Kirjoittaja Aihe: Anssi Kela (Uutta 25.3)  (Luettu 829 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
Anssi Kela (Uutta 25.3)
« : Toukokuu 03, 2009, 15:05:55 »
Onko mahdollista, että tätä ei vielä ollut täällä? Mutta en ainakaan löytänyt, joten laitan tämän nyt.

Anssi Kela, Synt.  29. heinäkuuta 1972

Anssi Kela, on artisti, ja autourheilija. (Tosin nyt keskustelua pääosin artistista - jotain pientä ehkä autourheilustakin)
HUOM: Anssi Kela on myös kirj. yhden kirjan (Kesä Kalevi Sorsan kanssa), ja lopettanut F3:n.

Anssi Kela on julkaissut kolme levyä;

Nummela (2001)
Kaksi sisarta
Mikan faijan BMW
Esko riihelän painajainen
puistossa
kaunotar ja basisti
rva ruusunen
harhaa
kissanpäivät
nummela

Suuria kuvioita (2003)
Kipinöitä
1972 (Oho, unohin ton ekana)
Laulu petetyille
Mies ja meri
Faijan haamu
Kaatuneiden muistolle
Sormus
Ensilumi
Suuria kuvioita
Uudet autot

Rakkaus on murhaa (2005)
Joki
Jennifer Aniston
Huoneessa
Karhusaari
Rock-unelma
Kaveria ei jätetä
Rakkaus on murhaa
Älä mene pois
Hakaniemen harmaa mies
Insomnia

Aukio (2009)
Huuto
Uni
Aamu
Kaivos
Albin Stenman
Haaveilua
Romahdus
Loukussa
Ihme
Paluu
Aukio

Singlet 2000-2010(2010)

CD1:                  CD2(live):
Vanha biisi             Milla
Nolla                     Aamu
Milla                      Puistossa
Aamu                    Jennifer Aniston
Puistossa               Kaivos
Jennifer Aniston      Kaksi sisarta
Kaivos                   Laulu petetyille
Kaksi sisarta           Karhusaari
Laulu petetyille       1972
Karhusaari              Älä mene pois
1972                     Mikan faijan BMW
Älä mene pois         Rakkaus on murhaa
Mikan faijan BMW    Suomalainen
Rakkaus on murhaa  Suuria kuvioita
Suomalainen           Nummela
Suuria kuvioita
Nummela

Tänään (3. toukokuuta .09) näin Herra Kelan livenä moottoriradalla. Kun kysyin, koska seuraava levy tulee, niin Anssi vastasi, että syyskuussa.
En muistanut kysyä nimeä, mutta odottelemaan!

Itse olen kuunnellut Anssi Kelan- musiikkia niin pitkään kun muistan. Itse, henkilökohtaisesti pidän lähes kaikista Kelan kappaleista, mutta jos nyt muutaman parhaan mainitsen, niin;
Mikan faifan BMW, nummela, 1972, faijan haamu, joki - siinä sitten suuri osa olikin.

Itse kuuntelen Kelaa lähes aina - kun olen siis kotona.
Kiitos ajastanne.

Kaikissa Anssin biiseissä piilee tarina. Viimeinen levy on erikoinen siinä mielessä, että...
Toki siinäkin on tarinat...
Mutta siinä on myös yksi pitkä tarina.
Välillä nukutaan, välillä haaveillaan, välillä tehdäät töitä... mutta 1 pitkä tarina.

24.3 (Miun synttäreillä :D) Julkaistiin singlelevy 'singlet 200-2010', jossa on kaikki singlet.
Kaikki muut kappaleet levyllä on julkaistu jollai muusta kolmesta levystä, paitsi Milla, Suomalainen, Nolla, Vanha biisi.
Itse en aijo ostaa levyä (Voitin sen facebookin arvonnassa ^^) Joten en kuule buusejä vähään aikaan :<

//Huhutar siisti hieman viestin ulkoasua
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2010, 20:27:16 kirjoittanut EJR »
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Anssi Kela
« Vastaus #1 : Toukokuu 03, 2009, 15:44:15 »
Anssi Kela on ehdottomasti yksi parhaita suomalaisia artisteja. Minun kohdalla sinänsä erikoista, että harvoja suomeksi laulavia artisteja/bändejä ylipäätään kuuntelen.
Olen tainnut kuunnella Kelaa about 8 vuotta, eli ensimmäisen levyn ilmestymisestä lähtien. Olin silloin 10 v. enkä ymmärtänyt niitä lyriikoita yhtä hyvin kuin nykyään - vai pitäisi kenties sanoa 'yhtä laajasti' tms. sillä kyllähän ne lyriikat nyt itsessään tajusi.
Minulla meni silloin joskus yllättävän kauan, että tajusin tuon Esko Riihelän painajainen -kappaleen nimen merkityksen. :'D
Lyriikat ovat kenties se parhain juttu, toki kaikki se loppukin on hyvää. :)

Omistan nuo kaikki kolme levyä, ja tässä kovasti olen uutta tuotantoa odotellut... Jostain minäkin olen tainnut kuulla, että se syksyllä tulisi, ja loistava juttu olisikin tosiaan, jos tänä vuonna tulisi uusi levy.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #2 : Helmikuu 07, 2010, 21:28:02 »
Anssi Kela - ah tuo artisti, jonka kappaleet ovat soineet meidän koulun monen monessa juhlassa.

Eihän tuohon yllä olevaan mitään, sanoman sisältäviä ja ajatuksia herättäviähän hänen kappaleensa ovat. Kappaleiden sanat ja sävelet; jotkut ovat timantteja, jotkut ei niinkään hienoa.

Radiosta kuullessani tunnistan heti hänen kappaleensa, ja osaan ne melkein ulkoakin, vaikka omistan vain tuon Nummela -albumin. Tältä kyseiseltä albumilta nostaisin suosikikseni Mikan faijan BMW -kipaleen, vaikka sitä en olekaan moneen aikaan kuullut.

Anssi Kela on ehdottomasti yksi parhaita suomalaisia artisteja.

Samaa mieltä, Kela yltää ehdottomasti suomalaisten artistien parhaimmistoon.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
    • Facebook
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Anssi Kela (Uutta 25.3)
« Vastaus #3 : Toukokuu 19, 2010, 13:57:41 »
Anssi Kela on kyllä hyvä ensimmäinen biisi jonka kuulin kelalata oli 1972. Innostuin anssi kelasta vasta jonkin aikaa sitten kaverin johdattelemana ja sitten innostuin kelasta ja olen kuunnellut kaikki kappaleet läpi useampaan kertaan.

LEmpi biisini on ´Mikan Faijan BMW, ehkä osittain siksi että se on hyvä ja osittain että joskus pari vuotta sitten koulussa piti soittaa joku kappale ja kun Mikan faijan BMW oli ainoa biisi josta hän osasi edes vähän soitimme sen sen jälkeen aloin innostua Kelasta
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #4 : Toukokuu 19, 2010, 13:59:54 »
Anssi Kela on kyllä hyvä ensimmäinen biisi jonka kuulin kelalata oli 1972. Innostuin anssi kelasta vasta jonkin aikaa sitten kaverin johdattelemana ja sitten innostuin kelasta ja olen kuunnellut kaikki kappaleet läpi useampaan kertaan.

LEmpi biisini on ´Mikan Faijan BMW, ehkä osittain siksi että se on hyvä ja osittain että joskus pari vuotta sitten koulussa piti soittaa joku kappale ja kun Mikan faijan BMW oli ainoa biisi josta hän osasi edes vähän soitimme sen sen jälkeen aloin innostua Kelasta

Jej, ja mäolin ainooändist, joka suostu laulaa, enkä mä enkkuu osaa että piti laulaa maailman parhaaltaartistilta (Eräs nimeltämainitsematon hyyppäolis halunnu muuttaa sanat '[Sensuded] fijan BMW:n... Azze meistä hiljaisin EJRtaas kovaäänisin......     yms, mut siis oikeill nimil : D
MS Hirmun kapteeni!

Poissa lullaby

• Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornMagic6297
« Vastaus #5 : Kesäkuu 16, 2010, 12:57:23 »
Anssi Kelan tuotanto on mahtavaa autoilumusaa. : D Nummela-levyä on tullut kuunneltua useammatkin kerrat isän autolla ajellessa. Leevi and the Leavings on mielestäni yksi parhaimmista suomenkielistä musiikkia tekevistä yhtyeistä, ja kyllä Kelakin antaa heille hyvän vastuksen.

Kelan tuotantoon tutustuin ensimmäistä kertaa ala-asteaikoina, kun Nummela oli kuuminta hottia koulussani. Lähinnä kuuntelin Puistossa- ja Nummela-biisejä, mutta nyt vanhempana olen ihastunut esimerkiksi Mikan faijan BMW-kipaleeseen. Siinä on samanlaista melankoliaa kuin aikaisemmin mainitsemassani Leevi and the Leavingsin tuotannossa.

Noihin uudempiin levyihin en ole kovinkaan tarkasti tutustunut, vaikka kyllä esim. Milla on aikoinaan soinut radiossa monet kerrat. Kela-nostalgiani nousi uuteen uskoon muutamia kuukausia sitten, kun mies oli NRJ:n vieraana ja esitti muutamia kappaleitaan. Silloin volyymi nousi minun stereoissani ja vanhoja muistoja palasi mieleen. : )

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #6 : Kesäkuu 19, 2010, 10:39:10 »
Olen tainnut kuunnella Kelaa about 8 vuotta, eli ensimmäisen levyn ilmestymisestä lähtien.
Täälläkin on alku-Anssin kuullut jyyrä, muistan miten yhdeksän vuotta sitten soi ala-asteen levyraadissa Mikan faijan BMW ja luokkaretkellä Puistossa, yläasteen abiradiossa Milla, kun ne olivat vielä uusinta uutta.

Itse omistan Anssin kaksi ekaa levyä, niiden jälkeen ajauduin ehkä vähän kauemmas hänestä ja hänen biiseistään. "Uudemmasta tuotannosta" osaan osoittaa sormella vain Jennifer Anistonia ja Albin Stenmania.

Minulle Nummela on lähes täydellinen levy. Ainoat biisit, mitkä eivät täysin miuta sytytä, ovat Esko Riihelän painajainen - joka kylläkin on todella kaunis! - sekä Kaunotar ja basisti. Thö suosikkini vaihtelee Puistossa, Nummela, Harhaa ja Mikan Faijan BMW -biisien välillä. Mielestäni BMW:n musiikkivideo kuuluu myös sarjaan "tätä en unohda koskaan", vaikka tuntuukin, ettei se tee kappaleen haikeudelle oikeutta (vrt. miehet apinapuvuissa - Laurin itsemurha).

Suuria kuvioita ei ole ehkä ihan niin loistava, mitä Nummela, mutta sekin on täynnä loistavia kipaleita. Mies & Meri sekä Uudet autot ovat ne vähiten soitellut. Levy ei myöskään tunnu yhtä ehjältä, mitä muistojen Nummela on, vaan levyllä hypätään kuoleman kautta pettämiseen. Äkkirakastumiset ja syrjähypyt laulujen aiheina tietysti ymmärtää, kun muistaa, että avioerohan se Kelalle tuli pettämisen takia levyn julkaisun tienoilla.
1972 on niin oma lukunsa, että eihän mikään voi sitä tällä levyllä ylittää. Siinä on sitä samaa ajatusta, mitä Mika Faijan BMWssä, ja vaikka se ehkä kertookin siitä, että kaikki muuttuu, eikä mikään tule sujumaan kuten me haaveilemme, niin se valaa kuitenkin uskoa siihen, että kaikesta voi selvitä.
Tykkään myös paljon Faijan haamusta (silleen hyvin jännä!), Sormuksesta ja Suurista kuvioista (hauska!).

Anssi Kelan tuotanto on mahtavaa autoilumusaa.
Hyvin sanottu! Silloin jos on oiken päättämättömät fiilikset, että minähän nyt sitten laittaisi soimaan, niin AK on varma vaihtoehto.
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti