Kirjoittaja Aihe: Levyhyllysi sisältö  (Luettu 5668 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Levyhyllysi sisältö
« Vastaus #25 : Kesäkuu 30, 2010, 17:59:26 »
Levyhyllyni sisältö ei ole tällä hetkellä mitenkään erityisen kattava, osa noistakin levyistä on vain "säilytyksessä" aka hyllyä täyttämässä. Viime aikoina olen kuitenkin hankkinut enemmän itseäni miellyttäviä levyjä, joten hyllyssä alkaa pikkuhiljaa olla kunnon sisältöäkin.

Nightwish - Highest Hopes
Tarttui mukaani viime syksynä, yllättäen ja ihan vain lähikaupassa käydessä. En olisi uskonut että sieltä näinkin hyviä levyjä löytyisi, joten yllätyin hyvinkin positiivisesti. Kotelokin on todella kaunis, mutta valitettavasti etukannessa oli jonkinmoinen halkeama jo levyn ostaessani. Parasta kappaletta on kyllä äärimmäisen vaikea valita, mutta mainittakoon ainakin Wishmaster, Ever Dream, Over the Hills And Far Away -cover ja Wish I Had an Angel. Löytyypä levyltä myös iki-ihana Walking in the Air.

Nightwish - Made in Hong Kong (And in Various Other Places)
Suurimmaksi osaksi liveversioita NW:n kappaleista. Ai että, yritin lukea kokeeseen kuunnellessani levyä ensimmäisen kerran, mutta kun Bye Bye Beautiful lähti soimaan, keskittymiseni katosi jonnekin aivan muualle. En ollut oikeastaan kuunnellut Nightwishin kappaleita liveversioina aiemmin, johtuen lähinnä Youtubeen postattujen livevideoiden huonosta laadusta. Kyllä, hatara syy. Oli siis erittäin positiivinen yllätys, miten esimerkiksi tuokin jo valmiiksi mahtava kappale kuulosti livenä aivan uskomattomalta. Olisin voinut hypätä katosta läpi, jos en olisi pelännyt pollani puolesta. Pakko päästä näkemään NW joskus livenä, pakko. Tosin se lienee sula mahdottomuus, kun ottaa huomioon miten nopeasti vaikkapa yhtyeen Olavinlinnan keikka myytiin loppuun. Vaikka voisi sen ajatella niinkin, että jos ne muutkin, niin miksen minäkin?
Aivan upea levy, vähän vaikea tästä on muuta sanoa.

Nightwish - Lokikirja
Mahtava kokoelma, tämän ostettuani omistankin nyt lähes kaikki NW:n levyt. Pari taitaa puuttua, jos oikeassa olen. Anyway, kokoelmasta löytyy musiikkia niin "vanhemmalta" kuin "uudemmalta" Nightwishilta, joten jokaiselle löytyy varmasti jotakin. Ihanaa musiikkia kaikki tyynni.
Tarkennukseksi vielä, boksi sisältää kyseiset albumit:
Angels Fall First
Oceanborn
Wishmaster
Over the Hills And Far Away
Century Child
Bless the Child
Once
Dark Passion Play

Sonata Arctica - Takatalvi
Paljon covereita, mutta myös Sonatan omaa tuotantoa. Yhtye vetää Scorpionsin, Helloweenin, Metallican, Bette Midlerin ja Iron Maidenin kappaleita vahvasti, mutta osaaminen näkyy joka tapauksessa parhaiten niissä bändin omissa kipaleissa. Sonata on tunnettu sanoituksistaan, ja se käy kyllä ilmi tätäkin levyä kuunnellessa. Hieman balladimainen, ei ehkä niin yhtyeen perinteistä tyyliä edustava Shy on yksi suosikeistani tältä levyltä. Lyriikat ovat aivan ihanat. Toinen lempparini taitaa olla Black Sheep.

Sonata Arctica - Winterheart's Guild
*Päivitys tulossa myöhemmin

Sonata Arctica - Silence

Sonata Arctica - Ecliptica (Remastered 2008 Edition)
Sain vihdoin ostettua tämän lähitienoon Anttilasta omakseni, jotta velikin sai oman levynsä takaisin "säilytyksestäni". Mutta muah, minullapas onkin remasteroitu versio! Hyviä kappaleita kaikki, mahdotonta valita parasta. Tällä hetkellä mieleen muistuvat kuitenkin parhaiten Fullmoon, Replica ja Letter to Dana.
//Nykyään omistan sitten alkuperäisversionkin, veljeni ei ottanut levyhyllyään mukaansa muuttaessaan joten otin vapauden ottaa muutamia levyjä omaan säilytykseeni.

Sonata Arctica - The Days of Grays
Joskus huhtikuun tienoilla tämän löysin, ja pakkohan se oli ostaa kun en kerran omistanut vielä. ^^ Ihana levy. Lempikappaleeni tältä kyseiseltä albumilta voisin sanoa olevan No Dream Can Heal a Broken Heart, Deathaura tai Juliet. Ärh, tahtoo Sonatan keikalle.

Apocalyptica - 7th Symphony
En omista Apocalypticalta muita levyjä kuin tämän kyseisen, vaikka pidänkin heidän musiikistaan hyvin paljon. Sellometallia. <2 Melodinen metalli kuuluu muutenkin minulle tärkeimpiin metallin alalajeihin yhtä vakaasti kuin nenä päähän, joten tämähän sopii. Musiikki on kaunista sellaisenaankin, mutta on mukavaa että tältä levyltä löytyy muutakin kuin instrumentaaleja. Parhaita kappaleita ovat mielestäni End of Me ja Not Strong Enough.

Evanescence - Fallen
Taattua Evanescencea, sisältää sekä bändin tunnetuimpia kappaleita että yksittäisiä, ei-niin-kuultuja helmiä. Lempikappaleen päättäminen on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta, mutta sanotaanpa nyt esimerkiksi My Last Breath.

Within Temptation - Mother Earth
Taattua Within Temptationia. Tarkoitukseni oli ostaa levyreissullani bändin uusin levy, mutta se ei ollutkaan vielä tullut. Tämä pisti kuitenkin silmään sen verran, että ostin. Sisältää WT:n ehkä tunnetuimpia kappaleita, johtuen siitä, että albumi on julkaistu jo tässä muutama vuosi sitten. Oma suosikkini tältä levyltä on Bittersweet, muita olen tullut kuunnelleeksi lähivuosina sen verran, etteivät ne oikein jaksa enää saada aikaan mitään erityisiä fiiliksiä. Bittersweet on kuitenkin sanoiltaan todella kaunis, ja se taitaakin olla sattumalta kappale, joka alunperin johti minut Within Temptationin pariin.

Within Temptation - Unforgiving
Olen jollakin tapaa pettynyt, sillä huomaan pitäväni vanhasta WT:stä enemmän kuin uudesta. Vaikka tällä levyllä onkin useita hyviä kappaleita, ei jälkeenpäin muista mikä oli mikäkin eikä mieleen jää erityistä suosikkia, sillä kaikki kipaleet kuulostavat jossain määrin hyvin samanlaisilta. Faster nyt tietysti on jäänyt mieleen paljon radiossa soineena, mutta... en ole niin tyytyväinen tähän levyyn kuin voisin olla.

Linkin Park - Live in Texas

Linkin Park - Road to Revolution (Live at Milton Kevnes)

HIM - And Love Said No (The Greatest Hits 1997-2004)
Pidän HIM:istä osin veljeltäni ja äidiltäni saamieni vaikutteiden takia, mutta valitettavasti heidän musiikkinsa ei iske minuun niin vahvasti, että jaksaisin kuunnella esimerkiksi tämän levyn kappaleita kerta toisensa jälkeen. Siitä seuraa hieman puun maku, kun olen esimerkiksi automatkoillakin kuullut HIM:iä äitini toimesta enemmän kuin tarpeeksi. Kaikki musiikkihan kuluu liikaa kuultaessa.

Green Day - Awesome as F**k

Harry Potter ja Feeniksin kilta - soundtrack
Joululahjaksi saamani virallinen soundtrack. Tätä on tullut kuunneltua monet kerrat automatkoilla, koska HP-soundtrackit taitavat olla levyistäni ainoita, joita muutkin suostuvat kuuntelemaan.

Harry Potter ja Puoliverinen prinssi - soundtrack
Ainut levyhyllyni poltetuista levyistä. Virallisen soundtrackin olisin halunnut ihan "oikean kannen" takia, niin että siinä olisi ollut se kansivihkokin mukana. No, ei voi mitään, oikeaa levyä ei ollut myynnissä täällä päin ja netistäkään minulle ei suostuttu tilaamaan, joten kävi se näinkin. Ja myös laadun takia se olisi ollut parempi, tuo levy tuppaa särisemään ikävästi kun ääni menee korkealta, tosin onneksi vain yhden kappaleen kohdalla. Siinäkin on tosin sellainen ironinen sattumus, että kyseinen kappale sattuu olemaan suosikkikappaleeni kyseiseltä levyltä. :'D In Noctem on siis kyseinen kappale. Nicholas Hooper onkin tällä hetkellä mielestäni paras Potter-säveltäjä, hänen käsialaansa tämäkin soundtrack on.

Harry Potter ja kuoleman varjelukset, osa 2 - soundtrack
Sain tämän keskiviikkoisessa Vuotisnäytöksessä. <2 Päivittelen myöhemmin enemmän sisältöä tähän, en ole ehtinyt kuunnella tuota vielä.

Harry Potter Instrumental Solos
HP-pianonuottivihkon mukana tullut demolevy. Levyllä siis on musiikkinäytteitä siitä, kuinka kappaleita pystyy itse soittamaan nuoteista, joten missään elokuvamuodossa ne eivät ole. Kappaleet on soitettu aina jollakin tietyllä soittimella, esimerkiksi pianolla tai huilulla. Jotkut kappaleet kuulostavat näin akustisina aika erikoisilta, mainittakoon vaikka Double Trouble, kun on tottunut siihen että sen soittaa sinfoniaorkesteri, ja vielä kuoro mukana laulamassa. x')

Happoradio - Puolimieli

HB - Pääkallonpaikka
Gospelmetallia. :'D Eräässä gospeliin tutustuttavassa nuortenillassa kuunneltiin vähän kaikenlaista gospelia, ja HB sitten jotenkin kolahti minuun. Melodiat ovat hyvät ja sinänsä sanatkin, vaikken oikein tiedäkään miten uskovainen olen. Kyllä minä jollakin tapaa uskon, mutta... ei se nyt tähän aiheeseen liity. En ole kuunnellut levyä vielä kokonaan sillä ostin sen vasta jokin aika sitten, mutta pyrin järjestämään niin että saisin sen kuunneltua tässä lähiaikoina.

Indican koko tuotanto, eli Ikuinen virta, Tuuliset tienoot, Kadonnut puutarha, Valoissa, Pahinta tänään ja A Way Away.
Tutustuin Indicaan ala-asteella erään kaverini syntymäpäivillä, ja kuudenteen luokkaan asti kuuntelin kyseisen bändin musiikkia paljonkin, nyt se on vähän jäänyt. Tiettyjä "nostalgisia" muistoja siihen kuitenkin liittyy, joten en minä ole Indicaa alkanut vihaamaankaan, melko neutraalilta se tällä hetkellä tuntuu. Kaikki levyt ovat päätyneet hyllyyni, uudet levyt on pitänyt ainakin uteliaisuudesta ostaa innostuksen hieman laimettuakin.

PMMP - Leskiäidin tyttäret
Viidennellä tai kuudennella luokalla tämän levyn muistaakseni sain. En pidä PMMP:stä enää kovinkaan paljoa, mutta kyllä heiltäkin löytyy aina silloin tällöin jotakin kuuntelemisen arvoista. En minä PaulaMiraMiraPaulaa vihaakaan, joissakin heidän kappaleissaan on tarina ja/tai sanoma oikein kohdallaan. Paras kappale tältä levyltä voisi olla Kiitos. Sen sanat jaksavat koskettaa aina.
Lisäksi mainittakoon, että Kesäkaverit tuo kieltämättä jonkin verran muistoja mieleen, vaikkei se melodiansa puolesta minuun niin vetoakaan.

Amy Macdonald - This Is the Life
Ei pitäisi antaa muiden hankkia itselleen levyjä, äitini osti tämän minulle "kesäloman alkajaislahjaksi", koska itse piti kyseisen artistin musiikista, mutta itse en pidä tuosta musiikkityylistä. :'D Poison Princessä on kuitenkin hyvät sanat, eikä suinkaan siksi että kyseisestä biisistä tulisi mieleen joku tietty henkilö, ehei. Kuuntelin kyseisen levyn kerran läpi lähinnä äitini mieliksi enkä pitänyt erityisemmin. Tuolla tuo on vain hyllyä täyttämässä, lainailen sitä aina äidilleni kun hän haluaa sitä kuunnella. Ajatushan se on kuitenkin tärkein. :>

Avril Lavigne - Goodbye Lullaby
Tuli ostettua lähinnä siksi, että levyllä on lisäraitana Alice in Wonderland -leffasta tuttu Alice (Underground). Jeps, aika erikoinen syy ostaa levy. Ajattelin ostaa albumin lähinnä äidilleni, koska hän pitää Avrilin musiikista kovasti. Hän kuitenkin totesi, että omilla rahoillani kun ostin, niin saan sen pitääkin. No, ei pakosti, tuolla tuo nyt nököttää hyllyn täytteenä. Albumilta löytyy kyllä sanoituksiltaan hyviäkin kappaleita, itse musiikin laji ei vain miellytä minua mitenkään erityisesti.

Musiikkia maailmalta - Irlanti
Nimikin sen kertoo, irlantilaista kansanmusiikkia.

Nightwish Live DVD - End of an Era

//*Ei vielä (täysin) kuunneltu levy/katsottu dvd. Tarkennukset tulossa myöhemmin, kunhan minulla on aikaa kuunnella kyseiset levyt ja katsoa dvd.

~Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 15, 2011, 16:57:37 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #26 : Heinäkuu 12, 2010, 22:44:46 »
En omista mitään valtavaa levykokoelmaa (jollaisesta haaveilen :3), mutta rakastan levyjä ja niiden kerääminen on nyt mun uusin intohimoni kirjojen rinnalla (kuulostipas hassulta).

Mitä teidän ihmisten levyhyllyjen piiloista löytyykään?
Ei mitään maailmaa mullistavaa, kaikki ovat sellaisia levyjä, jotka olen halunnut.
Voisin kait selittää joistain merkittävimmistä levyistä enemmänkin.

Blink-182'n Mark, Tom and Travis Show
Elikkäs Blinkin live-CD. Tätä on tullut kuunneltua paljon lähiaikoina, se vain on tullut aina painettua soimaan, kun se on yleensä valmiina jo oleillut soittimessani. Levyllä on aikamoista "aivot narikkaan" -huumoria lähtien Saatanan puheista yleisölle (oi kyllä) ja poikien jutusteluista. Musiikkikin on erittäin hyvää, vaikken edes leimaisi Blinkiä suosikkibändieni joukkoon, mutta sitä musiikkia on erittäin kiva kuunnella, kun on tylsistynyt tai muuta vastaavaa (ja minä olen _jatkuvasti_ tylsistynyt).

My Chemical Romance - Three Cheers For The Sweet Revenge
Minun piti pakata tavarani laatikoihin, sillä huoneeni purettiin ja tilalle rakennetaan isompi. No, olin tyhmä ja pakkasin kaikki muut levyt, paitsi tämän. Sitten huomasin, ettei se ehkä ollutkaan niin tyhmää. En ole jaksanut kuunnella MCR'a pitkään aikaan, koska kyllästyin jatkuvaan kuunteluun parin vuoden aikana, jolloin bändi oli vielä suosikkini. Oli ihan hyvä, että pidin taukoa, koska kun aloin kuunnella tätä levyä uudestaan, huomasin, miten hyvä se oikein onkaan. Sanoitukset ovat kivoja ja niin ovat biisitkin.

MIKA - Life In A Cartoon Motion
Olen ollut tämänkin levyn kanssa samassa tilanteessa, kuin Blinkin levyn kohdalla, kuuntelin vain tätä levyä jatkuvasti. Mikan musiikki on todella piristävää ja ihanaa vaihtelua. Se saa iloiselle tuulelle huononakin päivänä. Haluaisin ehdottomasti Mikan uudenkin levyn, pitäisi etsiä se jostain, en ole kuullut kyseiseltä levyltä vielä läheskään kaikkia kappaleita, mutta toivon, että Mika on tehnyt vähintään yhtä hyvän CD'n kuin aiempikin.

Green Day - Dookie
Levy omaa kyllä erityisen hurmaavan nimen. Nimeäisin Dookien Green Dayn parhaaksi levyksi, minua harmittaa, kun levylläni ei ole kansia ja jos törmään levyyn jossakin, joudun varmaan ostamaan sen kansien vuoksi. :'D Tällä biisillä on ihan järjettömän hyviä biisejä, Green Day on kyllä muuttunut tämän levyn jälkeen ehkä hieman häiritsevästi. Pidän enemmän tästä vanhemmasta Green Daysta, koska se on punk-tyylisempää kuin nykyinen.

Näiden lisäksi löytyy MCR - The Black Parade, Green Day - American Idiot, 30 Seconds To Mars - A Beautiful Lie, Limp Bizkit - Three Dollars Bill, Yalls, Limp Bizkit - New Old Songs, Green Day - 1,039/Smoothed Out Slappy Hours, The Rasmus - Playboys, The Rasmus - Peep, The Rasmus - Dead Letters, The Rasmus - Into, O-Zone - DiscOzone, Eppu Normaali - Studio Etana, An Cafe - Gokutama Rock Cafe, Eminem - The Eminem Show, Tik Takin levyjä, joku Gimmelin levy.

Vanhojen idoleiden levyjä, nykyisiä suosikkeja vai 'muuten vaan' säilytyksessä olevia?
Tik Tak ja Gimmel ovat vanhoja suosikkeja, samoin O-Zone, mutta jälkimmäisen levyä fiilistelen vieläkin, kun tulee sellainen todella läppä fiilis, Dragostea Din Tei on vain niin paras. :'D Muita levyjä kuuntelen melko aktiivisesti. Jos minulla on sitten vielä muuta ollut, olen kyllä piilottanut ne taitavasti silmistä ja sen myötä myös mielestä.

Uusimmat lisäyksesi kattavaan kokoelmaasi?
Nähnäh, äidiltä olen tuon Eppu Normaalin Studio Etanan napannut tässä lähiaikoina, se ei ole kyllä mikään Eppujen paras levy, mutta menettelee. Täytyy myöntää, etten muista, mikä oli edellinen levy jonka ostin.

Minkä levyn aiot hankkia tai haluaisit?
Haluaisin NIIN paljon levyjä. Nyt haaveilen Panic! At The Discon levyistä, sillä minulla on tätä musiikkia vain niinä tylsinä mp3-tiedostoina koneella. Haaveissa siintää myös Fall Out Boyn ja Musen kaikki levyt. (: Olisi vain rahaa.

// Kesäloman loppupuolella ja nyt syksyllä olen saanut kerättyä aivan ihania levyjä. Voin viimein mainostaa omistavani Panic! At The Discon levyt, jotka ovat mielettömän hyviä kumpikin. Sen lisäksi olen ostanut kolme Musen levyä (The Resistance, Absolution, Showbiz), kaksi Green Dayn levyä (Shenanigas, Insomniac), Fall Out Boyn Folie à Deuxin, Nirvanan Bleachin, Kings Of Leonin Only By The Nightin, Eminemin Encoren ja Alien Ant Farmin Anthologyn. Jossain vaiheessa postissa pitäisi myös tulla Placebon Meds ja Good Charlotten Good Morning Revival. (:
Järkyttävä miten paljon olenkin ostanut levyjä... Ja silti harmittaa vieläkin, etten ostanut jostain syystä Empire Of The Sunin levyä. ):
Kyllähän tuo levyjen määrä näkyykin rahatilanteessa. :'D
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 14, 2010, 13:47:24 kirjoittanut Vergessen Kind »
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Uruz
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #27 : Heinäkuu 15, 2010, 13:29:22 »
Omistan "muutaman" levyn. Joskus vuosia sitten laskeskelin omistavani n. 150 levyä, mutta onneksi määrä on pienentynyt. Levyhyllyni ei ole kovinkaan siistissä kunnossa, sillä suurimman osan levyistä olen siirtänyt koneelle, jotta musiikki kulkisi siellä missä minäkin. Levyjä löytyy laidasta laitaan, ensimmäinen oma cd-levyni oli Romeo & Julietin soundtrack vuodelta 1996. Se on vieläkin yksi lempilevyistäni, joka sisältää monia bändejä, joihin olen kiintynyt vuosien varrella, vaikken enää niitä aktiivisesti kuuntelisikaan.

Levyhyllystä löytyy sekalainen kokoelma yksittäisiä levyjä Movetronilta, Nylon Beatilta, Shakiralta, Ricky Martinilta, monelta suomalaiselta hevibändiltä (the Scourger, Amorphis, Apocalyptica, Verjnuarmu, etc.) sekä kokoelmia ja soundtrackeja. Nämä ovat yleensä niitä levyjä, jotka tarttuivat kylkiäisinä mukaan edesmenneestä Free Record Shopista. Osa niistä on hyviä, osa ei.

Nightwish on bändi, jolta omistan jokaisen studiolevyn ja pari kokoelmaa. Vaikka nykyään bändin arvo on ollut laskussa aina vaan mahtipontisemman ja vähemmän omaperäisen musiikin takia, on hetkiä, jolloin laitan stereot täyteen kyseisen bändin tuotantoa. Itse pidän kaikista eniten Angels fall first, Oceanborn ja Wishmaster levyistä. Niistä kuuluu parhaiten se, mihin bändissä ihastuin. Oli jano tehdä jotain valtavirrasta poikkeavaa. Kolmen ensimmäisen levyn sanoitukset ovat mielestäni kaikkein parhaimmat, sillä ajoittain kukkiva naiivius on ollut lyriikoissa aina parasta.

Alannah Myles - Alannah Myles. Tässä on levy, joka vetää suurimmalta osalta turvan rullalle. Naisrokkia 80- ja 90-lukujen taitteesta. Veikkaisin, että suurin osa ihmisistä, jotka ovat joskus joutuneet kuuntelemaan Radio Novaa, tunnistavat naisen megahitin Black Velvet. Olen huomannut pitäväni aina vain enemmän "syvän etelän" soundeista, ja Alannah Myles oli minun "gateway drug". Huomaan välillä hyräileväni levyn biisejä, ja saatan pysähtyä miettimään, että mikäs biisi tämä olikaan ja sitten valaistumisen koittaessa on pakko kaivaa levy stereoihin soimaan.

Gogol Bordello. Omistan levyt Super Taranta ja Gypsy Punks Underdog World Strike, mutta muita levyjä olen ostanut mp3 muodossa kun niitä ei ollut Suomesta saatavilla (ja kärsimättömänä ihmisenä halusin ne heti!). Tykästyin bändiin Kalifornian matkallani, ja liitän edelleenkin joihinkin biiseihin saman fiiliksen, kuin silloin kuumassa autossa istuessa matkalla Venice Beachia. Bändi yhdistelee toimivalla tavalla mustalaisvaikutteita letkeään punkrokkiin, mikä on yhdistelmä joka suorastaan huutaa "kesä"! Tätä biisiä kuuntelen usein myös siivotessani, koska ylimääräinen energia ei ole pahitteeksi imuroidessa. Lempibiisejäni on mm. Alcohol sekä I would never wanna be young again.

Lisäksi muutama muu artisti levyineen ansaitsee maininnan: Lily Allen, on artisti joka samalla piristää ja lohduttaa, kappale Chinese on parhautta. Enyan levy A Day Without Rain oli pitkään kuunnelluimpien levyjeni listalla. Levy tuo mieleen mökkikesät ja ukkosmyrskyt, sekä saa sormet syyhyämään jotta voisi tarttua kynään vaikka vain päiväkirjaa kirjoittaakseen.
Mens agitat molem.

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #28 : Elokuu 14, 2010, 18:56:08 »
En ihan älyttömän usein osta levyjä. Osaksi niiden kalliuden vuoksi, osaksi siksi että musiikkimakuni vaihtuilee melko tiuhaan. Omistan tällä hetkellä omana silti yhteensä kahdeksan levyä. Kuuntelen näiden lisäksi tietenkin vanhempieni vanhaa parhaimmistoa (alias vinyylilevyjä sellaisilta bändeiltä kuten vaikka Guns'n'Roses, The Ramones, Soul Asylum jne.) sekä niiden lisäksi lataan netistä yksittäisiä kappaleita joita ei saa mistään muualta (jotain harvinaisempia kappaleita tai jotain elokuvamusiikkia). Mutta kerron näistä kahdeksasta levystä nyt hieman tarkemmin, ostojärjestyksessä vanhimmasta uusimpaan:

Apocalyptica: Reflections ja Worlds Collide. Sain nämä levyt joskus ala-asteella. Apocalypticaa ajauduin kuuntelemaan siksi, että soitin itsekin selloa ja se oli jotain sen harrastuksen ja rockmusiikin jota tykkäsin kuunnella. Pidin Reflectionista erityisesti siksi, että kappaleet, joissa ei lauleta (ainakaan sanoilla), ovat todella hyviä soimaan taustamusiikkina sillä aikaa kun lukee. Worlds Collidea en ole kovin useasti kuunnellut, sillä sen sain joululahjaksi vasta Apocalyptica-faniuteni loppupuolella, mutta minulla on se silti musiikkisoittimessani ladattuna.

HIM: Deep Shadows and Brilliant Highlights ja Dark Light. Seitsemännellä luokalla löysin tämän yhtyeen musiikkitunnilla laulettujen kappaleiden "In joy and sorrow" ja "Rip out the wings of a butterfly" kautta. Levyt ostin samaan aikaan jostain nettikaupasta josta ne sai todella halvalla. Harmi vain etten pitänyt ihan hirveästi muista levyn kappaleista ja pari kuukautta levyjen oston jälkeen HIM-faniuteni sammui. No, nämä levyt ovat tällä hetkellä pölyttymässä laatikon perällä odottamassa kohtaloaan.

KISS: The Very Best of KISS, levy jonka ostin ensimmäisenä KISSin levyistäni. Kaverini, joka ohjasi minua kuuntelemaan bändiä, suositteli tätä levyä ensimmäiseksi ostokseni. Pidin levystä, joten sain sitten seuraavana jouluna joululahjasksi Sonic Boomin, KISSin tällä hetkellä uusimman levyn. Sain sitten jopa sen version, joka sisältää lisälevyn ja DVD:n. Tältä levyltä ladattuja kappaleita kuuntelin sitten erittäin usein talvella käydessäni hiihtämässä jne. Ikons-levyn löysin Anttilasta. Normaalisti viisikymppiä maksava levy oli tarjouksessa, parin päivän harkinnan jälkeen ostin tämän neljä levyä sisältävän kokoelman puoleen hintaan. Pidin levystä todella paljon, vaikka en vieläkään osaa kaikkia kappaleita ulkoa. No, ainakin tunnistan ne kaikki. Heinäkuun alussa matkustimme Amerikkaan. Sieltä löysin viidellä dollarilla Psycho Circus-albumin, jonka ostin välittömästi. Siskoni kyllä viikkoa myöhemmin astui kyseisen levyn päälle ja siitä hajosi kansi (joka on vielä sellainen erikoinen, joten mikä tahansa ei kelpaa uudeksi). Tätä levyä kuuntelin koko matkan Minnesotasta Wisconsiniin (neljä kertaa peräkkäin) ja opettelin kaikki levyn biisit ulkoa. <3

Aion kyllä kasvattaa oman levyhyllyni sisältöä aina kun vain jotain mukavaa sattuu eteen, mukavaan hintaan. Tai sitten kerään vähän pidemmän aikaa rahaa ja ostan jonkun kalliimman levyn... saa nähdä.

~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #29 : Elokuu 21, 2010, 23:10:03 »
Ääh, levytelineeni sisältö on hyvinkin sekalainen ja kummallinen, koska sieltä löytyvät kaikki levyt jotka olen saanut elämäni aikana - on siellä muutama pikkuveljenikin levy, kun hän tunki ne huoneeseeni kerran. Tuo on siis levytelineeni sisältö, eli hyvinkin randomia ja sellaista, mitä en nykyään oikeastaan kuuntele - paitsi PMMP, josta olen pitänyt siitä lähtien kun sain Kuulkas enot! -levyn omakseni toisena saamanani levynä ikinä. Siitä lähtien on tullut PMMP:n levyjä toivottua, ja melkein kaikki omistankin. :) Vain uusin ja se jokin lastenlevy on jäänyt hankkimatta jostain syystä. Mutta on tuossa telineessä muitakin levyjä, joita kuuntelen, esim. uuden Nightwishin ensimmäinen levy, joka toi minut Nightwishin pariin. On tuossa myös Tiktakia, Tokio Hotelia, Apulantaa sekä Smurffeja muutamia mainitakseni. x') Smurffeja tuli pienenä kuunneltua hyvinkin paljon...

Mutta varsinainen levyhyllyni on tuossa hyllyllä koneen yläpuolella. Sieltä löytyvät kaikki nykyiset suosikkilevyni oikeastaan, sekä muutama hieman randomimpi, joita en ole jaksanut telineeseen siirtää. Telineessä kun on niin vähän tilaa... -.- Mutta levyt, jotka ovat "suosikin asemassa", ovat ainakin Guns N' Rosesin The Greatest Hits, Kissin Sonic Boom ja Crazy Nights, Sonata Arctican The Days of Grays, Nightwishin Once sekä pari soundtrackia.

Varsinaista logiikkaa levytelineeni ja -hyllyni välillä ei oikeastaan ole, molemmissa on kaikkea randomia - hyllyssä ovat kuitenkin ne, jotka ensimmäisenä otan mukaani jos levyjä jossain tarvitaan. Voisin kyllä siivouksen yhteydessä järjestellä noita kahta, niin saisi jonkinlaisen logiikan kumpaankin...

Yleisesti ottaen suurin osa kuuntelemastani musiikista löytyy koneeltani - hankin levyt sinne kirjaston musiikkiosastolta. Minulla ei kuitenkaan ole rahaa koskaan niin paljoa, että voisin ostaa haluamani CD-levyt, joten käytän hyödyksi kirjaston laajaa musiikkivalikoimaa ja hyvin kätevää varaussysteemiä. Myös vanhempieni hyvin laajasta levyhyllystä löytyy vaikka mitä musiikkia, vaikka suurinosa onkin sellaista, jota en itse kuuntele. Sieltä kuitenkin on hyvä joskus bongailla levyjä kuunneltavaksi. :)

Aikomus olisi vielä hankkia kaikki suosikkilevyni ihan omaksi, eikä vain koneella tiedostoina olevina. Raha vain on ainainen ongelma, joten hitaasti hankinnat tapahtuvat. Onneksi joulut ja synttärit ovat olemassa. ^^
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Asiam

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #30 : Elokuu 22, 2010, 10:59:02 »
Aikomus olisi vielä hankkia kaikki suosikkilevyni ihan omaksi, eikä vain koneella tiedostoina olevina. Raha vain on ainainen ongelma, joten hitaasti hankinnat tapahtuvat. Onneksi joulut ja synttärit ovat olemassa. ^^

Hiljaa hyvää tulee. =) Ainakin itse olen huomannut, että kun levyjä ostaa hitaaseen tahtiin ne oikeasti myös kuuntelee (kuvainnollisesti) puhki. Eli niihin tutustuu läpikotaisin.

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #31 : Syyskuu 08, 2010, 21:09:21 »
Levyhyllyyni ja vähän muuallekin on kerääntynyt vuosien saatossa aika sekalaisia levyjä sieltä sun täältä. Osa on kuuntelussa, osa vain säilytyksessä. Pää levynsäilytyspaikkani on levyhylly, jossa on viisi lokeroa, joissa levyjä pitää. Tässä nyt jonkinlainen katsaus siitä, mitä hyllystäni ja muualta löytyy. Kaikkea ei tietenkään ole mainittu, mutta ehkä tässä on olennaisimmat jotenkuten jaoteltuina.

Apulannan levyt on levyistä tärkeimmät ja aktiivisimmassa käytössä. Näitä onkin aika kattava kokoelma. Kaikki LP:t ja vähän muutakin. Siihen muuhun sisältyy mm molemmat englanninkieliset julkaisut, kaikki kolme singlekokoelmaa, joitakin yksittäisiä singlejä ja harvinaisuus: lavuaarista live. Aika ison osan noista olen itse ostanut. Osan olen saanut. Suosikki levyjäni näistä ovat tälle hetkellä Heinola 10, singlet 2004-2009 ja kestosuosikkina Kiila. Apulanta on suosikki bändini, joten näiden levyjen hankinta on ollut lähes pakollista. Nämä ovat ylimmässä ja suurimmassa lokerossa.

Sitten löytyy sekalainen seurakunta psykedeelistä/konemusiikkia. Nämä levyt olen suurimman osan saanut veljeltäni. Osa olen ostanut siltä puoli-ilmaiseksi. Nämä valtaavat kaksi seuraavaa lokeroa. Suosikkini tästä ryhmästä on Hara gobin Party Junkies levy. Sen sain veljeltäni lahjaksi. Muita tästä karkeasti jaotellusta ryhmästä löytyviä levyjä on mm. Goa-head 16, Gary D. D. Trance albuumeja joitakin, Infected mushroomilta muutamia levyjä (Converting vegetariens, B.P.Empire, Im the supervisor). Lisäksi on sekalaisia eri esittäjiä sisältäviä levyjä. Näitä tämän ryhmittymän levyjä on mukava kuunnella välillä, kun ei jaksa keskittyä. Sellaista ajattelu nollille ja jokin levy soimaan.

Kaksi alinta lokeroa sisältää sekalaista muuta musiikkia. Näistä voisi mainita ainakin Rendez-vousin levyt. Rendez-vous on Apulannan jälkeen toinen lempibändini. Aika tuntematon, mutta loistava. Tältä bändiltä löytyy julkaisut Raivotanssi, toinen luku, valta vaihtuu ja uusin levy punaiset lyhdyt. Kaikki olen itse hankkinut. Valta vaihtuu miellyttää tällä hetkellä eniten korvaa. Punaiset lyhdyt vähiten. Bändi tuntuu hieman muuttuneen uusimmassa levyssään. Suunta ei ole hyvä. Ei tämäkään huono ole, mutta pidän noista aiemmista enemmän. Niiden sanoitukset on parempia.

Pelle Miljoonaa löytyy myös muutaman julkaisun verran. Nämä julkaisut ovat Tähtivaeltaja, Villi lapsi ja yksi single(?) jolla on Myrskytuuli Jane ja Bailaamaan kappaleet. Näistä pidän eniten Villi lapsi levystä. Pellen uudempi tuotanto, johon tuo Tähtivaeltaja kuuluu ei ole niin hyvää. Toisaalta, se sopii paremmin hetkiin jolloin haluaa jotain rauhallisempaa musiikkia. Toimii erittäin hyvin joissain tilanteissa. Nämäkin olen itse hankkinut tykästyttyäni Pelle Miljoonaan. Itse Pelleen tutustuin isäpuolen hyllystä löytyneen levyn kautta. Ehkä joskus hankin Pellen levyjä lisääkin. Yhdestä Pellen kappaleesta inspiroiduin jopa kirjoittamaan songficin (tosin myös Apulannan kappaleesta olen sellaisen tehnyt.)

Billy Talent
ia ja Offspringiä löytyy kumpaakin hieman ja kumpaakin haluaisin lisää. Billy Talenttia on kaupasta tarttunut mukaan tuollainen kaksi ensimmäistä levyä sisältävä tupla-levy. Viimeisin levy puuttuu vielä hyllystäni. Senkin hankin varmaan, jos törmään jossain alennuksella. Offspringiltä on hyllyyni eksynyt Splinter ja Conspiracy of one. Näiden kahden lisäksi on vielä yksi kokoelma levy Clashilta. Pidän näistä kolmesta bändistä kovasti ja nämäkin pyörivät aina välillä soittimessa.

Ja mitäs muuta... Hetken mielijohteesta ostin Popeda tribuutti albumin Da da (kuulat sekaisin). Kun halvalla sain ja siellä on jopa yksi Apulannan esittämä kappale. 0:) Toisinaan tätä tulee kuunneltuakin. Olisi kyllä hyllylle jäänyt, jos ei olisi ollut niin halpa. Vanhoina levyinä tuolla lojuu mm. Ari Koivusen Fuel for the fire, Indican ikuinen virta, Maija Vilkkumaan Meikit, ketjut ja vyöt, Kaksion Lähikuvia ja Valvomon heitä ensimmäinen kivi. Nuo ovat niitä nuoruus ajan levyjä, jotka hankin ja sain kai etsiessäni musiikkimakuani. Ei tainnut se olla tuolloin ihan samanlainen kuin nykyisin. Joskus noitakin tulee kuunneltua ja fiilisteltyä, mutta harvemmin. Yhdestä laatikosta löytyy vielä vanhempia levyjä, joita en sitten olekaan kuunnellut vuosiin. Sinne on hautautunut lapsuus ajan suosikin Nylon Beatin levyjä ja jopa yksi kasetti ja vielä kauempaa lapsuudesta smurffilevyjä & -kasetteja.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneShadow3592
« Vastaus #32 : Syyskuu 13, 2010, 11:33:15 »
En omista enään montaakaan levyä. Ennen omistin varmaan lähemmäs 100 levyä, mutta olen karsinut levyhyllyni tässä parin vuoden sisällä vain niihin levyihin mitä oikeasti kuuntelen. Ennen kun levyhyllystä löytyi kaikenlaista ihan oitoa musiikkia sekä janne tulkkia tms. Kovasti yritän koko ajan hyviä levyjä haaveilla ja pikkuhiljaa tämä levyhylly alkaakin kasvaa.

Apulannalta löytyy kolme levyä, jotka pihistän iskän levyhyllystä ;D Ei se niitä koskaan kuuntele. Olen itse aina tykännyt Apulannan musiikista, joten yritän tässä pikkuhiljaa kaikki levyt haalia itselleni, kunhan rahatilanne sen sallii.

Guns'n Roses: Yksi levy löytyy. Appetite for destruction, muutaman kerran on tullut levy kuunneltua lävise. Mahtavaa musiikkia, sitä ei voi kieltää.

Negativen sinkku löytyy. Levyt ovat hankinnassa. Vasta muutama kuukausi sitten tykästyin bändiin, käytyäni keikalla.

Klamydia: Kaksi levyä löytyy. Hyvää musiikkia, jota voi kuunnella silloin tällöin, muutamia mahtavia biisejä löytyy kyllä.

Ari Koivuselta lötyy kaikki levyt. Lempiartisti niin on levyjen hankintakin ollut sellainen pakollinen juttu. Ne eivät ole samassa paikassa kuin muut levyt, vaan seinähyllyllä, julisteiden ym. vieressä, kunniapaikalla. Amoralin uusin levy, sekä sinkku löytyvät myös toiselta hyllyltä ämän vierestä. Myös pakolliset hankinnat, yksi lempibändreistä nimittäin. Amoralin aiemmat levyt pitäisi vielä hankkia.

Reckless Loven yksi ja ainoa levy löytyy, sekä Romace-sinkku. Samanlaiselta hyllyltä kuin Arin levyt. Recklesseille olenkin pyhittänyt kokonaisen seinän huoneestani, joten ei ehkä ole vaikea huomata, että tämä on lempibändini :)

Bon Jovilta löytyy kaksi levyä. Mahtavaa musiikkia tämäkin. Molemmat levyt löysin jostain kaapin kätköista ja pelastin itselleni.

Teräsbetonilta löytyy ensimmäinen ja viimeinen levy. Toisen sain lahjaksi ja toisen ostin huimalla kolmella eurolla. Keskimmäistä levyä en ole vielä saanut aikaiseksi hankkia, mutta hankintalistalla sekin on. Mahtavaa musiikkia myös.

Iron Maidenilta löytyy kaksi levyä. Aivan hienoa musiikkia, jota kuuntelee myös silloin tällöin. Molemmat levyt olen äitiltä synttärilahjaksi saanut. Tätini kuunnellutti minulle joskus aikoja sitten tätä bändiä ja hetihän se kolahti, joten levyjä oli pakko saada.

waldo's peoplen No Man's Land levy löytyy myös. Koskaan en ole koko levyä kuunnellut. Oikeastaan ainoa levy, jonka jätin itselleni silloin levyhyllyäni siivoessa, vaikken kyseistä bänsiä kuuntelekkaan. En edes tiedä miksi levyn itselleni jätin, mutta olkoon sitten levyhyllyssäni, jos siellä kerran haluaa ólla.

Stam1nan viimeinen atlatis, krjalevy löytyy. Aivan mahtava bändi, jonka löysin tämän kesän alussa. Kaikki levyt olisi tarkoitus jossain välissä hankkia. Mahtavia sanoituksia tuolla levyllä, mutta jos alan miettimään levyn sanoituksia liian syvällisesti menen vain hämilleni ja sekaisin :D

Tässä on luultavasti koko levyhyllyni, ellei mystisesti piiloon/ kadoksiin menneitä levyjä lasketa. Jostain kaapit tai laatikoiden kätköistä pitäisi löytyä antti tuiskun kaksi ensimmäistä levyä, kyllä, olin joskus kova Antti-fani.
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

Poissa Svitanie Tonttu

• Onnettoman oikukas
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #33 : Marraskuu 06, 2010, 08:28:11 »
Levyhyllyn sisältöhän on (minun osaltani) aika pieni.
Mulla on siis veljen vanha semmonen levykaappi, ja se on sen vanhoja levyjä täynnä.
Mutta minulla ovat:
Sonata Arctica:n Unia, sain veljeltä tän levyn omaksi, ja tykkään älyttömästi.
Lempparibiisi on ehkä in black and white

Nightwishin
tuotantoa löytyy myös yhden levyn verran, Dark Passion playn. Tämän ostin kaverilta joskus keväällä.
Lempibiisi on bye bye beautiful ja nyt on toiseksi suosikiksi noussut for the heart i once had

Tarot on aika uusi tuttavuus, levyn ostin kesäloman loppupuolella, ja en ollut heiltä kuin 1 tai 2 biisiä kuullut.
Ja mulla on siis niiden levy the gravity of light
Ajattelin muutkin ostella kunhan vaan löydän ne jostain.

Myös viime vuoden Kuorosota-levy mulla on, sitä ei tuu ihan hirveesti kuunneltua, mutta ei se siellä hyllyssäkään pölyty, siitä ei ole huolta (:

Unohdinkohan jotain..
toivotaan että en
''Emme lopeta leikkimistä sen takia, että vanhenemme. Vanhenemme sen takia, että lopetamme leikkimisen.''

''Hänet vastaanotti lääkäri, joka totesi:
Tonttu on lisätty keskusteluun'' (c)ryhmis

Poissa Mustepullo

• Vuotislainen
« Vastaus #34 : Marraskuu 16, 2010, 21:06:05 »
Hmm...

Ainakin Musen The Resistance, Absolution, Origin of symmetry, Showbiz ja Hullabaloo - soundtrack. :D Olen kova Muse - fani, ja haluaisin saada loputkin levyt hyllyäni koristamaan. Erityinen lempparini on Origin of Symmetry, sisältää ihan mahtavaa musiikkia.
Lainaus käyttäjältä: BGF
...mutta bändejä joita oikeasti rakastatan (siis RAKASTAN, myötä- ja vastamäessä, kunnes kuolema meidät erottaa) ovat Muse...

Aamen. En olisi sitä voinut paremmin sanoa.

Myös PMMP:n Leskiäidin tyttäret ja Kovemmat kädet. Ensimmäinen on kaverilta saatu ja toisen alkuperää en edes muista, on sen verran vanha levy. Loistavaa musiikkia, PMMP on elävä todiste siitä että suomalainenkin voi olla hyvää.

Paramoren Riot! löytyy myös, ihan hyvää musiikkia ja tykkään kuunnella, hieman vaihtelevasti tosin.

ABBAn kokoelmaboksi löytyy, olin jossain vaiheessa ihan hullaantunut ABBAan ja kyllä se on hyvää musiikkia, ei sitä voi kieltää. Nyt on vain menossa vähän hiljaisempi kausi.

Nylon Beatin Comeback - neljäkymmentä hittiä löytyy myös. Olin joskus hillitön Nylon Beat - fani, mutta sitten se innostus hieman laantui. :D Ei sitä voi kuunnella vakavana.

Lista jäi nyt hieman kesken, mutta paikkailen myöhemmin.
Who knows which is which and who is who

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
« Vastaus #35 : Joulukuu 05, 2010, 10:36:07 »
Minun levyhyllyni on hieman vajaa, en ole niin kovin innokas levyjä ostelemaan mutta ne harvat minulla on voisin luetella;

Suomalaista musiikkia minulla on varmastikin yli puolet. Esimerkiksi Leevi and the Leavings, Eppu Normaali, PMMP taitavat täyttää hyllyni omalta osaltaan. Mutta kyllähän hyllystäni muutakin löytyy. Billy Talentin, Green Dayn, Metallican ja Iron Maidenin levyjä on niitäkin tullut elämäni aikana keräiltyä. Joskin noidan kahden viimeisen levyn kuunteleminen on jäänyt vähän vähälle sillä kukaan muu perheestämme ei tuollaista musiikkia mielellään kuuntele. Joten autossa soi sitten melkein aina Green day, tai nuo suomalaiset levyt.
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #36 : Helmikuu 19, 2011, 16:51:15 »
Muooks nyt koko viesti meni uusiksi.

Levyhyllyni oli ennen hyvin tyhjä, mutta tämän vuoden aikana se on täyttynyt laajasti, olenkohan ainakin yli kymmenen levyä ostanut/saanut menneen kevään ja kesän aikana. Minulla on jokin pakkomielle ostaa aina jokaiselta lempibändiltäni lähestulkoon kaikki levyt, muuten en pidä itseäni tarpeeksi hyvänä fanina, tai jotain. Kaikkia jokaiselta bändiltä minulla ei tietenkään ole, mutta ylpeä olen 29 levyn kokoelmastani <3 Eli tällaisia bändejä sieltä sitten löytyy:

My Chemical Romance
Ei siitä ole oikeasti kovin kauaa, kun aloin kuuntelemaan MCR:ää. Kaikki kolme kaupasta saatavaa levyä olen jo käsiini haalinut, sillä Bullets taitaa olla myynnissä vain netissä. Suosikkini on ehdottomasti Three Cheers for Sweet Revenge, vaikkei siinä olekaan yhtä paljon erityisiä kappaleita kuin muilla levyillä. Pidän kuitenkin levyn teemasta, ja jokaisesta kappaleesta, vaikkeivat ne olekaan niin melodisia. Lyriikoita rakastan kaikkein eniten. Minusta on kiva, että MCR:n levyistä löytyy aina jokin konsepti, minusta se on hienoa. Lempikappaleeni Three Cheersiltä on varmaankin Helena. Myös I'm Not Okay ja Cemetery Drive ovat hyviä :)

Muse
Omistan kaikki levyt (Absolution tuli ostettua tiistaina) ja olen ikionnellinen. Muse on toinen lempibändini ikinä (Green Day oli ensimmäinen), ja tiesin heti The Resistancea kuunnellessani, että tästä bändistä tulen pitämään. The Resistancen jälkeen sain Black Holes and Revelationsin, ja viime kevään ja kesän mittaan olen ostellut kaikki levyt. Musen musiikki on ihanaa, rakastan sitä melodisuutta ja voimaa, jota rauhallisimmistakin biiseistä löytyy. Ja Matthew'n ääni on niin... ainutlaatuinen. Ja se falsetti <3 Ainutlaatuinen bändi, kerta kaikkiaan. Ei ole toista yhtä hyvää. Lempilevyni on ehdottomasti Origin of Symmetry, johtuen luultavasti ensimmäisestä, lempikappaleestani, New Bornista <3

The Strokes
Omistan kaikki levyt, olen kovan työn tuloksena saanut käsiini myös First Impressions of Earthin, jota ei edes levykaupoissa myydä. The Strokes tulee aina olemaan minulle rakas ja tärkeä bändi. Lempilevyni on ehdottomasti Room On Fire, johtuen varmaan siitä että se oli ensimmäinen levy bändiltä jonka ostin, ja sitä kuuntelin yksinään melkein kokonaisen kuukauden, ennen kuin sain lisää musiikkia haltuuni. FIOE jaksaa kuitenkin aina yllättää, ja lempisanoitukseni löytyvät ehdottomasti siltä.

Arctic Monkeys
Kiitos The Strokes ja kaikki ihanat Strokesin fanit tumblrissa, jotka ovat esitelleet ja suositelleet tätä bändiä, rakastan teitä <3 Eli siis Strokesin kautta tutustuin tähän ihanaan brittibändiin, ja Favourite Worst Nightmaren ostin vähän aikaa sitten. Nyt joukkoon ovat liittyneet Whatever People Say I Am, That's What I'm Not, Humbug sekä Suck It And See. Aluksi en pitänyt Arctic Monkeysistä mitenkään erityisen paljon, kappaleet olivat mielestäni outoja, mutta nyt, kun olen kuunnellut kauemmin, olen oppinut rakastamaan bändiä ja sen musiikkia. Kaikki kappaleet ovat ihania, mutta jotenkin pidän enemmän hitaammista ja rauhallisemmista kappaleista (505, A Certain Romance, Only Ones Who Know, Cornerstone, Riot Van...) Ja muuten rakastan Alex Turnerin aksenttia.
Jos vaan ikinä oppisin puhumaan englantia samanlaisella aksentilla kuin Alex Turner voisin kuolla onnellisena.
Voih.

Nirvana
Yksi levy löytyy, Nevermind. Synkkää ja aika raa'an kuuloista, mutta tykkään. Erittäin paljon. Rakastan Kurt Cobainin ääntä. Sopivaa angstimusaa, josta tulee kuitenkin niin itsesäälivä olo että alkaa naurattaa. Paras levy yhdeksänkymmentäluvulta. Ehdottomasti. Ja Nirvanaa kuunnellessa tulee sellainen tunne, että miksi, miksi helvetissä olen syntynyt tälle vuosikymmenelle? Miksi?

Green Day
Green Day oli siis ensimmäinen lempibändini ikinä. Jostain syystä olin aina halunnut kuunnella Green Dayta ja muuta enemmän sen kaltaista musiikkia, joten otin riskin ja toivoin 2009 joululahjaksi 21st Century Breakdownia. Ja hyvinhän siinä kävi. Minusta tuli fani, ja nyt omistan kolme  levyä, American Idiotin, Awesome as F**kin ja Dookien tuon jo mainitsemani 21st Century Breakdownin lisäksi. Green Daysta tulen aina pitämään. Musiikista löytyy sellaista poweria että...!

Paramore
Muutama vuosi sitten olin kovanluokan Paramore-fani, mutta parempien bändien tullessa tielle Hayley Williams bändeineen on vähän unohtunut. Tykkään muutamasta kappaleesta oikein kovasti, tälläkin bändillä niistä hitaammista enemmän (Misguided Ghosts, The Only Expection...) Omistan kaksi levyä, Brand New Eyesin ja Riotin, mutta Riot on ikävä kyllä jäänyt hyllyn pohjalle pölyyntymään. En ole sitä kuunnellut läpi kuin 4-6 kertaa :(

Ja muita levyjä, joita löytyy: Julian Casablancas - Phrazes for the Young, Alex Turner - Submarine, Coldplay - Viva La Vida, Beirut - The Rip Tide.

Levyhyllystäni puuttuu vielä muutama erittäin tarpeellinen levy, muuten se ei ole täydellinen :D Green Dayn puuttuvat levyt, sekä Avenged Sevenfoldin (johon olen vasta vähän aikaa sitten rakastunut) levyt olisivat hienoja lisäyksiä. MCR:n ensimmäinen levy, I Brought You My Bullets, You Brought Me Your Love, kelpaisi myös :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2012, 17:38:34 kirjoittanut Miss Zora »
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
« Vastaus #37 : Maaliskuu 03, 2011, 20:38:12 »
Minunkin hyllyä koristaa muutama kymmen levyä; osa vähemmän tärkeitä (hömppälevyjä!) ja sitten on muutama hyvinkin tärkeä CD.

Aloitetaan nyt vaikka niistä hömppälevyistä. ;) Pari kappaletta löytyy hetken huumassa äidiltä kinuttuja Idols-levyjä. Niitä molempia kuuntelin ehkä viikon ajan ostamisen jälkeen, ja sen jälkeen ne ovatkin vain olleet viemässä tilaa kunnon levyiltä. Sama juttu muutaman NRJ Hits -levyn kohdalla. Niitä tosin tulee kuunneltua toisinaan ihan vain huvin vuoksi ja läpällä, kun ei parempaakaan tekemistä keksi. :> Poikkeaa liikaa nykyisestä musiikkimaustani...
  Vaikkeivät Smurffit mitään hömppää ole, mainitsen ne kuitenkin tässä kohtaa. :D Kymmenisen levyä näyttäisi olevan vielä tallella, enkä todennäköisesti raaski koskaan niistä luopua (yritetty on, ei onnistu). Smurffit saavat aina hyvälle tuulelle ja palauttavat mukavia lapsuusmuistoja. ♥ Toinen mitä ei voi muistojen takia heittää menemään on Britney Spearsin kokoelmalevy. Ah lapsuus ja mahtava musiikkimaku... Niin ja tottakai minultakin löytyy pakolliset Gimmel-levyt.

Ja sitten niihin oikeisiin levyihin! En oikein tiedä, että missä järjestyksessä niitä olisi paras luetella, joten luettelen ne suunnilleen hankitajärjestyksessä. :) Okei... Eli vanhimpia levyjä mitä löytyy ovat ainakin MIKAn Life in Cartoon Motion, Fintelligensin Tän tahtiin ja Bomfunk MC'sin Reverse Psychology. Mikan levyn muistaakseni halusin pääasiassa kivan kannen takia. :D Se oli niin hauska ja värikäs... Tiesinhän minä toki pari biisiä albumilta ja tykkäsin niistä, eli en tunnustaudu pelkäksi kansishoppailijaksi. Levyltä löytyy ihan hauskoja biisejä, joita silloin tällöin tulee piristykseksi kuunneltua. Huolisin mieluusti Mikan uudemmankin levyn. Fintelligensin ja Bomfunk MC'sin levyjen ostoa en muista, enkä ole niitä juuri ollenkaan kuunnellut, eli niistä en osaa sanoa sen enempää. Jostain syystä ne on silti pitänyt tähän asti säilyttää...

Poets of the Fallin Carnival of Rust ja The Black Eyed Peasin Elephunk ovat edellisten tapaan ala-asteen aikana hankittuja levyjä. POTF:lta en albumia ostaessa tiennyt kuin yhden biisin ja sen perusteella menin levyn ostamaan… En sitä sitten kuitenkaan pahemmin kuunnellut. Nykyään olen kuitenkin tyytyväinen siihen, että se hyllystäni löytyy. Olen nyt muutaman viime kuukausien ajan alkanut kuunnella levyä ja tykkään kovastikin. Hieno bändi ja vielä suomalainen.
  The Black Eyed Peasia tuli joskus ala-asteella kuunneltua paljonkin, mutta nykyään en yhtyeestä juurikaan pidä. Mennyt liian elektroniseksi ja moderniksi musiikiksi. Elephunkilta löytyy pari ihan siedettävääkin biisiä, mutta aika kiitettävästi levy on silti pölyttynyt.

Sitten siirrytään yläasteen ajoilleni; seiskalla aloin ensimmäistä kertaa oikeasti kuunnella musiikkia ja musiikkimakuni muuttuikin aika paljon ja nopeasti. Silloin levyhyllyyni ilmestyi 30 Seconds To Marsin A Beautiful Lie. Ahh, ehkä rakkain levyni. Sittemmin olen hankkinut myös bändin kaksi muuta albumia: nimikkoalbumin ja This Is Warin. Vaikka nykyään kuuntelenkin enemmän kahta jälkimmäistä, on minulla erityinen tunneside A Beautiful Liehin, enkä voisi luopua siitä mistään hinnasta.
  Toinen yhtye, jonka kaikki albumit omistan, on Coldplay. Muistan kuinka joskus 10-vuotiaana vihasin kyseistä bändiä (täysin perusteetta tietenkin…) Koin valaistuksen vasta reilu vuosi sitten. :) Vauhdilla tuli hankittua ensin A Rush Of Blood To The Head, sitten X&Y, Parachutes ja lopulta Viva La Vida. Omistan lisäksi Prospekts March EP:n. Coldplayn musiikki on minulle jollain tapaa täydellistä, ja koska en osaa selittää mitä sillä tarkoitan, niin jokainen saa päätellä itse. ;D
   Sitten Green Day. American Idiot tuli hankittua jo ala-asteella, vaikka aloinkin kuuntelemaan sitä oikeastaan vasta yläasteen aikana. Nykyään omistan lisäksi Dookien ja 21st Century Breakdownin. Jokainen albumi on oma hieno kokonaisuutensa ja täynnä hienoja biisejä. Ikuinen suosikkini on Basket Case. 8)

Suunnilleen vuosi sitten koin jälleen suuren musiikillisen herätyksen ja aloin kuunnella yhä monipuolisemmin eri bändejä. Siinä rytäkässä törmäsin The Verve -nimiseen yhtyeeseen. Kuulin MTV:ltä Bitter Sweet Symphonyn, ja vaikka olin kuullut kappaleen ennenkin, se oli ensimmäinen kerta kun kiinnitin huomiota sen esittäjään. Sitten Googlen kautta Youtubeen ja pian Urban Hymns kaupasta kotiin. The Verven musiikki on jollain tapaa hyvin eeppistä ja harmonista ja sitä on vain nautinnollista kuunnella.

Ääk, tuntuu, että on tullut kirjoitettua nyt jo liikaa, mutta pakko vielä jatkaa.Yritän lyhyesti:

Eli uusimpia hankintojani seuraavaksi; John Mayerin Battle Studies tuli ostettua jouluksi. Mayer soittaa ihanan pehmeää rockia nerokkailla sanoituksilla. Biisejä kuunnellessa voi rentoutua ja uppoutua niihin ihan täysin. :) Yksi tän hetkisistä suosikeistani.
  Apocalyptican 7th Symphony tuli myös hankittua jouluksi. Olen aina tykännyt bändistä, mutten aikaisemmin ole erityisemmin kuunnellut heidän musiikkiaan. Tarkoituksena olisi saada ostettua myös heidän vanhempaa tuotantoa. Jos on yhtä laadukasta kuin tämä uusin albumi, niin ostaminen on todellakin eurojen arvoista.

Uusimpiin hankintoihin kuuluu vielä mm. Nirvanan Nevermind ja Radioheadin OK Computer. Molemmat huippualbumeita ja olen ylpeä omistaessani ne. ;) Erityisesti Radioheadia tulee kuunneltua paljonkin. Ostolistalta löytyy bändin kaikki albumit. :D Rahaa kun vain olisi…

Sitten loppuun vielä pikaluettelo lopuista mainitsemisen arvoisista levyistä: Biffy Clyron Only Revolutions, Musen Blackholes & Revelations, HIMin Screamworks: Love in Theory and Practice, Hurtsin Happines, Oasiksen (What’s the Story) Mornig Glory? ja Paramoren Brand New Eyes. :)
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #38 : Maaliskuu 04, 2011, 15:47:40 »
Sonata Arcitcalta: Ecliptica, Silence, Winterheart's Guild, Reckoning Night, Unia, The Days Of Grays, The Collection
Cain's Offeringilta: Gather The Faithful
Nightwishilta: Oceanborn, Wishmaster, Century Child, Once, Dark Passion Play ja Dark Passion Play instrumental
Eppu Normaalilta: Cocktail Bar, Valkoinen kupla sekä soundpack jossa on kaksi kokoelmalevyä ja yksi dvd.
Elvis Presley: Kahden levyn kokoelma jonka ostin kolmella eurolla :D
Stratovariukselta: Infinite
Indicalta: Kadonnut puutarha (tai jotain sinne päin se nimi oli)
Guns N Rosesilta: Appetite for Destruction<3
The Baseballsilta: Strike!
Basshunterilta: Albumin nimi taisi olla "LOL" tai jotain? :'D

Ja näiden lisäksi minulla on viisitoista levyä klassista musiikkia, Mozartia, Vivaldia ja sen sellaisia. Ne pelastin kaapista homehtumasta kun isosiskoni oli ne sinne jättänyt joskus kauan sitten. Eli ei minulla paljoa ole levyjä, harmillisen vähän mutta levyjä kuitenkin.

Rakastan kaikkia nuita levyjä, paitsi Cain's Offeringin levy on kyllä ehkä vähän alkanut kyllästyttää, perus powermetallia ja Stratovariustakaan en ole kuunnellut aikoihin. Sonatan levyt hankin kaikki seiskaluokan aikana koska se oli ehdoton ykkösbändi, onhan se yhä hyvä bändi mutta nykyään minulla ei ole lempibändiä. Osan levyistä olen saanut lahjaksi ja osan olen ostanut itse.

Nightwishin Once ja Gunnareitten Appetite for Destruction ovat lempilevyjäni. Pidän kaikista biiseistä molemmissa levyissä ja ne ovat mielestäni ns täydellisiä levyjä. Gunnareilla on muitakin hyviä levyjä, mutta ei ne mielestäni Appetitea voita. Vaikka lempibiisini Don't Damn Me ei kyllä ole Appetitella. Nightwishin levyjä rakastan kaikkia. Dark Passion Play on huonoin mutta hyvähän sekin silti on. Kaikista levyistä jotka minulla on, löytyy joitain hienoja muistoja. Ja kun satun vielä rakastamaan musiikkia, en heittäisi näitä levyjä pois.
Cadillac.

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #39 : Maaliskuu 05, 2011, 16:02:10 »
Levyhyllyni täydentyi eilen kahdella uudella levyllä! Molemmat ovat kohtalaisen vanhoja, mutta edelleen bändit jyräävät :D

The Strokes - Room On Fire
Loistava levy The Strokesilta, vaikkei se muuten ole kovin erikoinen. Biisit muistuttavat toisiaan, mutta ne ovat silti hyviä. Minun on pitänyt jo kauan aikaa ostaa itselleni joku levy The Strokesilta. Menin levykauppaan eilen ja etsin sieltä. Aikomuksenani oli ostaa Firts Impressions of Earth, mutta sitä ei ollut. No, mitään miettimättä ostin Room On Firen, enkä muuten kadu :)

Muse - Origin of Symmetry
Vihdoin sain sen omaksi. Olin toivonut tätä levyä varmaan kaksi kuukautta jo :) Kun eilen oltiin äidin kanssa ostoksilla, niin hän päätti ostaa levykaupasta tämän minulle.
Levy on ihana, en olisi uskonut että Matthew Bellamy pääsee äänellään niin korkealle kuin Citizen Erasedissa :) Levy on ehkä paras Muselta, en vielä voi sanoa koska en ole kuunnellut sitä niin montaa kertaa :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2011, 12:08:22 kirjoittanut Miss Zora »

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #40 : Maaliskuu 18, 2011, 22:33:59 »
Hyvinhyvinhyvinhyvin pieni. Ärsyttää, kun muilla on niin paljon noita levyjä ja mulla ihan sairaan vähän.

Apulanta- Kolme, kaverilta viime vuonna synttärilahjaksi saatu levy. En kovinkaan pitänyt, mutta huomasin, että miten paljon Apulanta on parantanut.
Kokoelma 2004 tai joku vastaava. Myös Apulantaa ja Irinaa tuolla levyllä. Mm. Ingalssin Laura, ihan hyvä oli ja isän viime vuotinen synttärilahja.
Tiktak- jotain muuta, isosiskolta saatu levy. Pari kertaa olen kuunnellut ja tyksin todella.
Anna Eriksson- Kun katsoit minuun, oikeastaan tämä on iskän levy, mutta minä sitä eniten kuuntelen ja mun huoneessa se on ja pysyy.
Idols 2008 ja 2007 molemmat ihan hyviä. Pidin.

En nyt ainakaan muista, että muita olisi. Musiikki on mulle tosi tärkee elämässä muutenkin ja aina yritän levyhyllyyni saada vähän lisää levyjä.

- Miz 
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin31142
« Vastaus #41 : Maaliskuu 19, 2011, 12:03:49 »
Minultakaan ei kovin suurta kokoelmaa löydy, eikä todellakaan kuin muutama hyvä levy, jota nykyäänkin kuuntelen. Haluaisin kyllä enemmän levyjä, varsinkin niiden artistien/bändejen, joita kuuntelen enemmänkin. Tuolta löytyy huolestuttavan paljon noita Kristiina Braskeja ja Indicaa...
Eli siis, tässä levyni; (lukuunottamatta jotain pikkulasten "Tähdet laulavat lapsille". Voisi perjaatteessa antaa jonnekin pois...)

Indicalta löytyy siis useampikin levy. Oikeastaan kai kaikki? Mietitäänpäs, Kadonnut puutarha, Tuuliset tienoot, Ikuinen virta, Valoissa ja yhtyeen ainut (?) englanninkielinen levy A way away. Kai siinä kaikki taitavat olla lukuunottamatta jotain kokoelmia? Parisen vuotta sitten tykkäsin bändistä kovastikin, mutta nykyään ei enää tule paljoa kuunneltua. Tuo enkunkielinen on kyllä ihan hyvä ja löytyy noilta levyiltä pari ihanasti sanoitettua biisiäkin, mutta eivät nykyisin enää mankassa paljoa soi.
Kristiina Brask on nykyisin mielestäni (anteeksi nyt vain) todella huono. Idolsista tuttu laulaja on mielestäni laulajana ihan hyvä, mutta musiikki, jota levyltä löytyy ei kyllä iske. En oikein tajua, miksi olen kyseisen artistin molemmat levyt (Silmät sydämeeni ja Kuivilla susta joskus halunnut.
Anna Abreulta löytyy laulajan ensimmäinen levy. Huono.
PMMP - Kuulkas enot! löytyy myös. Ei myöskään oikein iske.
Idolsin levyt vuosilta 2007 ja 2008. Nämä ihan hyvät.
Ja viimeisiksi levykokoelmani ehkä ainut oikeasti HYVÄ levy; Paramore - Brand new eyes.

Säälittävää, että omistan noin paljon huonoja levyjä. Ja lähes kaikki suomalaisia. Suurimman osan olen toivonut lahjoiksi tai muuten vaan pyytänyt vanhempia ostamaan. Hullua.
On kyllä pakko saada jossain vaiheessa Avril Lavignen uusin levy. Se on muutenkin niin hyvä, mutta juuri nyt ei ole tarpeeksi rahaa. :(
Lisäksi olisi mukava saada tämän vuoden Idolsin levy. Mutta pääosin siis kuuntelen muusiikkia netistä ja puhelimestani joitain biisejä, mitä kavereiltani olen saanut.

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PumpkinWitch94
« Vastaus #42 : Maaliskuu 19, 2011, 13:20:49 »
Oma levyhyllyni ei ole kovin hirveän suuri, mutta  kyllä sieltä jotain löytyy.

Anna Abreulta löytyy melkein kaikki levyt (Anna Abreu, Now ja Just a pretty face). Jokin vuosi sitten olin kova Anna-fani, ja levyjäkin on kertynyt (liikaa). Näillä en tee mitään ja ovatkin jo tainneet kadota lipaston laatikkoihin, sillä en neididtä pidä enää.
Kristiina Braskiakin löytyy. Molemmat ilmestyneet levyt. Huonoja. Kristiinalla on ihan hyvä ääni, mutta biisit on niin tylsiä, ja tyylilajikaan ei ole ihan sitä mun lempparia... (sori jos täällä on joku kova Kristiina-fani). Taisin Braskista tykätä joskus Anna Abreun aikoihin. Nämäkin olen tainnut piilottaa jonnekkin.
Jenni Vartiaisen uusin levy Seili, jonka sain synttärilahjaksi isovanhemmilta jokin aikaa sitten. En ole paljoa kuunnellut, mutta ihan ookoo levy tää on. Tosin ei ihan mun tyyliä ja siitä vähä kuunteleminenkin johtuu.
Katri Ylanderin Kaikki nämä sanat löytyy myös. Joululahjaksi kai sain joskus. Erityisesti en pidä, joskus menee kyllä mutta niin kuin edellisissäkin, ei ihan mun tyyliä.
PMMP:n Kuulkaas enot, Kovemmat kädet ja Leskiäidin tyttäret. Äidilläni on Veden varaan, joten kaikki löytyy. PMMP:n musasta tykkään jonkin verran. Olen bändin keikalla ollut kerran. Tosin PMMP:tä en oo kuunnellut varmaan ties kuinka pitkään aikaan.
Idolsin levy vuodelta 2008. Nääh semmosta perusidolsmusaa...
Tiktakin Hei me soitetaan... Oikeesti! löytyy myös. Ei mikään erityisen hyvä. Taisin yrittää tyrkyttää tätä siskolleni... Nyt lojuu lipaston laatikossa piilossa.
Anna Puun molemmat levyt löytyvät. Ei ihan mun musaa.
Abban joku kokoelma levy näyttäisi olevan. En sano mitään. Tai sanon sittenkin. Sain tämän joskus joululahjaksi ja aluksi tykkäsinkin kovasti, mutta nyt on ollut reippaasti yli vuoden käyttämättömänä.
Band'on Away, jonka ostin Käpylän kyläjuhlilta jonain kesällä. Ihan ok. Livenä oli parempi...
Indican neljä levyä (Valoissa, Ikuinen virta, Tuuliset tienoot, Kadonnut puutarha) miksiköhän nuokin on pitänyt hankkia? Ei hyviä. Haha sain annettua toisen siskoni kuunteluun koko indica-pinon :D
Hyllyssä nököttää myös varmaan ensimmäinen levyni, jonka sain joskus n. 8-vuotiaana, eli Noitalinna Huraan Riittäähän noita linnassa. En ole kovin paljoa lähiaikoina kuunnellut. Unettavaa musaa...
No Doubtilta löytyy kaksi levyä; Tragic Kingdom ja Rock Steady. Hyviä molemmat. Tosin sellaista musaa jota ei kauaa jaksa kuunnella.
Ainiin! Sain Seilin mukan myös vaarini vanhan levykokoelman. 100 Rock hits tai jotain sinne päin on nimi. Kuulemma musiikkia vaarin teini-iästä. Elvistä sun muuta. Ei ihan muhun iske, mutta en ole kovin paljoa kuunnellutkaan.
Sitten niihin hyviin levyihin:
Löytyyhän täältä myös Avril Lavignen Best damn thing ja Goodbye Lullaby joista pidän. Avrililla on ihana ääni ja kappaleet tempaavat mukaansa.
Parhaat levyni tulevat My Chemical Romancelta. Bändiltä löytyy kaikki levyt ja livelevy+2dvd-setti Life on Murder Scene. Lempibändini hihi <3
30 Seconds To Mars:ilta löytyy A Beautiful Lie. Pidän tästä kovasti!
Paramorekin kuuluu lempibändeihini ja heiltä löytyy Brand New Eyesin lisäksi The Final Riot-dvd+livelevy-setti. I like it<3
Green Dayn American Idiot ja 21st Century Breakdown löytyvät myös. Tykkään näistä hirmu paljon!
-Omppu
//muokkasin tätä jonkin verran
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2012, 11:57:02 kirjoittanut Omppu »
Should I sink or swim or simply disappear?

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin31142
« Vastaus #43 : Huhtikuu 08, 2011, 15:18:30 »
Jes, tilaamani levyt saapuivat tänään!
Eli nyt levyhyllylläni - oikeastaan levypinollani - komeilee kaksi uutta tulokasta. Kyseessä Avrilin Goodbye Lullaby, sekä Paramoren RIOT! Nämä olivat ne mitkä halusinkin ja koska halvalla netistä löytyivät, niin oli pakko ostaa. :)
Molemmat mielestäni tosi hyviä, parhaimmat levyt, mitä minulta löytyy. Kummallakin paljon hyviä biisejä, ei minun makuuni löydy oikeastaan ollenkaan huonoja... Suosittelen näitä! ;)

Paikalla Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #44 : Huhtikuu 08, 2011, 16:22:28 »
Kyllähän sieltä levyhyllystä jonkin verran tavaraa löytyy, yhteensä taitaapi olla yhdeksäntoista.

Nightwishilta löytyvät kaikki levyt paitsi Angels Fall First jonka kylläkin haluaisin aivan ehdottomasti, mutta en oo sitä mistään koskaan löytänyt :< Kertauksena kuitenkin, hyllystä löytyy Nightwishin osalta Oceanborn, Century Child, Wishmaster, Once ja Dark Passion Play sekä Over the Hills and Far Away -EP. Näistä levyistä Once on aika selkeästi suosikkini.

Sonata Arcticalta omistan sellaiset levyt kuin Ecliptica, Winterheart's Guild, Reckoning Night ja The Days of Grays. Silence ja Unia siis puuttuvat, mutta ovat ehdottomasti hankintalistalla. Näistä levyistä Reckoning Night on oma suosikkini.

Green Daylta omistan kaksi levyä, 21st Century Breakdown ja American Idiot, mahtavia molemmat.

Stratovariukselta omistan myös kaksi levyä, Infinite ja Elysium, loistavia nämäkin.

Avantasialta omistan myöskin kaksi levyä, nimeltä The Wicked Symphony ja Angel of Babylon, jotka ilmestyivät samaan aikaan ja ovat edellisten lailla mahtavia.

Sitten niitä yksittäisiä levyjä:

Bullet for My Valentine: Scream Aim Fire
Within Temptation: The Unforgiving
Sirenia: The Enigma of Life

Ei siis mikään kauhean laaja hylly, yhdeksäntoista levyä vain löytyy. Mutta niitä levyjä jotka haluaisin ostaa, on niiiiin paljon että ei ole tosikaan, ei vain yksinkertaisesti riitä rahat kaikkeen, tai sitten niitä ei löydy mistään >___<
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #45 : Huhtikuu 08, 2011, 16:24:41 »
Levyhyllyni täydentyi taas, tällä kertaa levyn nimi on The Strokes - Is This It.

Vau.
Levyä on kehuttu yhdeksi vuosikymmenen parhaimmaksi levyksi, ja sitä se todellakin on. Kappaleet on levytetty livekeikoilta, ja ne soivat mielettömän hienosti. Kaikki biisit ovat jollain kivalla tavalla samantapaisia, mikään biisi ei ponkaise erilleen joukosta, mikä ei ole huono eikä hyväkään. Soittimet kuulostavat mukavan rähjäisiltä (...?), niiden soundi ei ole ihan puhdas, mutta juuri se tekee Strokesin soundista omanlaisen. Ja Julianin ääni <3
Minä siis niin rakastan vanhaa Strokesia.

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #46 : Huhtikuu 08, 2011, 17:00:29 »
Minun levyhyllystäni löytyy

seitsemän kappaletta Musiikin mestarit-sarjan klassisen musiikin levyjä, jotka tulivat aina sellaisen lehden kanssa. Kannatti hankkia, koska levyt sisältävät kaikkein tunnetuimmat teokset ko. säveltäjältä ja niitä kuuntelemalla saa selville säveltäjästä paljon (+ lukemalla sitä lehteä, mikä tulee mukana)

Pjotr Tšaikovski - mestariteokset
Wolfgang Amadeus Mozart - legendaariset orkesteriteokset
Frédéric Chopin - pianoklassikot
Ludwig van Beethoven - suuret sinfoniat
Antonio Vivaldi - barokin juhlaa
Johann Strauss II - Wienin romantiikka
Jean Sibelius - suomalaiskansalliset klassikot

kaikki Nightwishin seitsemän studioalbumia, tottakai kannattavia ostoksia kaikki, koska Nightwish on aivan uskomattoman loistava yhtye ja varsinkin Dark Passion Playn artwork on huikasevaa

Nightwish - Angels Fall First
Nightwish - Oceanborn
Nightwish - Wishmaster
Nightwish - Century Child
Nightwish - Once
Nightwish - Dark Passion Play

ja lisäksi muita Nightwishin levyjä, joita on kerääntynyt jopa kolme kappaletta

Nightwish - Highest Hopes (kokoelmalevy)
Nightwish - The Islander (mukana DVD ja The Escapist-kappaleen instrumentaaliversio)
Nightwish - Made in Hong Kong (and in various other places) (tässäkin on DVD ja The Escapist-kappaleen albumiversio)

sitten on Tarja Turusen synttärilahjaksi saamani esikoissooloalbumi, en ole kuunnellut läpi kuin ehkä kerran tai pari, vaikka levy on ihan hyvä

Tarja - My Winter Storm

Maija Vilkkumaatakin löytyy paljon, joskus fanitin häntä älyttömästi ja edelleenkin kuuntelen silloin tällöin

Maija Vilkkumaa - Pitkä ihana leikki (peltipainos)
Maija Vilkkumaa - Ei
Maija Vilkkumaa - Se ei olekaan niin
Maija Vilkkumaa - Superpallo
Maija Vilkkumaa - Kunnes joet muuttaa suuntaa

joululaululevyjä näkyy olevan välissä muutama kappale, eiköhän niitäkin ala olla jo tarpeeksi

Jouluyö, 20 kauneinta joululaulua
Valkea joulu, 20 joulun klassikkoa
Mökit nukkuu lumiset
Tule joulu kultainen, 20 toivotuinta joululaulua
Wanhat Suosikit, Lapsuuteni Joulu
Lasten joulu

ja sitten hyllyyn mahtuu vielä suosikkini eli Björkin levyt, jotka hankin lyhyen aikavälin sisässä ja olen kuunnellut älyttömästi. Nightwish ja Björk ovat molemmat lempimusiikkiani.

Björk - Debut
Björk - Post
Björk - Homogenic
Björk - Vespertine
Björk - Medúlla
Björk - Volta
Björk - Greatest Hits (kokoelmalevy)
Björk - Debut + Post (kaksi ensimmäistä levyä samassa)

mummilta saatu Mozartin levy, joka tuli ilmaiseksi postissa

Wolfgang Amadeus Mozart - Taitoa ja mielikuvitusta

ja uusin ostokseni klassista musiikkia, eli paketti jossa on kolme levyä, tykkään kovasti

Claude Debussy - Musiikkia mestarin kynästä (CD 1, CD 2, CD 3)
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa Ariel

• Huispaajan ensilento
  • Vuotislainen
« Vastaus #47 : Huhtikuu 08, 2011, 21:05:44 »
Mä en lähes ikinä kuuntele levyjä :o mut multa löytyy kuitenkin pari levyä tosta hyllystä. En tiiä ees kaikkien nimiä koska osa on poltettuja, mutta siis tossa on Twilight - Houkutus soundtrack, Paramore - Brand New Eyes, Absoluuttinen nollapiste - Simpukka-amppeli, Absoluuttinen nollapiste - Nimi muutettu, Absoluuttinen nollapiste - Neulanen Jerkunen, Absoluuttinen nollapiste - Muovi antaa periksi ja sit joku Ramoneksen ja joku mistä mulla ei oo mitään hajua. Noi kaikki Absoluuttiset nollapisteet oon saanu isiltä koska sillä oli jossain kaapin pohjalla noita ku se ei ite enää niitä kuuntele. Ramoneksen oon saanu kans isiltä, en mitään hajua miksi koska en ees tykkää Ramoneksesta :o
all I want to do is wear glitter and dance in my underwear

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
« Vastaus #48 : Kesäkuu 29, 2011, 13:53:52 »
Täytyy nyt tulla kirjoittelemaan uutta viestiä tänne, kun sen verran on levyhyllyn koko kasvanut tässä viime aikoina:

Amorphis - Skyforger ja Amorphis - The Beginning Of Times

Molemmat hienoja albumeja. En niinkään ole tuohon uusimpaan levyyn vielä ehtinyt kunnolla tutustua, mutta muutaman kerran olen kuunnellut läpi ja hyvältä kuulostaa. :) Skyforger on minulle siis paljon tutumpi ja sitä tulee kuunneltua aika paljon. Eivätkä biisit ole kuluneet edes kovassa käytössä. Paranevat vain jokaisella kuuntelukerralla. ;>

Editors - An End Has A Start

Editorsia tulee myös kuunneltua nykyään aika paljon. Tykkään bändin musiikista hyvinhyvin paljon ja haluaisin ehdottomasti hankkia myös heidän kaksi muuta albumiaan. Editorsin biisit ovat kaikki jotenkin niin... öhh... Editorsmaisia ja vaikka bändiä usein verrataankin esim. Interpoliin, niin minusta näillä kahdella on kuitenkin täysin oma tyyli musiikissaan. Molemmista bändeistä tykkään. :)

Foo Fighters - Echoes, Silence, Patience & Grace ja Foo Fighters - Wasting Light

Olen aina tykännyt Foo Fightersista, mutta vasta tässä viimeisen vuoden sisällä olen alkanut kuuntelemaan enemmän. Nyt kun uusi albumi julkaistiin, se piti tietenkin heti saada ostettua ja samalla sitten tuo toinen. Molemmat albumit täynnä hyviä biisejä. Erityisesti ihastuin Wasting Lightin I Should Have Knowniin ja Back & Forthiin.

En jaksa kirjoittaa nyt enempää, joten tulen varmaan joskus myöhemmin muoksimaan loput. :D

// Tuohon Amorphis listaan voisi vielä lisätä Far From The Sun. Ensikuuntelu vielä menossa, mutta oikein hyvältä vaikuttaa. Jännä kuunnella Pasi Koskisen laulua, kun olen enemmän kuunnellut uudempaa Amorphista ja tottunut Tomi Joutsenen ääneen. Mutta molemmista kyllä pidän. ;> Juu, ja albumin sain vitosella, vaikka enemmänkin olin valmis pulittamaan.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2011, 11:23:46 kirjoittanut Queen »
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa conscioushours

• Vuotislainen
« Vastaus #49 : Heinäkuu 05, 2011, 02:20:57 »
Oma levylistani löytyy last.fm:stä, sen verran pitkä lista etten kehtaa sitä tänne postata. :)

Löytyy vähän kaikenlaista: punkkia, hip-hopia, heavy metallia, reggaeta, poppia, vanhempaa rockia, jazzia... kaikista tärkeimpänä kuitenkin Bad Religionin koko diskografia. Viimeisimpänä tilasin Haiku D'Etat:n kaksi levyä jenkkien Amazonista, saas nähdä milloin tulee perille.
for now I turn my back and all I want to leave behind is peace of mind as an illusion of the freedom I can't find