Kirjoittaja Aihe: Rave  (Luettu 1125 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
Rave
« : Maaliskuu 01, 2009, 13:50:32 »
Rave on Hiro Mashiman seikkailumanga, jossa pelastetaan maailmaa pahiksilta mahtimiekan ja Rave-kivien avulla. Juoni on vaikea selittää, sillä siinä on paljon monimutkaisuuksia, joita minäkään en ihan ymmärrä. Ravesta löytyy huumoria ja seikkailua, mielenkiintoisia hahmoja, paljon taistelua ja dramaattisia juonenkäänteitäkin.
Minä pidän tästä mangasta erittäin plajon siitä syystä, että siinä on paljon mukavia hahmoja, ja rakastan Hiro Mashiman omalaatuista tyyliä piirtää. Ravea on mukava lukea. Sitä lukiessa olen nauranut ja itkenyt(olen supertunteellinen). Miinusta siitä, että on vaikea pysyä kärryillä, kun juonessa on paljon monimutkaisia mutta todella merkittäviä pikku asioita. On superpahiksia, ja ei-niin-pahiksia, superhyviksiä, jänniä sivuhahmoja, ja hienosti piirrettyjä taistelukohtauksia. Minun ehdoton lempihahmoni on Musica. En tiedä miksi, kai siksi että se on sellainen ihkupihku kovis. Let on myös aika ihkupihku.

Mainitaanpa nyt muutama hahmo.

Haru toinen Rave-mestari, eli siis maailmanpelastaja.
Elie muistinsä menettänyt tyttö, jonka menneisyys ei ole vieläkään oikein paljastunut.
Musica Silver Claimer(elikkä sellainen jännä heppu joka osaa käsitellä hopeaa ja käyttää sitä aseena. Ei siis ole ainoa Silver Claimer), ja (entinen) rikollinen.
Plue sellainen lumiukon näköinen otus, joka liittyy merkittävästi Raveen ja kaikkeen. Ei osaa puhua.
Let jossain vaiheessa tarinaan mukaan tuleva puoli-ihminen, joka on puoliksi lohikäärme, puoliksi ihminen.
Griff hyytelönnäköinen pienikokoinen otus, joka osaa tehdä karttoja, ja on melkoinen pervo.

En ole kovin hyvä tähän topikinaloittajan hommaan, kun on kyseessä jotain niin monimutkaista kuin Rave, mutta tässä nyt olisi jonkin verran tietoa niille, jotka eivät ole Ravea lukeneet. Ja ne, jotka ovat lukeneet, tulkaa tänne kertomaan miksi pidätte tästä sarjasta, ketkä ovat lempihahmojanne ym. ja tietenkin keskustelemaan ja pohtimaan teitä askaruuttavia asioita.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
Vs: Rave
« Vastaus #1 : Maaliskuu 22, 2009, 10:09:55 »
Njaa, tästäkin oli topicci. Olen lukenut Ravea kokonaista yhden osan, kuten myös monia muita manga-sarjoja. Olen lukenut siis tämän ykkösosan silkasta kokeilunhalusta. Toista osaa en ostanut, koska ykkönen ei herättänyt niin suurta kiinnostusta. Miksikö? En ole varma itsekään. Ensinnäkään, Rave ei vaikuttanut minusta kovinkaan hauskalta vaan paremminkin melko sekavalta. Toiseksi, Mashiman piirrosjälki ei sävähdyttänyt omanlaisuudessaan yltiöpositiivisesti. Kolmanneksi, juoni ei vaikuttanut minua kiinnostavalta jostakin jännästä syystä jota en muista enää koska lukemisesta on jo aikaa melko runsaasti. Palaan kuitenkin nyt mainitsemaani kohtaan kaksi; en siis pidä piirrostyyliä mitenkään huonona taikka ruman näköisenä tai muutakaan sellaista, se vain ei jotenkin iskenyt. Varmasti sillä on kannattajakuntansa eikä siinä mitään - eiväthän monet pidä Takahashinkaan tyylistä vaikka itse sitä kovin ihannoin. Meitä on moneksi!

Ravessa oli kuitenkin monia kivojakin juttusia, esimerkiksi Plue-hahmonen johon tykästyin koska se vain oli mahdottoman suloinen kaikessa lumiukkomaisuudessaan. Muista lempihahmoista en kyllä osaa sanoa, en tosiaan ole lukenut kuin sen ykkösosan. Tulipa vain mieleeni, että antaako se juonesta oikean käsityksen? Minusta se vain tuntui jotenkin niin sekavalta, etten viitsinyt ostaa kakkososaa. Mahdoinko tehdä väärän ratkaisun? Jännä, että moinen mahdollisuus tuli mieleeni vasta nyt paljon myöhemmin, muuten.

~Moondancer (haukkaava sieni)

Poissa Sonja

• Gradzbbh Mkryx
  • Vuotislainen
Vs: Rave
« Vastaus #2 : Heinäkuu 20, 2009, 21:45:22 »
Mashiman piirustustyyli on mielestäni todella mukava ja Rave on myös todella hyvä esimerkki siitä, miten paljon ihminen voikaan kehittyä piirtämisessä vuosien varrella! Kun selailee jotain Raven ensimmäisiä osia ja vertaa piirustustyyliä uudempiin osiin, niin huomaa, että ajan myötä kuvat ovat selkeytyneet ja jälki on paremman näköistä. (aika selvästi sanottu..) Siis jos on jättänyt Raven ensimmäisen osan perusteella, niin kannattaa harkita muidenkin osien lukemista. Ei sillä, että ensimmäinen osa olisi jotenkin huono.

Lempihahmojani ovat Musica ja Let. Rakastan Musicaa! (Me ollaan Minsvon kanssa niin samiksia näissä asioissa!)

Pepunheiluttajajengi rlz!!!!!!!1!!!
Keijukaisia on sittenkin olemassa. Salaperäistä.
 ~Hatsuharu

Kratztbuhh, manaatti!