Kirjoittaja Aihe: Unia Harry Pottereiden maailmasta vol. 4  (Luettu 60391 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Unia Harry Pottereiden maailmasta vol. 4
« : Maaliskuu 16, 2009, 15:21:17 »
Vanha topic paisui jälleen kerran yli laitojen joten aloitellaan puhtaalta pöydältä.

Näin kirjoittivat Melisande sekä Eru aikoinaan:

Lainaus käyttäjältä: Melisande
Niin, kaikki kokemamme tietysti vaikuttaa alitajuntaamme ja unimaailmaamme. Teistä on moni takuulla nähnyt unia Tylypahkasta, jostain tietystä henkilöstä tai vaikka viidennen kirjan lukemisesta. Kertokaas hauskimpia paloja. :)

Eli Harry Potter-aiheisista unista jutustellaan. Oletko nähnyt Potter-unia useinkin? Vai oletko jäänyt näistä unista kokonaan paitsi? Kerro unistasi ja niiden herättämistä ajatuksista muillekin tai keskustele muiden näkemistä unista.
Kertominenhan tarkoittaa  hieman yksityiskohtaisempaa kuvailua, pelkkä maininta siitä, että näin Potterista unta, ei ikävä kyllä riitä. Kaikista kiihkeimmät tai rivoimmat unet voi jättää kertomatta, K-15-linjaa noudattaen.

Keskustelun iloa!

//Huhutar siivosi
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 22, 2009, 23:04:26 kirjoittanut Huhutar »
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Unia Harry Pottereiden maailmasta vol. 4
« Vastaus #1 : Maaliskuu 19, 2009, 21:46:09 »
Kas vain. Sopivasti löysin tämän :)
Viime yönä näin unen johon liittyi aluksi talvinen ja sitten yht'äkkiä kaunis kesäinen Lontoo, Severus Kalkaros, kelmit, Draco Malfoy ja jotkin Stephanie Meyerin Uudenkuun tapahtumat. Jollain konstilla onnistuin samanaikaisesti olemaan sekä minä itse, että Lily Evans, että Bella (muuten "tavallisena", mutta vampyyri-ihoisena). En osaa selittää alkua ja miten päädyin siihen tilanteeseen, mutta kaikki muut kelmit paitsi James (olinhan kuitenkin LILY) inhosivat minua ja jollain konstilla James ja Sev järjestivät rähinän niin että Sev lensi ulos  Poimittaislinjasta ja muut kelmit käyttivät tilaisuutta hyväkseen ja potkivat minut perässä.

Siinä vaiheessa kun pääsin pystyyn, Sev oli kadonnut ja James alkoi raivota ystävilleen, enkä minä voinut tehdä mitään kun Poimittaislinja katosi risteyksestä. Odottelin jotain hetken ja sitten aurinko alkoi paistaa. Mun oli pakko livahtaa yht'äkkiä lehdet saaneen tammen alle varjoon ettei ihmiset olisi huomanneet säkenöivää ihoani. Istuin siellä vaikka kuinka kauan - aikaa ei tietysti lasketa tunneissa tai minuuteissa - ja vain odotin jotain. En tiennyt yhtään mitä, ennenkuin harmaaviittainen Draco tuli pelastamaan minut :D

Seuraavaksi heräsin ja totesin onnellisena kevään viimein saapuneen ja että olin nukkunut pommiin :) Mutta mitä väliä? Se uni oli viisituhatta kertaa sen kaiken myöhästelyn arvoinen <3 :D
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa KP

• Helmiäislehti
  • Vuotislainen
  • Dracon hyypiösisko
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #2 : Maaliskuu 20, 2009, 11:58:13 »
Tungen tämänkin topan täyteen kummia uniani... ;) Vaikkakaan en viime aikoina ole hirveämmin potter-unia nähnyt, kun olen noista kirjoista pitänyt lomaa. Mutta tässä nyt yksi uni, jonka näin hetki sitten:

Minä & perhe Malfoy olimme menossa shoppailemaan kaupunkiin, mutta koska Sokoksessa oli 3+1-päivät, oli koko kaupunki täynnä ihmisiä. Emme halunneet liiskautua ihmismassan sekaan, joten loimme Godzillan tallomaan ihmiset pannukakuiksi. Kun sitten saavuimme kaupunkiin, oli se sopivan autio jotta saatoimme tepastella leveästi pitkin katuja ja kauppoja. Meillä oli kaikilla yllämme pelkät aamutakit, ja kun joku tyyppi tuli kysymään että miksi ihmeessä, vastasimme vain että: 'Me ollaan niin rikkaita että voidaan tehdä ihan mitä halutaan!' Tönäisimme tyypin kumoon ja jatkoimme matkaamme nokat pystyssä. Suunnittelimme menevämme Heseen syömään, mutta juuri kun saavuimme Hesen eteen, ovet vedettiin kiinni neniemme edestä ja kuulutettiin, että nyt oli aika sulkea sapuskala. Vieressämme oli joku rupuinen halpiskauppa, joka olisi auki vielä kolmen minuutin ajan, ja ryntäsimme sinne ostamaan halpisruokaa. Ostoksia tehdessämme joukko pummeja naureskeli vieressä ja sanoivat tyyliin: 'Siellä ne rikkaat nyt ostaa sontaa.' Raivoissamme heitimme pummeja hernesoppapurkeilla, ja vartijat tulivat ajamaan meidät ulos kaupasta, emmekä saaneet ostettua ruokaa. Nälkäisinä ja pettyneinä painelimme takaisin kotiin, joka jostakin syystä oli täynnä hevosen sontaa.

Poissa Cirael

• Kelmeä kalmankoira
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixWolf25005
« Vastaus #3 : Maaliskuu 23, 2009, 21:48:55 »
Tyrskähdin melko pahasti tämän topicin nähdessäni. Ei mitenkään, että tämä olisi huono topic, vaan ne ainoaiset Potteraiheiset unet, mitkä muistan ovat hmm.. Sangen mielenkiintoisia.

Tämä tuoreempi, ei niin hauska kuin toinen, siksi kerron sen ensimmäisenä perustui kelmeihin.
Olin kielletyssä metsässä Siriuksen nuoressa hahmossa. Peter ja James olivat myös mukana ja Jamesilla oli kasa jotain kuvapelikortteja, mistä yhdessä ainakin oli kulmassa täysikuu ja sitten siinä oli jotain tekstiä. James antoi sen kortin minulle ja yhtäkkiä muutuin koiraksi ja juoksin siellä metsässä ympäriinsä. Sekopäistä ja ei mitenkään kovin erikoista, mutta se toinen uni... hmm. :'D

Tämä taas.. No tästä unesta on varmaan vuosi aikaa, ellei enemmänkin. Nohh.. Olin tavallaan Potterin-sijassa, mutta en tosiaankaan ollut Potter. Joskus pienenä, ihan minäähahmossa olin estänyt "Tiedätte kai kenen" valtaantulon ja tietenkin se sitten halusi tappaa minut, ihan vaan kostoksi. Tuon asian kuulin jostain jonkun kirjeen kautta, siitä en tarkemmin muista, mutta kuitenkin. Jonnekkin huoneeseen Voldemort minut nappasi parhaan kaverin kanssa, joka ehdotti pakoyritystä. Päästiin sitten livahtamaan pois sieltä. Juostiin jossain ihmeen asfalttikadulla iltahämärässä, mutta sitten jossain kulmassa joku nainen tuli ja sai meidät kiinni. Siinä samassa huomasin olevai jossain rengaskeinuilla Lunan ja Nevillen kanssa. Ei mene kauaa, olen taas vankina siellä huoneessa, joka tälläkertaa oli sinisävyinen ja lasiseinäinen.
Kävelen Voldemortin luokse täyttä vihaa ja raivoa. Odotin melkein että Voldemort tappaisi. Se vaan tuijotti minua ja mykistyin ihan täysin. Kysyin jotenkin järkyttyneenä: "Aijotko sä tappaa mut?"
Se sanoo vaan HYMYILLEN: "En." ja sitten se tyrkkäsi minyt EDELLEEN HYMYILLEN johonkin lasikoppiin, jossa oli Hermione, Luna, Harry ja Neville ja alko kertomaan jotain mielipiteitä meistä. Mun kohdalle se ei keksiny mitään vaan se hymyili. Sain jonkun kamalan itkukohtauksen ja kysyin taas aikooko se tappaa mut. Taas sama vastaus: "En." Sitten sain jonkun kamalan onnellisuuskohtauksen ja siinä kaikkien järkytykseksi HALASIN VOLDEMORTIA! :D:DDD'DDD Voldemort: "ARE YOU CRAZY??!" :'D
Vähän myöhemmin sinne tuli Shrek, joka koitti tappaa Voldemortin pussi päässä, mutta mä menin ja pelastin Voldemortin just ja just. Jonkun ajan päästä Voldemort meni jonnekkin tosi pieneen koppiin ja pyys mut sinne. Se oli ihan voipunut ja muuta. Siellä se sitten istuessaan totesi rakastavansa minua ja kuoli. Heräsin melkeen heti sitten sen jälkeen, kun olin mennyt ilmoittamaan muille Voldemortin kuolemasta.

Siinä oli OUTO uni. :D
"I solemnly swear that I'm up to no good", kuiskaa pieni rohkelikkotyttö Cirael kaivaessaan kelmien kartan taskustaan ja piiloutuu kivipilarin taakse, juuri ennen kuin Voron silmät ehtivät saavuttaa leikistään innostuneen noitatytön.

Poissa Kartanon kummitus

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #4 : Maaliskuu 23, 2009, 22:43:59 »
Näin Potter-aiheista unta sitten moneen, moneen vuoteen. Olisikohan ollut vasta neljäs uneni? :D

Uneni oli aika sekava. Tylypahka oli todella synkkä paikka ja Kalkaroksella oli tyrmä, jossa hänellä oli jokin ihme kidutuslaitteen näköinen vempain (sen piti olla kierreportaat, mutta ei..). Minun piti auttaa häntä jossain asiassa, mutta oikeasti minua pelotti.
Kalkaros kertoi minulle myös, ettei hän ollut ollenkaan tyytyväinen uusimman Potter-leffan Severukseen.

Enpä muuta muistakaan tuosta unesta.

Laura Helena

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Maaliskuu 24, 2009, 18:57:53 »
Näin kauan sitten unta Harry Potterista. Olin juuri käynyt katsomassa Azkabanin vangin elokuvateatterissa.

Unessa oli Sirius Musta, Remus Lupin ja Severus Kalkaros. Kaikki juoksivat peräkkäin jossain pimeässä paikassa ja huusivat jotain sekavaa.
Taisivat taistella niin minä sen ainakin ajattelin. Aikansa taisteltuaan he katosivat ja uni loppui.

En ole pitkään aikaan nähyt Harry Potter unia (tai sitten en vain enää muista).

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #6 : Huhtikuu 05, 2009, 15:20:44 »
Ongimpa jälleen tämän topan esiin :D

Olen lähiaikoina nähnyt hyvin paljon Potter-unia, mutta jostain kumman syystä en ole muistanut kirjoittaa niitä tänne! Mutta ainakin neljä unta on minulta tänne tulossa, varautukaa. :D

Ensimmäisen uneni näin joskus huhtikuun tienoilla, ja siinä minä, Bellatrix Lestrange ja Voldemort kävelimme jonkinlaista ihmeellistä riippusiltaa pitkin (ja riippusillan alapuolella oli jonkinlainen hämärä laavamonttu), kohti Tylypahkaa. Voldemortilla oli suunnitelmanaan kaapata Hermione Granger, sillä Hermione tiesi salaisuuden siihen, miksi Shrek oli ruma vihreä hirviö. (:'DD) Voldemort halusi muuttua itsekin sellaiseksi, tosin enemmän Hulkin näköiseksi, jotta voisi pelotella jästejä paremmin ja kaiken lisäksi näytellä menestyselokuvissa, jotta saisi rahaa rakentaakseen kuolonsyöjille kesäasunnon, joka olisi upea vanhanaikainen huvila Helsingin rannikolla. Huvilassa olisi kaiken lisäksi laiturikin. Riippusillan päätyä tosin vartioi jonkinlainen kaamea punainen lohikäärme, joka popsi suihinsa Bellatrix Lestrangen, jolloin minä jäin kaksin Voldun kanssa. Lohikäärme kuitenkin alkoi yllättäen pomppia riippusillan päällä, jolloin se hajosi ja minä ja Voldemort putosimme alas tulikuumaan magmaan ja kuolimme. Sitten kuoltuani ilmestyin taivaaseen, jossa leijaili upea kuolonsyöjien huvila ja Lucius Malfoy leikki siellä tyynysotaa päättömän Bellatrixin kanssa. Huvilan pihan altaasta törrötti Bellan puuttuva pää.

Seuraava uneni oli omituisen lyhyt; siinä olin kaupassa (taisi olla Prisma), sisareni kanssa ja olimme kosmetiikka / ihme pantapeiliaurinkolasimikälieosastolla, ja löysin sieltä samanlaisen hopean hilelakan jollaisen itse omistan, mutta sen etiketin tilalle oli liimattu Harry Potterin piirretty pää. Huomasin heti, että purkin takana luki kirpun kokoisin kirjaimin UUSI HARRY POTTER-KYNSILAKKA JUURI SINULLE! ja kun sitä laittaisi kynsiinsä, upeita Harry Potter-hahmojen päitä liimautuisi kynsiisi. Ostin siis kyseisen lakan, ja muistan kuinka kokeilin sitä Prisman pihamaalla ja olin vihainen, kun kynsiini ilmestyi yhteensä kolme Harryn päätä, vaikka olisin halunnut enemmän vaihtelua. Pikkurillissäni oli muistaakseni Voldemort ja etusormessani Hermione. Muistan, että kyseinen kynsilakka maksoi yhteensä 69 senttiä, ja annoin kassaneidille 55€ seteleinä, mutta sitten loput kolikoina ja nuo kyseiset 9 senttiä maksoin yksisenttisillä, jotka olivat  fluoritablettejen kokoisia, eli melko pieniä. :DD

Tämän unen näin vasta vähän aikaa sitten. Siinä olin pukeutunut Harry Potteriksi, jotta pääsisin soluttautumaan ministeriöön ja murtautumaan sinne mystisesti siirtyneeseen Irvetan holviin, jonne sisareni oli kiusallaan siirtänyt vasta ostetun aurinkovarjoni. Unohdin kuitenkin Harryksi pukeutuessani kokonaan, että Harry oli epämieluisa nro 1, mutta jalassani oli onneksi supernopeat taikakengät, joilla pystyin juoksemaan maailman ympäri 15 minuutissa. Koska kellään ei ollut samanlaisia kenkiä eikä mikään mennyt niin nopeasti kuin minä, päätettiin minun tappamisekseni ottaa käyttöön järeämmät aseet. Unessani Sputnik-tekokuuhun oli juuri tehty merkittäviä muutoksia, ja siihen oli asennettu supertehokas planeetantuhoava laser, jolla minut oli tarkoitus tappaa. Vasta viimeisillä sekunneilla huomasin tuhonneeni koko ihmiskunnan, mutta samalla kun maapallo räjähti sain siepattua sisareni piilottaman aurinkovarjon ja leijailin sen avulla avaruuteen kuin Maija Poppanen konsanaan. Rakensin siirtokunnan kuuhun, ja sen nimeksi tuli Pyhän Harryn parantola. Siellä sain viimein ottaa Harry Potter-pukuni pois päältä, mutta kun kaikki huomasivat, etten ollutkaan Harry, minut viskattiin ulos avaruuteen ja leijailin siellä koko loppuikuisuuden.

Tämän unen muistan nähneeni toissayönä :D Siinä minä olin tylypahkassa, ja yllättäen Huf tuli luokseni juttelemaan, että Valvojaoppilaiden kylpyhuone tulvi koska Murjottava Myrtti oli muuttanut sinne ja pillitti niin paljon, että ylimääräinen vesimäärä ei tosiaankaan ollut tarpeen. Siispä minä ja ystäväni Indigo lähdimme kyseiseen kylpyhuoneeseen hoitamaan ongelmaa, mutta emme yllättäen muistaneetkaan enää salasanaa. Kokeilimme kaikkea mahdollista, mutta emme ikinä keksineet salasanaa. Huf suuttui meille, koska emme hoitaneet velvollisuuksiamme, ja hän kutsui Pimeyden Lordin avukseen. Voldemort lähti jahtaamaan meitä ympäri linnaa, mutta valitettavasti kyseisen ukon kaikki tappokiroukset osuivat harhaan. Me pääsimme lopulta Voldua karkuun, ja tässä rytäkässä Volde oli onnistunut tappamaan kaikki tylypahkan asukkaat paitsi minut, Indin ja Professori Dumbledoren, ja yllättäen olimmekin suuressa salissa syömässä juhlakinkkua. Kaikki aaveet kuitenkin myös halusivat osansa juhlakinkusta, ja koska ne yhtäkkiä osasivatkin syödä, emme ikinä saaneet maistaa juhlaruokia. :(
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
« Vastaus #7 : Huhtikuu 06, 2009, 11:39:24 »
Näin tuossa eräänä yönä hassun unen ja siihen liittyi nähtävästi olennaisesti Potter. Nimittäin minä olin Harry! Olin pyörimässä meidän koulussamme ja taioin kaappeja ilmaan, kunnes naispuolinen Dumbledore tuli sanomaan minulle, ettei niin saa tehdä, ja että olin tappanut juuri kolme maahista. Aloin nauraa kuin mikäkin hullu ja Draco tuli yllättäen nurkan takaa kukkakimppu kädessään, kertomaan rakastavansa minua. Kiljuin ja karkasin piiloon poikien vessaan, mutta viemäristä alkoi tulla miniDracoja kukkakimppujen kanssa. Aloin hakata niitä pesäpallomailalla joka oli ilmestynyt käteeni. Lopulta Naruto seisoi pääni päällä ja poltti kaikki Dracot fireball jutsulla. Sitten heräsin O_O

Juu, minun Potteruneni ovat hiukan outoja, mutta tämä meni jo yli. Kerran näin unta, että minulla oli luuta ja lentelin meidän koululle, takaisin, sinne, takaisin, sinne, takaisin jne, ja sitä jatkui piiiitkään, vaikka uni olikin lyhyt. Se päättyi siihen, kun tajusin, etten osannutkaan lentää ja olin yllättäen istumassa suihkussa vanhassa altaassani. Oli mielenkiintoista.
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Vieläkö juonituttaa? Juonittelupelit Facebookissa

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #8 : Huhtikuu 06, 2009, 15:50:42 »
Nuorempana kun vasta tutustuin Pottereihin, näin sen aiheisia unia tämän tästä. Parhaiten mieleeni muistuu eräs, jossa Hermione ja Harry menivät naimisiin 12-vuotiaina :D Ron oli Harryn bestman ja Hermionen kaaso oli Ginny, paikalla olivat myös Tylypahkan kaikki sen aikaiset opettajat. Ne häät olivat kyllä aika kummalliset velhojen häiksi... ottaen huomioon, että ne pidettiin Las Vegasissa. Niihin aikoihin näin myös hirveästi unia, joissa joko pääsin Tylypahkaan tai opin lentämään luudalla. On sitä monta sellaistakin nähty, missä Harry on kosinut minua. XD Niitä en sentään ole nähnyt ikuisuuksiin.

Kun oma villitykseni on tästä laantunut, olen nähnyt vähemmän uniakin. Muistan kuitenkin niistä muutaman. Suurimmassa osassa kaikki, jotka ovat velhomaailmassa kuolleet viimeisen 20 vuoden aikana, heräävät eloon ja kaikki on taas hyvin. Parhaita kohtauksia ovat ne, missä kuolleet ja heidän rakkaansa tapaavat XD. En todellakaan olisi halunnut, että kirjoissa noin olisi tapahtunut, mutta onhan siitä kiva nähdä unia.

Ikimuistoisin uneni on kyllä ollut se, jossa olin itse Voldemort. Vietin suurimman osan päivästä avada kedavrattaen kuolonsyöjiä. Huvittavinta oli, että se kohtaus, jossa tapoin Matohännän (työntämällä kielekkeeltä alas pahismaisesti nauraen), toistui monta kertaa. :D
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA

sinny

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Huhtikuu 12, 2009, 10:01:21 »
luojan kiitos tällainen topikki löytyy, nimittäin...

Näin pari yötä sitten unen, jossa olin samassa koulussa Harryn, Ronin ja Hermionen ynnä muiden kanssa, mutta se koulu ei ollut Tylypahka, vaan sellainen sisäoppilaitos, mikä oli keskellä kaupunkia ja näytti normaalilta koululta. Minulla oli siellä kaappi, johon sain laittaa kaikki tavarani, se kaappi oli siinä koulun eteisessä, niin oli hieman hölmöä. Se oli ihan hajalla eikä meinannut pysyä kiinni.

SITTEN olin nukkumasalissa, jossa tytöt ja pojat olivat sekaisin ja näin, kun Harry lähti pois. Menin etsimään häntä ja löysin hänet sellaisesta "oleskeluhuoneesta" istumasta sohvalta (siellä oli melko pimeää, tummaa oikeastaan) ja menin istumaan Harryn viereen ja se otti minusta kiinni ja halasi ja suuteli JA yhtäkkiä siitä ihanasta kohdasta (Harry oli siis jo ihan murrosiän ohittanut, ei sellainen pikkupoika hah), hyppäsin kohtaan, missä olin GINNYN kanssa jossain isossa varastossa ja löysin punaiset korkokengät ja sitten Harry tuli sinne kun laitoin ne jalkaan..

Niin, olin lukenut juuri Kuoleman Varjelukset... sen takia varmaan uni oli mitä oli.

Jamppa

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Huhtikuu 13, 2009, 12:23:27 »
Näin ehkä kaksi kuukautta sitten Harry Potter-aiheisen unen.

Se uni oli todella sekava, enkä kyllä muista siitä paljoa...
Olin juuri sinä iltana lukenut Liekehtivän pikarin loppuun ja uni kertoi totta kai siitä.
Olin hautausmaalla, jossa Voldemort heräsi henkiin tavallaan niinkuin katselijana.Unessani Voldemort oli juuri herännyt henkiin ja taisteli Harryn kanssa, mutta en ainakaan muista että kuolonsyöjät olisivat olleet paikalla.Ja kun he olivat siinä hetken taistelleet Voldemort tappoi Harryn ja tuli kamalan iloiseksi.Tuossa vain kaikki muistamani.Silloin heräsin ja oli tosi surullinen kun Harry oli kuollut, vaikka kyllä tajusin että eihän hän oikeasti kuollut ollut : D

Poissa luuppi

• Vuotislainen
« Vastaus #11 : Huhtikuu 14, 2009, 20:42:38 »
näin eilen sellaista unta että pakenin Voldemortia. Olin Tylypahkan pihalla ja sinne tuli ankeuttajia ja tein suojeliusloitsun vuorotellen suomeksi ja englanniksi :D ja sitten pääsiäislomalla näin unta että olin jossain kotikolon tyylisessä korkeassa omakotitalossa salkkareiden Sampon ja Matohännän kanssa, ja Matohäntä yritti tappaa mut ja Sampon mut loppujenlopuks me päädyttiin kaikki kolme syömään keksejä ja kattomaan telkkaria :------O outoa!
Viisain on se, joka tietää, mitä ei tiedä

Poissa Storithiana

• käärmenainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #12 : Huhtikuu 16, 2009, 17:50:22 »
Minä näin muutama vuosi sitten sellaista unta, että olin Harry ja menimme Ronin kanssa vierailemaan (ihan jästien) päiväkotiin. Hoitotädit esittelivät meille paikkoja ja leikimme lasten kanssa ym. Sitten kun lapset ja hoitotädit menivät ulos, minä ja Ron jäimme sisälle. Sitten katosta ilmestyi joku ihmeen vihreä limainen käsi, joka yritti napata meidät. Juoksimme kättä karkuun, mutta jossain vaiheessa käsi sai Ronin kiinni ja nosti katon läpi jonnekin. Lopuksi sitten käsi sai minutkin kiinni ja heräsin :D

// Ai niin! Tuli mieleen vielä yksi uni, joskus vähän aikaa sitten näin unta, että olin Kelmien ja Lilyn kanssa telttailemassa. Oli aikas kivaa, ja sain nukkua Remin kanssa kahdestaan yhdessä teltassa :D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2009, 22:01:48 kirjoittanut päästäinen »
You're asking me will my love grow
I don't know, I don't know

Ficcifoorumi - foorumi ficeille ja yleiselle keskustelulle

Poissa Snuffel

• purkan suurkuluttaja
  • Vuotislainen
  • titi tyy...
« Vastaus #13 : Huhtikuu 19, 2009, 23:20:22 »
Onhan noita unia tullut nähtyä :)

Parhaiten muistan yhden Potter unen, jossa olin Ronin isä, ja me juoksimme isossa kirjastossa lasiset karkkipurkit käsissämme kuolonsyöjiä karkuun.Menin yhden hyllyn taakse ja siellä istuin hiljaa ja puristin sitä karkkipurkkia rystyset valkoisina.
Lopuksi joku minut kuitenkin löysi ja sitten yhtäkkiä kaikki katosivat jonnekkin ja kirjatonhoitaja ohjasi meidät johonkin tyhjään huoneeseen. Järkevä uni todellakin x) Muuta en tuosta unesta muista on siitä jo sen verran aikaa.
"puli, ja sillä sipuli"

Poissa Ryövärintytär

• pulupikkunen
  • Vuotislainen
  • Täydenkuun ja yksinäisen karhun neljäs tytär
  • Pottermore: PotionRain200
« Vastaus #14 : Toukokuu 29, 2009, 17:47:20 »
Jeejee, muistanpas yhden... ^^
Oli kesäloma ja istuin yhden sukulaisen mökissä meidän perheen ja mummun kanssa. Sitten, ihan yhtäkkiä, jostain pölähtää ekaluokkalainen Hermione syömään muroja keittiönpöydän ääreen :D Ja sitten mummu rupeaa vielä selittämään jostain retkestä ankkalammelle! Sen jälkeen hän rupeaa sitten saarnaamaan jotain siitä miten ei kannata lukea Pottereita koska ne yllyttää saatananpalvontaan ja ties mihin muuhun... Loppujen lopuksi ei sitten lähdettykkään sinne ankkalammelle ja uni loppui siihen että Hermione istuu keinutuolissa ja tuiottaa minua kuin hullua, koska nauran jostain syystä vedet silmissä jollekkin mitä en pysty/suostu kertomaan :') Hehe.
"Hän kirjoittaa kuin känninen rapu!"
"I'm not crazy! My mother had me tested."
"Oh Remus you're so fine, you're so fine you blow my mind, hey Remus!"
http://lorunloppu.tumblr.com/

Ginny Weasly

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Kesäkuu 02, 2009, 20:34:14 »
Noh se oli kyllä aika tyhmä mut kuiteskin.

No Hermione (mä olin siinä unessa hermione) Harry ja Ron oli Hagridin kaa kieltyssä metsässä ja ne käveli jotain polkuu.Siiten Severus Kalkaros tuli ja muutu ihmissudeksi. ja se Hagrid ajo sen pois kentaurin kaviolla.Siiten ne jatko matkaa ja Hermione pysähty istuu yhelle kannolle ja alkoo lukee jotain kirjaa.Sitten se kanto se meni maan sisään ja Hermione oli King´s crossin asemalla ja ilmiinty takas kieletyyn metsään(He olivat viellä 15 vuotiaita).Ja Harry oli nojannu johonkin puuhun ja sitten se sirius se oli sen vieressä ja alko puhuu Kalmakoirasta ja Harryn Kuolemasta ja sitten mä heräsin aika tyhmä uni se kyllä oli =)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2009, 09:38:54 kirjoittanut Ginny Weasly »

Ginny Weasly

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Kesäkuu 03, 2009, 09:47:11 »
Noh eilen kirjotin mutta näin tänä yönä taas Potter-Unta.Ja se oli ainakin järkevämpi ku toi mun eilinen.

No Harry,Ron,Hermione Ja Dumledore oli siellä tylypahkan kolmannessa kerroksessa.Dumledore yritti saada Harryn Kuolemaan.Mutta se ei siinä onnistunu.Dumledore käski Harryn,Hermionen ja Ronin otamaan kädestä kiini.Ja Dumledore Ilmiintyi Dursleyn perheen talon ovelle ja Koputti oveen.Dudley meni avaamaan ja huusia Petunialle että Harry on pallannut outojen ystävien kanssa.Vernon haki kaikille vanhat haarniskat kosaka pelkäsi Harry ja niin sanottua hänen "sakiaan" .sitten hermione antoi ajankääntäjän Mulle (Mä ilmestyin siihen ytääkkiä siihen uneen). Ja mä paiskasin sen maahan ja aloin räkätämään järjetömästi.Harry Veti mut kädestä sen huoneeseen ja sanoi että oonko mä hullu.Vastasin tottakai en ja lähdin juoksemaan ja aloin taas nauraa räkätämään.
Sitten Kalkaros ilmiinty siihen mun eteen ja sano että mut erotettu tylypahkasta ja jatkoin juoksemista nauraa räkätin siinä samalla ja sitten heräsin samaan aikaan itse nauroinkin.

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #17 : Kesäkuu 03, 2009, 11:18:38 »
Näin joskus ihan oudon unen;

Minä olin tylypahkan koulussa, ja kokosin siellä omaa joukkuettani.
Joukkueeseen tuli monipuolista porukkaa;

Etsijä/Kapteeni: Minä
Lyöjä: Fred Weasley
Lyöjä: Ent. kaverini ;D
Jahtaaja:Leo Kyllä Leo! (Ei kyllä tainnu näyttää yhtään poikeellta, mut se oli leo!)
Jahtaaja: Harry Potter
Jahtaaja: Albus Dumbeledore
Pitäjä: Albus Potter

Joku apuetsijä (joka saa napata siepin vasta sen jälkeen, kun vihollisjoukkueella on yli 1000 pistettä(1 maalista saa kummasta 100 pistettä)): Seamus

Ai mäkö oito?!
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #18 : Kesäkuu 03, 2009, 19:41:19 »
Nämä potterunet ovat jännää luettavaa, muuten. Ja niitä on oikein jännä myös nähdä, varsinkin potterteemainen luciduni olisi elähdyttävä kokemus. Jos vaikka opettelisi lucidoinnin taidon vuotiskurssista ja yrittäisi...

Muuten, näin tässä hiljattain unen, joka oli kuin Snakes on the Plane -parodia potterviittauksin. Ehkä se johtui siitä, että olin vähän aikaa sitten kytännyt Epic Movien ja SotP:tä parodioitiin siinä ja iltalukemistooni kuului sinäkin iltana Potteria.

Uneni kulki näinkin uljahasti: Olin itse tässä kärmeksiä kuhisevassa lentokoneessa matkustajana unessani ja hypähtäessäni paikaltani käytävälle, olin törmätä itseensä Severukseen. Reaktioni oli sekava, sillä koko tilanne oli muutenkin mitä melkoisinta hullunmyllyä. Hyyppä itse otti tilanteen vallan coolisti ja katoutti limaisia, luikertelevia ystäviämme sen verran, että koneessa pystyi liikuskelemaan vapaasti. Olin tietysti kovin ihmeissäni, mitä herra liemimestari mahtoi tehdä lentokoneessa, joka on perin jästinomainen matkustustapa, mutta kysymykseeni saama vastaus oli jotakin epämääräistä ja käsityksekseni jäi, ettei hänen ollutkaan tarkoitus matkustaa lentokoneessa, hän vain oli joutunut sinne jotenkin, ilmeisesti vastoin tahtoaan ja sitten kun hän oli löytänyt tiensä ihmisten ilmoille, oli joka paikka ollut täynnä käärmeitä, joihin itsekin olin hukkua ennen kuin rohkaisin itseni loikkaamaan käärmekasani alta käytävälle. Ehkäpä olisin voinut käydä Severuksen kanssa syvällisempääkin keskustelua, mutta koska unen nähdessäni sattui olemaan koulupäivän aamu, kännykänpentele herätti minut ikävästi. Ennen kuin minut riipaistiin rasittavasti unen sekavasta ja koheltavankahjosta maailmasta, ehdin nähdä muitakin lentokoneen matkustajia - siellähän oli se pahuksen Potterin poika (Harry), loput mahtikolmikosta, Draco ja runsaasti SotP:n väkeä ja myös irl-tuttujani. Hoh.

~Moondancer (myrkky viinissään)

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
  • Pottermore: NimbusScale161
« Vastaus #19 : Kesäkuu 05, 2009, 17:10:10 »
Vähän nämä unet on kivoja! :D

Minä näin viime yönä Pottereista unta ja piti tulla kirjaamaan se tänne, kun vielä muistan sen. :)

Elikkäs, olin siis ihan oma itseni ja uni alko siitä kun olin saanut Tylypahkasta pahoittelu kirjeen, että ne oli pahoillaan, koska niillä oli tullut joku sellainen sekaannus, että minun ikioma Tylypahka kirjeeni oli hukkunut matkan varella, enkä siis sen takia ollut saanut sitä. No minä pääsin hyvitykseksi aloittamaan viidenen vuoden, vaikka en mitään edellisiä vuosia ollut käynytkään (tähän väliin on pakko sanoa, että en ole vielä 15 vuotta, täytän tänä vuonna, onkohan tuo uni joku enne? :D Olisikin.<3). Minä sitten saavun sinne Tylypahkaan. Ennen ekaluokkalaisten lajittelua minut lajitellaan. Ja nyt harmittaa kun en muista mihin minut lajiteltiin, Puuskupuhiin minua ei lajiteltu, se on varma, Korpinkynsiin minut saatettiin lajitella, Rohkelikkoon minut taidettiin lajitella ja Luihusista en ole yhtään varma, sillä unessa oleilen luihusten oleskeluhuoneessa ja olen heidän kanssaan samoilla tunneilla, mutta silti minulla on sellainen tunne, että Luihunen ei ollut se tupa johon minut lajiteltiin.
   Mutta asiaa, minut siis lajitellaan johonkin tupaan ja siitä alkaa minun Tylypahkavuoteni. No kävin aluksi tavallisesti tunneilla ja olin innokas oppimaan kaikkea uutta ja näin. Yhtäkkiä tajuan, että kukaan ei halua olla minun kaverini, vaan kaikki karttelevat minua. Ja joka tunnin alussa luihuset pilkaavat minua kuraveriseksi. (Tähän väliin, tämä uneni siis sijoittuu ilmeisesti Harryn ja kumppanien viidenteen vuoteen) Ja koska minulla ei ole yhtään kaveria, kukaan ei puolusta minua, eivätkä opettajat huomaa mitään.
   Sitten eräänä päivänä, olisikohan Tylypahkaa kulunut sellainen kuukausi, kävelen Suurta Salia päin aikeina mennä aamupalalle ilmeisesti. Ja tietysti minun pitää törmätä juuri Dracoa päin. Muistan, että unessa olin valmiina ottamaan haukut vastaan ja kuuntelevan minua haukuttavan kuraveriseksi, mutta suureksi yllätyksekseni Draco pyytääkin MINULTA anteeksi.
   Samaisena päivänä Draco käskee muita luihusia lopettamaan minun pilkkaamiseni ja pyytää minua istumaan viereensä. Minä ja Draco ystävystymme ja Draco käyttäyttyy todella epädracomaisesti hengailessaan jästisyntyisen kanssa.
   Loppu uni oli niin sekava ja eriskummallinen, että en sitä tähän kirjaa, mutta tuo oli aivan ihana uni jostain syystä, enkä olisi halunnut herätä ollenkaan. Ja kaikista oudointa koko hommassa on se, että en ole koskaan ollut mikään suuren suuri Draco-fani (myönnän, että olen fanittanut Dracoa siitä lähtien, kun katsoin kaikki viisi leffaa peräkkäin), mutta tuon unen jälkeen (eli tämän päivän ajan) minusta on tullut Draco Malfoyn suuri fani.
En tiedä onko tällä mitään merkitystä, mutta huomasin vahingossa Dracolla olevan tänään vieläpä syntymäpäivä! :D    Onnea vaan Dracolle! :)

~Liv, josta on tulossa kovaa vauhtia suuren suuri Draco Malfoy-fani    
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2009, 18:38:16 kirjoittanut Livingstone »

noelle

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Kesäkuu 08, 2009, 01:13:21 »
Muistan todella harvoin uniani, mutta niistä harvoista jotka muistan, 2 liittyy Potteriin ! ylläri !

Ekassa oli joku juonikin, jota en tosin enää muista. Siinä oli paljon kirjojen ja leffojen hahmoja, sekä muutama mun oma kaveri. Ensin oltiin jonkun olohuoneessa tv:n ääressä kunnes jotenkin päädyin puutarhaan lentämään luudanvarrella (en tiedä oliko kyseessä lucid-uni ? saattoi olla, koska tuntui että määräsin itse lentämisiäni ja tekemisiäni muutenkin). Kiertelin ja kaartelin puutarhassa vaikka kuinka kauan, kunnes päädyttiin johonkin metsään mikä oli rajattu, ns. vangeiksi. Mukana oli ainakin Hermione ja Ron ja Sirius... Päästiin sieltä alueelta pois jotenkin sillälailla, että ensin uitiin erään uima-altaan poikki, ja sen jälkeen käveltiin kylmästi porteista ulos. jännää ::D sitten lensin pakoon luudanvarrella ja Sirius yritti saada mua kiinni tai jotain... sekavaa o.o

Toisessa unessa lensin meidän keittiössä luudanvarrella. Taioin itseni aina ilmaan siipirdium lentiusa-loitsulla ja pikkuveli oli ihan ihmeissään. :--D Kiersin huonetta ihan kaappeja hipoen ja sivuttain ilmassa. Sitten yhtäkkiä mumma ja paappa tuli sisälle ja lensin äkkiä keittiön pöydälle syömään hernekeittoa. Tätä en ymmärrä kyllä yhtään, koska en voi väittää tykkääväni hernekeitosta... :'D

Poissa Hebb

• Vuotislainen
« Vastaus #21 : Kesäkuu 14, 2009, 00:49:19 »
no, tässä yks mun potter-unien parhaimmistoa:

olin soukan kirjastossa lukemassa jotjn lehtee ku kalkaros yhtäkkiä hyppää nenäni eteen ja sanoo "tuus tänne nurkan taa!"
sit mä juoksen kirjastosta pois ja kaikki kirjastonhoitajat seuraamua sinne. sit ovien ulkopuolella onkin tylypahkan liemiluokka =D jossa voldemort murhaa ihmisiä ja tekee niistä lihapullia.

toi on vähä outo... Uskottekste enneuniin? jos uskotte, niin mitä TOI vois tarkottaa?!

Kiitti EJR ;)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2009, 16:10:09 kirjoittanut Hebb »

Poissa KP

• Helmiäislehti
  • Vuotislainen
  • Dracon hyypiösisko
« Vastaus #22 : Kesäkuu 15, 2009, 14:04:01 »
Olen parina yönä nähnyt kummia unia, joissa Draco on hyppelehtinyt tiukassa mustassa nahkahaarniskassa O_o

Yhdessä unessa Draco hillui mustassa linnoituksessaan ja suunnitteli räjäyttävänsä WTC:n. Joku ala-arvoinen tietopankki-hyypiö informoi Dracolle, että WTC oli tuhottu jo ikuisuus sitten. Raivoissaan Draco tuhosi kaikki New Yorkin pilvenpiirtäjät, jotka eivät kuitenkaan luhistuneet vaan jäivät ilmaan leijumaan. Minä ja Dragonlancen Raistlin hilluimme jossakin Nykin kaduilla ja huomasimme, että leijuvat pilvenpiirtäjät näyttivät aivan tetris-palikoilta. Leijuttelimme sitten niitä palikoita ja pelasimme tetristä pilvenpiirtäjien rippeillä. Jossakin vaiheessa Draco tuli sanomaan meille, että oli löytänyt portin toiseen maailmaan. Menimme ilmassa leijuvan portaalin luo, ja pääsimme sen kautta johonkin pinkkiin maailmaan, jossa meidät aiottiin nistiä, koska emme oleet pinkkejä kuten kaikki muut. Lahjoitimme pinkin maailman asukkaille raakoja, pinkkejä pekoneita, joita pinkit ryhtyivät palvomaan jumalinaan. Palasimme portista, mutta emme päässeetkään omaan maailmaamme, vaan jouduimme mustaan maailmaan, jota hallitsi jättiläismäinen, mustakaapuinen ja eläimenkalloinen maailman ylle kumartunut jumala. Musta jumala oli raivoissaan, koska oli rikastunut pöllimällä ostoskärryistä kolikoita, mutta polettien yleistyttyä, hänen aarrekammionsa pursusivat arvottomia poletteja. Saimme tehtäväksi palata omaan maailmaamme vaihtamaan poletit oikeisiin kolikoihin. Omasta maailmastamme löysimme poletti-kolikko-automaatin, jossa vaihtaminen kävi helposti. Olimme matkalla takaisin mustaan maailmaan viemään kolikoita synkeälle jumaalle, kun huomasimme suklaapuodin, jonne menimme törsäämään kaikki rahat. Mätystimme ostamiamme suklaita, kun Draco keksi viedä mustalle jumalalle suklaakolikoita. Toteutimme Dracon viekkaan suunnitelman, mutta musta jumala oli aivan raivona ja kiukutteli tasajalkaa hyppien maailmassaan, joka tutisi maanjäristyksen kourissa. Loplta musta jumala halusi herkutella suklaakolikoillaan, mutta hänen tulisessa valtakunnassaan kaikki suklaat sulivat.

Toisessa unessa Draco oli koko universumin hallitsija ja istui korkealla mustalla valtaistuimellaan, josta näki kaikkialle maailmaan. Lucius ja Narcissa olivat äärimmäisen ylpeitä, kun taas kaikkien muiden vanhemmat olivat kateudesta vihreitä ja kannustivat omaa jälkipolveaan nousemaan Dracoa vastaan. Syttyi suuri sota, jota Draco katseli huvittuneena korkeuksistaan, lopulta kyllästyi ja iski vastustajansa murskaksi suurella vihreätulisella miekallaan.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #23 : Kesäkuu 15, 2009, 23:56:30 »
En muista milloin näin nämä kaks unta, mutta on siitä melko pitkä aika, sillon oli talvi. Noh, ensimmäisessä unessa, olin Harryn, Ronin ja Hermionen kanssa jollakin tosi suurella pellolla. Keskellä peltoa oli talo, jonne menimme kylään, en ikävä kyllä muista ketä siellä asui.. Saattoi olla Sirius ja Lupin, sekä joku joka ei oikeen kuulunut joukkoon... Oiskohan ollu Pimento tai joku.. Noh, kuhan me poistuttiin talosta, tultiin taas pellolle, ja sitä jättimäistä peltoa ympäröi joku suuri kaupunki, esim New York tai samantapanen. Jostaki kuulu kauheaa TÖMS, TÖMS, TÖMS ääntä, ja me käännyttiin täysillä kattomaan mikä sillä jytisi. Noh, sielläpä käveli jättimäinen Legoukko naama irveellä hajottaen kaupunkia. Minä, Harry, Ron ja Hermione oltiin ihan kauhuissaan siitä, mutta yhtäkkiä me ei enää oltukkaa siellä pellolla vaan Tylypahkassa. Tai oikeastaan minä olin yksin siellä, ja kaikki muut oli pukeutunu t-paitoihin ja shortseihin.
Ihmettelin vähän mitä ne niissä puvuissa teki, ja menin kysymään joltaki aurinkolasipäiseltä pojalta, että oliko tämä nähny Hermione Grangeria missään. Poika vastasi: "Meni multamaalle etsimään kultaa". Sitä minä en ihmetellyt muka pätkääkään, ja lähdin kävelemään johonki siellä Tylypahkan pihamaalla, ja saavuin hiekkalaatikon tapaiselle multa-alueelle. Siellä monet koukki joillaki minikokosilla kaivurin kauhan tyyppisillä esineillä pieniä kultakimpaleita mullasta. Siellä ne Hermione, Harry ja Ronki kyykki. En muista miten uni loppui, mutta jotenki se liity Simpsoneihin...

Toinen uni taas, siinä olin omassa huoneessani, isoveljeni Teemu istui kaikessa rauhassa tietokoneella. Sitten paikalle putkahti Voldemort ja Bellatrix Lestrange, ja minä katsoin avuttomana taikasauvaani joka oli neljässä osassa palasina. Joka toinen palasista oli vihreä, joka toinen valkoinen, oikeastaan ne olivat niitä Pandan lakupätkiä joissa on joku vihreä ja valkoinen kuori... Noh, aloin taistella Voldua ja Bellatrixia vastaan niillä sauvan pätkillä, eihän mulla auttanu hävitä! Pian 3-vuotias siskoni poika tuli huoneeseeni ja tuijotti ihmeissään kaksintaistelua. "Täti mitä sinä teet?" kysyi Aatu (se siskon poika) ihmeissään ja minä karjuin että "Aatu juokse johonki turvaan!" Ja niin Aatu lähti. Siitä en enempää muista :D Unen lopusta ei tietoakaan :D

~Ihmeolio
Cadillac.

Poissa Unicorn

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Kesäkuu 17, 2009, 17:20:29 »
Näin kerran unta, että Harry ja kumppanit oli muodonmuutostunnilla. Sitten prof. McGarmiwa alkoi muuttaa muotoaan. Hän muuttui jättiläisvaahtokarkiksi ja lähti jahtaamaan Harrya, Ronia ja Hermionea ympäri Tylypahkaa. Lopulta McGarmiwa sai Harryn kiinni ja söi hänet. The End.

Loppujen lopuksi aika lyhyt uni. :)