Kirjoittaja Aihe: The Tales of Beedle The Bard - Siuntio Silosäkeen tarinat (vol. 2)  (Luettu 15646 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
//AURORIMUOKS. Koska näytä topiceja oli nyt erikseen sekä suomen- että englanninkielisellä otsikolla, on vanhempi tapaus siirretty Arkistoon. Jatkamme siis keskustelua tässä topicissa. //

Nimi: Siuntio Silosäkeen tarinat
Kirjoittanut: J.K.Rowling
Suomentanut: Jaana Kapari-Jatta
Kustannusyhtiö: Tammi
Sivuja: 93

Tarinat: 1. Velho ja pomppiva pata                [Hyvä tarina, mutten kerro siitä enempää, jotten pilaa lukunautintoja]
           2. Oivan onnen alkulähde                  [Tämä oli luultavasti paras.]
           3. Tietäjän karvainen sydän              [Hmm... Hyvä, mutta hieman... karmiva.. tavallaan]
           4. Tanili Kanilin käkättävä kanto         [Pidin. Tämä oli toinen, joka on 1 parhaista.]
           5. Tarina kolmesta veljeksestä           [Jos et ole tätä lukenut, mene äkkiä ostamaan KV. Täysin sama.]

Kolme parasta: [Oma mielipide] 2, 3, 4.

Mitä mieltä itse olette? Mikä on omasta mielestäsi paras? Pidätkö, Tanili Kanilin tarinasta? Onko Velho ja Pomppiva pata liian pitkästyttävä? Eikun kertomaan omia mielipiteitä!

Jos on huono aloitus, niin pistäkää vaan lukkoon. Alotan uuden, samansaine. >:(  No en oikeesti!

Kirjan kuvistakin keskustelua. Miksi oivan onnen alkulähteessä, on kuoleman varjelusten merkki (se löytyy kuvasta, sivulla 28)? Onko sivulla 47 oleva kuva liian raaka lastensatu-kirjaan? Sivun 78, kuvassa. Onko ¨kuolema¨ liian lyhyt, veljeksiin verrattuna? Kenen hauta, on sivulla 82? Vastailemaan!
-E

//Keskustelu siirretty kyselyistä oleskeluhuoneeseen -C'anossa
//Siirretty Oleskeluhuoneesta Taikuuden historiaan. -Vilena
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2009, 16:02:39 kirjoittanut Vilena »
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
Vs: The Tales of Beedle The Bard - Siuntio Silosäkeen tarinat vol. 2
« Vastaus #1 : Maaliskuu 05, 2009, 16:11:01 »
Warlock's Hairy Heart on todella pelottava satu! Oikein karmiva... Sillä tavalla, jännästi. Tykkäsin kyllä tosi paljon, pidän kieroista saduista jostain kummasta syystä! Tykkään myös höpsöistä saduista. Babbitty Rabbitty oli tosi ihana, ja Hopping Pot! Ja Fortune myös! Kaikista vähiten pidin kolmen veljeksen tarinasta, mielestäni se ei ollut mitenkään erityisen mahtavan ihku. Tuohon aloitukseen muuten voisi muoksia satujen alkuperäiset nimet. Tuota kuva-asiaa en nyt voi kommentoida, kirja kun on yläkerrassa huoneessani (ah jee, Minsvo viimeinkin palautti sen minulle!) enkä jaksa sitä metsästää nyt.

Onko täällä muuten henkilöitä (varmasti on!) jotka ovat lukeneet kirjan sekä alkuperäisenä että suomennettuna? Haluaisin tietää, miten se oikein on suomennettu. Minun korvaani Oiva onnen alkulähde vähän särähtää (en kyllä tiedä, miten itse sen nimen olisin suomentanut) eikä Tanili Kanilikaan kovin herkku nimi ole. Eikös se ollut jotenkin eri tavalla seiskaan suomennettu? Jänistys Pänistys? Töpöhän piti ymmärrettävistä syistä kannoksi, mutta miksi Jänistys Pänistys? Minusta Jänistys Pänistys kuullostaa kivemmalta kuin Tanili Kanili! Muusta suomennoksesta en sitten mitään voi virkkoa, kun en ole kirjaa suomeksi lukenut. Asennevamma suomennettuja kirjoja kohtaan mulla on nimittäin. :=D
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
Vs: The Tales of Beedle The Bard - Siuntio Silosäkeen tarinat (vol. 2)
« Vastaus #2 : Maaliskuu 05, 2009, 16:28:48 »
Mimmi on aivan oikeassa. Jänistys Pänistys paljon parempi. Babbityhän on nainen, Tanili kuullostaa liikaa Tanelilta, ja muutenkin tuosta tulee mieleen Taneli Kaneli.

Minun lempisatuni on The Fountain of Fair Fortune. Toivon todella että Sir Lucklessiä ei ole suomennettu miksikään typeräksi. Ei varmaan niitä noitienkaan nimiä, siitä olen kyllä varma. Minun Silosäkeen tarinani tulee tässä joskus, äiti tilasi sen minulle kirjakerhosta, kun se oli valittavissa kuukauden kirjaksi. Ymmärtääkseni siis normaalia halvempi kirjakerhon jäsenille. Jippii! Toivon että se on hyvä myös suomeksi.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #3 : Maaliskuu 05, 2009, 17:09:57 »
Mullekkin tulee siitä mieleen Taneli Kaneli! Ja mulla on vielä pehmopupukin (miespuolinen! Minsvo, muistatko se joka oli yhdessä leikissä joskus Percynä?) ja sen nimi on Taneli Kaneli. Ehkä Sir Luckless on jätetty vain sellaiseksi? Joku Sir Onneton (niinkun suora suomennos) kuullostaisi todella typerältä. Ja onneton ei kyllä sanana kävisi, koska siitä tulisi mieleen unhappy-tapaan onneton. Sitten kun se kirja Minsvolle pumpsahtaa, hahaa, on minun vuoroni muhia sitä!

En kyllä tajua, mistä se Tanili Kanili oikein on pieraistu. Joo mutta, onkos se Babbity vai Babbitty? En muista!

Poissa Hermuuni

• Kelmitär Korpinkynnestä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Three Words, Eight Letters and I'm Yours
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #4 : Maaliskuu 05, 2009, 17:26:39 »
Mulla on ne molemmat (englanniks ja suomeks). Suomennoksista en oikeastaan osaa sanoa pahemmin mitään kunnen lukiessa keskittynyt niin siihen..  Vaikkakin se Tanili Kanili oikeasti häiritsee, mun psykologian ryhmässä on yks Taneli ja mulla tulee tosta aina mieleen se, joten Jänistys Pänistys ois ollu paljon parempi ;D
Sir Luckless on suomennettu Sir Kovaonniseksi, mikä on toisaalta kyllä ihan ok, mutta ei ihan ehkä vastaa tuota englannin kielistä.. Naisten nimet taisi olla ihan samoja ku englannin kielisessäki..?
Ja mua edelleen häirittee toi kiiltävä kansi ./ ei Harry Potter kirjoihin kuulu kiiltävää kanstta, se nyt vaan on niin väärin.
Ja Kuolema on oikeesti ihan liian lyhyt verrattuna niihin veljeksiin, se on häirinny mua jo vaikka kuinka kauan, Kuoleman jotenki kuvittelis semmoseks Ankeuttajamaiseks, tosi pitkäksi kaaputyypiksi jolla on joku viikate, mutta tuo on joku hobitti.
mutta kuvitukset on edelleen ihanat! Vaikkakin siinä oivan onnen alkulähteessä se varjelusten merkki on vähän outo.. ja onko tuossa tarkoitus pystyä kylpemään?
Tietäjän karvainen sydän oli oikeasti aika karmiva, jotenkin järkky, silti sekin oli todella onnistunut, vaikkakin ainut näistä saduista joka herätti minussa reaktion; Oi, tämänhän voisi joskus kertoa vaikka omille lapsille! Oli se Oivan onnen alkulähde, se oli jotenkin suloinen ja mukava ja opettavainen, kuten satujen kuuluisikin olla. Tanili Kanili oli muuten todella hauska satu, joka nousee myös yhdeksi lemppareistani.

Tykkäsin Dumbledoren kommenteista, sieltä tuli kaikkea hauskaa oheistietoa, millä ei periaatteessa tee mitään, mutta sellaisia on niin kiva lueskella ;D
Koskahan HP-faneihin tulee joku tietovisa Siuntiosta? Ellei sitten ole jo, en ole oikeastaan edes käynyt katsomassa, mutta sellainen olisi kumminkin kiva :D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2009, 17:34:47 kirjoittanut Hermuuni »
”Nyt ei ole kaikki Ruikulin suortuvat rasvassa.” -Sirius <3 (Eli Neigen Athene <3)

Poissa Silver

• Tengo hipo y soy estudiante.
  • Vuotislainen
  • *Arvostaa sankariaan*
« Vastaus #5 : Maaliskuu 08, 2009, 14:07:41 »
Huoh, sain juuri päätökseen Siuntion tarinat (mulla siis suomeksi). Vaikea sanoa mikä oli paras. Pidin Tanilista Kanilista ja siitä Oivan onnen alkulähteestä. :) Mielenkiintosinta oli lukea Tarina kolmen veljeksestä Dumbledoren mietteet -osio. :D Pidin kovasti myös kuvituksista, vaikka se lähde oli kieltämättä erikoinen. Itse kuvittelin sen sellaiseksi pieneksi lammeksi, jonka reunoilla olevien patsaiden suista tulee vettä. :} En tiedä, aika elokuvamainen ajatus, mutta ei tuossa Rowlingin versiossa voi kyllä kylpeä.
   Mietin, että voisiko noita tarinoita kertoa tyyliin pikkusisaruksille tai lapsille yleensä. Päädyin siihen, että että nämä tarinat ja varsinkin kommentit (miten sen nyt selittää pienille "Niin tämä Dumbledore on semmoinen tosi mahtava velho tuolla Harry Potterin, joka siis myöskin on velho, elämässä ja tässä on nyt hänen viisaita kommenttejaan...") avautuvat ja antavat enemmän Potterien tuntijoille. Itse ainakin aion kehottaa lukemaan ensin Potterit ja sitten Siuntion tarinat. :>

-Silver
Elämä maapallolla on kallista, mutta sisältyyhän siihen matka auringon ympäri.

Tobias

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Maaliskuu 08, 2009, 14:20:49 »
Mulla on nyt suomeks, mut saan kyllä englanniksikin. Pitäähän ne molemmat omistaa.

Tykkäsin ehkä hieman enemmän Tanili Kanilista kuin Oivan onnen alkulähteestä. Ne oli mun suosikki tarinat.
JK oli piirtäny hienon lähteen. Huomasko muuten kukaan, et siinä oli Kuoleman Varjelusten merkki?

Sitte taas pomppiva pata: se oli kirjan "huonoin".
Karvainen sydän: melkee lähti ruokahalu (no ei ihan), ku näin sen kuvan. Se oli aikast hienost nimittäin tehty. Ihan hyvä satu.
Kolme veljestä oli nerokas, mutta ei yltänyt Oivan tai Kanilin sarjaan. Mutta siinä oli paras "pahis". Itse Kuolema.

Eli siis *****
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2009, 14:24:27 kirjoittanut Tobias »

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #7 : Maaliskuu 08, 2009, 19:58:04 »
Mulla löytyy suomeks,ja pidän kirjasta.Paras tarina on 3 veljeksestä,opetuksena hyvä.Poikkeaa kyllä omista kuulemistani,mutta on mukava kuulla myös velhomaailman sadut.Ja kuten KV Ron ja Hermione keskustelivat:"-Ja mitä tähän kirjaan tulee",Hermione sanoi."Siuntion silosäkeen tarinat...en ole ikinä kuullutkaan niistä!"Etkö sinä ole kuullut Siuntion silosäkeen tarinoista?"Ron sanoi korviaan uskomatta."Lasket kai leikkiä?"Enkä laske!"Hermione sanoi yllättyneenä."Tunnetko sinä sitten ne?"No tottakai minä tunnen!"(Harry mietti miten Ron oli lukenut muttei Hermione)
"Äh,älkää viitsikö!Eivätkö kaikki lasten sadut muka ole Siuntion?Oivan onnen lähde...Velho ja pomppiva pata...Pänistys Jänistyksen hölöttävä töpö..."Anteeksi?"Hermione kikatti"Mikä se viimeinen oli?"Lopeta!"Ron sanoi ja katseli epäuskoisena Harrysta Hermioneen."Takuulla olette kuulleet Pänistys Jänistyksestä-"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että  Harryn ja minut kasvattivat jästit!"Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja,me kuultiin Lumikki ja 7 kääpiötä ja Tuhkimo-"Mikä se on,joku sairausko?"Ron kysyi.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2009, 22:07:18 kirjoittanut jankku »
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #8 : Maaliskuu 10, 2009, 17:46:29 »
Minulla on kirja suomeksi. Tykkäsin tosi paljon kaikista saduista, mutta kyllä Oivan onnen alkulähde oli paras. Se oli sellainen opettavainen ja jotenkin vaan ihana. Tarinassa oli ihanat kuvitukset, ja lähde oli hieno. Minäkin ihmettelin lähteen kokoa! Jotenkin se oli sellainen suihkulähdemäinen johon ei takuulla mahdu kylpemään. Oli lähinnä koomista kuvitella Sir Kovaonninen sinne kylpemään yksi jalka lähteessa kun luin. ;D Tanili Kanilista tykkäsin myös, ja se oli varmaan toiseksi paras tuosta kirjasta. Siinäkin oli oikein kiva tarina ja opetus.
Kaikista vähiten tykkäsin Pomppivasta padasta. Se ei ollut mitenkään kiinnostava. Siitä puuttui joku juttu, en vain tiedä mikä. Syyläinen pata pomppimassa perässä koko ajan ei edes kuulosta mitenkään miellyttävältä.
Tietäjän Karvainen sydän ja Tarina kolmesta veljeksestä olivat kivoja myös. Karvainen sydän oli kyllä aika karmea.. Kyllä hauta kolmen veljeksen sadussa taisi olla ihan niiden (Peverellitkö ne nyt oli?) veljesten hauta. Minua jäi vaivaamaan se, että jos Kuolema antoi oman näkymättömyysviittansa yhdelle veljeksistä ja sitten se veli antoi sen aina eteenpäin omille lapsilleen (miten se päätyi Harryllekkin), niin miten kuolema sitten pääsi hiipimään ihmisten luo salaa? :O
Taidan lukea näitä satuja omillekkin lapsilleni joskus. Tottakai luen myös jästisatuja ettei heistä tule ihan niin tietämättömiä kuin Ronista. ^^
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

Ellis

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Maaliskuu 11, 2009, 21:07:13 »
Minulla on itselläni Siuntio Silosäkeen tarinat kotona. (Suomeksi)
Velho ja pomppiva pata:Ihan kiva tarina mutta ei ollut kahden
parhaimman joukossa. Kuitenkin ihan ok.
Oivan onnen alkulähde:Ehdottomasti paras satu.
Tietäjän karvainen sydän: Liian raaka.
Huonoin satu koko kirjassa. Se ärsyttää kun tietäjä teki niin
kauhean tempun lopussa!
Tanili Kanilin käkättävä kanto: Ihan hyvä. parhain.
Tarina kolmesta veljeksestä: Viitta oli minusta parhain esine.
Oli kivaa kun nuorin oli viisain!
Kiva tarina!

Poissa Isetom

• Vuotislainen
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #10 : Maaliskuu 12, 2009, 18:18:28 »
Taidan lukea näitä satuja omillekkin lapsilleni joskus.

Samaa ajattelin itsekin. :)

---------

Kirjan luin päivässä. Se oli ihan hauska kirja ja siitä erotti Rowlingin kirjoittamistyylin, joten tuli kotoisa olo. Itse pidin ehkä eniten Oivan onnen alkulähteestä. Semmoinen sydäntä lämmittävä satu ja tykkäsin siinä myös Dumbledoren huomautuksesta.

Toinen suosikkini oli tietenkin Kolmen veljeksen tarinan lisäksi Tietäjän karvainen sydän. Se oli hyvä siksi, että se oli raaka ja siksi vähän meni jopa överiksi, mutta omalla tavallaan oli huvittavaa lukea tuollainen Rowlingin 'raaka satu' (älkää pitäkö minua hulluna)

Kaikki sadut olivat hyviä, mutta kirja olisi ollut kehno ilman Dumbledoren kommentteja.
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #11 : Maaliskuu 14, 2009, 20:36:00 »
Oli kivaa kun nuorin oli viisain!

Tämähän on hyvin tyypillinen piirre myös jästisaduissa. Prinssejä/veljeksiä/prinsessoja/muuten vain ihania neitoja on kolme (tai joskus kaksikin riittää), ja kun kaksi vanhinta (tai se vanhempi) on mokannut, nuorin (tai se ainoa kiltti ja hyveellinen) tulee, vie voiton kotiin ja parhaassa tapauksessa pelastaa vielä ne kaksi muutakin.

Ostin itse tänään kirjan suomenkielisen version, koska tarkoitukseni on lukea sitä kuusivuotiaalle pikku-ukolleni. Lukaisin toki sadut selityksineen ensin läpi itsekseni, tykästyin eniten Oivan onnen alkulähteeseen, totesin Tietäjän karvaisen sydämen sellaiseksi, että siitä joudutaan lukemisen jälkeen keskustelemaan pitkään ja hartaasti pikku-ukon kanssa ja olin kaikki viisi satua luettuani hiukan kyllästynyt niiden yliopettavaiseen sävyyn. Mutta kirja on kuitenkin kokonaisuutena kiva, ja ostan sen myös alkukielisenä omaksi ilokseni ennemmin tai myöhemmin. Käännös kun harvemmin on alkutekstin veroinen, ja minua häiritsee kovasti esimerkiksi warlockin suomentaminen tietäjäksi, kun ne ovat kuitenkin kaksi ihan eri asiaa. Aiemmin joissain yhteyksissä tapaamani käännös sotamaagi on imo paljon osuvampi - joskaan ei ehkä tämän sadun kohdalla, mutta jotain muuta kuin tietäjän Kapari-Jatta olisi mielestäni voinut keksiä.
Constantem decorat honor

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
« Vastaus #12 : Maaliskuu 15, 2009, 21:54:09 »
Juu, kyllähän minäkin ostin sen heti ilmestymispäivänä. En olisi tiennyt ollenkaan, että ilmestymispäivää on aikaistettu, ellen olisi juuri edellisenä päivänä lukenut täältä Vuotiksesta siitä. Mutta luin, ja sain kirjan heti sen ilmestyttyä. Ja luin kirjan parissa tunnissa. Jotenkin hämmästyin, kun huomasin, että ne todellakin olivat lastensatuja. Siis totta kai tiesin jo etukäteen, että ne ovat lastensatuja, mutta kun on tottunut Rowlingin kirjoittavan Pottereita, niin eipä voi kuin ihmetellä muutosta. Row osaa siis kirjoittaa lastensatujakin, ja vieläpä tosi suloisia. :) Mutta eipä se niin ihmeellistä ole, Rowling kun sattuu olemaan monimiljönääri, joten eiköhän hänen kirjoittajan lahjansa yllä muuallekin kuin Potteriin. :D Vaikka toki tämäkin on Potterin sivutuote. :) Dumbledoren kommentit, Hermione kääntänyt riimuista (hyvä lisä minun mielestäni) ja lisäksi Siuntio Silosäkeen tarinat esiintyi KV:ssä. :) Sama taikamaailma kuin Pottereissa.

Pidin itse kaikkein eniten Oivan onnen alkulähteestä. Siinä oli onnellinen loppu eikä se ollut mitenkään liian raaka. Se oli jotenkin tosi "hellä" ja sopiva. :)
Tietäjän karvainen sydän taisi olla se karmivin tarina. Toisin kuin suurimmassa osassa lastensatuja, tämä ei loppunut onnellisesti, vaan surullisesti. Suorastaan raa`asti.
Velho ja pomppiva pata oli opettavainen satu. Sen opetus oli, että ihmisiä pitää auttaa, kun siihen pystyy. Tosin Dumbledore sanoi sen vielä syvemmin. Jästien ja velhojen veljeys, Siuntio puolusti sitä. Siuntio oli varmaan hyvä ihminen. :) Ja ainakin sillä oli paremmin hallussa nämä tarinat kuin Beatrix Bloxamilla. :D
Tanili Kanilin käkättävä kanto oli mielestäni vähän outo. Mulle tuli siitä mieleen tuttu tarina: Keisarin uudet vaatteet. Se oli vähän saman tapainen, mutta vaatteet korvasikin taikuus ja taikasauvan heiluttelu. Huijari tuli opettamaan taikuutta kuninkaalle ja lopulta sitä esiteltiin kansalle. Loppu vain oli erilainen. Tanili Kanili oli aika outo vanha noita, ja se käkätys... *pudistelee päätään hämmentyneenä* Aika moinen kertomus.
No sitten on tietenkin Tarina kolmesta veljeksestä. Oli tosiaan ihanaa, että nuorin oli viisain veljeksistä. Ja kyllä minäkin kaatuisin sen näkymättömyysviitan puoleen. Olis tosiaan ihanaa omistaa sellainen monestakin syystä. *huokaisee haaveellisena* :) Todella opettavainen tarina tämäkin. Ja kuoleman varjelukset sitten... Huh huh. :D

Dumbledoren kommentit ovat sitten vielä asia erikseen. Niissä tulee ilmi tosi paljon mielenkiintoista taustatietoa, esim. noitavainoista ja lemmenjuomasta. Tosi ovelasti on myös laitettu se, että J.K. Rowling suomentaa joitakin Dumbledoren sanoja, koska "Professori Dumbledore näyttää kirjoittaneen velholukijoille". Ja kuten minä olen ihaillut aina Harry Potter-sarjan alusta alkaen, ihailen edelleenkin Dumbledoren tapaa nähdä asioita. Ja kirjoittaa niistä. Dumbledore oli ja on edelleenkin viisas velho, viisain, josta olen koskaan kuullut tai josta tulen koskaan kuulemaankaan. Sitä mieltä minä olen.

J.K.Rowlingin Siuntio Silosäkeen tarinat täytti mielestäni kaikki odotukseni ja on aivan ihana lasten satukirja. <3 :)
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #13 : Maaliskuu 15, 2009, 22:21:41 »
 Ostin tämän kirjan pian sen jälkeen kuin sain ilmoituksen siitä, että kirja on noudettavissa. Luin kirjan päivässä. Kaikista tarinoista kävi hyvin ilmi Rowlingin kirjoitustyyli. Itse pidin eniten Tarinasta kolmesta veljeksestä, koska tarina on kiehtova. Pidin myös Oivan onnen alkulähteestä. Tietäjän karvainen sydän oli minustakin aika karmiva tarinan, mutta pidin siitä silti.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Hermuuni

• Kelmitär Korpinkynnestä
  • Vuotislainen
  • Three Words, Eight Letters and I'm Yours
« Vastaus #14 : Maaliskuu 16, 2009, 17:21:36 »
Hahaa! Tosi monen suosikki on Oivan onnen alkulähde ;D
Ei mutta on kyllä pakko lukea noita satuja sitten omille lapsille joskus, nuo ovat niin mukavia ja opettavaisia myös, ja onhan siinä vaihtelua Lumikkiin ja seitsemään kääpiöön kuten joku sanoi :D
(aika turha kommentti)
”Nyt ei ole kaikki Ruikulin suortuvat rasvassa.” -Sirius <3 (Eli Neigen Athene <3)

Ewenda

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Maaliskuu 18, 2009, 14:48:25 »
Ite tykkäsin todella paljon että J.K Rowling tekee edelleen jotain potteriin liittyvää niinkuin on huispaus kautta aikoje ja se möröistä kertova kirja.. :D Ite luin siuntion silosäkeen tarinoita yks per ilta eli luin ne itelle iltasaduks. En halunnu koko kirjaa lukee heti parin minuutin sisällä koska halusin jännittää joka päivän iltaan et sian lukee taas itelle yhden iltasadun.. :D

Sitte ku mulla on omia lapsia niin aivan varmasti luen niille siuntion silosäkkeen tarinat.. :] En jaksa pistää niitä paremmuus järjestykseen koska kaikki oli tosi hyviä..

Poissa Gifu

• Vuotislainen
  • Pottermore: ShadowEcho82
« Vastaus #16 : Maaliskuu 18, 2009, 16:48:13 »
Minä mietin sen lähteen siten, että se Rowlingin piirtämä lähde olisi semmoisen isomman altaan keskellä. Ja sitten siinä isommassa altaassa (mitä ei ole piirretty kuvaan) uitaisiin.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #17 : Maaliskuu 19, 2009, 20:39:44 »
Mutta voihan se suihkulähteen näköinen kapistus olla vaikka miten iso! Vaikka viisikymmentä metriä halkaisijaltaan, kuka ties!

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #18 : Maaliskuu 20, 2009, 17:26:33 »
Veikkaan että se lähde on ainakin norsun kokoinen, ja eihän siinä oikeasti kuulu kylpeä, se on vain taru. Niin minä ainakin asian näen.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #19 : Maaliskuu 20, 2009, 19:37:36 »
Se lähde on viisikymmentä metriä halkaisijaltaan olevan norsun kokoinen, ounastelisin. Tahtoisin uiskennella siinä
Siis Minsvo, ajatteletko niinkuin, että se on taru tarun sisällä? Että tarun (Fountain of Fair Fortune) henkilöt uskovat tarua jossa on lähde? Tai siis, no, koska olet Minsvo varmaan tajuat pointtini. Toivottavasti.

hamis

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Huhtikuu 05, 2009, 13:40:33 »
Tietäjän karvainen sydän on paras tarina koko kirjassa! Ostin tos lauantaina ja luin kaikki  tarinat yhes illassa....  Kaikissa tarinoissa on tosi hyvät opetukset!!!! =)

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Huhtikuu 05, 2009, 14:09:39 »
Täytyy kyllä sanoa, että minä en pitänyt opuksesta. Se oli jotenkin tylsä, tai jotain :D Tai sitten odotukseni olivat piirun liian korkealla.

Parhaimpana tarinana pidin jo Kuoleman Varjeluksissa nähtyä tarinaa kolmesta veljeksestä. Se oli mielestäni jokseenkin realistinen ja opettavaisin tarina koko kirjasta. Argh, en osaa analysoida näitä niin tarkasti kun puoliunessa rämmin tätä lävitse :D Täytyy muuten sanoa, että englannin kielisenä oli paljon parempi kuin suomeksi, ihan näin Kapari-Jatan työtä mitenkään väheksymättä.
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
« Vastaus #22 : Huhtikuu 05, 2009, 21:31:23 »
Minä pidin. Olen suuri satujen ystävä ja oli ihanaa lukea uudenlaisia satuja. Varsinkin se Oivan onnen alkulähde vai mikä se oli, oli minun mieleeni. Kun otin opuksen käteeni ja luin sen, lukaisin kyseisen tarinan kahteen kertaan kun se oli niin ihana. Se oli niin Grimmin veljesten kaltainen tarina, ilman kristillisiä sivuhuomautuksia aina välillä. Varsinkin se ritari tuotti minulle paljon mielihyvää, se oli semmonen leppana ja titten tille kävi kaikki hyvin! Ihanaa!
Kolmesta veljeksestä en niinkään pitänyt, vaikka oli senkin loppu koskettava. Dumbledoren kommentit oli niin ylirasittavia! En minä niitä jaksanut lukea kun ne oli pitempiä kuin itse tarina! Ei näin! Ylimääräisen kommentoijana tiedän, että tuollainen on äärimmäisen rasittavaa. Minun sivukommenttini vielä menevät, mutta ei, ei näin kiitos. Onneksi ne eivät olleet niinkään olennaisia.

Mukavaa kun nykyäänkin osataan kirjoittaa tarinoita mihin sisältyy opetus. Opetus on tärkein ja jos minä joskus saan omia lapsia, tuosta neljäksi illaksi iltalukemista niille. Kaikinpuolin sujuvia pikku tarinoita joissa pääsi itse kuvittelemaan helposti mukana. Olin ihan täysillä kuvittelemassa siihen sitä taustaa ja pomppivan padankin näin silmissäni. Pidinpidinpidin, kiitos ^.^
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Vieläkö juonituttaa? Juonittelupelit Facebookissa

Poissa aholopai

• kappale kauheinta historiaa
  • Vuotislainen
« Vastaus #23 : Huhtikuu 10, 2009, 20:50:03 »
Onko se Siuntio Silosäkeen tarinat ihan hyvä kirja, kun haluaisin lukea sen tässä jossain vaiheessa?

Henskukkuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Huhtikuu 12, 2009, 13:41:05 »
Mä oon lukenu Siuntio Silosäkeen tarinat aika moneen kertaan (suomeks) ku oli niin hyvä. Hankin sen itelleni mlkein heti kun se ilmesty. Paras tarina oli ehdottomasti oivan onnen alkulähde! Jotenkin niin ihana ja opettavainen. Tietäjän karvainen syän oli aika raaka mutta ihan hyvä. Velho ja pomppiva pata oli ihan ok, mutta ei niin jännä kuin muut.Tarina kolmesta veljeksestä oli myös tosi hyvä (ja tietenkin ennestään tuttu KV:stä). Tanili Kanilin käkättävä kanto oli melkein yhtä hyvä kuin oivan onnen alkulähde. Kirjan kuvat oli tosi ihania! Dumbledoren kommentit oli ihan kiva lisäys. Kokonaisuudessaan ihana kirja!

Poissa Volde

• Pimeän lordi
  • Vuotislainen
« Vastaus #25 : Huhtikuu 25, 2009, 10:41:46 »
Top 3: Oivan onnen alkulähde, Tietäjän karvainen sydän ja Tarina kolmesta veljeksestä.

Sivun 28 kuva on eriskummallinen. Miten kuoleman varjelusten merkki liittyy tähän lähteeseen?

Ja sivun 47 kuva.. Ahh.. Tietäjä on tappanut jo neitokaisen ja aikoo vaihtaa hänen sydämensä omaan, karvaiseen sydämeensä.. Tietäjä tappaa sitten kuitenkin itsensä.. Lasten kirjasta en nyt ihan puhuisi, en usko, että tämmöisiä satuja luetaan pikkuisille lapsille.

Sivulla 78, kuolema on kyllä hitusen lyhyempi kuin nuoret veljekset.

Sivun 82 kuvan hauta on mielestäni osoitettu kolmannelle veljelle...

- Volde

Poissa Serious

• Tillintalla
  • Vuotislainen
« Vastaus #26 : Huhtikuu 27, 2009, 10:56:27 »
En oo vielä tätä ostanut, koska joka kaupassa on eri hinnat, jopa 11 eurosta (prisma) seitsemääntoista (suom. kirjakauppa). Odottelen vähän, että kirja muuttuu uutuudesta alennustuotteeksi, koska ei minulla ole mikään kiire päästä lukemaan lastenkirjaa ;) Tykkään enemmän enkunkielisen mattakannesta kuin suomiversion kiiltoversiosta, mutta ostan kuitenkin suomeksi koska en enkussa mikään priimus ole ja haluan saada siitä pikkukirjasta kaiken irti. Englanninkielinen olisi kuitenkin ollut eräässä puodissa vain 7 euroa, mutta sinne jäi. :S
Elämän tarkoitus on etsiä se.

LargeMos

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Huhtikuu 27, 2009, 12:11:46 »
Mun mielestä kirja oli erittäin hyvä! Dumbledoren huomautukset paljastivat lisää Tylypahkasta, ja muista taikamaailman jutuista. Tietäjän karvainen sydän oli aika karmaiseva tarina. Parhaat tarinat olivat Tanili Kanilin käkättävä kanto, Oivan onnen alkulähde ja Tarina kolmesta veljeksestä. Kirja oli kokonaisuudessaa tosi hyvä. Jokaisessa tarinassa oli selvä opetus.

Luin kirjan moneen kertaan ja joka kerralla pidin kovasti. En ole ainakaan (vielä) kyllästynyt. :D

Poissa Töyhtöhyyppä

• Vuotislainen
  • Kuuhulluus iski
« Vastaus #28 : Kesäkuu 16, 2009, 16:13:34 »
Tietäjän karvainen sydän oli paras, ei se minusta karmiva ollut. Vain opettavainen. En muutenkaan ole koskaan pitänyt sellaisita "lässynlässyn"-saduista, kuten jotkut Tuhkimot ja Lumikit...
  Oivan onnen alkulähdekin oli hyvä, kuvat kivoja.
  Dumbledoren huomautukset saduista toivat kivasti vielä lisää sisältöä kirjaan. Etenkin Tarinan kolmesta veljestä kommentit olivat hyviä, kun siinä valotettiin Kuoleman varjelusten kulkua velholta toiselle...
"Tänään satun olemaan täällä - Huomenna jossakin toisessa paikassa. Minä kuljen kulkemistani, ja kun löydän hauskan paikan, pystytän telttani ja soitan huuliharppua."

Winkey

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Kesäkuu 16, 2009, 19:06:05 »
Eniten pidin ehdottomasti Oivan onnen alkulähteestä. Se nyt vaan oli vähiten karmivin ja onnellinen loppukin löytyi. Jotenkin rauhoittava. Joku tuossa sanoikin, että aikoo lukea satua lapsilleen vanhempana. Ei ole yhtään huono idea, sama käväisi omassa mielessäni. Mutta Tietäjän karvaisen sydämen jättäisin ehkä myöhemmäksi...

Minustakin Tietäjän karvainen sydän oli kertakaikkisesti karmiva. Kuvakin karvaisesta sydämestä sai minut miltei pyörtymään. No nyt liioittelen. Mutta, no, tämä satu oli se josta pidin vähiten. Jotenkin sitä odotti, olihan nämä nyt periaatteessa tälläisiä lasten satuja, että tietäjä rakastuu neitoon ja he menevät naimisiin jne...

Dumbledoren huomautukset olivat mukavaa luettavaa. Jopa Tietäjän karvaisen sydämen huomautukset.

Kyllä Rowling osaa.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #30 : Elokuu 05, 2009, 12:59:52 »
No niin, pitipä taas kaivaa tämä samainen kirja esiin ja vähän selailla sitä. :)

Paras tarina on minun mielestä Velho ja pomppiva pata.  Pidin tarinasta, koska se oli niin opettavainen. Aivan niinkuin Dumbledore sanoo, vanha velho antaa pojalleen opetuksen. Mitä enemmän velho torjuu muiden avunpyyntöjä, sitä pahemmaksi pata muuttuu.
Parasta tässä sadussa oli kun vanha velho jätti pojalleen lapun: Toivon hartaasti, poikani, ettet milloinkaan tarvitse tätä. vanha
velho tarkoitti siis tohvelia.

Hyvä tarina on myös siitä seuraava tarina Oivan onnen alkulähde. Kolme noitaa saivat onnensa kylpemättä lähteessä, mutta ritarin tarvitsi vain luulla kylpeneensä lähteessä, joka tuo onnea. Lähteessähän ei mitään lumousta ole. Ritari oli aika lailla samanlainen kuin
Ron, Harryhan vain esitti laittaneensa Ronin juomaan Felix Fecilistä (noinko se kirjoitettiin??). Sen jälkeen Ron luotti itseensä enemmän, aivan kuten ritari.

Tietäjän karvainen sydän on ehdottomasti kaikista tarinoistaa karmein. Kaikki, jotka ovat lukeneet sen, tietävät kyllä miksi.
Tanili Kanilin käkättävä kanto on myös ihan ok. En vaan oikein muista mistä se kertoo. Enkä jaksa kattoo. xD

Tarina kolmesta veljeksestä on tietysti hyvä. Mutta mun mielestä se ei ole paras tarina...
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #31 : Elokuu 10, 2009, 15:22:19 »
Olen nukkunut koko kesän alkukesää lukuunottamatta Vuotiksessa. Kirjoittanut en ole yhtikäs mitään muistaakseni!

Joo mutta siis. Olen nero. Tajusin tuossa joku aika sitten tuon Beedle -> Siuntio-suomennoksen... Siis kun mietin, että miten ihmeessä Beedlesta vääntyi Siuntio... Mutta Siuntiohan on melkein sama kuin suntio! Ah, ja sitten aivoni raksuttivat.

No oli offia joo, mutta pakko minun oli itseni herättää!!!1

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #32 : Elokuu 11, 2009, 12:01:33 »
Olen tahtonut kirjaa jo joulusta asti, mutta ei vieläkään ole tullut ostetuksi. En saanut sitä joululahjaksi ja halusin kuitenkin lukea sen suomeksi. Kirja on aika lailla lyhyt, joten aina kun olen ostellut kirjoja, olen löytänyt jotain muuta pidempää luettavaa, mutta toivottavasti saan joskus aikaiseksi ostaa tämän, kun sain aikaiseksi lukeakin sen.

Ensimmäistä kertaa näin kirjan kirjastossa englanniksi. Vähän ajan päästä kuitenkin löysin sen suomeksi, ja tietenkin luen kirjan mieluummin ensin suomeksi kuin englanniksi. Olen siis lukenut kirjasta alun englanniksi ja loput suomeksi, mutta luulen, että olisi vaan pitänyt lukea se englanninkielinen, jos se kuulemma on parempi. Itsekään en pidä joistakin käännöksistä, enkä pidä siitäkään, että joitakin nimiä mentiin muuttelemaan, esim. Kuoleman varjelusten Jänistys Pänistys onkin Tanili Kanili. Mietin, miten tarina olisi onnistunut, jos se oltaisiin pidetty Hölöttävänä töpönä...- en osaa kuvitellakaan, ei nähtävästi mitenkään.

Pidin kirjasta siinä mielessä, että se oli todella opettavainen. Lähes kaikissa tarinoissa oli jotakin karmivaa ja esim. Tietäjän karvainen sydän ei edes vaikuttanut lastensadulta. Mutta itse olen aina pitänyt enemmän opettavaisista ja karmivistakin lastensaduista ja tarinoista, kuin sössötyksestä siitä, miten maailma on niin paratiisi ja elämä ruusuilla tanssimista. Mieluummin järkyttäisin lapsoset lukemalla heille opettavaisia kauheuksia kuin antaisin heidän kuvitella maailmasta olemattomia ja pettyä sitten tajuttuaan, että maailma on paha paikka. No, nyt menee vähän offin puolelle, joten siirrytäänpä itse tarinoihin. :D

Tarina kolmesta veljeksestä oli ja on minun lempitarinani. Karmivuutta ei ole lisätty sepittämällä olemattomia, vaan tarina on todenmukainen. Tätä tarinaa odotin koko kirjan ajan, muut tarinat tuntuivat sen rinnalla lähes tylsiltä ja tämä olikin hyvä loppuhuipennus. Kun tätä ajattelee, tämä onkin se kaikista karmivin tarina, koska velhomaailmassa varjelukset ovat olemassa ja tarina on siis totta. Tarinassa on todella hyvä opetus.

Luultavasti Tietäjän karvainen sydän kaikessa karmivuudessaan pääsee toiselle sijalle. Tämä oli kiinnostavaa ja hirvittävää luettavaa, ja todella kekseliästä. En ole varma, uskaltaisinko edes lukea uudestaan, vaikka kiinnostaisikin. :D

Oivan onnen alkulähde oli myös hyvä tarina, eikä niinkään tylsistyttävä. Suomennoksen nimi on kyllä vaikea ymmärtää, mutta tarinassa erityisesti pidin siitä, miten he saivat onnensa. Ei onnea saavuteta kylpemässä missään lähteessä, ja jos luulet olevasi onnellinen, oletkin onnellinen. Ritari Kovaonninen oli myös hyvä hahmo, jonka nimikin oli hyvin suomennettu, ja muistutti tosiaan vähän Ronia, ja pidin siitä, etteivät muut hyljeksineet ritaria, vaikka hän oli kuinka kovaonninen ja jästi. :D

Mielestäni Dumbledoren huomautukset eivät olleet pitkästyttäviä, vaikka olivatkin joskus tarinaa pidempiä. Nekin olivat vain opettavaisia ja hyödyllisiä kommentteja. :D
Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #33 : Elokuu 11, 2009, 12:20:47 »
Oma suosikkini tässä kirjassa jostain kumman syystä Tanili Kanilin käkättävä kanto. Se on vain mielestäni niin loistava tarina, jossa annetaan hyvin ymmärtää joidenkin jästien typeryys. Mutta pidän myös siitä Tarina kolmesta veljeksestä, vaikka se onkin tuttu viimeisestä Harry Potterista, niin se on mielestäni kaunis tarina loppujen lopuksi. Myös Oivan onnen alkulähde on hieno tarina, se on myös yksi suosikeistani. Kolme noitaa ovat niin epäonnisia, mutta kun he pääsevät lähteelle niin heidän ongelmansa ratkeavat. Ihana tarina, siihen en kyllästy. Ja sen tarinan niissä Dumbledoren muistiinpanoissa repeän aina jostain syystä mainintaan Lucius Malfoysta... Velho ja pomppiva pata on mielestäni ihan mukava tarina, siinä on se opetus hyvä, mutta se tarina ei kuitenkaan iske sillä tavalla kuin nuo kolme aikaisemmin mainitsemaani. Karmaisevin tarina koko pienessä kirjassa on Tietäjän karvainen sydän. Säälittää siinä eniten se tietäjä. Mutta se tarina kuitenkin sisältää hyvän opetuksen, kuten kaikki tarinat koko kirjassa. Mielestäni Rowling osasi todella hyvin kirjoittaa ne, ja suomennoksetkin ovat onnistuneita. Taidanpa jossain välissä lukea sen myös englanniksi, voisi olla hyvinkin mielenkiintoista...
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #34 : Elokuu 14, 2009, 22:09:40 »
Luin kirjan englanniksi loppukeväästä tai alkukesästä. En odottanut siltä kovinkaan paljon, joten en sännännyt heti ostamaan omaa vaan odottelin ettei siihen ollut kirjastossa pitkää jonoa ennen kuin laitoin varaukseen. Jotain kirjan viehätyksestä kertoo, että ahmaisin siitä suuren osan jo kotimatkalla.

Karvainen sydän jäi ehkä eniten nakuttamaan mieleen, koska mieleni on sillä tavalla pimeä. Pidin kovasti tarinan kauhuvaikutteista.

Onnen oiva alkulähde taas on kaikessa positiivisuudessaan edellisen vastakohta. Päähenkilöt olivat ihastuttavia eivätkä tuntuneet tosiaan liikaa perinteisiltä satuhahmoilta. Heissä oli hieman luonnettakin.

Kolmen veljeksen tarina oli tosiaan jo Kuoleman varjeluksista tuttu, joten tavallaan vähiten mielenkiintoinen, ja kun Dumbledoren höpinöissäkään ei sen kohdalla ollut paljon uutta. Muissa oli kuitenkin hauskoja anekdootteja ja Dumblen ehkä hieman saarnaaviakin maailmanparannusajatuksia. Itse sadut eivät minusta tuntuneet liian saarnaavilta, vaikka yrittivätkin olla opettavaisia.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RuneLumos12214
« Vastaus #35 : Marraskuu 20, 2009, 20:19:35 »
Sain vihdoin tämän kirjan käsiini, ja luettua sen. Mutta pakko myöntää, että odotin siltä hiukan enemmän.
Minun mielestä parhaimpia satuja olivat "Tietäjän Karvainen Sydän" ja "Tarina Kolmesta Veljeksestä". Nämä sattuttuivat varmaan olemaan vain sen tyyppisiä satuja, mistä minä pidän.
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Poissa mororom

• Vuotislainen
« Vastaus #36 : Marraskuu 20, 2009, 21:45:47 »
En asettanut mitään hirveitä odotuksia kirjasta, joten en joutunut myöskään pettymään. Eihän se Potter kirjojen veroinen ollut, mutta ihan perus luettavaa kuitenkin. Kouluarvosana kirjalle olisi varmaan joku 8

Sushanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Marraskuu 20, 2009, 21:50:32 »
 Tietäjän karvainen sydän oli hirveä!
 Pomppiva pata oli tylsä.
 Oiva onnen alkulähde oli ehkä paras, kirja oli ihan hyvä, ei kuitenkaan yhtä hyvä kuin Potterit, siis ne varsinaiset kirjat.

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #38 : Marraskuu 22, 2009, 22:36:13 »
Melkoista rahastusta...
Olisi Row voinut laittaa enemmän tarinoita yksiin kansiin kuin tuollaista pikkuvihkosta. Olivathan tarinat ihan mukavia, mutta parista tarinasta pyydetty hinta oli ihan järjetön. Meni hyväntekeväisyyteen tahi ei.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Ginny

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Joulukuu 06, 2009, 11:27:43 »
Velho ja pomppiva pata oli hyvä, muttei mikään paras. Oivan onnen alkulähde oli ehkä kaikista sillei mielenkiintoisin ja tietäjän karvainen sydän oli tosi hirvee ja pelottava mut omallla tavallaan loistava. Ja tarina kolmesta veljeksesta on klassikko, mutta vähän kulunut :) Tykkäsin eniten Oivan onnen alkulähteestä, ja nää tarinat voittaa H.C Anderssoninki, nää on niin uskomattoman hyvin kirjotettuja :D

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #40 : Tammikuu 02, 2010, 16:04:05 »
Kaikki tarinat siinä on ihania <3
Parhaita on Oivan onnen alkulähde ja Velho ja pomppiva pata.
Tietäjän karvainen sydän on aika ällöttävä, mutta silti kiva : D

Sain Siuntion vasta tänä jouluna, ja luinkin sen heti saman tien 2 kertaa. Se on niin ihana :]
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Lord

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Heinäkuu 23, 2010, 15:19:36 »
En ole kyseistä kirjaa vielä lukenut, mutta aion sen varmaankin lähitulevaisuudessa hankkia. Sen saa ainakin suurimmista Prismoista (näin sen Varkauden Prismassa, hinta muistaakseni 17 €) ja tavarataloista. Ja sen saa ihan varmasti kirjakaupoista kautta maan. Vaikutti melko lyhyeltä kirjalta...

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Heinäkuu 23, 2010, 15:41:16 »
Minulla tämä kirja sekä suomeksi että englanniksi...tykkään kaikista tarinoista. Niissä on juuri sellaista lasten iltasatujen tapaista Olipa Kerran- ja sen pituinen se-teema. Minulla ei ole sellaista mistä tykkäsin eniten, sillä kaikissa on sitä omaa charmiaan-en tiedä, mutta hyvä kirja. Kannattaa lukea.

Poissa Méaway

• aivoton korpinkynsi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: IceNox21601
« Vastaus #43 : Heinäkuu 25, 2010, 19:00:36 »
Sain tän vasta tänä vuonna, ja täytyy sanoo et Oivan onnen alkulähde oli hyvä ja tietty Tarina kolmesta veljeksestä :) Se jotenkin kiehtoo tuo jälkimmäinen, vaikka kulunut onkin :)
" Take this sinking boat and point it home, we've still got time."-

winddy -> Méaway

Poissa Ratsastaja

• Vuotislainen
« Vastaus #44 : Syyskuu 02, 2011, 14:27:09 »
Ostin tän pari päivää sitten sokokselta. Olin kyllä jo lukenut  tän, mutta kun näin sokoksella yhen kappaleen joka makso vaan 4.90 euroo niin oli pakko ostaa =D

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #45 : Huhtikuu 07, 2012, 01:14:56 »
Minulla on kumpikin kirja, englannin- ja suomenkielinen. :)

Tarinat ovat todella kivoja, mutta ehkä ainakin fanille kaiken huipentuma on ne Dumbledoren muistiinpanot. Varsinkin tarina joulunäytelmästä on hulvaton!! Haha. Tarinoista mm. karvaisen sydämen omaavan tietäjän ja Taneli Kanelin tarinat ovat hienoja, mutta niin ovat kyllä kaikki muutkin. Pidän myös paljon niistä pienistä kuvista ja kirjan sinisestä teemasta. Onhan se kiva myös ajatella, että jos ikinä omia lapsia saisin niin noita tarinoita heille lukisin. On jotenkin todella mielenkiintoista lukea näitä kirjoja ja "tunnistaa Rowlingin käsiala"... tekee kokemuksesta hieman erikoisemman! :)

Poissa Serious

• Tillintalla
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Huhtikuu 07, 2012, 08:03:48 »
Tarinat ovat todella kivoja, mutta ehkä ainakin fanille kaiken huipentuma on ne Dumbledoren muistiinpanot. Varsinkin tarina joulunäytelmästä on hulvaton!!
Minusta ne Dumbbiksen muistiinpanot on kirjan parasta antia, ja myös oma suosikkini on se joulunäytelmäkohta :D Ne muistiinpanot lisäävät tarinoiden "aitoutta" jotenkin.
Olen lueskellut tuolla yhtä joulunäytelmästä kertovaa ficiä, joka on tosi hyvä! Tietääkö joku muita Siuntion kirjaan perustuvia ficejä?
Elämän tarkoitus on etsiä se.