Kirjoittaja Aihe: Unia Harry Pottereiden maailmasta vol. 4  (Luettu 60516 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa KP

• Helmiäislehti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Dracon hyypiösisko
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Unia Harry Pottereiden maailmasta vol. 4
« Vastaus #75 : Toukokuu 16, 2010, 23:02:08 »
Taas olen nähnyt muutamia potter-unia, mutta jostain syystä en ole niitä saanut tänne väsättyä, ja ne ovat unohtuneet :P Useimmissa unissa Volde on hyppinyt kalsarisiltaan, ties minkä oikun vuoksi.... O_O

Viimeisimmässä unessa kuljeskelin ympäri isovanhempieni pihaa Dracon repparissa. Mietin mihin Dracon kaikki lihakset olivat kadonneet, ja hiplasin kummastuneena tämän kuihtuneita rintalihaksia. Draco suuttui tästä ja kippasi minut jorpakkoon, mutta sanoi huolivansa minut takaisin reppariinsa jos keräisin hänelle kauniita kukkia. Lopun unen ajan sitten poimin Dracolle nättejä pinkkejä kukkasia, jotka vieläpä osasivat laulaa iki-ihania Disney-lollotuksia. En tiedä, olisivatko kukat kelvanneet, koska katala ukkonen herätti minut..

Ja pari uudempaa unta..

Olin iloisesti ostelemassa eväitä kaupasta, kun leipäosastolla ollessani ilmestyi yllättäen Voldemortin käsi leipäpussista ja kiskaisi minut toiseen ulottuvuuteen. Oudossa ulottuvuudessa oli pinkki nurmikko ja paljon Saturnuksen näköisiä violetteja ja vaaleansinisiä planeettoja taivaalla. Voldemort ojensi minulle kännykkänsäm ja sanoi että pääsisin takaisin omaan ulottuvuuteeni, jos soittaisin erään hieman tylsemmän tuttuni hakemaan minut. Jos en soittaisi, olisi minun taisteltava Voldea vastaan. En halunnut joutua kidutettavaksi tuttavani tylsillä höpinöillä, joten päätin taistella Voldea vastaan. Taistelu oli hyvin lyhytkestoinen, kun kesken hyökkäykseni Volden silmään meni siitepölyä ja tämä alkoi itkeä.

Uni muistaakseni päättyi siihen, kun möllötin itkevää Voldea silmät pyörälläni. Tosin ei se ollut mikään uusi näky, jostain kumman syystä kun unissani saan Voldemortin aina itkemään...

Viimeisimmässä unessani olin saunomassa Tylypahkassa. Mielestäni oli äärimmäisen tylsistyttävää heittää vettä kiukaalle, joten olin päättänyt heittää tuoremehua. Dumbledore tuli sitten valittamaan minulle siitä, että pilaan koulun hyvän kiukaan hapokkaalla appelsiinimehulla. Kävi ärsyttämään kun olin nakuna saunassa ja rehtori vain tuli siihen pölisemään ja töllöttämään, ja hänellä sentään oli yllään värikäs, raidallinen naisten uimapuku. Heitin Dumblea saunakauhalla päähän, ja lähdin juoksentelemaan alasti pitkin linnan tiluksia. Pari randomia luihuispoikaa tuli nauramaan minulle, ja kaadoin heidän päälleen tuoremehua, joka oli niin hapokasta että poltti heidän kaapunsa rei'ille. Kalkaros sattui näkemään tapauksen ja aikoi antaa minulle jälki-istuntoa, mutta huusin 'Etkä saakelin konkkanokkainen pölvästi pistä minua jälkkäriin!', mistä Kalkaros hämmentyi kovin ja jähmettyi närkästyneenä niille sijoilleen, katsellen kun minä juoksin järveen.

En tiedä mitä aggressioita tuossa unessani purin... O_O
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 31, 2010, 23:15:13 kirjoittanut KP »

Poissa Haisku

• Kummitus-susi
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #76 : Kesäkuu 09, 2010, 10:58:25 »
oon nähny unta et Harry ja Draco oli tietokilpailussa. Kun Harryn piti vastata niin juontaja sanoo "Ja Malfoy voittaa!" O.o  Ja sit sataa paperisilppua, lopputekstit rullaa "ruudussa" ja luihuset onnittelee Dracoo.

Hmm. Aika epämääräinen, sorge
Walked into the flames
Called out your name
But there was no answer
And now I know my heart is a ghost town…

Sleepyhead

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Kesäkuu 09, 2010, 16:56:53 »
En yleensä muista uniani. :-----( Mutta yksi tuli tässä mieleen, ja tämänkin näin joskus reilut pari kuukautta sitten, joten en kunnolla muista.
No mutta kuitenkin. Olin jossain aivan landella, mummollani ja papallani, mutta se mun mummo ja pappa oli ihan randomin näkösiä vanhuksia :D, ja en ole varma että oltiinko sitten potter-maailmassa vai ei. Siinä naapurissa asui Weasleyn perhe. Mä iskin silmäni jompaankumpaan Weasleyn kaksoseen, varmaan Frediin, ja mulla oli jotain juttua sitten sen kanssa. Aina yöllä karkailin sen kanssa pihalle, mentiin jonnekkin lammelle istumaan kaatuneen puunrungon päälle, ja se suuteli mua yms. :----O Ja muistan et meidän piti välillä mennä piiloon, kun se mun 'pappa' hiippaili aina välillä yöllä haulikko kädessä ettimään meitä (joo aika hullua) ... Sit me taidettiin mennä vielä kihloihinkin tms, ku muistan että meillä oli jotkut juhlat ja leivottiin kakkua.

Ai mitenniin huomaa, että weasleyn kaksoset on mun lempparihahmoja ?

Poissa gem

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #78 : Kesäkuu 12, 2010, 03:18:24 »
Näin unta että seurustelin Voldemortin kanssa, ja olimme jopa menossa naimisiin. Juuri ennen häitä kuitenkin jänistin jolloin Voldu-kulta pimahti ja alkoi jahdata minua ympäri taloamme. Päädyimme lopulta katolle jolloin Voldu kaivoi jostain kaapunsa uumenista rikkinäisen konekiväärin ja suostutteli minut mukaansa keilaamaan. Kaikki päättyi lopulta siihen että hyppäsimme keilapallojen kanssa alas katolta :-D Olen nähnyt varmaan miljoona potter-unta mutta tämä on jostain syystä ainut joka on jäänyt mieleen :-)

salainensalatalo

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Kesäkuu 16, 2010, 00:36:20 »
Onhan näitä tullut jonkin verran nähtyä, muun muassa tämmöinen joskus ala-asteella.

Potta (n. 13 v) seisoskeli jossain kallionkielekkeellä meren rannalla öiseen aikaan, ja taisi olla aika myrskyinen ilma. Meressä uiskenteli se Disneyn Pikku purtilo, jos joku tietää, ja Harry angstasi siinä jotain ja mietti että pitäisikö tuo päästää tuskistaan, se purtilo siis.

Hmm, tajuskohan joku jotain.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2010, 00:43:02 kirjoittanut salainensalatalo »

Dragonfly

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Kesäkuu 26, 2010, 22:43:10 »
Olen kahdesti nähnyt Pottereihin liittyvää unta ja ne molemmat olivat kyllä niin kummallisia että huhhuh.

Joskus vuosi sitten näin unta, jossa olin Villisilmä Vauhkomielen, Lucius Malfoyn, Colin Creeveyn ja Barty Kyyryn (jessush mikä joukko :'D) kanssa Melbournen lentokentällä. Lucius oli juuri kuullut että Voldemort oli palannut, mutta jostain kumman syystä hän ei pystynyt kaikkoontumaan, joten hänen täytyi lähteä lentokoneella Voldemortin luokse. Hän oli jostain kummasta hankkinut Colinin panttivangikseen ja päätti viedä hänet Voldemortille, koska luuli saavansa siitä jonkinlaista palkkaa. Barty ja Villisilmä vain roikkuivat siinä mukana, eivätkä edes yrittäneet estää Luciusta lähtemästä herransa luo.
Noh, sitten tulikin ongelmia: Luciuksella ei ollut tietenkään jästirahaa, eikä hän saanut ostettua lentolippua. Hän pyysi minua käyttämään komennuskirousta lipunmyyjään, jotta he saisivat liput ja minä ihmettelin siinä koko ajan että ''miten himputissa mä sen teen ilman sauvaa?'', mutta sitten kuitenkin tajusin pitäväni kädessä taikasauvaa. Osoitin sillä sitten lipunmyyjää, komennutin hänet ja me saimme liput. Sitten menimme koneeseen. Kun kone oli ollut hetken ilmassa, Voldemort ilmiintyi suoraan meidän eteemme (yllättäen kukaan koneessa olleista jästeistä ei noteerannut sitä millään lailla) ja alkoi marisemaan Luciukselle, kuinka tämä ei ollut viitsinyt ilmaantua paikalle, kun hän palasi. Voldemort muutti Luciuksen kanaksi ja kaikkoontui. Sitten se uni päättyi siihen.

Toisen unen näin tuossa ihan pari päivää sitten. Oli menossa jalkapallon maailmanmestaruuskilpailut ja minä olin pelaamassa Brasiliaa vastaan. Sain kuitenkin pian huomata, että samassa joukkueessa kanssani pelasivat Hagrid, Voldemort, Sirius Musta, Harry Potter, Neville Longbottom, Viktor Krum, Rita Luodiko sekä maalivahtina Sibylla Punurmio. Sitten ottelu alkoi. Sirius sai heti pallon, mutta koska ei ymmärtänyt pelin sääntöjä, hän potkaisi sen täydellä voimalla päin Ritaa, joka kaatui selälleen ruohikolle. Pian hän oli siirtynyt kentän reunalle rustailemaan jotain lehtiöönsä. Kolmenkymmenen sekunnin pelin jälkeen Brasilia laukoi ensimmäisen maalinsa, kun Punurmio oli alkanut tutkimaan kristallipalloa. Maalin jälkeen hän ennusti, että ''yksi meistä poistuu pian joukostamme''. Peli jatkui ja pian Voldemort sai pallosta päähänsä. Hänhän tietenkin raivostui tästä ja lähetti tappokirouksen palloon, joka puhkesi ja Voldemort hihkui riemusta. Punurmio totesi, että Mars oli hyvässä kulmassa Saturnukseen nähden, joka aiheutti tämän kamalan tapahtuman. Samaan aikaan Viktor Krum haahuili ympäri kenttää ja tuijotti taivaalle yrittäen etsiä jotain siepin kaltaista lentävää palloa ja Rita lähetti pöllön Päivän Profeetalle.

Tämän jälkeen uni muuttui melko sekavaksi, enkä muista siitä muuta kuin sen, että Brasilia voitti ottelun 50-0 ja Krum kysyi peliajan päätyttyä ''Kuka nappasi siepin?''. Oli kyllä kieltämättä hupaisa uni. Olen jo muutamaan otteeseen miettinyt, että tämän pohjaltahan saisi mielenkiintoisen one-shot huumorificin tehtyä :D Ties vaikka joskus teenkin sellaisen...

Poissa mammutti

• Vuotislainen
« Vastaus #81 : Heinäkuu 22, 2010, 20:19:21 »
JOsatin syystä potter tunkee mun uniin varsin usein... NO tässä nyt yksi uni minkä näin pari päivää sitten.

Elikkä mä olin Harry ja olin Ronin ja Dumbledoren kanssa menosa etsimään hirnyrkkejä. Menimme sellaiselle pienelle lammelle ja hirnyrkin piti olla siellä jossain ( en ole todellakaan lukenut puoliveristä prinssiä...) Näin valoa lammen keskellä ja kysyin voinko uida katsomaan mitä siellä on. Dumbledore sanoi että hän ei ainakaan uskaltaisi joten en sitten mäkään viitsinyt. Sitten lähdimme pois ja Dumbledore olikin kuollut. Mä ja Ron päätettiin murtautua Dumbledoren huoneeseenm, mutta Ginny istui portailla ja uteli mitä yritimme tehdä. Sanoimme että emme mitään. Sitten Hermione tuli ja Ginny ja Hermione rupesivat meikkaamaan. NO mä rupesin huutamaan niille että: "Mitä te meikkaatte DUMBLEDORE ON KUOLLUT ja te vain meikkaatte!!!"

Todella järkevä uni...

Poissa Oonakka

• Vuotislainen
  • Onni ei tule etsien vaan eläen
  • Pottermore: AurorGoblet187
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #82 : Heinäkuu 24, 2010, 21:04:20 »
Olin omassa kodissani. Kaikki huoneet olivat samalaisia kuin oikeasti, mutta neljä niistä oli tupien oleskeluhuoneita. Puuskupuhit olivat majoittuneet huoneeseeni, Korpinkynnet siskoni. Kysyin Korpinkynnen tytöltä, missä Rohkelikon oleskeluhuone on (olin kai itse Rohkelikko, samoin siskoni). Hän kertoi huoneen sijaitsevan talon päädyssä (kylpyhuoneessa, sisältää saunan). Menin "oleskeluhuoneeseen". Siskoni oli vallannut saunan lauteet, joten päädyin nukkumaan lattialle. Uni loppui tuon jälkeen.

Poissa Haidi

• Huispauskapteeni
  • Vuotislainen
« Vastaus #83 : Heinäkuu 27, 2010, 19:16:10 »
Mä näin kerran unta että mä olin Harry Potter ja mä lensin Voldemortia pakoon meiän pihalla. Se yritti tappaa mua koko ajan. Yhes vaihees mä menin sitä piiloon meiän autotalliin, mut se löys mut. En oo varma, mut se tais tappaa mut. Oo nähy myös muita unia Harry P:stä ja paljon semmosii mis mä lennän.
Elämä on, tässä ja nyt.

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
« Vastaus #84 : Heinäkuu 28, 2010, 10:37:56 »
Tässä on aika jännä uni. Se on eräänlainen meidän luokan, Harry Potterin ja Naruton yhdistelmä.

Eli siis, oli luokka jossa oli kaikki tuvat, Narutosta hahmoja ja sitten meidänkin luokkalaisia. Sitten oli joku ihme juttu että luokasta kaksi paria kohtasi jossain taistossa. Harjoitteluiden aikana kuvakulma muuttui videopelimäiseksi. Niin, aluksi ottelussa piti olla parina minä ja Joni (Erikoishyökkäys liittyi jotenkin vadelmapiirakkaan.), mutta minut vaihdettiin Naruton Choujiin. No, siinä sitten he kävelivät meidän luokkalaisten ohi, juttelivat heidän kanssa ja harjoittelivat. Jotkut kai kiusas Jonia ja Choujia, joka ryntäsi ulos raajojaan suurentaen, jolloin kiusaajat pakenivat. Sitten kun harjoittelutilassa Chouji pääsi tekemään erikoisiskunsa (Suurentaa kädet ja lyö), niin heräsi. En suostunut vielä lopettamaan, joten suljin vielä silmät ja pinnistin. Siispä sain tehtyä unelle lopun, joka menee näin -

Taas jostain kumman syystä, varmaan unen katkeamisen aikana, vaihtui unen tyyli mangamaiseksi. Draco oli nyt Jonin tilalla, ja halusi epätoivoisesti näyttää että hänkin pystyy johonkin. Chouji teki vain omaa iskuaan, eikä Dracon voimista näyttänyt olevan hyötyä. Draco onnistui kuitenkin suurentamaan Choujin kerrostalon kokoiseksi. Tässä välissä Draco käväisi isänsä limusiinilla.

Ottelussa vastassamme olivat Shikamaru ja Harry Potter. Shikamaru taisi kysyä jotain, että miksi Chouji hengaa tollasen kanssa. Ottelu alkoi, ja muutaman iskun jälkeen Draco suurensi Choujin kerrostalon kokoiseksi, mutta Shikamaru teki saman varjolleen, josta Harry loikkasi ja tainnutti Choujin. Luokassa alkoi hirvittävä tappelu, jonka opettaja (McGarmiva) keskeytti ja kertoi, että koska nelikko oli suunnannut kaiken huomionsa otteluun, he saisivat lisäläksyjä.
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

brokendiamond

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Heinäkuu 30, 2010, 20:11:47 »
Vasta muutama päivä sitten näin erikoista, ihanaa potter unta! Se oli toinen näkemäni/muistamani Potter uni, joten olin todella onnellinen sen näkemisestä.
Alkua siitä en enää pysty muistamaan, mutta se meni jotenkin näin:
Oli tosi tumma kesäpäivä. Taivas oli ihan musta ja siellä leijaili pimeänpiirtoja. Meidän oma talo, joka on omakotitalo ja sijaitsee metsän ja peltojen keskellä oli sellainen turvakoti noidille ja velhoille.
Talomme piha oli täynnä kynttilöitä ja taikamaailman ihmisiä sekä hevoskotkia.
Myös pihassa oli Harry, Ginny, Ron ja Hermione. Oma roolini unessa oli Harryna oleminen.
"Voldemort hyökkää tänne pian!" Hermione sanoi mulle, eli Harrylle. Kaikki näytti olevan tosi peloissaan ja sitten yhtäkkiä taivaalta tipahti semmonen vihreää valoa hehkuva, kuollut yksisarvinen.
Kaikki säikähti ja Harry ja Ginny kaatu vieretysten sellasen kukkulan juurelle.
Ginnyn otsaan oli ilmestynyt siitä iskusta salaman muotonen arpi : DD
Sitten Harry ja Ginny kiipes sen hiekkakukkulan päälle ja ne sai siellä yhtä aikaa hirveää kipua arpiinsa. Ne lähti kierimään vieretysten siihen maahan ja Ginny tuli Harryn päälle ja suuteli sitä : oo.
Sitten tapahtu jotakin mitä en enää muista ja olin yhtäkkiä Harryna Matami Pomfreyn hoitolassa Tylypahkassa sellasella sängyllä.
Hermione istu siinä sängyn jalkopäässä ja selitti jotakin mulle. Mä sitten yhtäkkiä vaan sanoin sille:
"Mä rakastan Ginnyä". Hermione veti syvään henkeä ja näytti järkyttyneeltä. Lopulta sen ilme kuitenkin tyynty ja se sano mulle:
"Mä taas rakastan Ronia".
Ja taas kerran tapahtui jotakin mitä en muista ja sitten heräsin ihan oikeasti.
Harmittaa, kun en kaikkea unesta muista :<

Päätinpä kirjoittaa teille kirjan unestani : DD

Poissa Oonakka

• Vuotislainen
  • Onni ei tule etsien vaan eläen
  • Pottermore: AurorGoblet187
« Vastaus #86 : Heinäkuu 31, 2010, 21:05:12 »
Olin jossain mäellä. Huomasin, että olin unessa. Kaivoin taskustani hammasharjan, ja muutin sen taikasauvaksi, koska olin jo pitkään halunnut taikoa unessa. Ja niin hammasharja muuttui taikasauvaksi, mutta sen päästä tuli joustava... :D
Lausuin tappokirouksen jonnekkin nopeasti, ja menin kirouksen saaneen vanhan miehen luokse. Sanoin miehelle (joka oli siis kuolemassa), että joku (jota en muista) ihminen oli oikea koira(Sirius?).

Ja sitten uni loppu :/

Paikalla Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #87 : Elokuu 03, 2010, 00:03:41 »
Onhan näitä Potter-unia tullut nähtyä useampaankin otteeseen, mutta tällä hetkellä parhaiten muistissa on eräs uni, jonka näin viime viikolla valvottuani puoli kuuteen Feeniksin kiltaa lukien.

Unessa olin Tylypahkassa ja sain kuulla, että Luna Lovekivasta on tullut taikaministeri. Heti astuttuaan taikaministerin virkaan Luna oli määrännyt taikamaailmaan virallisen ruttusarvisten niistaisikkien metsästyskauden, joka ajoittui aina loka-marraskuulle. Laki velvoitti myös Tylypahkan opettajia järjestämään kolmasluokkalaisille ja sitä vanhemmille oppilaille metsästysretkiä viikonloppuisin metsästyskauden aikana.

No, koska sattui sopivasti olemaan lokakuu, McGarmiwa tuli suureen saliin (missä olin silloin syömässä) kailottamaan että ensimmäinen ruttusarvisten niistaisikkien metsästysretki järjestettäisiin tänään ja että kaikkien mukaan haluavien tulisi kokoontua eteisaulaan välittömästi. No, totta kai halusin mukaan noin outoon hommaan, joten menin parinkymmenen muun oppilaan kanssa eteisaulaan odottelemaan. Pian McGarmiwa tuli vahtimestari Voron kanssa eteisaulaan (molemmat pukeutuneina jästien metsästysvaatteisiin) ja pyysivät meitä järjestäytymään jonoon ja ottamaan sauvat esille. Menin suosiolla jonon viimeiseksi. Kun Voro alkoi jakaa jonossa oleville oppilaille varusteita, McGarmiwa tuli luokseni ja käski minua etsimään Punurmion, jonka oli myös määrä tulla mukaan, mutta jota hän ei ollut nähnyt koko päivänä.

Menin McGarmiwan kehotuksesta linnan kolmanteen kerrokseen, kun kuulin siellä yhtäkkiä epämääräistä ääntä luutakomerosta. Avasin komeron oven ja näin Punurmion istuvan siellä täysin paniikissa. Kysyin häneltä, mikä hänellä oli hätänä ja Punurmio vastasi että hänen työhuoneessaan oli ruttusarvinen niistaisikki, joka vainosi häntä ja että hän oli piiloutunut komeroon, jottei se löytäisi häntä. Menin sitten kertomaan McGarmiwalle, että niistaisikki on Punurmion huoneessa ja McGarmiwa komensi koko retkiryhmän taikasauvat valmiina kohti sitä. Menimme Punurmion huoneeseen koko ajan alituisessa valppaudessa ja siellä huomasimme, ettei huoneessa ollut ruttusarvista niistaisikkia, vaan pupuasuun pukeutunut Kalkaros, jolla oli pupunkorvien lisäksi pirunsarvet päässään ja joka hyppeli pitkin huonetta. McGarmiwa epäili, että Kalkaros olisi komennutettu ja tainnutti hänet, jottei hän hyppäisi vahingossa avonaisesta ikkunasta ulos. Sitten hän komensi porukat oikeaan jahtiin.

Ikävä kyllä uni päättyi siihen, enkä siihen varsinaiseen jahtiin päässyt mukaan, mutta tuo oli kyllä ehdottomasti yksi kummallisimmista unista, jonka olen koskaan nähnyt o__O
To be rich is to seek, to relive the memory

diidaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Elokuu 06, 2010, 13:32:05 »
Olen nähnyt useitakin unia Pottereihin liittyen, mutta ne ovat valitettavasti haihtuneet päästä ja muistoista ajan kuluessa... Voi, kun olisi ajatusseula omana! ;)

Asiaan: Näin tässä yksi yö unta, että olin ihan omana itsenäni Tylypahkassa opiskelemassa. Joulutanssiaiset alkoivat olla käsillä eikä minulla ollut paria. Olin ilmeisesti Weasleyn kaksosten kanssa samalla vuosikurssilla ja päädyinkin kysymään Frediä parikseni. Hän suostui ja vietimme hauskat tanssiaiset yhdessä erittäin Fredmäiseen tapaan :) Harvinaisen selkeä ja hyvä uni!

autistinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Elokuu 09, 2010, 01:05:59 »
Minä näin vähän aikaa sitten lyhyen Harry Potter-unen. Siinä unessa oltiin kuvaamassa Harry Potter-elokuvaa ja kuvattiin jotain kohtausta, jossa lohikäärme tms. hirviö hyökkää Tylypahkan pikajunan kimppuun. Unessa se Tylypahkan pikajuna seisoi jollain juna-asemalla ja aidan takana seisoi joukko Harry Potter-sarjan henkilöitä ja elokuvan kuvaajia, ohjaajia ja muita vastaavia ihmisiä. Unessa oli erikoista se, että siinä se juna seisoi paikallaan ja villisika toisensa jälkeen juoksi vasten sen veturin etuosaa ja kuoli haavoittuen pahasti, mutta kun se elokuva valmistui, niin näytti siltä, kuin oikea lohikäärme olisi lentänyt tulta syöksien sitä veturia kohti junan kulkiessa kovaa vauhtia eteenpäoin. Uni loppui siihen, kun sivussa kuvaamista seurannut Hermione (ei siis hänen näyttelijänsä Emma Watson, vaan "oikea" Hermione) oli muuttunut Ginnyksi, joka selitti kameralle kummallisella pikkulapsen kimeällä äänellä, että kuvaamisessa käytetään oikeiden lohikäärmeiden sijasta villisikoja, koska tulisi liian kalliiksi käyttää lohikäärmeitä hyökkäämässä sen junan kimppun, koska ne olisivat kuolleet villisikojen tapaan junan kimppuun hyökätessään...

Minulla on myös sellainen lyhyt Harry Potter-uni, jossa olin 11-vuotias Harry ja ensimmäinen koulupäiväni Tylypahkassa oli alkamassa. Seisoin Tylypahkan eteisessä ihmettellen, mitä minun pitäisi tehdä kun Albus Dumbledore tuli luokseni sanomaan, että on tapahtunut jokin erehdys, etten ole velho eikä minun pitäisi olla Tylypahkassa ja minun pitää lähteä sieltä pois. Siihen uni loppui.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2010, 23:19:41 kirjoittanut autistinen »

Sallukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Elokuu 09, 2010, 15:24:14 »
Viime yönä näin aika sekavaa unta, joka liittyi Harry Potteriin.
Olin jonkinsortin noita ja vaeltelin Tylypahkan käytävillä. Minun tehtäväni oli avata Salaisuuksien kammio ja yritin löytää kammion menemällä ovista sisään. Menin sitten jostain ovesta sisään, ja kuulin nurkan takana Bellatrix Lestrangen naurua. Olin ihan paniikissa ja yritin palata, mutta en voinut, koska ovi oli mennyt lukkoon. Minun oli mentävä Bellatrixin luokse ja tapatettava itseni, mutta sitten huomasin, että olin suuressa salissa ja oli kurpitsajuhla. Sitten en muista enempää.

// Muoks muoks:

Näin tässä ihan vasta sellaista unta, että olin hyvän kaverini, Iisan ( nimi muutettu ) kanssa jossain puistossa, ja keinuimme siellä. Pian päätimme mennä yleisiin vessoihin. Kun olimme päässeet vessaan, ovi aukesi ja sisään astui Fenrir Harmaaselkä. Se kidnappasi meidät ja vei jonnekki metsään :<
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 11, 2010, 20:09:52 kirjoittanut Sallukka »

Sallukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #91 : Elokuu 11, 2010, 19:39:01 »
Mä näin Harry Potter unta ( taas ) . Oli ensimmäinen kouluaamu. Mietin mitä laitan päälle kouluun. Päätin, että pukeudun Hagridiksi. Laitoin kumisaappaat jalkaan ja jonku ihme turkiksen ja sateenvarjon käteen. Sitten kun olin kävelemässä kouluun, minua alkoi nolottaa. Juoksin kotiin ja pukeuduin Harryksi. Sitten heräsin o___O

// Anteeksi, en hoksannut muokata ed. viestiäni!

Poissa Siny

• Vuotislainen
« Vastaus #92 : Elokuu 20, 2010, 10:59:59 »
Mulla on erittäin vilkas mielikuvitus ollut aina ja se välittyy varsinkin mun uniin. Ihan luonnollista, että ihminen käsittelee päivän aikana tapahtuneita asioita unissaan ja siitä johtuenhan minä varmaan viimeöisenkin uneni näin: Ronin, Harryn, Dracon ja Narcissan täytyi keretä porttiavaimeen. Porttiavain oli kottikärryt, joihin heidän piti mennä istumaan. Olin jo hyvästellyt Ronin (olin ilmeisesti Hermione), kun päätinkin juosta vielä tämän luokse ja suudella tätä :D! Sitten Ron sanoo tämän olevan vasta kolmas elokuva, mutta siihen vastaan että "leikitään että tää on seiska jo!" ja jotain siihen viittavaa, että oli ihan pakko tehdä noin! Ihan just ennen porukan katoamista Ron vielä ehtii sanoa, että "Okei, nähdään pian!" ja hymyilee. Muistan miten 'onnellinen' olin siinä unessa.. Liitelin jossain vähän ylempänä kun maankamaralla :>. Seuraavaksi törmäsin unessa Lavenderiin ja tämä kysyi mikä minua vaivaa. Sanoin olevani oikeasti rakastunut Roniin (olin aivan kuten Ron Romilda Vane-suklaitten jälkeen kutosleffassa! :D), jonka jälkeen Lavender kysyi olenko aivan varma ja johon vastasin, että "Tästä olen aivan varma."

Kaikki johtuu aivan varmasti siitä, miten olen nyt lueskellut Deathly Hallowsia ja viettänyt täällä Vuotiksessakin niin paljon aikaa :>
There's that whole nature versus nurture question, isn't it? Was I born a cute, vindictive, little bitch or... did society make me that way? I go back and forth on that...

Keväänhenkäys

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Elokuu 22, 2010, 11:17:06 »
Eilen näin aika mielenkiintoisen unen. :'D
Istuttiin Tylypahkan luokkahuoneessa ja siellä oli joku opettaja, en edes muista kuka enkä muista mikä oli tunnin aiheena. Olinkin Lily Evans, (tajusin sen kun syvänpunaset hiukset valu pitkin olkapäitä) ja luokassa oli Kelmit, James, Sirius, Remus.. James oli aika oudon näkönen. Musta pörrönen tukka mut naama oli vähän outo. Mutta Peter oli vissiin oudosti kadonnut jonnekin, koska sitä ei ollu siellä. Kalkaros oli myös luokassa. Muistan että istuin tuolilla ja huomasin Jamesin katselevan minua silmäänsä vinkkaillen, mutta esitin etten olisi ollenkaan huomannut sitä ja käänsin pääni. :------D
Sitten (Kalkaros istui takanani) käännyin ja aloin selittää Kalkarokselle miten sen hiukset kannattais laittaa paremmin (taioin sakset käteen ja tosta vaan aloin leikkaamaan sen hiuksia) ja sanoin että lyhyemmät hiukset on paljon siistimmät ja et sen kannattais laittaa siihen jtn geeliä et sais sen pörrötettyä. Sit uni loppu siihen >:

Poissa Ayleth

• Drifter
  • Vuotislainen
« Vastaus #94 : Syyskuu 02, 2010, 18:57:53 »
Näin taas piitkästä aikaa Harry Potter aiheisen unen. Uni olikin varsin mielenkiintoinen. Välillä olin omana itsenäni, mutta suurimman osan ajasta seurasin tapahtumia kuulumatta mukaan.
    Aluksi olin jossain isohkossa hallissa, joka muistutti ostoskeskusta tai jotain vastaavaa. Näin sitten Harryn saapastelevan aivan lähelläni, ja sitten siihen ilmestyi myös Draco. He eivät ehtineet sanoa toisilleen mitään, ennen kuin jostain saapui paikalle tuntematon kuolonsyöjä. Tämä kuolonsyöjä kävi Dracon kimppuun, ja maailmanpelastaja Potter yritti tietenkin auttaa. Sitten kävikin niin, että kuolonsyöjä päästi Dracon irti, ja komensi lauman isoja perhosia Harryn kimppuun. Perhoset tarttuivat Harryyn, ja nostivat hänet ilmaan. Draco taputti kuolonsyöjän onnistumiselle, ja sitten he marssivat pois perhosten kiikuttaessa Harryn heidän mukanaan.
    Seuraavassa hetkessä näinkin avoimen vaatekaapin, joka oli täynnä erilaisia hattuja ja lakkeja. Selvästi muista erottuva lipallinen hattu, joka oli ruskearuudullinen ja jonka ympärille vedetyssä nauhassa oli jotain koristuksia, oli Voldemort. Muut hatut olivat kuolonsyöjiä, ja he keskustelivat Voldemortin kanssa synkistä suunnitelmistaan. Ihmettelin vähän Voldemortin hattumuotoa, sillä olisin ennemmin odottanut jotain vähän erilaista.
    Sitten tapahtui taas jotain mystistä, ja olin huoneessa, jossa seisoi ikkunan edessä kukas muukaan, kuin itse Voldemort. Tämä Voldemort oli kyllä aivan normaalin näköinen mies, jolla oli mustat hieman kihartuvat hiukset. Vain käytös oli Voldemortin. Hän puhui jollekulle, jota en kuitenkaan nähnyt. Hekin punoivat enemmän tai vähemmän synkkiä suunnitelmia.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #95 : Syyskuu 02, 2010, 20:09:32 »
No nyt muistan vihdoin, millaista unta näin muutama viikko sitten Pottereista. Uni oli tosin siitä mielenkiintoinen, että se oli ns. kakkososa eräälle noin puoli vuotta sitten näkemälleni unelle. Eli tavallaan jatko-osa se oli. Oli kyllä ihan mukava saada uni loppuun...

Muttah, unessani siis seikkailivat kaikki normi-Potter-hahmot - Potter, Hermione, Ron ja muut kumppanit. Unessani seikkailtiin varsin erilaisessa Tylypahkassa, joka kyllä oli oikea, muttei ollenkaan sellainen joksi se näytetään elokuvissa tai millaiseksi sen olen kuvitellut. Se oli loistokkaampi ja paaaaljon suurempi, kuin kokonaan oma maailmansa... Minäkin olin kolmikon mukana, tosin ikäänkuin henkenä, joka sitten hyppi kolmikon persoonien välillä. Välillä olin siis Potter, välillä Hermione ja välillä Ron. Mutta unessa tämä kolmikko etsi ympäri Tylypahkaa neljää esinettä Tylypahkan perustajilta, syytä en valitettavasti muista. Taisi liittyä jotenkin Voldemortiin... Esineet olivat eräänlaisia koriste-esineitä, joita perustajat olivat eläessään käyttäneet. Rohkelikolta oli jonkinlainen sormus, Korpinkynneltä tiara, Luihuiselta medaljongi ja Puuskupuhilta taisi olla jonkinlainen käsiketju. Näitä esineitä kuitenkin etsittiin, ja matkan varrella tuli jos minkälaista estettä ja ongelmaa eteen - voimaa, älyä ja taitoa vaativia "tehtäviä" tuli etsinnän aikana kolmikon eteen, jotka he sitten joutuivat ratkaisemaan. Ensimmäisessä "osassa" untani löydettiin Rohkelikon ja Puuskupuhin esineet. Uni kuitenkin päättyi silloin siihen, kun lähdettiin etsimään Korpinkynnen esinettä. Sitten tässä "jatkossa" saatiin myös Korpinkynnen esine ja löydettiin Malfoyn avustuksella Luihuisen esine. Ne neljä sitten kiinnitettiin Dumbledoren huoneessa olleeseen Tylypahkan suureen tunnukseen, mutta valitettavasti herätyskello soi, juuri kun tuo tunnus alkoi hohtaa kirkkaana. En ole vielä nähnyt unelle päätöstä. Välillä unessani oli myös muutakin kuin noiden esineiden etsintää, jotain koulukäyntiä ja suhdedraamaa koulussa, en tosin muista tarkkaan niitä. Ainakin McGarmiwan pitämän saarnan koko koululle etsinnästä muistan. Sisälsi varoituksia lukuisista kuolemanuhreista aikaisemmilta etsinnöiltä ja muuta normaalia juttua, joka vain innosti pääkolmikkoa jatkamaan etsintäänsä.

Uni oli aivan mahtava, ja olen onnellinen, että muistan sen vieläkin. Erityisesti näen sieluni silmin eteisaulan pääovilta katsottuna, ja se näky on kyllä vaikuttava. Tuosta unesta saisi jonkinlaista ficciäkin varmaan kokoon, mutta itselläni ei sellaiseen riitä aika eikä innostus...
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #96 : Syyskuu 03, 2010, 13:40:16 »
Tänään näin hieman pidemmän unen.

Minulla on jotkut Potter unet hieman kummallisia sen suhteen, että niitä katsoessani näen ne melkein kuin ficcarin osasta. Pystyn esimerkiksi ärsyyntyessäni poistamaan jotain kohtia mistä en pidä tai korjaamaan niitä suluilla (unessa siis näen sulut jotka selittävät hahmon todellisen syyn sellaiseen käytökseen josta en pidä.)

Kuitenkin, unessa halusin kuulla hieman Harryn toisesta vuodesta Tylypahkassa. Alusta muistan tuskin mitään, mutta kävi kuitenkin hyvin selväksi ettei Potter ollut Dumbledoren pieni sylikoira kuten kirjoissa. Hän oli myös tietoinen Tom Riddlestä ja hyväksyi sen että tämä pääsisi takaisin valtaan Ginnyn kautta. Jossain vaiheessa unta hän myös ilmeisesti tappoi Ronin ja Hermionen (basiliskin avulla?). Ensimmäinen kohta jonka selvästi muistan, on se, kuinka hän murtautui omine nokkineen Albus Dumbledoren kansliaan. Siellä hän tutkaili komeaa shakkilautaa jonka palat eivät kuitenkaan olleet tavallisia shakkinappuloita vaan 'eläviä' ihmisiä. Hän löysi sieltä itsensä, Pimeyden lordin, Severus Kalkaroksen ja monet muut. Tämä shakkilauta kuvasti tapaa jolla Dumbledore itse manipuloi velhomaailmaa - tapaa jolla hän näki ihmiset ympärillään pelkkinä surkeina shakkinappuloina. Shakkinappulat eivät muistuttaneet kamalasti edustamiaan henkilöitä, mutta pieni pergamentin pala niiden alla paljasti kuka ketäkin oli. Harry katsoi mielenkiinnolla kuinka Pimeyden lordin nappula juuri siirtyi paikastaan toiseen kohteeseen -melkein shakkilaudan ulkopuolelle- ja kuinka punaisilla kirjaimilla ilmestyi teksti joka ilmoitti hänen kiduttavan jästejä Saksassa. Nämä tapahtumat viittasivat siihen, että Harry oli unessani liittynyt Pimeyden lordin puolelle ensimmäisessä kirjassa ja auttanut tätä saavuttamaan viisasten kiven. Muistan myös, että ennen kuin Harry meni tutkimaan Dumbledoren kansliaa oli hänellä ollut tapaaminen Pimeyden lordin kanssa ja jokin tässä tapaamisessa oli asettanut heidät kummatkin hermojensa reunalle. Muistan kuinka Harry hymähti tekstin nähdessään ennen kuin nousi seisomaan ja häipyi rehtorin kansliasta. Tämän jälkeen asiat muuttuivat mielenkiintoisemmiksi. Hän lähti riivatun Ginnyn perässä kammioon tarkoituksenaan auttaa uudelleen ruumiiseensa asettuvaa Tomia. Matkan varrella hän kuitenkin törmäsi Albus Dumbledoreen. En muista tarkalleen mistä he keskustelivat, mutta rehtori antoi Harrylle kuitenkin jotain, jotka muistuttivat mielestäni avaimia. Harry ei voinut kieltäytyä vaan kohotti kätensä ottaakseen lautasen jolla kantaa esineitä taskujensa sijaan. Hän oli ehtinyt jo kipata 'avaimet' lautaselle ja oli lähdössä eteen päin kun hän huomasi että lautasessa oli inhottavia tahroja. Hän otti uuden lautasen ja törkkäsi 'avaimet' sinne. Hän kuitenkin huomasi, että siinäkin lautasessa oli tahroja. Muistan kuinka Dumbledoren kasvot olivat hirvittävässä isoisällisessä hymyssä tämän katsoessa kuinka Harry yritti löytää puhdasta, tahratonta lautasta. "Et löydä lautasta jossa ei olisi tahroja, poikaseni" muistan hänen sanoneen. Harry nappasi vielä yhden lautasen käteensä ja oli hetken aikaa voitonriemuinen, kunnes käänsi lautasen ja huomasi muutaman tahran sielläkin. Mieleeni palautui tässä vaiheessa muisto jästejä kiduttavasta Pimeyden lordista ja Harry käänsi mielipuolinen ilme kasvoillaan selkänsä Dumbledorelle. Hän kohotti sauvansa ja lausui kirouksen joka salli hänen kiduttaa kahta hahmoa, jotka eivät oikeasti enää olleet tässä maailmassa (Ronia ja Hermionea.) Hän nauroi ja ajatteli Pimeyden lordin olleen oikeassa siinä, että tämä todella auttoi stressiin. Kun hän oli tyytyväinen hän lopetti ja käänsi katseensa kauhistuneeseen Dumbledoreen. Vanhalla ukolla oli hyvin vakava ilme kasvoillaan ja tämä kysyi: "Mitä sinä oikein teit poikaseni?"
Harry vastasi: "Luulempa että tiedät vastauksen tuohon jo, rehtori." Harry ei päässyt onnittelemaan Tomia sillä rehtori raahasi hänet nyt väkipakolla kansliaansa. En tarkalleen muista miksi, mutta Dumbledore näytti siellä hänelle mattoa jossa oli kahden ihmisen kuvat. He olivat kummatkin jonkinsortin Jumalia, toinen oli mies ja hänellä oli punaiset hiukset ja toinen kaunis nainen jolla oli hopeaiset hiukset. Nainen ei puhunut, mutta mies sen sijaan paljasti Harryn omistavan jonkin kyvyn joka hänelläkin oli ollut. Matossa olevat kuvat olivat melkein kuin samanlaisia tauluja kuin missä entiset rehtorit nukkuivat. Harry istui tuolille lähelle mattoa, mutta ei ollut kiinnostunut punapään pulinasta ja sanoi tämän jumalallekin. Punapää virnisti ja sanoi häipyvänsä sitten, kun hän ei kerran ollut toivottu. Maton muuttuessa marmoriseksi halusi uni-Harry huutaa jotain, luultavasti "Tule takaisin!" Minä en kuitenkaan toivonut tätä ja niin onnistuin estämään Harrya tekemästä mitään niin typerää. Tavallaan tällöin tulivat ne sulkeet eloon ja selittivät Harryn halun jollain muulla kuin mitä se alunperin oli ollut. Minun Harryni siis pysyi vaiti ja välinpitämättömänä ja katseli vain valkoista marmori mattoa. Dumbledore sanoi iloiseen sävyyn "Katso, Harry, se on täysin tahraton!" mutta silloin Harry kuitenkin huomasi sen kulmien olevan tahrojen peitossa (tahrat muistuttivat epäilyttävästi läikkynyttä kaljaa) ja sanoi niin Dumbledorelle. Tämä vakavoitui ja sanoi: "Meissä kaikissa on valitettavasti tahramme, kukaan ei ole täysin puhdas koskaan, Harry." Tämän jälkeen hän aloitti selittämään jotain turhaa, luultavasti sitä kuinka pettynyt oli siihen että Harry oli kääntänyt selkänsä Valolle. Muistan vain yhden lauseen "...sinusta ei nyt valitettavasti voi enää tulla seuraajaani, Harry" ja muistan kuinka me kummatkin (minä ja Harry) ylimielisesti tuhahtaen tiesimme että vanha ukko suunnitteli Harryn siirtämistä Azkabaniin, eli tämän täydellistä eliminoimista shakkilaudaltaan. Harry oli kuitenkin melko varma siitä, että Tom ja Pimeyden lordi tulisivat ennemmin tai myöhemmin lopettamaan vanhan miehen aikomukset, joten hän ei ollut huolissaan, ainoastaan harmistunut siitä että ei päässyt seuraamaan Tomin uudestaan syntyä.

Enempää en muista. Tulin kuitenkin turhautuneeksi unen lopussa kun Dumbledore vain jatkoi selitystään enkä pystynyt näin suuresti vaikuttamaan uneen, että olisin pystynyt estämään häntä ja jotenkin tuomaan Harryn sinne missä Tom keräsi juuri paraikaa voimaa ruumiiseensa. Yritin kyllä ja tämä aiheutti vain sen, että uni päättyi ja minä heräsin.

Poissa Dragon

• Niddhogin perijätär
  • Vuotislainen
  • Paper is dead without words
    • Enkelikolibrin maailma
  • Pottermore: SpellMoon178
« Vastaus #97 : Lokakuu 11, 2010, 14:19:39 »
Haa!! Hyvä että löysin tälläisen!! Minulla on yksi uni kerrottavana, muita en muista enää.
Näin tämän unen viime yönä.

Minä näytin unessa aivan musta ja pitkätukkaiselta itseltäni. Olimme kaksoset Harryn kanssa, ja meillä molemmilla oli samanlainen salama arpi. Harrylla ja minulla oli yhteiset parhaat kaverit eli Hermione ja Ron. Meillä molemmilla oli sama kummisetä (eli Sirius). Seikkailimme ympäri linnaa, ja juoksimme karkuun Severus Kalkarokselta. Olimme suututtaneet hänet (syytä en muista). Ja uni päättyi siihen kun joku yhtäkkiä huusi portaikossa "AVADA KEDAVRA!" Minua niin harmittaa kun en tiedä kuka huusi ja kenelle.
// Tämmönen rinsessamainen ja yltiö romanttinen, mutta samalla rämäpää
// And there forever remains that change from G to E minor

lolzgf

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Lokakuu 13, 2010, 21:14:52 »
Minä näin sellaista unta että minulla oli taikasauva a minä tappelin malfoyn kanssa vissiin omana itsenäni =D

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
« Vastaus #99 : Lokakuu 20, 2010, 11:59:22 »
En kyllä yhtään ymmärrä, mistä tämä uni tuli. :D En ole nähnyt pariin vuoteen unia Pottereista, enkä eilen edes ajatellut Pottereita mitenkään erikoisesti. :o Mutta viime yönä näin kyllä hyvin sekavan unen. :D

Koko juttu tapahtui kotonani. Talossa seikkaili tyyliin puolet meidän lukion opiskelijoista sekä minä, Harry, Hermione, Ron ja Voldemort. Voldemort antoi meille kaikille aikaa kaksi minuuttia piiloutua ennen kuin se lähtisi etsimään ja tappamaan meitä. :D Itse se meni siksi ajaksi suureen pataan siihen vauva-muotoon, joka näkyy Liekehtivä Pikari-elokuvassa. :D Kun kaksi minuuttia oli kulunut, Voldemort ikään kuin "syntyi uudestaan" eli kasvoi takaisin isoksi ja tuli pois padasta. Harry, Ron ja Hermione seisoivat keskellä meidän keittiötä minun kanssani, mutta Voldemort ohitti meidät vilkaisemattakaan meihin ja lähti etsimään muita. Yhden oudon ja melko vanhan miehen löytäessään se tappoi miehen. Voldemort otti miehen mukaansa ja istahti ulkoportaillemme kuin valtaistuimelle miehen ruumis jalkojensa juuressa. Uni katkesi siihen, kun Hermione oli ojentamassa Voldemortille kahtasataa euroa, ikään kuin sovinnon eleenä. :D

Uni ei ollut yhtään pelottava, pelkästään viihdyttävä. ;D
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥