussiin. Teattereiden ja muiden kioskien herkut ovat tyyriitä. Ainakin verrattuna kotikutoisiin viritelmiin ja isojen kauppojen valikoimiin.

Karkkipussilla yleensä mennään, valitettavan usein sellaisella, jonka muovi rapisee paljon. Pitäisi alkaa itsekin lopettaa tekopyhäily ja suunnistaa ensi kerralla Makuuniin tai Filmtowniin parempien karkkien ja äänettömien muovipussien perässä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2007, 00:04:20 kirjoittanut Citrus »

Lord Tim

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Kesäkuu 28, 2007, 11:01:43 »
Elokuviin ehdottomasti mäkkärin tuplajuusto ateria !  Ainakin finnkinon teattereihin ei saa tuoda omia eväitä, kuten donitseja hampurilaisia ja limsoja joten usein käy niin että joutuu salakuljettamaan purilaiset repussa . Tämä ei kuitenkaan ole katsojaystävällisintä toimintaa kun hampurilaiskääreet tuppaavat rapisemaan turhankin paljon kun muut yrittävät keskittyä elokuvaan.

Tietysti karkki - popcorn - limsa yhdistelmä on käytössä kuten varmaan useimmilla teistä.

Klove Negita

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Kesäkuu 28, 2007, 17:34:54 »
Elokuviin ehdottomasti mäkkärin tuplajuusto ateria ! 
Tämä olisi tietenkin unelmakombinaatio: hyvä leffa & tuplajuustoateria, mutta lähes mahdotonta. Ainakin minulle. Ensinnäkin; mäkkärin ranskalaiset menee huonoiksi vartissa. Tämä siis pakottaa juoksemaan mäkkäriin, juoksemaan mäkkäristä trakaisin leffateatteriin, salakuljettamaan eväät äkkiä repussa ja sitten vielä syömään ateria mainosten aikana. Ja sekin vielä, että pimeässä tämä aiheuttaa sotkua.
Ja sitten vielä se, että voi saada porut muilta katsojilta ja ihan syystä kun ei meilläkään Tampereella saa leffaan tuoda omia eväitä.
Joten itse sanon kaikenlaisille aterioille ei, mutta esimerkiksi karkit makuunin muovipusseissa on hyvä valinta.
Mutta suklaalevy on kyllä törkeyden huippu! Varsinkin jos alkaa avaamaan sitä käärettä leffassa. Itseäni harvoin ärsyttää rapina tai muiden puhe leffan aikana, mutta suklaalevyn kääreet ;/.

Phoebe

• Ankeuttaja
« Vastaus #86 : Heinäkuu 09, 2007, 22:52:00 »
Ostan leffaan evääksi yleensä joko popcornia tai karkkia sekä limun. Popcornit ostan aina leffateatterista paikan päältä, siellä on paljon parempia kuin ne mitä olisi jo kotona mikrossa pitänyt tehdä. Karkit yleensä käyn ostamassa Filmtownista/Makuunista tai sitten jostain tavallisesta kaupasta, riippuu mihin menen leffaa katsomaan.

sinet

• Ankeuttaja
« Vastaus #87 : Heinäkuu 09, 2007, 23:03:38 »
Elokuviin ehdottomasti mäkkärin tuplajuusto ateria !
Olisihan se maukasta, mutta varmasti häiritsevää. Itseäni ei kiinnostaisi kuunnella rapisevaa hampparipaperia tai haistella sitä rasvan hajua, mikä lähtee hampurilaisesta ja ranskalaisista. Eiköhän ne kiellot ole ihan hyvät. ;)

Pärjään helposti leffassa pelkällä vedellä, mutta jos tekee mieli jotain naposteltavaa, popparit ajavat hyvin sen asian. Karkkia en syö, mutta kesäisin mansikat ja vadelmat ovat herkkua leffassa.

Paperisten karkkipussien rapina häiritsee joskus, mutta en anna sellaisen pilata leffaa.

Chelsea

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Heinäkuu 11, 2007, 12:20:39 »
Itse en muista koska olisin viimeksi syönyt popcornia leffassa. En pidä kauheasti niistä rasvaisista popcorneista, ja jos ottaisin mukaani popcorneja, luulisin tekeväni ne kotona. Elokuvateattereissa on liian kallista, pihi kun olen.

Kun menen leffaan jo muutamana kertana olen ostanut Pandan lakupaloja - niitä pussillisen ja syönyt niitä sitten leffan aikana. Tykkään imeskellä niitä ja tällä tavalla ne myös kestävät pitkään, pussissa on 300 grammaa.

Juomaksi olen yleensä laittanut pulloon mehua tai vettä. Näin myös kustannukset pienenevät tuntuvasti.

Uupikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Heinäkuu 11, 2007, 18:09:45 »
Itse nuorempana olen ostellut paikan päältä jotain irtiksiä ja syönyt ne sitten leffan aikana. Ihan mukava lisä siihen elokuvaan, mutta nykyisin en tarvitse mitään millä mässäillä elokuvan aikana, keskityn leffan enkä syömiseen. Itse asiassa, en edes muista milloin olisin viimeksi syönyt jotain elokuvateatterissa rainan aikana.
Mutta ei minua myöskään häiritse rapisevat karkkipussit tms. Leffan alussa se on väistämätöntä, että paikka oikein kaikuu pussien rapinasta ja rouskutuksesta; mutta pian äänitehosteet ovat sen verta kovalla ettei rapina enää kuulu. Muutenkin elokuvaan syventyy mitä pitemmälle mennään, eikä muita leffassa olijoita juuri edes noteeraa. Paitsi nyt joitain hihittäviä teini-tyttöjä, kun he näkevät esimerkiksi Johnny Deppin kankaalla. :-) No joo,, Siedän hyvin ihmisiä, eivätkä tuollaiset karkkipussin rapistelut haittaa.

Mutta pääkysymys olikin, että mitä evääksi leffaan. Minun puolestani ihan mitä tahansa pientä naposteltavaa. Mutta ehkä tosin ne porkkanat ja näkkileipä (minkä Ashtyn edellä jo mainitsi :) voisi jättää kotiin. Tai jotkut rasvankäryiset hamppariateriat. Kun leffaahan sinne tultiin katsomaan, eikä syömään.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #90 : Heinäkuu 13, 2007, 23:10:31 »
Minulle on jo perinteeksi muodostunut puolen litran limsapullo. Lisäksi ostan ehkä jonkin karkkipussin. Sipsejä en ole vielä kertaakaan ostanut leffaan. Yleensä viereen tai muuten vain lähelle tulee joku popcornin syöjä. Se rapina käy hermoille.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

mato matala

• Ankeuttaja
« Vastaus #91 : Heinäkuu 15, 2007, 11:43:34 »
Perussetti eli normaalit popparit ja puolen litran limsapullo.

Poissa Anit a

• Hipsuttelija
  • Vuotislainen
  • D&M
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #92 : Heinäkuu 15, 2007, 12:28:05 »
Nyt on tullut melkeimpä vakioksi ottaa puolen litran limukkapullo, minipätkis- ja amerikanpastillikarkkipussit :>
Joskus on tullut myös popcorneja syötyä, mutta nekin on nyt jäänyt sen takia kun ovat niin kalliita.

Poissa Interwise

• Luihu velmuttelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #93 : Heinäkuu 15, 2007, 19:21:02 »
Popcorn(iso) paikan päältä ja joku limu(0.5l), aina vakio. Toki joskus on myös jotain karkkia mukana.

Poissa Tinde

• Vuotislainen
« Vastaus #94 : Heinäkuu 19, 2007, 10:25:52 »
Viimeksi, kun kävin elokuvissa otin evääkseni poppareita ja limpsaa.Ostin ne teatterin omasta kojusta.
Varmaankin tulevaisuudessa tulee otettua taas popparit ja limpsaa.Se kuuluu jotenkin mun tapoihin.Ehkä vois vaihtaa välillä karkkeihinkin, mutta ei sitä sit tiedä.
En tiedä mitä pitäisi suositella elokuviin evääksi.Ehkä popparit ainakin.Se on jotenkin elokuviin sopivaa evästä ja popparithan on yksi yleisimmistä elokuvissa käynti evästä.
Kuten alussa jo mainitsin ostin teatterin omasta kojusta evääni.Sieltä saa kaiken tarvitseman.Tosin jos karkkeja meinaa ostaa niin havemmalla voi saada jostain muualtakin ja ehkä parempiakin.
"There's something beautiful inside you".

Leung

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Heinäkuu 19, 2007, 17:10:57 »
Aina oon ottanu karkkia ja limsaa. Joskus myös poppareita. Kun menin kattoo Azkabanin vankii sillon joskus, nii jollain naisella lapsensa kanssa oli sellanen finnkino-tarjotin täynnä kaikkii herkkuja! Molemmille omat karkkipussit, popparipurkit ja limsat, lisäks yks iso sipsipussi. En ikinä vois syödä niin paljoo leffan aikana. Tietysti makuasia, mut... (:

Lord Tim

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Heinäkuu 20, 2007, 11:16:26 »
Oli siinä rouvalla evästä, taitaa olla suursyömäreitä kummatkin kun noin paljon mukaansa lahtaa mussutettavaa :D

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
« Vastaus #97 : Heinäkuu 24, 2007, 20:38:13 »
Minä en niin kauhean usein leffassa käy, mutta kun käyn, niin pitäähän sitä jotakin ostaa. Viimeksi kävin katsomassa Harry Potter viidennen, ja ostin pullon EDiä ja pitkästä aikaa söin karkkia. Oli minulla laukussa suklaatakin, mutta jakelin niitä enemmän kavereilleni. Ostin evääni ennen leffan alkua, ja oli se hauskaa valita niitä karkkeja Kalpikselta, kun niin harvoin sitä teen. Jollekkin se voi tietysti olla ihan tylsä ja arkinen juttu, mutta minulle oli jo elämys sinänsä saada laittaa se karkkipussi siihen puntarille ja kaikkea :D
 Olen syönyt popcornejakin, mutta hävetti kantaa sitä isoa laatikkoa ja olihan ne hyviä, mutta suu alkoi kuivaa nopeasti, ja taidan jatkossa tyytyä syömään karkkeja. Ei tietenkään liikaa pidä keskittyä siihen mitä syö, ettei mene leffa ihan sivu suun. Ellei sitten ole huono leffa.
 Piratesia katsoessa en syönyt mitään. Sain poikaystävältä popcorneja ;D Mutta meni se leffa läpi syömättäkin, kun oltiin jo sitä ennen käyty Raxissa.
En ole koskaan edes kuullut keskittymiseltäni mitään rapinoita leffan aikana. Kai sitä kuuluu, mutta kyllä ne leffan äänet sen on peittänyt. Että minulle on periaatteessa sama mitä kukin syö, ellei nyt ihan minunpäälleni niitä ruokiaan viskele. (:
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

Hanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Heinäkuu 24, 2007, 22:01:54 »
Kerran kävin äitini kanssa finnkinossa elokuvissa. "Juu ostetaan tuo kavericombo, eihän se nyt niin iso ole". Jaksoimme päälliset vain syödä niistä raksuista.

YLeensä otan elokuviin puoli litraa jotain limsaa ja sitten irtokarkkeja. Tai jos käyn finnkinolla niin ostan niitä sipsejä.

Poissa alya

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #99 : Heinäkuu 25, 2007, 21:18:42 »
Mä en yleensä ota leffaan mitään. Ainakaan jos on hyvä leffa, silloin keskityn vaan siihen elokuvaan ja syöminen häiritsee :D No, juotavaa yleensä ostan, pari purkkia jotain pillimehuja. Ja joskus ostetaan kavereiden kanssa iso kulho popcornia yhteiseksi.
Tosin viimeksi kun olin tuolla Feeniksin kiltaa kattomassa, olin ottanut evääksi pussin niitä pätkis-karkkeja ja fetajuustopasteijan, kun oli nälkä :D
"After all this time? Always."