Kirjoittaja Aihe: Queen  (Luettu 13252 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa jenan

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Queen
« : Huhtikuu 11, 2003, 18:02:58 »
Uskaltautunen tekemään tästä topikin.

Queen. Bändi itsessään kai enää ei ole koossa, mutta musiikki elää ikuisesti, niin Queenin kuin monen muunkin bändin tai artistin kohdalla.

Minulle aika uusi rakkaus tämä Kuningatar. Valitettavasti olen syntynyt niin kovin myöhään [miksei parikymmentä vuotta aiemmin?], kun Freddie on kuollut [okei, olen kyllä syntynyt ennen kuolemaansa, mutta en kovin montaa vuotta ennen] ja kaikkea muuta.

Musiikki on yksinkertaisesti niin loistavaa! Tokikaan en omista kaikkia mahdollisia levyjä [Greatest hits I, II ja III, sekä Innuendo, Miracle ja Queen II, Hot Space, A night at the opera ja A day at the races löytyy minulta, sekä lähes jatkuvassa lainassa kirjastosta Made in heaven <3], mutta rakastan niin monia kappaleita kauheasti. Eniten sykähdyttävät Rain must fall, Scandal, I was born to love you, Too much love will kill you, Don't try so hard, Radio Ga ga [kaverieni mielestä käsittämätön kappale], Bohemian rhapsody, White Queen [as it began], It's a hard life, These are the days of our lives, [maailman mahtavin pomppubiisi] Headlong ja minut Queenin "tielle ajanut" We are the champions.

Rain must fall tuo mieleeni SMG:n kappaleen Tästä eteenpäin. Hienoa, hienoa..

Ja John, mikä namupala ollutkaan joskus.. *manaa edelleen myöhäistä syntymäänsä*

Kuuttis

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #1 : Huhtikuu 12, 2003, 10:10:43 »
Voi, minä pidän! Freddie on jumalaisen hyvä laulaja, ottaisivat nykyajan "laulajat" siitä tyypistä mallia. Ihan uskomattoman hieno laulaja, ei kyllä jää uskomattomien soittajien varjoon. Brian May on uskomattoman hieno kitaristi myös. Keh keh.

Juujuu, minä olen niitä jotka kutsuvat itseään "faneiksi" mutta tietävät korkeintaan Greatest Hitsin biisit. Mutta mitäs väliä sillä on. Eli: Itse omistan tasan yhden levyn, ja sekin on vinyylinä; A night at the Opera. Mutta se on aivan tajuttoman hieno levy, ehkä parhaimpia tietämiäni. Aivan uskomaton levy, oikeasti. Lempilauluni ovat '39 (ihastuttava mukanalaulamisbiisi) Sweet Lady, Seaside Rendezvous (tätä on pakko kuunnella joka ystävänpäivä. Ee, uskomattoman höpövanhanaikaisromanttinen), ja tietysti se kaikkein upein, uskomattomin, hienoin, ällistyttävin, makein, jumalaisin, maailman paras biisi jolle en ole vielä löytänyt vertaista; Bohemian Rhapsody . Voi, kuinka upea biisi se onkaan! Minä pidän aivan uskomattoman paljon, voisin kirjoittaa tuosta biisistä vaikka neljänkymmenen sivun hehkutus-esseen. x) No ei nyt sentään, mutta jumalainen biisi se on.

Lisäksi pidän esimerkiksi David Bowien kanssa tehdystä Under Pressuresta, Show Must Go On:ista (ee!) ja We are the Championsista, vaikka kaikki pilaavat sen biisin laulamalla sitä parodioiden. (Tyyliin "Viiiiiiiii aaaaaaaaaar tö tsämppööööös mai freeeeee-heeeeeend...") Höh.

Mutta Freddie Mercury rocks!

-kuude

Sirima Granz

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #2 : Huhtikuu 12, 2003, 11:32:43 »
En tiedä mitään muuta siitä bändistä kuin että sen nimi on Queen, ja sillä on ihan mahtavaa musiikkia! Isoveljellä on koneellansa pari Queenin kappaletta ja ne ovat todella hyviä! Ihan sairaan hyviä. Pitääpä ostaa levy sitten joskus...

Muoks:

Kuuntelen nyt isoveljen koneelta Queenin Bohemian  Rhapsodya. Ihana laulu! Laulajan ääni on mahtava! Musiikki on omaperäistä ja mielenkiintoista, todella kivaa kuunneltavaa.  I like.

Envu

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #3 : Huhtikuu 12, 2003, 13:58:09 »
Queen on mahtava^^

Eniten ihanin (?) on Princes of the Universe. Mutta pidän kyllä Bohemianistakin, ja oikeastaan kaikista:D
Minulla on se kolmas niistä Greatest Hitseistä, mutta tarkoituksena olisi ostaa koko kolmen ceedeen paketti.
Ja meillä oli joskus vinyylejä, joten olen pienestä asti kuullut Freddieboyn upeaa laulua ja niitä ihania kuorojuttuja siellä taustalla.
Harmi vain, että enää ei ole soitinta kun se meni rikki muuton yhteydess:/ Siksi ne vinyylitkin olivat turhia.

Mutta, rakastan^^

Isabella

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #4 : Huhtikuu 14, 2003, 17:04:17 »
Tätä bändii oon kuunnellu 5- vuotiaasta lähtien. Eli 11 vuotta. Enkä oo vieläkään kyllästyny. En omista yhtäkää cd:tä, mut kaikki biisit on nauhotettu sillon joskus vuonna yks ja kaks kaseteille. (joo, ne on nykyään jo aika huonossa kunnossa.. :wink: ) Parhaimpia biisejä on Friends will be friends, Fat bottom girls, Somebody to love ja I need your loving tonight. (Vai onks toi sen nimi? En oikee tiie, kun en sillon pienenä tajunnu/osannu kirjottaa kappaleiden nimiä ylös.. :roll: )

Myöhemmin oon vasta tullu ajatelleeks, että aika monet Queenin biisit on jotenki.. miten sen nyt sanois.. koomisia?

Poissa jenan

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Queen
« Vastaus #5 : Huhtikuu 14, 2003, 20:07:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Isabella"
Myöhemmin oon vasta tullu ajatelleeks, että aika monet Queenin biisit on jotenki.. miten sen nyt sanois.. koomisia?

Hauskoja ainakin.. Mitä nyt tässä Miraclea olen kuunnellut, naureskelen aina kun kuuntelen Khashoggi's shipiä [mikä nimi kappaleella! piti luntata kansilehdestä oikeinkirjoitus..] ja Breakthruta ["hahahaha" jutut välissä :D ]. Mutta hauskuus on positiivista [ainakin jossain mielessä].

Isabella

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #6 : Huhtikuu 15, 2003, 19:31:58 »
Joo, aivan. Ja sitte Another one bites the dustissa ne välijutut. "Oh Lion!" - huudot jne. Ei voi olla hymyilemättä, kun niitä kuuntelee.. :lol:

Mutta muutenki, jotenki ihanalla yksinkertasuudellaan ne on vaan hulvattomia. (Ei, en tarkota, että kaikki Queenin biisit olis yksinkertasia, en todellakaan! esim. Bohemian Rhapsody..) Hyväntuulisia kipaleita niillä kyllä on vaikka muille jakaa. :D

Hito Tamashii

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #7 : Toukokuu 15, 2003, 08:54:54 »
Voi Queen. Kuinka joku vielä  muisti sen ihkun bändin. Luulin olevani ainoa joka sitä enää kuuntelee. Se on todellakin hyvä bändi.

Minä kuuntelen sitä aina ja yhä. Pidän erityisesti kappaleesta Radio-GaGa
,sillä siinä on niin hyvä se taustamusa. Autoskin kuuntelee niin tuntuu kuin lentokone olisi mennyt päänpäältä. Siinä yhes kohdas.

Kuuntelen monia muutakin Rock-biisejä. Näitä vanhoja. Ne periytyy meidän suvus isältä pojalle. Heh..
Nimittäin meidän issee kuunteli nuorena näitä Queenia ja Scorpionsia, joista on tullut nyt meidän lempibändimme.

jaska

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #8 : Toukokuu 29, 2003, 10:38:04 »
Queen....yes. Sain tänä keväänä Qeenin Greatest video hits 1 dvd:nä. Siinä on extroja, joita olen tutkaillut. Alkuperäisvideot ovat rock-historiaa. Pidän eniten Killer Queen, We will Rock You ja We are the Champions piisesistä. humoristisista on ehdoton suosikki Flash.

Queen innostukseni heräsi Ritarin tarina elokuvasta, missä Robbie Williams esittää we will rock you:n. Se on ehkä parhaimpia ei-alkuperäisesityksiä.

Misha

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #9 : Kesäkuu 12, 2003, 19:15:26 »
Rakastan Freddien ääntä, ja Queenin musiikki muutenkin on mahtavaa. Surukseni omistan vain yhden levyn, A Day At The Races, mutta olen jo hankkinut tutuilta joukon tappouhkauksia pitämällä heidän cd:itään lainassa kukkausikaupalla. Taisin tykästyä Queeniin ensimmäisen kerran joskus kolme vuotta sitten, kun löysin kokoelmalevyn siskoni levyhyllystä.

Parhaita kappaleita ovat minusta Killer Queen, The Show Must Go On, Another One Bites the Dust ja erityisesti Too Much Love Will Kill You, jota olen kuunnellut pari viime päivää lähes tauotta. Eikä kukaan voi kuunnella Good Old Fashioned Lover Boyta ja olla huonolla tuulella n_n

Poissa Tha Lil' Dobby

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/teealdee/twilight.html
Queen
« Vastaus #10 : Lokakuu 25, 2003, 10:50:15 »
Jees. Queen on aivan mainio pändi ^^. Aivan ihk. En tunnusta olevani mikään fani tai mitään, en tiedä Queenista mitään, en tiedä edes pändin jäseniä joidenkin biisien nimet hikiseen :p.
Freddie on aivan upea laulaja, ihan ääni :).
En tiedä kuka on sanoittanut ja säveltänyt heidän biisinsä, mutta ha, ne ovta aivan mainioita ^^. Aivan.. mainioita. (tämäkö on muka yksitoikkoista, ha?)
Jees, pidän kovasti. Lemppari biisejäni ovat lähinnä tälläaiset yleisesti tunnetut hittibiisit kuin Bohemian Rhapsody ja The Show Must Go On.
Hm. Saisikohan tästä jotain järkevääkin irti? Ei :P, no, ei se haittaa.
Huomasin muuten, että Queen on tehnyt Bowien kanssa aivan mainion biisin; Under Pressure. Hienoa, hienoa. Mikäs sen mainiompaa, kuin kaksi kärpästä yhdellä iskulla? :D

*muok*
Saor, et ole nähnyt unta, se oli siinä joo.

-TLD

Iraida

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #11 : Lokakuu 25, 2003, 13:47:33 »
Queen. Voi jumala. Aivan ehdottomasti yksi suosikeistani. On ollut jo jonkin aikaa. Voin oikeastaan jo sanoa olevani fani.

Kuten sanottu, Queen tosiaan on aivan omaa luokkaansa. Oikeaa musiikkia. Ei. Oikeaa Musiikkia. Isolla kirjaimella.

Mainitsen nyt erikseen Freddie Mercuryn, koska hän oli - sehän on sanomattakin selvää - Queenin johtohahmo. Se ääni, se taito tulkita. *huokaisee*
Vaikka hän ennen kuolemaansa näytti lähes ruumiilta, niin heikolta, hänen äänensä... Voimakas. Täynnä tunnetta. The Show must go on:ia kuunnellessa ei voi uskoa, että sitä laulava mies on kuolemansairas ja itse tietoinen siitä.
Ja se, että Queenin solistiksi suunniteltiin jotain George Michaelin kaltaista laulajaa Freddien tilalle, on järkyttävää. Luojan kiitos tuo hanke haudattiin.

Queen on legendaarinen yhtye. Uskon, että se tullaan muistamaan isona osana länsimaista rock-historiaa aina.

Greensery

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #12 : Lokakuu 30, 2003, 17:46:22 »
Olen vastan lähiaikoina 'herännyt tietoisuuteen' Queenin musiikista, mutta en ole vieläkään heiltä kahta useampaan biisiä kuullut.

Herätyskappaleeni on Who wants to live forever. Uskomatonta, ettei kukaan ole sitä tässä tainnut mainita... se on niin mielettömän ihana, muilla sanoin en osaa kuvailla. Varmasti siihen, että pidän tästä kappaleesta vaikutti myös yhteys, jossa sen kuulin. *but that's another thingy. :)* Tämän lisäksi Show must go on.

Näiden perusteella voisin sanoa Queensin musiikin olevan tosiaan tragikoomista. Sellaista suhteellisen kevyttä mutta kuitenkin mahtipontista.

Poissa Ranloo

• Vuotislainen
Queen
« Vastaus #13 : Lokakuu 30, 2003, 19:39:49 »
Ah. Queen.

Aivan mahtava. Etenkin Innuendolta Bijou sekä Show Must Go On. Myös Bowien kanssa tehty Under Pressure on aivan mahtava.

En ole ikinä ymmärtänyt Queenin hulluutta (neroutta?) yhdistellä samalla levyllä - ja vielä peräkkäin - aivan vastakohtaisia kappaleita. Esim. Innuendon toinen kappale (I'm Going Slightly Mad) sekä lopetuskappale SMGO ovat aivan eri planeetoilta. Lyriikoidensa kannalta ainakin.

Kuitenkin, vaikka Queenin tuotanto onkin hyvin kirjavaa ja ristiriitaista, periaatteessa jokaisen kappaleen tunnistaa Queeniksi.

Ko. orkesterin lisäksi vain Beatles sekä David Bowie ovat tuohon yltäneet. Imo.
Yök!

Saor

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #14 : Lokakuu 30, 2003, 22:31:31 »
Meillä on joku Queenin Greatest Hits II... En tiedä, mistä se on meille ajautunut. Sitä olen tässä kuunnellut. Ei se Ihan Hirvittävän Mielettömän hyvää ole, mutta hauskaa musiikkia silti. En ole muuta kuullut kuin nuo biisit mitä tuolla levyllä on, mutta vaikuttaa aika, hmm, mahtipontiselta. :) Eniten pidän siitä Radio Ga-Gasta, The Show Must Go On ja I'm Going Slightly Mad on myös hyviä.

Olenko nähnyt unta, vai oliko tuo The Show Must Go On tuossa Moulin Rougessa?

Hattara

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #15 : Maaliskuu 13, 2004, 02:10:09 »
Queen-huumassa parhaillaan. Nyt soi Bicycle race. Ihana. Varta vasten ongin esiin tämän Queen-topicin.

Mutta asiaan. Aivan pienenä kuulin ne Queen -klassikot, kuten We will rock you ja We are the champions (joista edelleenkin pidän). Kuinka moni voi väittää ettei ole kuullut noista jompaa kumpaa? Ja We will rock you:n legendaarista jalkakäsi-taputusta on erittäin upeaa tehdä isommalla joukolla konsertissa. Koettu on.

Freddie Mercury oli ehdottomasti yksi maailman parhaista laulajista. Tapa millä mies käytti (tuntuu ankealta käyttää mennyttä aikamuotoa) ääntään, on aivan uskomaton. Freddie todellakin teki lauluäänestä upeimman instrumenteista (johon moni nykyajan liukuhihna/pepunkeikuttaja-artisteista ei kykene).

Kappaleita ylitse muiden on useitakin. No, Bohemian rhapsody on ykkönen, aivan upeaa äänenkäyttöä. Ja tietysti nuo jo mainitut We will rock you ja We are the champions. Another one bites the dust on hyvä myös, pidän tämän kappaleen tarttuvasta riffistä. Tämä eräs biisi, You're my best friend, kuulostaa jotenkin tutulta. Aivan kuin olisin kuullut sen jossain elokuvassa/mainoksessa etc. Tai sitten yksinkertaisesti vain radiosta. Killer Queen:stä pidän myös erittäin paljon, upea kappale. Lisäksi voisin mainita kappaleet The show must go on, Don't stop me now, Save me (iiih!) ja tuo alussa mainittu Bicycle race (I want to ride my bicycle, I want to ride my bike, I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like).

Timri

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #16 : Maaliskuu 14, 2004, 11:46:09 »
Ei, tämä upea bändi ei ole enää koossa, sillä Freddy Mercury ( laulaja) kuoli Aidsiin. Mutta bändin soittajat ovat kaiketi jokainen elossa. Nämä soittivat Five-bändin taustalla Queenin kappaleen We will rock you, josta Five teki siis oman version. (ei niissä niin paljon eroa ole...) oma lempikappaleeni  Mister Bad Guy, Made in Heaven, Its a beautiful day, Bohemian Rapsody, en todellakaan osaa sanoa, ne ovat kaikki niin mahdottoman hyviä!

Angie

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #17 : Maaliskuu 15, 2004, 15:28:24 »
Queen. *dramaattinen hiljaisuus*
Ehkä parasta tässä bändissä on (tai oli) Freddien musertavan-loistavan-liikuttavan-überhienon lauluäänen, Mayn omaperäisen kitarasaundin (jonka tunnistaa väkisinkin..;) ja loistavien kappaleiden lisäksi niiden musiikin monimuotoisuus. Tiedätte varmaan mitä tarkoitan. (Ah, toiveajattelua..) Se, miten sama pumppu vääntää kaikkea hassusta hömppävanhanaikaisromanttisesta (Kiitos tuosta loistavasta ilmaisusta, Kuuttis!:) rankkaankin rokkiin on minusta hienoa.

Itse pidän enemmän siitä Queenin 70-luvun musasta. Se rokkaa. En ala nyt luettelemaan kaikkia suosikkikappaleitani, koska siinä menisi ikä, terveys ja pääkin sekaisin, mutta muutaman mainitsen. Eli Bohemian Rhapsody, joka on niin sanoinkuvaamattoman hieno, että en ala siitä mitään sepustusta vääntämään. Sen lisäksi koko A Night At The Opera-levy on aivan upea, ja siihen liittyy paljon rakkaita muistoja. Minulle tulee aina mieleen Lontoo ja ne kadut... Oletteko muuten huomanneet, miten Don't Stop Me Now säteilee jotain mystistä energiaa? Siitä tulee väkisinkin sellainen elämä-on-ihanaa-olo.Killer Queen, Sheer Heart Attack ja Stone Cold Crazy räjäyttävät myös tajunnan aika kiitettävästi pellolle. Siinä oli nyt jotain.

Kunnioituksenosoitukseni Freddielle.

-muokka-
Oi ihanaa. I'm going slightly mad -biisissä on aivan jumalainen video. Se on vaan niin hieno. Minulle on ehtinyt jo kehittyä pienimuotoinen addiktio siihen.

LuMi

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #18 : Maaliskuu 29, 2004, 16:25:42 »
Bändistä en paljoa tiedä. Minusta musiikki on hyvää ja varmaankin parhaat kappaleet ovat Show must go on ja We are the champions, we will rock you, tai nuo nyt tuli ekana mieleen.
Freddie oli mainio laulaja.
"Ja We will rock you:n legendaarista jalkakäsi-taputusta on erittäin upeaa tehdä isommalla joukolla konsertissa"
Hattara, olet täysin oikeassa. :D

Minulla ei ole koskaan ollut Queen villitystä, olen aina tykännyt heistä tasaisesti.

Basia

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #19 : Tammikuu 13, 2005, 17:44:54 »
Queen on ehdottomasti yksi suosikkibändeistäni, ellei sitten numero 1. Freddiellä oli upea ääni, mikä tulee erityisen upeasti esille It's a hard life -biisin You win, you lose -kohdassa. Ainakin minun mielestäni... Eikä muita bändin jäseniä sovi unohtaa, varsinkin Brian May soittaa upeasti ja hänen soolonsa ovat oleellinen osa Queenin musiikkia. Ja hyvä laulajakin hän oli, vaikka jäikin siinä Freddien varjoon. Paras biisi on Show must go on, siinä on todella loistavat sanat ja hyvä musiikki. Tämän hetkinen allekirjoituksenikin on napattu k.o. biisistä ("fairy tales of yesterday will grow but never die"). Olen kuullut harmittavan vähän Queenin musiikkia, kotoolta löytyy vain kokoelma-cd ja pari vinyyliä. Pitäisi ehkä mennä tutkimaan kirjastonkin tarjonta...

Nythän Queen on tekemässä comebackia, en tosin usko ihastuvani uuteen kokoonpanoon... Vanha porukka on hankkinut uuden laulajan, mutta Queen ei ole Queen ilman Freddie Mercurya. Homma olisi ehkä lähtenyt paremmin käyntiin jos Brian olisi alkanut laulaa bändissä, mutta katsotaan nyt mitä tapahtuu.

draconez

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #20 : Tammikuu 16, 2005, 11:55:46 »
Ah, vihdoinkin kokonaan Queenille omistettu topic! Kiitos ja kumarrus aloittajalle (mikä lienee jenan.) Itse tutustuin tähän aivan mahtavaan-suber-über bändiin vasta kaksi vuotta sitten. Häpeän sitä, että en aloittanut jo aiemmin. Nykyajan bändit saisivat kyllä ottaa mallia Freddiestä, oppisivat varmaan laulamaan paremmin. Varsinkin laulussa Who wants to live forever. Kuulostaa kuin olis yksin huoneessa Freddien kanssa. Sen ääni on niin surullinen.

Ja ne sanoitukset! *Huokaisee ihastuksesta* Useissa lauluissa ne on koomisia, kuten aikasemmin kommentoineet ovat huomanneet. Jotkus on myös todella koskettavia. *nyyh* En kyllä nyt rupea herkistelemään. :)

Omat suosikkini lauluista ovat, Who Wants to live Forever, The Show Must Go On, Seven Seas Of Rhye, Don't Stop Me Now, Spread Your Wings, We Are The Champions, Save me ja monet muut. Ja levyjä löytyy kuusi; Queen Greatest Hits I, II ja III, a Day At The Races, Single Hits I, Made In Heaven ja Queen Greatest Hits I dvd. Yritän löytää niitä vielä lisää, mutta onhan Queen kuitenkin aika vanha ilmiö, levyjä, varsinkin ensimmäisiä, on  hankala löytää.

Kunnioitukseni ja kumarrukseni kuitenkin Queenille.

Boogahbo

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #21 : Tammikuu 18, 2005, 21:17:44 »
Yksi hienoimpia kokemuksia Queeniin liittyen: yksin Pietarissa täysin tuntemattomien ihmisten luona ilman yhteistä kieltä miettien mitä minä siellä teen. Ja sitten perheen tyttö laittoi Queen - videon pyörimään ja kommunikaatio-ongelmat katosivat :)

Queen on hienoa musiikkia, aivan upeaa ja mieletöntä ja kaunista ja kaikkia muitakin kivoja adjektiiveja. Kappaleet ovat omituisia ja Freddien ääni sopii niihin täydellisesti. Lyhyesti sanoen Queen on jotain täysin omaansa. Sitä ei voi millään niputtaa yhteen muiden kanssa, se erottuu joukosta erinomaisuudessaan ja omintakeisuudessaan. Kappaleita en luettele, niitä on liikaa sellaiseen. Levyjä ei tosin pahemmin ole tällä hetkellä kun annoin osan siskolle, joka hurahti bändiin täydellisemmin kuin minä! Ei niitä levyjä muutenkaan koskaan näkynyt niiden ollessa aina sillä lainassa :p

Queen on niitä bändejä, jotka säilyttävät asemansa vaikka musamakuni heittelisi kuinka laidasta laitaan. Sen musiikki ei saa määriteltyä sen mukaan, mikä vuodenaika on, joten se soi vähän aina.

<3

Rattlesnake

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #22 : Tammikuu 18, 2005, 22:28:21 »
Queen,

tämä on suorastaan jääkaapin kokoinen aukko sivistyksessä. En ole kuullut kuin sen yhden biisin, minkäkö ? Sitä saa miettiä pitkään.

Jäähallissa kuulin varmaan ensimmäisen kerran We Will Rock You -kappaleen, se sopii jääkiekko otteluun kuin nyrkki silmäkulmaan. Aina kun biisi katkojen aikana alkaa soimaan niin tunnelma nousee kattoon välittömästi. Se alku "jymistys" on mahtavinta, alkaa kädet osumaan toisiinsa tahtomattakin.

Pufi

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #23 : Heinäkuu 15, 2005, 14:33:10 »
Hui anteeksi, mutta tämä täytyi nostaa.

Rakastan. Tykkään. Queen. Niin ihana.

Minä pidän Queenista ja ykkönen tässä bändissä on Freddie Mercury. Heidän biisinsä ovat niin ihania, rakastettavia ja joissain osin hauskoja :'D. Duh. Tulee hyvät ajat mieleen, kun ajattelee Queenin menneisyyttä. Olen niin kateellinen isälleni, kun hän pääsi katsomaan Queenia Tukholmassa. Ah. Miten ihanaa.

Minusta on todella dramaattista, kun Freddie Mercury kuoli. Olin ihan että apua, kun lehdessä luki Freddien kuolleen. Minä itkin. Suoraan sanottuna vollottin pari päivää sitten, koska sen verran fani olen. Olen nyt 15 ihanaa vuotta rakastanut Queenia, niin omaperäistä musiikkia he tekevätkin :'D.

Kun vertaa Queenia muihin bändeihin, niin tulos on ihmeellinen. Esim. jos vertaatte jotain Guns N' Rosesia Queeniin, niin huomaa ihan helposti että Queen on todella siivo bändi. Ei mikään hevari, vaan aito rokkari.

Freddien kuolemasta vielä vähän, että kun katsoin eilen VH1 dokumentin, jossa kerrottiin Queenista, niin vollotin koko yön, enkä saanut nukutta ollenkaan. Miksiköhän? Dokumentissa näytettiin hautajaisista vähän kuvia jne. Minusta on todella jaloa ja todella anteliasta tehdä albumi juuri pari päivää ennen, kuin kuolee. Freddie tiesi kuolevansa (hän muuten kuoli 46-vuotiaana) ja hän teki albumin "Made in Heaven".  Freddie ei kuollut huumeeseen vaan Aidsiin. Jos hän olisi vieläkin elossa, niin Queen olisi takuu varmasti esiintynyt Live 8:ssä. Olen aivan varma. He esiintyivät siellä 20 vuotta sitten ja olen ylpeä <3. Niin ja tuosta Made in Heavenista sen verran, että Mercury ei näköjään ajatellut rahaa, sillä hän teki albumin ja tiesi kuolevansa lähiaikoina ja tiesihän hän, että hän ei niitä rahoja saisi itselleen, vaan halusi vain auttaa muita bändin jäseniä jne.

Todella vaikuttava bändi. Tippa tulee silmään. Nyyh.

Grawp

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #24 : Heinäkuu 16, 2005, 01:01:51 »
AAH!!!! Queen...  Mikä olisi sen voittanut... Ihana kappale We are the Champions sai minutkin tälle tielle lähtemään melko tarkkaan viisi vuotta sitten... sittemmin suosikkeihini on kuulunut mm. bohemian rapsody. Päässä soi jatkuvasti; bicycle bicycle... I want to ride my bicycle.... ja we will we will rock you... :)
Vielä eilen luulin kadottaneeni ainokaisen Queen levyn jonka olen kotiini saanut haalittua... Oli jo noin puoli vuotta kateissa mutta onneksi löysin sen tänään.. jippii!!!
Harvoin pidän bändistä niin paljon, että voisin sanoa pitäväni jokaisesta biisistä mutta Queen on yksi niistä harvoista bändeistä...
Minulle tulee aina sellainen hassu fiilis kun kuuntelen Queenin kappaleita... voin nimittäin kuvitella niihin kaikkiin "elokuvan"...

(se on vain minun mielikuvitukseni :) )