Musiikki on maun asia, ja vain makuasioista voi tapella. Myönnän, että pyörittelen silmiäni kun joku kertoo musiikkimakuaan, mikä kuulostaa minun korvissani hyvin vähäpätöiseltä kuralta, en koskaan sano sitä, sillä se ei olisi vain epäkohteliasta, vaan myös ilkeeä. Tosin välillä haluan oikein olla ilkeä...*söpö hymy*
Minulla on hyvin laaja musiikkimaku, ja tarkoitan sitä. Saatan myös pitää yksittäisistä kappaleista, vaikka muuten 'dissaisin' yhtyettä täydestä sydämestäni. Ja toki myös hyvillä, jumalan asemaan nostetuillakin bändeillä on huonot hetkensä.
Minulla ei niinsanotusti ollut pitkään aikaan mitään 'suosikkia', kuuntelin jonkun aikaa vahvasti ja jatkuvalla syötöllä yhtä levyä, sitten kulutuksen vähentyessä siirryin uuteen, ja kävin levyjäni läpi uusiokäyttöperiaatteella.
Ja sitten on ne levyt, jotka soivat useammin ja pitempään, kuin muut, ja saattavat muodostua omaksi pitkäaikaiseksi hallitsijalajiksi.
Suurin osa levyistäni on metalli/heavy henkisiä, mikä on melko mielenkiintoista. Vaikka voisi helposti erehtyä, en henk. kohtaisesti lue itseäni metallistiksi tai gootiksi, olen sekarotuinen, piste.
Mutta olen nyt löytänyt yhtyeen, joka todella erottui niinsanotuksi suosiksiksi, jostakin syystä se sai minussa aikaan erillaisia reaktioita kuin muut yhtyeet. Se sai minut tuntemaan itseni...Hysteeriseksi teiniksi.
Lordi
Olen saanut kuulla tästä, uskokaa pois. Ja kun olen vielä melko herkkänahkainen musiikkimakuni suhteen. Mutta Lordia rakastan, se on vain sellaista hirivömättöä joka iskee minuun kuin Thorin vasara iskee ukkosta. Ja rakastan hirviöitä, b-luoka kauhuelokuvia ect. Olen aina tuntenut ne omaksi asiakseni. Yhtyeen jäsenten asut ovat niin upeat, että ihan tässä tahtoo samanlaiset! Musiikin lisäksi heillä on show, mahtavin lavashow mitä olen nähnyt. Kunnon show saa tämän neidin lämpimäksi. Tutustuin Lordiin Would you love a monstermanin videolla, joka tulis televisiosta, ja joka jäi heti soimaan päähäni, sekä visuaallisesti hieno video teki minuun suuren vaikutuksen. WYLAM on edelleen parhaimmiosta, kuin myös Devil is a loser.
Rakas Enary on niin hiton asiallinen daami että latua.
Mutta jatketaan...
Kotiteollisuus
Jouni Hynynen on idooleista suurin ja parhain! XD En ole ikinä kuullut asiallisempaa musiikkia, ikinä. Musiikki saa veresi kiehumaan, ja sanat on karjuttava ulos, jotta saat sisälläsi vellovat tunteet purettua. Sanoitukset ovat kauniita, niitä laulaa mukana vaikka viimeiseen hengenvetoon. Karpaaseilla on myös asennetta, mikä on tosin muototutunut huumoriksi minun ja Tiinan välisissä keskusteluista. En tiedä ollenkaan, mitä Kotiteollisuuden karpaasit ajavat takaa, ja itseasiassa, ei voisi kiinnostaakkaan. Kauneimmat laulut ovat ehdottomasti Minä olen, Meren mutaa, Tuomittu ja SATU PEIKOISTA!(<3 Tietenkin peikot tykkäävät.) Antaa tulla pojat!
(Ja i shall shock ya all, Hynynen on seksikäs mies!)
Sonata Arctica
Voi luoja, Tony Kakkon ääni, niin kaunis, niin... Se on samettia, silkkiä ja salvaa korville. Laulut ovat kauniita, ne saavat sinun sisälläsi jotakin liikkeelle, liikuttumaan, tunnet olosi urheaksi. Sankariheviä, niinkuin joku sanoi. Ja kappaleen sanat saattavat olla hyvin iroonisia, mikä tekee niistä vielä kauniimpia. En saa tästä oikein mitään selvää selvitystä, minä van pidän tästä musiikista, hyvin paljon. Joita kuuntelen mieluiten ja hartaudella ovat Broken, The Misery ja The Gun.
Ja on olemassa artisti, ja tämä artisti on säilyttänyt aina paikkansa...
Kaija Koo
Jo lapsena pidin Kaija Koosta, kuuntelin äidin kaseteilta tuulikelloa, ja aina, koko nuoruuten läpi olen löytänyt itseni niistä lauluista. Ei vain ole mitään niin rakasta, ja niin läheistä kuin Kaija Koo. Ne, joita en koskaan unohda, ovat Kuka keksi rakkauden, Kevään ensilunta, Unihiekkamyrsky, Mitä siitä, Taas mua viedään, Aino, Minä muistan sinut ja Suurempi muita.
Kaija Koo on kaunein nainen jonka tiedän
Sitten listaa niistä muista, josta en keksi tässä liikuttuneessa mielentilassa mitään sellaista ylöskirjoitettavaa minkä joku muu saattaisi ymmärtää.
HIMSe joka sysäsi minut tälle pimeälle ja synkälle tielle, ja jolle olen kiitollisuuden velassa siitä hyvästä.
ApocalypticaSellohevia, tarvitseeko muuta sanoa?!
Raptori"Oi beibi nyt taisin keksiä!" Klassikkomateriaalia
Nightwish
Stratovarius
Amorphis Pasi! Muah!
Charon
FinntrollPeikkomusiikkia, hell jeah!
Metallica
Rhapsody
Yö
Hausmylly
Tarot
ect...Tämä jatkuu vielä pitkälle, maailmasta loppuu paperi ja rakennan tunnelin kuuhun, uskokaa pois.