Kirjoittaja Aihe: Naruto (mangasarja)  (Luettu 1198 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
Naruto (mangasarja)
« : Kesäkuu 24, 2009, 13:43:00 »
Naruto on Masashi Kishimoton piirtämä ja kirjoittama mangasarja. Siitä on (muistaakseni) ilmestynyt tähän mennessä viisitoista suomennettua nidettä (siis kokoelmakirjaa), jotka sisältävät kaikki noin yhdeksän lukua. Minusta on aika hämäävää kirjoittaa sillä tavalla (siis että lukujen numerot kasvavat vaikka kokoelma vaihtuu), kun itse ainakaan en koskaan muista missä luvussa olen menossa, muistan vain sen kokoelman (tällä hetkellä numero 11 hakusessa). Tietenkin tuo johtuu siitä että jossain niitä (muistaakseni) on julkaistu yksi luku kerrallaan, mutta silti se on hämäävää, kaikki kun puhuvat aina noista luvuista enkä itse edes ole katsonut niitä...)

Mutta mitäs mieltä, te tämän mangasarjan lukijat olette teoksesta? Piirrostyylistä? Mikä tässä sarjassa on se, joka saa teidät lukemaan sitä? Lempihahmonne? Paras kohtaus? (muistakaa spoilerit :)

Itse tutustuin Narutoon ihan sattumalta, olin kuullut siitä luokkani mangafaneilta, mutta kiinnostuin vasta kirjastossa hyllyn ohi kulkiessani. Olin kai etsimässä jotain muuta mangaa ja Narutosta sattui juuri olemaan hyllyssä ensimmäiset kuusi kokoelmaa, joten nappasin ne siitä mukaani. Tykästyin sarjaan heti siitä ensimmäisestä luvusta lähtien. Vaikkei juoni ole mitenkään erityisen loistava (vaikka hyvä se on) varsin lukemaan innoittavaa on kun lopetetaan niin jänniin kohtiin... Ja hahmojen kohtalot, se vasta on seikkailua.

Eniten tässä ärsyttää se, että kaikki taistelukohtaukset ovat niin epäselviä. Jotenkin niistä ruuduista ei heti näe onko lähikuvassa käsi vai jalka ja kehen se heittotähti nyt sitten loppuenlopuksi osui. Erityistä plussaa ovat ne hahmojen kuvat siinä alussa, muistikatkoksien tullessa (ja niitä tulee, sillä noita japanilaisia nimiä on hankala muistaa) on erittäin helppo vain katsoa sieltä mihin ryhmään kukakin kuuluu jne.

Lempihahmoni on Iruka. En tiedä miksi, kyllä Kakashikin viehättää, mutta... Iruka vain on kiinnostavampi :D Muut hahmot ovat kaikki erittäin mielenkiintoisia, ihan jokainen ja olisi hauska saada tietää kaikkien historiat. Naruton huumori on aika mukavaa, mutta todellakin 12+ ikärajan arvoista.

En muista missä kirjassa tuo minun mielestä ehdottomasti hellyyttävin kohtaus oli, ehkä jossain numero 6. tai sinnepäin.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

En sitten loppuenlopuksi tiedä mikä Narutossa on koukuttavaa, sitä vain haluaa jatkaa yhä eteenpäin ja eteenpäin...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 24, 2009, 13:53:20 kirjoittanut Barella »
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • BANG
Vs: Naruto (mangasarja)
« Vastaus #1 : Heinäkuu 13, 2009, 19:08:00 »
oi naruto<3

paras sarja pitkään aikaan, johon olen jäänyt koukkuun. Aluksi olin ihan, "lol jotain ninjajuttuja", mutta osoittautuikin ihan mahtisarjaksi:D:d ja nyt toivoisin, että (sori oon nolo<3) sellaisia ninjoja olisi oikeasti. Naruto koukuttaa mielestäni, a) hahmojen, b) hahmojen historian takia.

Hahmot ovat ehkäpä suurin syy, miksi luen sarjaa. Ne ovat niin hauskoja, SEKSYJÄ MIEHIÄ, ja erilaisia, että kipeää tekee ajatus, etteivät he olekaan todellisia (:<). Lempihahmojani ovat (ylläripylläri miehet) Kakashi, Sasuke ja Gaara. Kakashi olisi upein ja paras opettaja minkä voisin ikinä, MISSÄÄN, aineessa saada. Ihan sama osaako opettaa vai ei, OLISI VAIN NIIN PIRUN UPEA NÄKY<3 Sasuke on myös upea (eheheh), ja mielestäni hänen taustansa on aivan kauhea, ja se samalla tekee hänestä sarjan parhaimmistoa. SPOIL! Sasuken saadessa Orochimarun kirotun sinetin, hänestä tulee mahtava taistelija, ja myös mietityttää, mitä hänelle tulevaisuudessa tapahtuu. (harmillisesti olen kyllä osunut spoilereihin ja tiedän turhankin hyvin mitä tapahtuu:<) Sasuke vaikuttaa enemmänkin juonen päähenkilöltä, ja mietinkin, miksi sarjan nimi on Naruto:D:d SPOIL ENDS !

En tiedä, en sitten yhtään, mikä Gaarassa viehättää. Hän on vain niin, mmmm, vaarallinen ja piinattu hahmo. Eteenkin kirja 13 hän on aivan järkyttävän pelottava. Se on upeaa, ja piirtojälki vain korostaa sitä. Mielestäni Gaaran silmät ovat upeat, vaikkakin (riippuen tilanteesta) hiton pelottavat. Ja sitten miten hän perustelee tekojaan: "elän vain tappaakseni kaikki muut". Hrrr. SPOIL KIRJAA 13 ! Se, miten Gaara puhuu itsekseen "äidille", on jotain sanoinkuvaamattoman outoa ja muistuttaa jotain piinatun lapsen kauhua. Ja Gaaran menneisyys on aivan älyttömän karu. SPOIL ENDS !

Juoni ei ole mikään mestariteos (ainakaan tähän mennessä), mutta se etenee koukuttavasti, ja kirjat päättyvät juuri oikeaan koukkukohtaan. Olenko jotenkin vajaa, kun minusta tuntuu, ettei juoni keskity Naruton elämään oikein mitenkään ? Ja osittain hyvä niin, sillä en voisi kuvitella Sasukea päähahmona. Piirtojälki on hienoa, sopii sarjaan hyvin ja mielestäni Kishimoto osaa piirtää tappelut ymmärrettävästi ja selkeästi.

<3
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

cinduuh

• Ankeuttaja
Vs: Naruto (mangasarja)
« Vastaus #2 : Syyskuu 19, 2009, 18:06:23 »
NARUTO <3

Tosi mukava, paras mangasarja tähän mennessä, repeiltiin kaverin kaa eilen kun katseltiin nauruto jaksoa youtubesta (okei menee vähän yli aiheen kun nyt puhutaan juuri sarjakuvasta) Mutta ne on tosi huvittavia henkilöitä, Sasuke on tosi ihana ja kieltämättä söpökin, Naruto on tosi hauska ja Kakashi on niin.. Kakashi. Sakura on taas myös tosi kiva henkilö, luen vasta kolmatta osaa niin ei hirveästi ole muita henkilöitä vielä vastaan tullut !