Kirjoittaja Aihe: Miten ensimmäinen velho/noita sai taikavoimansa?  (Luettu 16580 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
Miten ensimmäinen velho/noita sai taikavoimansa?
« : Heinäkuu 09, 2009, 13:43:34 »
Plarasin koko Salaperäisyyksien osaston läpi ja en todellakaan löytänyt tästä aihetta! Toivottavasti otsikko ei mennyt turhan pitkänlaiseksi ^^ Eli olen monta kertaa miettinyt että miten ensimmäinen velho/noita sai taikavoimansa? Minä luulen että jonkinlainen taikayhteisön Jumala on olemassa ja Hän antoi taikavoimia jollekin tosi kiltille jästille. Tai voi myös olla että Se oli meidän Jumalamme. Tai sitten voi myös olla että velhot olivat alunperin maailmankaikkeudessa ja päättivät luoda maapallon jästeineen. Mitä mieltä te olette?
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • love is right now
Vs: Miten ensimmäinen velho/noita sai taikavoimansa?
« Vastaus #1 : Heinäkuu 09, 2009, 14:26:31 »
Noin se voi hyvinkin olla, mutta kannatan sellaista vaihtoehtoa, että on tapahtunut ihme ja jästiperheeseen on syntynyt noita. Siinä tapauksessa ensimmäinen velho/noita oli jästisyntyinen, joka olisi hyvinkin mahdollista.

Tai sitten yksinkertaisesti se taikayhteisön Jumala/meidän Jumalamme loi velhon ja noidan, jne... ;)
Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Rainbow

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Heinäkuu 09, 2009, 14:28:20 »
Hmm, mielenkiintoinen aihe. Itselläni on muutamia ajatuksia.

Tylypahkaanhan otetaan jästisyntyisiäkin oppilaiksi. Miksi siis nämä pystyvät taikomaan? Eikös tämä osoittaisi, etteivät taikavoimat välttämättä piile velhossa/noidassa itsessään? Toki esimerkiksi puoliverisillä voi olla luonnonlahjakkuutta, kun toinen vanhemmista pystyy taikomaan, mutta onhan Hermionekin oikeastaan parempi loitsija kuin Ron, jonka molemmat vanhemmat taikovat. Eli tästä päättelen itse, etteivät taikavoimat piile itse henkilössä (jollei Hermioneen ole niitä jotenkin ängetty).

Entäpä sitten taikasauva. Tulevatko ne voimat sitten taikasauvasta? Kuulostaa naurettavalta, mutta olisi käytännössä mahdollista. Ensimmäinen velho/noitahan olisi voinut vaikka olla keksijä, joka jotenkin onnistui tekemään taikasauvan! Sitten näitä sauvoja on väännetty lisää, ja sellaisen omaavalle opetettu oikeat taikasanat. Toisaalta, miten ilmiintyminen sitten onnistuu ilman taikasauvaa? Taikavoimat on jo jotenkin sisäistetty?

Tuohon Jumala-juttuun en oikein usko, sillä tämä nyt menee taas vähän uskonasioihin. Toki jokainen voi näinkin ajatella, mutta entäpä ateistit?

Luulenpa, etten itse ainakaan nyt saa mitään todella hyvää ideaa, joten jätänpä pohtimisen tähän. Odottelen innolla jonkun viisaamman ajatuksia.

Poissa Narnia

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Heinäkuu 09, 2009, 14:31:10 »
Jotenkin selittämättömästi varmaan.Teki jotain käsillään ja sitten huomasi,että jotain hassua tapahtui:taikuutta.Se tajusi,että tietyin liikkein saatiin aikaan tietty efekti.Varmasti tämäkin tapahtui tietyssä mielentilassa.Ehkä hän myös lausui jotain muinaista taikuutta,jota ei ole Pottereissa kuultu.Hänen on täytynyt olla myös ensimmäinen sauvantekijä(tottakai!).Oppinut,kokenut,lukenut,vanha(tai ei niin vanha),viisas(älykkyysosamäärä 125% tms.),utelias,kaikesta kiinnostunut professori.Eli:tietty mielentila,tietty liike ja merkittävää muminaa,vuosien asiaan perehtymistä ja meillä on velho/noita.

Biibi

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Heinäkuu 09, 2009, 14:38:27 »
Aika vaikee... Itse olen kuitenkin sitä mieltä että velhot/noidat ovat maailmaan tulleet samalla tavalla kuin jästitkin mutta heillä on vain jostain syystä taikavoimia, toisin kuin jästeillä. Tai sitten joku tavallinen jästi on saanu jostain taikavoimia ja oppinu käyttämään niitä ja siitä on sitten syntyny velhoyhteisö.
Mutta toisaalta, jos jotain taikaolentoja on ollut olemassa ennen taikovia ihmisiä, niin mistä ne ovat tulleet? Eli itse uskon vahvimmin siihen, että taikavoimia omaavat olennot ja ihmiset ovat vain syntyneet taikavoimia omaaviksi. Se on kaikkein yksinkertaisin selitys. :D
Ja mitä siihen tulee, että jästiperheisiin voi syntyä velhoja ja noitia ja taas toisaalta velhoperheisiin surkkeja, niin mielestäni kaikki, sekä jästit että velhot ja noidat, ovat samoja ihmisiä, mutta joillakin on vain "poikkeuksellisia kykyjä". Mahdollista olisi mielestäni myös se, että kaikilla on taikavoimia, mutta vain jotkut osaavat niitä käyttää ja jästeillä ne olisivat tavallaan "surkastuneet". :D

Poissa Rigel

• Beta Orionis
  • Vuotislainen
  • Pahiskeksi
  • Pottermore: SwordVine6760
« Vastaus #5 : Heinäkuu 09, 2009, 14:39:11 »
Olen nyt varmaan aika tylsämielinen, mutta itse selittäisin ensimmäisen velhon voimat ihan jästibiologialla. Joskus (ehkä jopa jo ennen nykyihmisen kehittymistä) sattui mutaation seurauksena syntymään jästilapsi, jolla oli jonkinlaisia taikakykyjä. Ja jos tämä mutaatio tapahtui joskus ennen homo sapiens sapiensin ilmestymistä maankamaralle, taikavoimilla oli paljon aikaa kehittyä sellaisiksi kuin ne ovat nykyään.

Lainaus
Tylypahkaanhan otetaan jästisyntyisiäkin oppilaiksi. Miksi siis nämä pystyvät taikomaan?
Rowling on selittänyt tämän perinnöllisyydellä. Jästisyntyisillä on jossain suvussaan velhoja. Sittemmin sukuun on kai syntynyt surkki, joka katkaisi suvun taikalinjan. Silti suvussa on säilynyt taikageeni, joka putkahtaa yllättäen esiin ja syntyy jästisyntyinen noita tai velho.
Ubi sunt qui ante nos fuerunt?

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #6 : Heinäkuu 09, 2009, 14:44:49 »
Rainbow. Hermione on parempi loitsija kuin monet muut vain siitä syystä, että hän opiskelee ahkerasti ja osaa kaiken etukäteen, koska hän on opetellut asiat etukäteen kirjoista.

Sitä paitsi taikuus ei voi piillä taikasauvassa. Luen juuri Harry Potter ja Azkabanin vankia, ja eräässä kohdassa Lupin ei näytä käyttävän taikasauvaa.

"Kuului hiljaista rätinää ja vaunuosastoon tulvi väräjävää valoa. Professori Lupinilla näytti olevan kourallinen liekkejä kädessään. Ne valaisivat hänen väsyneet ja harmaat kasvonsa, joissa kuitenkin silmät näyttivät valppailta ja tarkkaavaisilta."

-AV s. 91.

//No niin, en minä tarkoittanut ettei Hermionella olisi mitään lahjoja. o_O Pakkohan hänellä on olla, mutta se on ihan normaalia, että joku on lahjakas jossakin. Minä en ihan ymmärrä, mitä tarkoitatte. :D Mutta kyllä taikavoimien on pakko piillä velhossa, missäs muuallakaan?

Rowling on velhojen jumala. :D

//Tiedän, Presto. ;) Mutta sehän on melkein sama asia, eikä sitä siis tarvinnut vaivautua kirjoittamaan erikseen. :D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 10, 2009, 12:05:53 kirjoittanut Celestial »
Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Poissa pael

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Heinäkuu 09, 2009, 15:04:10 »
Kai se ainakin ennen 832 eKr oli. Ollivandersin kauppa avattiin silloin. Ehkä hän oli ensimmäinen velho.

Rainbow

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Heinäkuu 09, 2009, 15:08:31 »
Rigel, kiitos selvennyksestä. On se hyvä, että joku kattelee munkin puolesta Row-tädin haastatteluja (---;

Celestial, jos voimat piilevät velhossa/noidassa itsessään, mihin taikasauvaa sitten käytetään ? Kanavoimaan voimia ? Miksi joissakin loitsuissa taikasauvaa ei sitten tarvita ?

//pael, itse olen saanut kuvan, että esimerkiksi Dumbledore olisi vanhempi kuin Olliwanders, joten tuskin Olliwanders oli ensimmäinen velho, etevä sauvantekijä vain. Toki voitte olla näiden ukkojen ikäerosta eri mieltä.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
« Vastaus #9 : Heinäkuu 09, 2009, 18:15:30 »
Hermione on parempi loitsija kuin monet muut vain siitä syystä, että hän opiskelee ahkerasti ja osaa kaiken etukäteen, koska hän on opetellut asiat etukäteen kirjoista.
OFFTOPIC Hermione on muita parempi myös siksi koska hän on syntynyt 17.9. Hän ei juuri ja juuri päässyt vuotta aiemmin kouluun kuin Ron ja Harry. Joten hän tietysti innokkaana noitana opiskeli paljon kaikenlaista koko vuoden ajan ja sai täten etulyöntiaseman (ei sillä, että hän käyttäisi sitä) OFFTOPIC
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Carelna

• pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Pitikö minun sanoa jotakin?
    • Saint Walden's School
« Vastaus #10 : Heinäkuu 09, 2009, 22:51:11 »
Celestial, tuossa sauvajutussa olen kanssasi samaa mieltä(olettan tietysti, etten lukenut väärin). Minusta taikuus ei voi tulla sauvasta, ei pelkästään siitä. Kyllä täytyy ihmisessä itsessäänkin olla jotakin voimaa sisällä.

Mitenkähän tämän nyt voisi selittää parhaiten. Antakaas mietin hetken...

Kumpi oli ensin, muna vai kana? Taitaa mennä vähän tähän kastiin. Tietysti, jos oletetaan että olisi olemassa nämä elementtejä vartioivat/ohjaavat voimat, jotka sitten on siroteltu sekaisin ja ristiin ihmiskuntaan alkuaikoina ja sitten ne ovat aikaa myöten muotoutuneet taikavoimiksi? Vähän kaukaa haettua, mutta miksipä ei. Surkkien ja jästisyntyisten taikavoimia tai taikavoimattomuutta en osaa selittää. Tuo sukujuttu, jonka joku mainitsi, on varmaan paikkansapitävin. Ainakin niistä, mitä minä voisin keksiä..
God blessed the broken road that led me straight to you.
Fairytaler -> Carelna

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #11 : Heinäkuu 09, 2009, 23:21:06 »
Celestial, tuossa sauvajutussa olen kanssasi samaa mieltä(olettan tietysti, etten lukenut väärin). Minusta taikuus ei voi tulla sauvasta, ei pelkästään siitä. Kyllä täytyy ihmisessä itsessäänkin olla jotakin voimaa sisällä.

Eikös DH.ssa sanottu, että taikasauvoja käytetään vain kanavoimaan taikuutta. Eli oikeassa olet. Taikuutta voi myös Ollivanderin (?) mukaan kanavoida melkein minkä kautta tahansa.
Varokaa siis kumikanoja.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
« Vastaus #12 : Heinäkuu 10, 2009, 10:59:42 »

Eikös DH.ssa sanottu, että taikasauvoja käytetään vain kanavoimaan taikuutta. Eli oikeassa olet. Taikuutta voi myös Ollivanderin (?) mukaan kanavoida melkein minkä kautta tahansa.
Varokaa siis kumikanoja.
Kyllähän se näin on mutta olen saanut sellaisen käsityksen että pitää olla erittäin voimallinen velho (kuten Dumbledore) että saa aikaan edes kipinöitä kumikanoista. Se on jotenkin se taikasauvan sisältö joka helpottaa taikomista. Mutta taikuus itsessään on tietysti velhon sisälllä, koska jos jästi löytäisi taikasauvan ja sanoisi "tainnutu" ja heiluttelisi sitä jotenkin, niin eipä tapahtuisi mitään. Tässä minun arveluni siitä miten ensimmäinen velho/noita sai taikavoimansa:

Olipa kerran erittäin paha noita. Erittäin paha. Kerran hän mietti miltä tuntuisi valloittaa jotain ja kiduttaa joitakin olentoja. Mutta siinäpä pulma! Ei ole missään mitään mitä voisi kiduttaa. eikä missään mitä voisi valloittaa, tyhjyydessä kun hän oli. Siiten paha noita loi maailmankaikkeuden ja myös kaiken mitä maailmankaikkeudessa on. Sen jälkeen hän loi miljoonapäisen taikovaisen armeijansa ja myös ihmiset maan päälle. Mutta siinä hän teki virheen. Ne ihmiset eivät osanneet taikoa. Sitten hänen tuhatvuotisen (ikuinen kun oli) vaikertelunsa jälkeen hän keksi idean! Hän kiduttaisi taikomatonta väestöä, omalla nimityksellään "jästejä." Mutta ei hän mihinkään ehtinyt kun hyvä velho tuli tuonpuoleisesta miljoonapäisen armeijansa kanssa vihdoin kukistamaan pahan noidan. Se taistelu kesti 7 päivää ja 7 yötä. Lopulta hyvä velho kukisti pahan noidan armeijan rakkaudella ja paha noita kukisti hyvän velhon armeijan pahuudella, mutta toisiaan he eivät pystyneet kukistamaan. Sitten kumpikin vannoi tulevansa kukistamaan toisensa ja lähti pois tuonpuoleiseen. Sitten uudelleensyntyneestä armeijasta tuli maailman pahat ja hyvät velhot ja noidat. Ja paha noita piti maailmassa yllä pahuutta ja vihaa ja hyvä velho piti hyvyyttä ja rakkautta. Sen pituinen se (vai oliko...?)

Toivottavasti ei ollut liian yliampuva...?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 10, 2009, 14:28:49 kirjoittanut Presto »
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #13 : Heinäkuu 10, 2009, 13:56:03 »
OFFTOPIC Hermione on muita parempi myös siksi koska hän on syntynyt 17.9. Hän ei juuri ja juuri päässyt vuotta aiemmin kouluun kuin Ron ja Harry. Joten hän tietysti innokkaana noitana opiskeli paljon kaikenlaista koko vuoden ajan ja sai täten etulyöntiaseman (ei sillä, että hän käyttäisi sitä) OFFTOPIC
Edelleen OFFTOPIC, mutta eikös Hermionen synttärit ole 19.9.? Muistan nimittäin hihkuneeni innosta, kun asia selvisi, koska mulla on synttärit samana päivänä...
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
« Vastaus #14 : Heinäkuu 10, 2009, 14:28:10 »
OFFTOPIC! En tiedä, en ole varma, muistelin vain että se on jotain sinnepäin. Olet varmaan oikeassa jos se sinun syntymäpäiväsi oli. Syntymäpäivät muistaa helposti ^^ OFFTOPIC!
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
« Vastaus #15 : Heinäkuu 19, 2009, 00:21:24 »
No, kai se vain jotenkin tuli, taikavoimat pulphtivat pintaan, yhtäkkiä..:) taitai, ehkä velhoja/noitia on ollut aina siinä missä jästejäkin. Joo,toi on hyvä teoria. Ei ole mitään ensimmäistä noitaa/velhoa. jos uskotaan ihmisten kehittyneen apinoista tmv, niin jotenkin joillain apinoilla on tullut jokin geenivirhe, ja ne ovatkin osanneet taikoa..?

no äh, tähän aikaan illasta ei mitään kauhean järkevää saa aikaan, mutta antaa olla. uskon tähän omaan teoriaani..:)
Tahdonvoimaa!

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
  • We are waiting for you, Coraline
« Vastaus #16 : Heinäkuu 24, 2009, 19:58:26 »
...Jospa jokin olento soi velholle taikomisen taian? Tai tämä ensimmäinen ihminen josta tuli velho/noita oli erityinen? Ja se oli hänellä verissä. Ikkäänkuin lahja jumalalta. Tai minulle tulee mieleen jokin taikalähde tai kasvi  mistä nämä voimat ovat tulleet. Jotka hän opetti tuleville sukupolville. Tai jos aletaan keskiaikaisiksi taikuuden velhoille antoi saatana ja käski ensimmäisen noidan ja velhon opettaa taikuutta ja luoda sitä lisää.

Poissa Radamsa

• tiskipöydän alla asustava
  • Vuotislainen
  • Kalmokalvaus!
« Vastaus #17 : Elokuu 03, 2009, 18:42:19 »
Ehkäpä taikavoimat olivat jonkin sortin geenimutaatio niinkuin vaaleat hiukset... (hieno selitys)
"You are the weak one. You never know love or friendship. And I feel sorry for you." (HP&FK Movie)

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #18 : Elokuu 05, 2009, 18:09:11 »
Minä uskon, että taikavoimaisuus on jokin geneettinen ominaisuus. Tätä tukee periytyvyyskin. Minusta on mahdollista, että kaikilla ihmisillä oli alunperin piileviä taikavoimia. Ne, jotka oppivat niitä käyttämään ja jalostamaan, säilyttivät ominaisuuden, ja muilla se kuihtui käytön puutteessa pois.

Lainaus
Kai se ainakin ennen 832 eKr oli. Ollivandersin kauppa avattiin silloin. Ehkä hän oli ensimmäinen velho.
Lainaus
//pael, itse olen saanut kuvan, että esimerkiksi Dumbledore olisi vanhempi kuin Olliwanders, joten tuskin Olliwanders oli ensimmäinen velho, etevä sauvantekijä vain. Toki voitte olla näiden ukkojen ikäerosta eri mieltä.
Tämä on vähän OT, mutta ehkä Dumbledore on vanhempi kuin Ollivanders, ja nykyinen Ollivander on osa sauvantekijäsukua, joka aloitti toimintansa 832 eKr.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2009, 22:51:27 kirjoittanut Aiëdaíl »

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #19 : Elokuu 07, 2009, 00:49:51 »
Hermione on parempi loitsija kuin monet muut vain siitä syystä, että hän opiskelee ahkerasti ja osaa kaiken etukäteen, koska hän on opetellut asiat etukäteen kirjoista.

Offiksi tämäkin menee, mutta miten Hermione olisi voinut harjoitella taikuutta koko edellisen vuoden? Eihän hän edes tiennyt olevansa velho. Kirjeethän tulevat heinäkuussa, muutamaa viikkoa ennen koulun alkua, ei sinä päivänä kun täyttää vuosia. Ei Harrykaan olisi saanut ensimmäistä kirjettään 11-vuotissyntymäpäivänään elleivät Dursleyt olisi pimittäneet niitä kirjeitä häneltä viikon verran. Kun taas Ron on tiennyt koko elämänstä olevan velho, hän on aina tiennyt taikuudesta.

Mutta itse asiaan. Miten ensimmäinen velho/noita sai taikavoimansa? No miten ensimmäinen itsestää tietoinen ihminen sai tietoisuutensa? Miksi se yksi apina nyt vain päätti hypätä alas puusta ja alkaa kävelemään kahdella jalalla? Mistä me voimme loppujen lopuksi olla edes varmoja, että jästit kehittyivät ennen velhoja? Jos velhot olivatkion ensin kehittyneet apinoista, ja surkkien tapaan syntyi yhä useampia taikavoimattomia maailmaan, jolloin taikovat vähenivät vähenemistään? Eikös kirjoissa oltu sanottukin, että taikovia on nykyään vähän. 'Jos me ei mentäisi naimisiin jästien kanssa, me oltaisiin jo kuoltu sukupuuttoon'(Hagrid, SK). Sen verran me tiedämme, että velhoja on ollut jo kauan ennen ajanlaskua, olihan Azkabanin vangissakin juttua Egyptin pyramidessa olleista kirouksista.

Todennäköisin vaihtoehto lienee evoluutio, oli se käynyt kummin päin tahansa (jästistä velhoksi tai velhosta jästiksi), mutta kyllähän noita vaihtoehtoja olisi jos jaksaa vain keksiä. Geenimanipulointia lohikäärmeen tms taikaolennon geeneillä? Taikova kansa on tullut avaruudesta? Tai ehkä evoluutiota tapahtuikin kahdessa paikassa maapallolla, josta toisena oli tuloksena jästit, toisena velhot? Joku ihminen (jästi) pariutui jonkin taikaolennon kanssa, ja tuloksena oli taikomaan pystyvä ihminen? Joku jästi vain yksinkertaisesti möi sielunsa paholaiselle taikavoimia vastaan?

Ehkä yksinkertaisesti on aina ollut ihmisiä, jotka pystyvät taikomaan. Ehkä kaikilla on pieni määrä taikuutta sisällään, mutta niin vähän, etteivät he saa sitä käytettyä, ja velhoilla ja noidilla tämä taikuuden määrä (magical core, en muista mitä se oli suomeksi) on suurempi. Taikasauva taas auttaa kanavoimaan taikuutta, joilla sitä on tarpeeksi. Jotkut (kuten Tom ja Lily nuorina) osaavat jo suoraan kanavoida taikuuttaan tahtomallaan tavalla, ainakin vähäsen.

Kuten jo sanoin, vaihtoehtoja on monia. Ja ellei Rowling tule antamaan meille virallista vastausta, niin kaikki saavat todennäköisesti uskoa mihin teoriaan vain haluaa ;)

-Jén
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

no-jaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Elokuu 11, 2009, 19:53:47 »
Oma teoriani menee seuraavasti:
Ehkäpä alussa ihmisen kehityttyä kaikilla oli taikavoimia. Kun he lisääntyivät syntyi aina sillointällöin myös surkkeja, joks myös lisääntyivät keskenään js näin syntyi myös lisää (onko surkkivanhempien lapsi surkki vai jo jästi, jos hänellä ei ole taikavoimia?) surkkeja/jästejä (ja sillointällöin myös joku taikavoimia omaava). Ajanmittaa taikomattoman väestön määrä kasvoi ja heidän lukumääränsä kasvoi suuremmaksi kuin alkuperäisten vehojen/noitien lukumäärä. Jossain vaiheessa kun taikomaton väestö oli yleistynyt tarpeeksi alettiin heitä kutsumaan jästeiksi ja kun heitä oli tarpeeksi monta sukupolvea alettiin myös salailemaan velhojen ja noitien olemassaoloa, jotta velhot/noidat saisivat olla rauhassa.

Mitäs mieltä mun teoriastani olette?

Ajankääntelijä

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Elokuu 25, 2009, 00:12:31 »
Mie heitän oman uhkarohkean arvaukseni. Velhot olivat alunperin kokonaan oma lajinsa, kutsuttakoon vaikkapa haltijoiksi kun en parempaa nimeä keksi. Haltijat asuivat jossain missä asuikaan (tarun luonteeseen sopisi että asuivat vaikka Atlantiksella). Sitten tuli luonnonkatastrofi tai mitä ikinä ja koko haltijakansa joutui ajautumaan diasporaan (=levittäytymään ympäri maailmaa). Kun ei kohdattu muita haltijoita niin oli pakko ryhtyä lisääntymään ihmisten kanssa; evoluutiohan siinä teki tehtävänsä ja pian haltijat kuolivat käytännössä sukupuuttoon. Heidän jälkeläiset perivät kuitenkin kyvyt jotka välittyivät eteenpäin sukupolvelta toiselle lukuunottamatta surkkeja. Surkeilla säilyi edelleen taikageeni jossain syvällä sielun uumenissa ilman että he tai heidän elinaikansa jälkeläiset pystyivät hyödyntämään sitä; vasta joskus myöhemmin kaukaisella perillisellä saattoi käydä pulla ja heidän kohdallaan tuo geeni viimein pomppasi taas esiin (näitä onnekkaita kutsutaan "jästisyntyisiksi").

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Syyskuu 19, 2009, 22:02:11 »
Eka velho on syntynyt kun "normijästillä" on tapahtunut mutaatio geeneissä joka on saanut hänessä aikaan voiman nimeltä taikuus?
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
« Vastaus #23 : Lokakuu 14, 2009, 12:10:58 »
Minä olen ihan sen salaperäisen ihmeen kannalla, että joku pieni tyttö/poika sai salaperäisiä voimia jo syntyessään erityisen määchikki-geeniperimän avulla :)
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa Salaruman

• joulumusikaali
  • Vuotislainen
  • joulu.....
« Vastaus #24 : Lokakuu 19, 2009, 21:13:49 »
Epäilen,että maailman ensimmäinen velho näki esim.kentaurin (tai minkä tahansa muun maagisen asian)ja päätti ruveta tekemään taikoja ja uskomaan loitsuihin.
Under the coconut tree we stay,watch as the night turns into day.We let the fire be the light.Sky is the floor tonight. Fly me with your gentlest away...